פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בכי שמלווה בצעקות חזקות
    אירינה
    23/12/2009

    שלום רב,

    אחייניתו של בעלי כיום היא כמעט בת 7. לפני כשלוש שנים, כשהייתה בת שלוש וחצי אימה נפטרה.
    כשהיא באה לסבתה (אמא של אימה ז"ל), אנו מקדישים לה את מלוא תשומת הלב, אך כשפעם אחת אומרים לה לא בקשר למשהו שלא מקובל עלינו, או לא מתאים, היא מתחילה לצעוק ובוכה בכי היסטרי שמלווה בצעקות חזקות. הבכי יכול להימשך מספר רב של דקות, ובזמן הזה אנו מנסים להרגיע אותה במספר דרכים ולא תמיד מצליחים.אנו מאמינים שמצבה הרגיש נובע מאובדן של אימה, אך מה ניתן לעשות במקרה כזה, איך ניתן להרגיע את הילדה ולגרום לה לא לבכות ולהגיע למימדים כאלה של בכי וצעקות?

    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי שמלווה בצעקות חזקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי

    ליאת גרוס
    24/12/2009

    שלום אירנה
    ילדים לומדים להתמודד עם מצבים בהם לא הכל הולך לפי רצונם מתוך נסיון. הם צריכים לחוות מצבים מתסכלים שוב ושוב וכך הם לומדים להתמודד. חלק מתפקיד ההורים הוא להציב גבולות על מנת שהילד ילמד שלא הכל עובד על פי רצונו וכי בעולם יש חוקים ומגבלות חיצוניים שחשוב להתייחס אליהם. ילדים שלא חווים חוויות אלו הופכים להיות ילדים קשים ולא מסתגלים. ש להם בעיות בבית הספר, בעיות בחברה וכו'.
    נשמע כאילו במקרה הנוכחי התקשה האב והתומכים האחרים להציב גבולות ברורים. סביר שמרב שהסביבה עשתה מאמץ לפצות את הילדה על אובדנה, כך התקשו יותר לאפשר לה ללמוד להתמודד עם תסכול ומצבים בהם לא הכל על פי רצונה.
    עדיין לא מאוחר. כדאי לאב לפנות להדרכה קצרה על מנת לקבל כלים שייסיעו לו בהתמודדות מולה ויאפשרו לו לחנך אותה טוב יותר. חשוב שיבין שפיצוי יתר עלול להזיק ולא לתרום.
    יש לזכור שאסור להיכנע לרצונה כאשר היא בוכה. אם תראה שבזכות הבכי רצונה מתממש תמשיך להשתמש בשיטה זו. אם תראו לה שאינכם מוותרים (לא רק אתם אלא בעיקר האב והדמויות המחנכות ביום יום) בהדרכה הבכי ייחלש עד שייפסק. זהו תהליך ארוך והדרגתי אבל אפשרי ודי בטוח.

    בהצלחה

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים ובניית יחסי אמון- בן 4+
    לירן
    23/12/2009

    בני בן 4 ושלושה חודשים. לאחרונה מצאתי אותו בכמה וכמה סיטואציות משקל לי. למשל- אתמול באתי לקחת אותו מהגן והוא לקח עמו קופסא. כששאלתי אותו של מי הקופסא הוא אמר שלי. שאלתי אותו: אתה בטוח? הוא ענה שכן. מיד ניגשה ילדה אחרת ואמרה שהקופסא שייכת לילדה אחרת. כשעימתתי אותו עם בעלת הקופסא שאישרה שהקופסא שלה. הוא אמר: נכון. אבל עמית (אחיו, בני הקטן) אמר לי לקחת אותה. כעסתי עליו מאוד ואמרתי לו שאסור לשקר.... במקרים נוספים מצאתי אותו משקר ומטיל אחריות בחלק מהמקרים על אחיו הקטן. שאלתי- כיצד מחנכים באופן כללי ילד בגיל זה להיות דובר אמת ולא לשקר? וכיצד מתמודדים עם מצב ש"תפסתי" ילד בשקר? מה עלי לעשות בסיטואציה כזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים ובניית יחסי אמון

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום לילוש,
    ילד בגיל של בנך הוא קצת קטן מדי בשביל להבין עד הסוף את המשמעות של שקר. הוא משתמש בשקר כי אין לו עדיין כלים משוכללים יותר להתמודד עם תסכולים. צריך להסביר, רצוי בלי כעס, שהשקר הוא לא דרך טובה, ושיש עוד דרכים לקבל דברים שהוא רוצה, ואם בכל זאת הוא לא מקבל, יש דרכים להתמודד, כמו לקבל משהו אחר במקום, להמתין עד שיהיה יותר מאוחר וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה צועקת
    אמא דואגת
    23/12/2009

    שלום רב,
    אני אמא לילדה בת.7 וילד בן 2.5. בתקופה האחרונה כמס' חודשים הילדה מתנהגת בצורה
    מאוד בוטה, צעקנית, חוצפנית לא מקשיבה אפילו עונה לי בגסות.. ומתנהגת "כמורדת".
    אני מנסה להבין ממה זה נובע למרות שאין לי ידע מקצועי בתחום, אבל אני משייכת את זה אולי,
    לכך שהתחלנו בהמלצת המורה ללכת לשיעורי למידה נכונה בקריאה...משהו שמפריע לה להיות "פחות" טובה מהחברות שלה..
    הסברתי לה שהיא מקבלת עזרה כרגע ושזה לא בושה ובעזרת זה היא תצליח להתגבר על בעית הקריאה הרצופה שלה. אני עדין לא בטוחה שזה הגורם....
    אני כל הזמן שואלת אותה למה היא מתנהגת כך, אך היא לא רואה את ה"רע" בדבר.
    אני חייבת לציין שהיא ילדה מקסימה ואוהבת גם בבית וגם בבי"ס ואנו לא מחסירים ממנה דבר!.
    יתכן ואחיה הקטן "מקבל" קצת יותר תשומת לב בהיותו קטן, אך אנו מנסים תמיד לצמצם פערים...
    אבקש את דעתכם המקצועית בעניין.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה צועקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה צועקת

    ליאת גרוס
    24/12/2009

    שלום לאם המודאגת
    לא נראה לי שההליכה לשיעורי קריאה היא הבעיה אך ייתכן כי הקושי בקריאה שהוביל את המורה להמליץ על פנייה כזו הוא אחד הגורמים לתסכול ולכעסים שבאים אחריו. מה עובר עליה בבית הספר? האם קשה לה? האם היא באמת פחות מצליחה מאחרים ? שווה לבדוק.
    מעבר לכך, הילדה לא חייבת להבין מה רע בהתנהגותה. היא חייבת להבין שהתנהגות זו אסורה. סימן קריאה. אל תתני לה להתחצף כלפייך או לנהוג בגסות או זלזול. זה הזמן להצבת גבולות ברורה מאד לצד התקרבות וזמן איכות משותף כאשר מתנהגת בכבוד.
    פני לך זמן לבלות איתה ולשוחח, אולי כך תלמדי יותר על מה שעובר עליה. אך זיכרי. תפקידך להציב לה קוים אדומים. היא זקוקה להם וגם את.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים בבן 3
    דידי
    23/12/2009

    שלום לכן, רציתי להתייעץ לגבי בני בן ה-3. יש לו לאחרונה פחדים ממכשפות ומפלצות (אלה דברים שהוא נחשף אליהם לראשונה בגן). מידי פעם הוא מתעורר מחלומות אך בעיקר הוא מדבר על פחד מהם. בכל לילה לפני השינה הוא אומר לנו במצוקה כי אינו רוצה לחלום חלומות (ומתכוון למפלצות). קנינו לו מקל קסמים להעלמת המכשפות, בכל לילה אני מזכירה לו שאם יש לו חלום רע, יקרא לנו ונגיע מיד, אפילו ציירנו ערב אחד ציורים של חלומות חיוביים שהיה רוצה לחלום והוא שם אותם מתחת לכרית ויש גם ספר עם מכשפה שבו הוא מגרש את המכשפה (מרביץ לספר ואומר לה ללכת) אך עדיין בכל יום הוא בוכה לי שאינו רוצה לחלום ואני מרגישה חסרת אונים ביכולת שלו לעזור לו בזה. האם יש לכן רעיונות מקוריים כיצד להתמודד עם הנושא? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים בבן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדיםן ממפלצות

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום דידי,
    פחדים ממפלצות לפני השינה בגיל הזה הן נפוצים מאוד ועוברים עם הגיל. אפשר לקנות לו ספר על מפלצות על פחדים לפני השינה, בכל חנות ספרים במדף ספרי ילדים יש כמה ספרים כאלה. וגם אם אתם לא מצליחים למגר את הפחד זה לא נורא, העיקר שאתם איתו והוא לבד עם זה, הפחד יחלוף עם הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני גנב ממתק מהסופר!!!!!!!!!!!!!!!!
    תמר
    23/12/2009


    אנו משפחה מסורתית דתית, בני בן ה 5 הלך איתי לקניות, הוא ביקש שאקנה לו ממתק וסירבתי, כי אצלנו נהוג שכל יום שישי כל אחד מילדיי מקבל שקית ממתקים, כך חשבנו אני ובעלי על מנת למתן את צריכת הממתקים בבית.
    כאשר הייתי בקופה בני ביקש להסתובב מעט בסופר והסכמתי, לאחר מכן הוא חזר אליי שידו על ביטנו, שאלתי אותו מדוע הוא כך והוא אמר כי הוא צריך לשירותים,
    כמו כן ביקשתי את עזרתו והוא מיד הסכים אך טען כי הוא יכול להרים רק דבר אחד בידו הפנויה.
    בדרך לרכב הוא אומר לי כי הוא שמא מאתמול מטבעות שוקולד שקיבל מסבו, ואני יודעת שזה לא נכון.
    דרשתי ממנו להרים את החולצה והופתעתי שהוא למעשה "גנב" את הממתק מהסופר.
    ניגשתי איתו לקופאית ואמרתי לה לידו כי בני לקח את הממתק ולא שילמתי עליו והנה אני מחזירה אותו.
    בדרך הביתה כל כך כעסתי עליו וכאשר הגענו הביתה דרשתי ממנו לכנס לחדרו, הוא נכנס והתחבא מתחת לשולחן, כמובן שאמר סליחה והבטיח שזה לא יקרה, סה"כ מדובר בילד חיובי, אבל אני לא מבינה מה קרה לו, ומאוד פוחדת שזה יחזור.
    מה לעשות ?????????????????????????????????
    מה דעתך על התופעה??????????????????????
    מה עושים כדי שזה לא יחזור והאם זה מצביע על משהו????
    הוא ילד שלישי בן ארבע אחים, שלושה בנים ובת
    זוהי פעם ראשונה שזה קורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנב ממתק מהסופר

    ליאת גרוס
    24/12/2009

    שלום תמר
    יש לי תחושה שבעקבות תגובתך הברורה והנחרצת והדוגמא האישית שנתת אל מול המוכרת, בנך הבין את המסר ולא יחזור שוב על המעשה. בגיל זה הוא מבין שהדבר אסור אך סביר שלא הבין עד הסוף את החומרה שבמעשה. עכשיו הוא מבין. בזכותך. אני ממליצה לעזוב את הנושא ולהתחיל לדאוג רק במידה והדבר יחזור שנית כעט לאחר שמבין טוב יותר את חומרת מעשיו.
    בהזדמנות שוחחו איתו (כבר לא ממקום מאשים אלא מסביר) על המשמעות של אמון בין אנשים . דברו איתו על 10 הדברות ועל המשמעות של גניבה.

    מאמינה ומקווה שזה לא יקרה שוב

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליטה של הבן הגדול בקטן
    גלית
    23/12/2009

    בוקר טוב

    יש לנו שני בנים הגדול בן 6, והצעיר בן 3.5.

    הגדול מאוד שולט בקטן, כמובן שגם מאוד אוהב אותו ודואג לו.

    מה שמטריד אותי ושאני לא מוצאת פתרון/ מענה לכך שהגדול כל פעם שהקטן מפריע לו במשהוא או אומר לו משהוא שלא מוצא חן בעיניו, הוא מרביץ לו.

    כל הרבצה שלו גורמת לתגובה של הבן הקטן או שהוא בוכה או שהוא מחזיר לו ואז מתפתחת סביב זה מריבה שלמה.

    ניסינו הכל, לדבר להסביר לשים בחדר, למנוע ממנו דברים ושום דבר לא עוזר.

    מה את ממליצה ? אני מיואשת מהמצב הנוכחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שליטה של הבן הגדול בקטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליטה של הבן הגדול בקטן

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום גלית,
    מאוד טבעי שהבן הגדול מגיב תגובה קשה כשהבן הקטן מציק לו. אולי לפני לפני שמענישים אותו, צריך גם להבין אותו וגם להגן עליו, כי אחרת זה יוצא שלקטן מותר לקחת לו הכל והוא נשאר להגן על עצמו לבד. אני חושבת שצריך לשדר לו משהו שיוויוני יותר, שהוא ירגיש שנעשה צדק - זה לא בסדר שאחיך לקח ממך, אבל יש עוד דרכים להגיב, אתה יכול להגיד לנו, אתה יכול לבקש ממנו חזרה, וכו'. אם הילד הגדול מרגיש שאתם לא הוגנים כלפיו הוא רק יכעס יותר, הקנאה שלו באחיו הקטן תגדל ושום עונש לא יעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    גלית
    24/12/2009

    סמדר בוקר טוב

    תודה על תגובתך.

    אולי לא הבהרתי עצמי מספיק טוב. יש גם את המקרים שהבן הגדול סתם כך ללא סיבה עובר ליד הקטן ומתחיל להציק לו. זה מתבטא גם באמירות כמו " אתה לא בחבורה שלנו" וגם בהרבצות. מה אז עלינו לעשות במידה והבן הקטן לא לקח לגדול כלום ולא אמר לו שום דבר, זה קורה ללא סיבה הרבה פעמים.

    מהאמירות אני פחות מתרגשת ולא מתערבת אבל מה לעשות לגבי האלימות שהוא מפגין כלפיו ללא סיבה ?

    דיבורים והסברים לא עוזרים. מה עושים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום גלית,
    אם כך יש סבירות להניח שהילד הגדול מקנא בקטן, ומתנקם בו, וכדאי להתייחס גם לזה. כדאי לדבר איתו על כך ולהקדיש לו זמן נפרד ושתומת לב ייחודית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה המשך

    גלית
    24/12/2009

    לדבר איתו אני מסכימה איתך שאולי צריך עוד יותר.

    זה ילד שמקבל הרבה תשומת לך וגם זמן איכות עם ההורים בלי אחיו.

    ומשום כך זה מטריד אותי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה המשך

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום גלית,
    תראי, יש כאן איזו מצוקה של הבן הגדול, שמשום מה ממוקדת באחיו הקטן. אולי באמת כדאילשמוע ממנו מה קשה לו, אני לא יודעת אם הרבה תשומת לב בשבליכם זה גם הרבה תשומת לב בשבילו (יש גם גבול ליכולת שלכם כמובן), וכן איזה סוג של תשומת לב. תשומת לב שילד גדול מקבל, לא דומה בציפיות שלה ובאיכות שלה לילד קטן. זה כמובן טבעי אבל כדאי לבדוק - האם תשומת הלב כוללת התייחסות למטלות שלו כגדול או גם פינוק כקטן? כמה מאפשרים לו להרגיש שמותר לו להיות קטן ופשוט לקבל חום ואהבה בלי קשר להישג מסויים? וכמה תשומת לב ביקורתית או שלילית יש? האםן תשומת הלב היא יותר מאבא או יותר מאמא? האם הוא זקוק להתייחסות מההורה השני?
    כמובן שקיימת אפשרות שזה משהו שלא קשור לכל הדברים האלה, אבל אז צריך להכיר יותר את הילד כדי לדעת במה מדובר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת ארבע וחצי- ביטחון עצמי
    שגיא
    23/12/2009

    יש לי ילדה בת 4.5 שהולכת לגן עירוני ולדברי הגננת חברותית ויש לה חברות אשר איתן היא משחקת בגן . הבעיה שלי שכאשר יש מפגש אחר הצהרים לדוג' יום הולדת של חבר מהגן או מסיבת חג בגן
    היא לא משתתפת , היא נצמדת אלי ומתבוננת . כמה פעמים כבר ניסיתי לשכנע אותה לשבת עם כולם וללא הצלחה . אני אציין שהיא היחידה שלא משתתפת . רוב ההורים אפילו משאירים את הילד והולכים וחוזרים שהמסיבת יום ההולדת מסתיימת .
    אצלי הבעיה שהיא לא משחררת אותי ונדבקת אלי . אני חושבת שאין לה ביטחון .
    איך אני יכולה לעזור לה ? האם חוג אחר הצהריים של פעילות מסוימת יעזור ?
    אני מציינת שהיא לא בצהרון וגם אני לא לקחתי אותה לחוג אחה"צ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת ארבע וחצי- ביטחון עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת ארבע וחצי

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום אפי,
    אני לא חושבת שלילדה יש בעיית ביטחון עצמי, כי את בעצמך מציינת שהיא חברותית ויש לה חברות. יש הרבה ילדים שמתנהגים כך במפגשים המוניים יותר, זה לא קשור לביטחון עצמי, אלא יש משהו ברעש ובהמוניות שמרתיע אותם. זה עובר עם הזמן. תני לה את הקצב שלה, ותשתדלי פחות להשוות אותה עם ילדים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחק לא יפה אחר הצהריים
    דרורית
    22/12/2009

    יש לי שאלה על בעיה חברתית שאני שמה לב שהולכת ומתגבשת. (מצטערת על ההאורך...)
    בני בן השלוש וחצי התחיל השנה גן מועצה למרות שכמות הילדים היא לא גדולה משמעותית ממה שהיה רגיל בגן הקודם כנראה משהו בציפייה מהם בגן ומהשינוי ביחס אליהם (קצת פחות חם ויותר בוגר וקונקרטי) גורם לו לא להסתדר כל כך. הוא תמיד היה הילד הביישן והשקט, וכעת כמעט כל יום מספרים לי שהוא הרביץ, שהוא נשך צבט ופעולות אלימות שונות ומגוונות. הוא מציק לילדים.
    חשוב לציין 2 דברים שאולי משפיעים גם הם: נולד לו אח חדש לפני 5 חודשים (שהוא מקבל יפה מאד ומשחק איתו ועוזר לי בבית וכדומה)
    והשניה, אנחנו תמיד אמרנו לו בגלל שהוא נראה לנו כזה חלשלוש בגן הקודם שאם מרביצים לו מותר לו להחזיר. (הוא לקח את זה קצת רחוק מדי...)
    כמו כן, חשוב לציין שאני מקפידה להפגיש אותו 2-3 פעמים בשבוע עם ילדים מהגן לבקשתו והם תמיד שמחים להיפגש, אך הרבה פעמים אני רואה ומבינה את מה שאומרים לי מהגן שהוא מציק לילדים, הוא אוהב להחליט ושלוט במה שעושים, לא תמיד משתף פעולה וגורם לילד האחר לרצות ללכת הביתה.
    הוא לא נוקט באלימות בבית אלא פשוט מתנהג באופן מאד לא חברי.
    יש לי 2 שאלות: יכול להיות שעשינו טעות, מה לדעתכן כדאי לעשות על מנת למנוע את התפרצויות האלימות האלה בגן?
    ושאלה שניה כיצד ניתן לגרום לו לשחק יפה יותר עם חבריו אחה"צ? אני מסבירה לו שאם לא ישחק יפה ולא ישתף במשחקים שלו חברים הם לא ירצו לשחק איתו, לא ירצו להיות חברים שלו וכדומה.
    נותנת לו דוגמאות על עצמנו שגם לנו יש חברים ואיך צריך לנהוג איתם וכדומה.
    אני לא יודעת מה עוד לעשות, אשמח לשמוע עצות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משחק לא יפה אחר הצהריים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחק לא יפה

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום דרורית,
    יכול להיות שמה שצריך לעשות זה ללמד אותו מיומנויות. כשאתם אומרים "לשחק יפה" זה כללי. כדאי לשחק איתו בבית, ולעזור לו על ידי מתן כלים, לבחור התנהגויות אחריות כשהוא מתוסכל - למשל אם הו אלא מקבל מיד מה שהוא רוצה י שמספר אפשרויות חוץ מלהרביץ - לבקש, לבקש שוב, לקחת בינתיים משהו אחר, להמתין ולקבל את מה שרצה יותר מאוחר וכו'. כרגע הוא מכיר רק שתי אפשרויות - או להיות חלשלוש או להרביץ, כדאי ללמד אותו בצורה יותר מפורטת על כמה אפשרויות שיש באמצע...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתגבר על פחדים בגיל 6?
    נאוה
    22/12/2009

    יש לי ילד בגיל 6 עדיין בגן חובה חכם מאוד ברמה של כתה א' , סקרן, ויש לי בעיה איתו
    הילד פוחד לישון לבד במיטה בחדר שלו ניסינו כמה וכמה שיטות ובסוף הלילה אני מוצאת אותו במיטה שלנו. והפחד השני שהוא לא מוכן להיכנס לחדר חשוך להדליק אור ולהביא את מה שהוא רוצה.
    זה מרגיז אותי ואני מתעקשת איתו על כך והוא אומר לא את תעשי את זה עבורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום נאוה,
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה שמתייחסת לפחדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום נאוה,
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה שמתייחסת לפחדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיקות
    דניאלה
    22/12/2009

    שלום,

    בתי בת החמש בגן חובה, ילדה חכמה מאד חברותית ורגישה.
    בזמן האחרון, שמעתי מס' פעמים גם מאימהות וגם מבתי שהיא מנשקת בנים בגן.
    היא מאד מתעניינת בנשיקות ואף שאלה אותי אם אני אוהבת להתנשק ? עניתי שזה נחמד כאשר אוהבים מישהו ולא כל אחד. חשוב לציין שהבית שלנו מאד חם ופיזי אנו מנשקים הרבה את הילדים וגם אני ובן זוגי לא מסתירים את גלויי החיבה ביננו (לא באופן שהוא בוטה וחריג כמובן).
    שאלתי היא:
    1.האם זה טבעי?
    2.איך להתמודד עם העיניין?
    3.איך לנווט אותה באופן כללי לשמור על עצמה?

    אני חוששת שהיא מצאה דרך להתחבב על הבנים בצורה הזו, אני שמה לב שבזמן הארון היא מעדיפה משחק עם בנים מהגן.

    אשמח לעצתכם,
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיקות

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום דניאלה,
    זה טבעי שילדים מגלים סקרנות לנושאים כאלה. כדאי וחשוב להסביר לה שלהתנשק זה לא עם כל אחד, אלא רק עם אנשים שקרובים אלינו, משפחה וכו'. צריך להסביר לה גם על המסגרת המתאימה למעשים וגם הסבר כללי על כך שהגוף שלה הוא שלה ושלאיש אין רשות לגעת בו ללא רצונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכנסתי לפורום כדי לשאול

    מיכל
    22/12/2009

    את אותה השאלה. לבתי בת 5 יש חבר בגן. היא מספרת שהם משחקים ביחד ושהוא נישק אותה בפנים, מצביעה על לחיים ואף. אבקשך לפרט את תשובתך בעניין איך להסביר. כי כבר אמרתי לה שמתנשקים עם אנשים קרובים, שאותם אוהבים כמו משפחה. והיא ענתה שהיא אוהבת אותו והוא חבר לכן הוא קרוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשיקות ב'

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום מיכל,
    נשמע לי שהנשיקות של ביתך עם אותו ילד הם חלק ממשחק הדדי, טבעי בין ילדים, לא הייתי מתרגשת. מותר לילדים להיות סקרנים במידה מסויימת ולשחק עם בני גילם , בתנאי שזה מרצון ובהסכמה הדדית. צריך לשים לב שזה מובחן - כלומר לא עם כולם ולא כל הזמן ולא עובר גבולות מאוד ברורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ממפלצות
    מייקי
    22/12/2009

    הי שירי,

    זאת מייקי חברה של ענת של גורי...

    אודה לך אם תוכלי לעזור לי במקרה הבא: מה עושים עם פחדים של ילד בן 3 ממפלצות וחיות אחרות, שמפחד להיות לבד ברוב החדרים ביום (גם באור), וגם בלילה (מה שמצריך מאתנו להשאר איתו עד שהוא נרדם...)?

    המון תודה!

    מייקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד ממפלצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד ממפלצות

    ליאת גרוס
    24/12/2009

    שלום מייקי
    את מוזמנת לכתוב את השאלה לשירי שוב. רק רציתי לציין כי קיימת תשובה בנושא במסגרת השאלות הנפוצות. מקווה שהדברים יוכלו לסייע. בינתיים לילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד ביישן,מופנם וחסר ביטחון
    ליאורה
    22/12/2009

    שלום לך,

    יש לי ילד בן 8.5 בכיתה ג'.

    אתמול ביום הורים המורה שלו אמרה לי שהוא ממעט להשתתף בכיתה, מאוד שקט, ביישן ומופנם

    למרות שהציונים שלו נעים בין כ.טוב מאוד לטוב מאוד בכל המקצועות הוא לא מתערה בכיתה.

    היא אמרה שהיא דווקא פונה אליו הרבה והוא תמיד עונה לה תשובות נכונות (בא להראות שהוא מקשיב ומבין בכיתה הכל) אבל בקול מאוד חלוש שבקושי אפשר לשמוע. גם מבחינה חברתית זה אותו הדבר למרות שיש לו כמה חברים בכיתה הוא לא ממש פתוח חברתית עם כולם.

    יש לו מידיי פעם גם טיקים שמתבטאים במצמוץ עיניים כשדוחקים אותו לפינה או כשאני כועסת עליו או כשהוא שמע מה המורה אמרה אתמול...

    הוא עבר המון שינויים ב-3 שנים האחרונות. לפני שנה וחצי, כשעברנו דירה ומקום הטיקים שלו התבטאו בכחכוך בגרון שנמשך במשך כל היום ואחרי תקופה זה עבר לו לבד.

    אני רוצה לדעת מה ניתן לעשות כדי להתגבר על הבעיה הזו כדי שבהמשך זה לא יתעצם אצלו. אני רוצה לטפל בבעיה כל עוד היא קטנה והוא רק בכיתה ג'.

    מה ניתן לעשות? למי ליפנות?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום ליאורה,
    את מקשרת את בעיית היטחון לנושא הטיקים, אז אולי כדאי להתחיל מזה. אם אתם גרים במרכז אתם יכולים לפנות למרפאת טורט בשניידר כדי לבדוק האם זו הבעיה, במידה וכן שם תוכלו לקבל טיפול מצויין, במידה ולא, לפחות שללתם את זה, ותוכלו אולי לקבל שם הכוונה לאן לפנות הלאה.
    במידה ואינכם גרים במרכז, תנסו לבדוק אצל הרופא המטפל מה האופציות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "חנון"
    רונית
    22/12/2009

    שלום,
    ילדי בן 3, ילד שקט מאוד, עדין וביישן, מאז ומתמיד (ברגע שהחל לדבר) תמיד היה מספר בגן שהרביצו לו, נשכו אותו וכד' (גם ראיתי בזמו אמת את התנהגותו וגם ראיתי סימנים)
    הגעתי למצב שבו אני אומרת לו להחזיר למי שעושה לו "א נעים" ולא ישר להתחיל לבכות ולא לעשות כלום - כי זה מה שהוא עושה ...,
    בשיחה עם הגננות השונות על הנושא (במסגרת גן מגיל 5 חד') היא מפרידה בינהם- אבל זה אחרי שהילד כבר חטף מכות....
    אפילו בגן שעשועים משחק יפה , משתולל- רץ קופץ , עד שמגיע ילד אחר לאותו המתקן ובאותו הרגע הוא רוצה ללכת הביתה.
    איך גורמים לילד להגן על עצמו , ולא לפחד, כפי ששמתי לב הילדים מנצלים את החולשה של הילד ה"חלש" יש לציין שהינו נמוך ורזה מכפי גילו.


    תודה,
    אמא מתוסכלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד "חנון"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "חנון"

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום רונית,
    כדאי לשחק עם הילד בבית, לעסוק איתו בפעילות גופנית, לחזק אותו מילולית לגבי היכולות הגופניות שלו ולעזור לו לפתח אותם, ובמקביל להזמין כל פעם ילד אחד הבייתה אליכם לטריטוריה ולעזור לו להתרגל קודם כל במוקם שמוכר לו לילד אחד לחוד כל פעם, ולאט לאט ללמוד איך משחקים, איך ממתינים בסבלנות לתור, איך משתפים וכו'. כי יכול להיות להיות שמרוב חרדה ממכות הילד לא מפתח מיומנות חברתית ולא לומד איך נהנים עם ילד אחר ומה עושים עם ילידם חוץ מלבכות או לפחד מהם. אחר כך באופן הדרגתי להגדיל את האתגר - לפגוש את הילד בטריטוריה אחרת, להזמין שני ילדים וכו', עד שיתגבר על הפחד וירכוש את המיומנות החברתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיומנויות חברתיות

    רונית
    23/12/2009

    תודה סמדר על תשובתך.
    כיוון שאני מכירה את ילדי אני אכן דואגת שיגיעו אליו חברים, ידוע לי שמיומנוייות חברתיות הינם נרכשות, גם בבית וגם בגן הוא משחק ממש יפה עם החברים לדוגמא אתמול חבר מהגן רצה את המשחק שהוא שיחק בו ואז הוא מתנגד לחטיפה של המשחק ואז אותו הילד נותן לו כאפה ודוחף אותו ובני מתחיל לבכות ללא כל נסיון להגן על עצמו ולכן אני חסרת אונים שכל פעם הוא ה"חלש"
    בתודה מראש,
    רונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "חנון"

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום רונית,
    תראי, ילדים בגיל הזה מתנהגים ככה. זה עוד קצת מוקדם לאבחן את הילד כחנון. צריך להכיל אותו, למלל עבורו מה הוא מרגיש ואז להציע לו דרכים אלטרנטיביות - מה עוד אפשר לעשות חוץ מלבכות - להגיד לגננת, להתעקש, לבקש שוב, לקחת משחק אחר במקום וכו'.
    צריך להבין שזה לוקח זמן עד שילד מפנים התנהגויות חדשות ויקח לו זמן עד שיעבור מבכי לתגובה אחרת. קודם הוא בפעם הבאה הבכי יתקצר והוא יתעשת יות רמהר ובפעם אחרת ל איבכה בכלל ויגיב יותר מהר.
    צריך כאן הרבה סבלנות ועיקביות בהנחיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רונית
    23/12/2009

    עזרת לי מאוד
    רונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-) שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטול
    קרןאור
    22/12/2009

    שלום ,
    בני בן 3 וחודש בגן ערוני .
    גמלתי אותו בגיל 2 ו8 חודשים .
    הוא נגמל מפיפי .
    הוא כלא מפספס כמעט , בבית מבקש לוקחים אותו עוזרים לו להתפשט ועןזרים לו לעשות פיפי , האסלה גדולה .
    בגן בהתחלה ביקש והיו עוזרים לו עכשיו הוא עושה באופו עצמאי לאחר שהגננת התעקשה שהוא יכול לבד .
    הבעיה היא הככי{ סליחה .. } הוא מבקש טיטול עושה ומודיע שסיים הוא מסרב לעשות באסלה .לפעמים לאחר שכנועים ושיחות הוא יושב אך קם ,לעיתים מתאפק שעות עד ששמים לו טיטול .
    הוא מפחד לעשות ככי בשירותים והוא אומר זאת .
    הוא מבטיח שיעשה מחר ..
    בגן גם שמים לו טיטול אך די לוחצים שנמאס כבר וזהו צריך לגמול .
    ניסנו בחנוכה – לא הלך .התייעצנו יעצו בשלב הראשון לגשת עמו עם הטיטול לשירותים ושיעשה שם בסדר הוא עושה לרוב שם אך לא מוכן לעשות בשירותים .
    מה עושים .? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום קרןאור
    אני מפנה אותך לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם תשובה בדיוק למקרים אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8
    לולה
    21/12/2009

    הבן שלי הוא בן 8 הייתה לו גמילה ארוכה מאוד והיום הוא פוחד לגשת לשירותים לבד כך שתמיד בורח לו קצת פיפי במכנסיים (ואז יש ריח לא נעים כשעומדים לידו), התחתונים שלו תמיד מלוכלכים בקקי כי הוא מתאפק עד שהוא לא יכול יותר. יש לו גם קשיים בלימודים והוא אובחן כילד בעל הפרעת קשב וריכוז אנחנו דווקא בחרנו ללמד אותו להתארגן וזה מתקדם לא רע אבל מאוד קשה איתו.
    בשל הקשיים הללו ואחרים פנינו לפסיכולוגית לפני שנה אבל אין שיפור בנושא הנ"ל בנוסף הוא גם עושה פיפי כמעט כל לילה במיטה בעיקר בימים של לימודים בחופשות הוא פתאום מפסיק.
    אני קצת מתוסכלת שגם אחרי כמעט שנה בטיפול הדברים לא ממש משתפרים ושוקלת להפסיק את הטיפול הפסיכולוגי.
    איזו עזרה אפשר לתת לילד שפוחד מהשירותים עד כדי כך שאם מאיצים בו לגשת לבד לשירותים הוא יוצא משם בצעקת בהלה ממש!!
    האם קיימת דרך נוספת לעזור ל?ו האם זה נכון לגשת איתו לשירותים כל פעם שהוא מבקש?
    אני דיי מיואשת מהעובדה שמדובר בילד בן 8 שבורח לו פיפי וכל ההתנהלות שלו מאוד מבולגנת.
    אנא חוו את דעתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8

    סמדר ריינר
    21/12/2009

    שלום לולה,
    אני מבינה שאתם מאוד מיואשים ועייפים. אני פשוט חוששת שזה לא אחראי ולא יהיה מקצועי מצידי להתערב בטיפול של איש מקצוע אחר כשאני לא מכירה את כל הפרטים. אני חושבת שאם אתם לא מרוצים מהטיפול אתם צריכים לדבר על כך עם הפסיכולוגית ולשמוע ממנה מה ההסבר שלה לזה. איך היא למשל מבינה מאיפה באים הפחדים האלה של הילד? האם היא חושבת שאתם צריכים להמשיך ללכת איתו לשירותים? איזה הנחיות אחרות היא נתנה לכם בבית לגבי נושא ההרטבה וההתלכלכות שלו? איזה מענה היא נותנת לחרדות שלו?
    באופן כללי נהוג להמליץ בבעיות מהסוג הזה על טיפול ממוקד קצר מועד קוגניטיבי התנהגותי. בטיפול הזה ההורים לא אמורים להעיר ולהתעסק בצרכים של הילד, ואם הוא אמור לנקות אחרי עצמו וגם מלמדים אותו לזהות מתי יש לו ולשבת בשירותים לפני שזה יוצא, גם אם צריך להחליט בהתחלה באופן מלאכותי לשבת שם בלי שזה יוצא.
    כל זה לא נראה לי מתאים למקרה שלכם, שזה לא מקרה התאפקות רגיל, אלא עקב "חרדת אסלה", שזה מאוד נדיר בגיל הזה.
    לכן אני חושבת שהטיפול בבן שלכם הוא יותר מורכב ואולי לכן הוא לוקח יותר זמן. להפסיק את הטיפול זה בטח לא נכון, כי בלי טיפול בודאי שהבעיה לא תיפתר.
    קיימת האפשרות שדרך הפחדים שלו הוא מקבל התייחסות ולוקח מקום בבית, ואם זה אכן כך, אז דווקא כן נכון להתעלם, ונכון לא לשתף פעולה ולא ללכת איתו לשירותים, עם המחיר שבמשך תקופה הוא ימשיך ללכלך. הייתי מציעה לכם לשוחח על האפשרות הזו עם הפסיכולוגית שלכם ולראות מה היא אומרת על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום