מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אובדת עצותרוית06/01/2010
שלום רב,
אני די חסרת אונים לאור המצב בו אני נמצאת היום. בתי עלתה לכיתה א' (לבית ספר חדש בלי חברים). ילדה מאוד שמחה ותוססת ובמהלך ה- 3 חודשים מתחילת השנה זכינו מהמורה להערות כגון: לא שקטה על הכסא, משחקת עם הידיים, מסתובבת אחורנית, לא מקשיבה ולכן חזרתי על ההוראות שוב (עלי לציין שאין לילדה בעיות קליטת חומר לימודי והיא לא אלימה!). המורה טוענת שקיימת בעיה, ושנבדוק את נושא קשב וריכוז. בנוסף יש לבתנו טבלת מייצב התנהגות מטעם המורה. בכל שעה המורה שמלמדת מסמנת סמיילי שמח לשעור בו רותם התנהגה יפה. בימים האחרונים היא מתקשה ויש לה שיעור אחד לפחות עם סמיילי לא עצוב ולא שמח ביניים ובו רשומה הערה מהמורה עבורינו (לא מקשיבה, משחקת ולכן לא מקשיבה).
אני מדברת על הילדה ובהחלט משבחת אותה על רוב שעות היום בו היא לומדת ומתנהגת כפי שצריך בכיתה ואני מבקשת ממנה להשתדל לא לחזור על מעשיה . אני לא יודעת אם היא אכן סובלת מבעית קשב וריכוז (נעשה את האבחון בקרוב). מצד אחד אם אני לא אומר לה כלום על הסמיילי העצוב משמע אני מסכימה עם ההתנהגות, מצד שני אם זה לא בשליטתה?
לא די בכך, לעיתים היא אומרת לי שהבנות לא רוצות לשתף אותה בהפסקה.
אובדת עצות ממתינה לעזרתכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדת עצות
סמדר ריינר06/01/2010שלום רווית,
צריך סבלנות ולראות מה יעלה באבחון. באופן עקרוני אני נגד סמיילי עצוב, אני לא חושבת שהוא עוזר אלא רק מוריד את הביטחון. שיטת עיצוב התנהגות יעילה בעיני היא שיטה שמשתמשת בחיזוקים חיוביים בלבד. נסו לדבר על כך עם המורה או עם פסיכולוגית בית הספר.
לגבי הנושא החברתי, אין לי מספיק נתונים כדי לענות לך. לא ברור לי אם כשהייתה בגן היו לה חברים או שהבעיה התחילה רק עכשיו, וממה הבעיה נובעת, כלומר איזה מיומנויות חברתיות היא לא מפעילה. האם לא יוזמת, האם לא משתפת, האם העובדה שהחוויה הכללית שלה בכיתה א' היא לא פשוטה משפיעה גם על הביטחון שלה בהפסקה, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על עזרה לכ' סמדר ריינר
אוקסנה06/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, אוקסנה.
סמדר ריינר06/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות כעוסה אצל ילד בן שלושמיכל06/01/2010
לפני 3 חודשים נולד לאופק בן ה- 3 אח חדש. בהתחלה הכל היה בסדר לאחר מספר ימים אופק שינה את התנהגותו. לא כלפי יובל אחיו אלא באופן כללי. הוא עושה "דווקא" ובוכה באופן היסטרי, בלילות הוא קם בבכי וקורא לי לבוא להרים אותו על הידיים. בנוסף לכל זה הוא ניהיה מאוד אלים במיוחד כלפי. אני מענישה אותו אך זה לא עוזר, מחבקת כשצריך ומנסה "לרכך" אותוולבסוף הוא נרגע ולאחר כמה זמן בנושא אחר לגמרי שוב חוזר חלילה. אני מאוד מודאגת. האם זה קשור באמת לאח החדש או שאני צריכה לבדוק סיבות אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אח חדש
נעמה סבג שמש06/01/2010מיכל שלום,
מה שאת מתארת נשמע כמו קשר בהחלט ישיר להולדת האח. האם עשיתם עבודת הכנה מתאימה?
גם אם כן, תגובות אלה הן אופייניות.
הוא כועס עלייך ומעניש אותך בגלל האהבה החדשה שלך שכביכול גוזל אותו ממך.
לגבי אלימות ואגרסיביות, אל תבליגי אך היכן שניתן, עגלי פינות.
הקפידי על זמן איכות שלו ושלך, לבד.
את מוזמנת לקרוא באתר זה או באתר שלי מאמרים בנושא. כמו כן ישנם גם כתבות אליהם התראיינתי ב"מהתקשורת" שתוכלי לקרוא באתר שלי.
מקווה שזה יעזור.
סבלנות. נשמי עמוק.בסופו של דבר זה משתלם ועשית עבורו דבר נפלא.
בברכה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות פעוט במהלך הלילה כדי לאכולליאת06/01/2010
שלום רב,
בני בן שנה וחצי. במשך למעלה משנה הרגל השינה שלו הוא כזה: כל לילה הוא מתעורר פעם אחת למטרת אוכל (דייסה). הוא נרדם בסביבות 8/9 בערב, ומתעורר כל לילה בשעה אחרת כדי לאכול: לעיתים ב-1/2/3. בדר"כ חוזר מייד לישון בתום האכילה. אם התעוררותו קרובה לבוקר: 4/5 לפנות בוקר, קצת קשה לו לחזור לישון. אני מאד !!!!!!!! רוצה לגמול אותו מהרגל מיותר זה (כך אני רואה זאת). במיוחד נוכח העובדה שאני עתידה לצאת לעבוד והתעוררויות אלה באמצע הלילה מקשות עליי ועל בעלי. כיצד עלי לגשת בכלל לניסיון להפסיק הרגל כה מושרש זה?
אודה להתייחסותכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנת פעוטות
נעמה סבג שמש06/01/2010שלום ליאת,
קודם כל, כדאי לבדוק מול טיפת חלב אם בנך אינו זקוק לארוחה אחת לילית. מפאת גילו, אני מניחה שלא, אך יש לבדוק.
יש להאכילו בארוחה טובה לפני השינה, ובכדי לעשות את התהליך בצורה הדרגתית, החליפי את הארוחה במים בתחילה ורק אז תוכלי להוריד גם את זה.
עם הרבה סבלנות והתמדה זה יעבוד.
במידה ותזדקקי לתמיכה, פני לאיש מקצוע בתחום.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעסים של ילד בן 6Hila06/01/2010
שלום, בני בן שש וחצי, בכיתה א', לאחרונה יש בינינו הרבה עימותים, הוא לא עושה מה שאני מבקשת, תמיד אני צריכה לחזור על עצמי ולכעוס, התגובות שלו הם עם כעס והרבה עצבים,
לפעמים גם "בורחת" לו איזו בעיתה או מילה לא נעימה.. אני לא מצליחה להבין ממה זה נובע, אני אשמח לקבל כלים שאוכל להתמודד איתם, אני לא חושבת שעונשים פותרים את הבעיות.
דבר נוסף, יש לי בן נוסף בן- שלוש וחצי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כעסים של ילד בן 6
סמדר ריינר06/01/2010שלום הילה,
אנא הוסיפי עוד פרטים - איזה דברים שאת מבקשת הוא לא עושה, איפה אבא שלו בתמונה, ממתי זה "לאחרונה"? האם זה לאחר טריגר מסויים? וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכעסים של ילד בן 6
Hila07/01/2010סמדר בוקר טוב, אבא שלו בתמונה בדיוק כמוני, שנינו מתוסכלים מהמצב באותה מידה. מדובר בבקשות כמו: הכנת שיעורי בית, לשבת לאכול וכו', בדברים יום יומיים..
אני חושבת שרב התגובות/הכעסים קורים בשעות אחה"צ/ערב כשהוא עייף או כשהוא לא מרוצה ממשהו (לא הסכמנו על אותו דבר, כשהוא מפסיד במשחק). אני מקוה שהצלחתי להבהיר יותר את הנקודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכעסים של ילד בן 6
סמדר ריינר07/01/2010שלום הילה,
עדיין התאור כלי מדי עבורי, אני אשתדל לענות כמיטב יכולתי. קודם כל רצוי להחליט על מה מהתעקשים ועל מה לא, כדי לצמצם את החיכוך והמריבות למינימום הכרחי.
אם את מבינה שהילד עייף, אז בודאי שמיותר להתרשם מהכעס שלו, אפשר להגיד לו משהו כמו - עכישו אתה ממש עייף ומעצבן לך, בוא נעזוב את זה עכשיו ונרגע.
ככלל כדאי להכין שיעורים בשעות שהוא יותר עירני, שעות הצהריים. גם על אוכל לא חייבים להתעקש - אנחנו רעבים, אנחנו אוכלים עכשיו, מי שרעב מצטרף עכשיו, מי שלא יצטרך להמתין לארוחה הבאה/או שנכין לו אחר כך , לפני הנוהגים אצלכם בבית.
ילד שמתעצבן כשהוא מפסיד במשחק, בגיל 6 זה מאוד טבעי, אפשר להגיד לו שזה מרגיז להפסיד, לנחם אותו, להרגיע אותו, ואחר כך לחשוב ביחד איתו, כשהוא כבר רגוע, איך עוד אפשר להגיב. אוי לנסות עוד תור, אולי ללמוד ולהפיק לקחים מההפסד וללמוד טריקים איך לנצח פעם הבאה, ולפעמים גם אבא ואמא מפסידים, ואחר כך מנצחים עוד פעם בפעם אחרת (אפשר גם קצת לצחוק מזה).
בקיצור צריך לקבל בהבנה שלא תמיד מתאים לילד סדר היום שנאחנו מכתיבים לו, כדאי לראות איך להתגמש איתו, ללוות במילים את הקושי שלו, ולהישאר עיקביים במה שנראה לנו חשוב וקריטי.
אם את רוצה לפרט יותר כדי שאוכל לסייע בצורה יותר ספציפית, אנא עשי זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שתלטנית בת 6מיכל06/01/2010
שלום רב,
יש לי 2 בנות ,אחת בת 9 והשנייה בת 6 -גרות באותו חדר וכל הזמן רבות. הגדולה שלי דואגת לקטנה (לוקחת אותה מהגן, נותנת לה לאכול ודואגת לצרכיה עד שאנחנו חוזרים מהעבודה בסביבות 17:00) . הקטנה שלי מציקה לאחותה ורבה איתה על כל דבר, דורשת ממנה שתיקח לה את המעיל והתיק בדרך הביתה ולא מתחשבת בכלל ברצונות של הגדולה. הגדולה כל הזמן מוותרת ומגיעה למצב של חוסר אונים וחוסר רצון לשמור עליה. הן רבות כל היום ובדר"כ זה בגלל הקטנה. ניסינו עונשים, ניסינו שיחות אבל ,היא מקשיבה ומבינה ותוך 2 שניות הכל נשכח... אני חושבת לרשום אותה לצהרון כי אולי הן נמצאות יותר מידי ביחד אבל לא יודעת אם זו התשובה. מה עוד אפשר לעשות ואיך להתנהג כי אנחנו חסרי אונים ומגיעים למצב שממש לא נעים להיות בחברתה . מן הראוי לציין שכאשר הן בחברת אנשים או כל אחת בנפרד הן פשוט מקסימות. ממתינה לתשובה מהירה... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה שתלטנית בת 6
סמדר ריינר06/01/2010שלום מיכל,
נראה לי שיש לכם דרישות מוגזמות משתי הבנות שלכם. זו דרישה קשה מאוד מילדה בת 9 לדאוג לאחותה לבד כל יום כל השעות האלה. מה עם שיעורי הבית שלה? חברות? חוגים? מנוחה ופנאי?
והקטנה מצידה צריכה דמות של בן אדם בוגר שיחזיק אותה כמו שצריך ויעניק לה חום וגבולות.
אנא מכם, מצאו סידור אחר, בהקדם. גם לקטנה וגם לגדולה שזקוקה בגילה עדיין לנוכחות של מבוגר בשעות האלה, לא טוב שתישאר כל הזמן הזה לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרס דברים בביתשון06/01/2010
שלום, בני בן 7 וחצי ילד מדהים חכם באופן יוצא דופן אך נוטה לפעמים להרוס דברים בבית מה שהכי הדאיג אותי הוא שלפני כיומיים שכחתי את הטלפון האלחוטי במקלחת ובני הביא לי אותי רטוב ואז אמרתי אויש שכחתי את הטלפון במקלחת ניגבתי אותו והוא פעל ואתמול שוב השארתי את הטלפון במקלחת ושוב בני הביא לי אותו רטוב זה היה לי מוזר שפעמיים באותו שבוע הטלפון נרטב ודווקא הוא זה שמוצא אותו רטוב מה גם שהנחתי את הטלפון על הפח והוא לא יכל לקפוץ לניאגרה ולהירטב אז כעסתי עליו ושאלתי אותו למה הוא עושה אז זה למה הוא הרטיב את הטלפון? בהתחלה הוא הכחיש אך הרגשתי שזה הוא וזה מאוד פגע בי אחרי מסע שכנועים וכעסים הוא הסכים לכתוב על דף למה עשה זאת והוא כתב כך: רציתי שאמא תחשוב שהיא לא אחראית. מה זה אומר?? האם זה חמור ?? למה שילד אהוב שעטוף בהמון אהבה והשקעה שטוען שאני האמא הכי טובה בעולם ושומר עליי כל הזמן יתנהג ככה ולמה הוא רוצה שאני אחשוב שאני לא אחראית???
בעבר הוא הרס לאחיו את המגן מזרן ולקחתי לו כסף מהקופה כדי שיעריך את הדברים אבל זה לא הפריע לו כל כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרס דברים בבית
סמדר ריינר06/01/2010שלום שון,
אני לא מספיק מכירה אתכם, ולכן אני יכולה רק לשער. אני כמובן לא יכולה לדעת בדיוק מה זה אומר. אבל אני חושבת שאת מבינה נכון, שזה אומר משהו שקשור למצוקה של הילד, ושהוא אכן מנסה להגיד משהו. עונשים לא יעזרו, כפי שראית בעצמך. משהו במעשים של הילד נראה לי קשור לענייני שמירה והגנה. (הוא הורס את המגן מזרן, כלומר משהו שאמור להגן על מזרן, והוא מצא את הטלפון שאת שכחת, כלומר במידה מסויימת לא שמרת על הטלפון מספיק בעיניו) ולכן נראה לי שאולי הוא מנסה להגיד משהו על ענייני הגנה ושמירה.
תנסי להמשיך ולשאול אותו, אם אפשר בשקט, ובלי כעס, האם הוא חושב שיש עוד דברים שאת לא אחראית בהם חוץ המטלפון, או שלא שמרת על משהו מספיק טוב לדעתו.
יכול להיות שהתשובה לא תהיה נעימה, אבל בינתיים גילית אומץ רב כששאלת אותו, אומנם התשובה קצת הלחיצה אותך, אבל עדיף לדעת את האמת עכשיו, מאשר מאוחר יותר.
ואל תשכחי, שגם אם את עושה טעויות או שקשה לילד שלך לפעמים, זה לא אומר שאת אמא לא טובה, אלא שכולנו אנושיים, לפעמים מצליחים יותר ולפעמים פחות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על עזרה לכ' סמדר ריינר
אוקסנה06/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שמפחדתג'ודי06/01/2010
שלום,
בתי בת 4, היא מאד מפחדת להישאר לבדה בחדר, גם בשעות היום, אני נמצאת בחדר סמוך והיא רוצה שאהיה איתה. אציין שהיא נחשפה לגנבים הואיל והיו אצלנו פריצות בחצר ובבתים הסמוכים.
בלילה היא מוכנה ללכת לישון במיטה שלה, כמובן שאשב לידה עד שתירדם. במשך היום אפילו לשירותים היא רוצה שאהיה לידה. היא מפחדת מאנשים רעים שיכולים להרוג, מחיות בר, מרעש שהיא שומעת מהרחוב. האם אלה פחדים שאופיניים לגיל ומה אפשר לעשות כדי להרגיעה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד
ליאת גרוס06/01/2010שלום ג'ודי
גיל 4 הוא גיל אופייני לפחדים אך נראה לי שבתך מפחדת באופן שאינו בנורמה לגיל.נשמע שחוותה כמה דברים לא פשוטים ולכן הפחד הגיוני אבל יחד עם זאת הפחד פוגע באיכות חייה ועל כן יש לטפל והתמודד.
ראשית חשוב לא לשדר לה פחד. אם את מפחדת או לחוצה עקב הפריצות שהיו זה יעבור לילדה פי כמה. כל טיפול בה לא יהיה יעיל אם את מפחדת. אם את לא. חשוב לשדר לה שהיא בטוחה , הכל בסדר ומצופה ממנה ל התגבר. עשי זאת באופן הדרגתי מאד. הביאי אותה למצב בו היא עצמה רוצה לפחד פחות ולהעיז יותר. חזקי אותה על כל התמודדות קטנה. ניתן אפילו לתת פרסים על התמודדויות טובות. בחרי יחד עם הילדה פחד אחד , דווקא לא הכי מרכזי ותתחילו לעבוד עליו. ניתן להשתמש בדמיונות, סיפורים, ציורים וכו'. רעיונות נוספים תמצאי פינת השאלות הנפוצות בפורום.
אם איןשיפור מומלץ לפנות לטיפול קוגנטיבי התנהגותי מלווה בהדרכת הורים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה אצל תינוקות10005/01/2010
מה אתן שבאות מתחום הפסיכולוגיה יכולות לומר על שינה אצל תינוקות.
האם צריך להנחיל הרדמות מגיל צעיר ? באיזה מחיר ? לתת לתינוק לבכות ולא להענות לצרכיו ? להניק בלילה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואלת שוב
10010/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה על פסיכולוג/ית ילדיםיעל05/01/2010
שלום,
אני אשמח לקבל המלצה על פסיכולוג/ית ילדים באיזור השפלה (רחובות והסביבה) לילד בן 6 עם רגרסיה התפתחותית וסימני מצוקה נפשית.
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה על פסיכולוגית ברחובות
ליאת גרוס06/01/2010אני לא בטוחה שהיא פנויה או מתאימה לגיל זה אבל נסי לשוחח עם שיינדי-0508507551
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורייה סבטלנה
טניה19/01/2010גבי אוריה סבטלנה מציגה את עצמה כפסיכולוגית. לאחר טיפול ראשון והתרשמות מחוסר מקצוענות (דרך הגב מדברת רק רוסית) לא רשומה בפנקס פסיכולוגים ולא מוכרת למועצה מדעית.גם לפנייתי לפסיכולוגית ארצית- אין מקום מקצועי לגברת אוריה.
אני מזהירה לכם לא לפנות לטיפול לשקרנים ושרלטנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בשליפה מהזיכרוןליאת05/01/2010
בני בן ה-6 עולה בשנה הבאה לכיתה א, ילד מאוד חכם וסקרן ומאו מאוד רגיש. בשיחה עם הגננת שלו נאמר לי שיש לו פער גדול בין מה שהוא רוצה להגיד למה שקורה בפועל.
לדוגמא: במפגש הוא רוצה להגיד משהו או לספר ואז פשוט נתקעות לו המילים והוא נעשה איטי.הרעיון נמצא אצלו בראש אך קשה לו להוציא זאת החוצה. עם זאת חשוב לציין כי יש לו אוצר מילים מאוד רחב, והוא ילד שמאוד אוהב לדעת איך כל דבר עובד בקיצור "מדען" קטן.
העניין הזה מאוד מטריד אותי מאחר וכשזה קורה הילדים חסרי סבלנות וכבר לא מקשיבים לו. כרגע החברה בגן עוד סלחנית אך בביה"ס אני מעריכה שיהיה לו קשה יותר כי שם זה כבר סיפור אחר לגמרי. והם בטח יכנו אותו בשמות ועוד דברים מעין אלו.
אנא עזרו לי. אפילו אם יש איזו שהיא פעילות שתעזור לו בדרך עקיפה אני מאוד אודה לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בשליפה
ליאת גרוס06/01/2010לקות בשליפה היא אכן בעייה לא נעימה. אני ממליצה מאד לפנות לקלינאית תקשורת . קלינאית טובה תוכל לעבוד איתו ולהדריך אותך. בהמשך, במידה ויעלו קשיים בתחום הלימודי מומלץ לבצע אבחון פסיכודידקטי או דידקטי על מנת להבין טוב יותר את קשייו ולעלות את מודעות המורים למאפיינים הספציפייםשל בנך ולתת לו התאמות מתאימות כמו הארכת זמן וכו.
בהצלחה'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מטפלים בבעיהאורלי05/01/2010
אני ובן זוגי התגרשנו לפני שנה וחצי ,בתי בת השמונה וחצי אמרה לי כאשר שוחחנו
שהיא רוצה למות ???????????ילדה בת שמונה וחצי מוציאה מילה כזאת ...............מה עושיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מטפלים בבעיה
סמדר ריינר05/01/2010שלום אורלי,
קודם כל כדאי לשוחח איתה, ולהבין מה מציק לה בדיוק, ולפי זה לראות איך מתקדמים. העובדה שהתגרשתם היא בפני עצמה לא סיבה שמתארת את כל המצב. האם הגירושים קשים? האם הילדה נמצאת בליבו של סכסוך והסתה? האם יש סיבה אחרת? קודם כל חשוב להבין את תמונה במלואה, ואז אפשר להחליט האם כדאי לפנות לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אליהו16/01/2010הגירושין עברו בלי יותר מדי אינטריגות ,אני בתי ואחות עברנו לגור אצל אבי ,לאחר הגירושין .
בתי ילדה קצת מופנמת לא יותר מידי מדבר ,אולי לאחרונה יותר !!!
האבא ואני דואגים שהם ידברו לפחות פעם ביום כדי לספר ולהתעדכן מה עובר אלינו בחיינו ,יש מפגש פעם בשבןעיים ,הם הולכות לאבא שגר עם חברתו והבן של החברה יחד ,יש להן חדר משלהן
סה"כ הן מספרות שהחברה מתנהגת אלהן יפה מאוד .
עברנו לגור אצל אבי בבת ים ,בנותיי המשיכו להתנהל בבית הספר בחולון איפה שגרנו בעבר ,את הדירה שלנו השכרתי לזמן קצוב ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר16/01/2010שלום אורלי,
תודה על ההרחבה, אך עדיין לא ברור לי מדוע הילדה אומרת שהיא רוצה למות. מה כל כך נורא עבורה? האם ניסית לשאול אותה? מה היא עונה כשושאלים אותה? באיזה סיטואציות היא אומרת את הדבר הזה? תוך כדי מריבות? אחרי תסכול מסויים כשמשהו לא הולך לה? חשוב להבין יותר את עולמה לפני שמסיקים מסקנות. אם היא זו שמקשרת בין התחושה הזו לגירושין, צריך להבין יותר טוב, יחד איתה בכל זאת למה? מה המחשבות שלה בעקבות הגירושין שגורמות לה לכזה ייאוש? מה נראה לה כל כך שחור במצב החדש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 וחצייהושוע05/01/2010
בן 8 וחצי מדהים חכם מזה תקופה של חודשיים הרבה הפרעות בשיעורים (ללא אלימות מילולית ופיזית) דברים קטנים שמשיחים את דעתו .כיצד ניתן לאבחן זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 וחצי
סמדר ריינר05/01/2010שלום יהושוע,
אם אתם רוצים לערוך אבחון כדי לבדוק האם יש בעיה של קשה וריכוז, ניתן לברר דרך פסיכולוגית בית הספר מקומות שעוסקים באבחון הזה במקום מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 2.5 לא "אוהבת" את אמאג'ני05/01/2010
שלום
בתי בת 2.5 ילדה מקסימה. מאז סוף ההריון עם אחותה הקטנה (לפני כ9 חודשים) היא פשוט לא מקבלת אותי. נהייתה לגמרי הילדה של אבא.
יצא שבעלי התעסק איתה יותר תקופה מסויימת, הוא רחץ אותה והשכיב אותה לישון כל יום.
ביומיום הכל סבבה עד ש: היא חולה, נפלה, פוחדת או סתם עייפה, אז היא רוצה רק את אבא, ולא מוכנה שאני אפילו אגע בה. אם היא מתעוררת מסיבה כלשהי באמצע הלילה ואני ניגשת אליה היא מתחילה לצרוח כאילו אני מנסה לפגוע בה.
אין לי בעיה עם זה שהיא מעדיפה את אבא כאשר שנינו בסביבה, הבעיה היא כאשר רק אני והיא ביחד, ברגע שמשהו רע לה היא צורחת "אבא" ולא מוכנה לשמוע אותי ולהתנחם אצלי.
אני מרגישה שהיא לא סומכת עליי, לא מרגישה איתי מספיק בטוחה ברגעים הקשים שלה, ואני לא מבינה למה... נראה כאילו בשבילה אני כמו אחת מהמטפלות בגן (שהיא מאוד אוהבת) ולא אמא.
אני לוקחת אותה כל יום מהגן (היא תמיד מאוד שמחה כשאני באה) ויושבת שעה רק איתה (בלי הקטנה), היא מאוד אוהבת את אחותה הקטנה (אלא אם כן אבא הרים אותה) אז לא נראה לי שזאת הבעיה.
אני ממש מתוסכלת מהעניין הזה, אני משתדלת גם לרחוץ ולהשכיב אותה לישון אבל בדרך כלל היא לא מוכנה, ואנחנו "מכריחים" אותה.
בדרך כלל היא מנשקת/מחבקת אותי רק אחרי "איומים" שלי או של בעלי.
כל הסיפור הזה גורם גם לי להתייחס אליה בצורה שונה, אני לא יכולה להמנע מלהעלב ולכעוס למרות שאני מבינה שהיא ילדה קטנה ולא ממש מבינה מה היא עושה.
אודה מאוד לייעוץ.
מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענישה את אמא
נעמה סבג שמש05/01/2010היי,
הילדה כעסה עלייך והענישה אותך. ך זה התחיל וונמשך כיום כשגרה.
כיוון שהיתה חלוקה ברורה שאמא מטפלת בתינוקת ואבא מטפל בי, היא לא מוכנה להרפות גם כשאת יכולה אחרת.
הייתי ממליצה שאבא יאמר שהוא עייף, ואת תקלחי אותה, למשל.
עם זאת, חשוב להבהיר לה שהיא לא מחליטה. חייב להכניס סדר לשגרה. תעשו טבלת ימים. שתידע על פי הטבלה באיזה יום אמא מקלחת ומשכיבה ובאיזה יום אבא. תתחילו כך. במשהו קבוע ולא אקראי. לאט לאט היא תבקש אותך יותר.
לא הייתי מכריחה אותה לחבק ולנשק. הייתי אומרת לה שהיא לא חייבת לאהוב אותי אבל אני תמיד אוהב אותה.
את מוזמנת גם לקרוא מאמרים שלי בנושא, באתר שלי, וכתבות אליהם התראיינתי, באתר.
סבלנות והתמדה.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות גבולות ופחדים אצל ילד בן 8שיראל05/01/2010
בני בן 7 ו-8 חודשים תלמיד חכם בכיתה ב' ילד חברותי ומקסים מאוד כל פעם יש לו פחדים והתנהגות שונים וזה מתבטא בעיקר שבשעות הערב הוא מוכן להתקלח לבד רק שאני או בעלי נהיה במקלחת ונחכה לו או שאנחנו נקלח אותו אם לא הוא יחכה עד שנבוא או ילך אחרינו
יש לנו בית עם 2 קומות ואם אני מבקשת ממנו שיביא לי משהו מהקומה למעלה הוא מפחד לעלות ומבקש מאחותו שתבוא איתו ועם היא לא רוצה הוא לא יביא לי
ברצוני לציין שמלפני מס' ימים בני התחיל להיות בבית לבד אחרי בית הספר וזה לפי בקשתו הוא פשוט לא הסכים להיות יותר בצהרון כי הוא מרגיש גדול וכל החברים שהיו בצהרון איתו עזבו ונמצאים לבד בבית ואחרי חודש וחצי שהוא מבקש החלטנו לאתר לו ובינתיים זה בסדר הוא מסתדר יפה מאוד נכנס הביתה מכין שיעורים אוכל צהריים ומשחק בבית ובסביבות השעה 16:00 יוצא לשחק עם חברים ואין לו בעיה עם זה כל העניין של הפחדים מתחיל בשעות הערב עכשיו בנוסף תמיד יש לו דברים שלילים ודברים רעים להגיד הוא יכול להגיד לי הילד הזה חרא או אם ישמע שמישהו עצבן אותו הוא יבוא ויגיד הבן אדם או הילד הזה חרא זבל ילד מגעיל ועכשיו הוא יכול לשבת איתי בערב ואנחנו מדברים על כל מה מיני דברים ופתאום הוא נזכר בדברים הרעים ואומר לי את כל הדברים הרעים וכשאני מבקשת ממנו שיחשוב על דברים טובים ויגיד לי רק דברים טובים הוא אומר לי אין לי נכנס בי הילד הרע ואני אומר רק דברים רעים בנוסף הוא תלמיד חרוץ אבל כשיש לו מבחנים ואני מבקשת ממנו לקרוא פרק מסויים בספר הוא לא מוכן ומתחיל להתנגד לבכות ולהיכנס להיסטריה ורק רוצה שאני יעשה לו מבחן ודרך המבחן מה שהוא לא יבין אז אני יסביר לו והוא ילמד וכשאני מסבירה לו שקודם צריך לקרוא לדעת את הפרק ואח"כ ללמוד למבחן הוא לא רוצה להבין ובוכה היסטרי נגיד עם אחותו רואה איזה תוכנית בטלוויזיה והוא לא רוצה לראות את התוכנית הוא יקח את השלט ויעביר למה שהוא רוצה ושאחותו צועקת הוא יעבור ויתן לה מכה או ימשך לה בשיער בנוסף הוא בודק גבולות בכל דבר אצלנו למשל כשהוא משחק עם חבר ורוצה להביא אותו אלינו בשעה 19:00 בערב ואני אומרת לו שעכשיו חבר לא יכול לבוא כי מאוחר ושיבוא מחר מוקדם אז הוא אומר מס' דקות וכשאני מרשה למס' דקות ומבקשת לסיים את המשחק עם החבר הוא מבקש עוד עד שאני נוקטת בעמדה ואז זה מסתיים.בנוסף בזמן האחרון בני אומר שאני לא אוהבת אותו ואוהבת רק את אחותו ושאני שונאת אותו ושאני מסבירה לו שאני אוהבת אותו הכי בעולם ושבזכותו אני הייתי אמא לראשונה כי הוא הבכור והוא האושר שלי בחיים אז הוא אומר לי שהוא גם אוהב אותי אבל בכל זאת שאני אוהבת יותר את אחותו וכמה שאני מסבירה לו שאני אוהבת את כולם גם אותו וגם את אחותו וגם אח שלו התינוק זה לא עוזר הוא אומר לי את לא נותנת לי תשומת לב וכו' וכמה שאני נותנת לכולם תשומת לב יושבת איתם בערב בודקת לו שיעורים כשאני מגיעה מהעבודה לפעמים משחקת איתם.ממה נובע כל ההתנהגות הזו ואיך אפשר לעזור לבני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
שיראל07/01/2010עדיין לא קיבלתי תשובה בעניין
בתודה מראש,
שיראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנהגות גבולות ופחדים
סמדר ריינר07/01/2010שלום שיראל,
ייתכן שיש קשר במקרה שלכם בין נושא הגבולות ונושא הפחדים. נשמע שהילד מנהל את הבית, ואז יוצא שהוא הכי חזק והכי גדול וזה מפחיד אותו, ובצדק, כי הוא בסך הכל ילד קטן.
אתם ההורים צריכים למצוא את הדרך לקחת חזרה את המנהיגות והסמכות בבית. לדבר בצורה נחרצת וברורה ולהיות עקביים. עם זאת כדאי לבחור על מה רבים איתו ועל מה זה לא מספיק חשוב להתעקש. למשל אם הוא רוצה שקודם תבחני אותו, תנסי, מה איכפת לך? אולי הוא כבר יודע? אם הוא לא יצליח בבחינה שתעשי לו אז תקראו את הפרק שוב, למה להתווכח מראש?
בנוסף, אין טעם לדרוש מילד להגיד רק דברים טובים. לא קורים לו רק דברים טובים, (למי כן?) הוא לא מרגיש רק דברים טובים, אז למה שהוא יגיד רק טובים? מה הוא יעשה עם התחושות הרעות שלו? יבלע אותן בחזרה? אם הילד אומר דברים לא טובים, צריך להקשיב, ולנסות להבין איתו מה קרה לו, למה הוא אומר את זה מה פגע בו, רק אחרי שהקשבנו לו וניסינו לעזור לו לפתור את זה, אפשר לנסות לחנך אותו ולהגיד לו שבפעם הבאה אפשר להגיד את זה אחרת, למשל שהוא כועס, או פגוע.
הייתי גם מקשיבה טוב טוב לדבריו בנושא הקיפוח שהוא חש, ושואלת אותו למה הוא התכוון? ולא הודפת את זה מיד בהתגוננות "מה פתאום אנחנו נותנים אותה תשומת לב" יכול להיות, אבל הוא לא מרגיש כך, כדאי לבדוק איתו איזה דוגמאות יש לו, האם הוא צודק? האם יש לכם דוגמאות הפוכות? אז להראות לו אותן. יותר לשוחח ולהבין ופחות להאבק כדי לקבוע סתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שיראל10/01/2010תודה על התגובה שלך אני יקח לתשומת לבי ויפעל לפי הטיפים שנתת לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה ובהצלחה:-)
סמדר ריינר10/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלטנות אצל ילדיםרחלי05/01/2010
שלום,
בתי בת חמש וחצי, ילדה פקחית ומניפולטיבית. בת בכורה מבין 3.יודעת היטב את מקומה ומשיגה כמעט בקלות את מבוקשה.(בעיקר דרך התנהגויות מניפולטיביות, נניח מול אחיה).
מאד אוהבת חברות ומשחק חופשי.אוהבת בעיקר שבאות אליה חברות ופחות ללכת אליהן,ואני חוששת שאני מתחילה להבין מדוע....
בתי משתלטת על המשחק, על החברה, "זה הבית שלי ואני אגיד לך מה לעשות", "אם לא תשחקי איתי ב X, לא תבואי אליי יותר" "אמא, X לא רוצה לשחק איתי בX" ועוד כהנה וכהנה.
אני מתחילה להרגיש דלדול של החברות שמסכימות להגיע ולצערי, אני יכולה להבין אותן :(
היא מעירה להן, מציקה, כועסת עליהן כשפועלות לא לרוחה ולפי תכניותיה.
אתמול ממש התנהגה בחוסר נימוס וכבוד לחברתה. התרעתי וקראתי לה מס' פעמים לצד. הזכרתי שזו אורחת ושעלינו לנהוג עמה בכבוד.
הסברתי שלא ירצו לבוא אליה חברות ושלא יהיה לה נעים.
חשבתי ל"העניש" ולא לאפשר השבוע הבאת חברות על מנת שתחשוב על התנהגותה.
לפני כן, החלטתי להתייעץ עם המומחים :)
אודה לתשובתכם ותשומת הלב
תודה,
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלטנות אצל ילדים
סמדר ריינר05/01/2010שלום רחלי,
טוב שאת מתייעצת:-) אני באופן אישי נגד ענישה, כיוון שהיא משפילה את הילד ולא משיגה את מטרתה בדרך כלל. לרוב היא מבטאת חוסר אונים של ההורים, שאפשר להבין אותו אבל זה לא עוזר לילד. גם את בעצמך לא מרגישה נוח עם הענישה ולכן את מהססת ושואלת וטוב שכך.
בתך היא בסך הכל בת 5. ילדים רבים בגיל הזה מתקשים לוותר במשחקים, ומרגישים רכושנות רבה וצורך בשליטה. נראה לי שחלק מהכעס שלך עליה נובע מציפיות לא מותאמות לגיל.
הדרך הנכונה ביותר לטפל בכך היא כשלילדה תהיה מוטיבציה, כי כרגע זה מפריע לך ולא לה. כשילדות יסרבו לה, והיא תתחיל להרגיש חשש סביב העניין, יהיה נכון לשבת ולדבר איתה ולבדוק ביחד ממה זה נובע ואיך אפשר להתנהג אחרת ולהחבר מחדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
