פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 5.5
    סיוון
    25/12/2009

    שלום ילדי בן ה5.5 כל הזמן מתגרה בבני הבכור שהוא בן 10 מרביץ לו בכוונה ומעצבן אותו עד שבני הגדול כבר לא יכול יותר ומחזיר לו ואז הוא בוכה ונרגע. בני הבכור לא רוצה להחזיר אבל הקטן ממש קופץ עליו ובועט בו אפילו כשאני כועסת זה לא עוזר והוא ממשיך בשלו. עשינו לו טבלת פרצופים שכבר לא עוזרת, צעקות לא עוזרות,דיבורים והסברים לא עוזרים, עונשים לא עוזרים. הוא מתגרה גם בנו צוחק לנו בפרצוף כשמתעצבנים עליו ובעיקר בשעות הבוקר ובערב שצריך לקום או ללכת לישון ועושה לנו דווקא כמעט ללא הפסקה. מה עלינו לעשות זה כבר מצב בלתי נסבל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5

    סמדר ריינר
    26/12/2009

    שלום סיוון,
    לא כתבת האם ההתנהגות הזו היא רק בבית או גם בגן? ואיך עם חברים אחה"צ? גם לא ברור לי מהתאור אם ההתנהגות כלפי האח זה הדבר הבעייתי היחיד בהתנהגות שלו או שבכלל הוא ילד עם קשיי התנהגות כאלה או אחרים? גם חשוב לדעת איך הילדים שלכם מעסיקים את עצמם בשעות הפנאי ואיך הילד הקטן "מוחזק" בשעות האלה, האם יש לו תעסוקה, האם מישהו יושב איתו, משחק איתו, האם יש תכנית לאחה"צ הוא שהם פשוט בבית ואז הדבר היחיד שהוא יכול לעשות כדי לא להשתעמם ולקבל התייחסות זה להציק לאחיו? יש כאן כל מיני דברים שעוד לא ברורים לי ובלעדיהם קשה לי לתת התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבנתי

    סיוון
    26/12/2009

    אז ככה: בגן הוא לא מרשה לעצמו אבל בצהרון לעיתים כן, הוא בצהרון עד 5 והוא חוזר אז הוא איתי או שאנחנו יורדים למטה או משחקים או שהוא לפעמים עם אחיו הגדול וחבריו. אני מאד משתדלת להעסיק אותו ואת אח שלו אבל זה קורה גם כשחוזרים מהתעסוקה, או סתם שהם רואים טלויזיה. ההתנהגות הזאת קוראת גם איתנו הוא עושה לנו כל הזמן דווקא ולא תמיד משתף פעולה בבוקר או בערב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    26/12/2009

    שלום סיוון,
    אני לא מכירה אתכם מספיק, אבל אם אני לא טועה, אני מקבלת את הרושם שהילד הקטן שלכם זקוק ליותר החזקה של אדם מבוגר. יש לו הרבה מעברים במהלך היום, בבוקר עם הקימה, גן, צהרון, אחה"צ ובערב לקראת שינה. לילדים בגילו יש עדיין צורך ביותר ליווי מותאם לקצב שלהם בכל המקומות האלה. הוא זקוק לתשומת לב אחרת נפרדת, ויותר צמודה מזו של אחיו, וזה גם לא מתאים שהוא נמצא עם אחיו וחבריו כי שם אין לו שפה משותפת והוא פשוט מרגיש בודד ושקוף, הם לא באמת יכולים לשתף אותו במשהו. גם כשאתם, ההורים נמצאים איתו, יכול להיות שהוא זקוק להתייחסות הרבה יותר צמודה ממה שאתם נוהגים לתת (אני לא הייתי איתכם כך שאני משערת אבל לא יודעת בוודאות) גם מבחינת המגע הפיזי, וגם מבחינת הירידה לפרטים וההתייחסות המילולית לחוויה שלו בכל רגע נתון, ליווי מילולי של מה רואה בטלוויזה, מה כיף לו, מה מהפחיד אותו וכו'. זה נשמע שיכול להיות שגם כשהוא איתכם בהרגשה שלו זה עדיין לבד, ואף אחד לא ממש נמצא איתו בחוויה שלו בקצב שלו. אם מה שאני אומרת לא מספיק ברור או מוחשי, אולי כדאי לפנות לאיש מקצוע שיראה איתכם ביחד ויוכל להנחות אותכם בצורה יותר מוחשית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רציתי רק להבין

    סיוון
    26/12/2009

    את מתכוונת שהוא צריך יותר תשומת לב מאיתנו? תקני אותי אם לא הבנתי נכון בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    27/12/2009

    שלום סיוון,
    בגדול כן. זו הכוונה. אם כי זה בהחלט כללי. תשומת לב יכולה להיות מכל מיני סוגים. אבל בגדול הבנת נכון, בהחלט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך פחד
    טל2873
    25/12/2009

    ממני רציתי לדעת מה אני יכולה לעשות? איך אני יכולה לעזור לביתי שכל כך יקרה לי?כנראה שההיתי צריכה לקבל ניעור כזה חזק ולהבין שהיא בסה"כ ילדה טובה ומקסימה בת שש אני קראתי בכל מיני מקומות והבנתי שפשר חלומות של ילדים הם בד"כ תוצאה של מה שעבר עליהם בחיי היום יום בבקשה תעזרו לי מהר אמא שתעשה הכל לשנות את המצב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך פחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך פחד

    סמדר ריינר
    26/12/2009

    שלום טל,
    מאוד מרגש לקרוא את התאור שלך והכאב שלך, ויפה שאת מבינה מה קורה ולוקחת את האחריות. את מתנהגת אל הילדה שלך לפעמים באופן שאת מבינה שהוא לא נכון, אבל כנראה שאת מרגישה שלפעמים אין לך שליטה על כך. אז קודם כל, עצם זה שהבת שלך יכולה להגיד לך שהמפלצת זאת את, ואת יכולה להבין אותה ולתת הכרה לתחושות הקשות שלה, זה המון. כבר היא לא לבד, והיא קיבלה ממך אישור וקבלה מאוד חשובים. אם את רוצה לשלוט טוב יותר בנטייה שלך להקפיד עם הילדה יותר מדי, את יכולה לפנות לטיפול עבור עצמך, ולבדוק שם מאיפה זה בא, על איזה כאב זה יושב אצלך, ואיך אפשר לפתור את זה. את תרוויחי מזה איכות חיים הרבה יותר טובה עבור עצמך, וגם הסובבים אותך, ובמיוחד בתך, ירוויחו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    טל2873
    26/12/2009

    לסמדר ריינר היקרה
    תודה מכל הלב אני רושמת לך ועניי מתמלאות דמעות את הפתרון שנתת לי ידעתי בעצמי אני ובעלי לא חיים חיים כל כך שקטים אין אצלנו אלימות ודברים נוראים שכאלו אך הרגשה באווירה בבית לא נעימה מין ריחוק שכזה אנחנו יכולים שבוע לאהוב עד השמיים וחודש לא לדבר אחד עם השני הלכנו לייעוץ טיפול זוגי והפסקנו לפני שבני נולד אנחנו מודעים למצב ויודעים שזה חייב להיעשות אך המצב הכלכלי לא מאפשר זאת כל כך תמיד מעדיפים לתת את הכסף לדברים אחרים ולא להשקיע במה שבאמת הכי חשוב המשפחה שלי היא הדבר היקר לי בחיים ואני מקווה מאוד שאני יעשה זאת בהקדם שלא יהיה מאוחר מדי ושוב תודה מכל הלב מאמא שאוהבת את הילדים שלה יותר מכל דבר אחר בעולם .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום טל

    סמדר ריינר
    27/12/2009

    שלום טל,
    קודם כל אני שמחה שעזרתי. חשוב שתדעו שאם אתם מעוניינים בטיפול זוגי ורק העניין הכלכלי מפריע יש גם מסגרות טיפוליות שבהן הטיפול הוא מסובסד. בדרך כלל בכל עירייה במסגרת מחלקת הרווחה יש תחנה לייעוץ נישואין במחיר מסובסד, כדאי לכם לפנות ולברר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 ו-4חודשים חודשיים ומחשבים
    אוקסנה
    25/12/2009

    שלום. ילד שלי בן 3 שנים ו - 4 חודשים. בניתי לו תוכנה ללימוד אותיות, מספרים, חיות, צורות, צבעים וכל מיני תמונות של צעצוים. כל זה ילד יודעה ממשחק הלוטו שלי. אני רוצה לשנות צורת המשחק, אבל ילד פחות אוהב ללמוד דרך מחשב. האם אני מבקשת יותר מדי או .....? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 ו-4 חודשים

    סמדר ריינר
    26/12/2009

    שלום אוקסנה,
    אני מבינה שאת שואלת אם זה יותר מדי לדרוש מילד בגילו להתיידד עם מחשבים. אני חושבת שזה לא משנה אם זה יותר מדי או לא, אלא אם הוא לא רוצה למה צריך? זה יפה שאת משקיעה בו, והכנת לו תוכנה, יש לו אמא מוכשרת והוא בטח יעריך את זה פעם, אבל כרגע לא בא לו, אז לא בכוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני הומו
    איתן
    25/12/2009

    אני אבא לילד בן18 .אני חושב שבני הומו.ולכן הילד מתרחק מעט.התקשורתשלו אתנו מעוד קרה.אשמח לשמוע דעה איך ומה אני צריך לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני הומו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני הומו

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    איתן שלום,
    ייתכן שאתה צודק וייתכן שמשהו אחר מטריד את בנך.
    התפקיד שלך כהורה לנער בגיל זה הוא לספק לו את הסביבה התומכת, המקבלת והמבינה שהורים צריכים לספק לילדיהם. כשבנך ירגיש שהוא בשל מספיק לספר לכם, ושהוא יכול לצפות שאתם ההורים תמשיכו לאהוב אותו ולתמוך בו, הוא ייגש אליכם ויספר לכם.
    לגבי פנייה מצידך לילד, ללא היכרות עמו ועמך קשה לייעץ כיצד לנהוג. יש נערים שמתלבטים וכואבים זמן רב את ההכרה בהעדפתם המינית ומעדיפים לפנות קודם לחברים, ויש אחרים שאם מישהו ישאל אותם זה ייקל על הסוד הגדול.. קשה להשיב באופן תייאורטי.
    כך או כך, ההבנה שלך והקבלה היא המשמעותית ביותר עבור בנך והקשר שלך עמו.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך מיני
    אמא מודאגת
    25/12/2009

    שלום רב ליועצות!!!
    אני זקוקה להכוונה שלכן. הבן הבכור שלי בן 4. הוא ילד מקסים וחכם. זוהי השנה השניה שלו בגן עירייה, השנה עבר לקבוצת טרום חובה. אתמול התקיים יום הולדת לאחד מילדי הגן. אחד מהורי הגן ניצל את ההזדמנות כדי לספר לי שהבן שלי גרם לילדה שלו "טראומה" לדבריו. הוא סיפר שהילדה שלו לא רצתה להתקלח בבית ובכתה כשניסו להפשיט אותה במקלחת, ולבסוף הודתה להוריה שהבן שלי הכניס לה לתחתונים את ידיו. זה קרה לפני מספר שבועות. הורי הילדה שיתפו את הגננת אך היא לא דיברה איתי על הנושא. כאמור, לי נודע רק אתמול על המתרחש מפי הוריה של הילדה. אני לא ישנתי כל הלילה ונורא דואגת. באופן כללי גם אני הבחנתי בהתעניינותו באברי המין גם שלו וגם של המבוגרים, אך לא חשבתי שזה משהו חריג ולא ציפיתי בחלומות הבלהות שלי שזה יגיע לאלימות מצידו(?). למשל שמתי לב שכשאני מחבקת אותו, הוא משתדל לשים לי יד על החזה (כאילו לא במתכוון). כאשר אני מחליפה טיטול לאחיו הקטן (בן שנה וחצי) הוא מנסה ללטף לו את הישבן וצוחק. כשאני יושבת בכורסה הוא אוהב לשבת מאחוריי וללטף לי את הגב ולפעמים אני מרגישה שהוא יושב קרוב מדי ומתחיל "להשתפשף", ומעירו לו על כך ומתרחקת. אני מבקשת מאד את הכוונתכן כיצד עליי לפעול!!!!!!בתודה ענקית מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חינוך מיני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מינית

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    לאמא שלום,
    הדאגה שלך מובנת.
    סקרנות מינית היא דבר טבעי, שהוא חלק מההתפתחות של בנים ובנות. אולם לאור ההתנהגויות המיניות של בנך שלעתים מערבות נגיעה באחר, אני ממליצה לפנות להתייעצות עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט המתמחה בילדים. אפשר להתייעץ עם פסיכולוגית הגן לגבי אנשי מקצוע מתאימים באיזור מגוריכם.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוכן לאכול...
    מירית
    25/12/2009

    היי
    בני בן השנתיים ו3 חודשים מסרב לאכול הוא אף פעם לא היה אכלן גדול אבל לאחרונה המצב החמיר כל יום כשאני אוספת אותו מהגן הגננת מיידעת אותי שאת ארוחת הבוקר (בד"כ דגנים) הוא אכל אבל בארוחת הצהרים לא נגע ולפני כ3 שבועות הוא היה אוכל ארוחת צהרים בגן ואפילו כמות יפה
    אנחנו מגיעים הבייתה והוא מוכן לאכול מעדן או כריך עם שוקולד לאחר מכן הוא ישן שנת צהרים ולא אוכל כלום עד ארוחת הערב וגם אותה הוא לא אוכל (כי אם הוא אוכל חטיף או משהו אין סיכוי שיאכל בכלל בערב)
    ניסיתי הכל כולל עידוד בכל ביס שהוא אוכל ניסינו להכין יחד אוכל ולעשות את זה כייפי זה עוזר אבל לא מספיק הוא אוכל ביס או שניים וזהו כמות שבהחלט אינה מספיקה
    גם מאכלים שאני יודעת שהוא אוהב הוא מסרב לאכול
    הוא חוזר ומבקש כל הזמן "הפתעה" שזה משהו טעים הסברנו לו שאם לא יאכל ארוחת ערב לא יקבל הפתעה
    השאלה היא האם נכון לנהוג ככה ולהתנות קבלת הפתעה אם יאכל ? מה יכול להיות הגורם לשינוי הפתאומי? מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב?

    אני לא יודעת אם זה קשור אבל בערך באותו הזמן שהתחיל הסירוב לאוכל התחילה גם תופעה נוספת פתאום הוא מבקש שאני אשב איתו בחדר עד שהוא ירדם ולפני כן הוא היה הולך לישון בלי שום בעיה אחרי הטכס הקבוע שלנו של רחצה סיפור ומיטה... האם יש קשר בין שתי התופעות?

    סליחה שיצא ארוך מצפה לתשובה...

    תודה מירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מוכן לאכול...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבקי שליטה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    מירית שלום,
    אני חושבת ששתי התופעות מאוד קשורות זו בזו. הבן שלך נמצא בתקופה התפתחותית בה הוא מבין את קטנותו ואת המוגבלות שלו בשליטה על הסביבה. זו הכרה מאוד מסתכלת מבחינת הילד (שוב - מדובר בכל ילד בגיל זה, לא רק בנך). התגובה שלו להבנה הזו היא ניסיון לשלוט בסביבתו. הוא מצא שני עניינים שהם חשובים מאוד למבוגרים - אכילה ושינה. לדעתי כדאי להימנע מלשדר לילד את המתח והכעס שלכם סביב נושא האכילה והשינה. למשל, לבקש מצוות הגן לא לעדכן אותך בנוכחותו, ולא "להתחנן" שיאכל. אפשר וחשוב להסביר לו שה"הפתעות" הן לא בריאות - במלים שלו ובמונחים שיהיו לו ברורים, למשל: "לא יהיה לך כוח לרוץ בגן", "אתה לא תגדל להיות גבוה כמו אבא/ספיידרמן..", וכדומה. כמו כן אפשר להוריד לתקופה את המאכלים הפחות מזינים ובריאים, ואז המבחר שלו יהיה מתוך מזונות עם ערך תזונתי. באינטראקציה עמו מומלץ מאוד להימנע מתחנונים, שיחות, עידוד והתניות (אם תאכל X תקבל Y), אלו מסרים שמעצימים את השימוש של הילד באוכל ובהימנעות מאוכל כדרך להרגיש שגם הוא קובע משהו בעולם. גם לגבי ההליכה לישון - כדאי לחזור לטקס הקודם שהיה ולהיפרד מהילד בסופו של דבר.
    כן כדאי בנוסף לבדוק ולחשוב עמכם האם התרחשו אירועים בבית או בגן לאחרונה שמעצימים את הצורך שלו לנסות להרגיש שגם הוא שולט וקובע, במיוחד סביב אוכל ושינה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    מירית
    25/12/2009

    לגבי האוכל הוא גם ככה ילד מאוד בררן ולא מוכן לאכול פירות וירקות בכלללל
    אני מנסה לתת לו אותם בדרך סמויה ו"להחביא" אותם במאכלים מבלי שהוא ידע אבל זה לא תמיד מצליח אני ממשיכה להציע לו פירות וירקות תמיד ומה שמוזר זה שיש פירות וירקות שבעבר הוא היה אוכל ועכשיו לא מוכן אפילו לגעת ו/או לטעום וכשאני אומרת לגעת אני מתכוונת לזה במלוא מובן המילה ממש לא נוגע בהם והעניין עם הירקות והפירות התחיל עוד לפני הבעיה של מאבקי השליטה
    מה שגורם לי לדאוג עוד יותר גם לא פירות וירקות ועכשיו גם לא אוכל?
    האם יש לך עצות לעניין הזה?
    ולגבי עצתך אז בעצם אני אמורה להגביל את עניין ה"הפתעות" ולא להתעקש שיאכל גם אם הוא לא אוכל כמעט כל היום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    26/12/2009

    מירית שלום,
    ילדים לעתים נמנעים למשך תקופה מסוימת מלאכול מזונות שאכלו בעבר, וזהו מהלך טבעי. אולם המתח שלך סביב הנושא עלול להביא אותו להימנע עוד יותר מאכילה ולהצטמצם במגוון. כדאי להציע מגוון אך לא להתעקש איתו כי ההתעקשות רק מעצימה את הבעיה ואת ההתנגדות לאכול. לגבי "הפתעות" וממתקים, אין בהם כל רע באופן כללי. אולם לא רצוי שהם יהיו תנאי לאכילה ובאופן כללי שלא יהוו פרס על התנהגויות מסוימות. כדאי להנהיג בבית ארוחת ערב משותפת בה אתם ההורים תאכלו והוא יישב אתכם, לרוב זהו דבר שהופך את האכילה להרגל נעים בו גם הילד רוצה להשתתף. עדיף שלא ללחוץ עליו לאכול אלא להדגיש באופן עדין את ההנאה שלכם.
    נראה שנושא השליטה ומי יקבע למי קיבל בביתכם ביטוי באמצעות האוכל, ורצוי להחזיר את העיסוק באכילה ובמזון לרמה יותר נייטרלית. כנ"ל לגבי הרגלי השינה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על העזרה :-)

    מירית
    26/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילה לבן
    זקוקה לעיצה
    24/12/2009

    אני אמא לארבעה ילדים מקסימים
    הבן הקטן בן שנתיים וחצי , גמול וגם זרק את המוצץ (נראה לי שמכאן התחילה לי הבעיה)
    הילד מזה 3 שבועות לערך מתעורר באמצע הלילה , בצרחות ובמשך שעה לפחות בוכה בקול רם המפריע לכל הבית ובמיוחד לי - הוא "שובת" לא פיפי לא בקבוק , בקיצור לא מובן למה הוא מתעורר.
    הוא כועס ולא נותן להרים אותו ממש מתנגד בכח.
    כעבור חצי שעה - שעה של בכי הוא פתאום נרגע - מבקש פיפי ולמיטה שלו ,אני יושבתלידו שניה וחצי ועם בקבוק הוא חוזר לישון.
    הוא זוכר הכל בבוקר ומספר " בכיתי הרבה הרבה "

    אני בטוחה שאין כאן בעיה רפואית בשל המשכות התנהגות זו אלא למשיכת תשומת לב בלבד.
    ייתכן כיבגלל שנכנס לגן לפני חודש והוא כועס כי היה איתי בבית לפחות 3 חודשים לפני ו"נדבקנו אחד לשני".
    בגן אומרים שהוא מקסים ורגוע והכל טוב
    אני חייבת לציין שמעולם לא היתנה לי בעיה כזו עם אף אחד מילדי , כולם נגמלו בגיל צעיר ממוצץ , אבל אולי לו הייתי צריכה להשאיר עוד....
    כעת הוא לא רוצה לחזור למוצץ, הצעתי לו מתוך ייאוש ועיפות בלילה. מה לעשות כדי להפסיק זאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לילה לבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתעורר באמצע הלילה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    לאמא שלום,
    כאמא לארבעה ילדים את בוודאי יודעת שכל ילד הוא יחיד ומיוחד ויש לו את האופי שלו, ההעדפות שלו והתגובות הייחודיות לו. לדעתי רצוי לקחת את הילד לבדיקה רפואית רק כדי לשלול בעיה כלשהיא (אולי תולעים?). אולם כדאי בכל אופן גם להסתכל על ההתעוררות בלילה כמבטאת געגוע של בנך אלייך (הרי ההתעוררות התחילה רק כשבוע לאחר כניסתו לגן). לא הייתי מכנה את ההתעוררות כ"משיכת תשומת לב" או "כעס", אלא עדיף לתפוס אותה כמבטאת את הקושי שלו שאולי יש לו קושי לומר במלים.
    הבן שלך עומד בכל המטרות ההתפתחותיות לגילו באופן יפה - השתלב בגן, גמול ונפרד מהמוצץ. הוא גם אח לשלושה ילדים גדולים יותר ממנו ובטח לא תמיד הוא נהנה להיות הקטן. אולם יש לזכור שהוא בן שנתיים וחצי ועד לאחרונה היה איתך מאד צמוד. זה בטח מאוד חסר לו, וטבעי שכך יהיה.
    כדאי להשתדל להקדיש לו זמן אישי יחד אתך, כדי להקל במעט על הקושי הטבעי של הפרידה והמעבר לגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילה לבן נואשת למציאת פיתרון לבעיה

    זקוקה לעיצה
    18/01/2010

    כמעט חודש עבר מאז שהעלתי כאן את הבעיה של בני , הלכנו לרופאה עשינו בדיקת צואה אין תולעים והכל בסדר , הילד בסדר גמור אבל בלילות אין לילות. עדיין כל לילה כמעט הוא מתעורר לחצי שעה של בכי, אחרי חצי שעה בערך הוא הופך "לילד אחר " - זה שאני מכירה במשך היום מבקש יפה פיפי ובקבוק ו"אמא תיקח אותי למיטה" ונרדם... למה ? מה יכולה להיות הסיבה להתעוררות מעצבנת שכזאת , והוא רוצה רק " אמא תרים אותי " אף אחד אחר לא יוכל לגשת אליו כי הוא לא נותן ויש גם מצבים שכשהוא בוכה הוא מתנגד גם לי פשוט יושב ובוכה.... גם צורח .
    אני רוצה לחזור לשינה רצופה אף אחד מילדי לא הפריע ל לישון מלבד חודש חודשיים ראשונים לחייהם וזהו.... אולי הפינוק ? אולי זה שאין יותר מוצץ להרגיע אותו ? הוא נגמל ממוצץ ו רוכבר 7 חודשים מאז שנגמל. אולי בגל הכניסה לגן ב- 1.12 , איך עוזרים לו להפסיק את זה ? צריך קודם להבין למה הוא מנהג ככה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לילות לבנים

    זקוקה לעיצה
    23/01/2010

    שלום רב
    העליתי שוב פניה אליכם משלא חל שיפור במצב ולא עניתם לי , בבקשה קיראו את פנייתי (בהודעה הקודמת) ויעצו לי מה עלי לעשות
    ניסיתי משהו שנתנה לי הרופאה שלו להרגעה על בסיס פסיפלורה טבעי - נהדר אבל כשנגמר הבקבוק ולאחר שנחתי שבוע בערך עם לילות ארוכים ומלאי שינה שוב כבר יומיים הוא מתעורר.
    אני לא רוצה להמשיך עוד בקבוןק שלא "יתמכר" אלא למצור פיתרון פסיכולוגי ולהבין את הילד המקסים הזה שלי , אני חייבת לציין ששלושת ילדי הראשונים לפניו לא עשו לי שום בעיות בכלל היה כיף לגדל אותם באהבה ונתינה , והוא שונה לגמרי .....לא נראה לי שאני השתניתי ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מתעורר

    ד''ר שירי שדה שרביט
    23/01/2010

    לאמא שלום,
    מהדברים שתיארת בשלוש ההודעות, בולט הקושי למצוא את האיזון בין תחושת רגיעה ו"ביחד" לבין מתח ועוררות. הבן שלך מתפקד במהלך היום בהתאם לגילו, אולם בלילה כשאנחנו פחות מאורגנים ומוכנים, צפים רגשות ומחשבות שאין להם כ"כ מקום במהלך היום - חששות, געגועים, קושי עם שינויים וכדומה.
    אני חושבת שמה שהבן שלך מאותת לך בדרכו הוא, שהוא זקוק לך להרגעה. כדאי - על אף הקושי ההתארגנותי כשיש לך שלושה ילדים נוספים - לתת לו זמן אישי איתך בערב לקראת השינה, וששאר הילדים יטופלו/יועסקו באותה העת ע"י אביהם או דמות נוספת שיכולה לעזור לך בתקופה הקרובה. תכיני את הילד שיש לכם זמן מיוחד, ותהיי איתו בפעילות מרגיעה של שניכם יחד בלבד: קריאת סיפורים, ציור, הרכבת פאזל וכדומה. פעילות לא מעוררת, שבמהלכה תוכלי לשוחח איתו מה היה בגן ובכלל. לאחר מכן, בלילה, רצוי להחזירו למיטה מהר ככל שניתן ולתת לו את האפשרות להירגע. הכרחי שגם האב יהיה מעורב בהרגעתו ובהחזרתו למיטה. כדאי לוודא שיש מספיק אלמנטים שיכולים לעזור לו להירדם/להירגע, במידה והם עוזרים לו - בקבוק, חפץ מרגיע, בובת פרווה/חיתול בד, אור קטן, בגד אהוב וכדומה. העזרה לבנך צריכה לכלול גם את מרכיב ההרגעה והקדשת הפנאי באופן אישי לקראת השינה, וגם את ההתעקשות והעקביות במהלך הלילה. הלילה נחוץ עבור שניכם למען תפקוד מיטבי במהלך היום, וכדי שאת לא תתמוטטי ותוכלי לנהל את חיי היומיום שלך היטב.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    זקוקה לעיצה
    25/01/2010

    ד"ר שירי שדה שרביט תודה על תגובתך, המצב ממש קשה עבורי , לילות בלי שינה והמון כעס ומצד שני דאגה לילד המתוק הזה.חשוב לציין שזה ילד עצמאי מאוד , מדבר שוטף ועם אוצר מילים נהדר והוא אכן מתאר את המצב בבוקר " בכיתי בכיתי הרבה הרבה" . הוא גמול, ועושה המון פעולות לבד כמו לכת לשירותים ולנעול נעליים לגן אבל כש"הקריז" תוקף אותו אי אפשר לעצור אותו וזה מפריע לכולם אפילו לשכנים כי זה בכי מכל הלב ובקול רם ולעיתים אף צרחות.יש לי המון נסיון עם ילדים אבל בדבר כזה עוד לא נתקלתי !!!! קשה מאוד ומתפללת שהתקופה הלא פשוטה הזו תעבור ונוכל רק להיזכר בה וזהו. ממליצה לחזור לעוד בקבוק פסיפלורה - תרופה טבעית שהרופאה נתנה לו או לא? אני אנסה כמובן את ההצעה שלך להיות איתו יותר על אף שאני באמת משתדלת לכך בזמן האחרון עם כל הקושי שיש עוד 3 וזה שיעורים משחקים אוכל חברים יצירות ומה לא.....מה לא ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך ללמד ילד לאהוב את עצמו?
    לילך
    24/12/2009

    שלום
    אני אמא ל-2 בנות.
    ביתי הגדולה בת 6 לאחרונה מבטא חוסר אהבה לעצמה ואומרת לי שהיא מכוערת.
    ניסיתי לדבר איתה על כך ואיך היא הגיעה למסקנה הזו.
    אז בהתחלה היא אמרה לי שבנות מציקות לה שהיא קצת מלאה ושאמרו לה עוד כמה דברים.
    יום למחרת שוב דיברנו והבנתי שזה לא בהכרך קשור להצקות אלה
    באמת היא חושבת שהיא מכוערת.
    (בגלל העגילים,בגלל השיניים,וכו...)
    ניסיתי להגיע איתה לאיזה פתרון והבטחתי לה שאקח אותה עימי לקניית בגדים חדשים
    ולהחליף לה עגילים.
    אני חייבת לציין שאני(אמא שלה) בדיוק אותו דבר,
    אני גם במילים "עדינות" לא אוהבת את עצמי אך חשוב לי לציין שמעולם לא אמרתי את זה או הזכרתי משהו בעניין לידה.
    לכן אני שואלת מה לעשות? האם באמת מסע קניות יפתור את העניין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה (ואמא) שלא אוהבת את עצמה

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום רקפת,
    את מחברת נכון שכנראה יש קשר בין העובדה שאת לא תמיד מרגישה שאת אוהבת את עצמך לבין מה שהידה חשה. גם אם לא אמרת את זה לידה, היא חשה בכך. כדי לגדול להיות אשה בוגרת, ילדות מסתכלות על אימן. אם אימן לא מעריכה את עצמה, קשה להן מאוד להעריך את עצמן כידות וכנשים לעתיד.
    מסע קניות זה נחמד, זה לא יפתור את כל הבעיה, אך זה יכול להיות בילוי חביב של אמא ובת. בנוסף מה שהכי יעזור הוא שאת תמצאי דרך לאהוב את עצמך, כי היא תזדהה איתך. וכמובן לחזק אותה הרבה. אם כי חיזוקים שבאים מאדם שלא מעריך את עצמו , יכולים פחות להיחשב. מה שמחזיר אותנו להמלצה - לעבוד על עצמך, בטיפול או לבד. בהצלחה:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאהוב...איך????

    לילך
    27/12/2009

    ראשית תודה על התגובה,
    אני אדגיש שוב ...מעולם לא הראתי או אמרתי דבר על זה שאני לא אוהבת את עצמי
    (כלומר את המראה שלי) ליד ביתי.
    אני לא יודעת אם הדרכים שלי לאהוב את עצמי הן מה שצריכה ילדה בת 6???!!!
    אני יכולה להתחיל לעשות ספורט לשמור דיאטה לקנות איזה בגד סקסי ...
    אבל זה לא מה שילדה בת 6 צריכה!
    אני רוצה לציין שאני כל הזמן מחמיאה לביתי על איך שהיא ניראת ואפילו גייסתי את כל המשפחה לעניין ושיחמיאו לה כל הזמן.
    לכן אני שואלת....מה הדרך לאהבה עצמית לילדה בת 6?
    (כי לי לא נראה שזה יהיה במסע קניות...נראה לי שאפילו לא יהיה לה סבלנות לחנויות ומדידות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לאהוב

    סמדר ריינר
    27/12/2009

    שלום לילך,
    נראה שכוונתי לא הובנה (מגבלות האינטרנט כנראה).
    אני אנסה שוב : ילדים מרגישים כשהם גדלים ליד הורים עם הערכה עצמית נמוכה, ומזדהים איתם.
    ילדים מגבשים את ההערכה העצמית של עצמם, לפי ההזדהות שלהם עם ההרוים.
    זה נכון שבגד סקסי זו לא הדרך להגביר את ההערכה העצמית של ביתך.
    יש דברים שבאים מבפנים, לא מבחוץ. לא משנה כמה תלבשי בגד סקסי, או כמה תגידי לבת שלך שהיא מדהימה, עדיין, גם אם את לא אומרת לה את זה, היא מרגישה שאת לא אוהבת את עצמך (יש הרגשות שלא עוברות במילים) ואז היא חושבת - אם אמא שלי לא שווה, גם אני לא שווה כי אני באתי ממנה. נקודה. (כמובן שפישטתי את זה מאוד, זה לא ככה אחד לאחד).
    לכן, את צריכה למצוא דרך לאהוב את עצמך, לא משנה מהי, אם בגד סקסי עוזר לך, מה טוב, אבל אני ממליצה על טיפול עבורך. הבת שלך לא לומדת לאהוב את עצמה כך שאם רואה את אמא לובשת הבגד סקסי אז גם היא תלבד בגד כזה ותחשוב שהיא יפה, אלא היא רואה שאמא מרגישה יותר טוב, יש לה מצב רוח יותר טוב, היא נהיית חברותית יותר, היא בטוחה בדעותיה יותר ועומדת עליהם ואז היא חושבת- אם יש לי אמא כזו שווה, בטח גם אני שווה משהו, אני הרי באתי ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה טיפול?

    לילך
    28/12/2009

    איזה טיפול? יש כמה אפשרויות? או שזה חייב להיות אצל פסיכולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    סמדר ריינר
    29/12/2009

    שלום לילך,
    את יכולה לפנות או לפסיכולוג/ית קלינית או לפסיכותרפיסט/ית (עובד/ת סוציאל/ית קליני/ת שלמד/ה בבית ספר לפסיכותרפיה), ואם את מחוברת יותר לאמנות אפשר פנות גם למטפל/ת באומנות.
    את יכולה להתעניין באיזור מגורייך מה האפשרויות באופן פרטי או במרפאה ציבורית ששייכת לקופת חולים או למשרד הבריאות למשל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות של בת 8
    אורנה
    24/12/2009

    שלום
    בת שלי היא בת 8 לומדת בכיתה "ב" סך הכל בבית,בחוג,בכל מקום אחר היא ילדה טובה.כשהייתה בגן אף פעם לא שעמתי על מקרה אלימות מצדה.מרגע שהלכה לבית הספר התחילה להרביץ לילדים אחרים.פה סתירה,שם נשיכה.לפעמים זו הגנה עצמית לפעמים לא אבל בכל המיקרים היא שמתחילה את הריב.היא אומרת שכולם מרגיזים אותה.היא לא יודעת לשלוט בכעס שלה.אבל אם בכיתה "א"זה היו מקרים בודדים בכיתה "ב" זה נהייה כל שני וחמישי.כל הדיבורים וכל האונשים לא עוזרים.אתמול היא עוד פעם נשכה ילדה אחרי שילדה הזאת דחפה אותה.מחנכת אומרת שהיא ילדה חברותית כל הבנות בכיתה רוצות להיות חברות שלה. אבל היא מנסה לשלוט בהן.כל שגיאה קטנה מצדן היא לא סולחת. אפילו יש לה חברה הכי טובה אפילו בה היא מנסה לשלוט.אל תשחקי עם זאתי ואל תדברי עם זאתי.וזה כמובן מביא לריב.ניסיתי לדבר איתה להסביר לה.שום דבר לא עוזר.
    תעזרו לי בבקשה אני לא יודעת איך להתמודת עם זה.כבר קיבלנו מכתב התראה אחד.אתמול היתה שיחה עם מנהלת של בית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלימות של בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות של בת 8

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום אורנה,
    נראה לי שהמצב הגיע לידי כך שכדאי לפנות לטיפול עבור הילדה. את מתארת שיש לה צורך גדול לשלוט, שצריך להבין יותר לעומק ממה הוא נובע. הוא כנראה נובע מתחושה פנימית של חרדה וחוסר אונים, לא ברור לי ממה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות של בת 7

    אורנה
    25/12/2009

    לאן אני צריכה לפנות? האם זה בתשלום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    25/12/2009

    שלום אורנה,
    זה לא חייב להיות בתשלום. כדאי לך להתעניין אצל פסיכולוגית בית הספר או בקופת החולים מה הן אפשרויות הטיפול הציבוריות (בחינם או מסובסד) או פרטיות באיזור מגורייך. מסגרת ציבורית היא לרוב בחינם, או במחיר מוזל מאוד, החיסרון הואשלעיתים יש תור המתנה ויש גם הגבלה מסויימת ברוב המקומות על משך הטיפול. טיפול פרטי הוא יקר יותר אך אפשר להמשיך אותו לפי הצורך, ולרוב אין תור המתנה אלא אצל מטפלים מבוקשים במיוחד. תבררו את האפשרויות באיזור המגורים שלכם ותעשו את השיקולים שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי
    טל
    24/12/2009

    שלום
    ביתי בת 3 ושמונה חודשים, גמולה מפיפי כבר קרוב לשנה גם בלילה, נגמלה קצת מאוחר אבל חיכיתי עד שהייתה מוכנה ובאמת שביקשה, תוך יומיים שלושה היא נגמלה מהפיפי. הבעיה היא הקקי, היא לא מוכנה לעשות קקי בסיר או בשירותים ועושה אך ורק בתחתונים, עד עכשיו לא הלחצתי וחשבתי שזה יעבור כשתרגיש מוכנה או תחליט, אבל זה לא קורה ויש גם לחץ מהגן, היא עושה והיא לא אומרת והילדים מריחים קקי וכבר יודעים שזו היא וזה מצב לא נעים. אני חושבת שזה נובע מזה שהיא רוצה להישאר קטנה (היא הקטנה ויש לה אח בן 6.5) אז אני מנסה כל הזמן להגיד לה שהיא כבר גדולה וכמה אני אוהבת אותה ולהעצים אותה, זה לא עובד. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מקקי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום טל,
    קודם כל את יכולה לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם תשובה שמתייחסת למצב שאת מתארת.
    שנית, מאוד יכול להיות שאת מזהה נכון שהיא רוצה להישאר קטנה, אבל אם זה כך, יכול להיות שהתגובה צריכה להיות בדיוק הפוכה. כלומר, היא יודעת שמצפים ממנו להיות גדולה ולזה היא מתנגדת, אז את לוקחת את הדבר שהיא מתנגדת אליו ומדגישה אותו בכל זאת. וזה רק מגדי את ההתנגדות שלה, ויצרנו מעגל שמחזק את עצמו. יכול להיות שהטקטיקה צריכה להיות הפוכה, בכיוון של שבירת הכיוון במעגל, כלומר, אם היא רוצה להישאר קטנה - אפשר לגלות הבנה לצורך הזה, ולהגיד לה שכיף להיות קטנים, ושגם כשגדלים אפשר לפעמים לחזור להיות קטנים לכמה זמן, ואחר כך לחזור להיות גדולים שוב - למשל אפשר בבית לקחת קצת בקבוק, או לבקש על הידיים, או לקבל פינוקי של קטנים, וכו'. כך יש סיכוי שהצורך לגדול לא ייתפש אצלה כמשהו בלתי הפיך ודרסטי, אלא משהו יותר הדרגתי, אם אפשרות לחזור להיות קטנה מדי פעם, ואז אולי היא תפחד פחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותגובה

    טל
    24/12/2009

    תודה על התגובה. חשוב לי להדגיש כי היא עדיין הקטנה וגם לוקחת עדיין בקבוק בבוקר וגם עדיין מוצצת מוצץ ואני לא לוחצת עליה בעניין זה, יש המון פינוקי אבל חשוב לי להבהיר לה שגם שהיא גדולה אני אוהבת אותה , היא לא צריכה להיות קטנה בשביל פינוקי ותשומת לב היא מקבלת את זה גם כשהיא גדולה, לכן אני אומרת לה את זה, שלא "תפחד" לגדול.... עדיף להמשיך להתייחס אליה כקטנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום טל,
    נשמע לי שאת עושה נכון. אולי כדאי להוסיף חיזוקים ספציפיים גם על דברים שהיא עושה כגדולה - כלומר לתת חיזוקים (אולי את עושה את זה) כל פעם שמצליחה משהו לבד וכו'. אולי הפחד שלה מלגדול מוזן מזה שהיא חוששת שלא תצליח, כי היא מרגישה שהדרך היחידה שלה לקחת מקום בעולם היא בתור קטנה. אם זה העניין אז את עושה נכון כשאת מעודדת אותה להיות גדולה, זה צריך להיות משולב - מצד אחד לתת חיזוקים על ביטויים של עצמאות וגדילה ומצד שני לשדר שאפשר גם לחזור להיות קטנה באופן זמני, שהיא לא מאבדת את מקומה כקטנה כל עוד המקום שלה כגדולה לא ברור לה על מה הוא נשען. (אני מקווה שאני מובנת...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותגובה

    טל
    24/12/2009

    תודה על התגובה. חשוב לי להדגיש כי היא עדיין הקטנה וגם לוקחת עדיין בקבוק בבוקר וגם עדיין מוצצת מוצץ ואני לא לוחצת עליה בעניין זה, יש המון פינוקי אבל חשוב לי להבהיר לה שגם שהיא גדולה אני אוהבת אותה , היא לא צריכה להיות קטנה בשביל פינוקי ותשומת לב היא מקבלת את זה גם כשהיא גדולה, לכן אני אומרת לה את זה, שלא "תפחד" לגדול.... עדיף להמשיך להתייחס אליה כקטנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מות סבתא רבתא
    נעה
    24/12/2009

    שלום,

    ביתי בת 2.8 חוד', ולפני חודשיים סבתי נפטרה, ולא סיפרנו לה דבר על כך, רק שסבתא נסעה למקום רחוק.
    בחרנו לא לספר לה יותר מכך כי באותו יום בדיוק גם נולד לה אח קטן, ואני נעדרתי מהבית לתקופה די ארוכה. (כשבוע וחצי) ולא רצינו להעמיס עליה עוד התמודדות.

    אבל אני לא רוצה להשאיר את העניין הזה פתוח, וכן רוצה לספר לה אבל לא יודעת איך. מה אומרים? היא לא הייתה מאד קשורה אליה, אבל הכירה אותה היטב וחיבבה אותה, ביקרה אותה הרבה (היא התגוררה בסמוך להוריי).

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מות סבתא רבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מות סבתא

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום נעה,
    אני לא יודעת מה רמת ההבנה של בתך. בעיקרון לילדים בגילה אין תמיד את היכולת להבין ריגשית את המשמעות של מוות (גם אם הם מאוד חכמים זה לא בכרח קשור, זה קשור לבשלות ריגשית שקורית בדרך כלל בסביבות גיל 5). את יכולה להסביר לה שסבתא הייתה המבוגרת ועייפה והיא הלכה למקום שנחים בו ואי אפשר לבקר אותה שם כי רק אנשים מבוגרים שנחים יכולים לבוא לשם. והיא תישאר לנוח שם ולא תחזור. את יכולה לספר לה, לפי האמונה שלך - שהיא הלכה לשמים והיא רואה אותנו משם, או עלתה לגן עדן, אפשר להכין לה ציור, ואז לראות אם יש לה שאלות ולענות תשובות אמיתיות ברמה שהיא יכולה להבין כמובן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילד בן 7
    רוית
    24/12/2009

    שלום ,
    לי יש בת בת 10 ובן בן 7 ובקרוב מאוד עומדת ללדת בן נוסף .
    ביתי מטופלת אצל פסיכוטרפיסטית בשל בעיות חרדה שנוצרו בשנה האחרונה , ואני מאוד מרוצה כי חל שיפור ניכר והחרדות הולכות ופוחתות . הכוונה בחרדות זה לכל מיני מחשבות שעוברות לה בראש
    כגון :" אם אני אסרב לחברה למפגש למשל האם היא תכעס עליי ?" וכ'

    אני פונה בגלל בעיה דומה לאחרונה עם בני דווקא , גם הוא התחיל לומר לי "אמא אני מפחד מהמחשבות שיש לי בראש , למשל הוא מדמיין שיש חיידקים בכל מקום , ושאולי הוא ימות משפעת החזירים ועוד כל מיני נושאים שמטרידים לו את הראש.

    אני מאוד חרדה למצבו עד כדי כך שאני לא ישנה ולא אוכלת ולוקחת את זה ממש קשה ....
    האם יכול להיות מצב שהוא מחקה את אחותו כי היא זוכה להמון תשומת לב והקשבה (וזה גם מה שעזר לה להתגבר בסה"כ) ? יכול להיות מצב שילד בן 7 בכיתה א' יהיה עד כדי כך חכם שיוכל לחכות אותה ? דרך אגב בעלי טוען שזה המצב .

    האם נושא חרדות ופחדים הוא משהו גנטי ????

    איך לנהוג ? להתעלם ממנו כדי לא ל"נפח" את הנושא ?

    בבקשה אני ממש זקוקה לעזרתכם , אני ממש חייבת רגיעה בבית לפני הלידה .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים אצל ילד בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילד בן 7

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום רוית,
    יכול להיות שהבן שלך מחקה במידה מסויימת את אחותו, אבל אם הבנתי נכון, המחשבות שהוא מתאר הן מחשבות אחרות, כך שקיים סיכוי שהוא בכל זאת חרד בזכות עצמו. אכן יש לפעמים מרכיב גנטי ברמות החרדה המולדות אצל כל אדם.
    בעמודת "שאלות נפוצות" יש תשובה שמתייחסת להתמודדות עם פחדים אצל ילדים, נסו להתחיל משם ולראות אם זה עוזר לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקר מתוכנון היטב של ילדה בת 5.5
    יפיתוש
    24/12/2009

    ביתי בת 5.5 ואתמול היא שיקרה לי .
    מה שמאוד מטריד אותי זה שהשקר היה מאוד מתוכנן (היא רצתה את הפלאפון שלי לגן וסרבתי אז היא בבוקר בקשה אותו, אחכ" היא בקשה שאכבה אותו- כי המקשים נלחצים ואח"כ אמרה שהוא נפל מהשולחן לאחת השקיות שליד השולחן).
    מיד איתרתי את הפלאפון בתיק הגן שלה אך ניסיתי לתת לה מספר הזדמנויות לחזור בה (דיברנו על כמה רע מרגיש האדם שלקחו לו דבר השייך לו, שלחתי אותה לחפש את הפלאפון וכו' אך היא התעקשה ולא ספרה דבר.)
    לבסוף בקשתי ממנה לפתוח את התא בתיק ואחרי סרוב ודמעות היא מסרה לי את הפלא' כשאמרה שרצתה אותו.
    הסברתי באותו הרגע שזה אסור ושלא לוקחים דבר ששיך לאחר כמו כן אחרי שחזרה מהגן, בערב העלתי שוב את הנושא ואמרתי לה שזה העציב אותי מאוד...
    שאלתי, מהי הדרך להתמודד עם שקרים? (לפעמים היא מכה את אחיה ואומרת "אני לא עשיתי כלום..."
    האם להעניש? כיצד? במקרה של הפלא' הסתפקתי בשיחות, האם עלי להרחב את השיחות בנושא, ליזום עוד שיחות? וכיצע עלי להגיב אם המקרה יחזור על עצמו???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום יפיתוש,
    ביתך היא עדיין ילדה קטנה, מתוכמת אומנם, אבל קטנה. למרות התחכום שלה, אין לה עדיין כלים להתמודד עם תסכול כשהיא לא מקבלת משהו שהיא רוצה ודרכים חליפיות להשיג אותו, אז היא משקרת. אני לא בעד עונשים כי ילדים בגיל הזה לא מבינים עדיין ריגשית, לעומק (ולא משנה כמה הם מתוחכמים) את המשמעות של הפגיעה שהאחר חווה בגלל שקר שלהם, למרות שהם יכולים להבין באופן כללי שזה אסור ולא יפה. עונש רק יפגע בה וישפיל אותה למרות שהיא לא התכוונה לשום דבר רע מבחינתה, היא רצתה שלה יהיה פלאפון, היא לא התכוונה לפגוע בך בהכרח. מה שכדאי לעשות הוא לחשוב יחד איתה מה ניתן לעשות כשרוצים משהו שאי אפשר. קודם כל הייתי בודקת למה היא רצתה את הפלאפון - אולי היא רוצה להתקשר הבייתה באמצע היום כי היא מתגעגעת, למשל. אולי היא רצתה להשוויץ בבית הספר עם הפלאפון היפה של אמא שלה. לכל הרצונות האלה אפשר למצוא ביחד פתרונות חליפיים, ולתת הכרה והבנה לצורך הריגשי שעמד מאחורי המעשה. יכול להיות שהיא חושבת למשל (זאת רק דוגמה) שאם היא תגיד שהיא רוצה להשוויץ, יגנו את זה, אז היא יכולה להשיג את זה רק בגניבה, אבל אם אפשר להבין אותה, שיש תחרות והיא רוצה להרגיש שגם לה יש מה להציע, ואז חושבים מה יש לה להציע חוץ מהפלאפון של אמא, אז אנחנו מלמדים אותה איך אפשר להשיג דברים בדרך לגיטימית וברורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסגרת לבת 6 חודשים
    יוליה
    24/12/2009

    ההתלבטות היא בין :
    1. משפחתון בו 5 ילדים ו-2 מטפלות
    2. מטפלת אישית צמודה
    3. לנסות לחפש מטפלת אחת ל- 2 תינוקות בגיל דומה

    מבחינה כספית נוכל לעמוד גם באופציה של המטפלת האישית (למרות שכמובן עדיף שלא..) והשאלה היא מה הכי טוב לתינוקת ובאיזה סדר.

    בני הגדול היה עם מטפלת אישית עד גיל 1.3 ואז עבר למשפחתון והמעבר היה טראומטי עבורו - בכה כל בוקר בכניסה למשפחתון במשך תקופה ולשנינו זה היה קשה.
    לעומת זאת ילדים באותו משפחתון שהתחילו מבערך 6 חודשים פשוט אהבו לבוא למשפחתון (כי כנראה לא הכירו אופציה אחרת). לכן חשבתי - אולי עדיף להכניס כבר למשפחתון כדי להמנע משלב הזה בהמשך.
    ובכלל : מאיזה גיל מומלץ שילד יהיה במסגרת עם בני גילו ולא לבד עם מטפלת? כלומר באיזה גיל רצוי לעשות לילד שינוי מסגרת כדי שזה יהיה הכי פחות טראומטי? גיל שנה וקצת/ שנתיים/ שלוש? או שעד גיל 3 הכי טוב להשאיר עם אותה מטפלת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסגרת לבת 6 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסגרת

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום יוליה,
    אם יש את המשאבים לכך, עדיפה מטפל עד גיל שנתיים ואז אפשר לנסות משפחתון. עד גיל שנתיים ילדים זקוקים לתשומת לב אישית ואין להם את הכלים להתמודד עם תחרות או עם דמות מטפלת שלא פנויה אליהם כנדרש. יש אכן המון ילדים שנכנסים למסגרות בגיל קטן הרבה יותר, אבל לדעתי הם משלמים על כך מחיר כלשהו שבא לידי ביטוי גם בהמשך ההתפתחות שלהם ולא רק אם "הם אוהבים לבוא" למסגרת או לא. דווקא ההסתגלות ההמשכית היא יותר קשה אצל ילדים שהושמו במסגרת טרם זמנם ורמת החרדה יותר גבוהה בכל מיני מעברים וצמתים בהמשך. כולל תגובה לאח קטן, מעבר למסגרת חדשה, ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי גמול כבר שנה
    הדר
    23/12/2009

    הבן שלי גמול כבר שנה ובחודשיים האחרונות התחיל לפספס קקי במכנסיים
    שבוע שעבר הוא התארח אצל אחותי והיא אמרה לי שהוא נראה לה מבוהל ובנוסף אבא שלו נעדר מהבית לחו"ל שבועיים לפני שהוא התחיל לעשות קקי במכנסיים ברצוני לדעת עם יש קרש לאביו או שיכול להיות שהוא מבוהל ממשהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבן שלי גמול כבר שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שגמול שנה

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום הדר.
    את מציינתצ הפספוסים החלו לפני חודשיים והעדרות האב קרתה לפני שבועיים כך שכרונולוגית - זה לא בהכרח קשור.
    אם אחותך מציינת שהוא נראה מבוהל - צריך באמת לבדוק ממה הוא מבוהל.
    כל הדברים האלה לא חייבים להיות קשורים לעניין הקקי, אבל בהחלט יכול להיות שהם תורמים לכך.
    ילד שחוזר לעשות קקי במכנסיים אחרי שהוא שהוא גמול כבר שנה, זה לרוב קשור לזה שהוא מתאפק הרבה ואז מרוב עייפות של השריר במקום - מתפספס לו.
    ההתאפקות יכולה לבוא ממקום של צורך בשליטה ומאבק כוחות מסויים מול ההורים. בגלל מה - אני לא יודעת, זה תלוי במה שקורה במשפחה הספציפית, ועל כך לא הבאת רקע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום