פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד להתייחס? אלימות מילולית אצל ילד בן 5
    אבא
    07/06/2016

    בס״ד

    שלום רב,
    בני בן ה-5 מתבטא יותר ויותר לאחרונה בצורה אלימה (מילולית) שלדעתי גובלת ברמה שאינה תואמת לגילו. ביטויים כגון: ״אחתוך לו את הידיים ואת העיניים״, ״אני אשרוף אותם״, ״אני אהרוג אותו״. בני מתבטא כך בד״כ כלפי ילדים בני גילו (מהגן), שמשיחות איתו עולה כי הוא מרגיש שהם מעליבים אותו או שנמצא בתחרות מולם על ילדה אחרת וכדומה.
    מעבר לכך, עולות בו הרבה אגרסיות שמתבטאות גם בבית כאשר אינו מקבל דבר מה.
    אני מודע לכך שהנושא הוא רחב ורגיש, ולבטח מצריך הסתכלות ובחינה עמוקה יותר של הדברים. אולם יחד עם זאת, אני כותב היות ואני מרגיש צורך לברר מהי התייחסות נכונה שלנו כהורים כלפי הילד? האם לשוחח איתו על רגשות אלו? האם לומר לו שאסור לעשות דברים כאלו? האם לומר לו שאיננו מסכימים לדבר כך?
    האם ניתן להפנות אותי לקרוא חומר בנושא זה? קישורים, ספרים וכדומה?

    יש לציין, כי הוא ילד מקסים ונבון, חכם בצורה בלתי רגילה ואף מאד רגיש ומודע. בד״כ אינו אלים פיזית כלל.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתייחס? אלימות מילולית אצל ילד בן 5 - תגובה

    פז שפירא
    08/06/2016

    הי,

    נשמע שבנך מבטא את כעסיו ותסכוליו באופן מילולי ועושה זאת איתך ולא כלפי ילדים אחרים. הבנתי נכון?

    אם כך, זה נשמע לי בסדר וניתן לעזור לבנך להמשיג את הדברים בצורה מדוייקת יותר. למשל, כאשר הוא אומר - "אני אשרוף אותם" כדאי לומר לו משהו כמו: "אתה מאוד כועס עליהם. רוצה לספר לי מה קרה?"

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתכנות בעיית קשב וריכוז - שנה הבאה עולה לכיתה א
    גליה
    07/06/2016

    צהריים טובים,
    בזמן הקרוב תערך פגישה אישית עם המורה העתידית של בני לקראת כיתה א.
    בני בן 6 ורבע ילד חכם ונבון יודע מעט לקרוא וגם יודע פעולות חשבון .
    העניין היא שבגן הגננת המליצה לבדוק את נושא הקשב וריכוז שלו מפני שהוא מתקשה לשבת לאורך זמן במשחק ועוד כל מיני דוגמאות מהסוג הזה והיא חוששת שזה ישפיע גם בלמידה.
    שאלתי היא: האם רצוי לציין זאת בפגישה עם המורה (שתדע) או שעדיף שלא ( כדי לא לתייג אותו או להכניס אותו למשבצת מסויימת).
    אני רוצה את הטוב ביותר עבורו ולא יודעת מה עדיף.
    אשמח לתשובה מנומקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתכנות בעיית קשב וריכוז - שנה הבאה עולה לכיתה א - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/06/2016

    שלום גליה,
    אני חושבת שיהיה הכי נכון לתאר את ההתנהגות שלו כמו שאת מכירה וכפי שהגננת תארה, ללא שימוש במונחים כגון קשב וריכוז. הגננת אינה מוסמכת לאבחן ילדים, ולמרות ניסיונה הרב, חשוב שלא לשער אבחנות בשלב הזה. כן כדאי להעיר את תשומת לב המורה לכך שהוא מתקשה לשבת לאורך זמן, ושיתכן ויזדקק ליותר תיווך. אם יווצר מצב והקושי הזה, ישפיע עליו מבחינה לימודית, חברתית ו/או רגשית, כדאי יהיה לפנות לאבחון.
    בהצלחה בכתה א'
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה לחמישה ימים בלי הילדה וחששות שלנו
    לילי
    05/06/2016

    הי ביתי בת 3 וחצי אנו מתכננים נסיעה ל5 ימים והיא תישאר עם סבתא/דודה.אנחנו כימעט ולא עוזבים אותה כל ימי חייה נסענו פעמיים וגם אז ליליה שניים לכל היותר.אני ממש לוששת איך היא תגיב וכמה יהיה לה קשה.היא בוגרת אבל די קשורה אלינו.האם זה טראומטי?האם כשאחזור היא אמצא ילדה חרדתית?אני מאוד לוששת לה ומתחילה לקבל רגליים קרות לגבי הנסיעה .איך להיתמודד ?מה להגיד לה כדי לא לגרום לה לטלטלה ?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה לחמישה ימים בלי הילדה וחששות שלנו - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/06/2016

    שלום לילי
    את מעלה סוגיה שהרבה הורים מתמודדים איתה.
    יתכן ויהיה לה קשה, אבל סביר להניח שהיא "תשרוד" את זה בלי משקעים מיוחדים, הרי לא מדובר במשהו שחוזר על עצמו באופן קבוע. סביר להניח שהיא גם תהנה מהפינוק של להיות עם סבתא/דודה. זה אפילו יכול לחזק את תחושת הערך העצמי והחוויה שלה מהיכולת להתרחק מכם ולהיות חזקה. זה מחזק את הזוגיות ואת חווית הנפרדות בין "יחידת הורים" ל"ילדים", והדבר יכול אפילו להועיל.
    תהנו
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאמנת הטקוואנדו הלכה לעולמה, כיצד מתמודדים?
    שנהב
    04/06/2016

    הבן שלי בן 6 בעוד חודש והוא מתאמן בטקוואנדו מזה שנתיים עם המאמנת אניה מירקין שנפטרה היום מדום לב בגיל 29. אנחנו המומים וכואבים מאוד. הבן שלי מעריץ אותה ומחכה בקוצר רוח לראות אותה ביום חמישי. מה עושים? האם מספרים לו? או פשוט מסיימים את החוג חודש לפני הזמן ומשקרים בנוגע ללמה החוג נגמר מוקדם מן הצפוי? הילד שלי הוא ילד חרדתי מאוד ומפחד מהמוות, הוא כל הזמן שואל על כל מיני דברים "האם מתים מזה?"
    אני אובדת עצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאמנת הטקוואנדו הלכה לעולמה, כיצד מתמודדים? - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/06/2016

    שלום שנהב, זה אכן אירוע קשה.
    אני מאמינה שיש לספר לו את האמת. סביר להניח שהוא יגלה ממילא. ילדים מפחדים מהמוות וזה טבעי, אבל יש לאפשר לו תהליך אבל על המאמנת, וגם את ההבנה שהחיים תמיד מסתיימים במוות. לעזור לו לעשות את ההפרדה בין מה שקורה לאחרים לבין מה שקורה אצלך.
    החרדה מפני המוות היא חלק מהחיים של כולם, אבל המוות הוא בכל זאת חלק מהחיים. שבו איתו, תנו לו לפרוק רגשות של צער ופחד, לשאול שאלות, גם אם לא תמיד יש לכם תשובות. חשוב שתכילו אותו ואת רגשותיו.
    משתתפת בצער
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בגן - ילדה בת 3 וחצי
    ענת
    02/06/2016

    הבת שלי בת 3 וחצי חוזרת כל יום מהמעון ומתלוננת שמשעמם לה ושאין לה עם מי לשחק. כל ערב לפני השינה וכל בוקר היא מתלוננת שכואבת לה הבטן ואומרת לי שהיא לא רוצה ללכת למעון.עד לפני כחודשיים היה ילד אחד במעון אליו התחברה מאוד והם עשו הכל ביחד, היא אהבה אותו ו"נידבקה" אליו בצורה די קיצונית ולמעשה הוא היה הסיבה שבגינה הסכימה ללכת לגן. אחרי חופשת הפסח הדינמיקה במעון השתנתה והילד הזה כבר לא מחובר אליה. מאז היא לא מוצאת את עצמה, רע לה והיא עצובה בגן. בנוסף לכך במעון מחייבים לישון צהריים והיא לא נרדמת אבל חייבת לשכב על המזרן במשך שעתיים כל יום. הגננת אומרת שיש "קליקה" של בנות שכל הזמן משחקות בבובות ובתי לא מתחברת לזה ומצד שני קשה הבנים לא כ"כ מקבלים אותה לחבורה שלהם. איך אני יכולה לעזור לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בגן - ילדה בת 3 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בגן - ילדה בת 3 וחצי - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    03/06/2016

    שלום ענת
    אני מציעה לחזור ולדבר עם צוות המעון. הן לגבי השילוב החברתי וה לגבי השינה. ישנם ילדים שמפסיקים לישון בגיל הזה, ולמרות אי הנוחות של צוות הגן, יש לאפשר להם לוותר על מנוחת הצהריים.
    בנוסף, נסי להזמין אליכם הביתה ילדים מהמעון כדי לייצר קשר אישי.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי של הילד מבליעת אוכל
    הילה
    02/06/2016

    בני בן 6.5, מזה 5 ימים, נתקף בפחד היסטרי מבליעת אוכל.
    לטענתו הוא נחנק מפתיתים שאכל ואכן זה קרה מיד לאחר אכילת הפתיתים. (אני לא הייתי שם, מזגתי ולא ישבתי לידו).
    ולפני כשבועיים מהמקרה של הפתיתים - אכן נתקע לו מלפפון חמוץ והוא פלט אותו בעצמו, אך אירוע זה לא השפיע, והילד המשיך לאכול כרגיל.
    הילד רוצה לאכול וטוען שרעב אך כשהוא צריך לאכול, הוא מפחד לבלוע את שלעס בטענה כי הוא מפחד להיחנק. הוא לועס את האוכל זמן רב ובכמויות קטנות...
    מפחד בעיקר מאכילת דברים עם קליפה כגון ירקות ופירות, וטוען שהקליפה נתקעת לו.
    אם אני מקלפת לו את הפרי והפרי רך, אז הוא אוכל, אך לא כרגיל.
    במהלך האכילה משמיע קולות של חיכוכים בגרון...
    ביום הראשון לפחד - גם היה מוציא את האוכל החוצה לאחר שלעס והחליט שמפחד לבלוע כי יתקע לו..
    הוא אינו רגוע כאשר הוא אוכל. הוא כל הזמן זז באי נוחות.
    כל מה שקורה נכון לכל סוג אוכל שהוא (מאכלים וממתקים שהוא אוהב, אומנם הוא אוכל אותם יותר טוב, אבל יותר בהססנות).
    בשתיה אין לו בעיה והוא שותה כרגיל ללא כל חשש.
    ניסנו לשוחח עימו שעות בנושא תוך מתן תחושת ביטחון שהוא אינו יכול להיחנק ואם יקרה לו משהו אנו לצידו אך גם זה לא עוזר.
    אנו חסרי אונים למצב הזה.
    לציין כי מדובר בילד מאוד פעיל - המוציא הרבה אנרגיות באופן שוטף.
    הוא ילד שמח ואין לו בעיות התנהגותיות כאלו ואחרות.
    מאז שנולד לא היו לו בעיות או הפרעות אכילה (עד המצב שנוצר לפני מס' ימים)
    אומנם יש שיפור קל, הוא לפחות אוכל, אבל לאט מאוד! ולועס המון ובפחד...
    אנא ענו לנו בהקדם, כיצד להתייחס למצב זה. האם לדבר איתו / להניח לו/לפנות לייעוץ?
    תודה
    ההורים המודאגים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי של הילד מבליעת אוכל - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    03/06/2016

    שלום לך
    נראה כי בנך מגיב לטראומה שחווה בעת האכילה. התופעה מוכרת לי ונתקלתי בה בעבר. ניתן לטפל בשיטות ממוקדות טראומה כגון EMDR או CBT ולשפר מאוד את המצב תוך זמן קצר ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת משותפת אבא ובן - האם נורמאלי?
    אליה
    01/06/2016

    שלום

    רציי לדעת אם זה בסדר שבעלי מתקלח ביחד עם הבן שלנו (כמעט בן ארבע).


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת משותפת אבא ובן - האם נורמאלי? - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    הי אליה,

    בכל משפחה הנורמות לגבי עירום הינן שונות. כדאי לבדוק עם עצמכם מה אתם חשים לגבי זה, האם זה מרגיש נכון ובסדר או שזה מביך ומרגיש כבר לא מתאים?
    אני מציעה להתייחס לתחושות אלה כדי להחליט מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להסביר לילדה קטנה שאחיה הומו?
    דנה
    01/06/2016

    לאחרונה גילה לנו בנינו על נטיותיו ההומוסקסואליות.לא היינו בהלם כי חשבנו...ואנחנו מאד מקבלים אותו כמו שהוא...מסתבר שהוא סיפר לאחותו בת ה11 שיש לו חבר והיא שואלת מלא שאלות ודי נרעשת מיזה.לא נראה לי שהיא מבינה את הקטע המיני שבענין ....אני צריכה עזרה במה להגיד ואיך להסביר שזה יהיה תואם את הגיל שלה.תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אח הומוסקסואל ואחות שמתעניינת - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    הי דנה,

    ראשית, כאשר ביתך שואלת שאלה כדאי לשאול אותה מה היא יודעת על מה שהיא שואלת. לגבי ההסבר, אפשר לומר שיש אנשים שנמשכים לבני מינם, וכיום אף אפשרי ששני גברים או שתי נשים יתחתנו ויקימו יחד משפחה.
    מעבר לכך, אם תרשמי כאן שאלות ספציפיות שביתך שואלת אוכל לייעץ לך באופן מדוייק יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחי הקטן אובססיבי עם הדת ומתרחק מכל המשפחה והלימודים
    .
    01/06/2016

    אחי הקטן בן 16 וחצי. מבערך גיל 14 הוא חזר בתשובה, אבא שלי דתי, אז הוא הושפע גם ממנו. העניין הוא, שהוא לא יכול להפסיק לדבר על דת, על כמה שלימודים בבית ספר לא חשובים ועל כמה שהוא לא רוצה לעבוד ושהוא רוצה להיות תלמיד ישיבה.
    הוא כל היום מתעסק בדת, הולך וחוזר מבתי כנסת, הולך ללימודים של רבנים מטיפים וכו'.
    שפת הדיבור שלו השתנתה והוא היום מדבר עם ח' וע' מודגשות, הוא אף פעם לא דיבר ככה בילדות, והוא לא הולך יותר לבית ספר שלו, כי הוא חושב שלימודים בבית ספר הם לא אמיתיים ומאמין רק בלימודי דת. גם כשהוא היה בא לבית ספר, הוא לא היה מפסיק לדבר בשיעורים על דת, ולהתווכח עם מורים לתנ"ך ולמחשבת ישראל, על כמה שהם טועים, עד שהמורים לא יכלו להתמודד איתו והיו חייבים לעבור נושא, כי הוא לא היה מפסיק.
    הוא גרם לכל החברים הקרובים שלו לחזור בתשובה, וכשהוא בבית, כל מה שהוא עושה, זה לראות הרצאות של רבנים בטבלט, אין לו עוד שום תחביב אחר.
    כל שפת הגוף והדיבור שלו, מאוד מזכירה תלמידי ישיבה ואנשים דתיים, שזה נראה בצורה ברורה שהוא מנסה לחקות.
    הוא לא מפסיק לדבר על כמה שהחיים בלי הדת הם חסרי משמעות וכשההורים שלי משתגעים ממנו, הוא אומר דברים כמו שהוא בדיכאון ורוצה להתאבד בגלל שהם לא מקבלים את זה שהוא רוצה להתמסר לדת.
    הוא נגד גיוס ולא רוצה להתגייס והוא מתכנן לגור במקום חרדי, להיות חרדי ולהתחתן בגיל כמה שיותר צעיר.
    זה ממש ממש מדאיג את כל המשפחה שלי וגם אותי.
    מהצפייה מהצד שלי, זה נראה שיש בו הרבה חוסר בטחון וחוסר השלמה פנימי עם עצמו, והוא מחפש את קרש הבטחון בדת, שממלאת לו את החיים ומעמעמת לו את הרגשת השליליים שהוא מרגיש כלפי עצמו והחיים שלו וזה ממש לא נראה שהוא חזר בתשובה כי זה באמת עושה לו טוב בחיים, זה מרחיק אותו מכל המשפחה, הרחיק אותו כבר מבית הספר הרגיל, אין לו עניין בשום דבר בחיים חוץ מדת.
    כשמנסים לדבר איתו על זה, הוא נכנס להתגוננות, שמבחינתו, זה לדבר נורא בשקט, ותוך כדי לקטוע את דברי האחר ולא לתת לא לסיים את דבריו, אם אומרים לו משהו, הוא אומר "טוב טוב טוב טוב טוב טוב....", עד שהצד השני מרים את הקול, כשפת הגוף שלו חסרת חיות, הוא מכופף ועם עיניים חצי עצומות, קול יבש וחסר התלהבות.
    הוא נראה לי אפילו כאדם ששטפו לו את המוח, מרוב שהוא חסר בטחון לגבי החיים.
    מה כדאי לעשות בשביל, שהוא לפחות יהיה מודע לעצמו יותר, יבין את הסיבה שבגללה כולם כל כך דואגים לו, יש שיטת טיפול שתתאים לו? אמא שלי מאוד נגד שהוא ימשיך ללכת לשיעורי דת (הוא הולך לשיעורי דת שונים ולבית כנסת כל יום, וכשהוא למד, הוא איחר לבית ספר, בשביל ללמוד שיעור תורה בבוקר ביישוב קרוב ליישוב שלנו), אבל אבא שלי דתי ומעודד אותו ללכת אליהם, למרות שהוא אחר כך כועס עליו שהוא מתעסק בזה כל היום.
    המצב שלו נראה ממש מדאיג ובעייתי ואני פוחדת שבסופו של דבר, הוא יהפוך לכל כך תלותי ריגשית בדת, עד שכשמשהו יערער את התלות הזאת, הוא יהיה במצב נוראי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחי הקטן אובססיבי עם הדת ומתרחק מכל המשפחה והלימודים - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    הי,

    שאלת אם ישנה שיטת טיפול המתאימה לאחיך. השאלה היא האם הוא מעוניין בטיפול, שהרי אם אינו מעוניין בטיפול, זה לא רלוונטי. אם אחיך אינו מעוניין בטיפול, הוריך יכולים לפנות להתייעצות אצל איש מקצוע כדי לחשוב איך כדאי להם להגיב ולהתייחס לאחיך. לדעתי הדבר החשוב ביותר כעת הוא לשמור על קשר חם ומיטיב שלך ושל הוריך עם אחיך שבמסגרתו יוכל להרגיש בטחון. מעבר לכך, בהתייעצות עם איש מקצוע הוריך יוכלו לחשוב כיצד הם יוכלו לנהל עם אחיך משא ומתן שבו יוכלו לבקש או לדרוש ממנו דברים בסיסיים שחשובים להם, כמו למשל השמירה על הלימודים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי החכם מתחבר רק עם ילד אחד
    שיפרה
    01/06/2016

    שאלה לפסיכולוגית,
    מהי הדרך הנכונה לעזור לבן שלי ילד מדהים חכם שקט בן 10 שמתחבר רק עם ילד אחד? הוא לא נותן לו מספיק יחס וזה מכאיב לי כי יש לו פונטיציאל גדול...אני רואה איך הבן שלי מחפש את החבר והחבר עונה לו ב"אני ישן" כל נסיונותי בעבר להכיר לו חברים בני גילו ילדים של חברותיי לא צלחו הוא יצר קשר שלא נמשך משהו נתקע בהתקשרות אצלו. חייבת לציין שהוא לא זקוק להרבה ואוהב את השקט שלו ואת המחשב . מה עלי לעשות? להתערב או לתת לו להסתדר? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי החכם מתחבר רק עם ילד אחד - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    הי שיפרה,

    השאלה היא מהי הרגשתו של בנך? האם נעים לו עם המצב החברתי שלו או שהוא סובל ורוצה לשפר את מצבו?
    אם הוא רוצה לשפר את מצבו, ניתן לקחת אותו לקבוצת מיומנויות חברתיות לילדים וכן לקחת אותו למסגרות נוספות (חוגים למשל) בהן יהיו לו הזדמנויות להכיר ילדים חדשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לספר לילדה שאבא מתחתן בשנית
    חן
    31/05/2016

    שלום רב
    אנו גרושים מזה כשנתיים כמעט ויש לנו ילדה בת 8....כל התהליך הזה היה קשה עבורה ולקח זמן עדשקצת התאוששה....כעת הגרוש שלי מתחתן בשנית ורוצה לספר לה...אני ממש מתנגדת שהיא תדע מכל העניין כי היא לא מכירה אפילו את המשפחה של הבחורה וגם אותה בקושי והמשפחה שלו ממש לא מתייחסת וגם כנראה לא תהיה באירוע יותר מידי כי הם חרדים....אני ממש לא יודעת מה עליי לעשות....אני לא מוכנה שזה יערער אותה....גם ככה קשה לה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לספר לילדה שאבא מתחתן בשנית - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    אני חושבת שכדאי שביתך תשמע על כך מאביה, שכן קשה לשמור על סודות ובמיוחד כאלה גדולים לאורך זמן וכנות היא מרכיב חשוב ביחסיה עם הוריה. כדאי לספר לה ואז לתת מקום ולגיטימציה לרגשות שונים ולתגובות שעולים בה. חשוב להדגיש בפניה שאין זה משפיע על האהבה של אביה כלפיה ועל הקשר שיש ביניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה אגוצנטרית
    גילה
    31/05/2016

    הבת שלנו כבר בת 9, כולה מרוכזת בעצמה, אינפנטילית, חיה בעולם מלא דמיון ופנטזיות ותלושה ממציאות. למרות מאמצינו היא כמעט ואינה רואה את האחר, אלא אם הדבר "ישתלם" לה (בצורה חיננית ועדינה, רמה הבסיסית ביותר, היא לא מתוחכמת). היא ילדה מאוד נאיבית ומאמינה לכל דבר שאחרים יאמרו לה. היא ילדה יפה, מיוחדת, מנומסת דעתנית ונבונה מאוד. אהובה על הילדים, ההורים והמורים. המורים תמיד משבחים את התנהלותה בכיתה ובכלל, על החריצות, ידע, השתתפות בכיתה, ההתנהגות החברית. לעומת זאת, אנחנו ההורים רואים לאורך השנים
    כי הילדה אינה מוצאת שפה משותפת עם הילדים האחרים: היא משחקת עם ילדים והם נהנים מחברתה, אולם, ניכר שאין לה עניין מעבר לכך. היא תצחק, תדבר, תשחק, תשתף פעולה, עד שיתחילו לדבר על עניינים בוגרים.
    דבר נוסף שהמורים מפספסים.. המוטיבציה שלה לעשיית דברים והבנאליים ביותר דוג' הליכה לשירותים, אכילה, להגיע בזמן לחברים/למסיבה, ללמוד למבחנים נמוכה ביותר. היא מאוד אוהבת חברים ופעילות, אולם, אם תתעצל להגיע, או תתקשה להיפרד מהבובות שלה אין לה בעיה להישאר בבית לשעשע את עצמה.
    בבית הילדה מתחצפת בצורה מתוחכמת, עונה לנו במילים שלנו ומאשימה אותנו בכל דבר. לא לוקחת אחריות על דבר שעשתה/שלא עשתה, ומעולם לא מבקשת סליחה. מאוד שכלתנית ואינה חוששת מסנקציות כנגדה. אנו רואים שהפער בינה לבין החברים גדל מיום ליום, ההתנהגות הסרבנית שלה לא מובנת לנו, ובעיקר מתישה ומתסכלת. היא בת תשע ומאוד אגוצנטרית ואינפנטילית. האם הדבר בר שינוי? האם היא זקוקה לטיפול? במה נוכל לסייע לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה אגוצנטרית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה אגוצנטרית - תגובה

    פז שפירא
    01/06/2016

    הי גילה,

    את מתארת כי להרגשתכם ביתך מתפקדת ברמה רגשית וחברתית נמוכה מבני גילה. כדאי לפנות לפסיכולוגית בית הספר להערכה כדי להבין את התמונה הכללית ואת ההתערבות הרצויה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 12 שלא אוהבת שום פעילות
    נאוה
    30/05/2016

    יש לי ילדה בת 12 , בב"הס די חברותית ועם "ראש על הכתפיים" , אבל לא אוהבת להתאמץ
    שונאת לקרוא ,שונאת ללכת לחוגים. שונאת צופים למשל ( שונאת זה ההתבטאות שלה)מה כן אוהבת? כמובן לראות טלויזיה ולבשל. אין לי בעיה לתת לה לבשל/לאפות ולקדם את זה אבל אני רוצה שתהיה פעילה גם בדרכים אחרות.
    היא בג'ודו כי נרשמה עם חברה בתחילת השנה וגם מצליחה בזה, אבל לכל שיעור צריכים להכריח אותה ללכת . אנחנו לא מצליחים להגיע אליה בתמריצים או בכח האם לוותר לה לגמרי ? אני לא מאמינה שצריך להכריח אותה אבל לא מסוגלת לראות אותה יוןשבת על התחת כל הזמן וכמובן שמישעמום ותיסכול אוכלת. כבר נהיה מעגל של אובסיסיה מצידה ומצידנו.בקרוב החופש הגדול וזה מדאיג אותי מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 12 שלא אוהבת שום פעילות - תגובה

    מיכל ארנרייך
    30/05/2016

    הי נאוה, אם הבעיה היא שהיא אוכלת כל הזמן- אם הבנתי אותך נכון, כדאי לפנות ליעוץ-הדרכת הורים ולבדוק ממה נובעת האכילה. האם רק משיעמום או שיש סיבות נוספות ובגינן היא מתמלאת ע"י אוכל.
    ספציפית לגבי האוכל מומלץ לערוך איתה לו"ז של פעילויות קיטנות תעסוקה וכו' כך שהיא לא תהיה כל היום בבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רכיבה לילדה שלא מתמידה

    נאוה
    13/06/2016

    את קלעת בומבה.היא מאוד רוצה. ניסיתי דרך קופח(זה מאוד יקר לבד )כי יש לה טיקים אבל הם מתעקשים על אומנות בקבוצה . אני חושבת שהיא יודעת נכוו לגבי עצמה וגם האינטואיציה שלי אומרת זאת. אנסה שוב אולי הפעם יתרצו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 7.5 עם בעיית צרכים קשה שלא נפתרת
    שירלי
    29/05/2016

    בני בן ה7.5 נמצא בכיתה א'. הוא ילד מקסים חכם מלא סקרנות ושמחה.
    מאז היותו תינוק לא נגמל עד עתה ופחד ללכת לשירותים.
    בגיל 4 נכנס בו פחד מהאסלה וכל נסיונותיי להרגיע ולקנות עלייה למדרגות או סיר או לשים חיתול בשירותים לא עזר כלום. הוא סובל מאוד מריח לא נעים כי בעצם עושה צרכיו בתחתונים גם בביה"ס. כמו כן בלילה הוא עם חיתול גמילה שמלא צואה ושתן.
    אני כל היום סביב מגבונים והוא מוכן להוציא צואה רק שיש טיטול עליו.
    בני המשפחה יורדים עליו וצוחקים עליו כי זה כבר בלתי נסבל כי ניסינו להבליג שנים ולא לדבר על זה, ואינני יכולה למנוע זאת כי אחיו צוחקים עליו שרואים אותו ילד גדול עם טיטול.
    אני מיואשת לגמרי ועד כמה שמנסה לייפות את הנושא ולהראות לו שבסדר אתה יכול לשחרר הכל בסדר .....זה עדיין לא עוזר.
    כמו כן יש לו כבר הרגל למשוך יד מאחוריו ולהריח אותה...אולי כל הזמן בודק שיש לו צואה בתחתוניו. זה מונע ממנו ללכת לחוגים או לאירועים שמחים כי הריח מבריח את כולם.
    מיואשת אני פונה אליכם מה ניתן לעשות אם יש בכלל...
    הוא כבר אוטוטו עולה לכיתה ב......האם יימשך כך לעד?
    אנא עזרתכם.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 7.5 עם בעיית צרכים קשה שלא נפתרת - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    30/05/2016

    שלום שירלי,
    הבעיה אכן חמורה ומתמשכת. לא ציינת האם פניתם לבירור וטיפול בנושא.
    אם לא פניתם עדין, גשו בדחיפות לרופא הילדים ובקשו הפניה לטיפול. ישנן גישות טיפוליות שונות בהתאם לאופי הבעיה, אך הגישה הפופולארית ביותר בטיפול בתחום זה הינה הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי - CBT.
    כדאי להתחיל לטפל עכשיו ולא להמתין יותר. ככל שמטפלים מוקדם יותר, כך ההשפעה הרגשית השלילית המתמשכת פוחתת.
    פגשתי ילדים עם קשיים בתחום זה מגיל 3 ועד גיל 15 (!) - טיפולים אלו הינם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש טיפול CBT בסל הבריאות?

    שירלי
    30/05/2016

    ראשית אודה לך על תשובתך ד"ר מיכל, זה מאוד חשוב לטפל ואכן לא טיפלנו בבעיה. אשמח לדעת אם יש את הטיפול בקהילה ומי הגורם המפנה לכך.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש טיפול CBT בסל הבריאות? - תגובה

    מיכל ארנרייך
    30/05/2016

    אתם יכולים לבדוק במסגרת קופת החולים רשימה של פסיכולוגים במקום מגוריכם ולפנות דרכם בעלות מסובסדת. אפשרות נוספת היא דרך מרפאה לבריאות הנפש באזור מגוריכם. יש לקחת בחשבון זמן המתנה. אפשרות אחרת היא לפנות לטיפול פסיכולוגי באופן פרטי. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש טיפול CBT בסל הבריאות? - תגובה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    30/05/2016

    מסכימה בהחלט. אתם יכולים להתייעץ במסגרת החינוכית לגבי אפשרויות טיפול באיזור מגוריכם.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל בצהרון בית הספר
    חסוי
    29/05/2016

    היי,

    הבן שלי בן 7 החליט לפני מס' חודשים שהוא מפסיק לאכול ארוחת צהריים בצהרון
    בית הספר ולא אמר למה
    מאז אני שולחת אותו לבית הספר עם ארוחת בוקר וארוחת צהריים

    חשבתי שזה משהו זמני שיעבור אבל זה נמשך ובינתיים הגיע הקיץ וכבר אי אפשר
    לשלוח כל דבר כי חלק מהמאכלים יכולים להחמיץ

    אני לא יודעת על מה זה יושב לו אבל רוצה שיחזור לאכול בבית הספר
    מה כדאי לעשות /להגיד לו ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוכל בצהרון בית הספר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל בצהרון בית הספר - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    29/05/2016

    שלום,
    נושא של בררנות כלפי מזון היא תופעה די נפוצה בקרב ילדים, זה יכול להיות כלפי מאכלים מסוימים, כלפי סיטואציות או הקשרים שונים.
    יתכן וקרה משהו בצהרון - אפילו וירוס כאבי בטן, והוא מקשר את זה באופן לא מודע לאוכל בצהרון. יתכן גם והאוכל בצהרון לא טעים לו, שלוחצים עליו לאכול... כדאי לעשות בירור עם הורים אחרים האם הם מרוצים מהאוכל שם, וגם מול צוות הצהרון. לבדוק האם הוא הילד היחיד שלא אוכל שם.
    במידה והבעיה היא לא באוכל עצמו או בסביבת אכילה מלחיצה, יתכן שמדובר בצורך שלו "להרגיש בית" גם כשנמצא בצהרון, ואז מדובר על הקשר רגשי יותר.
    תתחילו לברר.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל בצהרון בית הספר - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    29/05/2016

    שלום,
    נושא של בררנות כלפי מזון היא תופעה די נפוצה בקרב ילדים, זה יכול להיות כלפי מאכלים מסוימים, כלפי סיטואציות או הקשרים שונים.
    יתכן וקרה משהו בצהרון - אפילו וירוס כאבי בטן, והוא מקשר את זה באופן לא מודע לאוכל בצהרון. יתכן גם והאוכל בצהרון לא טעים לו, שלוחצים עליו לאכול... כדאי לעשות בירור עם הורים אחרים האם הם מרוצים מהאוכל שם, וגם מול צוות הצהרון. לבדוק האם הוא הילד היחיד שלא אוכל שם.
    במידה והבעיה היא לא באוכל עצמו או בסביבת אכילה מלחיצה, יתכן שמדובר בצורך שלו "להרגיש בית" גם כשנמצא בצהרון, ואז מדובר על הקשר רגשי יותר.
    תתחילו לברר.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום