פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה!נשיקת מבוגר לפעוט-האם זה מזיק?
    אמא'לה
    03/01/2010

    בתי בת 3 שנים ושלושה חודשים. כל כמה זמן מתפתחים לה הרים של מוגלה בתוך הגרון שגורמים לה לחום גבוה וטיפול באנטיביוטיקה של עשרה ימים.
    הרופא מדבר על שתי אפשרויות עיקריות שבעטיין זה נגרם: מוצצים שאולי התלכלכו ולא נשטפו כראוי, ונשיקות מבוגרים בפרצוף.
    ראוי לציין 2 דברים חשובים:
    1) אני שומרת על תנאי היגיינה, מרתיחה את המוצצים כל כמה זמן (או נכון יותר לומר- הרתחתי, כיוון שכבר כמה ימים היא גמולה מהם תודה לאל), שוטפת היטב ומרתיחה את הבקבוקים והכוסות מהם היא שותה.
    2) עוד בפעם הראשונה שזה קרה והרופא אמר לי את הנ"ל, ביקשתי מקרובינו לא לנשקה בפנים. שמתי לב שבכל פעם שקורה שהיא (בכל זאת ולמרות שביקשתי) מקבלת נשיקות בפנים- אחרי זמן מה היא חולה.

    לצערי, יש מי שחושב שאני פשוט לא רוצה שינשקו אותה ואני ממציאה את הדברים ואין סיכוי שנשיקות ילדים בפנים יגרמו לדבר כזה, אך רופא הילדים שלה מתעקש שזה כך. לי זה נשמע הגיוני ואני סומכת על הרופא בעיניים עצומות, אך רציתי לקבל חוות דעת נוספת ואולי אפילו הפניה לקריאה בנושא במקום כלשהו.
    אשמח לתשובה מהירה,

    בתודה,
    טל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    04/01/2010

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=61 id=link]רפואת ילדים, מחלות ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה איטית
    גל
    03/01/2010


    שלום,
    הילדה שלי בת 4, היא איטית, לדוגמא כשהיא מכינה עבודה,ציור ויש מסביבה אנשים (לא בבית), היא מסתכלת סביב ולא כל כך מתרכזת בעבודה שלה. אציין שהיא ילדה מאד דייקנית וכשהיא לבדה או איתי היא עובדת בריכוז.
    בגן שעשועים היא יכולה לעמוד ליד הסולם של המגלשה ראשונה בתור ובינתיים ילדים אחרים עוקפים אותה.
    הגננת בגן הקודם גם ציינה שהיא מאד איטית ומסתכלת ולומדת הרבה על מה שקורה מסביב.
    האם כדאי לקחת אותה לאיבחון ומה יכולות להיות הסבות לכך ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה איטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה איטית

    סמדר ריינר
    03/01/2010

    שלום גל,
    השאלה למה זה מפריע כרגע? נראה שזו דרכה ללמוד על העולם, וזה הקצב שלה. אם בהמשך יתברר שיש קושי עם זה תמיד אפשר לפנות לאבחון. כרגע היא נראית לי קטנה מדי מכדי להעמיס עליה את הלחצים האלו. תנו לה לגדול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה?
    אבי
    02/01/2010


    אני בן 33 נשוי ואב לשתי בנות אחת בת 5 והשניה שלוש .

    לאח שלי שלושה בנים ונולד לו בת לפני שנה .

    בקשר לבת שלו בת השנה כול הזמן רוצה אותי ורוצה שתבוא אלי ועוזבת את אימא ואבא שלה וגם בוכה כי רוצה לבוא אלי .

    אני בדרך כלל רציני ולא מרבה לחיך . אבל הבנות שלי מאוד אוהב ואמוד מפנק אותם . ולבת אחי רגיל לא מחיך לה יותר מדי או מפנק אותה .

    ואם אנחנו בחדר אני והאח שלי ואשתו ועוד עשרה והיא נופלת קצת או מתחילה לבכות . אז לא הולכת לאבא שלה או לאימא שלה היא באה אלי וכאילו מתחליה להתלונן לי .

    ובדרך כלל כשהיא רואה אותי הרבה בוכה בגלל שתבוא אלי .

    מבקש הסבר ומה האלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום אבי,
    אני לא יכולה לענות לך על השאלה כיון שאני לא מכירה את המשפחה של אחיך ואת מערכות היחסים שם. יכול להיות שמה שקורה לא קשור אליך בהכרח אלא אליהם, ואם זה מפריע להם, הם צריכים לפנות ולשאול ולתת יותר פרטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קל וקשה
    אוקסנה
    02/01/2010

    שלום. ילד שלי בן 3 שנים ו-4 חודשים. דברים פשוטים קשה לו ללמוד מדברים קשים. אם משחק קשה הוא ילמד מי פעם שניה. אם זה פשוט הוא לא רוצה ללמוד. מה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קל וקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קל וקשה

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום אוקסנה,
    לפי מה את קובעת מה קל ומה קשה? אוי מה שנראה לך קל לבן שלך זה קשה? אם תפרטי יותר דוגמאות יהיה קל יותר להתייחס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לכ' סמדר

    אוקסנה
    02/01/2010

    לילד לא לקח הרבה זמן ללמוד: לספור מ 1- 10, 23 אותיות למדנו מהר, 8 סוגי צורות למדנו מהר,
    20-25 חיות הו יודעה. אבל לתת אוכל לדובי או בובה זה קשה לא. (לא יודעה לעשות). לאכול לבד הוא לא יודעה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קל או קשה

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    אוקסנה שלום,
    את מתארת שני תחומים שונים של יכולות. זה בכלל לא עניין של קל או קשה, אלא יכולות אחרות לגמרי. לאכול לבד או לתת אוכל לבובה זה מצריך גם יכולת מוטורית של מוטוריקה עדינה וגם האכלה בגיל הזה קשורה ריגשית בקשר, כשאת מאכילה אותו את נמצאת בקשר איתו, כשהוא אוכל לבד זה משהו אחר לגמרי.כשהוא משחק עם דובי הוא אמור לפתח סוג של קשר, במשחק כמובן, עם הדובי.
    גם לא ברור לי לגבי נושא ההאכלה, כמו שאמרת אם הוא לא יודע או לא רוצה. להאכיל את הדובי הוא לא חייב, הוא יכול לשחק עם הדובי איך שבא לו. לאכול לבד, הוא כבר אמור להיות מסוגל. מה קורה אם את לא מאכילה אותו? הוא נשאר רעב? או שהוא לא אוכל באופן שאת היית רוצה? (מלכלך, לא מסיים הכל) נראה לי שאם תניחי לאכול לבד הוא יאכל בסוף, בדרך שלו אמנם, ואת תצטרכי לעשות ויתור, שלא הכל נעשה כמו שאת עושה, וכמו שאת רוצה, הוא זה הוא ואת זו את, וילדים בני 3 מלכלכים כשהם אוכלים, אוכלים לאט, אוכלים מעט לפעמים, אוכלים ביד וכו'. נראה לי שאם תניחי לזה, תיפתר הבעיה ויתברר שהיא לא קשורה לידע, אלא למערכת היחסים ביניכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על הסבר ברור ביותר.

    אוקסנה
    02/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-)

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיכה .
    חנן
    02/01/2010

    אני מעונינת לשאול שאלה בנושא תמיכה שאני צריכה או לא צריכה לתת לבעלי והסיפור הוא כזה :
    בעלי נכנס לאימות עם ביתי בת 12, הוא ישב כועס בסלון וביתי הסתגרה בחדרה כועסת .
    כששאלתי את בעלי מה קרה טען כי הילדה התנהגה לא בסדר , התחצפה אליו , כששאלתי את ביתי סיפרה לי את הצד שלה וטענה שנפגעה כי בעלי הרים את הקול עליה ולכן הסתגרה בחדרה .
    אני לא נקטתי עמדה והתעלמתי מטענת ביתי וטענת בעלי (כי לא הייתי באזור באותו אימות )
    האם פעלתי נכון שלא נקטתי עמדה , יתכן ואי נקיטת עמדה התפרש אצל ביתי שאני מסכימה להתנהגותה ?
    האם הייתי צריכה להעיר לביתי על התנהגותה החצופה או להתעלם מכך ?
    האם הייתי צריכה לתמוך בבעלי ולחזק אותו ?
    האם הייתי צריכה להיות אמפתית לילדה ולתמוך בבעלי ?
    האם הייתי צריכה לתמוך בבעלי גם אם אני חושבת שהוא לא היה צריך להרים את קולו ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תמיכה .

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיכה

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום מירי,
    נראה לי שאת נהיית משותקת מקונפליקט נאמנויות בין בעלך לביתך.
    קודם כל כדאי לעשות הבחנה בין שני מושגים - תמיכה והסכמה. לתמוך במישהו בזמן שיש לו קושי או עימות זה לא אומר בהכרח להסכים איתו לגמרי.
    בעלך בוודאי מצפה שלא תערערי על הסמכות שלו בפני הילדה והוא צודק.
    עם זאת, אכן קרה שם משהו שיש לו שני צדדים, ושני הצדדים צריכים ללמוד להקשיב זה לזה, זה לא עניין של שחור לבן וצדק טואטלי.
    מה שניתן לעשות לדעתי במצב כזה, אחרי ששמעת את שני הצדדים, לא להישאר בעמדה המשותקת, אלא לחזור לבעלך, לספר לו מה שמעת, ולדרבן אותו, בתור המבוגר האחראי ליזום שיחה שקטה עם ביתך אחרי ששניהם נרגעו. זה לא אומר שהוא מוחל על כבודו, זה לא אומר שהוא מודה שהיא צודקת, זה רק אומר שעכשיו מבררים בשקט ומי שאחראי ליזום את זה זה ההורה.
    בשיחה הזו הוא אמור להגיד מה שהוא חושב, והיא את מה שקרה לה, חשוב להבהיר שיש דרכים ללא חוצפה וללא צעקות להבהיר את הרצונות והדעות של הצדדים, ושיש דברים שההורים קובעים בכל מקרה, אבל מותר בהחלט לשמוע, בשקט, מה הילדה חושבת או רוצה, זה לא אומר שחייבים לתת לה את זה או להסכים איתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההורים רבים והילד לוקח צד
    אורית
    01/01/2010

    שלום, אני ובעלי רבים מדי פעם בנוכחות בנינו בן ה5. פעמים רבות הילד לוקח צד - את צידו של בעלי במריבה. אנחנו לא משתפים אותו בויכוחים בשום אופן אבל כשהוא נוכח הוא מאמץ את דעתו של בעלי ומבטא אותה. חוץ מזה הוא אומר שהוא עצוב. אני מניחה שיותר קל לו להזדהות עם בעלי שכן הדינמיקה בעת הריב היא כזו שאני מדברת בלהט ומרימה קול ואילו בעלי שותק בדרך כלל או מבטל אותי, ונתפס כצד החלש. באופן כללי מערכת היחסית בבית טובה מאוד בין כולם, יחד עם זאת הילד מעדיף באופן קבוע את בעלי במקרים מסויימים (כמו למשל כאשר צריך לבחור עם מי לנוסע באוטו או מי יעשה לו אמבטיה). אין לי מושג איך צריך לנהוג באופן כזה, מתוך הנחה שאין אפשרות לדחות את הריבים לשמונה בערב. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ההורים רבים והילד לוקח צד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההורים רבים והילד לוקח צד

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום אורית,
    נראה שאת מבינה היטב את הדינימיקה שקורית, ואת מרגישה שהיא לא הוגנת. נשמע לי שאת מחפשת כרגע פטנט שלא ייכנס לדינימיקה ביניכם אלא רק ישנה את התוצאה מבחינת הקשר של הילד איתך.
    אני לא בטוחה שיש לי פטנט כזה. הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו הוא שתנסי לייצר קשר אחר עם הילד בזמנים שאת נמצאת איתו לבד - שתהיה לו חוויה אחרת עם אמא שלו ממה שהוא חווה כשאמא נמצאת עם אבא ביחד.
    זה כמובן לא פותר את כל הבעיה וגם לא את הנזק הנפשי שנגרם לילד. אם את רוצה לפתור את זה כדאי שתטפלו באופן כלשהו בדינימיקה הזוגית ביניכם. כי בינתיים הילד חווה הזדהות אם אב שהוא תופס כקורבני ואמא שנתפסת כתוקפנית, דבר שיש לו משמעות להמשך הגדילה שלו וההתבגרות שלו כגבר לעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמיון מפותח (מדי) אצל ביתי בת ה 3.5
    אבי
    01/01/2010

    שלום רב,
    יש לי בת בת 3.5 ויש לה דמיון מפותח מאוד.
    לעיתים אנו שומעים אותה מדברת עם הבובות וצוחקת ממה שהן כביכול עונות לה.
    הגננת לקחה אותנו לשיחה ואמרה לנו שלדעתה יכול להיות שהדמין שלה חורג מחוץ לנורמה לדוגמא:
    * היא אמרה שהיא נשרפת ורכב כיבוי אש יכבה את האש ואז היא הלכה מילד לילד ואמרה לו שהיא תשרוף אותו.
    * היא אמרה שהזאב יאכל את האוכל שלה
    * היא המציאה סיפור שהיא יצאה מהגן, שחתול שרט אותה, שהיא חזרה וששמו להבגן קרח על השריטה ושעכשיו הכל בסדר (דבר שלא היה ולא נברא)
    * היא מדברת על יער הפרחים ומכשפות.

    אני רוצה לציין שאין לנו כבלים ואנחנו מאוד מסננים לה את התכנים אבל אנחנו כן מרבים לרכוש לה ספרים ומספרים לה סיפורים רבים (יש לה מעל ל 100 ספרים).

    רציתי לדעת אם יש סיבה לדאגה ומה מומלץ לעשות.

    בברכה,
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמיון מפותח מדי

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום אבי,
    קשה עדיין לדעת בגיל הזה לפי התאור האם יש פה בעיה. ילדים בגיל הזה מתקשים לפעמים להבחין בין דמיון למציאות וזה לא אומר בהכרח שיש פה בעיה. יש לה קצת פחדים, וגם זה דבר נורמלי לגילה. חסר לי גם מידע איך היא משחקת עם ילדים אחרים ומשתפת אותם בעולמה, ואיך היא מתפקדת בשאר התחומים. גם לא ברור לי מהתאור האם היא כשהיא משחקת עם הבובות היא באמת שומעת שם קולות או שהיא יודעת בתוך תוכה שזה בדמיון.
    כך שלפי שנתונים שנתת, אני לא יכולה לתת תשובה חד משמעית.
    אם אתם חשים שיש משהו מוזר בהתנהגות שלה ואתם מודאגים אולי כדאי שתפנו בצורה מסודרת לאבחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין קשר לדעתי

    רני
    02/01/2010

    נשים בדרך כלל מפותחות יותר בדמיון מגברים בגיל כזה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמיון של ילדה בת 3.5

    ענת
    03/01/2010

    אבי שלום
    בתי בת 10 היום סובלת "מדמיונות" כאלה ואחרים, זה התחיל פחות או יותר בגיל 4 ומשהו, בדברים קטנים ואפילו מצחיקים, היינו אומרים לגננת שלה או אפילו לאמהות של חברים שלה שהיא הצליחה לעבוד עליהן, היום זה כבר חמור יותר ומגיע למקרים מאוד קיצוניים שכבר הנהלה בית הספר מעורבת. אני לא מנסה להפחיד אותך אבל שתהיה לך יד על הדופק כדי לא לאבד שליטה. וכן ללכת לבדוק למה זה קורה ומה עומד מאחורי ה"דמיונות" האלה, כן להיעזר באיש מקצוע שיודע איך לדבר עם הילדה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    100
    01/01/2010

    בתי בת 5 חודשים וקצת. היא התחילה להתנהג כמו ילד עם חרדת נטישה... מחפשת אותי כל הזמן, עם היא על מישהו אחר, רוצה רק אותי. אם אני בסביבה לא מוכנה להיות עם אחרים... כמו בגיל 8-9 חודשים
    זה לא קצת מוקדם ? זה יכול להיות משהו אחר ? ואיך להתנהג ?
    אני נמצאת איתה בבית, היא יונקת - ז"א שלא חסר לה זמן עם אמא


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    100
    03/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    100
    04/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת פרידה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    04/01/2010

    לאמא שלום,
    התגובה של בתך היא תואמת לגיל. היא מתחילה להבחין בהבדלים שבינך לבין אחרים - המגע שלהם לא מוכר ונעים כמו שלך, הם לא מניקים וכדומה... אמנם הספרות מדברת על התופעה בגיל 8-9 חודשים, אך גם לפני כן ילדים מגלים העדפה לדמויות המוכרות יותר ובמיוחד האם.
    חשוב לי להבהיר כי בתך אינה סובלת מ"חרדת נטישה" אלא מחרדת פרידה. אין לה ממש חוויה שנטשת אותה מבלי שוב אלא היא יותר מוטרדת מכך שאינה חשה ביטחון מספק כשאינה צמודה אלייך.
    תיהני עמה ובגידול שלה, ועם ההתפתחות היא תהיה מסוגלת יותר להיפרד. בינתיים כשהיא במצוקה, היא זקוקה ממך לתמיכה ולתחושת ביטחון ככל שניתן.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גננת מתערבת
    גל
    01/01/2010

    הגננת של הבן שלנו, בגן מועצה לגילאי 3-4, נעזרה בסייעת נוספת על חשבון ההורים במהלך התקופה הראשונה של ההסתגלות לגן(הגן מונה 30 ילדים גמולים). כעת היא פנתה להורים וביקשה שימשיכו לממן סייעת עד לסוף השנה, כך היא תוכל להגיע לצרכיו הנפשיים של כל ילד, לבנות לו בטחון עצמי וכיו"ב, ולא היא תדאג לצרכים הפיסיים והבטחוניים בלבד. האם זה נכון שגננות אחרות בגנים שעובדים עפ"י תקן משרד החינוך, דואגות לצרכים בסיסיים בלבד, בייביסיטר בלבד כלשונה ?
    דבר נוסף האם ילדים שהוריהם לא ישלמו בגלל בעיות תקציב וכו' עלולים להפגע מיחס לא מועדף מצד הגננת, מצד הורים שמרגישים שהם מסבסדים אחרים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גננת מתערבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גננת בגן מועצה

    סמדר ריינר
    01/01/2010

    שלום גל,
    השאלה ששאלת היא לא בדיוק שאלה פסיכולוגית, ומתאימה אולי לפורום אחר ברשת. עם זאת אני יכולה לומר לך שבודאי שגננות אחרות אינן בייבי סיטר אלא הן גם מעבירות תכנים חינוכיים והעשרה וכו'. בכל זאת אני מניחה שהגננת שלכם צודקת בכך שסייעת נוספת זה מצב עדיף בהרבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדי הקט גונב
    פרידה
    31/12/2009

    ילדי הבכור לאחרונה התחיל לגנוב דברים.
    היינו אצל חבר והוא ראה צעצוע שאהב , לקח והחביא אותו מתחת לחולצה. היינו הסופר ורצה סוכרייה , לאחר שלא הסכמתי החביא אותה מתחת לחולצה. ביקש להביא צעצוע לגן , לא הסכמתי כי זה צעצוע יקר מאוד , החביא אותו בתיק האוכל שלו. העונש שלי הוא לקחת לו דברים אשר חשובים לו ליום יומיים , כמו משחק שהוא אוהב , או לא לדעת במחשב יום שלם. נראה שהדבר כואב לו אך הוא שב ומבצע שוב את הפעולות הללו. ניסיתי לשוחח איתו מדוע הוא לוקח את הדברים ולהסביר לו שהדבר אסור ואף נחשב לגניבה, הוא מהנהן , מסכים , חוזר על כל מה שאמרתי , אך הוא בשלו. לאחרונה נתתי לו עונד לא לגעת בקלפים אהובים עליו יומיים. ביום השני הוא לקח בהחבא את הקלפים ...... כמובן שתפסתי אותו. שוחחנו ונראה כי הוא מבין את מעשיו.
    אינני יודעת אם הבעיה היא חוסר גבולות בבית חוסר תשומת לב. נראה לי יש בביתי את שני הדברים , תשומת לב וגבולות ברורים . אני לא יודעת מה לעשות. אינני רוצה גם להקשות ייתר על המידה כדי לא לשבור את אופיו ורוחו.
    הייתי רוצה לטפל בחוכה במצב , להיות לידו ולא להיכנס להיסטריה של עונשים .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדי הקט גונב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספת מידע להודעה

    פרידה
    31/12/2009

    שכחתי לציין כי ילדי הוא בן 4.5
    ועברנו גירשים לפני כשנתיים. אביו גר בחול ואנחנו בארץ, הקשר בינהם הוא יומי בטלפון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גניבות

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום פרידה,
    ילדים קטנים גונבים לפעמים כשהם מרגישים שאהבה או קשר שהיה להם נלקח מהם, ובאופן לא מודע הם רוצים "לגנוב" את זה בחזרה. למרות שאת עושה בודאי כמיטב יכולתך, ולמרות הקשר הטלפוני היום יומי עם אביו, ברור שזה לא אותו דבר. משהו חסר לו, הוא רואה ילדים אחרים משחקים עם אבא, הולכים איתו ברחוב וכואב לו, הוא כועס.
    את צודקת שאין טעם להיכנס להיסטריה של עונשים, ואת רואה בעצחמך שזה לא עוזר. זה אפילו מחמיר את הבעיה כי תחושת ההשפלה של הילד והחסר רק גוברת ועימה הכעס והרצון לנקום ולגנוב.
    כדאי שתדברי איתו על הכאב סביב זה שאבא לא איתכם. הוא זקוק להכרה בקושי. אולי יש לו שאלות שהוא התאפק עד עכשיו מלשאול לגבי המצב שלכם, והתייחסות לכאב שלו תפתח את הדלת אצלו בלב והוא יוכל לשאול ולבטא את עצמו בעניין הזה במקום לבטא את הכאב על ידי גניבות, אולי יוכל לעשות זאת על ידי מילים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות של ילד בן חמש
    הורים מודאגים
    31/12/2009

    שלום,
    בחודש האחרון בננו בן החמש הפסיק לאכול דברים רבים שהיה אוכל בעבר והוא
    כמעט ולא אוכל כלום באף ארוחה.
    בנוסף, בשבועיים האחרונים ברח לו קקי מספר פעמים בגן ובבית לאחר שבמשך כשנתיים
    היה גמול לחלוטין
    מידי פעם הוא מציין שברצונו לקחת יום חופש מהגן ומצד שני כשאנו שואלים אותו
    הוא מציין שכיף לו בגן ושמתייחסים אליו יפה.
    הילד לא עבר שינוי כלשהו בחייו מאז הכניסה לגן בתחילת השנה.
    מה עצתך בנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום הורים מודאגים,
    משהו כנראה כן קרה, סתם כך ילד לא משנה את ההתנהגות שלו בצורה כל כך קיצונית תוך חודש.זה יכול להיות משהו שאתם לא יודעים עליו.
    לא תארתם כלום לגבי ההתנהגות שלו באופן כללי, האם הוא נראה שמח? ערני? חברותי? האם יש עוד שינויים?
    תנסו לשאול את הילד בעדינות האם קרה לו משהו מפחיד או עצוב בזמן האחרון והוא חושש לספר?
    אם אתם לא מצליחים לאתר את מקור הקושי, ייתכן שכדאי לפנות לטיפול ואבחון כדי להבין טוב יותר מה עובר עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע נוסף

    הורים מודאגים
    02/01/2010

    באופן כללי הוא שמח וחברותי אך כשמגיעים לנושא האוכל הוא מתחיל להתבכיין.
    ערכנו איתו שיחה היום ונראה שהוא לא אוהב ללכת לגן
    הוא טוען שילד ספציפי מציק לו פעמים רבות לעיתים יחד עם ילד נוסף.
    הוא גם קשור יותר לגננת המחליפה מאשר לגננת הקבועה.
    המחליפה נותנת יותר חום ועידודים חיוביים בעוד שהקבועה יותר קרה ביחס שלה
    כלפי הילדים.
    קיבלנו את הרושם שהגננת הקבועה בגן שחוקה ומעדיפה לשחד את הילדים בממתקים
    ובטלויזיה כדי שיתנו לה קצת שקט.
    האם התנהגות כזאת יכולה להשפיע עליו כך? (ההתנהגות של הגננת היא מתחילת השנה כך
    והשינוי בהתנהגות הילד הוא רק בחודש האחרון)
    בנוסף, האם כדאי במצב כזה להעביר אותו גן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    02/01/2010

    שלום הורים מודאגים,
    עצם ההתנהגות של הגננת אולי לא, אבל התוצאה העקיפה של שחיקת הגננת היא שהילדים לא מוחזקים כמו שצריך, ולכן יש ילדים שמציקים לו ואף אחד לא מטפל בזה. לפי מה שאתם אומרים הקושי שלו נובע מכך שהוא קורבן להצקות של ילדים. אם הבעיה הזו לא נפתרת וזה המקור היחיד לקושי שלו, אז כן, אולי עדיף לעבור גן. אבל קודם כל לנסות לפתור את בעיית ההצקות בגן, רק אם זה לא מצליח אז להעביר. תנסו גם לבדוק בדיוק מה קורה שם כשמציקים לו, מה הילדים האלה עושים. רצוי להגיע למצב שהילד מספר לכם דברים כאלה בצורה מפורטת. הילד צריך לדעת שאתם כתובת שלו כשקשה לו והוא אמור לספר לכם דברים כאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד שלי סובל מ smd פסיכיטרי
    ברורי הדר
    31/12/2009

    שלום רצתי להכיר את המחלה יותר ולהבינה ואת הטיפול בה ועם היא יכולה להימשך לכל החיים
    הבן שלי נמצא באיבחון פסכיטרי כיום הוא בן 6

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=232 id=link]פסיכיאטריה ילדים ובני נוער[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני צריכה עצה, זה דחוף, אני נואשת!!
    דנה
    31/12/2009


    יש לי בעיה רצינית עם המיתבגרת, לפני כחמש שנים היתגרשתי ושני ילדי היו איתי, לפני כחצי שנה לאחר הסתות חמורות מצד גרוש שלי היא עברה לגור איתו
    בעיר רחוקה ממני כשעתיים נסיעה.
    כשלוש שנים לאחר גירושי נישאתי שוב לאדם נהדר, הגרוש לקח את זה קשה והתחיל להסית את הילדים בצורה חמורה, עד כדי כך שהבת שלי עברה אליו.
    אגב, היא לא עברה אליו לאחר מריבה או משהו כזה, פשוט במהלך החופש הגדול היא קיבלה שטיפת מוח ממנו וממשפחתו.
    עצוב לי מאוד שאני לא יכולה להיות לידה ברגעי ההיתבגרות שלה, היא גם הפכה להיות המגוננת שלו, המטפלת שלו, כי הוא תמיד בוכה לה שאני פירקתי את המשפחה,
    למרות שהוא בגד בי כל החיים, הוא לא הבין מאיפה החוצפה שלי לעזוב.

    כמו כן, הילד נישאר איתי, בן 9, וכעת מאז שהילדה אצלו הוא גם לא משלם את המזונות של הילד.
    אתמול הבת שלי היתקשרה אלי בכעס ואמרה לי: "בגללך אבא לא יקנה לי את מה שאני צריכה, בגלל שאת מיתעקשת על הזונות של אחי שבמילא יש לו פחות הוצאות ממני כמיתבגרת, אז בגללך אני סובלת" ביקשתי ממנו לא לערב אותה, אך הוא מישתמש בה כנשק נגדי.
    פניתי לעורך דין שהציע לי לקחת את הילדה בחזרה, כמו כן פניתי לפסיכולוגית לנוער, והיא הציעה לי לא להחזיר אותה בכח.
    אני אובדת עצות, אנא עזרתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתה בגירושין

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום דנה,
    אין ספק שאת נמצאת בסיטואציה מכאיבה וקשה. אם את שואלת מה נכון מבחינה הצדק והמשפט - אז אולי העורך דין יכול לעזור לך. אם את רוצה לדעת מה נכון עבור הילדה מבחינה פסיכולוגית, אז הפסיכולוגית שפנית אליה, צודקת.
    אין טעם, ולדעתי גם לא יעזור לך לנסות להילחם פה. קשה מאוד להכריח נערה מתבגרת לחזור. ואם תברח בכל זאת לאבא שלה, אז מה תעשי? תזמיני משטרה? יעצרו אותו? יעצרו אותה? הרי זה לא עובד ככה.
    עם כל הצער והכאב, כל מה שאת יכולה לעשות כרגע הוא להמשיך לאהוב את ביתך מרחוק, ולא לרדת לרמה של הגרוש שלך, ובטח לא לרמה שלה, כי היא ילדה ואת אדם מבוגר, ויש לך אחריות לא לההחמיר את מצה מעבר למה שאביה מחמיר אותו.
    בעתיד, היא תוכל להבין מה עשית בשבילה היום ולהעריך את זה. גם אל תהיי כל כך בטוחה שעם אבא שלה היא הולכת להסתדר כל כך טוב. אבל מאוד כדאי שאת לא תהיה זו שתנסה להפריד שם, כי אז האש תופנה אלייך, תני לזמן לעשות את שלו, תהיי בשבילה באופן שאת יכולה. כשהיא מתקשרת אלייך ומדקלמת את דברי ההסתה - כל מה שאת יכולה להגיד לה - את הבת שלי ואני אוהבת אותך ללא תנאים ובכל מצב, ולגבי העניינים שלי ושל אבא שלך וענייני המזונות - על זה אני לא מדברת איתך זה עניין לאנשים מבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה
    יפעת
    31/12/2009

    שלום, יש לי ילדה מדהימה שבפברואר תיהיה בת שנתיים, כרגע הילדה נמצאת עם חמותי שמטפלת בה בזמן שהותי בעבודה (חמותי עובדת כמטפלת בילדים מזה הרבה שנים). תמיד חשבנו להכניס את הילדה לגן בגיל שנתיים בערך ולאחרונה חשבנו להשאיר אותה עם חמותי עד ספטמבר 2010
    ולהכניס את הילדה בתחילת השנה לגן. לאחרונה נודע לי שאני בהיריון בשעה טובה, ואני אלד בע"ה בערך באמצע/סוף אוגוסט . השאלה שלי היא האם בכל זאת להכניס את הילדה כבר השנה במרץ אפריל לגן (למרות שבגן שיש בו מקום פנוי אני לא אוכל לרשום אותה אליו גם שנה הבאה כיוון שהיא לא תתאים מבחינת הגיל ואז שנה הבאה היא תאלץ ללכת לגן אחר ), או שפשוט להמשיך להשאיר אותה אצל חמותי עד ספטמבר. העניין הוא שאני מפחדת שהלידה וההליכה לגן בזמן מקביל תהווה איזשהו "משבר" או קושי גדול יותר עבור הילדה. אני רוצה לציין שהילדה מפותחת יפה מאוד לגילה , היא גמולה מטיטולים כבר מגיל שנה וחמישה חודשים, היא מדברת נהדר מכירה את כל הצבעים ואת רוב הצורות, היא שרה ורוקדת ומבינה הכל, כך שמבחינת התפתחות אני לא רואה שחסר לה משהו, או שהיא מעוכבת מהבחינה הזו, בנוסף רציתי לציין שהילדה יוצאת לגינה מידי יום ונפגשת עם ילדים נוספים ואף משחקת איתם.
    בבקשה תעזרו לי לקחת את ההחלטה הנכונה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לגן

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום יפעת,
    אם הילדה כבר משחקת עם ילדים אחרים, יכול להיות שאת צודקת שנכון להכניס אותה בפברואר לגן ושמשבר הלידה לא יהיה סמוך לכניסה לגן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד המסרב ללכת לשירותים בבית הספר
    מורן
    31/12/2009

    יש לי ילד בכיתה א' מסרב להתפנות לשירותים בבית הספר, הוא מתאפק עד סיום לימודים עד 15:00מה ניתן לעשות במקרה כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד המסרב לכת לשירותים

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום מורן,
    השאלה היא למה הוא מסרב. האם העדר ניקיון מספק שם מרתיע אותו? האם הוא פוחד מילדים גדולים יותר שבאים לשם? האם הייתה לו חוויה מפחידה של אלימות בהקשר הזה בבית הספר? האם זה היה כל גם בגן? האם יש סיבה אחרת? הרי אם לא נדע את הסיבה לחשש שלו לא נוכל לדעת איך להתייחס...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • .

    מורן
    31/12/2009

    זה נראה שהוא פוחד מילדים גדולים והוא מתבייש והוא מפחד לנעול את הדלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה

    סמדר ריינר
    31/12/2009

    שלום מורן,
    כדאי לבדוק האם הפחד שלו מוצדק מבחינת מה שקורה לילדים קטנים בשירותים של בית הספר. האם הגדולים מציקים להם שם? אם כן צריך לטפל בזה. צריך לבדוק אם הפחד שלו נובע מהתנסות לא נעימה שהייתה לו וצריך למצוא לכך מענה על ידי בית הספר .
    אפשר להציע לו כמה הצעות - ללכת עם חבר לשירותים ושהם ישמרו אחד לשני, האם יש לו טלפון נייד? אולי כדאי לצייד אותו, כך שאם הוא ננעל בשירותים או נקלע למצוקה כלשהי הוא יכול לחייג אליכם בחיוג מקוצר. אם בבית הספר אוסרים על הכנסת טלפונים ניידים צריך להסביר מה השימוש ומה הסיבה ולעמוד על כך שתעשו הכל כדי שהילד שלכם יהיה מוגן.
    אפשר לחשוב על פתרונות נוספים, שמטרתם לתת לו הרגשה של ביטחון ומוגנות, ושהוא יכול להגן על עצמו בכל מצב, ואם לא אתם תגנו עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום