מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחדיםנויה05/01/2010
שלום, בתי בת 7 וסובלת מפחדים היא מתעוררת מספר פעמים בלילה תמיד עוברת אלינו ובמשך היום היא בודקת שדלת הבית נעולה, אני מודעת לכך שלכולם יש פחדים אך מרגישה שזה פוגע באיכות השינה שלה ובכלל. אך אוכל לעזור לה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים
סמדר ריינר05/01/2010שלום נויה,
אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם התייחסות לנושא התמודדות עם פחדים אצל ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורידה בגדיםאנונימי04/01/2010
הילדה שלי בת שנה ועשר- מתפשטת רוצה ללכת בלי בגדים
זה מצב תקין?איך להתייחס לזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורידה בגדים
סמדר ריינר05/01/2010שלום לאנונימי,
ייתכן שהילדה סובת מרגישות בעור, ונוח לה יותר בלי המגע של הבגדים. פנו לרופא המשפחה על מנת לברר איך בודקים את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא חושבת
אנונימי06/01/2010זה לא נעשה בתדירויות גבוהות ולרוב קוראה לאחר מקלחת
מתחיל מאבק של התלבשות ביננו לבינה
רוצה להסתובב ללא בגדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהישנה תופעה נוספת
אנונימי06/01/2010הילדה גם לא ישנה רגוע בליליה צועקת דברים זזה הרבה?לפעמים בוכה קוראת אמא
חשוב לציין שלכל תנועה שלה בלילה אני מזנקת ללטף אותה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת שנה ועשר
סמדר ריינר06/01/2010שלום לאנונימית,
מדובר בתינוקת למעשה. אין כאן כל כך נורמי ולא נורמלי, הי אעדיין חדשה יחסית בעולם, הי אמעכלת אותו וחשה אותו בכל מיני אופנים. צריך פשוט ללוות אותה. ילדים קטנים לפעמים אוהבים להשתולל אחרי מקלחת, המקלחת מעוררת אותם, הם חוגגים עם הגוף שלהם, אפשר לנסות לאפשר לה את זה לכמה זמן בתוך חדר מחומם ולתת לה להוציא מרץ ולהינות מהגוף של עצמה. כנ"ל בלילה, הליה משמש זמן שבו גם מבוגרים וגם ילדים מעכלים את מאורעות היום, עולים פחדים וקשיים, וה טבעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 שחווה קשייםאור04/01/2010
בני בן ה- 4 חווה הרבה קשיים מאז שעברנו ליישוב קטן לפני כארבעה חודשים. בגן כל הזמן אומרים לי שקשה לו. זהו גן רב גילאי מגיל 3 עד 6 והוא בן ארבע ואין עוד כמעט בכלל בני גילו. תשעים אחוז הם בני 5 עד 6. קשה לו לתקשר איתם, והוא בוחן גבולות כל הזמן הוא מסתובב המון סביב הגננת והיא אומנם מדהימה, אבל לא ממש חמה, והוא זקוק להמון מגע. בקיצור- אני בלחץ כבר די הרבה זמן ולא יודעת בדיוק איך לפעול. אשמח לעזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 שחווה קשיים
סמדר ריינר05/01/2010שלום אור,
לא ברור י משאתך האם מעבר לכך שהגננת מדהימה אך לא חמה, ניסיתם להתייעץ איתה איך אפשר לעזור לילד השתלב בגן. ילד בן 4 יכול למצוא שפה משותפת מסויימת עם ילדים בני 3 ובני 5. זה לא בלתי אפשרי. יכול להיות שצריך שם יותר יד מכוונת, אם לא ניסיתם לדבר על כך עם הגננת עדיין, אז אולי כדאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא הכל אפשר להסביראורית04/01/2010
האם זה בסדר להגיד לילד שיש דברים שהוא לא יכול כרגע להבין ושנסביר לו שהוא קצת יגדל? אני נתקלת מדי פעם בשאלות של בני בן ה5 שהתשובה עליהן היא בעייתית. כמו למשל- מישהו שאנחנו מכירים נכנס לכלא. הילד שואל למה אבל התשובה מסובכת. האם ניתן לומר לו, בלי לפתח אצלו רגשות שליליים שיש דברים שאסביר לו כשהוא יגדל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי תנסי בכל זאת
ליאת גרוס06/01/2010שלום אורית
לא יקרה שום נזק אם תגידי שתסבירי כשקצת יגדל. יחד עם זאת אני מאמינה שעדיף לפשט דברים לרמה אותה מסוגל להבין. למשל בדוגמא שנת ניתן להסביר כי אותו אדם עשה משהו רע ועכשיו הוא מקבל עונש. כשייגמר העוש האיש יחזור לביתו והכל יהיה כשהיה.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד עצבניאוקסנה04/01/2010
שלום. יש לי שאילה. ילי בן 3שנים ו - 4 חודשים. כשהוא רעב או לא רוצה מהשהו שרואה עצבני. כשהוא עצבני הוא מרביץ או צועק. זה גם בבית ובחוץ. מה לעשות, הוא לא היה ככה? פעם היה מבקש מה שהיה רוצה. היום עצבים במקום מילים. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עצבני
סמדר ריינר05/01/2010שלום אוקסנה,
אני א מכירה מספיק את מערכת היחסים ביניכם, אבל אם הילד התנהג פעם אחרת יכול להיות שהוא מגיב למשהו אצלכם. האם כשאשם רוצים ממנו משהו אתם לוחצים? האם כל הזמן נאבקים איתו כדי שהוא ירצה ויעשה מה שאתם רוצים והוא מרגיש במאבק? האם מכבדים את רצונו בעצמאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות קשות של ילד בן 5מגי04/01/2010
שלום,ילדי בן ה5 שואל לאחרונה שאלות כמו"מיהו אלוהים? איך הוא ניראה? זה בן או בת? איך נכנסים להריון? כאשר הוא יגדל ויהיה אבא מי יהיו הוריו? ואומר שאינו רוצה שנתבגר והוא לא רצה לגדול,כדי שהוריו לא יתבגרו וימותו..אני מוצאת את עצמי לא מצליחה לענות על תשובה מלאה ואיני יודעת אם היא נכונה..מה מותר לומר? מה אסור? כמעט כל יום שאלה חדשה. חשוב לציין שהוא ילד נבון, מוכשר יצירתי ובגדול ילד טוב ..יש לו פחדים מגיל קטן על מוות , חושך פחד שיקרה משהו, לרוב מבקש להירדם במיטתי..אך אני מעבירה אותו אחריי שהוא נירדם, לחדרו..חשוב לציין שלא קרה מיקרה של מוות במשפחתנו.. או טראומה דומה..אם זה עוזר לומר שאני בתור ילדה זוכרת את עצמי עם חרדות ופחדים מאוד דומים..תודה ויום טוב..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות
ד''ר שירי שדה שרביט04/01/2010מגי שלום,
חלק מהשאלות של בנך שציינת לא בהכרח קשורות לחרדות ופחדים, אלא מבטאות סקרנות שהיא מבורכת. יחד עם זאת, העיסוק שלו במוות אינו לטובתו ובאמת עדיף שיהיה פחות עסוק בו. רובנו מצליחים להכחיש את הזמניות והארעיות של החיים, ואנחנו חייבים לעשות זאת כדי לתפקד ביומיום. אם היינו כל הזמן מחוברים לידיעה שהחיים (שלנו ושל אהובינו) עלולים להסתיים ברגע , זו היתה הרגשה נוראית מתמשכת.
אני חושבת שכדאי לחשוב קצת על המקור לפחדים שלו ועל הדרך בה את (ואביו אם ישנו בתמונה) מרגיעים אותו. אולי כדאי שתחשבי על עצמך כילדה ומה עזר לך להתמודד עם הפחדים, וכן לחשוב באיזו מידה החרדות הללו באות לידי ביטוי גם בהתנהגותך ובתחושותייך כיום. אולי מבלי משים את משדרת לילד שהוא עלול להיפגע, או שהוא קולט אותך מודאגת. למשל, לא ברור לי סביב מה נוצר ההרגל של הירדמות במיטתך והאם הוא חש שלא בנוח במיטתו.
