מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד רגיש-שנה נוספתגן פרטי או עירייהלילך29/12/2009
האם לילד רגיש יש יתרון בלהשאר שנה נוספת בגן פרטי( גיל 4 ואז בעצם להיות רקשנה אחת בגן עירייה לפני עלייה לכיתה א)- חממה,יהיה יחסיתג דול לשאר הילדים או ללכתלגן עירייה ו"להתמודד"עם הקשים של יחס פחות אישי ובכך להתחשל
נטייתי היא להשאיר בגן פרטי אך אין ךלד'עתי מספיק ילדים בשכבת גילו (עוד 5 שקטנים ממנו ה4-6 חודשים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד רגיש
סמדר ריינר29/12/2009שלום לילך,
ילדים שקטנים מבנך ב-4-6 חודשים זה לא הפרש כל כך משמעותי . את ההתחשלות הייתי משאירה לצבא, ואם נראה לך ששנה נוספת בתנאי חממה תיטיב איתו, הייתי מקשיבה לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לילות ללא שינהליאת29/12/2009
הבן שלי בעוד 3 חודשים יהיה בן 4. יש לו אח בן 5 וחצי ואחות בת 8 חודשים.
בתקופה האחרונה יש לו פחדים בלילה וזה הגיע למצב שהוא לא מסכים לישון אלא אם כן אחד מאיתנו ישן לידו או שהוא רוצה לישון במיטה שלנו, אנחנו לא מסכימים.
ניסינו כל מיני דרכים לעזור לו להתגבר - סיפורים, שיחות הרגעה, שרביט קסמים, בובת סופרמן וכו' בנוסף קראתי את העצות כאן באתר וניסיתי כפי שכתבתי אך זה לא עזר.
אני חוששת שהמצב שבו אנחנו ישנים לידו הפך להרגל, כשהוא נרדם אנחנו חוזרים למיטה ולאחר שעה הוא שוב קם ומגיע אלינו. אנחנו במצב של עייפות תמידית וכמובן שאנחנו קמים גם לתינוקת.
אשמח לעצה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
ליאת29/12/2009שכחתי לציין שגם במהלך היום הוא לא מוכן להיות בחדר לבד והולך אחרי לכל מקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד עם חרדת נטישה
סמדר ריינר29/12/2009שלום ליאת,
אם שום דבר לא עוזר והדבר פוגע בתפקוד המשפחה אולי כדאי לפנות לטיפול, במסגרת פרטית או ציבורית באיזור מגוריכם כדי להבין את הבעיה יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבתא חלתה בסרטן ,מדובר במס' חודשיםאלונה29/12/2009
יש לי ילדים בגילאים 11,8 וחצי ו5
סבתא חלתה בסרטן אגרסיבי וכנראה מדובר בזמן קצר מאוד .
עידכנו אותם במחלה , את הבוגרות יותר עם הסבר על איזו מחלה מדובר
את הקטנה פחות הרחבנו כמובן.
איך והאם ביכלל להכין למוות ?
הסבתא בדרך בקשר טלפוני בעיקר אנחנו גרים רחוק ממנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבתא חולה בסרטן
סמדר ריינר29/12/2009שלום אלונה,
בנוגע להכנה, הייתי שמה לב טוב איזה שאלות הילדות שואלות, כל אחת בקצב שלה, ועונה את אמת.
בהתאם למצב בהמשך, תראו מה אתם בעצמכם מרגישים ומה הבנות מביעות ( האם יעלה רצון לבקר את סבתא, להיפרד ממנה, וכו'). אלה דברים שקשה לדעת מראש, כיוון שהם תלויים בטיב הקשר, באופן בו אתם תעבדו את המצב וכן במצב של הסבתא (האם ניתן לבקר אותה, האם נמצאת בהכרה, וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת עזרה!!!רויטל28/12/2009
בני בן 5, זה כבר שנה שמחכה להרשם לחוג כדורגל, השנה הוא התחיל את החוג, באהבה גדולה מקשיב למאמן קולט היטב ומיישם, חבריו לחוג מאוד אוהבים אותו
ואף המאמן, ועד לנקודה מסויימת מאוד נהנה ולא היה מוטרד.
לפני כחודש וחצי אביו לקח אותו לחוג, הכל התנהל כשורה עד שאביו הלך לרכב כי שכח משהו, באותו הרגע הבחין בני כי אביו נעלם ונלחץ, יידע את המאמן כי אביו איננו, ואף אילץ את המאמן להתקשר לאביו כדי לדעת היכן הוא.
מאותו הרגע, כל התמונה השתנתה, בני מאוד מפחד ללכת לחוג פן נעלםלו, הוא מאלץ אותנו לשבת ולא לזוז מהנקודה בה ישבנו, הוא לא מרוכז בשיעור וכל הזמן מסתכל לעברנו כדי לוודא שאנו נמצאים.
היום הלך עם אביו ואחיו לחוג, שוב אביו שכח את הפלאפון ברכב וביקש מאחיו להישאר כדי שבני לא יחשוש אך לשווא, בני התפרץ בבכי ולא יכול היה להמשיך לאימון, אינני יודעת מה לעשות, אני אובדת עצות, אם בכלל להמשיך את החוג או לאו.
בנוסף אנחנו גרים בבית דו קומתי ובני מפחד ללכת לחדר שלו או לשירותים לבד מחשש שמשהו רודף אותו, הוא מפחד להיות עם הגב אלי מחשש שבדמיונו יש מישהו ומתעקש שהוא רואה אותו, מבקשת את עזרתכם המיידית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
סמדר ריינר29/12/2009שלום רויטל,
נשמע שהבן שלכם סובל מחרדת נטישה. קודם כל חשוב מאוד לא להיעלם בלי להגיד לו. מוזרה בעיני בחירתו של בעלך לחזור שוב על ההיעלמות - אחרי שהוא יודע שזה כל כך קשה לבן שלו. העניין הוא לא אם הוא השאיר את אחיו או לא, העניין הוא שהוא נעלם בלי להגיד. הילד למד לא לסמוך עליכם, מאיזו סיבה. האם את בטוחה שזה התחיל רק מחוג הכדורגל? כי התגובה היא מאוד קשה ונשענת לדעתי גם על ניסיון קודם.
בכל אופן אתם צריכים לדבר איתו, על כך שאתם מבינים שקשה לו שנעלמים לו בלי להגיד, ושאתם תודיעו לו תמיד.
יכול להיות שאתם נמנעים מלהודיע כי אז הוא בוכה ולא מאפשר, אבל היעלמות היא לא הפיתרון.
בכל אופן המצב שאת מתארת נשמע לי שכבר עבר החמרה, ופוגע בתפקוד של הילד ושל כל המשפחה, ולכן כדאי לכם לפנות לטיפול ולהדרכת הורים, באיזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוננות של ילדיםעינב28/12/2009
שלום רב, אודה אם תוכלו להפנות אותי לגורם שעוד לא ניסיתי ויכול לעזור .. יש לי בן כמעט בן שש מאז שהיה בן שלוש הוא מאונן בשנתיים האחרונות בתדירות גבוהה שמפריעה לתפקודו בגן. האוננות בעיקר מתבצעת בשעות הגן . לאחר אבחון נמצא כי סובל מADHD ועל כן מטופל תרופתית ,אנו מנסים לעזור לו בכל דרך שנאמרה לנו שאולי תפחית את האוננות - דיבורים , טבלאות התנהגות , פרסים , ריפוי בעיסוק , טיפול תרופתי , טיפול פסיכולוגי , שחיה טיפולית ,הוא ילד מחונן , מקסים והיאוש מכך שהתופעה לא נפסקת הוא רב גם שלו וגם שלנו ,אודה על קבלת עצה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוננות
סמדר ריינר29/12/2009שלום עינב,
אכן מאוד קשה ומתסכל להתמודד עם בעיה שלא נפסקת. אני לא יודעת אם יש לי פטנט שעוד לא ניסיתם:-) הדבר היחיד שנאי יכולה לחשוב עליו כרגע הו אשבאמת ניסיתם כבר הרבה דברים, עם ילד מאוד קטן, ולא ברור לי כמה התאפשר לתת לכל נסיון באמת לעבוד. לפעמים שמנסים המון דברים לא ממש פנויים כדי להשקיע ולהבין מה קורה.
אשמח אם תפרטו יותר לגבי הטיפול הפסיכולוגי, כמה זמן הוא ארך, מה היו ההבנות של המטפל לגבי הגורמים למצב, מה היו ההנחיות שלו אליכם וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
עינב29/12/2009מכיוון שהנושא נמשך כבר שלוש שנים אז נתנו לכל דבר את הזמן שלו לפחות לעניות דעתנו .
הטיפול הפסיכולוגי נמשך כשנה כבר ,שבמהלכו הוא עבר אבחון של קשב וריכוז ונמסר לנו כי האבחנה היא של הפרעה בינונית עד קשה , הפסיכאטרית מסרה כי לדעתה הטיפול התרופתי יפחית גם את המינון שלהאוננות , מה שאכן קרה בשבועות הראשונים אך חזר אחורה, בכל מקרה גם הפסיכאטרית וגם הפסיכולוגית דיברו על זה כמשהו שמרגיע אותו , לנו ברור היום שזה גם חזק ממנו , השאלה באיזה דרך אם בכלל יש ניתן להבהיר לו בעיקר כי לעשות את זה בגן זה לא אפשרי , יש לציין כי בבית אנחנו כמעט ולא נתקלים בזה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך
סמדר ריינר29/12/2009שלום עינב,
האם הפסיכולוגית דיברה איתכם על דרכים אלטרנטיביות להרגיע את עצמו מלבד האוננות? יכול להיות שבגן הוא בסוג מסויים של חרדה, מרגיש בודד ולא מוחזק, ואז האוננות נותנת תחליף למגע מנחם של אהבה והרגעה. השאלה אם נעשתה עבודה ללמד אותו על עוד דברים שיכולים להרגיע אותו. לא ברור לי למשל מה מצב המיומנויות החברתיות שלו, האם משחק עם ילדים בגן , ואז תוך כדי משחק פונה לאוננות או שהאוננות מחליפ הכל פעילות אחרת? מה נעשה כדי לקדם אותו מבחינה חברתית, כי יכול להיות שאם ירגיש יותר פעיל מבחינות אחרות יהיה מספיק רגוע ושייך ולא יזדקק לאוננות כדי להירגע.
אלה רק מחשובת כלליות שלי , כיוום שעדיין לא מספיק ברור לי מה נעשה בטיפול ומה ההנחיות שאתם או הגננת קיבלתם כדי לסייע לו שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרביצה לעצמהתמר28/12/2009
שלום, בתי בת שנה ו9 חודשים מזה כשבועיים אנו חווים תופעה מדאיגה:
היא מכה את עצמה,בעיקר סטירות בראש לעיתים גם דופקת את הראש בקיר או מושכת לעצמה בשיער תוך אמירת "להוריד להוריד" מייד לאחר מכן אומרת "מכה מכה" ובוכה.
שאלתי אותה אם מישהו מרביץ לה בגן והיא נקבה בשם של אחת הילדות מהגן (ילדה בת 3) ואף חזרה יום אחד עם נשיכה בגב.
בברור עם הגננת,טוענת שלא נתקלה בילדה מרביצה לה ואף לא ראו שנשכו אותה(אך לא מתכחשת).
חשוב לי לציין שמקבלת בבית חום ואהבה ללא הרף.
שינויים שקרו לאחרונה-נכנס ילד חדש וסייעת חדשה לגן.
מאז שהכנסתי אותה לגן בספטמבר ועד היום עדיין מסרבת להפרד ממני בבוקר,מחזיקה אותי חזק ובוכה "אמא אמא" אך לאחר 2 דקות שאני הולכת היא נרגעת.
ממה יכולה לנבוע התנהגות זו?מה ניתן לעשות?
מאוד מודאגת...אין לי ספק שהצוות בגן מאוד מאוד אוהב אותה אך מאוד מפריע לי שלא שומרים בגן על הפרדה בין קבוצות הגיל כך שהיא נמצאת עם ילדים מעל גיל 3.
תודה,
תמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרביצה לעצמה
סמדר ריינר29/12/2009שלום תמר,
התופעה של בכי בכי בכניסה לגן שאחר כך נרגע היא תופעה שכיחה ולא מעידה בהכרח על משהו חריג. עם זאת נושא ההרבצות והעדר ההגנה במסגרת הגן על הילדים הקטנים זה כן דבר מדאיג שחייב להיות מטופל, ואם לא מטופל הייתי שוקלת להחליף גן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרביצה לעצמה-המשך
תמר29/12/2009ראשית כל,תודה רבה
שאלה נוספת-אתמול היא הרביצה גם לי פעמיים(סטירות בפנים ומשכה לי בשיער)-פעם אחת כשקמה משנת צהריים ופעם שניה לפני שנת הלילה כשהייתה עייפה.
איך נכון להגיב כשהיא מרביצה לעצמה? איך נכון להגיב כשמרביצה לי?
תודה רבה,
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרביצה לעצמה
סמדר ריינר29/12/2009שלוםן תמר,
חשוב להחזיק אותה פיזית, לחבק, להגיד שהיא עכשיו עייפה, או מבוהלת, ועכשיו אנחנו נירגע ונעשה משהו נעים ולא נרביץ. להחזיק אותה עד שנרגעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי תדמית בעיני ילדיאוראל28/12/2009
שלום
עקב תקופה ארוכה רפואית בה זכרוני בגד בי הייתי מבטיחה לילדי דברים ולא עומדת בהם, דוחה דברים וכו'.
היום אני נחשבת כיובל המבולבל, אם עלי לקבוע פגישה בשביל ילדיי הם שואלים אותי 10 פעמים אם דברתי , אם סגרתי את העניין - בקיצור התבלבלו היוצרות הם הוריי ואני ילדתם.
היום לאחר טיפול ב- B12 וכדומה אני על "הרגלים" מבחינת הזיכרון אבל השאלה הגדולה האם יש ביכולתי לשנות את היוצרות, לגרום להם לבטוח בי, לסמוך עלי.. מהי הדרך ...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי תדמית בעיני ילדי
נעמה סבג שמש28/12/2009מה גילם של ילדייך. כתבי לי וננחה אותך כיצד לנהוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי תדמית בעיני ילדיי
אוראל03/01/2010היי
בקשתם את גיל ילדיי 11.5, 7 , 3.5 .
תודה מחכה לתשובה.
אוראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה שניה
אוראל04/01/2010נעמה בקשתם את גיל ילדיי כדי שתוכלו לעזור לי.
אז שוב אני כותבת לכם , ילדה בת 11.5, בן בגיל 7, ובן בגיל 3.5.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוראל שלום,
נעמה סבג שמש04/01/2010לילד בן ה11.5 ניתן לדר על המצב ולהסביר לו מה היה ומה עכשיו.
עם הקטן בהחלט אין בעיה לשנות את התדמית ברגיע שאת עקבית ו"לוקחת פיקוד". הקושי האמיתי יהיה עם בן ה 7. איתו אולי כדאי לערב את יועצת ביה"ס ולקבל את עזרתה בעבודה מולו.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שליאבאלה28/12/2009
בני בן 2 ו4 חודשים.
הוא עדיין לא משחק מה שנקרא משחק דמיון או חוויה כמו כן לעיתים הוא מדבר בלי הקשר לסיטואציה - חוזר על דברים שהוא שמע יום קודם או שבוע קודם. הוא גם לא משחק עם בני גילו למרות שעד גיל שנתיים הוא היה עם מטפלת ולא נחשף כמעו לילדים אחרים - הוא בן ראשון במשפחה והיה עם מטפלת על גיל שנתיים.
חוצמזה הוא מדבר תקין , יוצר קשר עין, משחק עם עצמו עום מבוגרים.
האם זה נורמלאי אצל יליד בגילו? אין לי שום נקודה להשוואה וזה מלחיץ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבאלה
נעמה סבג שמש28/12/2009שלום לך,
האם הילד היום הולך לגן? הוא בהחלט בגיל שצריך לחשוף אותו כמה שיותר להתקשרויות חברתיות.
יש ילדים בגילו המפותחים יותר ממה שתיארת, אך מהתיאור הקצר לא קיבלתי רושם שמשהו אינו תקין.
נכון להתייעץ גם עם האחראית על המסגרת בה הוא נמצא כרגע.(אני מבינה שזו אינה מטפלת).
אתה מוזמן לפרט לי יותר,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרטים
אבאלה28/12/2009הוא הולך לגן החל מספטמבר האחרון לפני זה היה עם מטפלת.
לגבי משחק עם אחרים הוא עדיין לא עושה את זה , למרות ששאר הילדים בגן כן. חלקם הגדול בגן משנה שעברה..
מה שמטריד אותי חוצמזה הוא העדר משחק חוויתי וכן חזרה על משפטים ששומע בבית - לא תמיד בהקשר המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרטים 2
אבאלה28/12/2009הגננת אמרה שלעיתים הוא לא עונה שקוראים לו, גם בבית זה ככה בדרך כלל שהוא עסוק המשהו אחר.. זה יוצא דופן ? גם שאני שקוע במשהו אני לא עונה מייד..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצפייה בגן
נעמה סבג שמש28/12/2009היי,
הייתי מציעה לך להתייעץ עם הגננת הצופה בהתנהגותו באופן יומיומי ולקבל ממנה חוות דעת. אפשר גם לבקש צפייה של הפסיכולוגית של הגן.
שוב, על פניו לא נשמע שקיימת בעיה, אך שווה לבדוק.
בברכה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרטים 2
אבאלה28/12/2009הגננת אמרה שלעיתים הוא לא עונה שקוראים לו, גם בבית זה ככה בדרך כלל שהוא עסוק המשהו אחר.. זה יוצא דופן ? גם שאני שקוע במשהו אני לא עונה מייד..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביישנותלאה28/12/2009
שלום,
בני בן 2.5 שנים, נמצא במסגרת גנית.
הוא מאוד ביישן, מופנם ונצמד להוריו בעת שאנו יוצאים מחוץ לבית ופוגשים אנשים שאינו מכיר, או שרואה אותם לעיתים.
כשפונים אליו הוא נסגר, אינו מישיר מבט וממש נחבא אל הכילים.
אם אני איתו באיזה פעילות כמו שעת סיפור, ומציעים לו להשתתף, אז הוא נראה כאילו הוא מפוחד ולא מעז.
בגן הוא יותר מעז, יותר משתתף אבל גם לא הרבה. במסיבת חנוכה שהייתי איתו הוא בחר להיצמד אלינו ולא להשתתף עם שאר הילדים (ובכלל שמתי לב שמעדיף יותר משחק עצמי מאשר עם ילדים).
רציתי לדעת האם יש קשר בין התנהגותו זו לבין חוסר ביטחון עצמי. מה הסיבה לכך ואיך אני יכולה לשדל אותו יותר.
כיום אני רק מציעה לו להשתתף ואם אינו רוצה, מניחה לו.
תודה רבה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביישנות
סמדר ריינר28/12/2009שלום לאה,
בנך עדיין מאוד קטן והוא זקוק לקצב שלו כדי להיפתח לאנישם ומצבים חדשים. אם בגן הוא משתלב בצורה תקינה, אין מה לדאוג אלא לאפשר לו את הקצב שלו. זה עוד מוקדם בגיל הזה לייחס לו ביטחון עצמי כזה או אחר. יותר הייתי רואה בזה קצב הסתגלות למצבים חדשים וזה טבעי ונורמלי בהחלט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסגרת חינוכיתאלה28/12/2009
שלום רב,
אני אמא לתאומות בנות 9 חודשים. היום בנותיי נמצאות במשפחתון בו יש 4 ילדים, במשפחתון מטפלת וסייעת. במהלך היום הילדים יוצאים לחצר לטייל ואני מאוד סומכת על המטפלת שמקדישה הרבה לילדים.
בספטמבר הבא בנותיי יהיו בנות שנה וחצי ואני מתלבטת האם כדאי לי להכניס אותם לגן פרטי בו יש הרבה ילדים סדר יום קבוע וגירויים רבים יותר, או להשאירן במשפחתון במסגרת חמימה ואוהבת (כמובן שבמשפחתון ילדים באותה קבוצת גיל).
באזור מגוריי ישנם גנים פרטיים עם הרבה ילדים כ17 ילדים עם 3 מטפלות לי נראה המון.
אנ מאוד מתלבטת בעניין ואשמח עם תוכלו לעזור לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסגרת חינוכית
סמדר ריינר28/12/2009שלום שלי,
אני חושבת שההתלבטות שלך במקומה. אכן מסגרת גדולה יכולה להיות קשה מדי לילדות כל כך קטנות. אני באופן אישי בהחלט ממליצה על שנה נוספת במסגרת קטנה חמה ותומכת. זה רק יסייע להתפתחות שלהן ולא יעכב אותה בשום אופן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חילוקי דעות עם הגננתל.ח28/12/2009
שלום,
בתי בת 4 ועברה 2 שינויים משמעותיים הראשון , נולדה לה אחות בחודש אוגוסט והשני, בספטמבר נכנסה לגן חדש שבו אינה מכירה אף ילד וגם לא את הצוות. בעקבות השינויים הנ"ל עברנו כולנו כמשפחה תקופה לא קלה. היא בכתה המון ,בדקה גבולות ועשתה דווקא.לפני חודש וחצי הכל חזר לשגרה ובבית הכל מתנהל כרגיל כלומר חזרה להיות ילדה שמחה פעילה ופלפלית כמו שהייתה תמיד. אבל בגן עדיין יש לה קשיים בכל בוקר בשעת הפרידה היא בוכה ברמות שלא ניתן לתאר והבנתי מהגננת שלוקח לה כרבע שעה להירגע . היא לא משחקת, לא מדברת, לא קמה מהכיסא ולא אוכלת במשך הבוקר בכלל. כל היום היא יושבת עם המוצצים (3 במספר אחד בפה ושניים ביד) .
הגננת והפסיכולוגית של הגן החליטו שצריך לשלוח אותה לגן ללא המוצצים בטענה כי הם גורמים לה לשליטה ,כביכול ברגע שהם נמצאים אצלההיא מחליטה אם לדבר לשחק או לעשות כל דבר אחר . לא הסכמתי לשלוח אותה ללא המוצצים בטענה כי היא לא גמולה ממוצץ וזה איזשהו צורך שלה וכשאנחנו נחליט ביחד איתה כי היא מוכנה לגמילה אנו נבצע זאת .כמו -כן אמרתי לגננת שתמצא את הדרך לגרום לה לוותר על המוצץ ולהשתתף בפעילויות הגן .למשל להציע לה לשים אותם בתא שלה. היא לא מסכימה ואומרת כי היא תיקח אותם ולכן היא פשוט לוקחת לה אותם בתחילת היום כשהיא מגיעה לגן ומחביאה לה אותם. ובסוף היום מחזירה לה אותם דבר שגורם לביתי לא לרצות ללכת לגן.
האם ההתנהלות של הגננת נכונה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חילוקי דעות עם הגננת
סמדר ריינר28/12/2009שלום ל.ח
אני באופן אישי מסכימה איתך. אני חושבת שגמילה היא משהו שצריך לעשות באופן הדרגתי ובשיתוף פעולה ולא בצורה חותכת. לא כדאי לקחת לילדה את המוצצים לפני שיש לה כלים אחרים להשתלב, ואולי צריכה לעבור תקופה שמנסים להתקרב אליה כשהיא עם המוצצים כדי שהיא תוכל לוותר עליהם. אולי גם אפשר קחת קודם רק מוצץ אחד ואחר כך שניים ולא את כולם בבת אחת.
בכל מקרה, אם את לא מסכימה, השינוי בלאו הכי לא יצליח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 שמרביץמירב27/12/2009
היי,
שמי מירב ואני אמא לילד בן 5 וילדה בת 3 חודשים.
השנה בני בן החמש נכנס לגן עירייה בני ילד מקסים עם לב זהב, אך הבעיה העיקרית שהוא פותר בעיות עם הידיים, כלומר מרביץ.
יש עוד כמה ילדים מסוגו בגן ואין יום שאני מגיעה לגן ולא מספרים לי שהוא הכה ילדים.
לדוגמא: ילדה תפסה את מקומו לאחר שקם כבר ממקום זה אז הוא אמר לה שאם היא לא תזוז הוא יכה אותה ובאמת לאחר מכן בעט בה.
הגננות אומרות שהוא ילד מקסים אבל לפני שהוא חושב שקורה לו משהו קצת מתסכל קצת לא לרוחו ישר מרים ידיים ומרביץ לאחר מכן חושב ומצטער על כך.
אין בו רוע הוא ממש מקסים והלואי והם יצליחו להכיר אותו בגן כמו שאני מכירה אותו.
בבקשה עזרה, הכוונה.
תודה אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 שמרביץ
סמדר ריינר28/12/2009שלום מירב,
צריך ללמד את בנך כלים נוספים מלבד מכות. לדבר איתו על כך שזה באמת מעצבן שילדה תפסה לך את המקום שלך, וזה לא פייר.אולי הילדה הזו לא התכוונה לעשות לך רע, היא פשוט לא ידעה שאתה יושב שם.בכל אופן מכות זה אסור, אז בוא נחשוב ביחד מה עוד אפשר לעשות. אפשר להגיד לה, לבקש ממנה יפה, אפשר להגיד לגננת, ואפשר ללכת לחפש מקום אחר לשבת, כי מה זה משנה בעצם. כך צריך לעבור איתו על הסיטואציות הבעיתייות, לתת הכרה למה שהוא הרגיש, לתת פרשנות נוספת למה שהצד השני התכוון (חוץ מ"העולם כולו נגדנו") ולתת אפשרויות נוספות לתגובה חוץ ממכות. אם תתמידו ותהיו סבלנים, הוא יפנים. זה לוקח זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירן אברהם27/12/2009
קוראים לי שירן והילד שלי בן שלוש ישן כל יום בסביבות 10 ,11 בלילה האמנם אני עובדת משמרות לפעמיים גם ערב ניסיתי להפסיק את שנת הצהרים וכרגע הוא ישן בתשע עדין זה מאוחר לגיל שלו מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגלי שינה לגיל הרך
נעמה סבג שמש28/12/2009שירן שלום,
גם בגיל 3 ניתן לבנות לו הרגלי שינה נכונים ובריאים. לעשות טקס שינה מסודר בשעות הנכונות ולקצר את שנת הצהריים.
תוכלי למקד שאלות נוספות.
בברכה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה-עקשניתלימור27/12/2009
בתי בת השנה וקצת מאד עקשנית.
יודעת בדיוק מה רוצה,מתעקשת להשיג זאת
(אוכל מסויים,צעצוע או אפילו סיגנון הירדמות).
אני יודעת שלהיות דעתנית ישנם גם יתרונות רבים,אך לעיתים נדמה לי שלא מדובר בתינוקת
אלא בילדה ממש שלא מוותרת,מתעקשת דווקא לגעת בדברים אסורים(עציצים,מכשיר DVD ועוד)
ומכשלא מקבלת רצונה-פוצחת בבכי מזוייף,משליכה חפצים/משליכה עצמה לרצפה.
האמת שכל ניסיון להרגיל אותה לא צלח כל כך,אם מדובר בסיגנון הירדמות,צורת ישיבה ועוד.
האמת שזה ממש מתיש!
האם זה מאפיין את בני גילה?
איך מתמודדים עם כל זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה
ד''ר שירי שדה שרביט27/12/2009לימור שלום,
הבת שלך נשמעת לי תינוקת סקרנית ומלאת אנרגיה. התגובות שלה הן טבעיות לגילה. ייתכן שאולי יש לה טמפרמנט פחות קל מהרצוי לך, אולם בקריאת שאלתך עלתה בי תהייה שמא את מפרשת חלק מהתנהגויותיה במונחים שתואמים יותר התפתחות של ילדה יותר בוגרת. "בכי מזויף", למשל, הוא לא דבר שמאפיין ילדים בגיל כזה, הם ממש לא מבינים את המושג וגם לא שולטים בגופם עד כדי כך שיוכלו "להפעיל" בכי.
לא ברור לי למה את מתכוונת בדיוק ב"סגנון הירדמות" או "צורת ישיבה" שלא צלחו, אבל כן בולטת החוויה של ההתשה וקושי מול ילדה שמאוד קשה לך להרגיל לפי רצונותייך והעדפותייך. אני חושבת שכל הורה יכול להתחבר לתסכול הזה. אני מציעה שתחלקי קצת עם בן זוגך, משפחתך וחברות את התחושות שלך לגבי בתך, תתייעצי עמם ותשמעי את דעתם. אני חושבת שבמקרה כמו שאת מתארת, התמיכה החברתית היא אחת מדרכי התמיכה העיקריות. גם אחות טיפת חלב היא כתובת מתאימה, ויש לה ניסיון רב.
במידה והפתרונות הללו לא מספקים אותך, את יכולה גם לפנות להדרכה עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרכים במכנסייםאור27/12/2009
שלום רב...
אני רכזת הדרכה במועדונית ויש אצלנו ילד מקסים בן 6 בכיתה א' שעושה א ת צרכיו באופן כמעט קבוע במכנסיים. גם אם לא, אז תמיד יש ריח לא נעים לידו, ריח של צואה.
אני מבינה שההתנהגות הזאת נובעת לרוב בגלל הפרעות רגשיות וככל הנראה במקרה שלו זו באמת הסיבה. הוא מגיע מבית לא בית, כלומר, אמא שאינה מטפלת בו בכלל, אבא לא קיים כרגע אם בכלל והסבתא מטפלת בו בשאר האחים שלו ובנוסף בילדים של הילדה השניה שלה.
העניין הוא שהמצב לא נעים לאף אחד מהקבוצה. לא נעים לילד עצמו ולא נעים לשאר החברים שלו.
אני מבחינה בתחושת הבושה שלו כשמאשימים אותו שיש ריח לא נעים לידו. וזה מגביר את מעגל הקסמים. הפתרון שהמדריך לפניי מצא הוא לשלוח אותו עם אחיו הגדול ממנו בכמה שנים שבמקרה גם בקבוצה שלנו הביתה על מנת שילד המקסים הקטן ישטוף את עצמו ויחזור נקי למועדונית.
אני חושבת שזה לא פתרון.....אני מאוד רוצה לדבר עם אמא של הילד ואפילו הסבתא.
וגם אפילו עם המורה בבית הספר, שתנסה גם לחזק את עמדתי בעניין שחייבים למצוא לכך פתרון.
השאלה היא מה הפתרון כשיש אמא שכל כך לא מחוברת לילד שלה ואין כל אפשרות מבחינתה להיות מודעת בכלל לבעיה הזאת.
בנוסף, זה נושא מואד רגיש איך אני בכלל פונה לאמא או לסבתא ומבקשת מהם לשתף איתי פעולה בנושא הזה.
אשמח לקבל עזרה, הילד הזה חשוב לי מאוד!
תודה ושבוע נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרכים במכנסיים
סמדר ריינר27/12/2009שלום אור,
האיכפתיות שלך נוגעת ללב. יש צורך להפנות את הילד לטיפול. אם את מרגיש השהילד מוזנח ואין שיתוף פעולה מצד ההורים, יכול להיות שיש מקום לערב את הרווחה. תחשבי שאם עכשיו הוא מוזנח, מה תהיה מנת חלקו בהמשך. מעורבות של הרווחה יכולה ללחוץ על האמא להביא אותו לטיפול מתאים וגם אולי להפנות אותה למסגרת טיפולית מתאימה.
לגבי פניה לאמא ולסבתא - פשוט להגיד את האמת, אין ברירה. צריך להגיד שיש בעיה עם עניין הצרכים, שהילד לא אשם בבעיה, זה לא יעזור לכעוס עליו, אלא להיפך זה רק יחמיר, והם צריכים לפנות איתו לטיפול בעניין, כי אחרת ילדים יצחקו עליו ויהיה לו קשה להשתלב.
אם הן יגיבו בצורה לא מתאימה - אז הן יגיבו בצורה לא מתאימה. את לא יכולה להשלוט על הכל, ובסוף יהיה הרי מי שיגיד להם את זה גם אם לא את ובצורה נעימה הרבה פחות., הרי זו לא בעיה שאפשר להסתיר. כך שאת את שלך תעשי ואל תיקחי על עצמך ריגשי אשמה לגבי דברים שהם מעבר לשליטתך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
