פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הדרכת הורים
    הגר
    11/01/2010

    הופנינו להדרכת הורים עבור בננו. ברצוני לשאול מה ההבדל, אם קיים, בין הדרכת הורים לבין טיפול?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדרכת הורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרכת הורים

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום הגר,
    בעיקרון הדרכת הורים מיועדת להורים, כדי לתת להם הכוונה איך להתנהג עם הילד כך שהבעיה שבגללה פנו תיפתר או תפחת.
    האמת היא, שברוב המקרים, קשה מאוד לעבוד באופן של הדרכה בלבד, כלמור במתכונת של טיפים או "עשה ואל תעשה" ויש צורך להיכנס לפעמים לתכנים טיפוליים עם ההורים כדי לסייע להם להתגבר על מקומות בהם הם לא מצליחים ליישם את ההדרכה שניתנת להם.
    לדוגמה, הורים רבים יודעים שצריך לשים גבולות אבל מתקשים ליישם זאת. בהדרכת הורים שמתפקדת לפעמים כסוג של טיפול להורים אפשר לראות מאיפה החסימה נובעת, למשל אם מדובר בהורים ששמו להם הרבה מדי גבולות כילדים והם לא יכולים לסבול את זה, ועד שזה לא ייפתר, הם לא יוכלו לשים גבולות לילד ולא משנה כמה יסבירו להם איך עושים את זה.
    מקווה שהבהרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה בקשר למעבר לחו"ל :-)
    אמא
    11/01/2010

    אני ממש ממש אודה לכם על כל תשובה (אפילו חלקית) בנושא :-)
    המון המון תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראי תשובתי למטה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת יעוץ
    מונה
    11/01/2010

    אני אמא לילד בן5שנים וארבעה חודשים.שנולד בשבוע 34להריון.התפתחותו היתה תקינה,בשנתו השניה בגן הגננת שמה לב שיש לו איזה בעיה מוטורית,אטי ומתחמק משולחנות היצירה.
    היא בקשה ממני לשחק ולעבוד איתו בבית בכמה חומרים,חרוזים,מדבקות,מריחות....
    בהתחלת כל הצעה הוא סרב להתחיל אחרי שכנוע הוא עבד בצורה אטית,הגבלתי לו זמן ולא עזר ותמיד היה בוכה ומסרב לגמור את המסימה למרות שהיא קלה ומעניינת ב"עיני".וכשהיתי שואלת את הגננת אם יש שיפור היא ענתה:תעבדי עוד...
    אז בקשנו בדיקה במכון להתפתחות הילד מחודש מאי שעבר הם קבעו לנו תור ב-7.2 הקרוב....
    הילד כבר בגן חובה"אין בכוונתי להשווי איתו לחבריו המקורבים בגן שחלקם קורא וכותב" ציוריו לא כל כך מפותחות לא מעננין אותו לכתוב את המספרים,האותיות ואם הוא מנסה לא כל כך מצליח,אני מרגישה שהוא תקוע,למרות שהשפה שלו מאוד טובה, קולט מלים משפות שונות.שואל שאלות מאוד הגיוניות,חושב על מחשבות ורעיונות מעולים.הוא אוהב לשחק משחקי מחשב מעל גילו למרות שאני מגבילה אותו.
    בימים אחרונים הוא בוכה בבוקר ולפני שינה ואומר"אני לא אוהב ביתהספר"למרות שהוא עדיין בגן חובה.אבל פה הוא חזק את האור האדום אצלי כי ההרשמות לכתה"א" בפתח.
    מה אפשר לעשות?חוץ מלקחת אותו"סוף סוף"למכון התפתחות הילד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת יעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום מונה,
    זה קשה, מאכזב ומלחיץ במידה מסויימת כשהילד שלנו לא מפותח כמו שהיינו רוצים. אפשר להבין אותך. הילד כנראה חש את הלחץ שלך, וזה מלחיץ גם אותו. הוא מרגיש שהוא כבר התחיל, כביכול ללכת בית ספר, והוא לא עומד בדרישות. הוא מבין שלא הולך לו כמו שאת רוצה, ושאת מנסה לדחוף אותו לעוד, וזה מכאיב לו והוא חסר אונים.
    תנסו להרפות, להכיר בזה שלילד שלך ילך בשלבים מסויימים יותר לאט. אף אחד לא מושלם, ויותר חשוב שהוא ירגיש אהוב מאשר שהוא ידע להשחיל חרוזים.
    כשאת יושבת איתו ביחד על עבודה של מוטוריקה, תנסי ליהנות מכך, לעשות את זה בכיף, לעשות מזה משחק ולא לשדל אותו להספקים ולהישגים. מה שהולך הולך, ומה שלא לא נורא, אפילו שהגננת לא מרוצה מהתוצאות עדיין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    מונה
    11/01/2010

    תודה רבה לך סמדר,וכמובן לתת אהבה זה כיף.ואני תמיד משתדלת לעשות סביבה כיפית בזמן המשחקים אבל הוא בהתחלה מסרב.ובהיותו נולד פג אנני ממהרת שיעשה הכל.אבל בכדי לעלות לכתה"א" צריך להיות בשל.כולנו יודעים ובטוחים שזה לא קל.היום אני יודעת ובטוחה שכתה"א" זה לא גן "ועוד פעם בעיני הוא מקסים.ואינני משווה אותו לאף אחד,".אם הילד לא בשל אינו יכול להתקדם,ולצערי הרב בכתה"א" מעמיסים על התלמידים.ובנסיון קודם עם הילדה הבכורה שעלתה לכתה"א"בשלה.היתי מרגישה שיש קשיים למרות שהיתה ועדיין מצוינת,אז איך זה עם ילד במצבו של בני?ומה אפשר לעשות.
    "סליחה שאני לא מספיק יכולה להסביר את המצב בבהירות יותר כי שפת האם שלי היא לא עברית".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתה א'

