מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ויטמין D שבוע 7דידי13/10/2010
שלום, קיבלתי הוראה מהרופאה בשל ויטמין D נמוך אצלי, להתחיל טיפות ויטמין D של 1000יחידות, על ידי לקיחת פעם בשבוע - 10 טיפות.
האם זה לא יותר מדי???
תודה
דידי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D שבוע 7 - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום רב
המינון מקובל וגם בטוח בהריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםרותם13/10/2010
שלום,
שבוע 25 וביצעתי בדיקת דם הערכים הבאים יצאו נמוכים
RCB- 3.50 M/µl
HB 11.2 g/dL
HCT 32.4 %
האם זה נמוך מדי ?ולמה שני כדורי סולגר ברזל עדין שאני לוקחת כבר 3 חודשים
לא מעלים את רמת ההמוגלובין שלי? האם יש צורך להחליף כדורים?
ותוצאת העמסת סוכר 50 - יצא 81- האם תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
תוצאות בדיקת הסוכר תקינות . רמת ההמוגלובין נמוכה יחסית אך סבירה. יכולה להמשיך בתכשירי הברזל תוך מעקב מתמשך אחר ערכי ההמוגלובין,
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לדכאון לפני הלידה אצל גבראיילת13/10/2010
שלום רב, שמי איילת וברצוני לשאול שאלה חשובה. אני ובן זוגי יצאנו במשך 5 שנים והחלטנו להינשא. לקראת הנישואים נכנסתי להיריון שלא היה צפוי אך בן זוגי ידע שהפסקתי אמצעי מניעה.
נכנסתי להיריון יחסית הרבה לפני החתונה ונאלצנו לקבוע חתונה במקום אחר וכו'...
היה לחץ רב בנושא ואף חשבנו על הפלה (שיותר באה מהכיוון שלי),בסופו של דבר לא עשיתי הפלה ובן זוגי היה יותר בעד ההפלה.
מאז, בן זוגי החל לשקוע בדכאון וחרדה גדולה כחודשיים לפני החתונה. כיום, אנחנו כחודש אחרי החתונה. בן זוגי מראה סממנים רבים של דכאון כמו רוגז בלתי מוסבר, בעיות בשינה ועוד...
כיום אני דוחפת אותו לטיפול פסיכאטרי ופסיכולוגי.
האם תופעה זו מוכרת????
אשמח אם תחזרו אלי בהקדם.
איילת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לדכאון לפני הלידה אצל גבר - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
הריון הוא שינוי משמעותי בחיי האישה ו בן זוגה. להריון יכולות להיות השפעות כבדות משקל על 2 בני הזוג ביחד או לחוד. במידה ואלו התסמינים שמציג בן זוגך ראוי לפנות לייעוץ פסיכולוגי בהקדם
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד להריון חוץ-רחמינופר13/10/2010
שלום,
בת 30, סוף שבוע 3 (רק על סמך בדיקה ביתית), לאחר החזרת 2 עוברים קפואים בלסטוציטים בהפריה חוץ-גופית (טיפול שני; בעית זרע). טיפול ראשון הסתיים בהפלה מוקדמת ואין שום היסטוריה שקשורה לחצוצורות או לזיהומים. בערך כיום לאחר ההחזרה הרגשתי התכווצויות חזקות באזור השמאלי תחתון של האגן בלבד, מה שהיה נראה לי כמו השרשה (כמו בפעם שעברה). הם נמשכו כמה שעות וחזרו גם כן קצת ביום שלאחר מכן. מאז אני מרגישה סוג של 'פעילות', אבל רק בצד שמאל. שתי השחלות שלי, אך בעיקר השמאלית מרגישות מוגדלות. אין כאבים ואין דימום כרגע.
האם על פי הסימנים האלו ישנו חשד כלשהו להריון חוץ-רחמי?
האם כדאי כבר עכשיו לעשות בדיקות כל שהן?
תודה,
נופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד להריון חוץ-רחמי - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
ראשית מזל טוב.
אמליץ לך לבצע בדיקת ביטא כמותי ובהתאם גם אולטרהסאונד אגני
בהצלחה
ד,"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון חוץ רחמי
נופר13/10/2010תודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רשני13/10/2010
בהריון שבוע 36
החל משבוע 26 גרד ופריחה בגוף שהשתפרו.
חזרתי מספר פעמים על תפקודי כבד שהיו תקינים.
בבדיקה האחרונה יצא Alkaline Phosphatase עם ערך 129.1 U\L
ALT יצא 12 U\L
AST 18
GGT 7
1.האם Alkaline Phosphatase גבוה קשור לגרד והאם יש לשקול יילוד מוקדם?
2.האם מסוכן להריון חריגה זו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד"ר - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
תפקודי הכבד שלך תקינים. פוספטזה אלקלית אמנם בערכים מוגברים אך תקינים להריון. לנוכח תפקודי הכבד התקינים ושיפור בגרד לא הייתי ממליץ כרגע על ייזום לידה
בהצלחה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה ודימומיםמלי13/10/2010
שלום,
אני בשבוע 13 עם דימומים והמטומה (בין הקרומים).
הדימום החל בשבוע 9 בדימום מאד מאד מוגבר שלאחריו המשיך דימום כמו מחזור כ 4 ימים.
מאז הדימומים ממשיכים כבר כ 3 שבועות בכמות לא גדולה והם בצבע חום.
לפעמים הדימומים כל היום ולפעמים עובר יום שלם ללא דימום טאז בערב מתחיל דימום.
גודל ההמטומה כ 3 על 4.
בשבוע 9 קיבלתי זריקה לחיזוק הרחם ובשבועים האחרונים לוקחת כדורים פעמיים ביום אוטרוגסטן 200.
מה הסיכויים להמשך הריון תקין?
האם ניתן להעריך כמה זמן ימשכו הדימומים?
מאז הדימום הראשון אני במנוחה בימי מחלה. האם הרופא צריך להמשיך לתת לי ימי מחלה או שאפשר ללכת לעבודה?
מתי ובאיזה מצב עוברים לשמירת הריון במקום ימי מחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה ודימומים - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
הסיכון להפלה גבוה יחסית בנוכחות דמם והמטומה. ממליץ לך המשך מנוחה =חופשת מחלה ומעקב תכוף באולטרהסאונד.
אגב אם סוג דמך RH שלילי זקוקה גם לחיסון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cmvרחל13/10/2010
האם אני יכולה לנסות להיכנס להריון עם תוצאות אלו:
CMV Ab IgG AU/mL 154.0
CMV Ab IgM Index 1.36 Reactive
CMV IgG Avidity % 44.17 IgG with low avidity: <35%
IgG with high avidity: >45%
CMV IgG (VIDAS) aU/mL 18
CMV IgM (VIDAS) Index 0.89 Equivocal* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cmv - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
על פי התוצאות נראה שנחשפת לוירוס לפני פחות מ 3 חודשים. בשלב זה הייתי מייעץ לך להמנע מהריון. יש להמשיך ולעקוב אחר תוצאות הIGGוה IGM
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםמישהי13/10/2010
האם בדיקת דם להריון בשבוע 5+ היא ודאית, סופית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
לא הבנתי את שאלתך. מכל מקום אם קיים איחור בוסת רצוי שתבצעי בדיקת ביטא
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי הפלה תרופתיתפילי12/10/2010
שלום ,
אני בת 35 ואם לילדה ;
לצערי נאלצתי לסיים הריון שלא התפתח כראוי ( העדר קוטב עוברי ודופק ) כמו גם החלה כנראה הפלה טבעית ( דימום מתחזק ) שרק חזקה את הההערכה שההריון לא מתפתח היטב .
טופלתי בציטוטק וכבר בבית החולים וכמו גם שבוע לאחר הרופא המטפל אמר לי כי הטיפול הצליח וכי תוצאות האולטרסאונד טובות מאד ( עובי רירית , והעדר עדויות להריון ..) וכמובן איחל בהצלחה לפעם הבאה ;
1. האם אני נדרשת עכשיו למעקב ביתא לוודא ביתא שלילית ? הרופא לא ביקש דבר ואני כלל שכחתי לשאול ... (הדימום כרגע שבוע אחרי הטיפול הוא מועט ביותר).
2. מה הצפי לוסת לאחר הפלה מסוג זה ?
3. האם המחזורים עכשיו צפויים להיות משובשים בתאריכים ? ( הם היו מאד מדויקים עד כה )
4. כמה מחזורים כדאי לחכות עד לניסיון הבא להרות ?
רוב תודות
פילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי הפלה תרופתית - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
רצוי לבצע בדיקת ביטא ולצפות לתוצאה שלילית. הוסת הראון אמור להופיע כ 4-6 שבועות לאחר ההפלה. הוסתות יחזרו להיות כפי שהיו בד"כ. מומלץ תחילת הריון נוסף לפחות 6 חודשים מסיומו של הקודם
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוביוטיק פמינה בהריון וHPVגלית12/10/2010
שלם רב,
אני שבוע 29+1 (זה שבוע 29 או 30 ? אולי פעם אחת יתנו לי תשובה סופית....)
ויש לי נטיה לפטריות עוד לפני ההריון. מה שעזר לי בעבר זה פרוביוטיק פמינה שהייתי לוקחת באופן וגינלי. האם מותר גם בהריון?
בנוסף, יש לי HPV, והייתי במעקב, כאשר המצב היה תקין לפני ההריון ונקבעה לי פגישה רק שנה אחרי (בעוד כחצי שנה) . בינתיים נכנסתי להריון ותהיתי האם יש לכך השפעה על המחלה? על העובר?
בעבר, טבליות אגיסטן וגינליות היו עוזרות, אך לעתים גם גורמות לדימום (אולי בגלל ה - HPV? ) ולכן לקחתי את הפרוביוטיק. הרופא לא התרגש מכך בזמנו, אבל האם בהריון יש לכך משמעות/סיכון?
תודה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוביוטיק פמינה בהריון וHPV - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
אין חשש מלהשתמש בתכשיר הפרוביוטי . כייון שברור הHPV היה כדברייך תקין לפני הריו אין לכך כל השלכות על ההריון או הלידה. ממליץ המשך מעקב לאחר הלידה
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לשחפת וצהבת בהריוןיעל12/10/2010
שלום רב
הנני בהריון בשבוע 10
התקבלתי לעבודה במסגרת בית חולים.
על מנת להתחיל לעבוד אני נדרשת לבצע חיסון נגד צהבת ושחפת
האם מותר בהריון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לשחפת וצהבת בהריון - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
כעקרון לא רצוי להתחסן בזמן הריון. אך לאור העובדה שאת בקבוצת סיכון ייתכן והסיכון האפשרי לחלות גדול יותר מאשר הסיכון לעובר או להריון. . מכל מקום חיסון לשחפת שיעילותו בספק ומבוסס על חיידקי שחפת מומתים רצוי לבצע בשליש השני-שלישי להריון. חיסון לצהבת B בהיותו מושתת על מתן נוגדנים מהונדסים גנטי ת אפשר לבצע .חיסון לצהבת A המושתת על וירוסים מוחלשים רצוי לבצע במהלך השני-שלישי להריון.
אנא הודיעי לממונים עלייך כי את בהריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- HCG-B Qualitativeנטלי12/10/2010
שלום,
ערכתי היום בדיקת דם להריון ותוצאת הבדיקה היא גדול מ-1000 IU/L
מה זה אומר? האם אני בהריון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן. מזל טוב
מירב12/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהHCG-B Qualitative - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
שיהי ה לך במזל. פני לרופא שלך לתחילת מעקב הריון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור במחזורחגית12/10/2010
מחזור אחרון ב2.9 עד עכשיו לא קיבלתי מחזור.עשיתי בדיקת בטא לאחר 10 ימי איחור וקיבלתי תשובה 1.20 שלילית.האם יש סיכוי להריון בכל זאת?האם נכון לחזור על הבדיקת דם.ומתי כדאי לעשות שוב?האם יש סיבה אחרת לאיחור?סובלת מגלי חום מאז האיחור וגם דחיפות למתן שתן ופיטמות מאד כהות..מה זה אומר?זה לא סימן להריון?אשמח לתשובה.תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחור במחזור - תגובה
ד``ר אריה לידור13/10/2010שלום לך
הייתי מציע לחחזור על בדיקת הדם לביטא. במידה ושלילי המדובר בשיבוש וסתי. יש לגרום להשראת וסת שבמהלכו יש לבצע ברור הורמונלי ולאחריו אולטרהסאונד
בברכה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא נמוכה אחרי החזרהנילי12/10/2010
שלום 11 ימים אחרי החזרה יש לי בטא נמוכה מאוד (19)
האם זה אומר שההריון לא תקין? מה הסיכוי שיש הריון והוא תקין?
אין לי דימומים או כאבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטא נמוכה אחרי החזרה - תגובה
ד``ר אריה לידור12/10/2010שלום לך
אכן הערך נמוך
יש צורך בהמשך מעקב ביטא
בהצלחה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרוןשרון12/10/2010
שלום, אני באמצע שבוע 9 להריוני הראשון, לאחר טיפולים.
היום נודע לי שיש לי דלקת בשתן ורופא המשפחה רשם לי CEFOVIT FORTE 500 3 פעמים ביום... אני מאוד חוששת לקחת אנטיביוטיקה בהריון... האם היא בטוחה לשימוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף
שרון12/10/2010מחכה למענה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרון - תגובה
ד``ר אריה לידור12/10/2010שלום לך
התרופה שנרשמה לך בטוחה בהריון .
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)