פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 3 שלא אכלה מעולם מוצקים
    גי
    08/01/2010

    הי ,
    אני עוד שנייה מתמוטטת. הילדה שלי כבר בת 3 . עברנו דרך ארוכה וקצת קשה לי לתמצת הכל בפורום .לקח לנו שנה להבין שהילדה לא מעונינת לטעום מרקמים שונים מחלב , זה פשוט לא מעניין אותה או מפחיד אותה. הילדה כבר מגיל שנה עברה בכל מרפאות להפרעות אכילה וניסו עליה את כל השיטות המוכרות בתחום: בוולפסון חצי שנה לא דיברנו על זה רק חשפנו שולחן בפינה עם מעט מזונות , בבית חולים דנה עוד חצי שנה בשיטה של משחקים , את השינוי הגדול (קטן ) ראינו בשניידר ,שם באופן איטי חשפנו אותה בבית בעבודה קשה ומתישה שארכה חודשים ארוכים בליווי הצוות הרפואי שם , הצלחנו להביא לכך שהיא התחילה לאכול מעדנים , גבינה ואפילו חומוס וללקק קצת עגבניה ומלפפון . לאחר חודש של אושר הילדה הבינה את הפרנציפ וירדה מזה ושוב דורשת רק שוקו ושובתת רעב גם -48 שעות עד שמקבלת את השוקו (בכוס / בקבוק ספורט) (ומבחינתינו אנו נותנים לה פדיאשור שוקו שתתחזק). כמובן שברור לנו ולמרפאה בשניידר שלילדה יש מחסום ולא זיהו אף התנהגות הורית שגרמה לטראומה. הבעיה כנראה מולדת (זאת ההבחנה). בשורה תחתונה אנחנו מרגישים שהצוות ראה שאין התקדמות ולא הצליח להגיע לפתרון ודרך ליציאה מהמקרה. אנו מרגישים שנטשו אותנו ופשוט יתיאשו. הילדה אומנם במסגרת גן , אהובה ,חייכנית וחיונית . כשכולם אוכלים גם היא מתיישבת (וגם זה עבודה ארוכה עד שהסכימה לשבת עם כולם) ולא אוכלת כלום . הסביבה והגננות לא מאמינם שהילדה חיה רק על שוקו (פדישור) וכל יום בגן הם חולמים שזה יקרה.2 כפיות גבינה לעיתים זה כל המוצקים שהיא אוכלת ביממה. היא מעולם לא לעסה ובלעה אוכל מוצק ואנחנו פשוט מיואשים ולא יודעים עוד לאן לפנות ...אנא עזרתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית אכילה

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום גי,
    נראה שניסיתם באמת הכל. גם ברור לכם שהעניין הוא לא פסיכולוגי, כי כך נאמר לכם. יש לי רק עיצה מהחיים לתת לכם. כשאנחנו מנסים בכל הכוח משהו והוא לא הולך, יכול להיות שצריך להשלים איתו.
    כל אחד נולד עם תכונות, יתרונות ומגבלות. יש מי שנולד נמוך, גבוה, עם הפרעת קשב וריכוז, ג'ינג'י, וכו'. זו התכונה של הבת שלכם. זה מה שיש כרגע. אולי הגיע הזמן להפסיק להילחם בזה, ולהמשיך בחיים יחד איתה. יש עוד כמה דברים לעשות בחיים חוץ מלעסוק כל הזמן בעניין האוכל. צריך כמובן לדאוג שהיא תקבל את כל אבות המזון בנוזלים ואת זה אני מניחה שאתם עושים. וזהו. עכשיו צריך לקבל את המצב. אם יש שמץ של סיבה פסיכולוגית במה שקורה איתה, אני מאמינה שאחרי שתרפו, אולי באופן ספוטני וטבעי יהיה שינוי. ואם לא , אז לא. יש דברים יותר גרועים בחיים, ניסיתם הכל, לא הזנחתם, אבל אין פיתרון, אז די. יש עוד דברים בחיים שלכם ובחיים של הילדה. קחו מזה חופש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש
    לילך
    08/01/2010

    שלום רב

    בני בן 4 וחצי ועלה לגן עירייה עם חבר טוב מהגן הקודם, כיום הם פחות מסתדרים ובני נעלב מחברו, מה עלי לאמר לו, כיצד להדריכו, בני ילד רגיש מאוד ואינני יודעת כיצד לעזור לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד רגיש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום לילך,
    את יכולה להשתתף בכאב שלו, ללמד אותו להגיד לחבר מה לא נעים לו, ולהמשיך הלאה. יש עוד ילדים להתחבר איתם, וגם לא חייבים לזכור ולקדש כל פגיעה. אומרים מה שמרגישים וממשיכים הלאה לשחק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי לוקחת דברים שאינם שלה
    אמא מודאגת
    08/01/2010

    הבת שלי בת 5 וקצת. כבר מגיל 3 היא התחילה לקחת צעצועים בהחבא (מתחת לחולצה) כדי לקחת לגן. אחרי שיחה העניין הפסיק. לאחרונה העניין חזר והילדה לוקחת דברים כגון כסף, צעצועים של אחותה וכו'. היא אינה לוקחת דברים מחברים או מבתים של אחרים אלא רק מהבית לגן.
    ניסיתי לכעוס עליה, לדבר איתה, להעניש לנסות לתת זמן שלי ושלה לבד בלי אחותה הגדולה והקטנה וזה לא עוזר.
    מה עלי לעשות ולא לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה לוקחת דברים

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום אמא מודאגת,
    למה זה כל כך מפריע לך שהיא לוקחת דברים לגן? נראה לי שבעבר היא לקחה דברים שלה, וכשהצורך מאחורי זה לא הובן היא הבינה שהיא צריכה לעשות זאת בהחבא, וזה נהפך למרד כללי וסמוי ולגניבה מאחותה.
    ילדים לפעמים רוצים לקחת דברים מהבית לגן כדי להקל על עצמם את המעבר מבבוקר מהבית לגן. כך הם לוקחים משהו מוכר וחביב שיקל עליהם את ההתמודדות עם כל הדברים הלא צפויים במסגרת שהיא פחות מוגנת. זה סוג של חפץ מעבר שהם צריכים. אם אנחנו מנסים להבין לפעמים למה הילד עושה משהו, אז אפשר להפעיל שיקול דעת מה לאפשר ומה לא.
    הייתי לוקחת את הילדה לשיחה, ואומרת לה שאני מתנצלת, אבל לא הבנתי אותה נכון. היא בכלל לא התכוונה לגנוב, אלא היא רצתה שיהיה לה בגן משהו מהבית, כדי שיהיה לה יותר קל. ועכשיו היא יכולה לבחור משהו כזה מתוך הדברים שלה, משהו קטן, כמו בובה קטה או משחק, ואחר כך מחזירים אותו בסוף היום הבייתה, ואין צורך לקחת בלי רשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לסמדר על ענישה
    אמא
    07/01/2010

    סמדר שלום, אני מסתכלת מידי פעם בפורום וראיתי שמספר פעמים כתבת שאת מתנגדת לענישה. זה עורר אצלי מחשבות ושאלות. יש לי בת בת 3, מקסימה ולרב מאוד נעים בינינו אך קורים מצבים בהם היא אינה עושה מה שצריך אף שאני מבקשת, מסבירה, שוב מבקשת. אז זה ברור שזה מחוסר אונים אך לעיתים אני מאיימת (וגם מממשת במידת הצורך) שלא יהיה סיפור לפני השינה אם לא תעשה כך וכך או שלא נשחק במשהו או שהיא תלך לחדר שלה אם לא תתנהג יפה.
    אין לי כל כוונה להשפיל במצבים אלה וזה באמת מתוך חוסר אונים. ואני שואלת את עצמי ואותך, איך אפשר אחרת? אשמח לא לאיים בדברים כאלה אך מה לעשות שלפעמים היא לא עושה מה שחייבים?
    אשמח לשמוע את תגובתך. תודה, אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לסמדר על ענישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום אמא,
    אני צריכה דוגמאות קצת יותר מפורטות כדי לדעת מה להציע לך. מה זה נקרא לא עושה מה שצריך או מה שאני מבקשת?
    בעיקרון צריך לבחור על מה מתעקשים ועל מה לא, יש דברים, שבמיוחד בגיל 3 ילד רוצה להראות את העצמאות שלו ולא חייבים כל הזמן ללכת נגד זה. יחד עם זה יש דברים שחייבים לעשות.
    אני גם לא חושבת שחייבים להתחנן לפני הילד שיעשה או לבקש שוב ושוב, אלא להגיד בצורה נחרצת וברורה. מה צריך.
    יש גם סנקציות שהן כורח המציאות ולא ענישה. למשל אם ילד לא רצה לאכול בזמן הארוחה, מכורח המציאות הוא יהיה רעב, לא נראה לי נכון שאמא תתגייס בכל שעה להכין לו את מה שהוא אוהב, אלא להחליט בהתאם לגיל שלו,ולסיטואציה אם מתאים להכין לו משהו קטן אחר, לתת לו להכין לעצמו לבד, או שיתאפק עד לארוחה הבאה. אבל לא צריך לתת לו עונש בגלל שהוא לא גומר הכל מהצלחת - נניח לא להקריא לו סיפור או משהו כזה. לזה הכוונה.
    אם תתני לי דוגמא יותר מפורטת, אשתדל להסביר יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירוט לסמדר

    אמא
    10/01/2010

    סמדר, תודה על תגובתך. אתן דוגמא:
    למשל, בסוף היום, אני מנסה להכניס שיגרה בה בתי אוספת לפחות כמה מהצעצועים ששיחקה בהם כדי שתתרגל שמסדרים. לעיתים היא מסדרת יפה אך יש מצבים בהם היא לא מסדרת גם אם אזכיר לה כמה פעמים ואז הדרך שלי היא לאיים בסנקציה וגם לממש אותה אם היא לא נענית (למשל,אני סופרת עד שלוש, אם לא תסדרי עד שלוש, לא יהיה סיפור לפני השינה). אני גם חייבת להגיד שזה עובד בדרך כלל לשני הכיוונים - או שהיא עושה מה שצריך או שלמחרת (לאחר שלא יהיה סיפור9 היא תיענה יותר מהר לבקשתי. השאלה היא אם את רואה דרך אחרת ומה כוונתך בכך שאת מתנגדת לענישה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה המשך

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום אמא,
    תראי זה מאוד מורכב. קודם כל השאלה מה זה נקרא שאת מענישה אותה בכך שאין סיפור. אם כל טקס השינה נעשה כסדרו, והיא לא הולכת לישון נזופה ודחויה, והיא כן מקבלת נשיקה לפני השינה וכו', אז זה לא עונש כל כך נורא. הוא לא כל כך משפיל, וכן יש לה מה להפסיד והיא מפנימה. אם נותנים לה הרגשה של ללכת לישון עם כעס ועלבון, אז לדעתי ההפסד גדול יותר מהרווח.
    יש גם דרך לעשות מעצם האיסוף משחק - למשל תחרות מי אוסף יותר מהר, למשל קולעים את הבובות לסל של המשחקים וכו'. יש דרך של חיזוקים חיוביים - של כל פעם שהיא כן אוספת לתת חיזוק חיובי - במילים או במדבקות וכו' וכשהיא לא אוספת לא לתת שום חיזוק.
    בנוסף חשוב לנסות הבין מדוע הילד עושה מה שהוא עושה. לפעמים, וזה לא נראה לי כל כך מתאים לדומה שנתת, ילדים עושים כל מיני דברים כדרך לאותת על מצוקה, ואז לא רק שלא מבינים אותם, אלא גם מוסיפים על המצוקה שלהם ומענישים אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות התנהגותית
    ד
    07/01/2010

    שלום,
    בתי בת שנה וחצי סובלת מעצירות התנהגותית.
    רופאת גסטרו בדקה אותה וטענה שאין בעיה גופנית והבעיה היא התנהגותית.
    הילדה שומרת את הקקי בפנים וכל העניין אורך לפעמים כמה שעות והוא מלווה בבכי רב.
    ניסינו חיזוקים חיוביים עם כל יציאה "מוצלחת" אבל זה לא עוזר.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצירות התנהגותית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר מידע

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום דנה,
    קצת חסר מידע. כמה זמן התופעה נמשכת? האם זה במסגרת נסיון לגמילה? האם הופיע סתם כך? האם קרו שינויים במשפחה - נסיעה ממושכת בלעדיה, פרידה, מעבר כלשהו, הולדת אח?
    האם הילדה במסגרת או בבית? וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים נוספים

    ד
    07/01/2010

    הבעיה נמשכת זמן רב. מאז שנולדה היא סבלה מעצירויות (לא התנהגותיות) ופתרנו את הבעיה ע"י שינוי תזונתי ושימוש קצר בתרופות. מאז היא כנראה מפחדת וכיום זו כבר לא עצירות ממש אלא הפחד שלה לעשות.
    מספטמבר היא נמצאת במסגרת של גן שבו כ-6 ילדים, גן מאוד חם ותומך. לפני כן הייתה איתי ואז עם מטפלת.
    לא היה שום אירוע שבגללו התחיל העניין. היה מעבר רצוף בין עצירות אמיתית לעצירות התנהגותית.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות התנהגותית

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום דנה,
    נשמע לי שהילדה כבר מפחדת מהפחד. כלומר מפחדת מתופעה שכבר גופנית אינה רלוונטית, אבל יש עדיין את הזיכרון שלה. חלק מזה אולי גם ניזון ממתח וחרדה שלכם סביב העניין שעוברים אליה, אין מה לעשות, גם אתם מודאגים וחרדים ורוצים שזה יצא כבר, אני יכולה להבין אותכם.
    לכן מה שנראה שהכי נכון לעשות, הוא במידת האפשר להוריד לחץ מהעניין הזה. בודאי שלא הייתי הולכת כאן על חיזוקים חיוביים, זו ילדה מאוד קטנה, ואין לה את הכוחות והיכולות להתמודדת עם משימה הישגית כל כך נכבדת שהיא בעצמה מרגישה חסרת אונים מולה.
    הייתי מנסה לייצר אווירה רגועה, יש ילדים שמתשחרר להם הקקי יותר בקלות בתוך אמבטיה חמה, תנסו לשים אותה שם לפעמים במשך היום, באוירה נינוחה, יצא יצא, לא אז לא, עם שירים שהיא אוהבת בקלטת ומשחקים שלה, ותנסו גם אתם להרגע ולהרפות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת בי"ס יסודי
    ענת
    07/01/2010

    בני עולה בשנה הבאה לכיתה א, ישנן 2 אופציות, בי"ס שכונתי במסלול רגיל או בי"ס קצת יותר רחוק במסלול טבע, מדעים ואומנות. בני הוא ילד מאוד סקרן עם ידע כללי נרחב, ומאוד חברתי. השנה נקלט לגן חובה חדש וצבר המון חברים. כשהצגתי בפניו את האופציות הוא ללא היסוס בחר במסלול המיוחד, ניסיתי להציג את הבעייתיות במסלול המיוחד: אין חברים שהוא מכיר, לומדים עד 4 במקום לשחק בצהרון וכלום לא עניין אותו, הוא מתעקש שזה מה שהוא רוצה וחברים הוא יכיר חדשים. שאלתי, האם זה בכלל נכון לשתף אותו בתהליך או שעליי להחליט בעצמי? האם זה נכון לשלוח אותו לבי"ס ללא חברים ומרוחק מהבית? גם אמרתי לו שלא כולם מתקבלים והוא בכה כנראה שלא הייתי אמורה להגיד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בחירת בי"ס יסודי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת בית ספר יסודי

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום ענת,
    טוב שאמרת ו שלא כולם מתקבלים, כי אחרת אם הייתם מנסים והוא לא היה מתקבל אז מה היה קורה?
    נראה לי שקודם כל את צריכה להיות שלמה עם העניין, ואם את לא שלמה אז אין טעם להציע לו בכלל. אחרי שהצעת, הוא מרגיש פיתוי וציפיה ונוצר מצב שקשה לסגת ממנו.
    עדיין את זו שמחליטה, אין כאן נכון ולא נכון, יכול להיות שלבן שלך יש את היכולות למצוא חברים חדשים בקלות, אני לא יודעת, אני לא מכירה אותו.
    אולי כדאי שתבקרי בשני בתי הספר ותתרשמי, תמשיכי להתייעץ עם בני משפחה ועם הורים לילדים שלומדים שם ותנסי להגיע להעדפה מבחינתך, ואז אם תחליטי שכן, תשאלי את הילד אם הוא רוצה, ואם תחליטי שלא, אז זו לא אופציה מבחינתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתמודדים
    ליאן
    07/01/2010

    עם ילדה בת שנתיים ו-9 שמביעה את תסכולה דרך מכות לנו ההורים או לאחייה הקטנים
    אני יודעת שבגן היא לא נוהגת כך
    בבית שאני אומרת לה שהיא לא יכולה לקבל דבר מה או שאני כועסת שהיא חוטפת צעצועים
    היא מרביצה לי
    היא בדרכ ילדה מאד ממושמעת ,נבונה ודי רגועה אבל המכות ממש מפריעות לי הן מעידות על חוסר כבוד
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מתמודדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתמודדים

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום ליאן,
    אני חושבת שאת קצת טועה בפרשנות. ילדה בת שנתיים ותשע היא עדיין למעשה עוד תינוקת. לפרש את התנהגות של תינוקת כחוסר כבוד יש בזה משהו שלא כל כך מותאם לגיל.
    כדאי לקבל בהבנה את חוסר היכולת הזמנית שלה לבטא את תסכוליה בדרך אחרת, ולנסות ללמד אותה ולתת לה כלים נוספים להתמודד. למשל קודם כל להרגיע אותה, לחבק אותה, להגיד לה שבאמת מרגיז שלא קיבלה את מה שהיא רוצה, ואחרי שהיא נרגעת לדבר איתה על כך שאנחנו לא מרביצים אלא מבקשים, ואם אין אז אולי אפשר לקבל משהו אחר, או לחכות קצת ועוד אפשרויות. זה ייקח זמן עד שהיא תפנים, תשתדלו לא להעלב או לקחת את זה אישית, זו היכולת שלה כרגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידה כנגד מידה?
    רביד
    07/01/2010

    שלום לכם.
    ברצוני לישאול עם זה טוב שאני מסרם לבני ונותן לו אולטימטום על משהו שהוא מבקש
    אני רוצה שהוא יצליח בלימודים והוא רוצה מחשב
    הוא לא כלכך מצליח ורוצה את המחשב ואני מסרב לו כדיי שהוא ילמד יותר ויצליח יותר האם זה המעשה הנכון או שעליי ליקנות לו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מידה כנגד מידה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא כבר בן 15..

    רביד
    07/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא כבר בן 15..

    רביד
    07/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא כבר בן 15..

    רביד
    07/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידה כנג מידה

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום רביד,
    התשובה היא לא. הצלחה בלימודים בגיל כל כך מתקדם אמורה להיות מוטיבציה של הילד ולא שלך. לא כדאי לקנות אותה בשוחד.
    עכשיו כשכבר איימת והבטחת, זו גם בעיה לא לעמוד בזה.
    אנחנו גם לא יודעים למה הוא לא מצליח בלימודים, וכאן אולי אתה עושה משהו לא הוגן, אולי הוא לא מצליח לא כי הוא לא רוצה אלא כי משהו קשה לו. אתה רוצה לתגמל אותו על ההשתדלות או על התוצאה? יכול להיות שזה לא פייר.
    אני מציעה שתברר איתו ותקשיב לו, ותנסה להבין למה הוא לא מצליח - האם משעמם לו, האם קשה לו, האם יש סיבה אחרת ואחר כך תחליט מה לעשות עם עניין המחשב.
    להבא תנסה לחשוב על הדברים לפני, כדי שלא יווצר מצב שאתה אומר משהו ואחר כך לא עומד במילה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות?? קצת ארוך...
    אמא לבת
    07/01/2010

    שלום, בתי כמעט בת שלוש, מפותחת לגילה, חכמה ורגישה. לאחרונה אני מזהה אצלה דפוס התמודדות שקשה לי איתו בפן האישי ובעיקר הייתי רוצה לשנות אותו למענה.. זה כנראה התחיל לפני כמה חודשים שעברנו דירה- במקביל למעבר היא הפגינה כלפיי ניכור מופגן, שלווה באמירות כמו- אל תדברי איתי, את לא חברה שלי,, אני לא אוהבת אותך, רק אבא יקריא לי, יקלח אותי, ילביש אותי.. וכו וכו... מיותר לציין שזה היה לי מאוד קשה- ידעתי שזה קשור איכשהו למעבר אז נשמתי עמוק וניסיתי כל דרך שיכולתי להעביר לה תחושה של אמפטיה ואהבה אין סופית שלא תלויה בדבר- למרות שנפגעתי הרבה פעמים שמרתי על אורך רוח ועד שהיא לא החלה בתוקפנות כלפי הייתי סבלנית.. תקופה זו עברה, תודה לאל, וכיום אנחנו שוב קרובות, חולקות רגעי קסם רבים, ובבית יש הרמוניה בין כולנו- כמו חלום... הבעיה היא שהגננת סיפרה לי בכמה הזדמנויות שכאשר ילד מעליב אותה ( לא רוצה לשחק איתה, לשתף אותה וכו')- היא בוכה- אבל היא אומרת שזה לא בגלל שהילד העליב זה בגלל שהיא מתגעגעת לאמא, או רעבה, או עייפה... כל פעם משהו אחר.. ואתמול בבית- בילינו ערב נפלא עם חברה שלי והבת שלה- כולנו מאוד קרובים ומבלים רבות יחד- והבת שלי התכרבלה על חברה שלי- כשהבת שלה ראתה את זה היא באופן טבעי ביקשה להיות על אמא שלה- כשראיתי שהמצב לא נעים כלפי הילדה האחרת אמרתי לביתי- בואי אליי, עכשין התור שלה על אמא שלה, אני אתן לך חיבוק- והבת שלי בכתה בכי כל כך חזק- כנראה נעלבה-וכשניסיתי לשקף לה את זה היא אמרה שהיא לא נעלבה היא פשוט לא רוצה אותי- שאני אמא רעה, והיא לא חברה שלי וכו וכו- היא בכתה איזה עשר דקות ולא הסכימה לשום ניחומים מצידי-רק המשיכה להגיד שאני אמא רעה.. מיותר לציין שנפגעתי עד עמקי נשמתי- גם מהעוצמות שלה וגם מהמילה רעה- לא יודעת מאיפה הביאה את זה- אנחנו לא משתמשים במילה הזו בכלל- ולא הצלחתי להתעלות מעל עצמי כשהיא אחרי עשר דקות של בכי פתאום נרגעה וחזרה לצחוק ולשחק כאילו כלום... מעבר לעובדה שאני לא מוכנה להיות שק החבטות שלה, אני לא יודעת איך לשנות לה את ההרגל הזה להשליך את ההעלבות שלה על משהו לא קשור- זה גם ממש מוזר לי כי מאז שהיא נולדה אני משוחחת איתה על רגשות בדרכים שונות ומקבלת אותה על כל רגש שהוא, ומנסה לשקף לה תחושות שלה ושל אחרים... איך זה קרה?ויותר חשוב- מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?? קצת ארוך...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שנעלבת

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום אמא לבת,
    נראה לי שקצת התבלבלת לגבי הגיל של הילדה שלך. היא רק בת 3. את לא שק החבטות שלה, זה טבעי שהיא תדחה אותך ותגיד לך שאת רעה לפעמים. לילדים, וגם למבוגרים יש חלק גדול מהזמן תחוושת שליליות, והם צריכים לעושת איתם משהו. הדבר הכי טבעי לילד הוא להוציא את זה על אמא כדי שהיא תעזור לה להכיל את זה. תנסי לא לקחת את זה אישית, אלא להיפך כמחמאה שהילדה מעזה להגיד דברים כאלה, זה עדיף על ילדה מרצה באופן מלאכותי. תנסי ללוות את זה במילים, בלי לכפות עליה את הפרשנות שלך, אלא רק להציע אותה - אולי נעלבת, ואם היא אומרת לא אז לא. בלי יותר מדי דרמה, שיחות על רגשות וסיפורים סביב העניין הזה. היא רק בת 3 ופשוט צריכה שיכילו אותה ויסבלו את החלקים התוקפניים שלה. זה לא מצב שהיא מרביצה, משתוללת ומסכנת את עצמה, היא בסך הכל רוצה להראות שמשהו רע לה או לא נעים לה. תנסי לקבל את זה בלי לנסות להדוף את זה. אחרי שהיא נרגעת, אפשר לחשוב יחד איתה איך עוד אפשר להגיב. שוב בלי נאומים ארוכים, אלא שיחה קצרה וברורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה ו-

    אמא לבת
    07/01/2010

    השאלה איך אני אוכל לעזור לה להכיל את הרגשות השליליים שלה כאשר היא מראש מנתבת אותם למקומות אחרים- למשל כשהיא נפגעת מילד ובוכה - אבל אומרת שהיא רעבה? כל פרשנות שמוצעת לה לא מתקבלת על ידה- היא נצמדת חזק לטיעון שהרעב הוא הגורם- האם לתת לה אוכל למרות שאכלה לפני עשר דקות? האם להניח לה לנפשה, למרות שהיא בוכה מרורים שהיא רעבה? איך אפשר לעזור לה לקבל את הרגשות של עצמה באופן כזה שלא תפנה אותו למקומות אחרים... אולי אני מבולבלת, ולכן פניתי לפורום, לתמיכה ועצה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לעזור

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום אמא לבת,
    את עוזרת לך בכך שאת מציעה את הפרשנות, לא כופה אותה. אם היא מתעקשת שהיא רעבה, זה לא אומר שהיא לא שמעה אותך ולא נעזרה, אלא שהיא לא רוצה שיקבעו לה איך היא מרגישה. תני לה, זה מכיל אותה מספיק. כבדי את הלא שלה. אם היא מתעקשת לאכול - תני לה משהו קטן. לדעתי באותם רגעים היא רק רוצה להוכיח משהו ההיפך ממה שאת אומרת, כי נוצרה ביניכן דינימיקה שאת מדברת איתה המון על רגשות וזה מרגיש לה שאת מחליטה בשבילה מה היא מרגישה, ואז אפילו שאת צודקת, היא חייבת להתמרד נגד זה כי זה כבר חונק אותה. תנסי לתקופה לעשות מזה הפסקה, ולהפסיק להגיד לה את זה כל הזמן. גם יכול להיות שהיא מרגישה שיש לך ציפייה שאחרי שפירשת את ההתנהגות שלה זה יפסיק אותה, והיא חווה את זה כמו סתימת פיות ולא כמן הכלה. לכן תנסי להניח לה בתקופה הקרובה, ופשוט לקבל את התחושות השליליות ולתת להן להיות. יותר מדי מכל דבר זה גם לא טוב...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרדת
    מיכל
    06/01/2010

    שלום ,
    בני בן ה 3 ושלושה חדשים נכנס בתחילת שנה לגן עירייה עם חברת ילדות טובה שלו.
    מספטמבר ועד היום הוא משחק בעיקר איתה ולא מתחבר לילדים אחרים , וכשהוא מתחבר זה רק עם בנות ולא עם בנים ומשחק משחקם של בנות בלבד כגון :יום הולדת , הוא האבא והילדה האמא ,
    הוא לא מתחבר לבנים .
    אני מאוד מוטרדת בקשר לזהותו המינית . יש לי מעין פחד כזה שהוא רוצה לשחק רק עם בנות ולא עם בנים .
    דיברתי עם הגננת והיא אמרה שהוא מאוד ביישן וחסר ביטחון .
    אני לא יודעת מה עלי לעשות . האם אני פראנואידית למחשבותיי ? האם שנה הבאה כדאי להעביר אותו לגן טרום חובה עם חובה
    או להשאיר אותו עוד שנה בגן זה ?
    אני מאוד מפחדת שהוא יהיה GIRLY .
    חייבת עצות בבקשה . אני לא יודעת האם זה נורמלי או לא?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוטרדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרדת

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום מיכל,
    בעברת גן לא תשנה כאן. הילד הוא צעיר מאוד וצריך סבלנות. גם להיזהר לא להעביר לו תחושה שלא מקבלת אותו כפי שהוא. נסו לחזק את הביטחון שלו. לא תארת את הקשר עם האב, האם משחקים יחד ב"דברים של בנים" ואיך הקשר שלהם בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרדת

    מיכל
    07/01/2010

    הקשר שלו עם האבא מעולה .
    כשהוא מנסה לשחק איתו עם כדור בי לא כ"כ מעוניין .
    איזה המלצות למשחקי בנים את תוכלי לתת לי .?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטרדת

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום מיכל,
    אין לי המלצות מיוחדות מלבד הדברים שבנים לפעמים עסוקים בהם - כמו התגוששות גופנית, משחקי מלחמה וכו'. אם הילד לא רוצה - אז לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי פרידה
    מיטל
    06/01/2010

    שלום, יש לי שתי בנות אחת בת 4 והשניה בת 1.8 ש'. לבתי בת ה-4 תמיד קשיי פרידה עוד מגיל ינקות. חשבתי שעם הזמן זה יחלוף אך זה הולך ונהיה יותר גרוע. לחוגים היא לא מוכנה ללכת כי היא לא מוכנה להישאר לבד בחוג, אפילו שאני מיידעת אותה שאני ממתינה לה מחוץ לדלת. לחברות היא לא מוכנה ללכת בלעדי, ואפילו מדי פעם יש קשיי פרידה בגן למרות שזוהי השנה השניה שלה באותו הגן. לוקח לה זמן להפתח (אפילו בפני קרובי משפחה - דודים וכו'). לעומת זאת בתי הקטנה חופשייה יותר מדי פעם בתי הגדולה אפילו מקבלת מהקטנה בטחון לעשות דברים ללא פחד.
    דעתי שזה פשוט אופי שונה, אבל מאוד הייתי רוצה להקנות לה יותר בטחון עצמי.
    אשמח לקבל טיפים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי פרידה

    ליאת גרוס
    10/01/2010

    שלום מיטל
    ראשית עולות השאלות: האם היא דואגת לך? האם יש לה סיבה לחשוב שלא תחזרי ? האם חוותה בעבר סוג של נטישה ? האם גם לך קשה הפרידה ממנה מאזושהיא סיבה? האם סובלת בגן אחרי שאת הולכת?
    במידה והתשובות לשאלות אלו שליליות הייתי מתחילה לפעול באופן הדרגתי אך מאד נחרץ ועקבי בהתמודדות עם פרידה. תתחילי ממשהו קל. תעשי פרידה קצרה.תיפרדי מהר. הבטיחי פרסים על כל הצלחה ולו הקטנה ביותר. התגאי בה על כל הצלחה מול כל המשפחה.
    לכי איתה לחברה ואז תלכי לחדר אחר, כמה דקות לאוטו וכו'. אחר כך עשי דרמה מאיך שהסתדרה לבד.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשה ממושכת ללא הפעוט
    סיגל
    06/01/2010

    שלום רב,
    בקיץ הקרוב אנו אמורים לנסוע לטיול בר מצוה\ בת מצווה עם ילדינו הבוגרים למשך שלושה שבועיים. אני מתלבטת אם לצרף לטיול את בנינו הפעוט (שיהיה אז בן שנתיים ועשרה חודשים). ההתלבטות קשה משום שהמשמעות של צירופו לטיול תהווה מגבלה ואף קושי רב עבורו, כי החופשה אינטנסיבית וכרוכה בנסיעות וטיסות ארוכות. מצד שני, אני חוששת שהעדרות כל בני המשפחה הקרובה לו למשך תקופה כה ארוכה עבורו תזיק לו. אגב, במקרה שהפעוט לא יצטרף לחופשה הוא ישהה עם סבתו וסבו בביתם.
    אודה לכם על הכוונה בנושא. תודה, סיגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חופשה ממושכת ללא הפעוט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשה ממשוכת ללא הפעוט

    סמדר ריינר
    06/01/2010

    שלום סיגל,
    מאוד לא מומלץ לעזוב את הפעוט, גם אם אצל הסבים לתקופה כל כך אורכה. עדיף לקחת אותו לטיול, עם כל הקושי, או לשקול שינוי בתוכנית של הטיול או של שאר המשתתפים בו (למשל שחלק מהמשפחה תישאר בארץ ורק הורה אחד ייסע) או לקצר את הטיול. בכל מקרה השארת התינוק בארץ ללא בני המשפחה היא הדבר הגרוע ביותר מכל האופציות האחרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה!!!
    אוקסנה
    06/01/2010

    שלום.יש לי ילד בן 3 שנים ו - 4 חודשים. שנה ראשונה בגן. (גן טיפולי). כל שנים יליד היה בבית ואם הוא היה חולה 4-5 פעמיים בחורף (מקורר). איך שהתחיל ללכת לגן הוא חולה כל שני, חמישי. לילד טוב בגן. לומד מגן הרבה דברים. אבל מבחינת בריאות להיום הוא יותר גרוע. אני חושבת להוציא אותו מהגן. השאילה: ילד כל בוקר מבקש לגן, בבית כל פעם אומר שמות של ילדים ו .....!!! מה כדי לי לעשות בלי לבגוע ברצון של ילד? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ראשונה בגן

    סמדר ריינר
    06/01/2010

    שלום אוקסנה,
    בשנה הראשונה בגן ילדים חולים הרבה כי המערכת החיסונית שלהם עוד לא רגילה. אחר כך זה עובר. בכל מקרה כדאי שתתייעצי עם רופא. קחי בחשבון, שתמיד יש שנה ראשונה, גם אם תדחי אותה בשנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים ודימוי עצמי ירוד
    דנה שקל
    06/01/2010

    בני בן 9 עם הפרעת קשב, יש לו דימוי עצמי מאד נמוך בהקשר החברתי
    "לא מתיחסים אלי", "לא משתפים אותי", "כולם אומרים שאני מציק", "חצי כתה עושה עלי חרם" (רק תחושתו לא באמת אמרו לו). הוא באמת מעורב בהרבה מקרים שהוא מציק...ולמרות שעושה מאמצים עילאיים להתחבר נתקל בהרבה דחיה. יש ילד אחד איתו הוא מסתדר אבל בדרך כלל לא במסגרת בית הספר שם הילד משחק עם אחרים. היום בשיחה על התנהגותו כלפי ילדים ומדוע עושה זאת אמר לי: "אין מה לעשות אלה החיים שלי, אמא ממילא כולם אומרים עלי שאני מציק וחנון וכבר התרגלתי וזה בסדר, אני מסתדר עם זה אלה הם החיים שלי....ואז החל לבכות שאף אחד בעצם לא רוצה לשחק איתו.
    עוד נקודה - הוא "לועס" את חולצתו עד כדי קרעים ממש.

    האם טיפול פסיכולוגי יכול לעזור?

    אנחנו מאד מחזקים את הצדדים החזקים שלו (ויש הרבה כאלה). אבל עדיין נראה כי את חולשותיו הוא לוקח בפפרופורציה מטורפת ורואה הכל "שחור". כשדברתי איתו על המעטת חוזקותיו ולקיחת הדברים הקטנים הרעים בפרופורציה מוגזמת, בכה ואמר אין מה לעשות זו חולשתי.

    תודה
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים ודימוי עצמי ירוד

    סמדר ריינר
    06/01/2010

    שלום דנה,
    טיפול פסיכולוגי אכן יכול לעזור, וגם לא מומלץ לחכות עם זה כי בינתיים הדימוי שלו מתקבע וככל שמחכים יהיה יותר קשה לשנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד הפסיק לאכול...
    שירי
    06/01/2010

    שלום רב ,

    בני בן 4 ושמונה חודשים , ילד חיובי , חכם מאוד חברותי ....נהנה בגן לדבריו מאוד ...חיוני מאוד גם לדברי הצוות
    החליט בוקר אחד לפני כחודשיים שמספיק לו לאכול בגן . כך יוצא שבבוקר לפני יציאתו לגן שותה חלב , ועד שאוספים אותו מהגן בשעה 16.30, לא מכניס לפיו דבר .(שומר אוכל שנותנים לו בכיסים -עוגיות /לחם/ביסלי...העיקר לא לאכול בגן )
    בשעה הזו הוא כבר כל כך מורעב שאוכל מכל הבא ליד (את הכריך מהבוקר+פרי+כריך נוסף שמכינים בגן )ואז עוד מבקש שאשב איתו מחוץ לגן להאכיל אותו בארוחת הצהריים שלא אכל בצהרון ובזה מסתיימת בד"כ סאגת האוכל לאותו יום .
    ניסינו את כל השיטות -(בשיתוף פעולה עם הצוות) להתעלם , לדבר , לשחד....וכלום כלום כלום ...
    אתמול כששאלתי אותו מדוע לא אוכל ענה "אני שומר את האוכל בשבילך"...זו תשובה שהדליקה לי נורה אדומה ...האם כל העניין זו תשומת לב?(אציין שיש עוד ילד בבית בן 2.5 ואני בהריון )
    איך פותרים את הבעיה המטרידה הזו ?כבר חשבתי להוציאו מהצהרון או לחילופין להגיע בצהריים כדי להאכיל אותו ...אובדת עצות לחלוטין ..........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילד הפסיק לאכול...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד הפסיק לאכול

    סמדר ריינר
    06/01/2010

    שלום שירי,
    אכן נשמע שהעניין קשור לקשר ביניכם. ממה שאת מתארת, כשהילד אומר "אני שומר את האוכל בשבילך" זה יותר נשמע שהוא נותן לך איזה מתנה. יכול להיות שהוא קולט שאת נורא נהנית להאכיל אותו, והוא לא רוצה "לבגוד" בך עם אף אחד אחר? או שעיקר הקשר ביניכם הוא דרך ההאכלה והוא לא רוצה לוותר על זה? אם זה כך, כדאי ליצור עוד מצבים ופעילויות שאתם מבצעים ביחד, באינטימיות, רק שניכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום סמדר

    שירי
    07/01/2010

    אודה ואומר כי אכן ההתעסקות סביב האכלתו כבר עברה את גבול הטעם הטוב ...
    הוא לא אכלן גדול ומאוד בררן ...יכול להיות שנהנה מתשומת הלב הזו? "שמוחאים לו כפיים "כשכבר כן אוכל?שלא יובן לא נכון , אני שונאת את כל ההתעסקות הזו , זה "משגע "גם אותי , אבל אם לא "יושבים לו על הראש"הוא פשוט לא אוכל . הוא מאוד נהנה שמאכילים אותו (גם בבית)ואם לא לרוב יושב ובוהה באוכל ואוכל מעט מאוד.
    האם המלצתך להפסיק את נוהל האכלתו בארוחת הצהריים של הצהרון (על הספסל מחוץ לגן )בשעה 16.30?נראה שהוא ממש מחכה לשעה הזו...ולא מוכן לוותר על הטקס הזה ...אבל אז הוא בעצם ישאר מורעב עד שנגיע הביתה (לא לפני 17.30)...או שעם כל הכאב והחמלה זו הדרך לגמול אותו מהטקסיות הזו...(וגם אז אני בספק שיחזור לאכול בגן ).
    בנוסף , אני יודעת שהוא זקוק להמון תשומת לב ומאוד מקנא באחיו הצעיר , ברמה שכל מה שאומרים לאחיו מיד מיד חייבים להגיד גם לא ...אחרת מתפתחת סצינה ...
    אשמח לשמוע לדעתך ........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבקים על אוכל

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום שירי,
    כדאי מאוד להפסיק את ההענות לתכתיבים שלו בעניין. יכול להיות שכדאי לכם לפנות לטיפול, במיוחד אם יש תחושה של סיכון בריאותי.
    אני חוזרת על המלצתי להנהיג פעילויות אחרות מלבד האכלה שדרכן תעבור תשומת הלב הייחודית ממך אליו, ושיקחו לאט לאט את מקום האוכל.
    אם הוא צרוח, ועושה סצינות אסור להענות לכך וחייבים לעמוד בזה עם כל הקושי. הילד מנהל אותכם בצורה שפוגעת בו ובכם.
    נשמע לי בהחלט שכדאי לכם לפנות לטיפול ולהדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום