מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עזרה דחופה!!!!!מחפשת31/12/2009
יש לי ילדה בת 3.5 אשר מסרבת לעשות קקי בשירותים. מה עושים? זה נמשך כבר זמן רב (מעל לשנה). בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה
סמדר ריינר31/12/2009שלום מחפשת,
אנא פני לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם תשובה שמתייחסת בדיוק לשאלה ששאלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש להסתייע בפסיכולוגים כשזה ...
מחפשת31/12/2009תודה על תשובתך. האם יש להסתייע בפסיכולוגים כשמדובר בהליך שהוא מעל לשנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליך מעל שנה
סמדר ריינר31/12/2009שלום למחפשת,
אין פה "יש" או "אין" צריך או לא צריך. אם את מרגישה צורך בוודאי שאת יכולה לפנות לפסיכולוג. יש ילדים בגיל של בתך שעדיין לא נגמלו, ובסופו של דבר כולם נגמלים. אם את לא שקטה, את יכולה לפנות לפסיכולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת בשם smsדני31/12/2009
תסמינם . ילד שנראה נורמלי מבחינה חזותית אבל מבחינה התנהגותית סובל מאוד מתנואות כפיתיות נשיכות עצמיות .בקשתי למי שיודע על טיפול או הגדרת המחלת sms
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת SMS
ד"ר נויה ספקט02/01/2010תסמונת SMS : סינדרום סמית'-מגיניס:
הפרעה התפתחותית נדירה (מקרה אחד ל-25,000 ו-100 מאובחנים בעולם) הניכרת בחלקי-גוף שונים. התסמין העיקרי הוא פיגור קל-בינוני, איפיונים פיזיים הנראים בפני-האדם, הפרעות-שינה ובעיות התנהגות. רוב הילדים הלוקים בתסמונת מראים פנים רחבים-רבועים, עיניים שקועות, לחיים מלאות ולסת תחתונה בולטת. חזית הפנים וגשר האף שטוחים, השפה העלויונה מעוגלת כלפי מעלה. ניתן לזהות תסמינים אלה בילדות המוקדמת, והם מתגברים במהלך החיים עד לבגרות. הפרעות השינה משמעותיות ביותר: במהלך היום יכולים להיות ישנוניים אך בלילות בולטים קשייי הירדמות ויקיצות תכופות. התקפי-זעם, פציעות עצמיות הכוללות נשיכות (ככל הידוע מתוך תת-רגישות), הטחות-ראש בעצמים כבדים וקירות, גרוד וקילוף-עור, ליקוק אצבעות ודפדוף בדפי ספרים ומגזינים. תסמינים אחרים מוכרים בחלק מן הלוקים בתסמונת: עיוותים של עמוד השדרה, אזניים בעלות צורה חריגה, בעיות שמיעה, ליקוי ראייה מקרוב, חוסר-רגישות לחום וקור, קול צרוד.
ההתייחסות בגידול, בטיפול והלמידה : מעקב נוירולוג ילדים, למידה וקידום של מומחים להוראה וקידום בחינוך המיוחד, עיצוב התנהגות שמבוצע ע"י מומחים לעיצוב התנהגות בחינוך המיוחד ולא טיפול נפשי קונוונציונאלי.
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בחינוך מיוןחד, ליקויי-למידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4.5 מסרבת לבקר חברותעדי30/12/2009
י בת 4.5 היא ילדה חכמה, חברותית ובעלת אינטליגנציה רגשית מפותחת. לציין כי סובלת מזה שנה מטיקים אשר באים לידי ביטוי במצמוצי עיניים.
מאז שהיא קטנה אינה אוהבת במיוחד להיות במצבים בהם נאלצת להתמודד עם אנשים חדשים אולם מרגע שמרגישה נוח בחברה בה היא נמצאת מתנהגת בטבעיות ונהנית מחברה.
הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בהליכה לבתים של חבריה לגן/צהרון. בעבר עלה קושי בנושא בעיקר חשש של בתי מהורים שאינה מכירה אולם היא התגברה ויחסית ביקרה בבתים של מספר מצומצם של חברות בהן הרגישה נוח.
מזה מספר חודשים מסרבת בתי ללכת לבתים של חברות ומסבירה כי היא מתביישת מהורים שאינה מכירה ומצדה רוצה שאני אשאר איתה. לציין שהיא מאוד אוהבת שחברות באות אליה אולם כאשר מזמינה אותה חברה שביקרה בביתנו יום קודם מסרבת בתי ללכת. לפני מספר ימים הסכימה (לאחר שכנועים) להגיע לחברה אותה ביקרה בעבר אולם לאחר שעה התקשרו אליי בטענה כי מבקשת שאגיע. כששאלתי לסיבה הסבירה בתי כי הבינה מחברתה כי סבה מתארח בביתם והיא התביישה ממנו (למרות שהסבא לא היה בבית באותה עת). לשאלתי האם פוחדת/חוששת או מתביישת? השיבה כי מתביישת שכן אינה מכירה ואף הסבירה כי לא רצתה לומר לאמה של החברה את חששותיה על מנת שלא תעלב במידה ומדובר באביה של האם.
לאחרונה הנושא מאוד מטריד אותי שכן אני חשה שהדבר עלול לפגוע בה חברתית. לאחרונה התחלתי לנסות ולשכנע, לדרבן ואף להתעקש שתגיע לבתים של חברותיה היא משיבה כי תנסה אולם ב"זמן אמת" מסרבת והדבר מתסכל/מלחיץ אותה ואף מביא אותה לידי דמעות.
שאלתי היא האם עליי להתעקש עם בתי או לתת לזמן לעשות את שלו. האם עליי להתנות ביקורים של חברות בביתנו בניסיונותיה להגיע לביקורים בבתיהן?.
לציין כי היא מאוד אוהבת ללכת לסבים שלה משני הצדדים ואף מבקשת לישון שם וכן מגיעה לבתים של דודיה ומרגישה שם נוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4.5
סמדר ריינר31/12/2009שלום עדי,
מדובר בילדה בסך הכל בת 4.5. אז היא קצת ביישנית בסיטואציות מסויימות. נראה לי שכדאי לתת לה בקצב שלה, בינתיים לא נראה שזה פוגע בה חברתית. אפשר גם להסביר להורים של חברותיה שהיא קצת ביישנית ממבוגרים שהיא לא מכירה ולכן קשה לה לבוא לבתי חברות, כדי שלא ייעלבו. אפשר גם לבוא איתה בהתחלה לבתי חברות שאת מיודדת עם האימהות ולהיות שם בזמן שהילדות משחקות והאימהות שותות קפה, אולי זה יקל עליה ואחר כך היא תוכל לבד. בכל אופן לא הייתי מתעקשת ובטח לא מתנה תנאים ופוגעת ביכולת החברתית שכן קיימת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבריחה מהכללימור מלמה30/12/2009
הילד בן הארבע אוהב לברוח , הכוונה היא לכל הפעולות שצריך לעשות כגון: לבוא להתקלח,להתלבש בבוקר, לנעול נעליים, ממש הכל הולך עימו קשה כל פעולה הכי קטנה שהוא צריך לעשות הוא מיד מתחיל לברוח מאיתנו ההורים. איך מתמודדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבריחה מהכל
סמדר ריינר30/12/2009שלום לימור.
אשמח אם תוסיפי פרטים כי קצת קשה להתייחס באופן הזה. כמה זמן זה נמשך, מתי זה התחיל? האם היה טריגר מסויים? האם יש עוד קשיים עם הילד? האם זה קורה רק במעברים במהלך היום (קימה, שינה, חזרה מהגן) או ממש בכל דבר,? נתחיל מזה ואחר כך נמשיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגרסיה אצל בני בן ה3.5 .לושי30/12/2009
בני המקסים בן 3.5 ילד חייכן ורגיש נגמל לפני כשנה מחיתולים, לפני כשלושה שבועות התחיל לעשות קקי ופיפי במכנסיים בתדירות יום יומית, ניסינו לבדוק אצלנו בבית אם חלו אלו שינויים ולא מצאנו סיבה בבית למצב. ניסיתי לברר עם הגננת מס פעמים האם המקור לבעיה נובע מבעיה בגן-אך לטענתה היא לא רואה סיבה למצב. אני חייבת לציין שבגן יש מקרה של ילד אלים שנמצא במסגרת ואנו חושבים שאולי זה קשור? בהתחלה כעסנו על המצ"ב דיברנו עם הילד ולא חל שיפור,לאחר מכן נתנו לו הרבה תשומת לב-בילוי לבד עם הילד ,מתנות(יש לו אחות גדולה בת 5.5 )וכד' ואז הצעתי לבעלי לעבור לאדישות בעניין. אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות. האם לפנות לפסיכולוג? האם זה קשור לאלימות בגן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה אצל בן 3.5
סמדר ריינר30/12/2009שלום לושי,
כדאי מאוד לפנות לטיפול. לרוב הדברים האלה לא קשורים לאלימות בגן, אלא דווקא למאבק כוחות עם ההורים בבית. בכל אופן כדאי לפנות לטיפול כדי להבין טוב יותר, אולי אצלכם זו סיבה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
לושי30/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישה בגיל 5?אמא מודאגת30/12/2009
בתי בת ה-5 התחילה לבכות כשאני עוזבת אותה בגן (אני נשארת מעט עד שהיא מוצאת תעסוקה ולפעמים עוזרת לה בציור לפני שאני עוזבת). פעם בשבוע היא מקבלת חוג התעמלות ושם היא גם בוכה ולא רוצה שאשאיר אותה לבד. עלי לציין שבקייטנה וגם מתחילת השנה לא בכתה בגן חובה, אלא רק השבוע.
היא רגילה שאני האחת והיחידה שנמאצאת איתה ועם אחיה כל יום ובכל חופש (באופן חריג שלחתי אותה לקייטנת קיץ כדי שתתרגל לגן ).
איך להתגבר על הבכי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת נטישה
סמדר ריינר30/12/2009שלום אמא מודאגת,
לא בטוח שחייבים להתגבר על הבכי. הבכי מייצג מצוקה והתגברות עליו לא פתור בהכרח את המצוקה.
זה בהחלט נשמע מוזר שזה קרה דווקא עכשיו ולא בתחילת השנה. לכן אולי כדאי לברר יותר לעומק - מה קרה השבוע. האם לפני כן נסעתם אתם ההורים לחופשה והילדים נשארו? האם קרה משהו בגן? יכול להיות שמשהו שקרה ערער את האמון והביטחון שלה מסיבה כלשהי, וכדאי לבבר מה הדבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד נושך,צובט ומרביץאמא מודאגת30/12/2009
הבן שלי (בן 3.7) הוא ילד חכם ומנהיג בגן (הוא במסגרת חינוכית מגיל מספר חודשים), ויש לו אח בן 7 חודשים. מתחילת השנה אני שומעת תלונות שהוא מרביץ, אך בחודש- חודשיים האחרונים כמעט כל שבוע מתקשרים אליי מהגן כדי לדווח לי שהוא נשך, צבט, הרביץ וחטף מידו של.. העניין הוא שהתחלתי לשמוע גם שיש הורים שהילדים שלהם חוטפים מכות ממנו מתלוננים וכועסים מאוד על התנהגותו. אני מצד אחד מבינה מאוד את הכעס שלהם אך מצד שני גם לי זה מאוד קשה עם ההתנהגות הזו. אני לא יודעת למה הוא מתנהג בצורה הזאת. לפי הגננת הוא לא יודע לבקש. חשוב לי לציין שההתנהגות הזו היא רק בגן אך בבית או במפגשים עם חבריו יש דחיפות אך לעולם הוא לא מגיע לנשיכות או צביטות. אך בגן אם ילד ישב במקומו אזי צביטה, אם אחר הרס לו את הבית שהוא בנה מקוביות..אזי נשיכה, ואם ילדה לא נתנה לו את הכפית שיש לה ביד אזי הוא חוטף.לאחרונה התחלתי להעניש אותו בבית על התנהגות בגן האם זה נכון לעשות זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא שלום
נעמה סבג שמש30/12/2009שלום לך,
נראה כי הדברים עליהם את מבליגה בבית ומקלה בהם ראש, מחמירים בגן
יש להגיב בחומרה על כל דחיפה ולו הקטנה ביותר, לך או לחבר.
עלייך להיות נוקשה עם הצבת הגבולות בבית וכשזה יקרה, את תראי שיפור משמעותי בגן.
האם יש משהו יוצא דופן שחווה הילד? האם את בהריון, או עברתם שינוי כלשהו?
ילד לא מרביץ בגן באופן אינטנסיבי שכזה אלא אם כן חווה שינוי או שמוותרים לו מאד בבית.
תחשבי על זה. אולי בכל זאת יש דברים בגו...
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינטלגנציה גבוהה וא' רגשית נמוכהאמא מודאגת30/12/2009
בני בן 6.4. השארתי אותו שנה נוספת בגן (יליד יולי) בגלל שהוא נמוך ועדין מאד. ילד חכם מאד עם סף תיסכול נמוך. כשנתקל בבעיה הוא מסוגל פשוט לבכות במקום לבקש עזרה. הוא יכול לריב עם אחותו בת ה-5 ולבכות בגלל שלא הצליח לשכנע אותה. איך אפשר לחזק אותו רגשית?
לפני כשנה עברנו תהליך ארוך של גמילה מהרטבת לילה וטיפטופים ביום. לפני 3 חודשים הוא פיספס רק פעמיים בחודש וחשבתי שגמרנו עם "דר פישר" שעלה לנו בכסף ומאמץ, אבל הוא חזר להרטיב. נסיתי להעיר אותו באמצע הלילה, אבל הוא ישנוני וכועס. בבוקר הוא מתעורר ופשוט שוכב במיטה ומרטיב כי אין לו חשק לקום וכל בוקר אנחנו מתחילים במקלחת/אמבטיה שגוזלת זמן רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים ריגשיים
סמדר ריינר30/12/2009שלום אמא מודאגת,
אני לא בטוחה שלילד שלך יש אינטילגנציה ריגשית נמוכה, אבל אולי חסרים לו כלים. למשל מה עוד הוא יכול לעשות חוץ מלבכות. יכול להיות שכדאי לך לדבר איתו על כך ולהציע לו - אלטרנטיבות - כמו לבקש עזרה, כמו לוותר ולקחת משהו אחר במקום, כמו להמתין ולקבל את מה שרצה אחר כך וכו'. אפשר גם לתת הכרה לפגיעה שלו - "זה מרגיז שלא הצלחת לשכנע את אחותך, עכשיו בוא נראה מה עוד אפשר לעשות". נשמע לי שככל שאת רוצה שהוא יתבגר כבר (ואפשר להבין אותך) הוא מתעקש להיות קטן (מרטיב במיטה אולי אפילו דווקא?). יכול להיות שאת לא רוצה לתת הכרה למה שמכאיב לו כי נדמה לך שזה נותן לגיטימציה לבכות, ואז את מגנה אותו על כך, והוא מגיע למצב שמבחינתו לא מבינים אותו ודורשים אותו בכח להתגבר והוא כועס ולא משתף פעולה. הדרך הנכונה נמצאת באמצע - לתת הכרה לכך שקרה לו משהו קשה ומייד לבוא עם פיתרון חלופי בלי גינוי ובלי כעס.
אם זה נראה לך קשה ליישום או לא מובן, אנא פני להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה אצל בניאורית29/12/2009
אשמח לקבל המלצה למקום שיאבחן את בני לאור חרדה ודאגת שוא, ופחד מללכת או להיות לבד והוא כבר בן 10.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
סמדר ריינר30/12/2009שלום אורית,
לא ציינת היכן את גרה, בעיקרון את יכולה לקבל המלצה דרך פסיכולוג בית הספר לטיפול במקום ציבורי או פרטי או דרך קופת החולים בה את חברה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מחנכים ילדה בת שנה וחצימירי29/12/2009
יש לי ילדה בת שנה וחצי ואני מתקשה להציב לה גבולות ,היא מטפסת על הלול ומתיישבת על הסורג בצורת רכיבה על סוס ומרימה את הידיים. ניסיתי להסביר לה שהיא עלולה ליפול ולקבל מכה , ניסיתי לכעוס עליה אבל כל המבטים הכועסים שלי רק גורמים לה לצחוק ובכל פעם שאני מעט מתרחקת היא שוב מטפסת על הלול וגורמת לי לרוץ אליה חזרה . מה אני עושה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה וחצי- לחקור ולבדוק...
נעמה סבג שמש30/12/2009מירי שלום,
כשאת מבקשת דבר מה מהילדה והיא לא עושה את צריכה מיד לעשות את הדברים במקומה.
אם אמרת לה לרדת והיא מטפסת, מיד תגשי ותורידי אותה. הרחיקי אותה מהמקום וחזרי ותאמרי שזה מסוכן בהבעת פנים נכונה.
זה גיל בו מנסים דברים וכך גם היא. חוקרת את הסביבה. תפקידך הוא לשמור עליה ובמקביל לעזור לה לחקור.
כדאי גם לסדר , לפחות את הבית, בצורה בו תחווה מינימום סכנות ותוכל להתהלך בחופשיות.
בהצלחה ובסבלנות,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמאל'ה! עזרה...אביטל29/12/2009
שלום רב!
ביתי בת השנה ותשע החלה בשבוע האחרון להיות במן קריזה שכזו שבה היא רוצה רק אבל רק אותי ומסרבת לללכת לבד בלי יד או על הידיים. היא בוכה כשאביה מקלח אותה או משחק איתה וקוראת לי כל הזמן!
היא לא מוכנה לשתך פעולה עם בעלי בכלום והיא בוכה וצורחת אמא אמא. אני בחלק מיהמים לא נמצאת בכדי להוציאה בבוקר למעון וכך גם בעלי ולכן בייביסיטר מוציאה אותה והיא בסדר עם זה וגם חלק מהפעמים היא לוקחת אותה לרבע שעה עד שאני מגיעה בסוף היום...
מה עושים??? הצילו היא פשוט דבוקה אלי בלי לוותר! קשה לי איתה כך ואני מתקשה שלא להיכנע לבכי שלה לבוא אלי ולא אל בעלי!
מה עושים???
זה חדש שזה ככה.... רק שכך הכל נופל עלי וזה גם הורס לבעלי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין מחכה לתשובתכן!
אביטל31/12/2009בבקשה תענו לי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה תענו לי.... אני באמת צריכה
אביטל02/01/2010הילדה לא מוכנה שאבא שלה יקלח אותה וממש קשה לי תעזרו לי!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
סמדר ריינר02/01/2010שלום אביטל,
קשה מאוד להתייחס לפנייתך, כיוון שלא ברור מדוע הילדה נרתעת מאביה. את מספרת שהיא נרתעת מאביה ולא מאנשים זרים, אם הבנתי נכון, מהבייביסיטר היא לא נרתעת. קצת לא נעים לי להעלות שאלה כזו, אבל האם ייתכן שמשהו קרה לה כשהייתה אם אבא ולכן היא חוששת? עד שלא תבררי את זה, קשה מאוד לדעת מה לענות לך. לכל דבר יש סיבה, ועד שלא מבררים אותה לעומק, אין פתרונות קסם, לצערי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס ודיכאוןלירון29/12/2009
היי,
האם יש קשר בין דכאונות או חרדות לבין תת פעילות של בלוטת התריס אצל ילד בן 9?
תודה,
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר29/12/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=61 id=link]רפואת ילדים, מחלות ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוהב יותר את אמאדידי29/12/2009
שלום, בני בן ה-3 אוהב אותי (אמא שלו) וקשור אלי מאוד, משמעותית יותר מאל אביו. זה תמיד היה כך. בשנתיים הראשונות לחייו אביו (בעלי) באמת היה הרבה פחות נוכח כי עבד בעבודה מאוד תובענית אך בחודשים האחרונים בעלי פנוי הרבה יותר ונמצא איתו הרבה. יש להם קשר טוב אך עדיין בני תמיד תמיד מעדיף אותי. גם לאחרונה היתה תקופה בה יצא שאני הייתי פחות נוכחת מאשר בעלי ואז היה נראה לי שבני חווה את זה כאילו זה אחד על חשבון השני וממש דחה את בעלי. זה מטריד אותי כי זה מרגיש לי לא נכון (אני חושבת שאמורה להיות תנועה בין ההורים ולא שייצמד רק להורה אחד). אז אני שואלת את עצמי אם אנחנו עושים משהו לא נכון. היתה תקופה שבה בני ממש דחה את בעלי וכאשר שמתי לו גבול, הוא עידן מאוד את יחסו אליו אך לא פתר את העניין. אני צפויה ללדת בקרוב וזה מגביר את הדאגה שלי. אשמח לשמוע תגובה. תודה, דידי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3
סמדר ריינר29/12/2009שלום דידי,
בנך נמצא בגיל שבו השלב האדיפלי בעיצומו. בגיל הזה ילדים בדרך כלל מעדיפים את ההורה מהמין הנגדי. עם זאת יכולות להיות לכך לעיתים סיבות נוספות.
מה שמוזר בעיני, זה שלפי התאור שלך הוא דחה את בעלך ואת היית זו ששמה לזה גבול. מדוע בעלך לא שם לזה גבול? אם בעלך רוצה להיות משמעותי עבור הילד הוא צריך לקחת תפקיד משמעותי, בדברים טובים וגם ברגעים פחות נעימים מעבר לנוכחות הפיזית שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
דידי29/12/2009תודה לך. גם בעלי שם גבולות אך יש מקרים בהם אני משחקת עם בני וכשבעלי רוצה להצטרף, בני דוחה אותו ולא רוצה בקרבתו. אז אני מציבה גבול בו אני לא משחקת איתו אם הוא מתנהג כך.
השאלה שלי היא האם לא היתה צפויה איזושהי תנועתיות בהעדפה ביני לבין בעלי לאורך שלוש השנים שחלפו?
ושאלה נוספת בנושא שעליו שאלתי בעבר. אני פניתי עם נסיגה בגמילה מפיפי בתקופה האחרונה. בני אכן מרטיב הרבה ואת אמרת שכדאי שנטפל בגורם לרגרסיה ולא להיכנס איתו למאבקי כח, אלא להשאיר בידיו את האחריות על הפיפי שלו. אני מסכימה ואנחנו מנסים לטפל בגורם הבעיה (בעיות בגן) אך בינתיים הבעיה עוד לא נפתרה וגם ההרטבה נמשכת. שאלתי היא כזו - במצבים רבים אני רואה את בני מתפתל כאילו הוא חייב פיפי ומתאפק. אם אני מציעה לו ללכת לעשות, הוא אומר שאין לו. אז מה, להתעלם במצבים כאלה? תודה על כל העזרה, דידי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 3
סמדר ריינר30/12/2009שלום דידי,
גם אם אמורה להיות תנועתיות, את בעצמך ציינת שעד לאחרונה בעלך לא היה מאוד נוכח וזה יכול להיות קשור לזה. בכל אופן אני לא בטוחה שהדרך לטפל בכך היא שאת תדחי את הילד כשהוא דוחה את אבא. את יכולה לפנות לאבא יותר מקום, כמו שהבנתי שאת עושה, אבל את לא אמורה להעלב בשם האבא ולגמול לילד בדחיה תחת דחיה. מותר לילד לא לרצות לשחק עם אבא, עם כל העלבון שבכך עבור האב. אי אפשר להכריח מישהו לאהוב מישהו אחר או לשחק עם מישהו אחר בצורה כזו, זה לא עובד ככה.
עכשיו כשאת מזכירה את נושא הפיפי ששאלת לגביו בעבר, נראה שבמשפחתכם יש יותר מורכבות כרגע ממה שיכולתי לדעת כששאלת כל שאלה בנפרד.
עקרונית, יכול להיות שיש גם קשר בין נושא הפיפי לנושא היחסים בבית ולא רק לעניין הגן.
יכול להיות שכדאי לכם לשקול ייעוץ משפחתי.
יש משהו שלא ברור לי בדינמיקה שלכם ביניכם וסביב הילד, ויכול להיות ששווה לכם לבדוק את העניינים יותר לעומק, לפני שהם יהיו עוד יותר מורכבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
דידי30/12/2009סמדר שלום, נראה לי שהובנתי לא נכון כי התנסחתי באופן לא מדוייק והחסרתי פרטים. קודם כל לבי זה שאני שמה גבולות כאשר בני דוחה את בעלי הכוונה היא לא סתם במשחק, היו מצבים בהם בני היה איתי וכשבעלי התקרב, הוא הרביץ לו ואז אמרתי לבני שאני לא מקבלת התנהגות כזו ושעליו להתנצל ולהתנהג יפה (ובעלי הגיב באותו אופן). אני לא דוחה אותו על כך שהוא דוחה את בעלי אלא שמה גבול לאופן שבו הוא מבטא דחיה זו (מכות זו לא אופציה אצלינו בבית). וזה אכן עוזר.
לגבי ההרטבה, בני גמול כבר שנה וחזר להרטיב בחודשיים האחרונים, בתגובה להתחלת מסגרת חדשה שיש בה המון ילדים וצוות לא מספק. הוא אומר חד משמעית שלא טוב לו במסגרת זו ואנחנו במאמצים למצוא לו משהו אחר.
מסיבה זו אני לא מחברת בין שני הקשיים. אשמח להתייחסותך. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר30/12/2009שלום דידי,
יכול להיות שלא הבנתי היטב את הסיטואציה שתארת. בכל אופן, בנך נמצא כרגע בשיא המאבק האדיפלי שלו, וכן יכול להיות קשר מסויים עקיף או ישיר בין השלב הזה בהתפתחות לבין הרטבה, כיוון ששני הדברים האלה קשורים פיזית וסימבולית לאיבר המין הגברי אצל בן.
בכל אופן מאחר ואת בעצמך נוכחת שלהציע לו ללכת לשירותים זה לא עוזר, אז למה לך באמת? הרי בסוף זה יצא, הוא לא יוכל להחזיק את זה לנצח, ואת גם לא יכולה להכריח אותו. תהיה אי נעימות, שמי יסבול ממנה בעיקר זה הוא, וזה אמור להיות אינטרס שלו, אם את לא תראי יותר מדי את אי הנוחות שלך ותגנבי לו את ההצגה.
בכל מקרה לא הייתי בהכרח מפסיקה לשחק איתו אם הוא מרביץ לאבא. ילדים בני 3 מרביצים כביטוי לתסכול וחוסר אונים, זה לא ביטוי של חוסר כבוד, כי הם לא כך מבינים לעומק חוסר כבוד מהו. אפשר להעיר לו על כך, אבל לא חייבים לקחת את זה כל כך ברצינות, ובוודאי שלא להעלב מזה, הוא ילד בן 3 בסך הכל. אם הגבת בהפסקת המשחק איתו, יש בכך מבחינתו דחיה, והוא דווקא נורא רצה לשחק איתך, ולדמיין שהוא בן הזוג שלך ושאבא יישאר בחוץ. זה מה שאמור לעשות ילד בגילו. אני לא אומרת שתמיד צריך לאפשר את זה. במקרים כאלה אבא יכול דווקא את זה להפוך למשחק, להגיד לו למשל בצחוק "לי את המרביץ? בוא בוא נלך מכות" וזה הזמן להרים אותו, להניף אותו, לסובב אותו באויר, ולהראות לו שאבא לא נפגע, שיכול להיות כיף עם אבא, ושאבא בדרכו היצירתית לא מאפשר לו בלעדיות על אמא, כי אמא היא בת הזוג שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
דידי30/12/2009סמדר שלום, נראה לי שהובנתי לא נכון כי התנסחתי באופן לא מדוייק והחסרתי פרטים. קודם כל לבי זה שאני שמה גבולות כאשר בני דוחה את בעלי הכוונה היא לא סתם במשחק, היו מצבים בהם בני היה איתי וכשבעלי התקרב, הוא הרביץ לו ואז אמרתי לבני שאני לא מקבלת התנהגות כזו ושעליו להתנצל ולהתנהג יפה (ובעלי הגיב באותו אופן). אני לא דוחה אותו על כך שהוא דוחה את בעלי אלא שמה גבול לאופן שבו הוא מבטא דחיה זו (מכות זו לא אופציה אצלינו בבית). וזה אכן עוזר.
לגבי ההרטבה, בני גמול כבר שנה וחזר להרטיב בחודשיים האחרונים, בתגובה להתחלת מסגרת חדשה שיש בה המון ילדים וצוות לא מספק. הוא אומר חד משמעית שלא טוב לו במסגרת זו ואנחנו במאמצים למצוא לו משהו אחר.
מסיבה זו אני לא מחברת בין שני הקשיים. אשמח להתייחסותך. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת לילהשוני29/12/2009
זקוקה מאד לסיוע, יש לי 2 בנות בת 5 וחצי ובת 3וחצי. שתיהן מרטיבות כמעט כל לילה. ניסינו לעשות טבלת התנהגות, עם חץ נייד. בתי הגדולה, הייתה יבשה במשך שבוע שלם, קבלה מתנה שווה מאד - (איפור של גדולים, לבקשתה) וזהו. מאז שבה להרטיבו (למרות שהתחלנו מהתחלה ונתנו לה לבחור מתנה חדשה). בתי הקטנה לא מצליחה להשאר יבשה אפילו לילה אחד למרות שבתחילת גמילתה קמה בלילה לשרותים. גם כאשר אני מעירה אותה לעשות פיפי היא מרטיבה שוב.
זהו, נמאס לי מהכביסות.
אשמח אם תענו לי.
תודה
שוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצטרפת לשאלה
תותית29/12/2009ביתי בת-3 גמוחה כימעט שנה אבל לא מפסיקה לפספס בלילה
יש פעמים שאפילו לאחר שהיא נרדמת ואנחנו לוקחים אותה לערך 2 לשירותים היא עדיין מרטיבה
וזהו נימאס לי מהכביסות גם עכשיו חורף וכלום לא מתייבשששש
עם בני הגדול(6 וחצי) זה כלל לא היה הוא ניגמל ממש מהר מהרטבת הלילה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר29/12/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=140 id=link]הרטבת לילה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
שוני29/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כשאבא עוזב את הביתסימה29/12/2009
איך מסבירים לילדים בני 6 ו 3.5 שמאוד קשורים לאבא ורואים במשפחה כמשהו יציב ושמח שאבא עוזב את הבית וכנראה ההורים מתגרשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשאבא עוזב את הבית
סמדר ריינר29/12/2009שלום סימה,
רצוי אם אפשר שתעשו שיחה משותפת, שניכם עם הילדים, ותגידו להם שאבא ואמא לא מסתדרים, ולכן אבא עובר לגור בבית אחר. זה לא בגללם, ושניכם ממשיכים לאהוב אותם כמו קודם. כדאי להגיד גם באיזה אופן אבא יפגוש אותם ואם ישנו אצלו ומתי, ואז צריך להכיל את הכאב שלהם, התגובה אולי לא תבוא מייד, ויהיו כל מיני שאלות. זה קשה וקורע, אבל אין ברירה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאבא לא מוכןלהודיע
סימה30/12/2009האבא מעוניין להמשיך להגיע הבייתה בתדירות גבוהה להמשיך לשחק איתם, להשכיב אותם לישוןואז ללכת, מאחר ועדיין לא יהיו לו מגורים ראויים, הוא מעוניין לבצע את הכל בהדרגה, הוא לא מעוניין בכלל להודיע להם.
אני מבחינתי לא רוצה זאת אך האם זה יותר נכון לילדים שקשורים אליו מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאבא לא מוכן להודיע
סמדר ריינר30/12/2009שלום סימה,
כנראה שהאבא בעצמו רוצה להתרגל לרעיון לאט. זה לא קל לשניכם. מה שאני הצעתי זה המצב האופטימלי, וזה מתאים אחרי ששניכם יחסית מעובדים עם העניין. החיים הם לא כמו בספרים:-) ולא הכל אופטימלי. יותר חשוב שתעשו את הדברים מתוך הסכמה ביניכם ולא שמישהו יעשה צעדים חד צדדיים. גם הדרגה זה בסדר כל עוד אתם משדרים מסר אחיד. תקחו בחשבון, שגם אם לא תדברו איתם - הם יקלטו שמשהו התשתנה. במקרה הטוב מבחינתם, אבל הפחות נוח מבחינתכם - הם ישאלו ואתם תצטרכו לענות להם - ואז רצוי כמובן לענות את האמת כי אחרת הם יאבדו בכם את האמון כשיתברר בהמשך שלא אמרתם אמת. במקרה הפחות טוב, הם יקלטו בחושים שלהם שאסור לדבר על זה, ויחששו בשקט בלי לשתף, מהעתיד.
תעשו את שיקול שלכם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאב אינו מוכן לעזוב את הבית
סימה30/12/2009את אכן צודקת, האבא רוצה לעבור זאת בהדרגה מה שאינו טוב מבחינתי מאחר והוא זה שיזם את כל נושא הפרידה. מצד אחד אינו מעוניין להישאר עימי ומצד שני אינו עוזב,הוא אינו סגור על עצמו ככ וע"מ להקל על עצמו משליך זאת על הילדים למרות שאין לי ספק שהוא מעוניין בטובתם. מה בכל זאת נכון להגיד לילדים הרי בכל זאת אבא לא יישן בביתוזה לא משנה אם הוא יהיה איתם הרבה מה שאינו מקל עליי הרי אני זו שצריכה לעקל זאת מיידית ולא בהדרגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאב אינו מוכן לעזוב את הבית
סמדר ריינר30/12/2009שלום סימה,
נשמע שיש פה מלכודת, כי מה שטוב להגיד לילדים זה את האמת אבל האבא לא מוכן שתגידי אותה. את יכולה להגיד להם כמובן בניגוד לדעתו, אבל לכך יהיו מחירים ובעצם לכל החלטה יהיו מחירים. את יכולה להגיד גם שאתם מנסים מצב של פרידה. מה שגם נכון, כי אף אחד לא באמת יודע עד כמה הדברים הם סופיים, וגם אם הפרידה תתברר כסופית בהמשך זה לא שקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
