מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חרדה אצל ילדה בת שנתיים ועשר שלא ברור מדוע זה קייםm.g29/05/2016
שלום רב.
יש לי תאומות בנות שנתיים ועשרה חודשים,אחת מהתאומות פיתחה סוג של חרדת נטישה היא אינה עצמאית היא כל הזמן רוצה אותי בקרבתה לוקח לה זמן להירדם היא נהייתה אלימה עם התקפי זעם כלפיי כל הסובבים אותה ובשבוע האחרון קשה לה להיפרד ממני שאני שמה אותה בגן היא רוצה עוד חיבוק ועוד נשיקה ולא עוזבת, מה שלא היה לפני.
יש לציין כי היא תמיד הייתה מפונקת ותמיד דומיננטית יותר מאחותה התאומה אבל הרצון שלה להידבק בי ולא לזוז ממני וגם לא לתת לאחותה להתקרב אליי זה משהו שהחל רק בחודשיים האחרונים ורק הולך ומחמיר.
משהו חשוב נוסף לעומת אחותה קשה לה לקבל אנשים חדשים לוקח לה זמן עד שהיא נפתחת לאנשים חדשים.
אני ממש מוטרדת ולא יודעת מה לעשות.
אשמח לעצה ואפילו הפנייה לייעוץ.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה אצל ילדה בת שנתיים ועשר שלא ברור מדוע זה קיים - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין29/05/2016שלום לך
שינויים התנהגותיים מהסוג שאת מתארת יכולים בהחלט להיות אופייניים לגיל. כל ילד מגיב אחרת, ולכן לא תמיד זה יראה כך אצל ילדים אחרים. תאומות היא חוויה משמעותית, שיכולה להיות לא פשוטה, ובהחלט יש מקום להדרכת הורים כשיש קושי יום יומי ברמה הזו. חוויה יומיומית שכזו יכולה בהחלט להיות מתישה.
אתם יכולים לפסיכולוג התפתחותי או קליני שמטפל בגיל הרך ולבחון אפשרויות התמודדות, דרך ייעוץ הורי או אולי טיפול דיאדי (מפגשים משותפים להורה ולילד שמטרתם עבודה על הקשר).
כדאי לבדוק גם איך הילדה במסגרות אחרות, בגן או מול אנשים אחרים, ולראות כיצד היא מתנהלת בסיטואציות שונות.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שבע חולמת על בנים יותר מדי!מילי28/05/2016
שלום רב,
בתי בת 7 מסיימת כיתה א, ילדה עם הרבה חברות, ובכלל חברותית מאוד, לאחרונה היא התחילה להתעניין ב"זוגיות" היא אמרה שמאוהבת בילד מהכיתה, אני תמיד פירגנתי לה אבל לא יחסתי חשיבות רבה לזה. מה שכן קצת הדאיג אותי שיום אחד היא אמרה שחולמת על משהו ולא תספר לי, בסוף היא סיפרה ומאוד התביישה כשסיפרה זאות(התכסתה בסמיכה שלא תראה אותי בזמן שתומר זאות) היא חולמת שילד אחד שהיא מאוהבת בו יואהב אותה ובנוסף יחבק אותה וינשק אותה.
כמובן לא הראתי לה שהייתי מופתעת או הממונה אפשר להגיד, אבל התחלתי להסביר לה שלא כדאי לה לתת למישהו לנשק אותה כי בנים אוהבים יותר את הבנותת שלא נותנות לנשק ולחבק את עצמם וככה שומרות על כבודם...
האם לא הייתי צריכה להגיד זאות? איך אני בכלל אמורה להתייחס לכל זה הרי היר סה"כ בת 7
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שבע חולמת על בנים יותר מדי! - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין29/05/2016שלום מילי,
הנושא בהחלט מעסיק בגיל הזה. בגיל 7 הילדים בדרך כלל קצת פחות עסוקים בנושא זוגיות ומינית, ויש יותר את העניין של "זכותי על גופי". כלומר, לאו דווקא הבדלים בין בנים לבנות, ויותר מהו מגע מותאם ומהו מגע לא מותאם לסיטואציה ולגיל. ההסבר צריך להיות כללי ולהגדיר מה באופן כללי מותאם לסיטואציה.
מעבר לכך, אפשר גם להתחיל להסביר על מיניות ברמה המותאמת לגיל הרך. ניתן למצוא באינטרנט תכנים חינוכיים, כולל באתר של משרד החינוך העוסקים בנושא.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורה שמשיג שליטה מלאה שלילית על הילדים.יוכי27/05/2016
שלום לפורום,
אני גרושה אחרי מערכת יחסים קשה ואלימה רגשית ומילולית כלפיי.(לעג ובוז על כל ההשקעה למען הילדים,העדרויות שהתבררו כבגידות לאורך שנים וחוסר שיתוף פעולה בכל מה שקשור בגידול הילדים)אני מגדלת 3 בנים בגילאי 9,16,20.
האב דרש הסדרי ראייה נרחבים במטרה להפחית את גובה המזונות והצליח.לאורך השנים לא הייתי מודעת ולא ידעתי להסביר לעצמי את האוירה שבה הילדים גדלים.אני הצטיירתי כרעה כי מציבה גבולות והאבא מאפשר חופש מוחלט וקונה להם מתנות כפצוי על חוסר מעורבותו ונוכחותו בחיי הילדים והצטייר כטוב.הילדים גדלו ב2 שפות מנוגדות ויש לכך השלכות שליליות לצערי בהתפתחותם.אני מרגישה שהאבא הורס את הסמכות ההורית וכל דבר שאני מנסה לבנות לטובת הילדים.כדי להפחית או לבטל את המזונות האב החל מפתה את הילדים לשהות בביתו בימים שהם צריכים להיות איתי וטען שהם עברו לחזקתו.הילדים חוזרים מבית האב מתמרדים,נוכרים ואלימים.אני מרגישה שחוסר התיאום ביני לבין האב והשליטה שלו בילדים היא כלי הנשק שלו כי היא יודע שהילדים אצלי בעדיפות עליונה.
שאלתי היא-היתכן שהורה יכול להיות בעל השפעה שלילית כל כך גדולה עד שמשיג על ילדיו שליטה מלאה והם עושים כרצונו.
בתודה,יוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורה שמשיג שליטה מלאה שלילית על הילדים. - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין29/05/2016שלום יוכי,
להורים בהחלט יש השפעה רבה מאוד על ילדיהם. ניתן להניח כי הילדים חוו טראומה מהגרושים הקשים ואי אמון. הנושא מורכב מאוד, במיוחד מבחינת ייעוץ באינטרנט. ממליצה לפנות לעו"ס המשפחה ולבקש הדרכת הורים או טיפול משפחתי.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לניתוח התנהגות אצל ילד בן 12אריאלה25/05/2016
רציתי לדעת מה יכולים להיות מניעים של ילד בן 12 לרצות לשתוק לא לדבר כשהילד בריא בנפשו ולא עבר התעללות פיזית או נפשית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוסף על הכתוב
אריאלה25/05/2016הילד ראה תמונה של סבא מהשואה עם הילד הקטן שלו שנספה בשואה. זה יכול להיות סיבה למה שראה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה לניתוח התנהגות אצל ילד בן 12 - תגובה
פז שפירא25/05/2016לשתיקה יש משמעויות כה רבות... קשה לדעת אם לא מכירים את הילד לעומק. מדוע את שואלת? האם השתיקה חריגה באורכה? האם זה משהו שלא היה בעבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעצמאות הילד יש השפעה על התפתחותו בגיל שנתייםיעל24/05/2016
יש לי ילדה בת שנתיים וחודשיים.
התפתחה בקצב תקין ואפילו מהיר יחסית. היום מדברת ברמה סבירה, אך מתקשה לענות על שאלות.
מדי פעם יושבת על הסיר, אך לא באופן רציף.
ניסינו להעביר אותה לפני כחודשיים למיטת מעבר, אך היא מאוד אוהבת את הלול ומסרבת לעבור.
מתנצלת מראש אם השאלה נשמעת מטומטמת, אך הייתה מעוניינת לשאול, האם ישנה חשיבות להתליכי העצמאות הנ"ל על התפתחות הילד?
האם להשאיר אותה תקופה ארוכה בלול אם תרצה?
אודה לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לעצמאות הילד יש השפעה על התפתחותו בגיל שנתיים - תגובה
פז שפירא25/05/2016הי יעל,
להערכתי ביתך עדיין צעירה וניתן לאפשר לה לעשות את התהליכים שתיארת, לגבי הגמילה ולגבי הלול בקצב שלה. זאת, בתנאי שלכם ההורים זה מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.5 נחשף לנשיונל ג'אוגרפיקקטי24/05/2016
שלום לצוות,
בעלי מאפשר לבן שלנו בן 3.5 לראות נשיונל ג'אוגרפיק על בסיס יומיומי כמעט, ללא שום סינון של תכנים. הוא טוען שאין שום דבר רע בזה, אבל לדעתי הוא לא אמור להחשף בגיל הזה לדברים מסוימיים, למשל איך להקת אריות רודפת אחרי זברה ואוכלת אותה (כמובן שרואים שם הכל.. פגר, דם, איברים) וכו'.
אשמח לדעתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3.5 נחשף לנשיונל ג'אוגרפיק - תגובה
פז שפירא25/05/2016הי קטי,
בגילאים הרכים עדיף להשתדל שלא לחשוף את הילדים לחומרים קשים ולדעתי
עדיף גם לא לסרטי טבע בהם מראות כאלה. כדאי לשוחח איתו על הקטעים בסרטים אליהם נחשף ולהסביר לו את מה שראה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעללות בן אחים - עזרה כיצד לנהוגמיטל טל24/05/2016
שלום,
קצת נשמע מצחיק אחרי הלידה השמינית לשאול, אבל....לא קרה לי מקרה כזה.
הקטן שלי בן שנה ואחיו בן שלוש. בכל הזדמנות שהוא עובר ליד התינוק, הוא מחטיף לו.
אבל ממש מחטיף! וממש בכל הזדמנות, בלי שום סיבה....ממש מתעלל בו. לא עוזרים דיבורים איתו, לפעמים אני מענישה ומכניסה אותו לחדר לכמה דקות....גם זה לא עוזר.
נוצר ממש מצב שאין לי מנוחה...ואני ממש מפחדת על התינוק. אפילו התינוק ממש משתולל עם הידיים וצועק שהוא רואה את אחיו רק מתקרב אליו.
בבקשה, בבקשה מה לעשות??? איך להתמודד עם זה? למה הוא עושה את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בהתעללות בן אחים - תגובה
פז שפירא25/05/2016הי מיטל,
אין לאפשר מצב כזה בו האח הגדול כל הזמן מרביץ לקטן. כדאי לפנות להדרכת הורים בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברות בבהס- האם זה נכון , מה לעשות ?אלה24/05/2016
שלום רציתי להתייעץ. בני הגדול לומד בכיתה ב, יש לו חברים- הוא משחק איתם בהפסקות ומקובל חברתית, אך אני אינני מרוצה מהכיתה- רוב האמהות הן לא הסגנון שלי אם אפשר להגיד ככה,לא הייתי רוצה שאלה יהיו החברים שלו, מלבד כמה ילדים .הוא בקושי מבקר אצל חברים אחרים - היה אולי אצל 4 ילדים בשנתיים שחלפו(כי לא מזמינים אותו). אנחנו מזמינים אך גם לא את כולם , אני פשוט לא מתחברת , העיר שלנו מאוד קטנה ואני מכירה את המשפחות , אין קשר אחהצ יש רק ילד אחד שבא אלינו רוב הזמן - והוא לדעתי החבר הכי טוב של בני.
רציתי להעביר אותו לבהס אחר, האם זה נכון לעשות זאת למרות רצונו?האם זה לא יגרום לו למשבר? חשבתי לרשום אותו בביהס אחר יחד עם האח הצעיר שיעלה השנה לכיתה א'
ועוד דבר האם זה נכון ששני בניי ילמדו בבהס השונים למרות שההפרש ביניהם קטן?
חשוב לציין שבני בעל כישורים חברתיים מפותחים וכאן אין בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברות בבהס- האם זה נכון , מה לעשות ? - תגובה
פז שפירא25/05/2016הי אלה,
נשמע שמצבו של בנך הבכור טוב - הוא מקובל חברתית בבית הספר ואחר הצהריים יש לו חבר טוב. אפשר להמשיך ולהזמין אליכם למרות שלא מזמינים אותו. כיצד בנך מרגיש? האם טוב לו בבית הספר? האם קשה לו או שמדובר בקושי שלך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחברות בבית הספר מה נכון לעשות
אלה26/05/2016בני מרגיש טוב בבית הספר, הקושי הוא שלי- , אני זאת שלא מעוניינת להזמין חברים שלדעתי לא בשבילו, וגם אין הרבה שמזמינים אותו ,
הייתי רוצה שיגדל בחברה אחרת- חברה שאני משייכת את עצמי אליה - אז מה נכון להחליט?כי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחברות בבית הספר מה נכון לעשות - תגובה
פז שפירא26/05/2016להשקפתי הורים בוחרים עבור ילדיהם דברים רבים המתאימים לעקרונותיהם. השאלה היא עד כמה העניין חשוב ועקרוני עבורך. אם זה לא עקרוני ובנך בסך הכול מסתדר חברתית אולי כדאי להשאירו בבית הספר. אם זה משהו מאוד חשוב עבורך, אולי כדאי להעבירו, תוך הבנה שאין לדעת איך יהיה לו בבית הספר החדש. במידה ואת מתקשה להגיע להחלטה אולי כדאי ללכת לפגישת ייעוץ אצל איש מקצוע על מנת לפרוט ולעבד את כל הגורמים והנושאים הקשורים לעניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיוטים בלילה וגלישה באתרי פורנוטלי23/05/2016
בני בן 10, לפני חודש כמעט כל יום התחילו סיוטים בשינה שמעירים אותו כמעט כל יום בסביבות 12 בלילה ולוקח 10 דקות עד שהוא חוזר למציאות מהחלום ובמשך 10 דקות הוא בחרדה. בנוסף גיליתי שהוא גולש באתרי פורנו בזמן שאנו לא בבית. איך להגיב נכון ומה אפשר להסביר על נושא סקס בגיל 10 ועל פורנו בפרט?
הודה מאוד על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוטים בלילה וגלישה באתרי פורנו - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין23/05/2016שלום טלי,
את מעלה בעיה מורכבת, שמצריכה בירור וטיפול.
ישנן שתי סוגיות, שיתכן וקשורות אחת בשניה. סוגיית בעיות השינה, וסוגיית הפורנו.
לגבי הפורנו - תקפידי על חסימה מוחלטת של התכנים (אפשר לעשות את טכנולוגית), וגם חשוב שתתני הסבר ותיווך בלי להתבייש. עדיף שההורים יהיו האנשים שיסבירו על מין והתנהגויות מיניות נורמטיביות ולא נורמטיבית, ולא סרטי פורנו.
לגבי הסיוטים - כדאי לערוך בירור פסיכולוגי, ולבדוק את הסיוטים.
חשוב גם לבדוק האם וכיצד נחשף לתכנים מיניים, יתכן ונוצר מעגל של חוויות שליליות מהחשיפה לתכנים שאינם תואמי גיל.
ממליצה לכם בחום לפנות לייעוץ מקצועי והדרכה הורים על מנת לקבל הכוונה מדוייקת יותר.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע בגן ויום אחד עם אמא האם זה נכוןיערה22/05/2016
שלום רב
אני אמא ליהונתן בן השנה ושלושה חודשים. שנה הבאה יהונתן ייכנס למסגרת.
אני יעבוד שלושה ימים בשבוע בבוקר ויומיים בערב.
חשבתי שיום אחד שאני עובדת בערב שהוא יישאר איתי בבית, שנוכל לבלות ביחד.
באם זה יגרום לו לבלבול מבחינת הגן?
אני אקפיד שזה יהיה יום קבוע, ככה שתיהיה שגרה, אבל אני רוצה לעשות מה שהכי טוב בשבילו, מה אתם חושבים?
תודה רבה,
יערה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע בגן ויום אחד עם אמא האם זה נכון - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין23/05/2016שלום לך,
את מתארת אירוע שכיח למדי. אני חושבת שההתאמה יכולה להיות אישית. עד גיל שנה, אני מניחה שהיה עדיף שיהיה גם איתך. לקראת גיל שנתיים, כבר יש קצת יותר משמעות מבחינת הפעילות בגן. אם הוא ילך למשפחתון קטן עם סדר יום גמיש יחסית, אין בעיה שיהיה איתך. אם ילך לגן גדול ומובנה יותר, יש משמעות לרצף השבועי.
בהצלחה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 13 חסרת חברים,לא מאמינה באנשים, חשש לדיכאוןשיראל21/05/2016
שלום, אחותי בת ה13 סובלת מקשיים חברתיים, היא נמצאת כל היום בבית ואין לה ולו חברה אחת. מעבר לזה, גם בבית הספר אין לה חברים, היא שקטה וביישנית, עם התנהגויות אנטי חברתיות כמו חוסר התעניינות באחר, ניתוק מהסביבה. יש לציין כי היא חסרת אמונה בבני אדם באופן כללי - היא אומרת שכולם רעים, שכל הילדים רעים, ושהיא שונאת אנשים. היא אינה ילדה דחויה, ובבית היא שמחה, רגישה ויצירתית, אך היא מתקשה להסביר את עצמה, וממהרת לוותר. אני חוששת שתחושת הבדידות וחוסר האמון באדם שמלווים אותה יום יום ישפיעו עליה ויגרמו לה לדיכאון ואף לנטיות אובדניות. מה ניתן לעשות? איך עליי להתנהג? מה לומר לה כדי לשנות את התפיסה שלה על העולם? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה לסיועך
שיראל23/05/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 13 חסרת חברים,לא מאמינה באנשים, חשש לדיכאון - תגובה
מיכל ארנרייך23/05/2016שלום רב, ניכר שאת מודאגת ודואגת לאחותך. ברמה הפרקטית קשר קרוב איתך שכולל שיחות משותפות בילויים וכד' יכול מאד לסייע כיון שלפי דברייך אין לה מימשקים חברתיים רבים. וקשר טוב עם אחות גדולה הוא משמעותי מאד. כמו כן ממליצה לפנות להורים לשתף אותם בדאגה ולנסות לגשת ליעוץ אפילו בתחילה במסגרת בית הספר עם יועצת/פסיכולוגית בבית הספר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך! ושאלה נוספת בהקשר זה
שיראל23/05/2016ההורים ניסו לקחת אותה לפסיכולוג אך היא לא מעונינת. מה אפשר לעשות עם זה? איך לגרום לה ללכת? ומה בנוגע לבעיית האמון, איך ניתן לשנות את הראייה שלה? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך! ושאלה נוספת בהקשר זה - תגובה
מיכל ארנרייך23/05/2016כפי שכתבתי, ודאי שקשר קרוב איתך אם היא סומכת עלייך, יכול לסייע. הבעיה שאת מצינת היא עמוקה וצריך לערוך בירור יסודי ממה היא נובעת ולהבין את הדינמיקה המשפחתית. אני ממליצה אם תוכלי לומר להורים לפנות להדרכת הורים, גם מבלי שהיא תהיה בעצמה בטיפול, על מנת להקנות כלים ודרכי התמודדות נכונים איתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 13 חסרת חברים,לא מאמינה באנשים, חשש לדיכאון - תגובה
פז שפירא25/05/2016זהו מצב שמצריך התערבות איש מקצוע. אני מציעה לפנות לפסיכולוג ילדים כדי לברוק אפשרות של טיפול והדרכת הורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 לא נרדם בגלל סרט מפחיד מאודmaya18/05/2016
שלום רב,
לפני שבוע הבן שלי, בן 8, צפה במהלך היום בסרט הראשון בסדרת הארי פוטר וסיפר כי סצינת הסיום היתה קצת מפחידה. מאוחר יותר כשהלך לישון, לא הצליח להרדם, אמר שסצינת הסיום מפחידה או מאוד ואינו יכול לישון בגללה. כשנרדם לבסוף היתה שנתו טרופה והוא התעורר מוקדם בבוקר שלמחרת. העניין נמשך כבר שבוע, גם כשאני מאפשרת לו לישון איתי במיטה השינה שלו מוטרדת ונראה שהוא לא מוצא מנוחה. הוא מספר שבמשך היום הנושא לא מטריד אותו, אלא רק לפני שהולך לישון. לא ביטלתי את הפחד שלו, גיליתי הבנה והסכמה שאכן מדובר בתמונה לא נעימה, אבל גם הדגשתי בפניו שמדובר בחזיון של בדיה ולא משהו אמיתי או שיכול להיות אמיתי... לפני כמה חודשים חוינו מקרה דומה, אבל תוך יומיים הפחד התעמעם ולבסוף חלף והוא חזר במהרה לשגרת שינה רגועה. הפעם נראה לי שהמצב חמור יותר, ואני אשמח לעצתכם איך לסייע לו. יצויין שבשגרה יש לילד הרגלי שינה טובים, הולך לישון וקם בשעות קבועות, לא סובל מסיוטים, נרדם בקלות וכו'.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 לא נרדם בגלל סרט מפחיד מאוד - תגובה
פז שפירא18/05/2016הי,
נשמע שהתייחסת יפה לפחד שלו בכך שנתת לו לגיטימציה ואמרת שראה תמונה לא נעימה. אפשר לדבר איתו - במהלך היום ולא בלילה, לשאול אותו מה מפחיד אותו במה שראה.
בלילה אני ממליצה שישן במיטתו ואם יש צורך לשבת לידו בשקט עד שנרדם. במהלך הלילה אם הוא מתעורר מסיוט אני מציעה לגשת אליו, לחבק אותו, לומר לו שהיה לו חלום רק, שזה רק חלום ושיחזור לישון. כלומר - להרגיע באופן קצר וחם ולא לעשות מזה סיפור גדול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 בעיות התנהגותשיר17/05/2016
שלום
בתי בת 3 וחצי. ילדה די חכמה.כשהיא רגועה היא מתנהגת ממש יפה, משחקת ועדינה. אך יש פעמים (די הרבה, מכל דבר קטן)גם כשהיא משחקת עם ילדים - ממשהו הכי קטן היא מתחילה לכעוס להתעצבן, לשכב על הרצפה, לבכות ולצרוח (גם בגן, למשל אם מישהו לוקח לה משהו), היא לא נרגעת מזה מהר וכל מה שאומרים לה לא עוזר, וכמה שמנסים להרגיע אותה היא ממשיכה. נשכבת ומסרבת לקום, בוכה צורחת ואפילו כשכבר מחזירים לה את הצעצוע שלקחו עדיין בוכה ואומרת שהיא לא רוצה את זה וזורקת את זה בעצבים. גם כשלא מתייחסים היא ממשיכה יותר. בנוסף אם מתקרבים אליה (בדרכ שהיא עצבנית ומתנהגת ככה)היא מתחילה גם להגיד לי דברים כמו "לכי מפה מיד" ו"לא רוצה אותך פה" ו"אני רוצה ללכת לאיבוד" ודברים מוזרים כאלה. אנחנו ממש מתוסכלים מזה ולא יודעים כיצד לנהוג. לפעמים היא גם ממציאה ואומרת שאנו מרביצים לה, למרות שאף אחד לא נגע בה. זה ממש מלחיץ.כי אנשים מהצד יחשבו שזה מה שקורה וזה ממש לא קורה.(אציין שהיא אומרת את הדברים האלה רק כשהיא בהיסטריה ועצבים).
עוד דוגמא (שקוראת הרבה) - היינו בחנות ובתי צחקה, שמחה ורקדה ואז איזו אישה עברה לידה וחייכה אליה וקצת צחקה אז בתי התחילה לבכות ולהגיד שצוחקים עליה ושוב...אותה התנהגות כמו שכתבתי בהתחלה.קשה מאוד להרגיע אותה שהיא בהיסטריה כזו.כל פעם שהיא במצב רוח טוב ואפילו אני או בעלי או סבתא שלה או לא משנה מי בא וצוחק ומחייך אליה - היא ישר אומרת שצוחקים עליה ומתחילה לבכות לצרוח ולהיות על הרצפה עם ראש למטה.אני כבר ממש מפחדת לצחוק לידה. זה ממש מביך גם ליד אנשים. אנו לא יודעים איך לנהוג במקרים כאלה - האם ללכת בדרך טובה כשהיא עצבנית ?(לאו דווקא מהדברים שרשמתי, אלה גם אם אומרים לה לא על משהו שרצתה - אותו סיפור)האם לנהוג בדרך קשה ולהגיד לה שלא תקבל דברים ועונשים וכאלה? או לנסות בדרך טובה ולהביא לה ולעשות כל מה שהיא רוצה? אני ממש נואשת.
בנוסף - גם שאמרתי לה אם תתנהגי ככה לא תקבלי את זה ואת זה (לדוגמא) ואמרתי לה את זה כשהיא היתה עצבנית , היא עונה שהיא לא רוצה את זה בכלל, מה שממש מקשה כי היא עם המון גאווה.
מה עלינו לעשות?
אודה לעצתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3 בעיות התנהגות - תגובה
פז שפירא18/05/2016הי שיר,
כאשר ביתך מתחילה להתנהג כך, כדאי לגשת אליה ולהגיד לה ברוגע: את כועסת עכשיו. להציע לה לספר מה מכעיס אותה (בדיבור או בציור) ולהציע לה משהו כדי להרגע (לנשום עמוק, לשטוף פנים, לשתות...) ולא להראות לה שהתפרצות הזעם משפיע עליכם באופן דרמטי. אחרי שהיא נרגעת כדאי לנהל איתה שיחה ולשאול אותה מה הכעיס אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שיר20/05/2016אוקיי, אנסה
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שלא מוכן להיפרד מההורים ולהישאר לבד אצל חברים וכו'שולמית17/05/2016
שלום,
הבן שלי בן 3 וחצי ויש לו אח בן שנתיים ו7 חודשים. הבן הגדול יותר ריגשי ומחובר אלי והקטן יותר עצמאי ועם ביטחון. הבעיה שלי היא שהילד הגדול לא מוכן ללכת לבד לחבר מה שחברים שלו כן עושים [הם באים אלינו לבד בלי ההורים ואח"כ ההורים באים לקחת אותם]. הוא נכנס ללחץ והיסטריה רק אם מזכירים את הנושא. בגן הוא בסדר גמור וגם עם הסבתות שבאות לשמור עליהם מידי פעם. הוא לא מוכן בשום אופן להישאר לישון אצל הסבתות והדבר הזה מונע ממני לנסוע לנופש. האם הדבר נורמלי? ואיך אפשר לשנות את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שלא מוכן להיפרד מההורים ולהישאר לבד אצל חברים וכו' - תגובה
פז שפירא18/05/2016הי שולמית,
בנך עדיין זקוק לנוכחותך וזה בסדר גמור. אני מציעה לספק לו את הצורך ולהיות איתו. לצד זאת, כדאי לחשוב האם הוא זקוק לחיזוק הביטחון העצמי ואם כן ניתן לעשות זאת בדרכים שונות - השתתפות בחוג בתחום שהוא חזק בו, טיפוח הביטחון העצמי במסגרת הגן, מתן תפקידים וחיזוקים מילוליים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופשה בחו"ל - לנסוע או לא?רוית17/05/2016
שלום,
אני אמא לחמישה ילדים, כשהקטנה בת שנתיים בדיוק.
בעוד חודש יש לי נסיעת גיבוש מהעבודה בחו"ל למשך שלושה לילות.
אני מתלבטת אם לנסוע.
בתי הקטנה קשורה אלי מאוד. היא עדיין יונקת וגם ישנה איתנו במיטה. אני הדמות המשמעותית ביותר עבורה. היא גם קשורה לאחותה הגדולה, לסבתה ולאביה, אבל אין מה להשוות למידת התלות שלה בי.
כשאני יוצאת לעיתים רחוקות בשעות הערב מהבית, או כשחוזרת לעיתים רחוקות מאוחר מהעבודה, היא ממש מחכה לי ליד הדלת, קופצת מכל צלצול, ובוכה מרוב געגועים. אני ממש מרגישה איזו רווחה יש לה כשאני מגיעה.
אני חוששת שלעזוב אותה ל3 לילות יגרום לה למשבר נפשי או לחרדת נטישה, שהיא לא תבין לאן נעלמתי ופשוט תדאג.
אני גם לא יודעת איך אפשר להנות בידיעה שהיא סובלת.
מה הדעה המקצועית בעניין? האם יש דרך לדעת מה נכון לעשות?
מבחינתי, אם מדובר רק בגעגועים שהיא תרגיש, לא נורא. אני יכולה לנסוע. אבל אם אגרום לה סבל, צער, חרדה - לא שווה לי הנסיעה הזו.
פרטים נוספים: בבוקר אביה שם אותה בגן (אני יוצאת מוקדם לעבודה)
אני אוספת אותה מהגן אחה"צ ומאז אנחנו צמודות ביחד..
אודה לחוות דעתכם בנושא.
(מעדיפה לא להפסיק להניק כתנאי לנסיעה, אבל שוב, אודה להתייחסותכם גם לנושא זה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופשה בחו"ל - לנסוע או לא? - תגובה
פז שפירא18/05/2016הי רוית,
נשמע שאומנם ביתך קשורה אליך מאוד אך יש אנשים נוספים משמעותיים איתם היא תוכל להיות. נשמע שלא רק היא קשורה אליך מאוד אלא שגם את קשורה אליה וחרדה מהפרידה ממנה. השאלה היא האם את תוכלי לנסוע כשאת רגועה ולשדר לה את המסר שיהיה בסדר ושיש לך בטחון בה ובאנשים שיהיו איתה בהיעדרך. אם כן, אני חושבת שביתך תסתדר, גם אם יהיה לה קשה בלעדייך. לדעתי יש חשיבות גם לכך שאת תקבלי כוחות מדברים שטובים עבורך, כמו נסיעה כזו וגם מסר עבורה - אם אמא מטפחת את עצמה זהו מודל לחיקוי עבורה. במידה ואת מרגישה שאינך יכולה לנסוע תוך שאת משרה עליה בטחון ותוך שאת תוכלי להנות מהנסיעה כדאי לשקול את הדברים ולבדוק באופן כללי, ואולי עם איש מקצוע את החוויה של עם ביתך ואת החרדות שאולי קיימות סביב הקשר איתה.
בעניין ההנקה, אם את מעוניינת להמשיך להניק אני יודעת שישנה אפשרויות לשמור על ההנקה על ידי שאיבה. יש לעיתים מצבים בהם לאחר פרידה התינוק אינו מעוניין להמשיך לינוק ואז גם ניתן בדרכים מסויימות להצליח להחזיר את ההנקה. אפשר להתייעץ לגבי זה עם יועצת הנקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