כל אלו הם דברים שכדאי לחשוב עליהם, כי חרדות שכאלו אכן מעוררות מצוקה מיותרת וסבל לא הכרחי אצל ילדים ומבוגרים.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך ד"ר שירי..עוד קצת מידע.
מגי07/01/2010שלום ושוב תודה, יש אבא בתמונה בעלי, הוא דאני יותר רגועה ומתונה בתגוביד ות שלי ומשתדלת לשדר לילד תמיד חוזק ושמחת חיים..כי שמתי לב שכשאני מתלוננת על כאב בגב או שאני לא מרגישה טוב, הילד נלחץ ומפחד לשלומי..יש לי ילדה בת 3 שאני מגדלת אותה הרבה יותר רגועה ושלווה ופחות פחדנית והיא עצמאית ולא חרדתית. אשמח לדעת שכאשר ילדי שואל אותי שאלה או חרד כיצד להרגיע? מהי הדרך הטובה ביותר? שוב תודה מגימות מאוד משמעותית בחיי הילד , אב שנמצא תממשחק, מרגיע, ומשקיען אמיתי..את צודקת כאשר אני משחזרת את התנהגותי עם הילד מיום שנולד התנהגות חרדתית פחד שיקרה לו משהו.. אם נסע על אופניים אם טיפס על מגלשה גבוהה, כשהיה חולה עם חום גבוהה.כיום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שיתוף פעולהגלית04/01/2010
בזמן האחרון בננו בן השש, לא מוכן להכנס למקלחת.
אני הופכת את הלא שלו למשחק, ואומרת לו בו נלך למקלחת כשאתה הולך על הידים ואני מחזיקה לך את הרגלים, ועוד כל מיני רעיונות. וכך הוא באמת מסכים להכנס להתקלח.
בעלי חושבת שזאת לא דרך חינוכית שמלמדת אותו. בעיקר כשזה הופך להיות על בסיס יומי המשחק הזה. הוא חושבת שאני משכנעת אותו בדרכים שלא מלמדות דפוסי התנהגות מקובלים.
כשבעלי מבקש ממנו להתקלח, זה כמעט תמיד נגמר בבכי או ויכוח.
האם הוא צודק ? ומה באמת נכון לעשות כאשר הילד מתעקש להתקלח ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שיתוף פעולה במקלחת
ד''ר שירי שדה שרביט04/01/2010גלית שלום,
אני לא חושבת שיש כאן "צודק או לא צודק", אלא שכל אחד מכם ההורים מתמודד עם ההתנגדות של הילד באופן שמתאים לו. לך מתאים יותר לשחק עם הילד, ובמידה ונוח לך עם המשחק ואת לא מרגישה שאת מתחננת שוב ושוב והוא אינו מתסכל אותך באי שיתוף הפעולה, איני רואה בדרך ההתנהלות הזו כל רע. לעומת זאת, כנראה שלבעלך חשוב שהבן שלכם יציית לו וימלא את בקשותיו, ואף זו דרישה לגיטימית.
נראה לי שכדאי להסביר לילד את החשיבות שבמקלחת בשפה שתדבר לגילו ולמה שמעניין אותו (למשל, אם יהיה לך ריח לא טוב, לא ירצו לשחק איתך; אם לא תתקלח יבואו אליך חיידקים ואתה עלול להיות חולה ולהפסיד את X, וכדומה). כדאי לחשוב גם האם יש מצבים בהם ההתנגדות היא יותר מסיבית מצד הילד, למשל כשהוא מאוד עייף ולחשוב האם הוא יכול להיכנס למקלחת יותר מוקדם, למשל.
בנוסף, חשוב מאוד שבנכם לא ייחשף לויכוח ביניכם לגבי שיטת הכניסה למקלחת ושתשמרו על חזית אחידה ביניכם מול הילד. למשל, אם בעלך נכנס עמו כבר לויכוח, עדיף שתתמכי בבעלך במקרה הזה (כמובן כל עוד הויכוח הוא בגבולות ההיגיון והיחס המתאים לילדים), ותתמכי בפעם הזו בדרכו עם הילד - הדבר עדיף על פני כך שבנכם ילמד איך אפשר לתמרן כל הורה באופן שונה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד מקללסי04/01/2010
שלום
הילד בן 5.5 כשאני לא מרצה אותו הוא מקלל.
כמובן שאין קללות בבית, אולי הוא מביא את זה מהגן.
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד מקלל
ד''ר שירי שדה שרביט04/01/2010סי שלום,
ילדים נחשפים לכל מיני גירויים ותגובות בגן ואנחנו לא יכולים לרוב לשלוט על מה יהיה בסביבה שלהם. בנוסף, בגיל של בנך ילדים מאוד נהנים מלומר דברים "אסורים" שמכעיסים את המבוגרים, כמו "קקי, פיפי" וכדומה.
התגובה כלפי הילד צריכה להיות דומה לאופן התגובה בכל התנהגות אחרת בבית שאינה מוצאת חן בעינייך. יש להגיב באופן מיידי ולומר שלא נעים לך לשמוע את המלים הללו, אלו מלים לא יפות שפוגעות באדם האחר. כדאי לבדוק מה עורר אותו לקלל דווקא עכשיו, להסביר על הגבולות בבית ומדוע לא מקבל את מבוקשו, וללמד אותו לבטא את הכעס באופן נאות יותר. במידה והקללות ממשיכות, אפשר לנקוט בסנקציה ממוקדת אשר תגרום לכך שהילד יחוש שהשימוש בקללה הוא לא יעיל כי אינו עוזר לו לקבל את מבוקשו ואף גורם למניעת דברים אחרים.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב פסיכוסומטיירון03/01/2010
סהר ילדה בת 9 חכמה מקסימה אך מתחילת השנה כיתה ג מתלוננת כל שבוע על כאבים אחרים ,בטן ראש,אפילו תנוך(של האוזן).
פנינו לרופא ילדים כמה פעמים,עשינו את כל הבדיקות הנחוצות,אך המסקנה הסופית היא שהכאב פסיכוסומטי.
היא לא הולכת לבית הספר כשבוע בחודש ,כי אנחנו לא יודעים מה לעשות,כשהיא איתנו בעבודה היא פורחת,ולא מרגישה חולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב פסיכוסומטי
סמדר ריינר04/01/2010שלום ירון,
כדאי לבדוק מה קרה שדווקא השנה התחיל הדפוס הזה - האם זה משהו שקורה בבית הספר שבגלל זה היא לא רוצה ללכת, או שקרה שינוי בבית (למשל הולדת אח) או שילוב של יותר מדבר אחד.
מה שבטוח הוא שהיא מצאה דרך להיות איתכם יותר. כדאי לנסות לשוחח איתה על כך שהיא רוצה יותר תשומת לב בלעדית מאבא ואמא, ולמצוא דרך לתת לה את זה לא ע"ח בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד עם טמפרמנט קשהמאיה03/01/2010
שלום,
בני בן שנה ו7 חודשים ומאז שנולד יש לו טמפרמנט קשה, הוא מאוד עקשן ויכול לבכות זמן רב עד שהוא מקבל את מה שהוא רוצה. בגדול בני הוא ילד מקסים, חברותי , פיקח,ומפותח יפה , הבעיה היא שבחודשים האחרונים הוא לא מקשיב לי אם אני אוסרת עליו דברים כגון : הוא עולה על השולחנות בסלון וכשאני אומרת לו לא לעלות הוא צוחק ועולה למרות שאני מורידה אותו וכועסת והבנתי שגם במשפחתון הוא לא תמיד מקשיב לגננת , הוא מקשיב לכמה דקות ואז חוזר למעשיו. כמו כן, גם שאוכלים משהו והוא לא צריך לקבל (, כי הוא אכל,כי זה מתוק או מסיבה אחרת) הוא צורח עד שאני מתייאשת ( וזה לוקח זמן) האם את יכולה לתת לי טיפים להתמודדות, דרכים להצבת גבולות כדי שיקשיב לי.
תודה רבה
מאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנה ו-7
סמדר ריינר04/01/2010שלום מאיה,
טיפ ראשון - התאימי ציפיות לגיל - מדובר בילד קטן מאוד, הוא עדיין תינוק. הטמפרמנט שלו לא קשה, הוא פשוט תינוק ורצה לעשות מה שבא לו, כי הוא עוד לא מבין. יש לך ציפייה שאם אמרת לו פעם אחת שאסור או כמה פעמים עכשיו הוא יפנים וידע ויהיה ילד טוב ויתחשב באמא. זה לא עובד ככה, הוא רק בן שנה ושבע!
טיפ שני - היי עיקבית. אם את אומרת משהו ונשברת כאילו לא עשית כלום וצריך להתחיל מהתחלה.
טיפ שלישי- לבחור על מה מתעקשים - יותר מדי איסורים, או למשל לשבת ליד הילד ולאכול מתוק ולאסור עליו, זה לא לעניין, בכל גיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלכות של ריטליןענת03/01/2010
שלום רב
בתי בת 10 עם תסמונת של קשב וריכוז לוקחת כבר כמה שנים ריטלין 20 מ"ג SR עוזר לה בנוגע לריכוז ולמיתון התנהגות. השאלה שלי היא יותר להשפעות שיש לריטלין על המוח, בזמן האחרון לבתי יש קושי בהבנת המציאות, כלומר היא רואה/שומעת משהו ומפענחת משהו אחר או לוקחת מס' מקרים שקרו לה ולאחרים ואפילו מקרים המשודרים בטלויזיה עושה סלט גדול מעבדת את המידע הזה והמסרים שהיא מוציאה החוצה הם שונים לגמרי ממה שקורה באמת.
האם הריטלין יכול לגרום לילד "לראות" ולהבין מציאות שונה, או האם הריטלין יכול לגרום להזיות ופנטזיות כמה שזה נשמע מוזר, פשוט כרגע יש לנו בעיה רצינית עם בתנו שלא יודעת להבדיל בין טוב לרע ולא יודעת לעבד את המציאות כהוויתה.
אשמח לתשובה מהירה, ואשמח גם לקבל מידע על איפה אפשר לקבל עוד מידע בנושא או עם מי אפשר להייעץ.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלכות של ריטלין
סמדר ריינר04/01/2010שלום ענת,
ריטלין הוא תרופה והכי פשוט להתייעץ עם הרופא שרשם אותה ולעדכן אותו בתופעות הלוואי שאת מזהה. ניתן גם להתייעץ עם רופא אחר לצורך מתן חוות דעת שניה, רופא מתחום הנוירולוגיה או הפסיכיאטריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהמשה03/01/2010
שלום רב,
בתי בת 6 ולאחרונה אנו שמים לב כי הילדה שואלת המון "מה קורה אם בולעים..."? והיא בחרדה שמא יקרה לה משהו. בשיחה עם הגננת הבנו כי היה מקרה שילדה מהגן חילקה לחבריה (ביניהם ביתי) כדורי מציצה (כמו סטרפסילס) וברגע שהגננת גילתה זאת היא נלחצה והנחתה את כל הילדים להוציא את זה מהפה והסבירה להם על הסכנה בכך. מאז היא נהייתה סטרילית ברמות (כל הזמן הולכת לרחוץ ידיים ומשתדלת לא לגעת בדברים מיותרים) וחרדתית.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
סמדר ריינר04/01/2010שלום משה,
נשמע לי שהחרדה התחילה לא רק מהעניין של הגננת אלא עוד קודם. כדאי לפנות עם הילדה לייעוץ מקצועי באיזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הזמן לא ולאשלי03/01/2010
ביתי הגדולה בת שלוש וחצי , עד לפני כמה חודשים הייתה ילדה מאוד טובה ומקשיבה שאפשר לדבר איתה והתה מקשיבה ועושה מה שמבקשים ממנה, לאחרונה כל דבר מלווה בעימות היא אינה מקשיבה לא עושה מה שמבקשים ממנה ומתעלמת. כל דבר שאני מבקשת ממנה לעשות תמיד יש סרוב בהתחלה, היא מוציאה ממני את כל האנרגיות ואני כל הזמן כועסת עלייה באיזה ששהוא מקום בלב( היא מייצרת אנטי נגדה) בנוסף היא מרבה לילל, כל דבר שהיא מבקשת זה ביללות מה שגורם לי להיות עוד יותר כעוסה כלפייה. אני מרגישה שהיחסים בנינו נהרסים וזה מאוד קשה לי , אני לא מוצאת דרך להגיע אליה. יש לציין שיש לה אחות קטנה בת שנה ושלוש מאוד תובענית( אבל גם מאוד חמודה)
שגם דורשת הרבה תשומת לב ורוב הזמן אני לבד איתן כי בעלי עובד הרבה שעות. אני מנסה ליצור איתה גם זמן לבד אבל זה גם לא עוזר בדרך כלל. פעם הרגשתי שאני מחכה שהיא תחזור מהגן והיום זה מאוד לא פשוט ומתסכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין לא קבלתי תשובה , תודה
שלי05/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל הזמן לא ולא
סמדר ריינר05/01/2010שלום שלי,
בתך הגיעה לגיל ה"לא לא", בערך בגיל הזה ילדים מתחילים להגיד הרבה לא כדי להגדיר את עצמם ולנסות לחוש יותר עצמאים מול הדעות של ההורים.
כדאי לבחור על מה מתעקשים ועל מה לא, אפשר לברר בחנות הספרים הקרובה האם יש להם את הספר "הדובון לא לא" שמתייחס לגיל הזה, ולהקריא לה, ואפשר להתייחס לדברים קצת בהומור ואפילו לעודד אותה בחלק מההמקרים לעשות דברים בדרך שלה, כי היא כבר ילדה גדולה ורוצה להיות עצמאית. זה עשוי להפחית במידה מסויימת את רמת הקונפליקט בבית.
והכי חשוב כמובן, לא להעלב ולא לקחת אישית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי אשמהמיכל03/01/2010
שלום רב!
בתי בת 5.3. במהלך החודשים האחרונים התנהגותה השתנתה. אציין, שהילדה תמיד קיבלה המון רוך ואהבה והייתה מאוד חמה וטובה. כמובן, שהיו מצבי רוח וגיל השנתיים, כמו רוב הילדים, אבל בסה"כ תמיד הסתדרנו יופי. אנחנו תמיד מדברות על הכל, אני משתדלת להסביר לה מה עושים ולמה. כי אני מאמינה שגם לילד יש דעה והוא אישיות ואני כלל לא מאמינה בכפייה. נראה לי ששמירה על חוקים וגבולות צריכה לבוא מהבנה ולא מפחד. יכול להיות שאני טועה, כי נראה לי שאני ובתי אולי הפכנו לחברות יותר מדי ולכן זאת התוצאה.
כפי שאמרתי, לאחרונה היא בכלל לא מקשיבה לי. מה שאני אומרת לעשות היא לא עושה ומה שאני מבקשת לא לעשות היא עושה. כיאלו הכל דווקא. אני יכולה לפנות אליה עשר פעמים והיא לא מקשיבה עד שאני מתחילה לצעוק. אז היא התחילה להגיד אמא צעקנית היא הזמן צועקת עלי. הסברתי לה שהיא זו שגורמת לי לכעוס ולצעוק וחבל. חוץ מזה, לפני חודשיים היא החליטה שהיא לא רוצה יותר ללכת לחוג ריקוד וזאת אחרי שנתיים. בהתחלה היו כל מני תירוצים כמו כאבי בטן, אין לי כוח ובסוף היא אמרה שהיא פשוט לא רוצה יותר לרקוד. הצאתי לה חלופות אבל היא לא רוצה. בנוסף, היא כל הזמן בתנועה ומדברת בלי הפסקה. יש ביניינו ויכוחים כל בוקר וכל ערב. דיברנו על זה הרבה פעמים והיא מבטיחה להתנהג טוב ולהקשיב לי, אבל לשווא.
אתמול בערב היא בקשה ללכת לבני דודים לשחק. אבל היא לא רצתה להתלבש והשתוללה אמרתי לה שאם היא לא מתלבשת אנחנו לא נלך ונשאר בבית. היא אמרה טוב טוב אני מתלבשת והמשיכה להשתולל. כל פעם שאמרתי לה משהו היא התעלמה ממני וכשהתרגזתי והרמתי את קולי היא פשוט צחקה לי בפנים. תפסתי אותה בזרוע וניערתי פעם אחת. היא איבדה שיווי משקל ונפלה. ואז היא הרימה את העיניים והסתכלה עלי במבט כל כך מפוחד. אני לא אשכח את זה לעולם. הסצנה הזאת עומדת לי מול העיניים. אני לא מפסיקה לבכות... דבר כזה אף פעם זה לא קרה לנו לפני. עזרתי לה לקום ואמרתי לה את רואה למה את גורמת לי. ישבנו באוטו ועוד דיברתי אליה ואמרתי שההתנהגות לשלה לאחרונה גרועה מאוד וזאת התוצאה. היא רק בכתה ואמרה שהיא לא יודעת למה היא מתנהגת ככה אליי. ואז אני התפרצתי בבכי. התחבקנו ובכינו יחד. ביקשתי ממנה סליחה ואמרתי שמה שעשיתי זה לא בסדר ושאני מאוד אוהבת אותה ושאני רוצה לחבק ולנשק אותה ואף פעם לא להכאיב. היא גם אמרה שהיא מבינה הכל.
נראה לי שהכל יצא מהשליטה. וכנראה אני טועה איפה שהוא, אבל אני לא יודעת איפה. אני תמיד מדברת איתה בגובה העיניים ואולי זאת הטעות כי אין סמכות הורית ויוצא שאנחנו באותו מעמד. אני זקוקה שמישהו יסביר לי מה קרה אתמול ולמה ומה עושים הלאה? תודה וסליחה על האורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריגשי אשמה
סמדר ריינר04/01/2010שלום מיכל,
נראה לי שאת מבינה בעצמך לפחות חלקית היכן הטעות. מה שעוד מסובך פה שהציפיות שלך מבתך הן לא מותאמות גיל. ילדה בת 5 אחרי שנתיים בחוג ריקוד, מוןתר לה לפרוש, והיא לא חייבת בכלל חוג. נראה שאת לא כל כך מבדילה לפעמים בינך לבין הילדה, אולי את גם משתפת אותה בדברים שהם לפעמים מעבר לגיל שלה, אני לא יודעת, ובעיקר נשמע לי שאולי גם את בודדה וזקוקה לחברה והילדה משמשת בתפקיד הזה. זו רק התרשמות וייתכן ואני טועה.
בכל אופן נראה לי שאת זקוקה לסיוע מקצועי בעניין הזה, הדרכת הורים שתוכל לתת גם מענה של הדרכה על ההורות וגם טיפול עבור עצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ובהמשך
מיכל04/01/2010תודה רבה על התשובה. כנראה שאת צודקת כי גם לנו נראה שהדרכת הורים אכן תוכל לסייע. אבל בכל זאת, היום אודה לך מאוד באם תוכלי להתייחס למקרה הספיציפי שתיארתי ואולי תוכלי לתת כמה טיפים מעשיים כדי שאדע ממה עליי להתחיל על מנת לתקן ולשפר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפים
סמדר ריינר04/01/2010שלום מיכל,
קודם כל טוב שהתנצלת על האירוע שהיה. דבר שני, אם הילדה מדברת ללא הפסקה וכל הזמן בתנועה צזו לא אשמתה, אין טעם לכעוס עליה, אולי יש מקום לבדוק בעיית קשב וריכוז.
בנוסף כדאי להחליט על מה את מתעקשת ועל מה לא. אי אפשר להתעקש על כל דבר ושהיא תעשה כל מה שאת רוצה איך שאת רוצה. את צריכה להחליט על מה את כן מתעקשת, אלה חייבים להיות הדברים החשובים - שעות שינה, דברים של אחריות וסיכון עצמי וכו', ושם את צריכה לעמוד על הדברים ולהיות עיקבית. בדברים אחרים - להניח לה לעצב את חייה איך שהיא - תרבות הפנאי שלה למשל, וכו'. את יכולה להציע חוג, אבל לא שווה להתעקש שם.
דבר שלישי - לא כל דבר חייבים להסביר. יש דברים שהם מוחלטים. יש סיטואציות שבהם ההסבר מבלבל את הילדים ונראה להם כהזמנה למשא ומתן - כלומר אם הסבירו להם אז הם יכולים לענות ולתת נימוק יותר טוב וזו לא הייתה הכוונה, הכוונה הייתה שהחלטת ההורים תתבצע, זה לא נושא לדיון אינטלקטואלי רב שלבי.
תזכרי שהבת שלך לא חייבת להיות מרוצה מכל דבר דבר, והבנה היא לא הסכמה, גם אם הסברת לה והיא לא מסכימה ולא מבינה - זה לא אומר שאת חייבת לסגת או אפילו לנסות לשכנע אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה ממוצץ לבן 3.5ענת03/01/2010
שלום,
יש לי שאלה בנוגע לבני בן השלוש וחצי .
הוא עדיין לוקח מוצץ בלילה והייתי רוצה לגמול אותו , אשמח לשמוע על רעיונות .
הוא לוקח מוצץ מאז שהיה תינוק רק בלילה ובשנה האחרונה התחיל לקחת גם כשחזר מהגן ואמר שהוא קצת עייף ורוצה להירגע עם המוצץ.
אני כיום מקפידה מאד שהוא לא יקח מוצץ כשהוא חוזר מהגן וגם אם כן אז קצת ומיד דורשת שיוציא אותו. הוא מתבייש בזה שהוא לוקח מוצץ כי הוא מעולם לא הציע לקחת את המוצץ מחוץ לבית וגם כשבאים אליו חברים הוא לא לוקח כי הוא מתבייש.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידה ממוצץ
נעמה סבג שמש05/01/2010היי,
ניתן להציע לו להעיף את המוצץ עם כדור הליום, או לעשות מסיבת פרידה למוצץ וכל מי שמגיע נותן לו מתנה על החלטתו האמיצה ואז בטקס להפרד מהמוצץ.
ניתן לעשות בית למוצץ ובכל פעם שהוא לא זקוק לו הוא יניח אותו שם. בצורה כזו מקיימים תהליך הדרגתי. כל פעם שיבקש את המוצץ נשאל אם הוא באמת זקוק לו ונציע פתרונות חלופיים. מידי פעם גם ניתן להסיח את דעתו לפעילות אחרת.
ניתן גם להקריא סיפורים על ילדים שנפרדו מהמוצץ. זה יכול להועיל ולהקל על הפרידה.
אפשר גם לעשות טבלת חיזוקים חיוביים שיכולה להועיל.
בעיקר, חשוב להיות עקביים ואסרטיבים. אם הילד נותן אוקיי לפרידה, אין מכאן חזרה אחורה. לא שמים אחד בצד "לכל מקרה". כשאין, אז אין.
עבדו על המוכנות בטרם תתחילו.
את יכולה לקרוא באתר שלי כתבה בנושא.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
