מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פינת חשיבה...אייל27/12/2009
אני אבא למיכל המתוקה (שנה וחצי). לפני מספר ימים כשמיכל הייתה אלימה כלפי תינוקת בביתנו הרמתי אותה לפינה בסלון ואז שמתי לב שהיא מאוד נסערת ולא זזה ממיקומה, שלדעתי מאוד לא טבעי לילדה בגילה. לאחר בירור הבנתי כי המטפלת נוהגת לשים אותה בפינת החדר על כיסא לחשיבה לאחר התנהגות אלימה. לפי דעתי והרגשתי היא עושה זאת כמה חודשים.
לאחר בדיקה בארכיון הפורום הבנתי כי הדעות חלוקות אך נוטות להנגדות לענישה זו.
1.האם היא לא צעירה מידי? 2.האם זה גובל בהתעללות מצד המטפלת בגלל הגיל? 3.האם יש חוקים/תקנות בנושא במחלקת חינוך בעירייה/משרד החינוך? 4. והאם מומלץ להעביר אותה למעון אחר בגישותיו החינוכיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פינת חשיבה
סמדר ריינר27/12/2009שלום אייל,
אני בהחלט מבינה את הזעזוע שלך. גם בעיני זו לא ענישה מתאימה באף גיל, ובטח לא בגיל הזה. אני לא יודעת להגיד לך לגבי התקנות במשרד החינוך או בעירייה, את זה ניתן אולי לברר במשרד החינוך או בעירייה. בכל אופן לפני שמקבלים החלטות משמעותיות, כדאי לברר האם יש עם לדבר בעניין במעון עצמו. כלומר אם המטפלת מתנהגת כך, אולי מתוך חוסר ידע והבנה שלה, מה העמדה של הגננת/מנהלת והאם אפשר להביע התנגדות לנוהג הזה ושהם יתחשבו בכך. אם אתה מרגיש שאין עם מי לדבר, אז הייתי שוקלת העברה של הילדה למקום אחר, תוך שיקול גם לגבי המחירים של מעבר כזה - הסתגלות מחודשת וכו'.
בכל אופן כל הכבוד לרגישות שגילית ולבירור שערכת.
אם זו התעללות או לא - זו שאלה מסובכת, כי יכול להיות שאין כאן כוונה להתעלל אבל התוצאה היא אכן חמורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן אברר. תודה רבה על התגובה
אייל27/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 וחצי - מקלל באופן לא רצוני..אילנית27/12/2009
שלום. מקוה לקבל איזושהיא עצה דחוף! הבן שלי בן 8 ילד בכור- שותה מאיתנו כמויות אנרגיה ותשומת לב ענקית, כל הזמן רוצה שנתייחס רק אליו..יש לו אח בן 3 .לפני כשנתיים היו לו טיקים עם יד ימין שארכו כמה חודשים ונעלמו לבד.לפני שבועיים התחיל במשהו חדש:
להגיד "זין עליך" לעצמו, בשקט, אחת לכמה דקות
בהתחלה חשבתי שלמד את המילה הזו, ומשתמש בה באמת בכדי לקלל אך ראיתי כי גם כשהוא בשירותים, במקלחת, רואה טלויזיה, גם כשהוא במיטה לפני הרדמות אומר את זה לעצמו בשקט כל כמה שניות.. ואפילו באמצע אוכל זה פשוט יוצא לו.. , וכאילו איזה טיק שהוא אינו שולט בו. בתחילה כעסתי עליו, שאלתי מדוע עושה זאת- אמר שהוא לא שולט בזה, וזה פשוט יוצא לו, בכיתה יש לציין שזה לא קורה לו..(אולי אומר בשקט והמורה לא שומעת.. ?) ככל שאני מעירה לו, הוא עושה את זה לעיתים תכופות יותר, ולפעמים יכולות לעבור שעות והוא לא עושה זאת, אז אני לא מבינה: האם יש פה בעיה רפואית/נוירולוגית? האם זו בעיית התנהגות/בעיה פסיכולוגית?
אני ממש מודאגת ולא יודעת למי לפנות קודם..- אודה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים אצל ילד בן שמונה
סמדר ריינר27/12/2009שלום אילנית,
נשמע לי שהבן שלכם סובל מטיקים. אלה פשוט טיקים קוליים בשונה מטיקים שמתבטאים בתנועות לא רצוניות. זו לא בעיה פסיכולוגית, אלא נוירולוגית, אם כי ללחץ יש לפעמים השפעה על התגברותה. אתם יכולים לפנות למרפאת טורט בבי"ח שניידר בפ"ת. אם אתם לא מאיזור המרכז אולי שם יוכלו להפנות אתכם למענה מתאים באיזור מגוריכם, אני פשוט לא מכירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל בגיל שנהגלי27/12/2009
ליאת שלום
ילדי הבכור בו שנה .
כשהיה בן 4ו חצי חודשים התחלתי לתת לו ירקות-מרקים ופירות-מרוסקים, לאט לאט עברנו לאוכל מוצק יותר.
הוא הפסיק בהדרגה לאכול את הפירות - לא תעקשנו ואז גם את הפירות.
נתתי לו את הזמן וניסיתי מידי פעם מרק מידי פעם פירות כדי לא להפוך את עניין האוכל למאוס.
עד לא מזמן היה איזה חודש שהוא רצה לטעום כל מה שאנחנו אוכלים בצלחתנו ונתנו לו אך זו לא היתה כמות שנחשבת לארוחה.
כשהוא ישוב בכסא אוכל שלו הוא משחק עם האוכל- רק משחק ולא אוכל, ניסינו גם לשבת יחד לשולחן והוא לידנו בכסאו ואז לעיתים הוא מתרצה וטועם כמה כפיות.
בקיצור המצב כיום שהוא לא אוכל אוכל, לא ירוקת ולא פירות, גם לא שש לטעום, הוא אוכל 4 ארוחות סימילק בממוצע ביום.
שאלתי היא מה לעשות ? איך לגרום לו לאכול פירות וירקות ....? למשל בשבועיים האחרונים הוא לא אוכל פירות ולא ממש רוצה לטעום מהאוכל שלנו.
כל הזמן סברנו שזה בגלל צמיחת שיניים אך זה נשמע לי קצת מוגזם שבגיל שנה אין לו שום ארוחה של אוכל מלבד סימילק.
לגבי מעדנים לפעמים הוא אוכל בחשק ולפעמים מסרב.
משקלו תקין והתפתחותו בכל השאר מדהימה ושובת לב.
אשמח לחוות דעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל בגיל שנה
סמדר ריינר27/12/2009שלום גלי,
נראה לי שיכול להיות שהוא מרגיש את הלחץ שלכם בעניין וזה חוסם אותו, וגורם להתנגדות. תנסו להרפות, ולא להיות עסוקים בזה כמה זמן (לא רק לא לתת לו אלא באמת לא להיות עסוקים בזה), אפשר להגיש לו את הירקות והפירות אבל לא להילחץ ולא ללחוץ אם רק משחק בהם, אם תרגעו יש אולי סיכוי שהוא בכל זאת ירצה. תתיעצו אם אחות טיפת חלב עד כמה זה קריטי שהוא יאכל את זה עכשיו או שאפשר לתת לו תוספים בדרך אחרת ואם אפשר, אז פשוט תעזבו את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלותקרן27/12/2009
לבני בן השנה ו-8 חוד' (בן בכור) יש הרגל שהוא צריך כול הזמן להאחוז ביד ולהרגיש מגע של מבוגר שבסביבה-גם שמרמים אותו הוא ישר אוחז לי ביד ועושה לי מעיין "מסאז' " ליד.התופעה קיימת גם בגן (הוא בגן כבר שנה) - בעיקר שיושבים בריכוז -אין מצב שהוא ישב בלי לאחוז למישהי מהמטפלות ביד, גם שמשחקים כול כמה דק' הוא ניגש כדי להרגיש מגע של יד לאיזה דקה ואז ממשיך לשחק. באופן כללי קשה לו להתרכז במשחק/פעילות כול שהיא יותר מכמה דק'.
שאנחנו בבית הוא לא מוכן ברוב המקרים לשחק עם עצמו והוא דורש שמישהו יהיה איתו ,לא מחייב שאקח חלק במשחק מספיקה הנוכחות שלי.
גם שהוא צופה בטלויזיה לאחר כמה דק' שהוא לבד הוא רוצה שישבו לידו ויחזיקו לו יד.
רק לא מזמן הצלחנו בזמן שינת הלילה להרגיל אותו לישון לבד. עדין במהלך היום שהוא הולך לישון ברוב המקרים הוא צריך יד.
אני גם מרגישה שהתופעה מחריפה עם הזמן והוא לא מסוג לשבת עם עצמו והוא לא מניח לי לרגע, אפילו שאני אוכלת או נכנסת לאמבטיה הוא בוכה ורוצה שאבוא איתו.
דבר נוסף שהוא הפך להיות תלותי בו הוא המוצץ שרוב הזמן הוא מבקש אותו.
סה"כ הוא ילד מאד פיקח, שמבין דברים מהר מאד, חברותי וחייכן.
אשמח לעצה בנושא בייחוד לאור העובדה שאני בהריון בחודש תשיעי ואני חוששת שהמצב רק יחמיר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלות
סמדר ריינר27/12/2009שלום קרן,
לצערי אין לי בשורה מקלה.
במובן שאי אפשר התייחס לילד בן שנה ושמונה במושגים של תלות. תלות היא המצב הנורמלי של הגיל הזה. את לא אמורה לצפות שם לעצמאות. יכול להיות שמצב מחמיר בגלל שהוא לא מקבל את הביטחון שהוא זקוק לו ואז חרדה שלו גוברת והתלות רק מתעצמת במקום לקטון.
אני חושבת שתצטרכי הרבה מאוד עזרה אחרי הלידה, אני ממליצה לך במידת האפשר להיערך מראש ולנסות להשיג את כל העזרה שאת יכולה על מנת שחלק גדול מהזמן יהיה עוד מבוגר בבית שיוכל לעזור לך ולתת לבנך את ביטחון לו הוא זקוק בזמן שאת עם התינוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך...
קרן28/12/2009תודה רבה על התגובה.
אשמח לגבי עניין האחיזה ביד אם יש איזה דרך להפחית אצלו את הנושא, אני מנסה כול הזמן להפחית ,לתת לו בובה שהוא יושב במקום אבל זה לא ממש עוזר.
כנ"ל לגבי התלות במוצץ אם ניתן לעשות משהו , או שזה משהו שיעבור עם הזמן?
האמתי שדווקא בחודש האחרון הייתי יותר בבית וגם נתתי לו יותר תשומת לב ודווקא אז הוא התחיל להיות יותר תלותי ככה שקצת קשה לי לעלות על מה גורם לו לתחושת חרדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר28/12/2009שלום קרן,
נראה לי שהאת תופסת את בנך בצורה שלא מותאמת לגיל. בגיל שנה ושמונה חודשים לא אמורה להיות הפחתה בתלות במוצץ. מה שאני מנסה להגיד לך, שתפסיקי להילחם בתלות שלו, התלות שלו היא במקום, הנסיון להפחית אותה הוא לא במקום. יכול להיות שכשהיית איתו יותר הוא נהיה ער יותר למה שהוא זקוק וזה לא נכון להפחית לו את זה בצורה מלאכותית, אלא לתת לו בקצב שלו. לילדים יש דחף טבעי לגדול, כשהוא ירגיש גדול, הוא יראה לך את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן28/12/2009תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-) שמחתי לעזור
סמדר ריינר29/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן28/12/2009תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ו-8 מרביץlili27/12/2009
הבן שלי בן שנה ו-8 ילד עדין ורגיש. למד בגן (אחרי שננשך...) להרביץ ועכשיו משתמש בזה "יותר מידי", כלומר הוא מרביץ ככה סתם לכל ילד שנקרה בדרכו גם אם הוא גדול ממנו ולאחרונה התחיל להרביץ גם לי כאשר אני מסרבת לתת לו את מבוקשו (אפילו בלילה שרוצה לצאת מהמיטה ואני לא מסכימה ומלטפת אותו הוא מרביץ לי). מבקשת עצות כיצד לפעול מלבד להגיד שאסור להרביץ בצורה תקיפה ונעימה.
שאלה נוספת יש לו נטייה כאשר מגיע למקום חדש לעמוד ולהסתכל ולא להצטרף, רוב הילדים מיד רצים למתקנים והוא עומד ומסתכל לעיתים נראה כמו חולם, האם זה בעייתי?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 8
סמדר ריינר27/12/2009שלום לילי,
אתחיל המשאלה השניה - לא זה לא בעייתי, לכל ילד יש את הקצב שלו, ואם בסוף הוא משתלב וזה לא מפריע לו אז זה בסדר.
לגבי עניין המכות:קודם כל את האלימות שלו צריך לעצור מייד, פיזית, בצורה ברורה וחותכת. כלומר לעצור את היד שלו, או להחזיק אותו, ולהבהיר לו בטון נחרץ שלא מרביצים. אחרי שהוא נרגע, צריך לברר איתו מה קרה, מה הוא הרגיש, ולהתחיל לתת לו כלים נוספים להביע את רצונותיו וכן כלים להתמודדות כשהוא לא מקבל אותם חוץ מלהרביץ - למשל להגיד מה הוא רוצה, למשל להמתין עד שיגיע תורו, למשל לקחת משהו אחר במקום אם אי אפשר את מה שהוא רוצה וכו'. הרעיון הו אלעבור למילים במילים מכות, אפשר להגיד :" אמא, אני מפחד בלילה, אני צריך שתרגיעי אותי, שתהיי לידי, וכו'" במקום להרביץ לך. זה לא אומר שתמיד הוא יקבל בדיוק מה שהוא רוצה, אבל הוא יקבל התייחסות שאולי תעזור לו גם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתמודדים במקרה של גירושיןמיטל27/12/2009
שלום,
יש לי שני ילדים הגדול בן שלוש והקטן בן שנה ו 7 ח'.
הגרוש שלי ואני נפרדנו לפני כ 4 חודשים ולפני שבועיים התגרשנו.
אנחנו ביחסים טובים מאוד ולא ממש גרושים נורמטיבים.
הוא מגיע כל יום לראות את הילדים, בימי שבת אנחנו מטיילים יחד.
הסברתי לילדים שאבא לא גר איתנו יותר לקחתי אותם לראות את הבית החדש שלו אבל אני לא ממש יכולה לדעת אם הם מבינים את המשמעות.
חשוב לציין שהחלטנו בשנים הקרובות שהילדים לא ילונו אצלו.
האם זה טוב או לא שהוא מגיע כל יום לראות הילדים?
האם זה נכון שאנחנו מטיילים יחד?
נתתי לו את האפשרות בהמשך פעם בחודש לבוא לישון אצלנו בגלל הסיבה שהם לא ישנים אצלו.
האם זה נכון לעשות את זה?
עזרה דחוף
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירושין
סמדר ריינר27/12/2009שלום מיטל,
אני מבינה שאת שואלת כי את בעצמך מרגישה לא נוח עם הסידור הזה. אכן יש משהו מבלבל בכך שאתם מטיילים יחד או שהוא בא ללון אצלכם. אבל נראה לי שהעניין הוא ביניכם ולא רק מה המסר לילדים. כלומר גם אתם עדיין מבולבלים ומתקשים ליישם את הפרידה, או שאת מרגישה שאת רוצה יותר ליישם את הפרידה אבל לא נוח להגיד לו כי כאילו זה לא לטובת הילדים.
נראה לי שכדאי לעזוב את עניין הילדים ולחשוב קודם כל מה אתם רוצים, כי זה לא נשמע ששניכם השלמתם עם הפרידה, ואולי גם יש לכם ריגשי אשמה כלפי הילדים ואתם ממשיכים להתנהל באופן חלקי כאילו המשפחה עוד לא התפרקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירושין
מיטל28/12/2009תודה על תגובתך....
כל מה שאמרת נכון!
הפרידה שלנו היא לא קלה אבל אם אני חושבת על עצמי אני יודעת שזה הדבר הנכון.
לכן אני רוצה לשים אותי רגע בצד.
אני מנסה לחשוב על כולם וגם עלי.
א.כואב לי מאוד למנוע ממנו לראות את הילדים
ב. כן יש לי מצפון בגלל שהילדים צריכים להתמודד היום עם אבא שהוא לא בבית.
ג. גם לי מאוד נוח שהוא מגיע לעזור עם הילדים כי מדובר בשני ילדים קטנים וזה לא קל.
אני מנסה למזער את הפגיעה בהם אני לא רוצה שהם התמודדו עם הכאב של אבא לא בבית כי אני יודעת שזה חסר להם.
השאלה מה עדיף?
ימים קבועים שאבא מגיע ואז לתת להם להתמודד עם מה שיש להם בלב או
לתת להם לגדול למציאות שאבא לא גר איתנו אבל עדיין אנחנו חברים מאוד טובים ואבא בא לראות אותם מתי שהם רוצים.
אני ממש לא יודעת מה לעשות מה נכון??
הלב שלי אומר להמשיך את מה שאני עושה היום כי נורא קשה לי להבין מה הם מרגישים ואולי ביום שהם יתחילו לשאול אז להסביר, אבל אני גם מרגישה שאם אני ממשיכה בדרך הזו אני יכולה לבלבל אותם.
מה את אומרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירושין
סמדר ריינר28/12/2009שלום מיטל,
יכול שהמצב הנוכחי מתאים לכרגע, אבל בהמשך, אולי תרצי בן זוג או כל מיני דברים אחרים יפריעו לך הרי לא סתם התגרשת, ויהיה מאוד קשה לקבל אותם כי כבר כולם התרגלו שלא ממש התגרשתם. אני מבינה שיש לך גם ריגשי אשמה, ואת רואה את הדברים קצת קיצוני - את משתמשת במושג "למנוע ממנו לראות את הילדים" - את לא מונעת ממנו לראות אותם, אלא יש מגבלות. הוא יכול לראות אותם מחוץ לבית, ולישון אצלך זה גם מסר מבלבל עבורו. זה מין נסיון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, וזה דבר שרק יגיביר את הכעס מאוחר יותר, כשכן יהיה לך בן זוג או שלא תרצי שהו איתערב לך בחיים כשהוא בא הבייתה או יחליט דברים בבית כאילו אתם עדיין נשואים.
לכן, ההפרדה שאת מנסה לעשות - לעזוב אותך בצד כמו שציינת ולראות את טובת הילדים - היא לא לגמרי עובדת, כי הנה כל עוד את לא השלמת עם האשמה ועם קשיי הפרידה - זה גם לא מאפשר לאף אחד אחר להשלים.
לכן אני ממליצה לך שוב, לפנות לגורם מקצועי שיעזור לך צלעבד את הפרידה בעצמך ואחר כך הכל יההי הרבה יותר ברור לכולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה ניסגרת נפשיתאפי27/12/2009
שלום אני אבא לילדה בת 5.5 שלישית בין ארבעת אחיותיה. אחריה יש פעוטה בת 1.4.
מבחינה חברתית מקובלת ואהובה מאוד ומבוקשת לשעות אחה"צ. הבעיה שלה שהיא ללא סיבה נראית פשוט מסתגרת וננעלת ואין אפשרות לדבר איתה. לדוגמא ביום שישי באו הדודים וניסו לדבר איתה לשאול לשלומה והיא פתאום נסגרה לקחתי אותה לחדר ניסיתי לדובב והיא רק בכתה ואמרה שאף אחד לא פגע בה. רק כעבור שעה שאמא שקחה אותה לישון ודובבה אותה אמרה שלא היה לה נעים שכולם שואלים אותה לשלומה?!
בנוסף היא אינה מתמידה בחוגים מאוד רוצה מתחילה ולאחר מס' שיעורים קצר מפסיקה.
למרום המקובלות החברתית כאשר היא מגיעה לימי הולדת אינה משתתפת ונצמדת להורים בגן הגננת אומרת שהיא משתתפת יפה בכל אבל שהגיעה מופע חנוכה היא לא השתתפה כלל אלא ישבה על האימא.
קונים לא בגדים יפים ולאחר כחודש נמאס לה מהם ואומרת שאין לה בגדים ללכת לגן ולא רוצה ללכת לגן.
אנחנו דואגים שתיפגה בלימודים בכיתה א' בשנה הבאה נבקש עצה מה לעשות או למי מתאים לפנות.
בתודה אפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה נסגרת נפשית
סמדר ריינר27/12/2009שלום אפי,
נשמע לי שאתם קצת לוחצים על הילדה. היא בסך הכל בת 5.5, היא עדיין לא חייבת להתמיד בחוגים ומותר לה להתבייש במסיבות ולא להיות נחמדה לכולם כל הזמן בלי סיבה מיוחדת.
כך שאני לא חושבת שיש בעיה עם הילדה, אבל אולי אתם זקוקים לסיוע סביב לעשות טוב יותר את ההפרדה מתי לדאוג, מתי ללחוץ ומתי אפשר להניח.
אם אתם מעוניינים, אולי כדאי שתפנו להדרכת הורים במקום מגוריכם. אתם יכולים באופן פרטי אצל פסיכולוג אופסיכותרפיסט שעובד עם ילדים, או בשירות הציבורי, במכון להתפתחות הילד דרך קופת החולים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אפי27/12/2009ראשית כל תודה על התיחסותך.
כאשר קראנו את תשובתך הבנו כי אנו משווים אותה לאחיותיה הגדולות, וכאן כנראה הטעות.
ועל זה נאמר במקורות:"חנוך לנער על פי דרכו" - כל ילד הוא עולם אחר
תודה אפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-) שמחתי לעזור
סמדר ריינר27/12/2009ונשמע לי שעשיתם עבודה יפה עם עצמכם. בהצלחה:-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.5 בודק גבולותגלית27/12/2009
בני בן 3.5 חכם מאוד ולכן גם שיטות בדיקת הגבולות שלו הינן מאוד מתוחכמות.
לבני אין נטיה להיקשר לדבר מלבד המוצץ שלו ולכן כשאני רוצה "לאיים" שאם לא תעשה... לא תקבל... זה לא ממש עובד והוא מוכן לוותר על כל דבר ולכן אין לי את הכלים להציב בפניו גבולות.
הוא כל הזמן מרביץ לי ולאביו ואחיו בן השנה ועשרה חודשים, זורק דברים, מקלל וגם בגן התנהגותו דומה, למרות שהגננת מאוד מנסה לשים גבולות ברורים- אך שום דבר לא עובד.
לאחר שמרביץ, אני תופסת אותו ואומרת שבבית הזה לא מרביצים ושמה אותו בחדרו, אך הוא יוצא מהחדר או זורק בתוך החדר דברים ואפילו עלי.
אני עובדת עצות ואיני יודעת כיצד לפעול.
במצבים של איבוד שליטה אני אף מאיימת במוצץ, אך בגלל שאני מעוניינת להיפטר ממנו, אני לא רוצה להשתמש במוצץ ככלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שלוש וחצי מגזים
ליאת גרוס27/12/2009שלום גלית. ילד בן 3.5 שמרביץ להוריו, לא מקשיב להם כלל, ממרה את פיהם, וזורק חפצים בבית זה ממש ממש מוגזם ולא תקין. הבסיס להצבת גבולות אינה איומים אלא סמכות הורית. משהו בסיסי בתפיסת התפקיד ההורי צריך להשתנות. המשך המצב הנוכחי יפגע בו ובכם ככל שיגדל. אני מאמינה כי שינוי של הילד יבוא בעקבות שינוי שלכם. אין לי מתכון של כמה שורות שיפתור את הכל. אין מצב שילד יזרוק חפצים על אמא !!! ומה יקרה שיהיה בן 10 ? אני ממליצה מאד על פנייה דחופה למספר פגישות של הדרכה הורים ע"י איש מקצוע בתחום. אל תהססי. פני
בהצלחה
ליאת גרוס
מודיעין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגבולות וסמכות הורית
נעמה סבג שמש27/12/2009גלית שלום,
בנך חכם ופיקח מאד ועל כן ניתן ללמדו גבולות מהם.
הוא רואה את חוסר האונים שלכם מולו ולכן מנצל זאת.
אם הוא יוצא מהחדר, אתם מיד מחזירים אותו שוב, גם במחיר של החזקת הידית על מנת שלא לאפשר לו לצאת.
כל חפץ שהוא זורק יילקח ממנו. שימי אותוו במקום בולט, כדי שיראה אותו אבל יידע שאסור לו.
למרות שאינו רכושני ניתן להבהיר לו שלא הולכים היום לג'ימבורי או לגן המשחקים כי...
את עכשיו לא משחקת איתו כי...
הוא צריך לדעת שיש לו מה להפסיד.
את מתארת מצב חמור כיוון שהוא מרשה לעצמו להכות אתכם.
בגן הגבולות ברורים, אך כל עוד בבית אין זה כך, זה ישפיע גם על התנהלותו בגן.
כדאי לפנות להדרכת הורים.
את מוזמנת לקרוא באתר זו או באתר שלי מאמרים בנושא גבולות וסמכות הורית.
המצב בר שינוי אך מחייב טיפול מיידי.
בהצלחה!
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנתיים וארבע לו רוצה ללכת לגןליאת27/12/2009
שלום, ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים. לאחרונה היא החלה לבכות בכל בוקר כאשר אני לוקחת אותה למעון.
היא בוכה ואומרת שהיא לא רוצה ללכת וגם כאשר אני נשארת איתה בבוקר קצת בגן לעזור לה להתרגל היא בוכה כאשר אני הולכת.
היא תמיד הייתה שמחה ללכת לגן והייתה אומרת לי שלום יפה עד השבוע האחרון.
כמו כן יש לה פחדים מזרים, רק נכנס איש זר לכיתת הגן שלה היא נכנסת להיסטריה ומתחילה לבכות.
היא גם כל הזמן רוצה את אמא גם כשהיא עם סבא, סבתא או אבא.
אני ממש מפחדת שיש לה בעיות חרדה ואני לא יודעת איך לעזור לה להתמודד עם הפחדים ולהתגבר עליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכוונתי ללא רוצה ללכת לגן סליחה
ליאת27/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא רוצה ללכת לגן
ד''ר שירי שדה שרביט27/12/2009ליאת שלום,
אחד הפרטים שלא ציינת הוא מה קורה לבתך לאחר שאת הולכת - האם היא נרגעת, משתפת פעולה עם הצוות ויוצרת קשרים עם ילדים, או שהיא נותרת לבכות . כמו כן, האם חל איזהשהוא שינוי בשבוע האחרון (כמה זמן היתה חופשת החנוכה בגן?). עוד לא כתבת האם הפרידה היא קשה ממך בלבד או גם כשאבא מביא אותה לגן.
במידה ומהלך היום בגן הוא תקין, אפשר להבין את ההתנהגות של בתך כמבטאת קושי שלה להיפרד ממך, שהוא טבעי בגילה. ילדים בגילה מבינים טוב יותר מבעבר את ההשפעה של תגובותיהם על הזולת (במקרה זה, את) ומביעים את העדפותיהם ורצונותיהם יותר מכפי שעשו זאת קודם. מבחינת בתך, באמת הכי עדיף לה איתך והיא לא מסוגלת להבין את התועלת וההנאה שבגן וכמובן שלא את הצורך שלך לעבוד בשעות הבוקר. ככל שהיא מבינה, היא מגיעה למסקנה שהשהות עמך היא הכי טובה לה, ויופי שהיא מגיעה למסקנה כזו.
יחד עם זאת, כיוון שבכל זאת יש מציאות וצריך להתחשב בה, כדאי לחשוב יחד עם הגננת מה יכול להקל עליה בפרידה - חפץ מהבית, אלבום תמונות ("אלבום כיסים" קטן שאפשר לקנות בסכום לא רב), טקס קבוע ביניכן וכדומה. עלייך להחליט מראש כמה זמן את מקדישה לפרידה, ולאחר מכן ללכת ולסמוך על הצוות המטפל שיידעו להרגיע אותה.
התגובות של בתך נשמעות לפי המידע שמסרת מאוד טבעיות ונורמטיביות לגיל. גם החשש מפני אדם זר ולא מוכר הוא נכון עבורה, הרי לא היית רוצה שהיא לא תבחין בין אנשים מוכרים ובטוחים לבין זרים, לא? יש לכך ערך אבולוציוני והגנתי, ופשוט כדאי לעקוב שהמידה של החרדה היא סבירה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיפי במיטהגלית27/12/2009
בני בן השלוש וחצי גמול ביום ובלילה כבר זמן רב.
בשלושה שבועות האחרונים חזר לעשות בלילה פיפי במיטה, כל לילה פעמיים.
הדבר הפך למטרד של ממש עבור שנינו. יותר מכל מטריד אותי למה זה קורה לו, והאם עובר עליו משהוא.
כמובן שאנחנו מדברים על הנושא, וכל לילה אני מזכירה לו שאם הוא צריך פיפי שיעיר אותי ונלך יחד.
אתמול הכנו טבלה עפ"י הימים ואמרנו שכל יום שיקום יבש נדביק מדבקה ולאחר שלושה ימים שיקום יבש נקנה מתנה יחד. (זה לא עבד).
על פניו אין שום שינוי בבית או בגן, שאני יכולה לעלות במחשבתי שהוא משמעותי כדי שזה יקרה.
לא זמן דברתי עם הגננת והיא לא צינה משהוא חריג. (לעניין הפיפי היא עדיין לא מודעת).
בני הוא ילד מלא שמחת חיים, וגם בתקופה האחרונה הוא שמח וחייכן כתמיד.
מה ניתן לעשות בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר27/12/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=140 id=link]הרטבת לילה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוננות נורמלי?? עד מתי??לילך27/12/2009
השאלה שלי:
האם זה נורמלי שילדה בכתא א' עדיין מאוננת? ואיך ניתן להפסיק את זה? או מתי זה אמור לעבור?
אני כל הזמן אומרת לה שזה לא טוב כי היא יכולה להיפצע או שיכאב לה אחר כך ואז נצטרך ללכת לרופא,
אבל היא לא מבינה מה הבעיה ואומרת שזה עושה לה נעים.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוננות
סמדר ריינר27/12/2009שלום לילך,
אוננות זה נורמלי בכל הגילאים. זה לא עובר אף פעם:-)
השאלה היא לא אם היא מאוננת או לא, אלא אם המידה, האם זה כל היום, האם זה במקום פעילויות אחרות, והאם היא עושה את זה בפרטיות.
אם זה משהו שהיא עושה בפרטיות, והיא לא נניח לא מתראה עם חברות או לא מכינה שיעורים כי היא רוצה לעשות את זה במקום, זה טבעי וזה נורמלי, כולם עושים את זה, ואפשר לסמוך עליה שאין סיבה שהיא תכאיב לעצמה ותצטרכו ללכת לרופא, היא מרגישה בדיוק מה נעים לה ועושה את זה בעדינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוק לעיצה והכוונה בענין בתידורון27/12/2009
בתי בת 8.5 תלמידה סבירה ופעילה בחוגים + חברות.
מצד שני היא ביישנית וחרדתית. למשל הולכים ברחוב, היא רואה ילדים ונכנסת ללחץ.
היא נכנסת ללחץ מעכביש או מכלב. אפילו מנערה שרצתה לצלם אותה ברחוב, היא נלחצה.
לפני כשנה היו לה "טיקים" בפנים, בעיקר בעת אכילה או "מחשבות". וזה נעלם לבד.
לאחרונה, היא התחילה להתנשם בכבדות. התחילה בתדירות נמוכה, ואחרי כשבועיים,
יכולה לקחת אויר כל כמה שניות כמו מי שיוצא מצלילה במים. נגיד בעת צפיה בטלויזיה.
בלילה היא ישנה בסדר ואין בעיה. רופאת משפחה בדקה הריאות והכול נקי.
זה כנראה קטע נפשי אולי "טיקים" בצורת נשימות כבדות ותכופות. כך הבנו מהרופאה,
אולם ביומיים האחרונים, יש לה קטעים של הנשימות האלה כל כמה שניות והגוף ממש
מתעוות, כאילו מתקמר לצורך הנשימה.
אני ואשתי הורים טובים לילדה ואוהבים מאד. אין סיבה נראית לעין.
אשתי אומרת שזה יעבור אבל אני רואה שהילדה ממש סובלת (אולי בלי להרגיש)
ולכן אני בלחץ ואובד עצות.
האם ניתן לקבל כיוון או הפנייה לגבי איבחון וטיפול בנושא??? בתודה מראש.
דורון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
סמדר ריינר27/12/2009שלום דורון,
יכול להיות שמה שאתה מתאר הוא סוג של התקפי חרדה. כדאי לכם לפנות למטפל שעובד בגישה קוגניטיבית התנהגותית באזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עצהמאיה26/12/2009
היי , מקווה שתעזרו לי .
יש לי בת בגיל 15 וחצי , יש לה חבר כבר שנה והוא ישן אצלנו מדי פעם .
לי ולבעלי מפריע שהם משאירים את הדלת סגורה למרות שאני סומכת על ביתי ויודעת שהיא לא תעשה שום דבר שאינו ראוי , השאלה שלי היא האם לתת לה לסגור את הדלת ולשמור על פרטיותה או לבקש ממנה שהדלת תהייה פתוחה ?
דבר נוסף הם שוכבים במיטה יחד מכוסים בשמיכה וצופים בטלוויזיה בחדרה , האם הדבר אמור להפריע לי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת מתבגרת
ליאת גרוס27/12/2009שלום מאיה
גיל 15 הוא גיל בו חבר וחברה בהחלט עושים דברים. הרבה מעבר להתכסות משותפת בסמיכה. ואם הוא ישן אצלה אז על אחת כמה וכמה. אין מה לצפות שהדלת תהיה פתוחה כי אז הם פשוט יחכו שתלכי לישון ואז יסגרו אותה... לדעתי גיל זה עדיין מוקדם ליחסי מין מלאים אך יש הרבה דברים שאפשר לעשות בדרך...
נראה לי שכדאי שתשוחחי עם ביתך . תבדקי איתה מה קורה. תזהירי אותה ממה שצריך להיזהר. ודאי שלא עושה שום דבר מתוך לחץ וכי אינה מקיימת יחסים ללא אמצעי מניעה. המליצי לה לא למהר. שווה לשקול שוב את עניין השינה המשותפת למרות שנראה לי בעייתי למנוע משהו שעד כה הרשית.
לא פשוט להיות אם למתבגרת נכון?
בהצלחה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים יותר מדי מודגים זה לא נורמלי?אוקסנה26/12/2009
שלום. ילד שלי בן 3 ו-4 חודשים. שנה ראשונה בגן. גילו שאנחנו הורים יותר מדי מודגים או לחוצים או....! האם אפשר להגיד שזה לא נורמלי? מה זה הורה נורמלי ולא נורמלי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורה נורמלי או לא נורמלי
סמדר ריינר26/12/2009שלום אוקסנה,
את צודקת, זה קשה מאוד להגדיר מה זה נורמלי בכלל, ומה זה הורה נורמלי בפרט. עם זאת, כל תכונה, שיש ממנה הרבה היא מתחילה להפריע. עכשיו את יכולה לשאול - למי זה מפריע? אולי לכם זה לא מפריע. שוב את צודקת, אבל זה יכול להפריע לגננת, לצוות וגם לילד. כי עבור ילד, הורה מודאג מעבר לרמה מסויימת יכול להעביר לילד תחושה של חרדה, שהעולם הוא לא בטוח, שכדאי לו לחשוב פעמיים לפני שהוא מעז, שאי אפשר לסמוך על אנשים וכו'. שבמידה מסויימת זה גם נכון, אבל כשזה יותר מדי שזה עשוי לגרום לילד לפחד להתנסות בעולם, להתחבר, להיות יותר מדי נצמד או חרדתי וכל מיני דברים אחרים. זאת יכולה להיות ההשפעה ש דאגה הורית כשהיא יותר מדי עבור הילד. כלומר זה לא עניין של נומרלי או לא נורמלי בהכרח אלא איך זה משפיע והאם זה יותר מדי בשביל מי שנוגע בעניין. כך שאם זה יותר מדי עבור הילד - זה סימן עבורנו שצריך לשנות משהו.
יכול להיות שזה גם יותר מדי עבור הגננת, יש לה הרבה ילדים והרבה הורים, והיא רק בן אדם אחד שיכול להשתלט בו זמנית על מספר מסויים של משימות, והורה דאגן יכול להיחוות אצלה כמי שלא סומך עליה, או מנדנד הרבה על דברים שנראים לה מובנים מאליהם. לכן שוב זה לא עניין של נורמלי או לא נורמלי, אלא אם זה מפריע להתפתחות של הילד, ומפריע לגננת לתפקד כמו שהיא הייתה רוצה, אולי זה מדד, כרגע ליותר מדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מפצלים תשומת לב?אסנת26/12/2009
שלום רב
אני אמא ל-2 בנות. האחת בת 4 וחצי והשניה שנתיים. הן מאוד מקנאות אחת בשניה , ומתחרות כל הזמן על תשומת הלב שלי. כך שבמקום לשחק ולהעסיק את עצמן הן רבות, נתלות עליי, או שהן נוגעות בכל דבר בבית שהוא לא משחק של ילדים ועושות בלגן.
ההיתלות הזו מאוד מכבידה עליי נפשית וגורמת לי לעצבנות ולכעס תמידי עליהן.
בנוסף, הגננת של בת ה-4 וחצי אמרה לי כי הילדה לא משתלבת בגן מבחינה חברתית. כלומר קשה לה ליצור חברויות, להצטרף לקבוצה וכל הזמן צריך ל"שדך" אותה. זו שנה ראשונה שלה בגן עיריה , לפי כן היתה במסגרת פרטית וממשיכה בצהרון פרטי. שם לא נתקלתי בבעיה הזו.
הגננת ייעצה להזמין לה הרבה חברות מהגן הביתה ולשבת אתן לשחק.
איך עושים את זה כשקהטנה לא מאפשרת ?
תודה
אסנת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מפצלים תשומת לב
סמדר ריינר26/12/2009שלום אסנת,
את צודקת, זה קשה מאוד לאדם אחד להיות כל השבוע לבד עם שני ילדים ברצף המון שעות. אני לא יודעת מה האפשרות שלך לקבל עזרה לפחות לחלק מהזמן, אם האבא של הבנות יכול לחזור מוקדם לפעמים, אמא או אחות או חמות או לפעמים אפילו לקחת בייבי סיטר גם כשאת בבית, ותתחלפו ביניכן מי נמצא עם מי.
מעבר לענין העזרה, לגבי הזמנת ילדות הבייתה והקטנה לא מאפשרת, השאלה הזו לא מספיק ברורה לי. מה זאת אומרת לא מאפשרת? ילדות בנות 4 יכולות לשחק חלק מהזמן לבד, ואת תהיי אם הקטנה בזמן הזה, מה בדיוק הקטנה אמורה לאפשר ולמה אי אפשר לשים לה גבולות בעניין הזה? כאן אולי את צריכה עזרה ביצירת סמכות הורית, שאולי גם תעזור לך בעניין פיצול תשומת הלב. אולי יש לך תחושה שאת כל הזמן צריכה לרצות את הבנות שלך, והן צריכות להיות מרוצות ואז נהיית מותשת ממשימה בלתי אפשרית. הן חייבות ללמוד שאי אפשר לקבל הכל ומייד, בודאי שהילדה הגדולה יותר יכולה להתחיל להפנים את זה, וזה אומר שאת צריכה ללמוד להגיד לא בלי ריגשי אשמה.
אם את לא מצליחה לבד, כדאי שתפני להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
