מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עיסויסוזן26/09/2010
שלום.רציתי לדעת מה דעתכם על עיסוי רפואי כהקלה בפיברומילגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיסוי
ד''ר אעמר סוהיל27/09/2010טיפול במסאג' במסגרת הטיפול בפיברומיאלגיה כולל במקביל לפיסיוטרפיה, הידרוטרפיה הינה הצעה טובה אך לציין כי רוב הלוקים בפיברומיאלגיה מאוד רגישים למגע ולעיסויי, כך שהסבילות לטיפול הינה ירודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייב עזרה דחוף:(יוחנן14/09/2010
אני לא יודע מאיפה להתחיל, עוברת עלי תקופה מאד קשה פיזית ונפשית, ואני מנסה מחפש בדל של תקווה ומתנצל על אורך המכתב, אני בן 27 מאז ומתמיד סבלתי ממחושים שונים בגופי, ביקרתי אצל רופאים מספר רב של פעמים עם תלונות שונות שלא אעלו ממצאים מיוחדים. אורטופד: כאבי במפרק היד, כאבי גב, כאבים כללים ללא ממצאים מיוחדים, אצל נירולוג עם כאבי ראש CT ללא ממצאים מיוחדים, אולטרסאונד כליות בעקבות כאבים בכליות וצריבה מידי פעם בשתן ללא ממצאים, בדיקות מאמץ ואולטרסאונד לב בשל לחצים באזור החזה ללא ממצאים, אא"ג בעקבות דלקות אוזנים וגרנות חוזרות ובעקבות כאב עמום באוזן מידי פעם, ללא ממצאים,בנוסך אני ישן לא טוב בלילות מתעורר פעמים רבות לשתות ולהתפנות, באופן כללי יש לי שתן הרבה פעמים ביום וצורך לשתות. הקיבה שלי רגישה מאד ואני מוצא את עצמי בשרותים פעמים רבות כשחלקם הגדול זה יציאה רכה. לפני כ10 חודשים עברתי תאונת דרכים ונפגעתי במה שמוגדר כצליפת שוט קלה, מאז חיי אינם חיים זה התחיל בכאבי ראש בלתי פוסקים ובירור נירולוגי ללא ממצא מיוחד, אומנם כאבי הראש פסקו אך איתם הגיע כאבים בכל הגוף, זה התחיל בבדיקת דם שבצעתי כחצי שנה לאחר התאונה שתוצאת היתה ברזל גבוהה וCPK מעט גבוה לאחר תקופה כאב ביד שמאל כל פעם בנקודה אחרת כאב בגב במיוחד בבקרים וכאבים בכל הגוף, הכאב ביד עבר אך התחילו כאבים ברגל ימין סוג כאב של שריר מתוח/משהו לוחץ על השריר הכאבים הם כל פעם במקום אחר כשהרגלים כואבות יותר, כאבים גם סביב פרקי כף היד ופרקי כפות הרגליים וסביב הברכיים בגב העילון התחתון לפעמים בעורף ובעצם כל פעם כואב במקום אחר,יש לי כאב תמידי בבוקר כשאני קם כאבי רגליים גב וידיים וככה גם ברוב היום, באופן כללי כשאני לוחץ קלות על השרירים הם כואבים בנקודות מסוימות, יש לי חולשת ידיים ורגליים תמידית אם כי חשוב לי לציין שלא קשה לי לעלות מדרגות או להרים דברים כבדים אם כי אחרי מספר דק' שאני סוחב משהו כבד מתחיל לכאוב השריר אין לי בעיה לעמוד על רגל אחת או לכופף את הברכים ולקום מהרצפה, יש לי גם קפיצות שרירים עדינות בכל הגוף, דבר שאני זוכר מאז ומעולם בעקבות זה אני נמצא בלחץ וחרדה קשים שבאים והולכים, לאחרונה גם יש לי בעיות בליעה, עיקר הבעיה היא רוק דביק וליחה שנתקעת בחיח, מידי פעם יובש בשפתיים כמו"כ בזמן האכל לפעמים האוכל לא מחליק בגרון כמו שצריך כאילו שהלוע יבש או דביק, יש לי גם פעמים רבות הרגשה של משהו שתקוע בגרון ולא זז. בנוסף תקופה ארוכה שאני משלשל. לאחרונה הייתי אצל נירולוג לבדיקה הוא עשה לי בדיקה נירולוגית קלה בדיקה דומה הוא עשה לי לפני כחצי שנה כשהיתי אצלו על כאב ראש, הבדיקה היתה תקינה לייתר בטחון הוא שלח אותי לEMG הבדיקה תיהיה רק עוד חודשיים, אני לא מצליח לסחוב עוד יום:( האם יכול להיות שמה שיש לי זה פיברו? האם פיברו הוא כ"כ קשה? האם בפיברו יש בעיות בליעה? אני חושש מאד ממשהו ניווני ח"ו ויכול להיות שהחרדה היא הסיבה לכל התסמינים האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייב עזרה דחוף
ד''ר אעמר סוהיל16/09/2010אתה מתאר תיאור קלאסי ומפורט המחשיד בקיום תסמיני פיברומיאלגיה. יש במחלה כמובן, מיגוון תסמונות פונקציונליות שמערבות מערכת העיכול, מערכת השלד, גניטו-אורינרית ועוד ולעיתים בליווי תסמיני חרדה, מתח ואף דכאון.
יש להיוועץ בפסיכולוג, פסיכיאטר וגם ראומטולוג על מנת להעריך את בעייתך, ולעמוד על חומרתה, לקראת טיפול מכוון ויעיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזדהה ומעלה הצעה
סובלת05/11/2010כל כך מזדהה עם מה שכתבת.... אני בת 28, בריאה לגמרי עד לפני עשרה חודשים, פיזית ונפשית. לפני עשרה חודשים עברתי תאונת אופניים (לא לנסות לקפוץ רמפות בלי מגנים :-) ומאז יש לי את כל התסמינים שאתה מתאר - תחושה שמשהו תקוע בגרון, עייפות, עייפות שריריים וכאבים שונים ומשונים. רציתי להוסיף (ממחקרי הפרטי באינטרנט) שגם נמצא קשר בין תאונות לבין הופעת פיברומילאגיה, אבל אני ממש מקווה שזה לא הסיפור שלי או שלך, והדבר השני הוא "הכאב המיופציאלי" ו trigger point" תקרא על זה קצת באינטרנט, אני התחלתי טיפול בדיקור (במרפאת כאב ברמב"ם) ובינתיים נראה שזה די עוזר...
מקווה שעזרתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייב עזרה דחוף:( - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל08/11/2010בריאות לך
התיאור המפורט ביותר שאתה מעביר כאן, הינו מאוד מחשיד לקיום תסמינים של פיברומיאלגיה. מסלול הבירור שעברת הינו מוצדק בהחלט. יש להיוועץ גם במרפאה ראומטולוגית ולשקול התערבויות לא תרופתיות בשלב הראשון כולל אקופונקטורה, שיאצו וגם הידרוטרפיה בנוסף להערכה ועזרה פסיכולוגית להקלת ארועי המתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיקצוצים בגוף וליריקהרונה11/09/2010
שלום, בעקבות תאונת דרכים בה נפגעתי בחוליות צוואריות וביד שמאל ועקב כאבים בלתי פוסקים שלוו בתחושת בעירה נמלול ועקצוצים בעור , הופנתי לפזיוטרפזיה שרק החריפה את התחושה בעור ואחריה להייתי עיפה מותשת לא יכולתי לזוז מהמיטה כמה ימים. רמאוטולוג איבחן את מצבי כפיברומיאלגיה.ונתן לי ליריקה 150 מ"ג פעמיים ביום. קיבלתי את התרופה במשך מס' חודשים ומצבי הוטב י במעט יכולתי לישון כמעט 7 שעות בלילה ואפילו שקמתי עייפה יכולתי להתעורר לחיים להרגיש שאני חיונית ויש לי כח ואני לא מותשת עם דפיקות לב אחרי כל פעולה ולא הפשוטה ביותר. עד אשר קופ"ח החליטה שאיני זכאית לתרופה יותר. מזה שבועיים אני ממתינה להחלטה של קופ"ח ואיני לוקחת ליריקה. בימים האחרונים החלו לתקוף אותי עיקצוצים ודקירות בכפות הידיים עד אובדן תחושה וכאב יוקד בזרתות. הידיים נרדמות לי גם באמצע הלילה ואני מרגישה שהן כמו אבן שאני מפילה מגובה ללא שליטה. ובבוקר כולי כואבת. אני שואלת אם יש קשר בין הליריקה לבין התופעות. או שהן מבשרות על אפשרויות נוספות? אציין עוד כי האורטפד המליץ לי להתייעץ לגבי ניתוח בחוליות צוואריות. מה דעתך?
תודה על תשובתך. רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיקצוצים בגוף וליריקה
ד''ר אעמר סוהיל16/09/2010התרופה ליריקה מאושרת לטיפול במצבי נוירופטיה- נזק נוירולוגי מסיבות שונות.
היות ואת מתארת שינויי תחושה, עיקצוצים המזכירים נוירופטיה , יתכן וטיפול זה בליריקה יביא להקלה
מה מקור הבעיה, האם משני לחבלה או לא, יש להשלים את הבירור הנוירולוגי- אורטופדי ובהתאם לכך לקבל את הצעות הטיפוליות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבילי05/09/2010
שלום רב,
האם פיברומיאלגיה היא מחלה תורשתית? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה
ד''ר אורון עילם15/09/2010קיים שיעור מוגבר של מקרים נוספים של פיברומיאלגיה במשפחה של חולים הלוקים במחלה.
אין מדובר במחלה תורשתית "קלאסית" כמו המופיליה או אנמיה חרמשית בהן יש גן ספיציפי הגורם למחלה אלא במחלה הנגרמת ממעורבות של גנים רבים ( כמו יתר לחץ דם וסכרת מבוגרים ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומאלגיה +בעיות לבמיטל22/08/2010
שלום רב,
ברצוני לבדוק אם פיברומיאלגיה שנראת "דאוות שרירים" משפיעה גם על הלב? שהוא שריר בפני עצמו.
ואם כן איזה תחושה קיימת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברו מיאלגיה +בעיות לב
ד''ר אעמר סוהיל29/08/2010שאלתך מאוד הגיונית, אך לשמחתנו שרירי הלב אינו מעורב בתסמינים הכואבים של מעטפות השרירים השלדיים.
יש לציין כי מהתסמינים של המחלה גם כאבי חזה באים ונשנים וכי חלק מהאנשים שלוקים בכך, ובקבוצת הגיל המתקדמת, עוברים ובצדק, הערכה לבבית כמקובל אצל הקרדיולוג. קיום כאבים בחזה שהם אטיפיים באופיים יכולים להוות חלק מהפיברומיאלגיה אך עדיף בקבוצת גיל מסויימת לקבוע זאת דרך השלילה של סיבות מסוכנות יותר כולל ממקור קרדיאלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברומיאלגיה והלב
ד''ר אורון עילם15/09/2010מיטל שלום
אין שום מעורבות של הלב בפיברומיאלגיה.
דרך אגב - מבנה שריר הלב שונה ממבנה שריר שלד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה משולב עם מחלות אחרותאלמונית16/08/2010
לאורך כ- שנה סבלתי מחולשה ועייפות קיצוניים מלווים בהרדמויות גפיים, קשיון ברגליים בבוקר ,בעיות זיכרון קשים בעיות של ערנות,רפלקסים מאוד ערים וכאבים בעמוד השידרה בעיקר בצוואר עד כדי חוסר יכולת להתהלך רגיל.
עברתי המון בדיקות כי לא תפקדתי בכלל, שבמהלכם גילו חסר בויטמין D ותת פעילות של בלוטת התריס,אך לדעת כל הרופאים זה לא הצדיק את התופעות מהם סבלתי,אך לאט לאט,כל שבוע חל שיפור קטן במצבי ולאחר שנה הגעתי למצב של תפקוד סביר:הולכת לעבוד כמה שעות אך לא יכולה לסחוב,לנקות,להתלבש בקלות וכו'..
לפני ימים ספורים התחלתי לקחת "ליריקה" ואני מרגישה כמו נס רפואי מרוב שיפור.
יש לי אחות שחולה בפיברומיאלגיה,האם יכול ליהיות שגם אני חולה בזה למרות שיש שוני כשאנו מתארות את התסמינים שלנו ואולי מפני שאצלי זה היה משולב עם עוד בעיות ?
האם זה שכיח להרגיש כל כך טוב לאחר לקיחת ליריקה ומה זה מראה לגבי אבחון כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה משולבת עם מחלות אחרות
ד''ר אעמר סוהיל29/08/2010ישנם מיגוון של סימפטומים בפיברומיאלגיה ואשר חופפים מצבים רפואיים אחרים. כמו כן, ישנם מיגוון של מחלות הגורמות לתלונות של עייפות, כאבי שרירים, כבדות ברגליים ושינויי תחושה. מבין המצבים , חוסר ויטמינים למיניהם, מצבים של חסרים תזונתיים, הפרעות אינדוקריניות כגון היפוטירואידז וסוכרת, מחלה וירלית, תגובה לתרופה ועוד.
בתסמונות בעלות מאפיינים נוירופטיים שימוש בליריקה הינו יעיל.
באשר למחלתך קשה על סמך הסיפור שתיארת לקבוע כי זה רק פיברומיאלגיה.
קיום סיפור משפחתי של פיברומיאלגיה מרמז לכיוון אבחנה זו אך אין הדבר מחייב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהאורית08/08/2010
אני סובלת כבר חצי שנה מכאב עיצבי בנרתיק ( שריפות קשות ), זה גם מקרין לי לפנים ולכפות רגליים (אני בת 34 ) היתי אצל פרופסור והוא איבחן תסמונת וולוודיניה . אני מרגישה שריפה לא כאב באופן קבוע , זה לא מפריע לקיום יחסי מין . הוא הימליץ על כדורים אלטרולט 10 מ"ג שאני מאוד מפחדת מתופעות לווי של הכדור ופיזיאוטרפיה של ריצפת האגן ניורולוג נתן כדורי גאבאפנטין לקחתי שבועיים וזה ממש לא עזר ניסיתי פיזיאוטרפיה שזה כיווצים של האיזור וניסיתי את הכדור שהוא המליץ וזה עשה לי תופעות לווי קשות. ועוד שאלה התסמונת הזאת זה לכל החיים או שזה נחלש אם הזמן ואפשר לרפות את זה ? אני מאוד סובלת אני אמא ל2 ילדים ואני לא מתפקדת מתחושת שריפה הזאת .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vulvudynia
ד''ר אעמר סוהיל08/08/2010התופעה הינה לא שכיחה אך אופיינית למהלך כרוני עם תקופות של עליות וירידות, בד"כ מתלווה לתסמונות נילוות הכוללות תסמונות פונקציונליות, מצבי מתח וחרדה וכמובן בפיברומיאלגיה. הצעות כגון אלטרולט וגבהבנטין או תרופות נוגדות פרכוס אפשריות ויתכן וכי תרופות אנקסיוליטיקה- מורידות חרדה עדיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון05/08/2010
האם ניתן לזהות פיברומיאלגיה בבדיקות דם שונות? אם כן, באילו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון המחלה
ד''ר אעמר סוהיל08/08/2010הפיברומיאלגיה הינה תסמונת כלומר סינדרום של מכלול סימפטומים. אין בבדיקות דם כושר הניבוי והאיבחון לקיום המחלה. הולכות ומתפתות רעיונות אבחנתיות במישור הבדיקות הנוירופיזיולגיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לתת"כ פינת פיברויובל י.29/07/2010
(הודעה מפורטת יותר רשמתי בפורום אחר)
במשך מספר שנים נוכחתי לדעת שאני סובל מכל מיני קשיים ובעיות (תשישות, מעי רגיז, נזלת כרונית וכיוצא באלה), וכן בעיות שקשורות לאוזן ימין (תהודה, טינטון וכדומה).
התחלתי לעשות רשימת תסמינים חלקית וקצת מבולבלת לפני בדיקה אצל רופא אא"ג (יש לי מספר בעיות באוזן ימין, וכבר חשדתי שאני סובל ממחלת מנייר), ששלח אותי לבדיקת שמיעה שבה הכל היה תקין, ובעקבותיה שלח אותי לנוירולוג, שאליו הגעתי מלווה באמא שלי והייתי מותש למדי וקצת חסר לסבלנות... הצלחנו להוציא ממנו הפניה ל-CT, אבל הוא כבר כמעט הפנה אותי לאישפוז...
ולאחר מכן הכנתי רשימה יותר מפורטת כשאת השמות המקצועיים לבעיה באוזן איתרתי בהסבר על מחלת מנייר, והתחלתי לכתוב רשימה מפורטת של תסמינים נוספים. אחד מידידי הציע לי לבדוק גם לגבי "מחלת היאפים", אבל לא התייחסתי לזה ברצינות.
לפני מספר שבועות הלכתי לרופא אוזניים טוב ששלח אותי לבדיקת BERA ובדיקת ENG, והראיתי לו גם את הרשימה שהכנתי, והרגשתי שהוא אכן מקשיב ולא אומר שאם בדיקת השמיעה תקינה אין לי שום בעיה (כמו הרופא הקודם אליו הלכתי). הראיתי לרופא המשפחה את הרשימה, וגם חיפשתי חומר בוויקיפדיה ובאתרים רפואיים, וגם התייעצתי עם רופא המשפחה שמסתבר שהבת שלו חולה בפיברומיאלגיה. אחרי שקראתי מספר מאמרים והודעות בפורומים רפואיים, הגעתי למסקנה שבמקום לעשות רשימה מפורטת של התסמינים שמהם אני סובל, אני כבר יכול פשוט לקחת מאמרים על תת"כ ופיברו ולסמן וי, כי גם לפני שהתחלתי לקרוא את המאמרים האלה שמתי לב שיש לי בעיות בשמיעה, דלקות אוזניים מדי פעם, הפרעה בשיווי המשקל, כאבי ראש, תשישות, נזלת אלרגית, מעי רגיז, יובש בעיניים, יובש בפה ובגרון (מדי פעם), רגישות לאירועים מלחיצים, רגישות לחום, הזעה מרובה, פגיעה בזיכרון ובריכוז, וכיוצא באלה...
בנתים עשיתי כל מיני בדיקות דם, שיצאו תקינות למדי (כולסטרול גבוה, אבל התחלתי דיאטה), בדיקת BERA תקינה (הנקישות היו די מטרידות ורשום ש"נצפתה פעולת שרירים בינונית שהקשתה על הבדיקה"), וגם הדפסתי רשימה של בדיקות דם מומלצות. לעיתים כבר אין לי סבלנות ומצב רוח מכל הבלגאן הזה, אם כי רופא המשפחה שלי אמר לי שגם ככה כדאי לחכות לתוצאות כל הבדיקות...
לעזאזל, אני עדיין חושד לפעמים שמא אני סתם מתפנק, אבל באמת קשה לי...
במי אני יכול להיעזר..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובל, חשד לתת"כ
ד''ר אעמר סוהיל08/08/2010רפואה שלמה ליובל
לציין כי תיאור המקרה שלך,הינו מדוקדק ומדוייק כפי שצפויי בתיסמונת הפיברומיאלגיה עם כל הסימפטומטולוגיה והאי וודאות מסביב. עצם ביצוע הבדיקות אצל המומחים השונים בהתאם לתלונותיך הינו צעד חשוב ואין בו כל ביזבוז זמן. קיים החשד הקליני לקיום הפיברומיאלגיה וישנם קריטריונים חדשים שמדברים על קריטריוני כאב, תיפקוד, שינויי תחושה, ועייפ]ות בליווי תופעות פונקציונליות אך הרי איבחון המחלה מתחזק דרך שלילת סיבות אחרות מתחומים אחרים, להתהוות הסימפטומטולוגיה.
מעקב אצל הראומטולוג ורופא משפחה איכפתי, הינו חיוני לטיפ]ול במקרה שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
יובל י.18/08/2010כשהשוויתי את התסמינים שלי עם הפיברו, ראיתי שאני כמעט ולא סובל מכאבים, וכשאמרתי לעצמי שאני ככל הנראה סובל מתת"כ הרגשתי שאני כמו ממציא תירוצים... :-/
את התסמינים הפיסיים לא היה לי קשה לאתר, וחלקן גם לא ממש קשורים לנושא (אני הולך לרוב עם תיק על הכתף, וצריך לזכור להחליף צד, יש לי מנשך סגור וכדומה), אבל התסמינים ה'נפשיים', הם אלה שהכי הציקו לי - העייפות הפיזית והנפשית, בעיות בזיכרון לטווח קצר, דריכות גבוהה במצבים מלחיצים וכדומה.
עם כל חוש ההומור והידע שלי, לפעמים אני עדיין מתבייש, וכיוצא באלה, מה גם שקראתי מאמרים בסגנון של "תיאטרון הגוף" ויש לי משפחה לא יותר מדי מתפקדת... =)
כעת אני כבר מרגיש מוכן לפרוץ את מחסום הבושה, מה גם שד"ר עילם עובד עם קופ"ח לאומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאליגיה ובעיות שינהגלית26/07/2010
שלום דר' יקר,
אני נוטלת למיקטל 200 מג' כמייצב לדיכאון עמיד. בלילה נוטלת 0.75 קלונקס +50מג' טרזודיל (הטרזודיל הופסק לאחרונה וחזרתי אליו לאחר שהיתה לי הפרעה בשינה-הוחלט כי אנסה לישון בלעדיו אך ללא הועיל).
כבר מס' ימים שאני מתעוררת בשלוש בבוקר ולאחר מכן מתקשה לישון, לפני כן ישנתי לפחות 5.5 שעות.
כמו כן אובחנתי כסובלת מפיברומיאליה, קיבלתי סימבלתה 30 מג' ואני נוטלת אותה כבר 3 ימים והשינה לא שופרה,עדיין מתעוררת בשלוש.
אפשר לומר שהכאבים בגוף פחתו מעט.
ניסתי לקחת את הסימבלתה ביום הראשון בשעה 9:30 ובשעה 17:30 הרגשתי עייפות, ביום השני ניסית לקחת ב-19:00 ,והיום נטלתי בשעה 13:30.
אני לא ממש יודעת לאבחן אם היא מעוררת או מעייפת....(קראתי שהיא גורמת לשיפור בשינה ואפיל מעייפתאך כל התרופות שנטלתי עד היום לא סייעו בכך SSRI ו-SNRI),אני מבינה שהכדור הינו בשחרור מושהה אז כמה זמן לוקח לה לפעול?
אני רק יודעת שהשינה שלי הדרדרה גם לפני שלקחתי אותה. פתאום הקלונקס והטרזודיל לא משפיעים כתמיד...
מה דעתך דר'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה ובעיות שינה
ד''ר אעמר סוהיל01/08/2010תרגישי טוב גלית
בעניין השינה, קלונקס זו אופציה פחות מועדפת מאשר עזרי שינה אחרים כגון נוקטורנו, בונדורמין, זודורם וכו' תנסי לעבור לחלופה לקלונקס
סימבלטה 30 מג , אחרי 3 ימים טרם יש מספיק אפקט ויש להמשיך, ועדיף בשעות הערב תחילה.
בברכת רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברו+ריצוד עיניים+תשישות
גלית08/08/2010שלום דר'
רציתי לבדוק איתך האם אתה מכיר תופעה של ריצוד עיניים/טשטוש בעת לקיחת סימבלתה?
כמו כן קראתי היכן שהו למי שיש תשישות כרונית יש בעיה של שפתיים סדוקות ועיניים צורבות.
האם מכיר?
דבר אחרון בבקשה...האם חייבת להיות תשישות למי שיש פיברו? לי יש ,אז זה אומר שזה יותר קל משתישות כרונית?
תודה מראש על תשובותיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשישות בפיברומיאלגיה
ד''ר אעמר סוהיל08/08/2010התלונות על ריצוד העיניים וטויטשים המלווים בטישטושי ראיה הינם אפשריים בפיברומיאלגיה. יש נטיה בכלל לתחושת כיווץ, כבדות וטויטשים של שרירים גם משורטטים כגון בגפיים וגם חלקים כגון של המעי החצוצרות ועוד, ואשר מסבירים את ההסתמנות הכללית בפיברומיאלגיה.
קיום תשישות הינו חלק בולט מהתסמונת ויש נטיה ברורוה לאפסות כוחות, כבדות, עייפות וחולשה מלווים בחוסר התרעננות ואפילו אחרי שינה.
אין קשר ישיר בין תסמונת תשישות כרונית לסדקים בשפתיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' יקר תוכל לעזור לי עם פתרונות?
גלית09/08/2010שלום רב,
אם לגבי טשטוש או ריצוד עיניים הגיע לדעתי מהסימבלתה 30 מג' ,כי לפני זה לא היה לי.
האם אפשר לחיות עם זה ? זה לא מסוכן? האם יובש וצריבה בעיניים זה גם חלק מהפיברו.
לגבי התשישות הנוראית,האם זה לכל החיים? קראתי באיזשהו מקום שזה יכול להיות זמני...(אולי דיברו על על CFS והאם נכון שזאת מחלת היאפים)
האם יתכן שסימבלתה במינון 60 מג' יכולה לעזור לשינה...? למרות שגם ככה היתה לי בעיית שינה אשר מטופלת בכדורים. לפי נסיוני SSRI ו-SNRI לא עזרו לי לשינה.
ודבר אחרון,שמתי לב שיש לי בעיה קשה של זכרון,בלבול ,עיבוד נתונים ומתן שתן בתדירות יותר גבוהה שמופיעה גם בלילהשקוטעת את השינה הגרועה -האם זה חלק מהפיברו?
כרגע אני עובדת וכל כך מתאמצת להשאר עירנית,מאוד קשה לי לקום, לתפקד בעבודה (מזכירה)
והכל מתנהל באיטיות. לאחר העבודה אני נוסעת ישר הביתה כי אין לי כח ומרץ לכלום.
פשוט שורפות לי העיניים ואני מותשת.
האם תוכל לומר לי האם באיזשהו שלב אגיע למצב שאצטרך להפסיק לעבוד?
חשוב לי לציין כי אני סובלת מדיכאון עמיד ומטופלת בלמיקטל 200 מג',לדעתי היתה לי נסיגה ולדעתי אני בשלב של דיכאון בינוני כי אין לי חשק לכלום...וגם אין לי כח.
האם יש מצב שהדיכאון יתיצב תהיה לי הקלה בשאר הבעיות?
כמו כן האם אפשר לקחת ממריץ טבעי כמו Q10 או מס' מרכיבים טבעיים שגורמים לעוררות?
אשמח מאוד אם תוכל לתת לי תשובות על כל השאלות.
תודה רבה דר',אין כמוך ושמעתי המון דברים טובים עליך וגם שאתה מומחה מאוד בכיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלית
ד''ר אעמר סוהיל19/08/2010שלום לך
תסמונת הפיברומיאלגיה מכילה מיגוון תסמינים. השילוב הקלאסי כולל כאבים נודדים בהרבה מקומות בגוף, הפרעות בטיב השינה, שינה לא מרעננת, הפרעות בתיפקוד הן הגופני כולל חולשה ואו עייפות, והן בתיפקוד הקוגנטיבי כגון הפרעות בריכוז, נטיה לחוסר ריכוז, ריחוף וכדו', נוסף להפרעות מגוונות בתחום הנוירולוגי כגון הפרעות תחושה, זרמים נימולים או כבדות בגפיים נוסף לסחרחורות ואו כאבי ראש ורעד, ריצוד שרירים, עם תסמונות פונקציונליות נוספות כגול תפיחות בטנית, מעי רגיז, קדם ווסתית ועוד.
מיגוון תלונותיך מהווה תיאור מחשיד בקיום תסמינים של הפיברומיאלגיה. המחלה עלולה להיות בשליש מהמקרים כרונית ורוב המקרים עם תקופות עליות וירידות ורק במיעוטם עשויה לחול תקופה של נסיגה והטבה. שילוב הטיפול התרופתי יחד עם התומך, המולטי-דיצפלינרי במקביל להבנת המחלה ושיפור המודעות למחלה, עשוי להביא להסבת המחלה מהכיוון הכרוני לכיוון המהלך התנודתי או אף לכיוון הטבה ושיפור קליני
איחוליי לבריאות ורפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסימבלטה ושינה
ד''ר אורון עילם14/08/2010המטרה העיקרית במתן סימבלטה היא לשפר את הכאבים ולא את השינה. את מדווחת כי חל שיפור בכאב ולכן אני ממליץ להמשיך עם טיפול זה.
לגבי ההפרעה בשינה אני מציע להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך שינסה אולי לשנות את מינון תרופותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסימבלטה ושינה
ד''ר אורון עילם14/08/2010המטרה העיקרית במתן סימבלטה היא לשפר את הכאבים ולא את השינה. את מדווחת כי חל שיפור בכאב ולכן אני ממליץ להמשיך עם טיפול זה.
לגבי ההפרעה בשינה אני מציע להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך שינסה אולי לשנות את מינון תרופותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולה בפיברומיאלגיהאלף26/07/2010
אובחנתי כחולת פיברו...לפני כשנה, ראומטולוג המליץ לי על כדור אלטרולט אך רופא המשפחה אמר שעדיף ליריקה. האם הן אותן תרופות? אני גם בדיכאון מהמצב והעייפות הנוראית הזו לא יודעת מה קדם למה, אז איזו תרופה תהרוג 2 ציפורים במכה? גם כאבים וגם דיכאון, האם עליי להיוועץ בפסיכיאטר? ידוע לי שליריקה מחוץ לסל התרופות איך אפשר בכז לרכוש אותה בזול יותר, לפנות לניורולוג? היכן ניתן למצוא גורם שיעזור לי בתמיכה נפשית? במציאת עבודה חדשה ומתאימה? פניתי לביטוח לאומי- הם מאכילים אותי מרורים, יש עוד משהו שיכול לעזור לי ולא דרכם? פשוט להתאים את המוגבלות החדשה הזו לעבודה אחרת לאורח חיים פחות מעייף, מה אני עושה? אני במצוקה במיוחד נמאס לי להוכיח לכולם שיש לי מחלה שאף 1 לא שמע עליה...תודה. יום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולה בפיברומיאלגיה
ד''ר אעמר סוהיל01/08/2010א- רפואה שלמה
ב- כאשר יש גם תסמיני דכאון המלווים למחלה יש מקום לנסות את ההצעה לאלטרולט או אלטרול.
ג-במקרה שלך יש להיות במעקב צמוד של פסיכולוג ואו פסיכיאטר. גם באם תצטרכי בעתיד תרופות נוספות כגון סימבלטה וליריקה יהיה קל לקבל במסגרת ההתמחות הזו
ד-ממליץ כן להיוועץ במרפאה תעסוקתית להתאמת עיסוקך לסוג מיגבלתך הרפואית, וכי אין ספק שמדובר במחלה אשר גורמת למיגבלה אמיתית בתיפקוד
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולה בפיברומיאלגיה
יעל17/08/2010שלום לך אלף,אני מאוד מבינה את מצוקתך ואת הקושי שבו את נמצאת.עלייך גם להתמודד עם הכאב והקושי של המחלה , גם עם הרשויות וכן לעשות הערכות חדשה ואורח חיים שונה שמתאים למצבך היום
זה הרבה מאוד,וזה לא פשוט
במרכז להתמודדות עם מחלה נוכל לעזור לך למצוא את הדרך המתאימה לך לחיות עם המחלה ולשלב אותה בחיים רגילים עד כמה שניתן. ללמוד לחיות עם המחלה ולנהל אותה ולא שהיא תנהל אותך
בריאות והחלמה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליעל ואנשי הפורום
אלף18/08/2010יעל תודה רבה לך כיצד אני יוצרת איתך קשר?
שאלה 2: איך קונים ליריקה שלא בסל התרופות כך שלא אגמור את כל התקציב החודשי שלי? איך בכ"ז ניתן להשיג את הכדור בזול יותר? מישהו מצא דרך?
תודה ושבוע טוב
אלף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליריקה כן בסל,בכללית בכל אופן אך
אלמונית19/08/2010צריך אישור מהקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלמונית תודה
אלף22/08/2010בוקר טוב אני נמצאת בכללית למרות זאת רשם הרופא משפחה מרשם ידני וזה עלה לי המון יש לך מושג אם צריך אישור או המלצה של איזה רופא? ולמי פונים בקופה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהככה אני קיבלתי ליריקה:
אלמונית22/08/2010הייתי במעקב אצל ראומטולוג והוא המליץ לי בכתב לנסות ליריקה.הלכתי עם המכתב לרופאת המשפחה שהגשה עבורי בקשה לקופה.לאחר שבועיים קיבלתי אישור מהקופה ושילמתי 14 ש"ח לקופסא של 14 כדורים ו-48 ש"ח ללקופסא של 56 כדורים.
בקיצור צריך שרופא המשפחה יגיש בקשה לקופה ולחכות לאישור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה אלמונית
אלף22/08/2010המון תודה על האינפורמציה אני אנסה זאת למרות שאצלי רופא המשפחה המליץ על כך והראומטולוגית על אלטרולט, רופא המשפחה טען שעדיף ליריקה בידיעה שזה כדור יקר מאוד קצת קשה לי להבין מדוע לא דאג גם לאישור נאמר לי שזה קשור להטווויה של התרופה הזו שליריקה לא מוכרת לצורך טיפול בפיברו אלא במשהו אחר, כנראה שרופאת המשפחה שלך יותר אנושית, אבל בכל אופן המון המון תודות והרבה בריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד לאלמונית
אלף22/08/2010ודרך אגב קראתי את מה שכתב לרופא המומחה פה ורציתי לספר לך שגם אצלי כבר מגיל 16 בערך יש תת פעילות של בלוטת התריס- לזה לוקחים אלטרוקסין וחשוב מאוד להיות מאוזן כי אם לא- וזה קרה לי גם משמינים מאוד למרות שלא אוכלים יותר להפך אין ככ תיאבון וגם תחושת התשישות והעייפות היא נוראית, זו הרי בדיקת דם פשוטה אז שמרי על איזון ובקשי גם אישור לעשות בדיקת צפיפות עצם למרות שאולי את לא בסטטיסטיקות של הרופאים בגיל הנכון- ככה נאמר לי, אבל אחרי מאבק לא קצר נבדקתי גם אני ברוך השם הכל בסדר בינתיים אצלי בקטע הזה של בריחת סידן. אבל חשוב לבדוק. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה גם לך על התיחסותך.
אלמונית23/08/2010אכן יש לי בעיה עם בלוטת התריס.מה שמוזר הוא שבדיקות הדם שלי לגבי בלוטת התריס היו תקינות לאורך השנים האחרונות מאחר ונבדקתי כי השמנתי ללא סיבה.רק חודש לאחר שהרגשתי רע מאוד ראו בבדיקת הדם שלי TSH גבוה וכבר כמה חודשים שאני מאוזנת.מה שעוד יותר מוזר הוא שראיתי כמה אנדוקרינולוגים לפני שראיתי ראומטולוג והם שללו לחלוטין שהעיפות נגרמת בגלל בלוטת התריס מאחר ואני מאוזנת .
קראתי בוויקיפדיה(בעברית) שיש קשר בין בלוטת התריס לבין פיברומיאלגיה,יש שם מידע מאוד מענין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם התרופה איקסל יעילה לפיברומיאלגיה?אורן20/07/2010
שלום ד"ר, האם התרופה איקסל יעילה לפיברומיאלגיה? אם כן, לאיזה סימפטומים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איקסל לפיברומיאלגיה
ד''ר אעמר סוהיל25/07/2010שלום רב,IXEL הינה תרופה מקובלת הניתנת לחלק מהסובלים מפיברומיאלגיה, יעילותה הינה אינדיווידואלית גם למישור ההקלה על הסימפטומים במישור הכאב השלדי, והפרעות השינה והפרעות הקוגנטיביות ואו חרדתיות-דכאוניות באם היו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברכות לפורום החדש!ושאלה:סוזן16/07/2010
אני מטופלת לפיברו' קבוע בטרמדקס( שנתים וחצי עם הפסקות קצרות)וגאבאפנטין(בערך שנה רצוף).רציתי לדעת אם יש בדיקות שצריך לעשות כאשר מטופלים זמן רב כול כך בכדורים-בדיקות דם,שתן או אחרות.וכמה זמן מותר לקחת טרמדקס-יש הגבלה מסוימת?זה יכול לגרום לנזק?
תודה מראש ושוב ברכות על הפורום -זה נפלא שיש פורום ספציפית רק לפיברומילגיה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות מעקב
ד''ר אורון עילם20/07/2010אין צורך במעקב מעבדתי ספיציפי אצל מטופלים הנוטלים טרמדקס או גאבאפנטין.
אין מגבלת זמן לגבי נטילת התרופה.
ציינת כי היו הפסקות קצרות בנטילת הטרמדקס.
אני ממליץ לא להפסיק את הטיפול אלא להמשיך ליטול אותו יום - יומית. הפסקת הטיפול יכולה לגרום ל יציאה מאיזון וקושי לאזן את הכאבים בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך יודעים ?רחל14/07/2010
איך יודעים שמדובר בפיברומיאלגיה ולא בכאבי שרירים או באוסטאופורוזיס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך יודעים?
ד''ר אורון עילם20/07/2010יש צורך בבדיקת ראומטולוג שיקבע עם מדובר בפיברומיאלגיה או בכאבי שרירים בלבד.
אגב - אוסטאופורוזיס היא מחלה בה יש דלדול של עצמות. היא אינה כרוכה בכאב אלא אם מופיע שבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע לא מאמינים<?תיקי13/07/2010
מדוע כל כך קשה להיות מאובחן במחלה? מדוע רופאים כל כך ספקנים וגם אנשים מסביב??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספקנות לגבי האבחנה.
ד''ר אורון עילם20/07/2010לצערי יש ספקנות הן בממסד הרפואי וכמובן באוכלוסיה הכללית לגבי האבחנה עקב היעדר בדיקות דם או ממצאי הדמייה ספיציפים לפיברומיאלגיה.
בפיברומיאלגיה - בדיקות הדם כולל בדיקות לדלקת הן תקינות לחלוטין. אין ממצאים פתולוגים בצילומי רנטגן, בדיקות אולטרה סאונד, CT או MRI. ולכן הרבה חושבים כי מדובר במחלה " פסיכוסומטית".
אני מאמין כי בעתיד אחוז הספקנים ילך וירד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