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום מונה,
    האם זה כזה אסון שהוא לא יעלה לכיתה א'? אם ילד לא בשל הרי יש אפשרות לא להעלות אותו? אולי צריך להשלים איתה במקום להלחיץ את הילד. אז הוא יחכה עוד שנה, הרבה ילדים לא עולים בזמן. אני מבינה שקשה לקבל את זה, אבל לפעמים עדיך לעשות עבודה עם עצמנו ולקבל את המגבלות מאשר לגרום לילד להרגיש שהוא מאכזב אותנו ובסוף הלחץ גם לא עוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שנה בגן

    מונה
    11/01/2010

    מבחינתי אין לי בעיה שישאר עוד שנה בגן חובה אם זה צריך,אבל האם זה כן יעזור ויפתור אה הבעיה,ואיך זה משפיע על הילד עצמו?כי בראש ובראשונה הוא"עצמו" הכי חשוב לי.!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שנה בגן

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום מונה,
    השאלה איך זה ישפיע עליו קשורה מאוד במה שאת תשדרי לו. כרגע אני מתרשמת שאת משדרת לו הרבה לחץ וחוסר שביעות רצון, וזה פוגע בו. אם תשדרי לו שזה בסדר שהוא נשאר עוד שנה בגן, זה יהיה בסדר גם לו. הוא בעצמו אמר לך - אני לא רוצה ללכת לבית ספר. יותר מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מקווה...

    מונה
    11/01/2010

    תודה רבה ואני מקווה לקבל תמיד יעוץ ממך כשצריך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיד אשמח לעזור:-)

    סמדר ריינר
    12/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האשמות בגן
    סי
    11/01/2010

    שלום בני בן שלוש ושמונה חודשים נמצה בגן עירוני מאד אוהב את הגן
    יצא לבני שם של 'ילד מציק"
    בבוקר כשאני יושבת איתו בגן הילדים פונים אלי ואומרים שהוא מציק להם
    הורים שהזמנתי את ילדהם אלי פנו אלי מה לעשות עם הילד שמציק לבנם
    אך עליי להתמודד עם המצב שנוצר
    ואך עלי להשיב להורים
    ובכלל לילדי כדי שלא יהיו לו בעיות חברתיות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האשמות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האשמות בגן

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום סי,
    צריך לברר למה הוא מציק. יכול להיות שזה בגלל שהוא לא יודע ליצור קשר בדרך אחרת. אז צריך ללמד אותו, איך פונים לילד, איך משחקים ביחד, איך מוותרים לפעמים, איך ממתינים לתור, וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת .5.5
    מיכל
    11/01/2010

    שלום רב!
    בתי בת 5.5 במהלך חצי שנה האחרונה מאוד קשה להסתדר איתה. במיוחד ביני לבינה היחסים קשים. עם אביה היא יותר נחמדה. כל מה שאני אומרת או מבקשת לעשות מייד נתקל באי רצון וחוצפה מצידה. היא עונה לי לא יפה כמו "את תעשי..." או שהיא בכוונה מחקה אותי וחוזרת על דבריי וכשאני כועסת היא יכולה פשוט לצחוק לי בפנים. זה מוציא אותי מדעתי ואז אני מאיימת בסנקציה כלשהי. כשאני מנסה לממש את הסנקציה גם פה היא "נלחמת" איתי או פתאום בוכה בכי איסטרי. האוירה בבית מאוד מתוחה ולצערי ממש לא נחמד לנו ביחד כי היא תמיד יוצרת ויכוח. אציין, שהילדה תמיד קיבלה המון חום ורוך ממני והיינו מאוד קרובות. עד גיל 3 היא היתה איתי בבית ועינו המון דברים יחד. האבא פחות מעורב, הוא מגיע בסביבות 9 בערב ולא כל כך מספיק לעשות איתה דברים. אבל היא ממש מאוהבת בו ואני שמה לב שהיא גם מנסה לרצות אותו. ניסיתי לדבר איתה ולהסביר, אך לשווא. אני מאוד נפגעת מהיחס שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת .5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5.5

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    מיכל שלום,
    זו תחושה מאוד לא נעימה להגיע עם הילדה שהיה לך ככ נעים איתה בעבר, למצבים כאלו כיום.
    ילדות בגיל של בתך מגלות רצון עז בקשר קרוב ואוהב עם אביהן. זהו חלק טבעי מההתפתחות, במסגרתו הילדה מבינה שבעתיד היא תהיה בזוגיות עם גבר, וכעת הגבר העיקרי של חייה הוא אביה. ילדות בגיל זה מחפשות את חברת האב, מפנטזות על חתונה עמו ומנסות לשמח ולרצות אותו, כפי שכתבת. קשר אב-בת בריא בגיל הזה, הוא בסיס ליצירת זוגיות טובה בהמשך, עם דמות של גבר אחר. ההסבר הזה הוא כמובן מתוקצר ופשטני, והתקופה נקראת לעתים "השלב האדיפלי". כפי שכתבתי , זהו חלק נורמטיבי מההתפתחות התקינה.
    כחלק מהתקופה הזו, ילדות לעתים "נאבקות" באמא. וגם זה טבעי. אולם נראה לי שמאוד קשה לך עם בתך, היחס השונה שהיא נותנת לאביה ולך. אני חושבת שכדאי מאוד שתחשבי על כך שבתך לא שכחה את כל ההשקעה והחום שהיה לכן יחד, אלא היא כרגע מסוגלת לצאת מהקשר הקרוב שלכן ולבחון קשרים נוספים. אולי תחשבי קצת בינך לבין עצמך, מה זה עבורך שאת משקיעה הרבה אבל אבא מגיע מאוחר ו"קוטף את הפירות". כמובן, שעם ההבנה לשלב ההתפתחותי ולצרכי הגיל, יש תמיד להקפיד על גבולות ועמידה בסנקציות שציינת בפניה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות
    ריקי
    11/01/2010

    בני, בן 8, ילד שלישי במניין הילדים, ובן זקונים, מפונק מאד.
    ילד אינטלגינט מאד (גם לדברי המורות שלו), בעל ציונים גבוהים בבית ספר,
    הבעיה שלו היא כאשר אחד הילדים מקניט אותו, או מכה אותו, הוא אינו יודע להבליג
    על כך, מחזיר לו, וכשהמורה כועסת, הוא מתחיל ב"ברוגז" שמגיע לרמות שהוא הורס שיעור שלם לכיתה שלמה. לא מוכן להשמע למורה, ולא מבצע את המטלות בשיעור.
    הוא נעלב מאד אם המורה מעירה לו או כועסת עליו, ומרגע זה הוא הופך להיות ילד אחר
    עונה למורה, ופשוט עושה מה שהוא רוצה בתוך בועת הכעס והעלבון שלו .
    בקיצור הוא לא יודע להבליג על כעסים ועלבונות שלו.

    אני רואה את מצוקת הילד, שבדיעבד, מצטער על ההתנהגויות הללו שלו, ומצד שני חוששת גם שזה יפגע לו בלימודים, ותוהה כיצד אני יכולה לעזור לו?
    ניסיתי לשכנע אותו ללכת לפסיכולוג והוא מסרב.
    מה עלי לעשות? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום ריקי,
    אם בנך לא רוצה ללכת לפסיכולוג עדיין אתם יכולים לפנות להדרכת הורים אם אתם רוצים, כדי לקבל הדרכה איך לנהוג איתו.
    באופן כללי אני יכולה לייעץ לך כרגע שכדאי ללמד אותו עוד דרכי תגובה מעבר להבלגה מצד אחד או התפרצות מצד שני.
    אם את מציעה לו רק להבליג, הוא לא מוכן, כי אז הוא מרגיש שלא נתנו ביטוי לצד שלו בסיטואציה. לעומת זאת אפשר להציע לו לדחות את התגובה אחרי שיחשבו עליה, להגיב בדרך אחרת - למשל לדבר עם המורה אחרי שהיעור ולהסביר לה שנפגע או שתגובתה הייתה לא צודקת, לבקש התערבות של מבוגר בסיטואציות מסויימות, ועוד פתרונות.
    בנוסף, אם את חשה שהוא מפונק כמו שאמרת, כדאי שתגשו להדרכת הורים כדי לקבל המשך הדרכה לגביו, מעבר לזה שילד בן 8 לא מחליט אם הוא רוצה ללכת לפסיכולוג או לא, פסיכולוג זה לא חוג, אלא צורך כמעט רפואי. עצם העובדה שאם הוא לא רוצה אתם לא לוקחים אותו כבר יש בה כדי להסביר את ההתנהגות שלו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    ריקי
    14/01/2010

    סמדר בקר טוב
    תודה על התייחסותך לשאלתי.
    הסברתי את עצמי, כנראה, לא מספיק ברור.
    גם אני הצעתי לו את דרך התגובה שציינת, ועל כך אני מדברת עימו יום יום
    כשכתבתי "להבליג" הכוונה היתה לאותו רגע, ולשוחח עם המורה בתום השיעור.
    אך הילד לא מצליח ליישם זאת.
    אינני מתכוונת , לחלוטין, לוותר בעניין הטיפול הפסיכולוגי, רק שרציתי להיות בטוחה
    שאני פועלת נכון..
    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ריגשיות

    סמדר ריינר
    14/01/2010

    שלום ריקי,
    את בהחלט פועלת בכיוון הנכון, נשמע שהילד זקוק לעזרה לגבי איך להשלים עם המציאות בחיים גם כשהיא לא מוצאת חן בעיניו. וזה לא הולך בקלות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    ריקי
    17/01/2010

    תודה רבה ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה להיכנס למעון
    הדר
    11/01/2010

    שלום
    בכל בוקר יש לנו את אותו הסיפור עם בני בן השנתיים וחצי, הוא מוכן ללכת למעון אך כשמגיעים הוא אינו רוצה להיכנס. הוא בוכה ומחזיק אותי או את בעלי וזה ממש מתסכל.לדברי המטפלת שלו הוא נרגע אח"כ וממשיך לסדר היום. מה יכולה להיות הסיבה לכך שהוא לא רוצה להיכנס למעון? כשאנו איתו אני שמה לב שהוא מפחד מכל מיני דברים (ירח, צל, דגל שתלוי בחלון שלנו, ועוד...) ובמעון אני יודעת שהוא דוחף ילדים ,מה שלא עשה בהתחלה אך כמובן שזו גם תגובה למכות ונשיכות מצד שאר הילדים.
    אשמח לקבל תשובה
    יום מקסים
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה להיכנס למעון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה להכנס למעון

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום הדר,
    זוהי התנהגות טבעית של הרבה ילדים. אם אחר כך הוא משתלב בקלות אז אין לכם מה לדאוג. תנסו לא לקחת את זה קשה, יכול להיות שהוא מושפע מקושי לא מודע שלכם לשחרר אותו, אולי אתם מודאגים, או לא סומכים והוא מרגיש את זה.
    ילדים בגיל הזה גם מכים ונושכים, זה חלק מהשתלבות בגן של ילדים קטנים שעוד לא לגמרי מבינים. תפקידה של הגננת להגן ככל יכולתה.
    תנסו לדאוג פחות ולשדר לו שהגן זה מקום טוב עבורו (אם אתם מאמינים בכך כמובן, אם לא, אז צריך למצוא פיתרון אחר).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לחו"ל
    אמא
    10/01/2010

    שלום רב,

    יש לי ילד בן שנה ועשר, הוא הולך לגן מגיל שמונה חודשים.
    עוד כחודשיים כנראה נעבור לחו"ל (צרפת) לתקופה של כשנתיים.
    הילד שלי קצת ביישן, (לוקח לו קצת זמן, אבל כשהוא מתרגל לאנשים ולמקום הוא מאוד פתוח וחברותי).

    אני מאוד חוששת מהמעבר - איך זה ישפיע עליו? אם יהיה לו קשה להתאקלם במקום חדש, שפה חדשה... (הוא רק עכשיו מתחיל לבסס את השפה שלו בעברית.. האם זה ייעכב אותו (שהוא ישמע כל היום צרפתית?))
    הוא מאוד-מאוד קשור לחברים שלו מהגן, ולמשפחה שלנו פה בארץ.. ואני חוששת שזה מאוד יחסר לו שם..
    אני גם לא בטוחה אם נצליח למצוא שם גן שיהיה לו בו טוב... ואם כן - אחרי שיסתגל שוב נעבור בחזרה לארץ..
    יש גם אפשרות שאני לא אעבוד ואשאר איתו בבית - למרות שלדעתי זה לא רעיון כ"כ טוב, כי ילד בגילו צריך חברה..
    בנוסף - אנחנו מתכננים הריון נוסף (בסמוך לנסיעה), האם זה נכון לדעתכם?

    (מצטכרת ששאלתי הרבה שאלות :-))..
    לסיכום -איך מעבר שכזה משפיע על ילד בגילו?
    האם יש למעבר כזה גם צדדים חיוביים? (אולי ילמד אותו להיות סתגלתן.. ?? :-)).
    תודה וערב טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר לחו"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לחו"ל

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2010

    לאמא שלום,
    את מוטרדת מחששות רבים, אשר יש להם בסיס מציאותי. אין ספק כי השינויים הרבים לא יהיו קלים עבור בנך ועבורכם ההורים. אולם אין סיבה שהקושי יהיה כה רב עד לכדי מניעת המעבר. אני מתארת לעצמי שעשיתם בעצמכם את השיקולים בעד ונגד ההחלטה וקיבלתם אותה בצורה מושכלת.
    יש לצפות למצוקה זמנית, לעצב, כעס, הסתגרות והיצמדות אליכם בתקופה הראשונית. יחד עם זאת יש מספר דברים שתוכלו לעשות כדי להקל עליו בשינוי: רני מסכימה עם ההנחה כי ילד בגילו זקוק לחברת בני הגיל. לכן, במידה ויש לכם אפשרות לעשות זאת, עדיף שאחד ההורים יהיה פנוי אליו כמה שניתן ותתחילו בגן בימים קצרים. הילד יהיה זקוק לכם הרבה יותר מבעבר, וכדאי שיהיה עבורו הורה זמין. כמו כן, כדאי לחפש גן דו לשוני, אני מתארת לעצמי שאינכם הישראלים/היהודים היחידים שנתקלו בבעיה זו. לגבי ההריון הנוסף, זהו עניין אישי אולם כיוון ששאלת - הריון ולידה יעצימו את הקשיים וההתמודדויות של הילד ושלכם, ולטעמי עדיף לדחות את הכניסה להריון לתקופת המעבר. כך לפחות יהיה זמן מספיק להסתגלות עבור כולכם, לפני שהרחבת המשפחה תשנה את האיזון שנוצר ותזמין התמודדויות חדשות.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת
    אמא
    10/01/2010

    שלום, בני בן שלוש, החל השנה גו חדש והשתלב בו בסך הכל בסדר אך אני רואה קושי שגורם לו מצוקה. בגן יש הרבה ילדים, חלקם גדול מהם גדולים ממנו בשנה ויותר. בני מחפש דווקא את קרבתם של כמה מהגדולים ביותר (דווקא כאלה שנהנים להיות הגדולים ומעליבים הרבה מהקטנים) והם אינם מתייחסים אליו או לחלופין דוחים אותו ואף לועגים לו. היו מספר מקרים בהם הייתי עדה למצבים בהם הוא בכח מנסה לדבר איתם והם מתעלמים ממנו או דוחים אותו (וברור לי שזה קורה הרבה גם שלא בנוכחותי). לאחר סיטואציות כאלה הוא נעשה עצבני מאוד, מרביץ לעצמו וניכר שהוא נסער אך לא מוכן לדבר על זה. הוא גם חוזר הביתה עם כינויים שהם מכנים אותו ומאוד עסוק בזה ומידי פעם גם אומר לי שנזמין אחד מהם לביתינו.
    אני נקרעת - קודם כל כואב לי לראות אותו נפגע שוב ושוב. כאשר הם פוגעים בו ישירות בפני אני מעירה להם אך אם הם מתעלמים ממנו, אין לי מה לומר להם, הם לא חייבים לשחק אתו. ניסיתי מספר פעמים למנות בפניו את הילדים בגן שהם בני גילו ואשר אוהבים אותו ורוצים בקרבתו ואף אמרתי לו שהגדולים הספציפיים שהוא מחפש את קירבתם אינם מתייחסים אליו יפה ושלא כדאי לו לשחק איתם אך אני מרגישה שזה לא חודר אליו. אני גם משתדלת להזמין חברים בגילו בשעות אחה"צ והוא משחק איתם יפה אך זה לא פותר את העניין. אני יודעת שאין טעם להזמין את הגדולים יותר שכן הפער ההתפתחותי ביניהם גדול מאוד (בני מעט ילדותי לגילו והם כמעט בני חמש).
    שאלתי הראשונה היא מה לעשות, כיצד להקל על בני כי אני מרגישה שהוא סובל! מה אני עושה כאשר הוא שוב ושוב פונה לילדים אלה בפני והם מתעלמים? להתעלם? לומר לו משהו?
    שאלה נוספת היא מה אני עושה כאשר הוא חוזר הביתה ואומר על עצמו כל מיני מילים מעליבות שהם אמרו לו (כשאני שואלת אות ומי קרא לו כך, הוא אומר שזה הם).
    כואב לי כי אני מרגישה שהכנסתי לגן הזה ילד כל-כך תמים ושהוא נפגע בלא שיש לו כלים להגן על עצמו, הם הרבה יותר גדולים ממנו. אם זה היה קורה לו עם בני גילו, זה לא היה כל-כך קשה לי. תודה וסליחה על האורך, הוא רק מעיד על דאגתי הרבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום אמא,
    נראה לי שחשוב להבהיר לו בצורה מאוד נחרצת, שאסור להתנהג כמו שהילדים האלה מתנהגים. ובנוסף להגיד לו שאת לא מוכנה שהוא ידבר על עצמו כך. צריך להגיד לו שהוא ילד נפלא ומדהים, ואת לא מכונה שאף אחד יקרא לו בשמות, לא הו בעצמו ולא הילדים האלה. כדאי גם לדבר עם הגננת על כך שצריך להיות מדובר בגן על כך שילדים גדולים צריכים להתייחס יותר יפה לילדים קטנים ואסור להשתמש באלימות לא מילולית ובטח לא פיזית. בקיצור, מה שאני מנסה להגיד שכדאי שתשמשי במסר יותר נחרץ, מעבר ל"לא כדאי לך לשחק איתם" אלא הם עושים משהו אסור, וכך לא מתנהגים. אחרת הוא נשאר עם הרושם שמי שלא מושג הוא דווקא שווה יותר, במקום להבין שמי שלא מושג ומתנהג לא יפה - הוא לא ראוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה

    אמא
    10/01/2010

    סמדר, אני מקבלת את מה שאת אומרת. אבל מה לגבי עניין ההתעלמות שהוא פחות חד משמעי.
    מה אני עןשה במצב בו אני רואה אותו "מחזר" אחריהם ושהם מתעלמים ממנו? זה קורה לעיתים מול העיניים שלי ואני לא יודעת איך להגיב. אשמח לשמוע מה את חושבת על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום אמא,
    מדובר בילד קטן, ונראה לי להגיטימי בהחלט אם את רוצה להתערב, לגשת אליו, להגיד לו : " הם מתנהגים אליך לא יפה, אנחנו נלך לחפש חברים אחרים".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ
    יעל
    10/01/2010

    שלום רב
    יש לי שתי שאלות לגבי שתי בנות
    הבת הקטנה שלי בת 6 ויש לה בעיה לקום ולהיות מוכנה לגן בזמן. אני מעירה אותה כל 5 דקות והיא לא מתעוררת או כועסת עד שאני מתיאשת ומדליקה את הטלויזיה ואז לוקח לה כחצי שעה עד שהיא מתאוששת ואז אני מלבישה אותה מסרקת אותה וקצת בלחץ וכעס . כאשר היא ערה לגמרי היא מקסימה


    הבת השנייה שלי היא בת 13.5 . לפני כשבוע היא התלוננה באמצע הלימודים כי היא לא מרגישה טוב ויש לה סחרחורת .אישרתי לה עם מזכירת בית הספר שתלך הביתה. בבית היא נשארה עוד יום אך הייתה נראית בסדר ואמרה שהיתה לה לפעמים סחרחורת . רופאת המשפחה בקשה לבדוק לחץ דם שהיה תקין.
    בשבת הרגישה טוב ואף יצאה לבילוי. היום היא שוב מתקשרת מבית הספר שהיא לא מרגישה טוב. שאלתי אם היא יכולה להישאר כי אני לא יכולה לבוא לקחת אותה והיא נשארה.

    מה פשר התנהגות זו.האם פסיכולוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום יעל,
    לגבי הבת הקטנה, אכן יש אנשים שלוקח להם יותר זמן להתעורר מאשר לאחרים. אין לי פיתרון קסם בשבילך, אלא רק להעיר אותה מוקדם מספיק כדי שיהיה זמן לכל הטקס הזה.
    לגבי הבת הגדולה, יכול להיות שזה פסיכולוגי, אבל לא נשמע לי שהבדיקה הרפואית מוצתה. סחרחורת יכולה להיגרם ממגוון סיבות שאני לא שומעת מהתאור שלך שהרופאה בדקה אותן. לכן אם היא ממשיכה להתלונן על כך אולי יש מקום לבדוק עוד.
    במקביל אפשר לשאול את הילדה אם יש קושי כלשהו בבית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי לא רוצה לישון במיטתה
    סבטה
    09/01/2010

    שלום רב. אבקש עצה, בתי בת שנה וארבעה חודשים, מגיל קטן מאוד הייתה נרדמת במיטתה בלי שום בעיה וגם לא היה צורך להרדים אותה. לפני זמן קצר היתה מאוד חולה וישנה כמה לילות איתנו במיטה. עכשיו מסרבת ללכת לישון במיטתה איך שאנו שמים אותה במיטה מתחילה לבכות חזק מאוד.
    אפילו מסרבת להירדם בידיים, איך להחזיר אותה לשיגרה של לישון במיטתה. אודה מאוד על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי לא רוצה לישון במיטתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שלא רוצה לישון במיטתה

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום סבטה,
    אין ברירה אלא לסבול כמה ימים של בכי חזק. כשהיא בוכה, צריך כמובן לשבת לידה ולהרגיע אותה, אבל לא לקחת אותה למיטה בשום אופן, עד שהיא תתעייף ותתרגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שובו של המוצץ
    אסף
    09/01/2010

    אישתי ואני מצפים בכל רגע להולדת בננו,אח ליובל ביתנו בת השנתיים ותשעה חודשים.
    יובל אינה לוקחת מוצץ אולם בימים האחרוני מתעקשת לשים את המוצץ של התינוק בפיה ומסרבת להוציאו,כמובן שאנו מניחים שזה קשור לאח האמור להצטרף,אולם תהינו כיצד עלינו לנהוג? האם להתעקש ולא להסכים או שמא "לזרום" איתה,לא לייחס חשיבות ולקוות שזה יחלוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שובו של המוצץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו באמצע

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום אסף,

    אני מצטרפת להנחתכם שמדובר במשהו שקשור לאח החדש שעומד להיוולד. אני חושבת שיש דרך ביניים בין התעלמות מוחלטת לבין התעקשות. וזה נכון לכל הסימפטומים שילדים מראים. הילדה מראה שיש לה קושי דרך החזרה למוצץ, התעלמות היא גם התעלמות מתקשורת שלה על הקושי, שאולי היא מנסה להעביר. אפשר לדבר איתה על האח החדש, בלי קשר לעניין המוצץ, למשל שכשיבוא אח תינוק, הוא יהיה הכי קטן בבית והיא תהיה אחותו הגדולה. ויכול להיות שגם לה יתחשק להיות לפעמים הקטנה עוד פעם. והיא צודקת, ילדים לא יכולים לגדול בבת אחת, רק כי נולד להם אח. לכן חשוב שהיא תדע שאם מדי פעם יתחשק לה לחזור למוצץ ולהרגיש קטנה, היא יכולה, ואחר כך היא יכולה לחזור להיות גדולה שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8
    ג'ני
    08/01/2010

    שלום רב,

    הילד שלי בן 8 (כיתה ג'). מזה תקופה ארוכה בורח לו פיפי במכנסיים בשעות היום ולפעמים בלילה. בנוסף הוא מתאפק הרבה לא ללכת לעשות קקי וזה גורם למצב שגם הקקי בורח לו מידי פעם.
    כל השיחות שלי איתו לא הביאו לכלום.

    מה לעשות במקרה הזה ?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום ג'ני,
    כדאי מאוד שתפנו לטיפול באיזור מגוריכם. אתם יכולים לפנות באופן פרטי או במרפאה ציבורית. בררו עם פסיכולוגית בית הספר או דרך קופת החולים לשכם על האפשרויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד שלי בן ה 6.5 לוקח דברים בלי רש
    מורן
    08/01/2010

    שבת שלום לכל חברי הפורום, מקווה שאני נמצאת בפורום המתאים, רציתי להתייעץ איתכם בבעיה שלי עם הילד הבכור והחמוד שלי לפני כחודשיים ילדי ואני היינו בקניות בסופר והוא קיבל תוך כדי הקניות כל מיני מטעמים עד שהחלטתי שזהו והוא הפסיק לבקש וכשנכנסנו לרכב והתחלנו לנסוע לכיוון הבית הוא שאל אותי אם אני רוצה מסתיק ואז נורא כעסתי עליו שהוא לקח מסתיק מהחנות בלי רשות ושהוא היה צריך לבקש רשות וכו'..... ולא נתתי לו לאכול מהמסתיקים!! לפני מס' ימים באתי לקחת אותו מחבר שלו וראיתי שהוא מתקרב לרכב עם ידיים מאחורי הגב אז שאלתי אותו למה ואז הוא התבייש והראה לי שלקח 2 משחקים של חבר שלו ולפני כחודשיים היה עוד מקרה וזה חוזר על עצמו וכל פעם אני כועסת מחדש!!! אני נורא מודאגת ולא יודעת מה לעשות איך לטפל בבעיה וכדי שהוא יבין ולא ימשיך לבצע את המעשים השטיים האלה הוא כל כך ילד טוב וזה לא מתאים לו ואני נורא מתביישת במעשים האלה זה כל כך לא אופייני למשפחה שלנו ואני לא יודעת למה הוא עושה את זה. לא חסר לו כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איך מתמודדים עם דבר כזה? בעלי לא מראה סימני דאגה כמוני הוא מסביר לו אבל לי הוא אומר שזה רק עניין של גילו וזה יעבור לו אני מודאגת שבעלי לא מקבל את זה קשה כמוני אשמח לקבל עיצות בעניין שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6.5 לוקח דברים בלי רשות

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום מורן,
    ילד שגונב זה לא קשור לחוסר חומרי, או אם יש לו דברים או אם אתם קונים לו או לא. זה יכול להיות קשור לחסך ריגשי כלשהו. יכול להיות שהוא שחלק מתשומת הלב שפעם קיבל, או התייחסות מסויימת שהוא אוהב, היום הוא מקבל פחות ממנה, או בגלל הולדת אח, או בגל שינוי כלשהו אחר שחל במשפחה. באופן לא מודע הגניבות הן נסיון להחזיר חזרה משהו ריגשי שהיה לו פעם וחסר לו.
    זו יכולה להיות גם תגובה לכניסה לכיתה א' למשל. תנסו להיות קשובים אליו, בידקו האם אומנם הוא מקבל פחות תשומת לב או לא את אותה תשומת לב שהוא היה מקבל, שוחחו איתו ושאלו האם יש משהו שמציק לו (לא בטוח שהוא ידע להגיד, אבל לפחות הוא ידע שחשוב לכם לשמוע, ואולי ישתמש בזה בהמשך).
    או שמשהו מכעיס אותו והוא עושה דווקא, גם את זה כדאי לבדוק, האם הוא מרגיש שמישהו לא הוגן איתו?
    בנוסף כמובן שלא צריך להסכים ולהשלים עם הגניבות, אך אין טעם להכנס להיסטריה ולהיות נורא מזועזעים, הוא בסך הכל ילד קטן עדיין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבתי בנושא .... וחושב ביותר

    מורן
    10/01/2010

    דיברתי איתו בסוף השבוע והוא לא כל כך שיתף פעולה ואפילו בכלל הוא כזה גם לא ממש מקשיב כשאני מדברת איתו על נושאים חשובים ואני באמת לא יודעת איך למקד אותו???
    לא קיבלתי תשובות רק הוא שמע לדברים שאמרתי ובסוף גם התעצבנתי כי כשדיברתי איתו הוא התחיל לדבר על דברים אחרים ולא קשורים וזה ממש הכעיס אותי שלא הצלחתי להגיע אליו.
    יש לו עוד 2 אחים קטנים והוא הבכור ואני בהריון בחודש 5 והוא יודע, השאלה באמת ש"מטרידה" אותו בזמן האחרון זה שהוא שואל כל הזמן אנשים"כמה אתם במשפחה"? ואז הוא נראה מתלהב להגיד כמה אנחנו ושאני מצפה לעוד תינוק והוא גם כל הזמן שואל אותי מתי אני מוציאה כבר את התינוק והוא מספר לכולם עושה רושם שהוא דיי מבסוט מהעניין.
    סה"כ הוא ילד ממש טוב וחבל לי שאני בזמן האחרון מתפרצת עליו המון ומענישה אותו על בסיס יומי בגלל התנהגות שלו. הוא נורא משתולל עם האחים שלו וממש מתפרע בבית ולא מקשיב לי כשאני אומרת לו להפסיק או כשאני מבקשת ממנו ללכת למקלחת או להשים נעליים או כל דבר אחר הוא פשוט לא מקשיב עד שאני מרימה את הקול או מענישה אותו , אני פשוט צועקת עליו ומענישה אותו בלי סוף ולא נראה לי שהוא כל כך מתרגש מזה כי גם נראה לי שהעונשים שלי לא מי יודע מה טובים במיוחד שאני לא מתמידה בהם כי מרוב עונשים כבר כואב לי הלב
    בקיצור הוספתי המון אשמח לקבל שוב פעם את העיצה המקצועית שלך
    תודה רבה
    מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בכור

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום מורן,
    לפעמים אנחנו מצפים מהילדים הבכורים שלנו כל מיני דברים, כי הם הכי גדולים ואנחנו שוכחים שהם עדיין קטנים.
    בואי ניקח לדוגמה את התסכול שלך מהניסיון לשוחח איתו בסוף השבוע. קודם כל מי אמר שאלה דברים חשובים? אלה דברים חשובים לך, לא זה לא ברור למה זב חשוב, הוא עוד קטן מדי בשביל להבין דברים כאלה.
    דבר שני, תלוי גם איך מדברים איתו. חשוב לדבר עם ילד כמו לילד.להתאים את המילים והטון לרמה שילד אמור להבין. את גם לא אמורה לקבל תשובה. הוא לא מבוגר, הוא לא חייב לענות על הציפיות משיחה כמו עם אדם מבוגר. אולי הוא עוד לא לגמרי הבין. אולי הוא עוד צריך לחשוב על זה. אולי הטון שלך כעוס וחסר סבלנות והוא קצת נבהל ומנסה להעביר נושא כדי לשמח אותך שוב?
    את בעצמך מודעת לכך, שאין לך כל כך סבלנות אליו, את צריכה שהוא יגדל מהר, יבין מהר ויתחשב בך כי יש לך עוד שני ילדים ואחד בדרך. האמת שאת צודקת, את כנראה זקוקה ליותר עזרה, אבל זה לא פייר להפיל את זה עליו, הוא עוד קטן מדי. אני לא מתכוונת שאת מבקשת ממנו עזרה שישמור על הילדים וינקה את הבית, אני מתכוונת לכך שאין בליבך מקום יותר לצרכים שלו כילד קטן, והאמת היא, שהוא עדיין ילד קטן.
    לדעתי הוא גונב כי מנסה באופן לא מודע להחזיר לעצמו משהו שפעם היה לו וכואב לו ומכעיס אותו שזה אבד לו. והמשהו הזה הוא יחס יותר אוהב וסבלני שהיה לו ממך.
    לכן אני מציעה לך, אם יש לך אפשרות, להשיג הרבה יותר עזרה מאנשים מבוגרים, בעלך, משפחה מורחבת וכו', ולפנות זמן איכות לבנך הבכור. זמן שיהיה חופשי מדרישות, רק כיף, חום ואהבה, ושייתנתן לו בזמנים קבועים שבהם עלייך לעמוד בעיקביות. ותנסי להוריד את הציפיות, הוא לא אמור להקשיב ולדבר איתך כמו מבוגר, אלא כמו ילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה ושוב תודה

    מורן
    11/01/2010

    אני אשתדל לאמץ כל מילה ומילה שרשמת לי כאן
    תודה מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, ובהצלחה:-)

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי שותקת בגן
    דיאנה
    08/01/2010

    שלום , בתי בת ה 5 הלכה לגן חדש תרום חובה ובדיוק שבוע לפני הגן נולד לנו תינוק חדש . היא לא מדברת בגן , היא שמחקת עם ילדים , היא משתתפת במשחקים עושה הכל בלי לדבר , פעם אחד היא
    התחילה לדבר ומרוב שימחה כולם התנפלו אליה והיא עוד פעם שותקת , היא יודעת את כל השירים ששרים בגן , כל האותיות שלמדו - הכל!
    לעומת זאת בבית הפה שלה לא נסגר , היא גם הולכת לחוג פעמיים בשבוע ושם היא מדברת רגיל ,
    אני לא יודעת מה לעשות , מאוד מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבת שלי שותקת בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה ששותקת בגן

    סמדר ריינר
    08/01/2010

    שלום דיאנה,
    יכול להיות שהגן הוא מסגרת קצת המונית עבורה והיא מתבטאת טוב יותר בקהל מצוצם יותר. לא צריך לדאוג כל כך הרבה, ולתת לה להיפתח בקצב שלה. ראית בעצמך שכשכולם עשו מזה עניין זה סגר אותה, אז לא לעשות עניין. אפשר להציע לגננת לפנות אליה, בתוך קבוצות קטנות קודם כל ואחר כך, רק אחרי שזה הולך טוב לנסות ליד כל הגן., ואם זה לא הולך, לא להציק לה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי שותקת בגן

    דיאנה
    11/01/2010

    שלום סמדר
    תודה על תגובתך , אני מנסה לתת לה את הזמן שלה , אבל לפעמים נדמה לנו שהיא פשוט צוחקת אלינו , היא מבינה הכל , שאנחנו דואגים וזה
    שאלתי אותה עם היא רוצה לגן אחר , אז היא אמרה שלא ושאם אני אעביר אותה אז גם בגן חדש היא לא תדבר ,
    ניסיתי לחזק אותה ולהגיד לה שהיא יכולה ושהיא חזקה וכבר הסכמנו שהיא תדבר בבוקר באנו לגן והיא מחייכת ושותקת.
    אולי יש לך רעיון איך אפשר לעזור לה , כי אני לא מבינה איך ילדה שכל כך אוהבת לדבר יושבת 8 שעות בגן ושותקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה ששותקת

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום דיאנה,
    נשמע לי שאת קצת לקוחת את זה כמו עלבון כאילו הבת שלך עושה לך דווקא, ואולי זה כבר קצת נהיה ככה. ככל שאת לוחצת על זה את מחמירה אתך המצב. תנסי להרפות. זו הבחירה שלה כרגע, היא לא מרגישה שיש בו בעיה ולכן אין לה אינטרס להפסיק את זה אלא דווקא להמשיך כי היא מרגישה שמכריחים אותה וזה לא נעים לה. תניחי לה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי שותקת בגן

    דיאנה
    15/01/2010

    שלןם סמדר

    לבת שלי יש בסוף החודש יום הולדת בת 5 , לפני כחודשיים אמרתי לה שאם היא לא תתחיל לדבר אז אני לא עושה לה מסיבה וגם לא חוגגת בגן , שום מתנות - כלום . וזה נורא כואב לי שלא תיהיה לה מסיבה , האם עשיתי נכון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת ששותקת בגן

    סמדר ריינר
    15/01/2010

    שלום דיאנה,
    לא, לא עשית נכון. אני ממליצה לך שוב להפסיק ללחוץ על הילדה את רק מחמירה את המצב שלה.
    מעבר לזה שבעונש כזה את פוגעת בה בצורה קשה ביותר, זה לא שווה את זה.
    נראה לי שגם את במצוקה לא פשוטה. לא יכול להיות שגם לא נעים לך להיות במצב שבו בחגיגת יום ההולדת שלה הילדה שלך תשתוק, ובמקום יום שמח זה יהיה עבורך יום מכאיב.
    אני ממליצה לך בחום לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    ריקי
    13/01/2010

    שלום רב, נא התייחסו לפנייתי....תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי שותקת בגן

    דיאנה
    15/01/2010

    שלום ריקי

    האם יש לך משהוא להמליץ לי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום