פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדים נשארים בחוץ עד מאוחר
    אנונימי
    24/03/2016

    אני ילדה בת 10 ועכשיו חופש
    אני והחבורה שלי קבעמו ללכת להיפגש באם המושבות החדשה בלילה בשעה 8 עד 10 והם לא מרשים איך לשכנע לענוותתת דחוףףף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקראווו זה חשוב !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    26/03/2016

    אני חושבת שההורים שלך מפעילים שיקול דעת, ועל פי שיקול הדעת שלהם, בוחרים איזו פעילות נראית להם מתאימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקראווו זה חשוב !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    26/03/2016

    אני חושבת שההורים שלך מפעילים שיקול דעת, ועל פי שיקול הדעת שלהם, בוחרים איזו פעילות נראית להם מתאימה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 שמבקש מבנות בגן להראות לו את איבר המין
    אמא מודאגת
    23/03/2016

    יש לי ילד בן 6, חברותי ואהוב. לפני כחודש הוא ביקש מילדה בגן להראות לו את איבר המין והיא ניגשה לגננת. לאחר כחודש הוא ביקש ממנה שוב שהיא תראה לו והוא יראה לה וזה אכן קרה וראתה אותם הסייעת. הסברנו לו שמדובר באזור אישי ולכל אחד יש איבר מין שונה (בנית ובנות) קנינו לו בובה והוא קיבל עונש בגן לא לצאת לחצר במשך שבוע. כלומר הבין שזה אסור אך קיבל מענה לכל שאלה שהיתה לו. היום שוב פנתה אלי אמא בטענה כי הוא ביקש מבתה (ילדה אחרת) להראות לו את איבר המין והיא הראתה לו. שאלתי אותו מה הסיבה והוא ענה שהוא רוצה לראות איך זה נראה ומאיפה יוצא הפיפי. בגלל שמדובר כבר בשני מקרים שונים ובגלל שהסברנו לו על כך והוא קיבל עונש והבין שזה אסור אני אבודה. לא רוצה שיווצרו לו בעיות בגן ואני רוצה לעזור לו. מה ניתן לעשות? האם כדאי לפנות ליעוץ \ טיפול פסיכולוגי?
    תודה אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 שמבקש מבנות בגן להראות לו את איבר המין - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    24/03/2016

    התעניינות מינית בגיל הגן היא עניין התפתחותי נורמטיבי. כחברה, אנחנו מנסים ללמד את הילדים שיש דברים שצריך להצניע, אבל הסקרנות מתגברת עליהם הגיל הזה.
    ראשית, חשוב לוודא שבנך לא נחשף לתכנים מיניים כגון סרטים, תמונות או ילדים/מבוגרים אחרים.
    שנית, כדאי לעשות מערך חינוכי בגן, הכולל פעילויות של הגננת. ישנן תוכניות מובנות לגננות בנוגע לחינוך מיני לגיל הרך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי ניתן לפנות לעזרה? האם פסיכולוג? האם מסגרת קשה יותר? תודה.
    lil
    23/03/2016

    שלום,
    אח שלי בכיתה יא' בן 16. הוא סובל מדיסלקציה.
    הוא תמיד היה ילד קשה אך בזמן האחרון זה כבר מוגזם. הוא מפספס ימי לימודים וכשכן הולך יוצא בשעה 10 או 12 במקום 8.כששואלים אותו למה לא הלך הוא נותן תירוץ ובימים מסוימים הוא מחפש סיבות ללמה הוא לא הולך לדוג': עצבנתם אותי, ביקשתי שיביאו לי גרביים כי לא מצאתי ואף אחד לא עזר לי. כיבו לי את הדוד. לא משנה מה נאמר הוא לא ישתכנע .ברור לנו ששום סיבה לא אמיתית והוא רק רוצה להישאר בבית.

    ניסיתי לפנות אליו מבלי לשפוט אמרתי לו שאני יודעת שקשה לו בלימודים ואני כאן אם הוא צריך עזרה שתמיד יבוא אלי ושל יוותר על עצמו ועל הלימודים גם אם קשה וסיפרתי לו על הנסיון שלי בלימודים ושישקיע עכשיו שלא יצטרך להשלים מאוחר יותר. ההורים שלי כבר די וויתרו, הם אומרים לו מה הם חושבים וזהו.

    היום אמא שלי אמרה שנזמין אוכל.(לא הייתי בסלון) כנראה חלק ממי שישבו בסלון אמרו שאין צורך ונכין לבד.הוא התעצבן והזמין ארוחה של שניים רק לעצמו בשווי מעל 100 ש"ח. לא נתנו לו כסף אז הוא הזמין כי ידע שכשהמשלוח יגיע ההורים ישלמו.והם שילמו. הוא לקח הכל לחדר שלו. הלכתי לדבר איתו ושאלתי למה עשה זאת. הוא אמר שלא שמעתי את השיחה בינהם ואני לא אבין. הסברתי לו שהוא מצער אותם ושבכל מקרה גם אם הזמין לפחות היה מזמין משהו זול יותר. הוא ענה לי שהוא עשה את זה בכוונה להורים.

    מקרים דומים ימשיכו לקרות. וההורים שלי יוותרו כי מה הם יכולים לעשות? הוא לא מקשיב. גם אם נוכיח אותו על טעותו זה לא יעזור. הוא תמיד חושב שהוא צודק.(גם אם יודע שטועה) כשהוא משקר גם אם אראה לו במצלמה שהוא שיקר יכחיש בכל תוקף כאילו מאמין לשקר של עצמו. הוא קשה ועקשן מתווכח תמיד כאילו מבין ויודע הכל כשכלום אינו יודע. יכול לקרוא למשהו וכשהמשהו הזה לא בא אליו יכול להמשיך לקרוא לו במשך שעות. עושה מה שבא לו ואח"כ הוא מאשים את ההורים שלי שלא החזיקו אותו- רואים שהוא לא מאמין כשהוא אומר זאת .הוא יודע שאם ימשיך בהתנהגותו יקבל מה שרוצה.
    בבית זה הולך לו ,אבל בתור אחותו מדאיג אותי שהוא יסתבך בחוץ כי שם לא יקבלו התנהגות כזו. הוא עוד שנתיים ילך לצבא שם גם סיבה טובה לא תתקבל.
    למי ניתן לפנות לעזרה? האם פסיכולוג? האם מסגרת קשה יותר?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי ניתן לפנות לעזרה? האם פסיכולוג? האם מסגרת קשה יותר? תודה. - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    24/03/2016

    שלום לך,
    יפה שחשוב לך לעזור לאחיך ולהוריך. נשמע שאתם זקוקים לעזרה כמשפחה, כניראה גם הדרכת הורים. פסיכולוג בהחלט יכול לעזור. ניתן לפנות גם דרך יועצת או פסיכולוגית בית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות ורגישות יתר אצל בן 3.5 עד כדי כך שזה מפריע בתפקוד היומיומי.
    זוהר
    22/03/2016

    שלום,
    בני בן 3.5, ילד מקסים, שקט וחכם מאוד. יחד עם זאת יש לו בעיית ביישנות/רגישות מאוד גדולה שמפריעה לו בתפקוד היומיומי.
    הוא כל כך ביישן, אין לו חברים, הוא לא אוהב לשחק עם ילדים בגילו בכלל. הוא תמיד טוען שהם כועסים עליו גם כשזה לא נכון כלל.
    והוא רגיש כל כך שכל דבר הכי קטן מקפיץ אותו, לדוגמא: במסיבת הפורים בגן הוא בכה כל הזמן, לא רצה להיות עם התחפושת, לא רצה להצטרף לשאר הילדים (שדווקא באו אליו וחיבקו אותו ורצו לשחק איתו) הוא פשוט סירב לשתף פעולה ורק בכה.

    אני כבר לא יודעת מה לעשות, הדבר מטריד מאוד ואני מאוד רוצה להעניק לו עזרה ולא יודעת איך לעשות ולמי לפנות.

    אודה לכם על עזרתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות ורגישות יתר אצל בן 3.5 עד כדי כך שזה מפריע בתפקוד היומיומי. - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    23/03/2016

    שלום זוהר,
    ניתן לשער כי בנך סובל מחרדה כלשהי. אולי וריאציה של חרדה חברתית. יתכן גם שישנה רגישות חושית. על מנת לברר לעומק את הנושא, כדאי להתייעץ עם הגננת ולברר לגבי תפקודו בגן בשעות היום. במידה וגם הגננת מזהה בעיה, ניתן לפנות להתייעצות ראשונית עם פסיכולוג הגן דרך השירות הפסיכולוגי חינוכי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד שלי מעצבן ואני לא סובלת אותו ואני יודעת שהוא מחפש תשומת לב
    סלאם
    20/03/2016

    שלום , בני בן 8 .. ילד חכם וחמוד אך הוא תמיד מחפש תשומת לב מהסובבים ע"י התנהגויות מעצבנות כמו התנגדות לכל דבר מוסכם בין בני המשפחה . ביקורתי ומקטר כל הזמן.
    יש עוד שלושה ילדים במשפחה, ילדה בת 14 , ילד בן 12 , ילד 6 .
    אני מתעצבנת עליו בכל פעם שהוא מתנהג כך , מרגישה שאני לא סובלת אותו ואפילו לא מרגישה אהבה כלפיו .
    אני אפילו חושפת את הרגשות כלפיו ואומרת לו שאני לא סובלת אותו . אני ובעלי משוחחים כל ערב בנושא הזה ומסכמים שאנחנו צריכים להיות סובלניים אך הוא שוב ושוב מתנהג בצורה בלתי נסבלת.
    המורה אומרת שהוא ילד חברותי אבל הוא ביקורתי כלפי חבריו ואיני יודעת את מי הוא אוהב ואת מי לא ..
    לציין שהבן הצעיר בן ה 6 נחשב לילד חמוד מאוד , חביב ומוערך ע"י אחרים וגם אני אוהבת להיות בקרבתו יותר .
    אני יודעת שאני צריכה לתת את מלוא תשומת הלב לבני בן ה 8 אך אני לצערי לא מצליחה .
    אשמח לקבל את עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד שלי מעצבן ואני לא סובלת אותו ואני יודעת שהוא מחפש תשומת לב - תגובה

    פז שפירא
    20/03/2016

    הי סלאם,

    ילדים יכולים לעורר בהוריהם תחושות קשות ואפילו הרגשה שהם לא סובלים את ילדיהם. לצד הלגיטימיות של הרגשות האלה חשוב לא לחשוף את הילד לכך שאת מרגישה כך. בנוסף, אני ממש ממליצה לך ללכת להדרכת הורים כדי לשוחח על הרגשות האלה ולהבין כיצד להתנהל איתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה וחצי שהחלה לאחרונה להיות מעט אגרסיבית
    איילת
    19/03/2016

    שלום, אני מטפלת בתינוקת מגיל ארבעה וחצי חודשים (כיום בת שנה וחצי.) החלה בחודשיים האחרונים להיות מעט אגרסיבית. היא נושכת תינוקות בגינה (וגם תינוקות אחרים שלפעמים מגיעים לביתה.) חשוב לציין שלאחרונה גם קצת יותר עצבנית וחסרת סבלנות וקשה לה לשחק בגינה עם ילדים אחרים (לא מוכנה לחלוק בצעצועים שעימם משחקת (גם אם הם לא שלה)/ אם הילדים חוסמים לה את המעבר למתקן מסויים בגינה היא צועקת "זוזו,זוזו" (אני ממש מתאפקת לא לצחוק. ) ונחזור לעניין הנשיכות -אנחנו (אני וההורים) אומרים לה לא להרביץ ומסבירים לה שזה כואב ואסור. מראים לה שאנחנו כועסים כשזה קורה אבל לא נראה שהיא מתרגשת במיוחד מהעניין. מה עוד אפשר לומר או לעשות חוץ מזה?היא עוד מעט נכנסת לגן ואני חוששת שיהיה לה קשה. גם איתי יש לה מידי פעם מצבי רוח- אנחנו יכולות להשתולל ביחד ולשחק ואחרי כמה שעות היא לא מוכנה שאתקרב אלייה , צועקת "דייי!" ולעיתים גם מרביצה . לא מזמן גם זרקה עלי בקבוק (זו לא הייתה מכה רצינית במיוחד אבל כן ירד לי דם והאמת שהייתי בהלם,זה אף פעם לא קרה לי.) לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה וחצי שהחלה לאחרונה להיות מעט אגרסיבית - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    מההודעה נשמע שאת המטפלת שלה ולא האמא?
    כדאי לברר מה קורה בבית ומדוע התנהגותה הפכה להיות כל כך עצבנית. אולי היא מבטאת קושי כלשהוא שנמצא בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה.

    איילת
    20/03/2016

    אני המטפלת שלה ברוב שעות היום ( מ-8:00-17:00) ולעיתים גם יותר מאוחר. אני לא כל כך מרגישה בנוח להעלות טת הקשיים בבית מול ההורים, יש עוד משהו שאפשר לעשות? איך להגיב שהיא מתנהגת באלימות כלפי או כלפי ילדים אחרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. - תגובה

    מיכל ארנרייך
    20/03/2016

    ראה שאת מגיבה נכון, בהסבר ובתקיפות שכך לא מתנהגים , אפשר לבקש לזוז, אסור לנשוך, זה לא נעים וכד'. דווקא הכניסה שלה לגן עם הרבה ילדים יכולה להיות לתועלת, במובן שהיא תהיה כל היום באינטרקציות עם ילדים אחרים ותצטרך ללמוד ולהתמודד עם פידבק מהסביבה לגבי ההתנהגות הנכונה.
    לגבי הסיבות להתנהגות- שוב כפי שכתבתי אין מספיק מידע ולא ברור האם זו תגובה למשהו שעובר עליה, או חלק מגדילה בריאה שכוללת גם תרגול ושימוש בתוקפנות, ויתכן אף סיבות נוספות. בכל מקרה צריך להמשיך ולשלול אקט תוקפני שלה כלפי אחרים תוך מתן דוגמא ליחס כן אוהב ונעים שמתגמל בסופו של דבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן ארבע רץ לשרותים ללא צורך אמיתי
    יערה
    18/03/2016

    שלום,
    בני בן ה-4 גמול מחיתולים בהצלחה מאז גיל שנתיים. לאחרונה מבקש ללכת לשרותים לעשות קקי בתדירות גבוהה מאוד, ולא בכל הפעמים אכן יוצא משהו.
    אני חוששת שהסיבה אינה פיסית שכן לא השתנו הרגלי התזונה. לעומת זאת לפני כחודש וחצי חזרתי לעבודה במשרה מלאה לאחר חופשת לידה. (יש לציין שהילד מקבל את אחיו הקטן באהבה רבה, דואג לו ומאוד נהנה מחברתו.)
    בתחילה התעלמנו מהנושא מתוך תקווה שזה משהו חולף, אך הדבר נמשך ואף מחמיר מעט ואני תוהה איך לגרום לו להפסיק את ההתנהגות הזאת, וללכת רק כשהוא באמת צריך.
    תודה מראש.
    יערה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן ארבע רץ לשרותים ללא צורך אמיתי - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    את שואלת ובצדק האם הילד מבטא משהו. למשל, האם זה קשור לחזרה לעבודה בהנחה שלפני כן היית זמן רב עם הילדים בבית.
    אם בכך מדובר, כדאי לתת לו תשומת לב חיובית בדרכים אחרות, למצוא זמן משותף איתו למשחק או לשיחה. לבדוק איתו לפני יציאה לשרותים מה הוא מרגיש, לשים לב מתי הזמנים שהוא רץ לשרותים? האם אלו הזמנים למשל שאת לא פנויה אליו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי מומלץ לטוס לחו"ל בלי התינוק
    רחלי
    17/03/2016

    יש לנו תינוק בן תשעה חודשים ובעלי הציע שנטוס לשבוע ונשאיר את הבן שלנו אצל הסבתא. אני מאוד חוששת שירגיש שהוזנח או נטישה ושזה יעשה לו רע.
    מה ההמלצה בנושא הזה ואיזו השפעה יש בדרך כלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי מומלץ לטוס לחו"ל בלי התינוק - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    אכן בגיל זה פחות או יותר מתפתחת חרדה מזרים, עם זאת אם הוא מכיר את הסבתא ורגיל אליה, ואתם גם זקוקים לזמן זה למנוחה והתרעננות , היתי שוקלת בחיוב את הנסיעה. תהנו!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שמונה חודשים מעדיף את אבא
    רחלי
    17/03/2016

    רציתי לשתף שהתינוק שלי המתוק בן שמונה חודשים מעדיף באופן מובהק את אבא. כשבעלי מתעורר בבוקר ורק הוא שומע שיש רעש מהכיוון הוא נכנס למתח גדול וממש רוצה שאקח אותי אליו, איתו הוא תמיד מחייך וצוחק, ואם הוא רק בעלי הולך לרגע לחדר אחר הוא פורץ בבכי קורע לב, גם אם אני מנסה להרגיע אותו זה לא עוזר בכלל... מה שמוזר זה שאם התינוק שלנו אוכל מטרנה ובעלי רק עובר ליד וממשיך לחדר אחר התינוק שלי יפסיק לאכול ויבכה בכי חזק... וכשבעלי הולך לעבודה אותו דבר... איתי הוא לא ככה. לא בוכה כשאני הולכת לעבודה, כשאני באזור ובעלי גם , הוא מחפש אותו רק... אני מודה שקצת מקנאה.
    אני אם מסורה ומשקיעה , אני המטפלת העיקרית וגם בעלי מאוד מעורב ומטפל בו . מה יכולה להיות הסיבה להבדלים הכל כך משמעותיים בין שני הקשרים שלו - מולי ומול בעלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שמונה חודשים מעדיף את אבא - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    יכול להיות שהוא מתגעגע לאבא כיוון שהוא נמצא איתו לזמן קצר? ובשל כך הוא מנסה באמצעות הבכי להשאיר אותו בסביבה.
    אם את ממשיכה לחוש מצוקה בקשר לכך כדאי לפנות ליעוץ עבורך. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה שצורח ללא הפסקה צרחות אימים
    חיים
    16/03/2016

    שלום רב
    יש לי תינוק בן שנה כרגע הוא ואישתי נמצאים בחו"ל עם תינוקות חדשים שרק נולדו לנו.
    אני חזרתי ארצה ביום ראשון ה 13 לחודש והילד היה יום לבד עם מטפלת כי אישתי הייתה עם התינוקות בבית החולים. מאז אישתי איתו
    החל מהיום הילד צועק (לא בוכה ) פשוט צועק ללא הפסקה לא משנה איפה בידיים וגם תוך כדי משחק פשוט לא מפסיק
    זה קרה גם בארץ פשוט שם זה נורא החמיר
    אשמח לקבל מידע והכוונה מה לעשות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה שצורח ללא הפסקה צרחות אימים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    תשובתך נמצאת בגוף השאלה. אתה מתאר שנסיבות החיים שלכם השתנו מאד: נסיעה לחו"ל, תינוקות חדשים , מטפלת חדשה. נשמע שהתינוק מגיב למציאות החדשה , זו הדרך שלו להגיב. צריך לעזור לו ולכם להתמודד עם המציאות החדשה בהרבה סבלנות , הכלה, ועזרה מרובה מהסביבה. אין מה לכעוס עליו.
    בהצלחה לכם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואגת מהתנהגות בני, בן השנתיים וחצי
    יעל
    16/03/2016

    היי,
    אני מוטרדת מההתנהגות של בני, בן 2.5
    דואגת שאולי זה יותר מרק ביישנות, הוא מפחד מילדים אחרים, לוקח לו המון זמן אם בכלל לשחק עם ילדים אחרים בגינה, גם כאלה שמכיר, הןא מעדיף לברוח ולרוץ ברחבי הגינה.אם יש ילדים על מתקן הוא לא יעלה , יחכה שהם ילכו כדי לעלות גם.
    כשפונים אליו הוא גם בורח. בזמן האחרון בכלל מתקשה לשבת ולשחק מעדיף רק לרוץ ולטפס. בגן הגננת אומרת שהוא לא יוזם פניה לילדים אבל כן מצטרף למשחק.
    מבחינת דיבור, מדבר יפה במשפטים. אבל יש הרבה חזרתיות על משפטים ולפעמים סתם מדבר בג׳יבריש. בנוסף מסתובב סביב עצמו ,לפעמים ,ורק בבית . שמתי לב שחזר ללכת עפ ידיים מכופפות לצידי הגוף. למרות שהולך יציב מזה שנה ויותר.
    חוץ מזה משחק המון משחקי דמיון, מאוד אמפטי, מפגין בבית אהבה ומחבק ומנשק, מדבר על החברים בגן, אוהב לעשות עבודות יצירה, מאוד פעיל, אנרגטי וסקרן , שואל המון שאלות .
    האם יש סיבה לדאגה? ללכת ולבדוק?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דואגת מהתנהגות בני, בן השנתיים וחצי - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    כדאי להמשיך ולבחון את ההתנהגות שלו עם תיווך, כלומר עידוד שלכם יותר מקרוב להתנסות בגן השעשועים באינטרקציה, לעלות יחד איתו למתקן ולפתח יחד איתו שיחה קצרה עם ילדים אחרים, שלום, איך קוראים לך, שמי..
    לבקש גם מהגננת לתאר את ההתנהגות שלו בהקשרים חברתיים במשך היום: האם הוא נרתע מהילדים האחרים? גם אם אינו יוזם? יש הרבה התנסויות חברתיות בגן. האם הגננת /מטפלת גם מודאגת ממשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה זקוקה לעצה בדחיפות עם ילד בן 8.5
    ליאור
    15/03/2016

    שלום יש לי ילד בן 8.5 שמזה 4 חודשים לא לומד(כיתה ב').נשמע מוזר???? גם לי.הילד מגיע בשימחה רבה לביה"ס מגיעים לפתח הכיתה ומתהפך לגמרי.אציין שבכיתה א הכל היה בסדר מלבד מספר מקרים בודדים שהיה לו קושי בבוקר(ניתן לספור אותם על יד אחת).
    בביה"ס הצוות החינוכי די מתנער מאחריות שאני טוענת שקרה משהו בכיתה שגרם לו לתגובה כזו.הוא ממש כועס ורוצה שאשאר איתו ,היו כמה מקרים שניסיתי לעזוב אותו וללכת ואז הוא ניסה לטפס על השער ללא הצלחה, אך במקרים אחרים שלא לידי הוא לא עושה זאת.
    אציין שבשעות אחר הצהרים הוא ילד שמח פעיל מאוד, אומנותי ברמות גבוהות. אין זכר להתנהגות של הבוקר, מדבר בשפה עשירה מאוד.
    לקחתי אותו לפסיכולוג דרך הקופת חולים, ובסיכום שלו ןהערכתו טען שכל הבעיה היא בתוך בית הספר ושהשרות הפסיכולוגי צריך לאבחן אותו ולתת טיפול רגשי בביה"ס.
    היום ביה"ס לוחץ עליי שאקח אותו למחלקה פסיכיאטרית ספציפית בטענה שהם מכירים שם ופסיכולוגית ביה"ס אמרה לי שהם פוחדים שפסיכאטר אחר יפנה את כל הבעיה לביה"ס.
    אציין שיש לנו תור לפסיכיאטרית ילדים דרך קופת החולים-והם מתעקשים שלא נלך לשם אלא למחלקה הפסיכיאטרית בצפת.
    האם הם יכולים להכריח אותנו?
    האם יש מקום שאוכל להתייעץ?
    בבקשה תענו לי בהקדם האפשרי מופעל עליי לחץ נוראי.
    בברכה,
    ליאור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה זקוקה לעצה בדחיפות עם ילד בן 8.5 - תגובה

    מיכל ארנרייך
    15/03/2016

    ליאור שלום,
    כמובן שאני לא מכירה לעומק ולכן אענה בכלליות. יש מקום לאבחן את הילד , השאלה מה רמת הדחיפות והאם בית הספר מתרשם שהוא בסיכון מידי.
    מוזר בעיני שפסיכולוגית בית הספר אומרת משהו אחד ובית הספר- מנהלת? אומרת משהו אחר. הרי לשם כך פסיכולוג בית הספר נמצא, בתור דמות טיפולית המוסמכת לייעץ למנהל במקרים כאלו מה כדאי לעשות.
    כדאי לקיים פגישה דחופה עם כל המעורבים , ביניהם המחנכת, מנהלת, יועצת , פסיכולוגית בית הספר ההורים וכדאי גם עם הפסיכולוג שנפגש איתו. על מנת לגבש תכנית מוסכמת. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3.5 - חסר ביטחון מול מבוגרים
    שיקי
    15/03/2016

    שלום
    בני בן 3.5 בגן פרטי. סובל מקושי בדיבור (מדבר לא ברור) מטופל אצל קלינאית תקשורת.
    יש לו בעיה מול מבוגרים - הוא פשוט מתעלם מקיומם, מוריד את הראש כשפונה אליו מבוגר (כמובן מדובר במבוגרים שלא מכיר, ולא בסבא/סבתא/דודים קרובים).
    גם בגן מתקשה לשתף פעולה שפונה אליו הגננת ישירות או מנסה לעבוד איתו באופן פרטני. מלבד זאת בשעות הפעילות של הגן משתתף בחוגים, ובפעילויות. הקושי הוא כשפונים אליו.
    מתקשה לשתף פעולה בזמן פניה ודרישה שפתית.
    אני מעוניינת בטיפול לחזק את הביטחון העצמי שלו, שיהיה פחות מופנם.
    שמעתי על טיפול באמצעות ספורט טיפולי (לדברי הגננת אין בעיה של מוטוריקה גסה/עדינה) האם טיפול זה יכול לעזור להערכתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3.5 - חסר ביטחון מול מבוגרים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    נשמע רעיון טוב, הן לחיזוק הבטחון שלו- במיוחד אם ספורט הוא תחום חוזק שלו, והן בהקשר קבוצתי- לעבודה על אינטרקציות חברתיות. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתה א יחסי כוחות בין תלמידים.
    מרי
    14/03/2016

    ערב טוב. בני ילד מופנם( עם שיפור משמעותי מבחינת הפתיחות וההשתתפות בכיתה) יש לו חברים ואהוב בכיתה. ילד אחר בכיתה ראש קבוצה כך נראה מהצד של מספר קטן של בנים שהולכים אחריו. אופיו אחר מבני , יותר תעוזה מדבר בחוצפה לילדים לא מחשבן ועל גבול האלים. איכשהוא עם המורים יודע לווסת עצמו ונחשב לתלמיד טוב. בטחון עצמי גבוה , כך נראה. בני שונה ממנו. מעודן יותר ומאוד מכבד ותלמיד טוב מאוד. השאלה היא שלפי השיחות שלי עם בני מדי פעם הוא מזכיר את הילד ההוא, כגון- בטוח המורה תבחר בו, נראה לי שיהיה מפקד בצבא וכולי. אגב אמר לחברים שאיתו שהוא הבוס שלהם ובני מגחך כשמספר זאת , וכשהתמורה כועסת עליו הוא מספר לי ונראה שמרוצה מזה וזה כאילו סוג של אישור בשביל בני שהוא טוב יותר ממנו כך אני מרגישה ממנו. אחד החברים הטובים של בני נמצא בחבורה וכשמשחק איתו אני שומעת ששואל את מי אתה אוהב יותר? וכשבני מגיע לבה״ס והחבר מחבק אותו הילד ההוא מסתכל וממהר ״לגנוב״ את החבר של בני. ובני פחות אסרטיבי ופחות יגיב למצב כזה בזמן אמת. הייתי מאוד רוצה לשנות זאת. מה עושים? אני יודעת שהמצב הזה מפריע לבני. מאחר ומדבר עליו לא מעט. כל הזמן אני אומרת לו שהוא חכם יותר טוב יותר ולא אלים זו הדרך שאני מכירה , אשמח ללמוד יותר. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתה א יחסי כוחות בין תלמידים. - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    המצב שאת מתארת נפוץ מאד. ובמיוחד כשהם בכיתה א' והיחסים החברתיים מבחינת גיבוש הכיתה עדיין בראשיתם. אני מציעה לשוחח עם המורה לתאר לה בהרחבה את המצב ושהיא תפעל מבחינת שיעורי חברה וכו' לדבר על כך וליזום פעילויות בנושא. כדאי גם לעודד את הילד להזמין את החברים הטובים אחר הצהריים ושיזום אינטרקציות נעימות ביניהם וכך יבסס קשר טוב איתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר אבא וילדים - וויכוחים ומתחים רבים
    מרים
    14/03/2016

    שלום רב,
    אני ובעלי נשואים 12 שנה ויש לנו ארבע ילדים מגיל שלוש עד עשר.. בעלי הוא יחסית מאוד מאוד מעורב בחינוך הילדים במיוחד מבחינה רגשית, ויש לזה הרבה יתרונות. מצד שני יש בעיה שחוזרת על עצמה בלי סוף : באופן כללי ובמיוחד כשאני לא נמצאת בבית הוא רוצה לנהל ולקחת את המושכות במה שקשור לחינוך הילדים, גם לגבי דברים שאני נוהגת והוא לא מסכים אתם , והולך עם ההחלטות והדעות שלו ראש בראש עם הילדים וזה גורם להמון וויכוחים ובכיות. חשוב לי לציין שהילדים שלנו, במיוחד הגדולים מאוד מאוד תלותיים ורגישים ... מה אפשר לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר אבא וילדים - וויכוחים ומתחים רבים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    14/03/2016

    לא מספיק ברור מגוף ההודעה, האם מדובר במעורבות חיובית?
    אב שמעורב בחיים הרגשיים של ילדיו זה מצוין, ומותר גם שיהיו חילוקי דעות, ושהילדים יחוו שוני מסוים בין אב לאם , למשל אב שיותר מציב גבולות ואמא יותר רכה. כל זאת בתנאי כמובן שאתם מסוגלים לשוחח ביניכם על חילוקי הדעות , לקבל את השוני ביניכם, וכשאתם ביחד מול הילדים לנקוט חזית אחידה, גם אם כל אחד מתפשר לקראת השני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתשובה

    מרים
    14/03/2016

    תודה רבה על תשובתך!
    רציתי להוסיף שבאופן כללי המעורבות של בעלי היא חיובית עד גבול מסוים : כמו המון ביקורת, עקשנות, יחס/מילים מעליבות (דוג' "אתה תינוק/ת" , מניפולציות סביב רכוש של הילדים...). ולגבי חילוקי הדעות בינינו , מה שקשה לי זה שהוא מאשים אותי (גם בפני הילדים ) שהרבה מהתלותיות הרגשית שלהם זה בגללי, הוא טוען שאני מגוננת עליהם יותר מדי וזה הורס את כל החינוך, ואני לא מבינה למה הוא מתכוון. הרי מישהו בבית צריך לתת מקום של הבנה, רגישות רכות ... ולכן יש הרגשה תמידית שהוא נלחם בביקורת שלו על הגישה שלי בחינוך וכל דבר שנראה לו כמו "גוננות יתר " הוא מנסה להלחם בו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתשובה - תגובה

    מיכל ארנרייך
    15/03/2016

    מרים שלום, נשמע ממה שאת מתארת שיש ביניכם חילוקי דעות וטענות הדדיות, הן לגבי הורות וחינוך ואולי אף ביחסים הזוגיים, מעבר לתפקידים ההוריים. לכן כדאי אם בעלך מוכן, ללכת ליעוץ- יעוץ זוגי (אם הקשיים קשורים גם לזוגיות ולא רק לילדים), או הדרכת הורים (אם הקשיים ממוקדים בהורות). אם בעלך לא יסכים, גם טיפול/יעוץ שתלכי אליו בעצמך יכול לסייע לך לברר דברים כמו האם מדובר ברגישות כלפי הילדים או שאת מגוננת מדי, וכדומה. בהצלחה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום