מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן שנתיים וחציניסים21/12/2009
שלום
הבן שליי בן שנתיים וחצי אמר בשבוע האחרון שהמטפלת בגן מרביצה לו
למטפלת אמר שאמא מרביצה לו .. בערב סיפר לי שאמר למטפלת שאמא בועטת בו.
בנוסף הוא סיפר לי שאבא מרביץ לו (הסדרי ראייה)
דיברתי עם האבא והוא טוען שזה לא נכון.
אני מבולבלת ומפוחדת ולא יודעת אייך לנהוג .
ברור שאני לא הרבצתי לו אז האם יכול להיות שהוא ממציא גם בקשר לגננת ולאבא?
מה עושים ואיך מתמודדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי
סמדר ריינר21/12/2009שלום ניסים,
נשמע שהילד מבולבל. יכול להיות שזה קשור לגירושין שלכם? האם אתם מסוכסכים והוא קולט את זה? האם הוא קולט שכל מיני אנשים אומרים כל מיני דברים אחד על השני והוא מתבלבל מזה?
כי המכות לא נראות לי העניין פה אלא הבלבול וה"הלשנה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצת אצבע - ילדה בת 7אלי21/12/2009
שלום - בתי בת 7 ובחצי השנה האחרונה התחילה די באובססיביות למצוץ אצבע (בעיקר בבית)
איך מפסיקים ? האם מעירים כל שניה ? האם צריך לעשות דברים מיוחדים ?
אין בעיות מיוחדות שאני יכול להצהיר
היה לה מוצץ עד גיל 4.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציצת אצבע ילדה בת 7
סמדר ריינר21/12/2009שלום אלי,
עניתי לך לפני מספר ימים על שאלה זו, מאחר וכרגע אני לא מוצאת את התשובה, אענה לך שוב:
מציצת אצבע שמתחילה בגיל 7 לא קורית סתם. זה דבר מאוד נדיר. משהו מציק לילדה וקשה לה.
יכול להיות שקרה משהו שהוא נורמטיבי לגמרי, כמו למשל הולדת אח, או כניסה לכיתה א', או מעבר דירה או משהו פחות נורמטיבי כמו פרידה של ההורים או חלילה מוות של מישהו במשפחה שהיא הייתה קשורה אליו. יכול להיות שבהרגשה שלה היא איבדה מקור של חום ואבה או חלק מתשומת הלב שהייתה רגילה לקבל. עד שזה לא יקבל התייחסות, זה לא משנה אם תעירו לה או לא, הבעיה בסיסית לא תיעלם.
לכן, בתשובה לשאלתך, יש לעשות משהו מיוחד: צריך לחשוב טוב טוב מה קרה בזמן האחרון שגרם לילדה לרגרסיה שלא מתאימה לגיל שלה, לדבר איתה על כך, ולנסות לתת לה באופנים אחרים את תשומת הלב והמגע הגופני שאולי חסרים לה והיא מפצה עליהם על ידי מציצת אצבע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר - המשך
אלי21/12/2009אף אחד מהסיבות שרשמת לא קורה אצלנו אבל אולי יש איזושהי סיבה ונצטרך למצוא אותה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר21/12/2009שלום אלי,
תנסו לשוחח עם הילדה. לא בטוח שהיא תדע לתת תשובה, אבל עצם השיחה שמתעניינת אם משהו קשה לה בזמן האחרון, יכולה לתת לה הרגשה ששמתם לב ואיכפת לכם, ואולי התשובה תבוא מאוחר יותר ובדרך עקיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר תודה
אלי22/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שוב... גמילה מחיתולים. תודה.לימור21/12/2009
שלום רב,
אני אמא לילדה בת שנתיים (ולתאומים בני שנה). הילדה נבונה, מבינה הכל ומדברת יפה. ילדה שמחה. ללא בעיה בריאותית.
בחופש הגדול החלטתי להתחיל לגמול אותה מטיטולים. (ראיתי שהיא "בשלה").
בתוך שבועיים היא נגמלה ועשתה צרכים בשירותים. כמעט ובלי פיספוסים. בלילה השאתי לה טיטול.
הילדה נכנסה לגן. עברו 4 חודשים מאז התחלת הגמילה.
המצב הוא כזה: הילדה מפספסת בגן באופן קבוע: פעמיים-שלוש (רק פיפי), לא מוכנה בכלל לשבת על האסלה בגן. לא מבקשת פיפי. המטפלות אומרות שהיא ממש מפוחדת ומבועתת כשמושיבים אותה. אחרי הגן, בבית- לעיתים מפספסת ולעיתים לא.
אציין שבשבתות כשהילדה בשליטתי- אינה מפספסת בכלל!!! מבקשת לשירותים.
קשה לי מאוד עם הסחבת בעיניין הזה. המטפלות הרימו ידיים ולא מבינות איפה הבעיה.
אני חושבת שכל העיניין הוא בילבול של הילדה-בבית אני שמה דגש על עיניין הגמילה, ובגן-כנראה שלא מספיק. (אני מעודדת ומחזקת עם הפתעות ומדבקות ומילה טובה, לפעמים גם כועסת מאוד-כשאני שואלת אם היא צריכה פיפי והיא מסרבת להתפנות ואז מפספסת).
