פורום פיברומיאלגיה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בלוטת תריס
    ספיר
    08/07/2011

    רציתי לשאול אם יש אמת במחקר שבודק את הקשר בין רמות(תקינות)של בלוטת התריס לפיברומילגיה כי שמתי לב שכאשר יש לי תת פעילות קלה או אפילו בנורמה אך קרוב לתת פעילות -אני סובלת יותר מתופעות הפיברו'-בעיקר קור ועייפות וכאשר התוצאות מראות שהטי,אס,איטש קרוב יותר ליתר פעילות המצב משתפר
    רציתי את דעתכם.
    קישור למחקר בויקפדיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת תריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא לא נותן

    ספיר
    08/07/2011

    להכנס בקישור.אז העתקתי הכול:
    עמידות להורמון בלוטת התריס, אשר תואר לראשונה ב-1967 על ידי רפטוף (Refetoff) ‏[1] היא סוג של הפרעה בתגובת הגוף לפעילות בלוטת התריס. זהו סינדרום נדיר בו קיימת תגובה לא מספקת של תאי הגוף להורמון בלוטת התריס, אשר לרוב מיוצר ומופרש בצורה תקינה. העמידות יכולה להיות גם ברקמות ההיקפיות וגם בבלוטת יותרת המוח (עמידות גלובלית בכל הגוף), או רק בבלוטת יותרת המוח, או רק ברקמות הגוף.

    הלוקים בתסמונת בדרך כלל בעלי פעילות מטבולית תקינה, לעתים בעלי זפקת. בדרך כלל רואים רמות גבוהות של T4 ו-T3, פעילות תקינה של בלוטת התריס, ורמות הורמון TSH תקינות. באנשים אלה נמצא שקיימת רמה משתנה של התפתחות עצם לא תקינה, פגיעה מוחית, הפרעות למידה, ובעיות בשמיעה. התסמונת נפוצה באופן שווה בגברים ובנשים, ונובעת כנראה ממוטציה גנטית אחת או יותר.

    הגורמים לעמידות יכולים להיות שונים ממקרה למקרה, ויכולים לנבוע מפגיעה ברצפטור של הורמוני בלוטת התריס, או משלב לא מזוהה בפעילות ההורמונים. לא מוסכם מהו הטיפול הנכון במקרה זה, אך יש להימנע מכל טיפול הנועד להוריד את הרמות הגבוהות של ההורמונים (כגון טיפול ב-PTU), משום שזוהי אשליה המתקבלת מכך שהרקמות אינן קולטות את ההורמונים כנדרש.[2]

    הסינדרום יכול לגרום לדיכאון במקרים מסוימים, ובמקרה אחד נמצא שחולה שסבל מדיכאון עקב עמידות להורמון בלוטת התריס, נרפא בטיפול על ידי מינונים גבוהים של T3‏. [3]

    קשה לאבחן את הסינדרום, משום שתוצאות בדיקות הדם האופייניות שלו יכולות להופיע גם במקרים אחרים, כגון גידול בבלוטת יותרת המוח או הפרעות אחרות בה. כדי לאבחן באופן ודאי יש לזהות מוטציה בקולטן של הורמון בלוטת התריס, אשר מופיע ב-85% מהמקרים. [4] עם זאת, אם לא מוצאים את המוטציה המתאימה אין הדבר אומר בהכרח שניתן לשלול את הסינדרום, כי לא כל המוטציות הגורמות לו ידועות. [5]

    הוצעה תאוריה לפיה קיים קשר בין הסינדרום לבין תסמונת הפיברומיאלגיה, לפיה התסמונת נובעת למעשה מעמידות להורמון בלוטת התריס, שקשה לאבחנה. לפי התאוריה, זהו בעצם הגורם המרכזי לפיברומיאלגיה, ומשום שקשה לזהות את הסינדרום, החולים אינם מטופלים כנדרש. הוצע לטפל בתסמונת במינונים גבוהים של הורמון בלוטת התריס. בטיפולים אלה, אף על פי שתמונת בדיקות הדם לאחר נטילת מינונים גבוהים של הורמונים תעיד על יתר-פעילות של בלוטת התריס, אין בכך סכנה ובדרך כלל לא נצפים כלל סימפטומים של יתר פעילות עד להגעה למינונים מאוד גבוהים. במינונים אלה ניתן להפחית מעט את המינון כדי להגיע למינון אופטימלי. עקב העמידות להורמונים, גם כאשר זורמת בדם כמות גבוהה מאוד של הורמונים, הם אינם נקלטים בתאים בקצב מספק כדי להגיע ליתר פעילות של הבלוטה. [6] [7] [8]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת תריס - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    11/07/2011

    יש ניתונים בעניין והיו מחקרים שבהם מתן מנה קטנה של טירוקסין הטיבה לחולים עם דכאון וינש תוכנית למחקר במוסדנו לבחון אפקט דומה בפיברומיאלגיה אך עדיין הדבר בשלב התיכנון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים רבים
    A
    11/06/2011

    בס"ד

    שלום רב, מזה 9 חודשים אני סובל מכאבים בכל הגוף, כל איבר ומקום (שרירים פרקים עצמות) כאב (ראש, פנים, ידיים, רגליים, בטן, צוואר, גב ועוד ועוד ועוד...),, בנוסף לכאבים יש גם עקצוצים, תחושות חום (גם שהחום תקין), חרדה, ואני מטופל אצל פסיכולוג..
    עשיתי המון בדיקות דם מכל הסוגים (שיצאו תקינות), אולטרהסאונד בטן, בדיקת נשיפה להילקרובטור (נמצא שיש אבל לא במידה גבוהה), צילום חזה, בדיקות אצל אין ספור רופאים כולל רופא גסטרו ובסוף החודש ראומטולוג.

    האם יכול להיות שאני סובל מפיברומאליגיה? אני בן 16, תודה ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים רבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים רבים - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    13/06/2011

    תיאור המקרה שלך מעלה חשדות לכיוון מחלת הפיברומיאלגיה. יש להיוועץ בראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים
    יונתן
    10/06/2011

    שלום רב ד"ר סוהיל,
    האם פרולותרפיה ודיקור יבש הם טיפולים מקובלים לפיברומיאלגיה (התחלתי בנ"ל במסגרת מרפאת כאב)?
    במידה ולא, האם זה יכול להזיק?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    13/06/2011

    מומלץ לנסות כל הצעה. מחקרים שנעשו על חלק מהשיטות תמכו בתרומת טיפולים כגון הידרוטרפיה, טיפולי ים המח, שיאצו טיי צ'י וגם אקופםונקטורה ועוד אך ישנם גם מחקרים שלא הראו תרומה ועזרה. ישנו מרכיב אידיווידואלי השונה בין איש לרעהו. כך שטיפול מסויים שלא עזר אצל האחד עשויי כן לעזור אצל האחר. כמו כן, טיפולים משולבים אלה אשר הם משלימים הינם מומלצים ולרוב ללא תופעות לוואי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים
    הילה
    09/06/2011

    שלום רב,אני בת 39, בריאה בד"כ למעט תת פעילות בלוטת מגן- מאוזנת. לפני כחודשיים + החלו כאבים בשרירים האחוריים בשוקיים ובירכיים מאחורה, במקביל פחות או יותר כאבים בזרועות ולכיוון כפות הידיים (התאמנתי אז במכשירי הליכה בחדר כושר) בינתיים עברתי בדיקות נוירולוג, אורתופד ורופא משפחה- תקינות. גם ב.דם תקינות(כולל ספירה, שקיעה-28, rheumatiod factor><11.3,ck-38,ana-neg,
    c-creative protein-0.31).נכון להיום ישמעט הטבה:יש ימים שהכל מאחורי ויש ימים שכואבות הרגליים , או הידיים או מעט בעורף. חזרתי למכשיר ההליכה במתינות - יש כאבים אחרי ולא במהלך. בלילה בד"כ אין כאבים כלל. האורתופד העלה השערה שזה בגין לחץ ומתח (מה שבאמת יכול להיות עקב מצבי...). האם יש מקום לדאגה? האם זו פיברומיאלגיה? למי עוד עלי לפנות? אילו בדיקות? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי שרירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי שרירים - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    13/06/2011

    ,תיאור המחלה שלך, הינו תיאור למחלה תת חריפה. מוקדם להחליט באם פיברומיאלגיה. מומלץ להיוועץ בראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה
    אורית
    30/05/2011

    האם אחרי גיל המעבר הסכוי שהמחלה תעבור כאשר אני בתוכה כ-23 שנים? היום אני בת 55

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    31/05/2011

    המחלה מתנהגת לשלושה כיוונים עיקריים- מחלה כרונית מתמשכת לשנים ארוכות במעל מחצית, מחלה דינמית עם עליות וירידות כשליש מהאנשים והשאר מחלה שמשתפרת ומוקלת עם הזמן ובמיעוט המקרים אף חולפת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    31/05/2011

    מי שרואה כי מחלתו נמשכת כבר שנים רבות, משתייך לקבוצה השכיחה כפי שצויין בתגובה קודמת, אך למקות הסיכויי הקטן לשינויי מהלך המחלה הרי הינו בהחלט קיים ואפשרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הפיברו יכולה לעבור
    אורית
    25/05/2011

    לאחר תקופת גיל המעבר. אני בת 55 וסובלת כ-22 שנה מהמחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם הפיברו יכולה לעבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הפיברו יכולה לעבור - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    29/05/2011

    המחלה מתנהגת לשלושה כיוונים עיקריים- מחלה כרונית מתמשכת לשנים ארוכות במעל מחצית, מחלה דינמית עם עליות וירידות כשליש מהאנשים והשאר מחלה שמשתפרת ומוקלת עם הזמן ובמיעוט המקרים אף חולפת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורינגה וספירולינה
    אורית
    25/05/2011

    האם המורינגה יכולה לעזור לכאבים הכרוניים
    האם הספירולינה יכולים לעזור לכאבים הכרוניים במחלת ה פיברומיאלגיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מורינגה וספירולינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורינגה, כאבים כרוניים ופיברומיאלגי

    מיכה
    01/06/2011

    המורינגה מעביר בדרך כלל כאבים כרוניים, במיוחד אלה הנובעים מדלקות שונות, כולל דלקת פרקים.
    לגבי פיברומיאלגיה, המורינגה נמצא הנסיון אצל מספר אנשים הסובלים ממחלה זו.
    כאשר תהיינה תוצאות - אשמח לענות לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול
    ענת
    25/05/2011

    שלום , אני לא מאובחנת בפיברומיאלגיה, אבל קראתי על הנושא הרבה, ונראה לי שיש לי חלק גדול מהתסמינים. אני אמורה ללכת לראומטולוג בעוד כחודש. האם תחושת נימול בידיים יכולה להיות קשורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת נימול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    29/05/2011

    בהחלט, אחד התסמינים נובע משינויי תחושה בעיקר בגפיים כולל זרמים נימול ורדימויות וגם טויטשים בשרירים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלג
    דורית
    19/05/2011

    שלום רב,
    אני בת 57, מאובחנת כ-7 שנים בפיברומיאלגיה, אך עד האיבחון התרוצצתי שנים אצל רופאים שונים, ובדיקות רבות. לאחר האבחנה קבלתי כדורים שונים, עם העלאת מינונים, אלטרולט, ג'ילקס, טרמדקס, סימבלטה, שעזרו במעט מאד מאד, וגרמו לתופעות לואי בחילות, כאבי ראש קשים, טשטוש, חולשה כללית, ואני מדברת לאורך זמן.....חודשים ארוכים. הסימבלטה אף גרמה לי לשכחה, פגיעה בזיכרון, ואחרי שהפסקתי זה הסתדר....
    כמו כן עברתי 2 סדרות של הידרותרפיה ואני עכשו לפני סדרה נוספת של 12 טיפולים שאושרו לי ע"י קופ"ח כללית. אני עדיין עם כאבים מציקים מאד, כל הזמן, ללא הפוגה. כרגע אני ללא כדורים כבר כשנה וחצי לאור מה שהבהרתי. אני מיואשת מהכאבים, ונמצאת בטיפול פסיכולוגי, אחת לשבוע, בגלל הסטרס הגדול שלי. מה עוד אני יכולה לעשות כדי להקל על הכאבים?הציעו לי ליריקה ואושר לי ע"י הקופה, אך אני לא מעזה...
    תודה מראש, דורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלג - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    22/05/2011

    למרות התחושה כי ניסית הכל וכי משך השניחם המשך סבל וכאב מביא רק למעגל קסמים שלילי ואף ליאוש, אך הייתי מציע כי בכל זאת לא ניסית הכל,מפני שהמחלה דינמית, וכי גם טיפולים שניסית בעבר ולא עזרו יוכלו לעזור בזמן אחר, זה בתנאי כי לא גרמו נזק, תופעות לוואי לא נסבלות או אלרגיה. לגבי ליריקה, גם שווה לנסות ולחשוב בצורה חיובית להפיק ממנה את העזרה והתועלות במישורים שונים, ולא לבוא עם ציפיות מופרזות מהליריקה או מכל תרופה אחרת, על מנת להפיק את מיטב התועלת מהשימוש בטיפולים אלו.
    טוב, לציין כי הטיפול הינו משולב ולמישורים שונים , כפי שהבנתי כי את מנסה גם לשב התעמלות, הידרוטרפיה, טיפול פסיכולוגי ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמוטיב
    פיברואית
    17/05/2011

    שלום, הפסקתי ליטול סימבלטה 30 אחרי שנה וחצי עקב תופעות לוואי קשות ועלייה במשקל. כעת חודשיים אני ללא כדורים ומרגישה ירידה במצב רוח / דכאון. הרופא המליץ על רמוטיב.
    רמוטיב יכול לעזור גם לכאב וגם לדכאון?
    הוא באמת טבעי?
    כדאי לקחת 2 כדורים של 250 ביום או אחד של 500?
    הוא עוזר גם לתשישות כרונית?
    האם להתחיל בהדרגה או את כל הכמות מהתחלה? (יש תופעות לוואי?) והאם אפשר ליטול רמוטיב לשנים ארוכות?
    תודה רבה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמוטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמוטיב - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    22/05/2011

    אכן, חלק מהאנשים מעדיפים טיפול טבעי כטיפול המשפר שינה ואנטי דכאוני. אחת ההצעות היא לנסות רימוטיב. מינון כאמור 250 מג פעמיים ביום. אפשרי להתחיל במינון זה, בצורה קבועה ולתקופה ארוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס
    מורן
    13/05/2011

    האם ציפרלקס באמת יכול לעזור לכאבים בגוף ולחולשה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    16/05/2011

    אכן מדובר באחת התרופות הניתנות בטיפול לפיברומיאלגיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישנם דרכי הקלה נוספים לפיברו?
    קורל
    09/05/2011

    שלום, שמי קורל ואני בת 23, לפני מס חודשים אובחנתי כחולה בפיברומיאליגיה אחרי שנים של כאבים לא מוסברים והמון רופאים.
    אני סובלת בעיקר מכאבי ראש כרוניים שלא עוברים גם במשך שבועות- במשך שבועיים או שלושה אני מתעוררת והולכת לישון עם כאבי ראש... זה רוקה בערך אחת לחודשיים ונמשך בין שבועיים לשלושה.
    אופטלגין, אקמול ואדוויל כבר לא עוזרים לי, כמו שזה נראה כרגע- גם הנורופן יפסיק לעזור מאוד בקרוב (בהתקפי כאבי ראש שכאלה אני יכולה להגיע למצב של 3-4 כדורים ביום וזה הרבה יותר ממה שהייתי רוצה לקחת).

    נכון לעכשיו מעבר לכאבי ראש ,כאבי שרירים ותחושת חולי כללית התחילו לי כאבים במפרק הלסת. כאבים חזקים מאוד שכמובן מחריפים את כאבי הראש שיש לי גם ככה כל הזמן...
    ביומיים האחרונים יצא לי לקחת 6 כדורי נורופן ובערך 2 חבילות של טיפות אופטלגין- שום דבר לא מרגיע את הכאב...

    בגלל שאני לא רוצה להרוס לעצמי את הכבד בכמות ענקית של כדורים תהייתי אם יש אפשרות לחולי פיברו לקבל מריחואנה רפואית.
    שמעתי על אנשים שמשתמשים בזה ומספיק להם ממש מעט בשביל להעלים את הכאב...
    ואם זה לא אפשרי, איזו עוד דרכי טיפול יש לכאבים האלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ישנם דרכי הקלה נוספים לפיברו? - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    16/05/2011

    מריחואנה לטיפול בתסמיני פיברומיאלגיה, עולה מדי פעם. השימוש הינו להורדת מרכיב אחד של התסמונת והוא הכאב. אצל רוב הסובלים מפיברומיאלגיה, מרכיב הכאב הינו החלק אשר קל לדבר עליו ולהתלונן עליו אך לאמיתו של דבר הסבל הינו מורכב יותר ובעוד מספר מישורים כולל הרבה עייפות, הפרעות שינה, חוסר רענון ותשישות עם הפרעות ריכוז, טשטוש ושכחה, וגם שינויי תחושה כגון זרמים ונימול ורדימות בגפיים, טויטשים בשרירים, וגם הפרעות נפשיות כגון נטיה לעצבנות חרדה ולעיתים דכאון וגם תסמינים הקשורים לתיפקוד ועוד הרבה. לכל אלה אין ההצעה של מריחואנה מהווה מענה.
    מרפאת כאב לעיתים יכולה לתת מענה לפניות הקשורות לשימוש במריחואנה במצבים רפואיים שונים וכרוניים כגון אונקולוגיים ואחרי ניתוחים וטראומה קשה ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SCL מחוץ לטווח
    ניסן
    04/05/2011

    שלום רב מומחי BEOK
    קיבלתי תוצאה של בדיקות מעבדה לאחר כאבים בברכיים
    רציתי שתעזרו לי בבקשה בפיענוח
    תודה ויום טוב


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    SCL מחוץ לטווח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SCL מחוץ לטווח - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    04/05/2011

    נראה כטעות מעבדה. בנוכחות ANA שלילי. באם SCL 70 חיובי גם ANA חיובי. יש להציע כי לחזור על הסקר הזה עוד מס שבועות, וגם לברר באם יש שינויי צבע בידיים והאצבעות בחשיםה לקור ואו שינויים במרקם עור האצבעות. ולצורך זה יש להיוועץ במרפאה ראומטולוגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני חולה במחלת היאפים ?
    אורן
    02/05/2011

    שלום ,
    מזה כשנה וחצי אני סובל מתופעות של :חום פנימי המלווה בצמרמורות, כאב גרון תכוף וכאבי ראש (ברקות)
    בבדיקות הדם עלה שאני חולה מחלת הנשיקה והסבירו לי שזו מחלה שיכולה להימשך גם שנה , הסמפטומים עם הזמן הלכו והתמעטו אך בחודשים האחרונים שוב חזרו
    הופנתי לרופאה פנימאית שהסתכלה בבדיקות הדם עשו לי לפני שנה ששם נקבע שאני חליתי המחלת הנשיקה ולמרבה תדהמתי היא אמרה לי שלפי בדיקות הדם אני לא חליתי במחלת הנשיקה אלא זה רק מצביע שבעבר חליתי במחלה כי יש לי נוגדנים וכל התופעות שהיו לי לא היו בשל מחלת הנשיקה והיא רוצה לעשות בדיקות מקיפות בכדי לאבחן את הסמפטומים שיש לי.
    חשוב לי לציין שלאחרונה אני מדוכדך ממחלתי הממושכת מרגיש קצת עייפות ותשישות בכל הגוף אבל זה משהו שרק בשבוע האחרון החל .
    האם לאור כל מה שסיפרתי האם אני חולה במחלת היאפים ? איך אפשר לבדוק זאת ?
    אודה לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני חולה במחלת היאפים ? - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    03/05/2011

    על סמך מה שסיפרת קשה לקבוע מהי מחלתך
    סיפור של עייפות חולשה ודכדוך רק בשבוע האחרון כפי שציינת אינו רומז כי מחלתך היא פיברומיאלגיה או CFS

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה המחלה שלי?

    מיס
    20/06/2011

    לםני חודשיים קמתי בשעות הבוקר המוקדמות עם תחושה נוראית של כאב בכל הגוף ,אפילו לא הצלחתי לקום , רק אמבטיה חמה היתה עוזרת להקלת הכאב, לקחתי אותופן,אקמול ,אופטלגין... ואחרי שלושה שבועות הכאב הלך,
    שוב לפני שלושה שבועות הכאב חזר באותה דרך בבוקר אבל הוא התמקד בכתף ובשרירי היד הימנית, כאב שלא נסבל גם בשעות היום וגם בללה ובמיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ,והפעם אף תרפה לא עוזרת, לקחתי ארקוקסיה 120 וזה בכלל לא עזר...
    עשיתי צילומי רנטגן והיו תקינים ללא סימני מחלה..
    אני רוצה לדעת איך אני יכולה להתפטר מהכאב הזה, אני אפילו יושבת ובוכה מרוב כאב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה המחלה שלי? - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    23/06/2011

    vהבדיקה הרפואית וההתרשמות הקלינית חשובות מאוד ולכן יש להגיע להתיעצות אצל הראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת טיפול הורמונלי ופיברומאלגיה
    נעה
    29/04/2011

    אני בת 47, חולת צליאק והשימוטו.
    קיבלתי 4 שנים טיפול בזריקות לוקרין לאנדומטריוזיס לאחר 2 ניתוחים קשים, וגם אקטיבל בגלל סימני מנפאוזה.
    הפסקתי את כל הטיפולים ההורמונליים עקב השמנה ושיעור מסיבי. (בתיאום עם רופאת נשים) כדי לראות איך אגיב. בינתיים לא קיבלתי מחזור אך כחודש וחצי עם גלי חום ודפיקות לב מואצות .
    4 חודשים סובלת מכאבי עצמות ושרירים ונמצאת בבירור לפברומאלגיה ודלקת פרקים.
    האם ידוע על קשר בין הסממנים האלו ??
    לא מעוניינת לחזור לטיפול הורמונלי, אך סובלת מכאבים בכל הגוף, במיוחד בפרקים ועייפות כרונית.
    אודה על המלצתכם. נעה,עפולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת טיפול הורמונלי ופיברומאלגיה - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    30/04/2011

    קיים קשר בין הפיברומיאלגיה ותסמיניה לתסמיני מחלות אינדוקריניות, כגון עייפות וחולשה וכאבי שרירים בתת פעילות בלוטת התריס, וגם ידוע כי קיימת שכיחות גבוהה יותר של בעיות אוטואימונית של בלוטת התריס בפיברומיאלגיה,
    קיים גם כן קשר בין טיפולים הורמונליים לפיברומיאלגיה כדוגמת התסמונת אחרי טיפול בטמוקסיפן בשאת השד, ואביסטה לאוסטאופורוזיס,טיפולים הורמונלים לביוץ ולטיפולי פריון, וסטרואידים הגורמים לתסמונת כאבי שרירים וחולשה.
    מצד שני בתקופת המינופאוסה והעדר הורמונים נשיים , יש נוסף לגלי החום יש גם החמרה בתסמיני הפבירומיאלגיה בנשים בתקופת גיל המעבר ובנשים אשר קיבלו תרופות -לרוב ציטוטוקסיות- המפריעות לביוץ התקין

    במקרה שלך תסמינים של כארבעה חודשים סביב הרקע ההורמונלי, הדבר עשוי להיות רק משני ווגם זמני, ולאו דווקא תסמונת מלאה של פיברומיאלגיה. נדרש מעקב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום