מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תכנית אימונים בחדר כושרענת03/10/2011
אני סובלת מפיברו' כבר 3 שנים ולוקחת ליריקה 75 מ"ג פעמיים ביום
בבוקר אני קמה עם התכוצויות שרירים בכל הגוף וגם הולכת לישון עם כאבים אלו
אני מעוניינת להתחיל להתאמן חדר כושר, אלו תרגילים יוכלו לעזור לי ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכנית אימונים בחדר כושר - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל03/10/2011מציע להתחיל בתרגילים במסגרת פיסיוטרפיה, והתעמלות במים- הידרוטרפיה. בהמשך לעבור לפעילות אירובית וגם בחדר כושר. אין הכוונה לתרגילים מיוחדים וכי כל פעילות הינה אפשרית והינה רצויה אך במסגרת היכולת האישית ובתיאום עם מדריך להתעמלות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות ידיים ורגלייםיהודית26/09/2011
אובחנתי אצל ראומטולוגית כלוקה בפיברומיאלגיה.יש לי תחושה שזה אינו מדויק.עיקר הכאבים שלי והתחושות המכאיבות הן בעיקר בכפות ידיים ורגליים. שמתי לב שזקוזי מאד מיטיב עם כפות הידיים והרגליים.מה עלי לעשות על מנת לבדוק באופן יותר מעמיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפות ידיים ורגליים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל02/10/2011בדיקה חוזרת וחוות דעת שניה גם אצל ראומטולוג. אין בדיקות ספיציפיות שחוזים או מאבחנים פיברומיאלגיה. התיאור של תגובה למים ולז'קוזי אינו מאשר/שולל פיברומיאלגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה וזאבתשרון22/09/2011
היי,
יש לי חברה שאבחנו אצלה זאבת לפני כמה שנים. יש לה גם פיברומיאלגיה.
מסקרן אותי - האם יש קשר בין שתי המחלות? האם אחת מופיעה בעקבות השנייה? אני שואלת כי גם לאחי הקטן בן ה-15 אבחנו זאבת ואני תוהה האם הוא יחלה גם בפיברופמיאלגיה בעתיד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה וזאבת - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל02/10/2011בגדול, אין קשר בין שתי המחלות. אין קשר סיבתי ישיר. אך ידוע כי ישנם מצבים של מחלות כרוניות גם כגון לופוס, אסטמה ועוד בהם מצב המתח הממושך, עלול להתלוות בהתפתחות תסמינים של פיברומיאלגיה וזה באופן שניוני ומשני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמינים ראשוניםמיכי19/09/2011
שלום,
רציתי לדעת מהם התסמינים הראשוניים המופיעים אצל חולי פיברומיאלגיה.
תודה,
מיכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים ראשונים - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל02/10/2011קיימים מיגוון תסמינים אופייניים אך בעיקר כאבי שרירים מפושטים, בליווי נטיה לחולשה או עייפות, הפרעות שינה עם קשיון בבוקר וגם הפרעות תחושה בגפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה בגיל צעירג12/09/2011
האם יתכן כי נערה בת 15 תסבול מפיברומיאלגיה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה בגיל צעיר - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל13/09/2011בהחלט, ישנם מקרים של התפתחות תסמיני המחלה בגיל ההתבגרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מותשמגיב01/09/2011
בס"ד
שלום, בן 16..
כבר שנה +- סובל מכאבים בכל הגוף, שמתישים כבר..
הכאבים הם בכל הגוף, שרירים, עצמות, פרקים מה לא, כאבי בטן, כאבי ראש כאבים בגפיים בחזה בסינוסים בהכל!
כאבים עוקצים שורפים דוקרים, ביצעתי אין ספור בדיקות דם שיצאו תקינות למעט ברזל נמוך שטופל ובבדיקה שעשיתי בתחילת החודש הוא עלה..
צילום חזה פעמיים תקין, אולטרהסאונד בטן עליונה תחתונה תקין, אקו לב תקין (בגלל כאבים בחזה),
כאבים בבטן, לפעמים עליונה לפעמים תחתונה בשני הצדדים, עם המון גזים, אחרי ארוחות הבטן מתנפחת, בדיקת נשיפה להליקרובטור יצאה חיובית כלומר שיש חיידק וטופלתי באומפרקס ל10 ימים בגלל שזה הקרין לי לחזה.
כאבים בגב ובכתפיים ובשכמות ובזרועות וברגליים עם כאב בצד האחורי של הברך שמקרין למפשעה ואף לאשכים, בירור אצל אורולוג לא מצא בעיה באשכים.
עברתי אצל המון רופאים, במעקב גסטרו, הייתי אצל קרדיולוג שלא הבחין בשום בעיה לבבית (2 אק"ג תקינים), בנוסף סובל מהמון לחצים וחרדות, כל הכאבים האלה הכניסו אותי לחרדות קשות לגבי הבריאות ואני ממש מפחד שאני סובל מאיזה מחלה איומה, כל פעם שאני קורא על משהו אני מתחיל לפתח תסמינים, ושוב פעם לסבב בדיקות וחוזר חלילה..
לאדע כבר מה לעשות נמאס לי להיות ככה, אומרים לי שזה "בראש, חרדות ולחצים" אבל זה לא ככה, הרבה מאוד גם ילדים בגיל שלי שאני מדבר איתם מספרים לי שגם סובלים מכאבים רבים, קראתי בכל מיני אתרים וזה מה שהעלה לי את החשד לתסמונת, האם יש סימנים שלה? למי אני צריך לפנות בשביל לאבחן? או שימצאו כבר פתרון לכל המכאובים האלה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד כמה דברים
מגיב01/09/2011כאבים גם בצוואר לפעמים, כאבים בגב לפעמים תחתון לפעמים עליון, בצדדים, צלעות.. יש תקופות יותר טובות ויותר גרועות
נשלל חשד לצליאק, בדיקות כימיה ובדיקות דם לשרירים ופרקים תקינות לחלוטין,
בשינה, יש לפעמים הפרעות להירדם, לפעמים אני קם ומרגיש כאילו לא ישנתי רגע, כלומר שינה לא מרעננת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצה ל-מותש
מישהי02/09/2011כדאי לך לגשת ל"מרפאת כאב" . יש כזו כמעט בכל בית חולים , וזה במסגרת מרפאות חוץ.
במרפאת כאב יש רופאים מומחים לכאב (מכל הסוגים ) .
תחפש כזו בבית חולים שקרוב למקום מגוריך ותתקשר אליהם כדי לברר .
אפשרות נוספת -
אני לא יודעת לאיזו קופת חולים אתה שייך ( כללית / מכבי / מאוחדת/ לאומית ) , אבל יש גם אפשרות להגיע ל"רופא יועץ" מתחום הכאב , וזה יכול להיות :
1. רופא מומחה לנושא כאב (יש מומחיות כזו ).
2. רופא נוירולוג .
3. רופא ראומטולוג .
4 . רופא מומחה מתחום הרדמה וטיפול נמרץ (גם הם מומחים לנושא ).
תבדוק באתר האינטרנט של קופת חולים שלך לגבי כל אחד מהתחומים הנ"ל .
אפשר כמובן להתקשר למוקד טלפוני של קופת חולים שלך ,ושם יוכלו גם לעזור לך .
אם אתה גר באיזור המרכז , יש מרפאת פיברומיאלגיה (מרפאת חוץ) בבית חולים איכילוב (סוראסקי) בתל אביב . יש שם את ד"ר יעקב אבלין שהוא מומחה לנושא פיברומיאלגיה.
אם אתה גר באיזור הצפון , יש מרפאת כאב בבית חולים רמב"ם בחיפה .
אם אתה גר באיזור הדרום , יש בבית חולים סורוקה בבאר שבע ( הרופאים הנכבדים ששמם רשום למעלה , הם מנהלי הפורום הזה ) .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמותש - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל03/09/2011על סמך התיאור שלך עולות אבחנות לכיוון פיברומיאלגיה, תשישות כרונית ותסמונות פונקציונליות. נוסף לסבל הגופני גם את מעלה נושא של מתח וגם אי שקט נפשי ורגשי.
למען הקלה על הסימפטומים מומלץ להגיע לביקור אצל ראומטולוג, וגם להתחיל בטיפולים השונים במרפאת כאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסיגל26/08/2011
לד"ר הנכבד שלום רב .
אבקש לדעת האם התרופה סימבלטה מוכרת בסל הבריאות לצורך הנחה כספית , בהתווייה של :
1. כאב ממקור עיצבי ( ללא שום קשר למחלת סכרת ) .
במקרה כזה , איזה רופא רשאי לרשום תרופה זו (ראומטולוג ? נוירולוג ? ) .
2. התווייה של דיכאון (המלווה גם בכאב ) .
במקרה זה, האם הפסיכיאטרית שלי מוסמכת לרשום תרופה זו ( עם הנחה כספית).
אציין כי המקרה שלי מורכב :
בת 42 , עם subglottic stenosis ( גידול שפיר ) , לכן הייתי עם tracheostomy שבוצע בעת הריוני השני , קבוע במשך 4 שנים . עברתי הרחבות לייזר . כיום 4 שנים ללא קנולה .
לאחרונה, עקב תלונות מתמשכות של קושי בנשימה, נמצאו בברונכוסקופיה ( וגם ב - CT )
2 גידולים חדשים בכל אחד מן הסימפונות הראשיים. טיב לא ברור , חשד לווסקוליטיס. בדיקות דם רלוונטיות יצאו תקינות לחלוטין. נדרשת ביופסיה לבירור נוסף .
אציין כי לפני שנה , עקב התקף שיעולים חזק מאוד במשך מס' ימים החל כאב כרוני בנשיפה בלבד (יום -יומי , ללא כאב בלילה). כל הבדיקות הרלוונטיות יצאו תקינות (צילום חזה, ממוגרפיה, US בטן ). ארקוקסיה / מוסקול - לא עזרו.
ויפאקס במינון גבוה , שניתן לי ע"י פסיכיאטרית לטיפול בדיכאון קל, הצליח להעלים כמעט לחלוטין את הכאב ( אך לא את הדיכאון ......) .
כירורג -חזה שמכיר אותי ואת המקרה שלי היטב אמר לי כי אין ספק שהכאב הכרוני נובע מ-סדק זעיר בצלעות בית החזה עקב השיעולים שהיו לי , ושלא ניתן לראות אותו בצילום חזה .
אני פשוט מעוניינת לנסות את התרופה סימבלטה , שיכולה להיות יעילה גם לכאב וגם לדיכאון , וכמובן שהייתי רוצה לרכוש אותה בהנחה .
בקרוב יש לי תור לראומטולוגית לבירור מעמיק יותר בקשר לחשד לווסקוליטיס , ולכן רציתי לדעת האם היא רשאית לרשום לי סימבלטה (עם הנחה ) לטיפול בכאב הכרוני .
אני שייכת לקופ"ח מכבי .
תודה על שהקדשת מזמנך היקר !!!
אסתפק בתשובות קצרות , כמובן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל03/09/2011סימבלטה אכן מאושרת לטיפול בכאבים נוירופטיים על רקע סוכרת וגם ניתן לקבלו באישור הנוירולוג עם הנחה עבור כאב נוירופטי בכלל וכי מאושר לדכאון בהמלצת פסיכיאטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים??מ22/08/2011
שלום רב.אני בת 36(כמעט)רווקה ואין לי ילדים.בערך משנת 2006 אני סובלת כאבים רבים בכל הגוף!ב5 השנים האחרונות עבדתי בעבודה פיזית מאוד קשה הכוללת עמידה מרובה הרמת קרטונים כבדים והמון עומס ולחץ נפשי! בחמישה חודשים האחרונים כבר נכנעתי לכאב שהיה בלתי נסבל היה קשה לי לעמוד,לעבוד,להתרכז, לישון ואפילו לשבת!התחלתי לרוץ בין רופאים!הכל התחיל שהתנפחה לי בלוטת לימפה בצוואר וכאבי ראש איומים התחלתי בבדיקות קיבלתי מלא תרופות.אפילו עזבתי את העבודה!למעשה הכל קרה ביחד!כאבים עזים בכל הגוף בעיות בעור(התפרצות של כל מיני מחלות עור)ירידה במשקל(זה משהו שקורה לי די הרבה)כאבי ראש ועייפות בלתי נסבלת!בסופו של דבר אולי מייאוש או מקושי לישון בלילה מצאתי לעצמי את הבעיה!!!(תודה לאינטרנט ולאלוהים)חזרתי לאורטפד(שכבר הפנה אותי לפסיכיאטר!?)וסיפרתי לו על "האיבחון" שלי משם הלכתי לראומטולוג(שניהם הסכימו עם ההאבחנה שלי) וקיבלתי הפניה להידרוטראפיה ומרפאת כאב עם המלצה לדיקור סיני ורפלקסולוגיה.אולי מיותר לציין שגם בקרב המשפחה והחברים כולם אמרו "זה בראש" "זה נפשי" "תירגעי" אני בנאדם לחוץ וקצת חרדתי(במשך השנים הפכתי להיות יותר ויותר חרדתית) ומאמינה שיש הרבה קשר ביו גוף ונפש!!!אבל אני סובלת באמת!זה כאבים אמיתיים!כרגע אני מטופלת באנטיביוטיקה לטיפול ברוזיצאה(בעיה כרונית בעור שפתאום צצה)וגם שותה תוספי תזונה כבר כמעט חודש(בגלל נשירה חמורה)וגם תרסיס "מינוקסי".קיבלתי מרשם ללירקה אבל זה ממש יקר אז בנתיים לא קניתי... ונוטלת גם כדורי שינה "נוקטורנו"(לא ממש עוזר)עדיין אני ישנה מעט וקמה תמיד עייפה!זה בערך הכל....
שאלות:
1.האם נשירה קשורה לתסמונת הזאת ואם כן מה אפשר לעשות???(כרגע הטיפול שקיבלתי מרופא העור לא ממש עזר ולא עצר את הנשירה)
2.יש ימים שיש לי כל היום פיפי!(בממוצע כל 7דקות לא כל יום)האם זה קשור?
3.האם דיקור סיני יכול לעזור לכאבים ואולי גם לשאר הדברים???(אני מוכנה לנסות הכל)
סליחה על הרשימה הארוכה...אשמח לקבל תשובות...
תודה
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים?? - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל23/08/2011מתוך עיון בתיאור של מקרה עולים רמזים לתסמיני הפיברומיאלגיה. מתסמיני המחלה גם סבל שלדי וגם נפשי. תתכן נשירת שיער כחלק מהמצב, וכי גם הפרעות במתן שתן ובעיות שליטה על סוגרים, ובמידה לא שכיחה. טיפול שמטרתו להוריד חלק מהמתח ולהביא לרגיעה של הגוף והנפש עשויי לעזור , כולל טיפולים פסיכולוגים וגם תרופות נוגדות חרדה, וגם טיפולים אלטרנטיבים שונים שהים טיפולים משלימים כולל האקופונקטורה, שיאצו ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה דעתכם על פרולותרפיה? בעיה סבוכה:עלי מרג14/08/2011
יש לי פיברו, אך בנוסף גם דלקות גידים אמיתיות
שטופלו במשך שנים גם בהזרקות דיפרוספאן
וגם אולטראסאונד וגלים קצרים
כמו כן עברתי ניתוחים במרפקים
הן למרפק טניס והן את הניתוח של דר' באואר בשוויצריה
זה עזר מעט ונקודתית
אני מרגישה חולשה רבה גם בכתפיים שכמות זרועות וכו'
להרים את היד או ללחוץ על כפתור זה קשה
עם הנהיגה הסתדרתי עד לאחרונה, וגם כעת, אבל
כואב לי שצריך לסובב את ההגה הרבה (למשל חניה ברברס)
או להעביר הילוכים
----
שמעתי על טיפול בשם פרולותרפיה שמזריקים משהו לחיזוק גידים ורצועות אך למיטב הבנתי זה מבוסס על גרימת דלקת מקומית על מנת להגביר זרימת דם לשם, וזה מפחיד אותי כי דלקות כבר היו לי שם (עקב שימוש יתר- תנועות חוזרות ונשנות כנראה, כמו כן אני אדם לחוץ מטבעי). מה דעתכם? אם כן, אז על מי הייתם ממליצים בארץ? (או לחילופין ההיפך. אפשר לענות גם למייל שלי [email protected] )
----
שאלה שניה: האם יש לפילאטיס השפעה חיובית גם על פיברו? ניסיתי מעין התעמלות לנכים קשישים במועדון ספיבק, וזה הגביר לי את הכאב והמוגבלות בכתפיים. :(( כך שאני די מיואשת...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה דעתכם על פרולותרפיה? בעיה סבוכה: - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל15/08/2011בפיברומיאלגיה ישנם מכלול טיפולים וגם הצעות שמדווחות מדי פעם, אך אין ביסוס מחקרי לרוב ההצועות. וזה כולל גם את הטיפול בפילאטיס, זריקות סטרואידים, גלי קול וגלי לייזר, הניתוח של ד"ר באוור בגרמניה, וגם פרולותרפיה,שיטת אלכסנדר ומיזוטרפיה ועוד. היו עבודות בעניין הידרוטרפיה, באלניאותרפיה וטיפול במי ים המלח וחמי טבע, ואקופונקטורה , שיאצו ועוד, כאשר מגמה חיובית במידה מה בין קלה עד בינונית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תתכן החמרה.מיכל10/08/2011
שלום רב,
אובחנתי בפיברומיאלגיה קלה, האם התסמינים יכולים להחמיר?
האם ניתן למנע את התדרדרות המחלה?
נכון להיום, אני לא מטופלת בתרופות ומנסה התמודדות באמצעים אחרים, הורדה במשקל, ספורט מתון, וכנראה שאתחיל הידרותרפיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תתכן החמרה. - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל15/08/2011מהלך המחלה בפיברומיאלגיה יכול להיות לכיוונים שונים . הרוב לכיוון עליות וירידות , תקופות של רגיעה ואחרות של התלקחות. בכשליש נטיה למחלה יציבה וכרונית שאינה דינמית ורק המיעוט מטיבים ומשתפרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חושדת בפיברומיאלגיהענת05/08/2011
שלום
אני בת 28
ילדתי לידה ראשונה לפני 8 חודשים.
כשבועיים לאחר הלידה התחילו לי כאבי גרון, כאבי שרירים בכל הגוף, רעד בגוף, סחרחורות, בחילות, הרגשה כללית של שפעת, קושי להרדם בלילה (והתינוק ישן כבר לילה שלם), גלי חום, הרדמות של הידיים בלילה, זרמים בכפות רגליים ובקרסולים, הרגשה של טבעת שלוחצת מסביב לקרסוליים. התסמינים נמשכו בחודשיים, עשיתי בדיקות דם למחלת הנשיקה ודלקת פרקים ויצא תקין.
כיום אני סובלת בעיקר מכאבים בשכמות, בידיים ובצוואר, כאבי גרון, נדודי שינה, גלי חום, לפעמים דופק מהיר ותחושת של טבעת לחץ מסביב לקרסול.
הכאבי שרירים בשכמות וצוואר כל הזמן ישנם ואילו שאר התסמינים באים והולכים ברמה של יומיים כן יומיים לא וכאשר שאר התסמינים מופיעים אז גם הכאבי שרירים חזקים יותר.
אני לא לוקחת תרופות, כרגע אני עושה פיזיותרפיה שמקלה על כאבי השרירים ליומיים בערך ואז הכאבים חוזרים.
כרגע אני לא עובדת ואני בבית עם התינוק. אני מניחה שהטיפול בתינוק עם הידיים גם מוסיף לכאבי שרירים ואולי הוא גם הגורם להם.
השאלה היא אם כדאי לחכות עוד חודשיים, אז כבר אהיה בעבודה והתינוק יהיה עם מטפלת ואולי המצב השתפר. או שאין קשר לטיפול בתינוק וכדאי לבדוק אם מדובר בפיברומיאלגיה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חושדת בפיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל05/08/2011התיאור הוא של מיאלגיה שהופיעה אחרי לידה
בהנחה כי לא היו תסמינים דומים לפני ההריון המחלה נשמעת חריפה דבר השונה מפיברומיאלגיה
באם היו תסמינים קודמים אז עלולה תלונתך קשורה לארוע החדש- קרי לידה ותינוק חדש ומחוייבות חדשה והפרעות שינה כמובן. כל אלה יכולות להחיש את התפתחות הסימפטומים שתיארת ואף לכיוון התפתחות תסמונת הפיברומיאלגיה.
ציינת כי בדיקות דם תקינות, יש לוודא כי פרופיל הורמונים כולל בלוטת התריס תקין, CPK אנזימי שריר ורמת ויטמינים גם כן.
הערכה של מרפאה ראומטולוגית גם מומלצת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמעתי על המכשיר ALPHA STIMאורנה03/08/2011
שמעתי על המכשיר ALPHA STIM
מה מידת יעילותו של המכשיר בפיברומיאלגיה???
אני סובלת מדיכאון, עייפות, כאבים,ופיברומיאלגיה, לכן אודה לכם מאוד אם תוכלו לתת לי מענה בקשר למכשיר. אני רוצה לדעת אם רופא בארץ כבר מטפל בשיטה זו? ואם יש תוצאות.
בנוסף רציתי לדעת בקשר לביטוח לאומי, מהי מידת הנכות שמגיעה לי? ואיך אני יכולה לברר זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמעתי על המכשיר ALPHA STIM - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל05/08/2011מכשיר זה בשימוש אצל חלק מהפיסיוטרפיסטים, מין שידרוג לטיפול בגירויי חשמלי TENS שבשימוש לטיפול בכאב כרוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו בעיית שרירים?זקוק לעצה.סטודנט מוטרד27/07/2011
שלום רב,
פונה לכאן כי הבנתי שזו יכולה להיות בעיה שרירים.
אני בן 26,בריא בד"כ ללא מחלות.
לפני כחודשיים וחצי התחלתי להרגיש חולשה בשרירי 2 הדיים האחוריות,אחרי יום-יומיים גם ברגליים,אח"כ התחילו נימולים,והיו תופעות של הרדמות של ממש,גם ביד שמאל פעם אחת וגם ברגליים.התופעות היו גם מלוות גם ב"הרגשת ריחוף וסחרור".3-4 שעות כל יום הייתי מרחף.
היתה חולשה,בעיקר בבוקר,בעיקר בכפות ידיים.
העורף היה שורף מדי פעם,בעיקר בערב,לפעמים הרגשת שריפה גם בידיים.
אושפזתי בסורוקה לאחר שפניתי למיון,הייתי יומיים במחלקה הניאורולוגית,עשו לי CT מוח-תקין,ניאורולוג שבדק אותי במיון חשד ל MS.(טרשת).
במחלקה הרגשתי יותר טוב,והרופאים של המחלקה אחרי יומיים של מעקב ובדיקות של B12-תקין החליטו כי לא מדובר במחלה ניאורולגית.ואמרו כי מדובר בלחץ וחרדה(לימודים קשים,פחד מ ALS,אימי ז"ל היתה חולת ALS ונפטרה לפני כשנה).
שיחררו אותי והמליצו לעשות MRI עמוד שדרה צווארי + לעשות EMG.
עשיתי EMG ידיים ורגליים,עשיתי EMG מחט גם ידיים ורגליים- הכל תקין.
למעט רדיקולופטיה בגובה S1 ללא עדות לנרופטיה.
בכל אופן כל זה עבר אחרי 3 שבועות.
והרגשתי לגמרי בריא וטוב במשך חודש וקצת.
לפני כשבועיים שוב החלו כל מיני סימפטומים לא נעימים.
שוב חולשה מטורפת בכפות הידיים בעיקר בבוקר.
שוב חולשה בכל הגוף.
הפעם אין הרדמויות,כמעט ואין הרגשות ריחוף למיניהם.
מה שכן זה שיש לי כאבי שרירים ב-2 הזרועות,ב 2 הכפות ידיים,לסירוגין.
כמו חוסר תחושה כזה,מציק.
כאבים עמומים כאלה,כמו כאבי עצמות,דקירות,גם באצבעות,ליד המרפק לפעמים,לרוב בדו ראשי.כאבים שיכולים להמשך שעות...
כאבי צוואר לא חזקים,כאבי גב תחתון בעיקר לאחר ישיבה ממושכת אפילו אתמול לאחר ישיבה של כמה שעות הרגשתי חולשה ברגליים כשירדתי במדרגות.
אני מתפקד כרגיל,למרות הסימפטומים האלה,אבל זה מציק ובטח מטריד.
עשיתי מיפוי עצמות.מחכה לתשובה(מחר).
הם ייתכן כי הבעיות נובעות מבעיות צוואר או גב??
אני ממשיך כמובן גם בירור ניאורולוגי,אבל לאור ה EMG התקין(ידיים רגליים ומחט)
אני הייתי מעוניין לשמוע אם ייתכן כי מדובר בבעיית שרירים,משהו שלא בודקים ב EMG?
סליחה על האורך,ותודה מראש על כל התייחסות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זו בעיית שרירים?זקוק לעצה. - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל03/08/2011על סמך התיאור שלך עברת מספר בדיקות חשובות אשר מרגיעות כי אין בעיה נוירולוגית. לא עלו גם סימני פגיעה שרירית ולא דלקתית. נדרש המשך מעקב המרפאה הנוירולוגית וגם הראומטולוגית להשלמת בירור אימונולוגי וסירולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובה,לאחר ביקור רופא
סטודנט מוטרד04/08/2011שלום רב,
תודה רבה על התשובה.
אתמול הייתי בבדיקה נוספת אצל ניאורלוגית,ולאור זה שתופעות של לפני חודשיים חזרו,
(שוב לפעמים ריחופים,חולשה מדי פעם,נימולים לפעמים...)
אז היא החליטה שצריך לבצע MRI מוח לקבלת תמונה ברורה יותר,מעבר לזה טוענת כי ייתכן כי הבעיה על רקע פסיכיוזי/לחץ/חרדה וכו'...
בכל אופן הפנתה לביצוע MRI מוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חושדת כבר 10 שנים בפיברואליס20/07/2011
שלום פרופ'
למיטב ידיעתי אתה החלוץ בזהוי פיברו בארץ, יישר כח.
בת 60. האשימוטו מגיל 30.מטופלת באלטרוקסין ומתקשה להתאזן, תחושת רולרקוסטר משך שנים רבות.מטופלת באוורל קונטי על מנת להקל על קשיי הגיל אך ממשיכה לסבול.
לפני כ-10 שנים, בעיית כתף ללא ממצא מיוחד, טניס אלבו..הזרקות קורטיזון ושיפור.ושוב טניס אלבו בימים אלה.
בעיות עצביות במערכת עיכול עליונה..פעילות עצבית יתרה ללא שליטה שכבר אינה קשורה למה אכלתי..זה בא פתאום ופראמין מרגיע עד הפעם הבאה.
עיקצוצים באים והולכים בשכמות, ירכיים כף רגל...
מצבי רוח, עצבות, נשירת שיער ורגישות של כל הגוף לאחר התעמלות, הליכה, מסאג' או כל תנועה מאומצת של שריר זה או אחר.
בקיצור, אני עוקבת שנים אחרי התופעות ושוקלת להתחיל באיזה שהוא טיפול להרגיע קצת את מערכת העצבים.
מבקשת התייחסותך למקרה והמלצה ממך
מודה לך מאד
אליס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך להודעה קודמת
אליס20/07/2011שכחתי לציין שביצעתי בדיקות דם, שתן הכולל כימיה ותפקודים ללא כל חריגה להותיא קצת כולסטרול כללי גבוה ו-LDL ה-HDL גבוה ומספק.
TSH- השתנה תוך חודש ימים מ-9.15 ל-0.52 וכמובן שחשתי בכל הסימפטומים של יתר פעילות והורדתי את כמות האלטרוקסין
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להודעה קודמת - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל26/07/2011ידוע כי הפרעה בתיפקוד בלוטת התריס הינה מוסיפה לתסמיני הפיברומיאלגיה. ישנם מחקרים לשאלת הטיפול ההורמונלי והקלת התסמינים.אין עדיין המלצה מבוססת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחושדת כבר 10 שנים בפיברו - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל26/07/2011לפי תיאור המקרה ישנם רמזים לפיברומיאלגיה גם שילוב הארטרלגיה מיאלגיה, שינויי מצב רוח וגם רגישות יתר לגירויים שונים כולל במישור מערכת העיכול ועוד
יש להדגיש את הצורך בהערכה אצל ראומטולוג וגם לשלול סיבות נוספות ולהשלים בירור רוטיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרולטדניה20/07/2011
שלום רב
בת 63 סובלת מפיבוביאלגיה מזה הרבה מאד שנים (מאובחנת כ-10 שנים)
בהמלצת הנוירוליגית שלי התחלתי טיפול באלטרולט 10 לפני השינה.לשבוע הראשו, החל מהשבוע השני לעלות ל 20
.וזאת בגין כאבי ראש/גולגולת/פנים. ועל הדרך לטיפול בבעיות השינה.
אן לי עדיין התיחסות משום שזה תחילת הטיפול, אבל במקום לעזור בבעיות שינה , זה גורם לעוררות יתר, כבר 3 לילות שאינני ישנה,ואני מותשת, ובמקביל חוששת לקחת בנוסף גם את הבונדורמין
לציין שלוקחת את הכדור בין השעה 7 ל 8 בערב.
שאלתי האםהתופעה מוכרת, ואולי התרופה אינה מתאימה לי
והאם ניתן לשלב את כדור השינה לפחות בשבועות הראשונים, עד שיושג שיפור כלשנו
מודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרולט - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל26/07/2011קורה וכי בהרבה תרופות יש תגובה פרדוקסאלית כלומר הפוכה.
אלטרולט וגם בונדורמין אמורים גם לשפר את השינה אך יש כאלה שזה הפוך
סה"כ ההמלצה הינה טובה
וניתן להתחיל קודם בבונדורמין ובהמשך תוספת האלטרולט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