המטפלות חושבות שכדאי להחזיר את הטיטול. כמובן שאין מצב שאחזיר, וגם הילדה בטח לא תרצה. מה לדעתך יכולה להיות הבעיה? למה היא לא נגמלת כמו שצריך? למה היא לא מוכנה להתפנות בגן? אני ממש מיואשת וממש משתגעת מהמצב... תודה, לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מטיטולים
סמדר ריינר21/12/2009שלום לימור,
תראי, אני לא מכירה אתכם, ויכול להיות שאני לא מדייקת. אבל אם הילדה פוחדת לשבת על האסלה בגן, היא כנראה פוחדת גם בבית. אבל בבית היא מכריחה את עצמה, למרות הפחד, ואני לא בטוחה שזה המהלך הנכון. במובן הזה, יכול להיות שבבית את לוחצת עליה יותר מדי, והעובדה שיש לזה תוצאות לא בהכרח אומרת שהיא בדרך הנכונה. בטח לא אם את כועסת עליה. בסוף כולם נגמלים, אלא אם יש בעיה מיוחדת.
את יכולה לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" כדי לקרוא מה מומלץ שם לגבי ילדים שמתקשים להיגמל עקב פחד לשבת על האסלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ענישה כן או לאגלית21/12/2009
שלום רב
לפני יומים נפגשנו שלושה זוגות חברים. דיברנו על ענישה, כן או לא אצל ילדים. הזוגות האחרים סיפרו שהם כועסים הם מכניסים את הילד לחדרו וסוגרים את הדלת (הם קוראים לזה פינת המחשבה).אני די הזדעזתי מעצם סגירת הדלת.
אני לא משתמשת במילה עונש, ויודעת שלשים ילד בחדר שלו זה לא מלמד את הלקח כי הוא עם המשחקים שלו במקום שהוא אוהב להיות.
עולות לי כמה שאלות: האם זה בסדר לנהוג כך בלסגור את הדלת ?האם ילד לומד כך, את משמעות המעשה השלילי שהוא עשה ? איזה פעולות, אמירות, מעשים כן היית ממליצה להגיד או לנהוג כתגובה למעשה לא חיובי או לא נורמטיבי שילד עושה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ענישה כן או לא
סמדר ריינר21/12/2009שלום גלית,
לגבי ענישה יש דעות שונות אצל אנשי מקצוע שונים. אני באופן אישי נגד ענישה, כי היא משפילה ולא משיגה את מטרתה. אני חושבת שסגירת ילד בחדר זה עונש משפיל ומבודד, מה שהילד זוכר מהעונש זה שחו אותו, אני לא בטוחה שזה פותר את הבעיה.
כשילד עושה מעשה "לא חיובי" או "לא נורמטיבי", צריך קודם כל להבין למה הוא עושה זאת. אם הוא לא מבין - צריך להסביר, אם הוא כועס - צריך להבין על מה ולתת לו אמצעים חלופיים להביע כעס, אם רוצה לאותת על מצוקה כלשהי - צריך להבין מהי. כמו כן אני בעד חיזוקים חיוביים - כשילד מתרגל לקבל התייחסות רק על מה שהוא עושה לא בסדר - הוא ימשיך לעשות כי עדיפה תשמת לב שלילית מחוסר תשומת לב בכלל. לעומת זאת אם מתייחסים לדברים החיוביים שהוא עושה, יהיה לו אינטרס להגביר אותם על חשבון הדברים השליליים.
אם כבר מענישים, צריך שהעונש יהיה חינוכי, לא משפיל, וקשור למעשה שנעשה, למשל אם הוא ליכלך - הוא צריך לנקות, אם הוא שבר - למצוא דרך לתקן או לקנות חדש על חשבון דמי הכיס שלו, וכו'. כלומר "עונשים" או יותר נכון פעולות שממחישות את האחריות שלו לשאת בתוצאות של מעשיו ולא עונשים של בידוד או דחיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת פסיכולוגחנן20/12/2009
שלום.
בני נמצא בטיפול אצל פסיכולוגית בגלל המלצה של אבחון פסיכודידקטי שעבר .
הטיפול נמשך זמן רב ועולה לנו כסף רב.
יש לנו ביטוח פרטי שמאפשר לנו לקבל טיפול אצל פסיכולוג דרך חברת הביטוח לפי רשימה שלהם .
הפסיכולוגית של הילד לא נמצאת ברשימה הזו ובכוונתנו לערער על כך ולבקש מחברת הביטוח החזר חלק מההוצאות .
אשמח באם תוכלי ליעץ לנו מה ניתן לטעון בפני חברת הביטוח על מנת לשכנע אותם להכיר בפסיכולוגית הנ"ל ובהוצאות שיש לנו בגין הטיפול ולהמשיך עם אותו פסיכולוגית ולא לעבור לאחר בגלל ההחזר.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת פסיכולוג
סמדר ריינר20/12/2009שלום ליאורה,
אינני מומחית בענייני חברות ביטוח. מבחינה מקצועית מה שנראה לי רלוונטי הוא שיציבות הטיפול והדמות המטפלת הם תנאים קריטיים להצלחת הטיפול. לכן למשל חשוב להקפיד על יום ושעה קבועה, וכמבון גם על מטפל קבוע...
החלפת מטפלת באמצע תהליך עלולה לגרום לפגיעה האמון אצל הילד ולהפריע להיקשרות שלו למטפל אחר פן שוב יצטרך להיפרד לפני תום התהליך.
כמו כן החלפה כזו עלולה לעכב מאוד את התהליך הטיפולי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים עם בן 8שלי20/12/2009
שלום רב! בני בן ה-8 סובל מהפרעת קשב וריכוז ומטופל בריטלין 10 מ"ג ביום אשר עשה פלאים לשיפור התנהגות והתקדמות בלימודים. הוא הפך לתלמיד מצויין, עושה שיעורים ללא קושי ואין כל בעיות אלימות. הבעיה היא איתנו בבית. אין כמובן השפעה של הכדור כבר. הוא מלא פחדים. מתקשה להרדם לבד, מתקשה ללכת לשרותים לבדו, מפחד מחושך. בנוסף, נוטה לרגזנות ומגיב ברגישות רבה מאד כאשר מעירים לו או נוזפים בו. לאחרונה נוטה להשתמש במשפט: "יש לי חרא של הורים", "אני רוצה למות" "אמא אוהבת יותר את אחי הקטן" וכדומה. יש לי שתי שאלות מרכזיות:
1. איך להתייחס וולהגיב למשפט כמו אני רוצה למות? (שמדאיג אותנו נורא)
2. האם פחדים אלו מתאימים לגילו או שמא עבר זמנם..? וכעת זוהי כבר בעיה שיש לטפל בה?
אציין עוד כי מדובר על בית גדול, מצב כלכלי טוב, תמיכה של משפחה מורחבת, הילד יפה, חכם ומקובל מאד על חבריו ולמרות זאת... מפחד, רגיש מאד וכו'.
אודה לכם על הצעתכם.
בברכה, שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים עם בן 8
סמדר ריינר20/12/2009שלום שלי,
חשוב לברר עם הרופא מה מהתופעות שתארת הם מתופעות הלוואי של הכדור. מעבר זה, ייתכן שעכשיו, אחרי שהבעיה האורגנית נפתרה, נשאר הקושי הריגשי, של ילד שהיה במשך תקופה ילד "בעייתי" וצריך עכשיו לעזור לו למצוא את מקומו מחדש במשפחה, עם חיזוקים ליכולות שלו.לגבי פחדים, אתם יכולים לפנות לעמודת "שאלות נפוצות", אם זה לא עוזר אז ניתן לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרצוי מאוד ליידע את הרופא המטפל
רחלי21/12/2009בדיוק אתמול היתה תוכנית בטלויזיה עם פרופסור רפי קרסו
ודיברו על הריטלין, אחת מתופעות הלוואי של הריטלין הינן מחשבות אובדניות
בידקי אם ישנה אופציה של טיפול קוגנטיבי ע"י פסיכולוג התנהגותי והפסקת הטיפול בריטלין.
בהצלחה,
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4+ חיזוק בטחון עצמילירן20/12/2009
בני בן 4 ושלושה חודשים. ילד מאוד חכם, שמח, חברותי. לאחרונה החל במצבים שונים להפחית מהערך העצמי שלו. למשל. אם הוא מצייר ואני אומרת לו שהציור שלו מקסים הוא משיב לי " לא נכון. הציור שלי מכוער". או למשל אם אני כועסת עליו על משהו הוא משיב "אני אשם. אני ילד רע". אם אני אומרת לו שאני אוהבת אותו הוא לפעמים משיב לי "לא נכון את לא אוהבת אותי" או "אני לא חמוד" וכו'. לכל משפט כזה שהוא אומר אני משיבה בפן החיובי. כלומר אם אמר לי שהציור שלו מכוער אני שבה ומדגישה בפניו שהוא מצייר מקסים. או למשל כשאמר לי שהוא אשם והוא ילד רע אמרתי לו- כמובן, שהוא ממש לא ילד רע אלא עשה מעשה שאני כועסת עליו. אם הוא אומר לי שאני לא אוהבת אותו אני כמובן משיבה שאני אוהבת אותו הכי הכי.... וכו' אבל פעמים רבות גם כשאני משיבה לו כך הוא אינו מרפה וממשיך לומר את אותו משפט ולהלקות את עצמו ואינני יודעת איך להמשיך ולהגיב. אחרי שהשבתי לו פעם אחת והוא ממשיך אני מנסה להתעלם כדי שלא להראות לו שאני מתייחסת יותר מדי לנקודות השליליות שלו. אבל זה מטריד אותי. אינני יודעת אם הוא עושה זאת באמת מתוך בטחון עצמי ירוד או כדי לקבל ממני תשומת לב יתרה (יש לו אח קטן בן שנה וחודש). לטעמי אני ממש לא חוסכת ממנו תשומת לב- אני נותנת לו כל הזמן חיזוקים חיוביים, אני מקפידה מדי פעם לבלות עימו לבד, או לאכול עמו לבד ארוחות ערב. כל יום אני קוראת לו סיפור לפני השינה לבד, בלי נוכחות אחיו וכו' כך שאינני חושבת שאני לא מעניקה לו מספיק. מכל מקום כיצד עלי לנהוג כדי לחזק את בטחונו העצמי ולהפסיק עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4
סמדר ריינר20/12/2009שלום לילוש,
אני קוראת את כל התאור שלך, ולא ברור לי למה הכל את? איפה אבא? יש דברים שקשורים לביטחון עצמי של ילד, שיש אפשרות לקבל אותם מאבא. נשמע שאת מלאת ריגשי אשמה ונורא חושב לך להיות בסדר, וזה יכול קצת להיחוות כחולשה עבור הילד, וקשה לו לשאוב מזה ביטחון עצמי. אני לא חושבת שאמא אמורה לעשות הכל - גם להתייחס לתינוק וגם לטפל לבד בבעיית ביטחון עצמי של הילד. אולי פה הוא זקוק לדמות חזקה שיוכל להזדהות איתה, וזה מה שיחזק את הביטחון העצמי שלו ולא רק לאמא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על העזרה אבל אשמח לתשובה...
לירן21/12/2009גם אבא נמצא בתמונה והוא, כך לטעמי, לגמרי דמות סמכותית בבית. גם בעלי מתמודד עמו באותן סיטואציות ולרוב אנחנו מגיבים באותן הדרכים. נכון שבעלי נמצא בחלק מהימים בעבודה עד שעה מאוחרת ובמצב זה אני נמצאת עם שני הילדים לבד- אינני רואה משהו חריג בעניין שהרי הרבה מאוד אמהות מתמודדות לבד אחה"צ עם הילדים שכן בעליהן חוזרים מאוחר. בכל מקרה אשמח לתשובה כיצד עלי לנהוג בסיטואציות שתיארתי. גם אתמול הוא שוב פנה אלי מיוזמתו ואמר לי "אמא נכון שאת לא אוהבת אותי" וזאת בערך 5 דקות אחרי שנכנסתי הביתה מהעבודה ומיד ניגשתי אליו (לפני שניגשתי לאחיו הקטן) לחבק אותו ולומר לו שהתגעגעתי והוא החזיר לי באותה מטבע. שוב. כיצד עלי לנהוג כשהוא פונה אלי במשפטים כמו "את לא אוהבת אותי" או "אני מצייר מכוער" וכו'.?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר ביטחון
סמדר ריינר21/12/2009שלום לילוש,
לא התכוונתי להאשים אותכם על כך שהאב לא מעורב... פשוט תמהתי על כך שאת מתארת את ההתמודדות כשלך בלבד בלשון אני ולא בלשון אנחנו כפי שקורה הרבה בפורום כשהורים מתארים בעיה.
אני חושבת שתגובה שלך לרצות את הילד ולגשת אליו מייד היא לא נכונה ויכולה לשדר חולשה. אני מתרשמת מהתאור שלך, ויכול להיות שאני טועה, זו רק השערה, שהילד מפעיל כאן מניפולציה, ואת נמצאת חלק גדול מהזמן במירוץ לדאוג שהוא ירגיש טוב, וככל שאת עושה את זה ככה הוא רק פחות מרוצה. את לא אמורה דבר ראשון שאת באה לרוץ אליו כדי שהוא לא ייפגע. את אמורה לעשות מה שאת חושבת לנכון באותו רגע מתוך כל השיקולים שיש לך. נראה לי שהילד שם לב שזה מאוד מעסיק אותך כשהוא אומר את האמירות האלה והוא חוזר עליהם גם אם הן לא רלוונטיות כדי להמשיך ולהחזיק אותך סביבו.
לכן נראה לי שצריך לתקופה מסויימת להתעלם מהאמירות האלה, כי כל התייחסות רק מחזקת את זה שהוא יגיד את זה שוב ושוב.
כמובן שצריך לתת לו התייחסות ותשומת לב, כמו שמגיע לו, אבל להשתדל לתת התייחסויות להתנהגויות אחרות שלו ולא לאמירות האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעמוםנטע20/12/2009
שלום לכם. בני בן חמש וחצי. ילד בגן חובה, המתמודד יפה עם מטלות הגן. ברגע שחוזר הביתה, מעוניין בעיקר בטלויזיה. לא מעניין אותו כל משחק אחר,יצירה,או פעילות אחרת. ואם כן, זה למס' דקות בודדות.אנחנו בעיקר צריכים "להפעיל" אותו. במידה ולא, שרוע רוב היום על הספה/הריצפה. מקשקש/שר/משחק עם הכלבה. נראה כאילו דבר אינו מעניין אותו. חברים מזמין אם מציעים לו. יש לציין כי הילד פיקח מאד,יודע דברים יותר מהגיל הכרונולגי שלו, ילד רציני,כעסן, שאינו אוהב "להפסיד". שוחחנו עם הגננת,ואמרה שהוא אחד מהילדים המצטיינים שלה,פעיל חברתית בגן,ורואים שרוצה "לרצות" מישהו בבית. האם מצב זה נורמלי? איך ניתן לשפר את המצב ולגרום לו להתעניין... במשהו... תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעמום?
סמדר ריינר20/12/2009שלום נטע,
כדי שמצב יגודר כשעמום, משיהו צריך להגיד שמשעמם לו. לא נשמע שזה המצב. נשמע שהילד שלכם מרוצה לשחק עם הכלבה ולהיות שרוע. אז למי זה מפריע בעצם. אתם אומרים הוא ילד פיקח, וכנראה בגן הוא מתעניין ועושה דברים אז מה מציק לכם בעצם? ממה אתם דואגים. אם הגננת אמרה שמרגישים שהוא מרצה, יכול היות שזה סימן שאתם דווקא צריכים להניח לו. חשוב פעם או פעמיים בשבוע לעזור לו ליזום קשר עם חברים. מעבר לזה, תנו לו לנוח אם זה מה שהוא רוצה, ואם הוא טוען שמשעמם לו - אז תתחילו לחפש ביחד מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך סמדר על תשובתך המהירה
נטע20/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-)
סמדר ריינר20/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בגמילה מטיטוליםלימור20/12/2009
שלום רב,
אני אמא לילדה בת שנתיים (ולתאומים בני שנה). הילדה נבונה, מבינה הכל ומדברת יפה. ילדה שמחה. ללא בעיה בריאותית.
בחופש הגדול החלטתי להתחיל לגמול אותה מטיטולים. (ראיתי שהיא "בשלה").
בתוך שבועיים היא נגמלה ועשתה צרכים בשירותים. כמעט ובלי פיספוסים. בלילה השאתי לה טיטול.
הילדה נכנסה לגן. עברו 4 חודשים מאז התחלת הגמילה.
המצב הוא כזה: הילדה מפספסת בגן באופן קבוע: פעמיים-שלוש (רק פיפי), לא מוכנה בכלל לשבת על האסלה בגן. לא מבקשת פיפי. המטפלות אומרות שהיא ממש מפוחדת ומבועתת כשמושיבים אותה. אחרי הגן, בבית- לעיתים מפספסת ולעיתים לא.
אציין שבשבתות כשהילדה בשליטתי- אינה מפספסת בכלל!!! מבקשת לשירותים.
קשה לי מאוד עם הסחבת בעיניין הזה. המטפלות הרימו ידיים ולא מבינות איפה הבעיה.
אני חושבת שכל העיניין הוא בילבול של הילדה-בבית אני שמה דגש על עיניין הגמילה, ובגן-כנראה שלא מספיק. (אני מעודדת ומחזקת עם הפתעות ומדבקות ומילה טובה, לפעמים גם כועסת מאוד-כשאני שואלת אם היא צריכה פיפי והיא מסרבת להתפנות ואז מפספסת).
המטפלות חושבות שכדאי להחזיר את הטיטול. כמובן שאין מצב שאחזיר, וגם הילדה בטח לא תרצה. מה לדעתך יכולה להיות הבעיה? למה היא לא נגמלת כמו שצריך? למה היא לא מוכנה להתפנות בגן? אני ממש מיואשת וממש משתגעת מהמצב... תודה, לימור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מטיטולים
ליאת גרוס21/12/2009שלום לימור. אני מסכימה איתך שהחזרת החיתול אינה פתרון נכון. יש משהו בגן שמקשה על השימוש בשירותים. אולי מתביישת? או לא חשה בנוח? אולי מלולכך שם? אולי חסרים לה החיזוקים? הבעייה כאן היא לא גמילה אלא חרדה מהאסלה בגן.
לדעתי כדאי לנסות תוכנית של עיצוב התנהגות מאד הדרגתית הכוללת פרסים וחיזוקים. אפשר להתחיל נגיד עם פרס על2 דקותעמידה על יד השירותים בגן בהמשך ישיבה עם בגדים על האסלה בגן. אחר כך בלי מכנסיים רק עם תחתונים אבל לא לעשות פיפי. אח"כ גם בלי תחתונים אבל בלי לעשות וכן הלאה כל שלב צריך לקחת כמה ימים ולכלול פרסים.
מה דעתך על הכיוון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי מיניכלנית20/12/2009
שלום רב,
בני הבכור בן 11 ו-10חודשים שומר על אחיו בן ה-7,
כאשר הם חוזרים מבית הספר עד שאני מגיעה הביתה.
לפני מספר ימים נודע לי ע"י בני הקטן בן ה-7 כי בני הבכור ביקש
ממנו לגעת לו באיבר מינו ולקח את ידו והניח אותה על אברו.
מאז אני בפחדים לא יודעת מה לעשות, מובן ששוחחתי עם בני על כך
והוא נבהל מאד והבטיח כי זו הייתה פעם אחת.
נודע לי גם ממנו שכשחברו ישן אצלנו לפני מספר ימים הוא רצה כל הזמן
להיכנס לאתרים פרונוגרפיים.
אני אובדת עצות, לא יודעת איך להתנהג ואם מי להתייעץ.
מחכה לתשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גילוי מיני
סמדר ריינר20/12/2009שלום כלנית,
חשוב לברר עם הבן מאיפה קיבל את הרעיון הזה. יכול להיות שהוא נחשף בעצמו לסרטים פורנוגרפיים. אם כן, את יכולה לקרוא בעמודת "שאלות נוספות" על המלצות להתמודדות במקרה כזה.
בכל אופן חשוב לברר בדיוק מה עובק עליו ולמה הוא מתנהג כך. במקרה הצורך ניתן לפנות לפסיכולוג/פסיכותרפיסט באיזור מגוריכם, באופן פרטי או ציבורי. אתם יכולים להתעניין אצל פסיכולוגית בית הספר לגבי האפשרויות הטיפוליות באיזורכם (בלי להיכנס לפרטים בהכרח אם לא נוח לכם) או בקופת החולים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגילוי מיני
כלנית20/12/2009מה זה אומר לגבי הבן הקטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגילוי מיני
סמדר ריינר20/12/2009שלום כלנית,
חשוב לשמור על הבן הקטן ולחזק אותו על כך שסיפר לכם, ואם יקרה לו עוד פעם משהו, חשוב שיספר שוב. אבל כרגע נראה לי שהבעיה המרכזית היא דווקא עם הגדול.
אם הילד הקטן מראה סימני מצוקה כלשהם, קושי בשינה, בריכוז או התנהגות לא רגילה אחרת - אז צריך לחשוב שוב וראות מה עושים. אבל לי נשמע שהיד הקטן שם לב מיד שמשהו לא בסדר וזה סימן טוב. הילד הגדול אולי עובר ועבר דברים שהוא לא מספר -וזה יותר מדאיג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 שמגיע להורים בלילהמירב רוני20/12/2009
שלום,
בני כמעט בן 5 ובערך כשנה מגיע יום יום אלינו למיטה. שואל רשות האם יכול להיכנס וכשאומרים לו לא חוזר למיטתו. הבעיה שהשינה שלו לא תהיה רגועה ויבוא עד שנגיד לו בסדר. אני מרשה לו להיכנס אלינו למיטה רק לפנות בוקר - מ 5:00 ואילך. למרות שדיברנו איתו והעברנואת אחותו בת השנה לחדרו והסברנו לו שעכשיו תפקידו לשמור עליה והיא עליו - הוא לא מפסיק. חשבתי אולי לנעול את חדר ההורים אבל הוא ממש מפחד ומבטיח שלא יבוא אבל בכ"ז הוא בא. מה לעשות? יש לציין שמדובר בילד טוב, רגיש אבל ללא בעיות מיוחדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 שמגיע להורים בלילה
סמדר ריינר20/12/2009שלום מירב,
קודם כל כדאי לשאול אותו ממה הוא מפחד. כדאי לעזור לו עם הפחדים שלו, ולמצוא דרכי התמודדות אחרות מלבד לבוא אליכם בלילה. לגבי התמודדות עם פחדים אתם יכולים לקרוא בעמודת "שאלות נפוצות". מעבר לזה חשוב להיות עיקביים. אם אתם אומרים לא מספר פעמים ואחר כן אין ערך ללא שאמרתם, וברור שלמחרת יתחיל מחדש כל הסיפור.
לאחר שהתייחסתם לפחדים שלו, חשוב להנהיג שמעתה אם הוא בכל זאת מגיע אליכם בלילה, שאתם תקומו אליו ותשבו איתו ליד מיטתו עד שהוא נרדם. זה יפריע לכם לישון מספר לילות אבל עדיף לספוג את זה פעם אחת ולתמיד ולמגר את ההרגל שהוא בא אליכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה
מירב רוני21/12/2009היי סמדר,
כשאני שואלת אותו למה הוא מגיע הוא חושב קצת ואומר שהוא מפחד ממפלצת שבאה אליו, הסברתי לו שאין מפלצות באמת ויש לו אור בחדר אבל נראה לי שזה רק תירוץ כי כששאלתי אותו בעבר אמר שבא אלינו כי אוהב אותי ורוצה לישון לידי וכן הוא לא בא אלינו מבוהל ופוחד. כמו כן, הבעיה היא שהרבה פעמים הוא נכנס למיטה שלנו ואני לא מרגישה כלל רק בבוקר אני רואה אותו לידי.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
סמדר ריינר21/12/2009שלום מירב,
קודם כל לא הייתי שוללת על הסף שיש משהו בכך שהוא מפחד. זה שיש לו אור ואמרת לו שמפלצות הן לא אמיתיות זה לא אומר שזה פתר את הפחד. גם העובדה שלא רואים עליו שהוא רועד מפחד זה לא אומר שאין שם אי שקט מסויים שנובע מחרדה ומקשה עליו להירדם. הייתי קונה ספר ללילדים על פחדי לילה או על פחדים ממפלצות (יש לדעתי הרבה כאלה, רק צריך לשאול את המוכרת בחנות), ומקריאה לו בלילה לפני השינה.
לגבי ההגעה שלו למיטה בלי שאתם מרגישים - ניתן לסגור את הדלת ואפילו לנעול אותה בהתחלה או לשים חפץ ליד הדלת הסגורה שהזזתו תגרום לרעש ותעיר אתכם. לא לוותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4.5 מנסה לבחון גבולותמירית20/12/2009
בני הבכור עובר לאחרונה תקופה סוערת.
1. בשל היותו ילד רגיש ומיוחד בעל חוש הומור מיוחד הוא נוטה להשתטות פעמים רבות במהלך היום אך לאחרונה אנו עדים ל"התקפי" מרץ רבים - בא לידי ביטוי בשירה בקולי קולות, בקפיצות לכל מקום, לפעמים בעיטות לכל עבר - לא מתוך כוונה להכעיס אלא מתוך צורך להוציא אנרגיה.
חשוב לציין כי גם בגן הוא מראה קושי בישיבה בשקט בשעת הריכוז אך הגננת מצליחה להתמודד איתו. מצד אחד איני רוצה להגביל אותו ואני רוצה לעזור לו להוציא אנרגיה ומצד שני לעיתים אנו נמצאים במקום סגור ורישמי שבו אין אפשרות להתנהגות כזאת. ולעיתים אף הרעש בלתי נסבל ואיננו יכולים להתעלם ממנו.
2. עברנו בעבר עימו תקופה של עבודה על הצורך סיפוק צרכים מיידי ואכן חל שיפור אך כעת כשאינו מקבל מה שרוצה או שננזף על משהו שעשה - כמו להרביץ לאח שהרגיז אותו הוא פורץ בהתנהגות "אנטי" , ועושה דברים דווקא כדי להכעיס ולא מהסס לקלל אותנו את הוריו ולהרביץ לנו. בעבר הוא לא העיז לעשות זאת וידע כי מדובר במעשה שלא עובר בשתיקה. אנו שמים אותו בעונש עד שנרגע אך הוא מתקשה להירגע וגם כשאנו כועסים הוא מוציא לשון ורואה בזה שעשוע.
מדובר בילד נבון מאוד המבין היטב את מעשיו. אני מרגישה שצורת הטיפול שאנו בוחרים אינה מראה תוצאות. אנחנו מנסים לא להגיב בדרמטיות כדי לא לספק לו את "העניין " שהוא מחפש ומצד שני להגיב באסרטיביות. אני מרגישה כי לעיתים פניה לרגש יעילהיותר מענישה - זאת אומרת לומר לו שנפגעתי מדבריו וכרגע איני מעוניינת להיות לידו וללכת לעיסוקי.
אשמח לעצה מועילה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4.5
סמדר ריינר20/12/2009שלום מירית,
אני חושבת שאת מבינה נכון שלבן שלך יש הרבה אנרגיה וזה לא דבר רע. אני באופן אישי לא בעד ענישה, היא באמת לא משיגה את מטרתה ומשפילה את הילד. אני גם לא בעד אמירות כמו : "אני לא יכולה להיות עכשיו לידך" כיוון שהן משדרות לילד דחיה. הייתי אומרת לו- בא לך להוציא מרץ קצת, וזה מצויין, אנחנו צריכים להמתין קצת, עוד מעט נצא החוצה ונוכל קצת להשתולל... כלומר לשדר משהו שמקבל בצורה לגיטימית את המרץ שלו, לתת לו פיתרון חליפי (עוד מעט, או במקום להרביץ לאח שלך בוא נרביץ ביחד לכרית ונוציא מרץ וכו') ולשדר שאת יודעת שהוא יכול קצת להתאפק ולשלוט (כשאת מבקשת שידחה את הצורך שלו בכמה זמן). אם הגננת מצליחה להתמודד איתו הייתי מבקשת ממנה גם טיפים:-)
פניה לרגש חשוב שתיעשה גם לרגש לו, ולא רק לרגש שלך (אני נפגעתי ממך:-) אלא - מעצבן אותך שאחיך לקח לך או קיבל לפניך, בוא נמצא משהו שאתה יכול לקבל. כלומר משהו שמבין גם את הקושי הריגשי שלו ולא דורש מנו כל הזמן להתאפק, להבליג ולוותר, ושוב מציאת פיתרון חלופי ומתן כלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלימות כלפי חיותיעקב20/12/2009
בני בן ה- 4 מאוד אלים כלפי חיות. היו לנו 2 ארנבות ועד יומם האחרון הוא פשוט התעלל בהם (לצערנו, כלב נשך אותם והם מתו - אמרנו לבני שהם הלכו לאמא שלהם כי הרבצת להם). כיום יש לנו כלבה קטנה (בת חודש)וגם בא הוא פשוט מתעלל, מרביץ וצועק עליה. מאיפה בא כל האלימות הזאת? הוא בן יחיד, מאוד אהוב על ידי ובעלי, וללא כל רקע של אלימות. הפחד שלי - שיהיה גדול ואלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלימות כלפי חיות
סמדר ריינר20/12/2009שלום שרה,
חסר לי קצת רקע, האם יש התנהגות אלימה בעוד דברים? איך הוא עם ילדים אחרים? איך הוא בגן? האם בנוסף לכך שצועק על החיות הוא גם ברגעים אחרים מלטף אותם ומשחק איתם בצורה רגילה? יכול להיות שהוא צועק ומרביץ כאשר החיות לא עושות מה שהוא מצפה מהן אך בשאר הזמן הוא דווקא מאוד אוהב אותם ורך אליהן? מה כוללת ההתעללות? האם הוא נהנה מעצם הסבל של החיה , או לא קולט שהחיה סובלת ?או פשוט כועס ומרביץ מתוך תסכול?
אלה שאלות חשובות כדי להבין מה קורה. יכול להיות שעם הסבר וליווי הבעיה יכולה להיפתר, ויכול להיות שיש משהו מורכב יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות לשאלותייך
יעקב20/12/2009הילד אינו אלים מטבעו, להיפך, הוא כל הזמן אומר לי כמה הוא אוהב אותי ומנשק אותי, אך במידה ואיני עושה מה שהוא רוצה, הוא משתמש במילים מאוד אלימות כמו "אמא מגעילה", "אני אהרוג אותך" וכו', אני מסבירה לו שזה לא יפה, הוא מתנצל,אך הכל חוזר חלילה במידה ושוב נעשה משהו לא לרוחו. בגן הילדים הוא שובב ומופרע - אך הגננת "משתלטת עליו". הוא בן יחיד (אני בטיפולים להביא ילד נוסף), מאוד רכושני והאלימות כלפי הכלבה, כמה שאני מסבירה לו שזה כואב לה, החיבוקים החזקים הליטופים העצבניים, יום אחד הוא ניסה להכניס את הראש שלה מתחת לספה בכוח, משיכה ברגלים ובזנב, אני מסבירה לו, לעיתים צועקת עליו (כשהוא מגזים),
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלימות
סמדר ריינר20/12/2009שלום שרה,
אף ילד כמעט אינו "אלים מטבעו". עם זאת העובדה שהוא מנשק אותך ואוהב אותך, עדיין אינה מעידה על כך שאינו אלים. כשהוא אומר לך "אמא מגעילה" או "אני אהרוג אותך" זו לעיתים תגובה אופיינית לילדים בגילו כשהם מרגישים חסרי אונים מול מבוגר שנדמה הם שהוא כל יכול. הדבר היחיד שמעיד על בעיה הוא ההתנהגות בגן. השמשת במילים שובב ומופרע. המילה מופרע היא מילה קצת קשה. אני לא יודעת מה היא באה לתאר. יכול להיות שלילד שלך יש קושי בקבלת גבולות, שלא נובע בהכרח בגלל שהוא "ילד אלים מטבעו" , אלא אולי, כפי שאת מקשרת בעצמך כשאת מציינת מספר פעמים שהוא בן יחיד. יכול להיות שלא הרגלתם אותו מגיל הרבה יותר קטן להתמודד עם תסכולים, כשלא מקבלים מיד מה שרוצים, ואין לו מושג שלא כולם "עובדים אצלו" כדי לרצות אותו - הגננת, החיות, ואת. צריך להתחיל לשים לו גבולות ברורים ולתת לו כלים - מה עושים כשלא מקבלים מייד מה שרוצים - למשל ממתינים, למשל מחליטים על תחליף - אם אי אפשר את המשחק הזה אז משחק אחר, למשל לבקש יפה שוב ועוד. חשוב לא להיענות לתובענות שלו, ולא לחזק התנהגות תובענית על ידי כך שמספקים אותה "רק כדי שיהיה שקט". חשוב מאוד להיות עקביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגבולות
יעקב20/12/2009ראשית, תודה על תשובותייך.
נכון, נראה לי שהבעיה הגדולה היא גבולות, תמיד בני היה שותף - אני היתה שואלת אותו "מתייעצת איתו (לגבי - קניית משחק בשבילו, לאכול - אני נותנת לו 2 אפשרויות - והוא בוחר,בגדים (תמיד היתה לו אפשרות לבחירה) ועד. עד לא מזמן הכל היה פשוט נפלא. (משנכנס לגן עיריה) הגבולות הטשטשו - הוא רוצה להחליט והוא רוצה לקבוע, השפה שלו אלימה יותר, וההתעללות בכלבה כואבת לב - ניסיתי את שיטת הסמיילי, כל התנהגות טובה זיכתה אותו בסמיילי - אך ללא הועיל. הוא באמת ילד חכם ומבין, אנו יושבים ללמוד (כשיש לו חשק - אני לא מכריחה), משחקים יחד, הוא מכיר את כל האותיות ואף לכתוב חלק מהן, יודע מספרים יש לו קליטה והבנה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעשים מטרידיםעמית ושרון19/12/2009
ד"ר שלום
בני בן ה- 9.5 שאובחן כ ADHD קל משמיע שריקות ציפצופים ורעשים (חיקויי קולות ורעשים מהטלוויזיה) למרות שהוא מודע לכך שזו התנהגות לא מקובלת ולמרות שחברים העירו לו שהדבר מפריע. הוא מתקשה לשלוט בכך במיוחד כאשר הוא מתרגש. במהלך שעות הלימודים המורים לא מדווחים על בעיה וממוצע הציונים שלו יפה (9).
האם יש דרך לעזור לו? האם יש צורך בטיפול תרופתי?
בתודה, ההורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעשים מטרידים
סמדר ריינר20/12/2009שלום עמית ושרון,
כתבתם שבנכם סובל מ-ADHD, אך לא ציינתם האם מקבל כבר טיפול תרופתי. בהפרעת קשב וריכוז נהוג לתת ריטלין. אם לא מקבל ריטלין, אולי כדאי כדאי לשקול זאת, אחרי אבחון רפואי מתאים כמובן. אם כן מקבל, יש צורך לפנות לרופא המטפל לבדוק האם הטיפול יעיל. האם השמעת הרעשים הייתה קודם למתן התרופה או רק אחריה, האם היא קשורה לתופעות לוואי מסויימות וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למידה ע"י חיקוילו19/12/2009
שלום רב,
אני אמא לפעוטה מקסימה בת שנתיים.
שמנו לב שבתנו כל הזמן מחקה ילדים אחרים גם גדולים ממנה וגם קטנים יותר. אני יודעים כי תופעת חיקוי היא נורמלית בגיל הזה, אך לדעתי (הלא מקצועית) זה קצת יותר מדי. היא יכולה במשך מספר שעות בקרב ילדים אחרים לחקות אותם כל פעולה הכי קטנה ולא ליזום לבד שום פעולה. תמיד מסתכלת סביב מה אחרים עושים ונראה כי אינה משוחררת (כמו מבוגרת קטנה). כשלוקחים לה חפץ, הרבה פעמים היא פונה אלינו ההורים בבכי במקום לקחת חזרה, ואנו מנסים לעודד אותה לפתור את ה"משבר" לבד.
איך אפשר להקנות לה יותר בטחון עצמי ואומץ? ממה להמנע ועל מה להקפיד?
תודה מראש,
לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למידה ע"י חיקוי
ד''ר שירי שדה שרביט19/12/2009לו שלום,
החיקוי הוא אחת מדרכי הלמידה העיקריות שלנו, גם כמבוגרים.
נשמע לי שמה שאת מדברת עליו הוא יותר ביטחון נמוך/יוזמה מועטה. קשה לדעת לפי הפרטים שמסרת, אולם ייתכן שבתך נוטה להעדיף מצבים מוכרים יותר, ובסיטואציות חדשות היא מעדיפה לראות קודם איך נוהגים האחרים ורק אחכ להגיב. אני לא יודעת כמה אינטראקציה יש לה עם ילדים אחרים, כדי שהיא תוכל להרגיש מספיק בטוחה ומשוחררת. יחד עם זאת, מרבית המצבים שבהם היא נתקלת הם אכן חדשים ומורכבים עבורה, שכן היא באמת ילדה קטנה וזקוקה לעזרת הסביבה בלמידה כיצד לנהוג.
כשקראתי את שאלתך עלתה לי התהיה באיזו מידה אתם מצפים מבתכם להפגין יותר יוזמה ו"ביטחון" מאשר אופייני בגילה. ההתנהלות שלה נשמעת לי די תואמת לגיל. לגבי התגובה כשלוקחים לה חפץ, כדאי להדגים לה איך לנהוג (שוב, חיקוי...) ולעודד אותה מה לומר לילד ואיך לנהוג. גם ילדים יותר גדולים פונים לעזרת ההורים כשהם במשבר ולא בטוחים כיצד להתמודד בסיטואציה חברתית מסוימת. אני משערת לעצמי שגם אתם מתייעצים בינכם כיצד להגיב במצבים מסוימים, למשל בעימותים בעבודה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
