פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 7 שנגעלת מכל כך הרבה דברים
    ליאת
    15/05/2016

    יש לי ילדה בת 7 .. שנגעלת מהמון דברים ..... שמתי לב שזה התחיל עוד כשהיתה ממש קטנה .. אבל שמתי לב לעוד דברים חדשים ..... היא נגעלת שאנשים זקנים יגעו בה ( כולל הסבתא ) ... שלא לדבר על נשיקות ... במידה שאני או מישהו שתה לה מהכוס או טעם לה מהאוכל היא לא תגע בזה יותר... אם היא תיכנס לשירותים אחרי ... היא לא תשב עד שתנקה את האסלה עם נייר .... נראה לי אובר כל הסיפור הזה ..... אבא שלה טוען שהוא היה בדיוק כמוה ..... גם באוכל היא מאוד מאוד בררנית ומרקמים מסוימים דוחים אותה .... מה לעשות ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 7 שנגעלת מכל כך הרבה דברים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/05/2016

    יש ילדים יותר רגישים. כל מרקם או תחושה או ריח מפריעים להם יותר מאשר לאחרים. בנוסף לכך, יש תגובה רגשית התנהגותית לכך.
    תחושת גועל היא משהו שמאוד קשה להתגבר עליו, אבל אפשר להפחית את התגובתיות הרגשית לסיטואציה על ידי חשיפה ותיווך. כן אפשר לאפשר לה גבולות שמתאימים לה, למשל שלא ישתו לה מהכוס ושלא ינשקו אותה בניגוד לרצונה.
    אפשר לכבד את המקום שלה, אבל לא לאפשר לזה לתפוס מקום ולהפריע לשגרת החיים בבית. אם זה הופך למגבלה משמעותית בבית, כדאי לסייע לה להתגבר בשיטות קוגניטיביות התנהגותיות. כלומר ," נכון שלא נעים לך ש...., אבל זה לא נורא, ואני בטוחה שאת יכולה להתגבר על כך".
    אם הבעיה חריפה מאוד, כדאי להתייעץ עם מרפאה בעיסוק ו/או פסיכולוג ילדים להדרכת הורים.
    אם ישנן השלכות לתחומים אחרים, כמו רגישות לרעשים או קשיים בלימודים, כדאי לבדוק אם מדובר גם בהפרעת ויסות חושי, כגון הפרעת קשב.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריירה מול ילד קבלת החלטה בנושא עבודה
    מ
    15/05/2016

    יש לי ילד בן שנה וחצי ואני עו"ד .. מאז שנולד אני עובדת במשרד בינוני ליד הגן שלו ובעיר שלנו אני עובדת מ 9 עד 5
    הסידור הזה מתאים לשנינו אני אפילו קופצת לגן לבדוק אותו במידה ויש כל בעיה ..
    עכשיו קיבלתי הצעת עבודה שהיא חשובה בקריירה שלי במשרד גדול אבל הבעיה שאני אצטרך לצאת מהבית מ 7 עד 7 .. חצי שעה רחוק מהעיר שלנו.. זה אומר שאני אראה אותו פחות וזה אומר שהוא יצטרך להישאר יותר שעות בגן כאשר עד עכשיו הוא נשאר שםמתשע עד 1 וחמותי לוקחת אותו אבל הסידור החדש לא יתאים לחצותי יהיה קשה..
    בנוסף לעובדה כי ייתכם וחמותי ואמא שלי יתחלקו ביניהם כל אחת שעתיים מבית עד בית אחר כל יום ..
    הוא קשור אליי ..
    רציתי לדעת אם שינוי זה עלול להשפיע עליו לרעה ? אני עדיין מתלבטת אם לקבל את העבדה בגלל העניין הזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריירה מול ילד קבלת החלטה בנושא עבודה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    15/05/2016

    השאלה הקלאסית של העידן הפמיניסטי והפוסט פמיניסטי. לא נראה שאפשר לתת תשובה "נכונה" לשאלה כזו. האם מיעוט השעות איתך ישפיע עליו? סביר להניח שכן. כיצד זה ישפיע עליו קשה לנבא. ברור שילדים זקוקים לנוכחות הורית, אך אין דרך למדוד את הנוכחות הזו. אמא שנמצאת כל היום בבית, אבל עסוקה בענייניה, לא יותר פנויה לילדים שלה מאמא שרואה אותם שעתיים ביום.
    לדעתי, האישית בלבד, כאמא שעובדת לא מעט, היא שאין תשובה חד משמעית, והשיקולים בהחלטות לגבי עבודה, הם רבים מאוד.
    מצטערת שאין לי תשובה חד משמעית...
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה שחוזרת על עצמה לאחרונה - נשיכות
    מיטל
    15/05/2016

    שלום, בני הבכור בן שש וחצי התחיל לאחרונה לנשוך ילדים בזמן מריבה .
    בתור תינוק הוא לא היה נושך .
    שאני שואלת אותו למה הוא בכלל נושך התשובה שלו היתה כי ככה הוא יכול להשתחרר מאותו ילד שרב .

    מה הסיבה שהוא התחיל בהתנהגות הזאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה שחוזרת על עצמה לאחרונה - נשיכות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    15/05/2016

    שלום מיטל,
    תגובות נשיכה אופייניות בגילאים צעירים, אך פחות אופייניות לגיל שש וחצי. האם הוא עדין בגן או בכתה א'? כיצד מתייחסת לכך הגננת/מורה?
    כדאי מאוד לבדוק אלו שינויים התרחשו בחייו לאחרונה, ומדוע הוא חש מותקף ומשתמש בתוקפנות כדי להתמודד עם קונפליקטים חברתיים.
    נראה שכדאי לערוך בירור מול אנשי מקצוע ולבדוק את ההקשר של התופעה, ובמקביל לעבוד בגישה התנהגותית על מציאת אלטרנטיבות לניהול קונפליקטים. למשל, ללמד אותו לבטא את התסכול והכעס של המריבה באופן שאיננו אלים.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 מסרב ללכת על הרגליים לאחר נפילה
    דליה
    14/05/2016

    ילד בן 8 נפל בבית הספר ומאז מסרב ללכת על הרגל..צועק וטוען שכואב לו
    עשו צילום, הלכנו לרופאים וכבר מסרבים לקבל אותנו בטענה שאנחנו מבזבזבים להם את הזמן
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 מסרב ללכת על הרגליים לאחר נפילה - תגובה

    מיכל ארנרייך
    14/05/2016

    ממליצה מאד להגיע ליעוץ פסיכולוגי. יתכן שהבעיה באמת לא רפואית אלא טראומה מסוימת שהוא עבר בעקבות הנפילה ואירוע זה צריך להיות מעובד. הפניה המומלצת היא או דרך פסיכולוג בית הספר, דרך פסיכולוג בקופת החולים או באופן פרטי לפי ראות עיניכם. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגש אצל ילד בן 7 -0 מתבטא בחיות
    ינון
    10/05/2016

    הבן בן 7 כיתה א

    הוא נמצא בטיפול עם חיות
    היו מספר מקרים שהדליקו נורות אדומות

    1.לא נגעל לגעת בחתול מת
    2.כשהאכילו את החוטמן בגור ארנבות ,אז הוא נשאר להסתכל ואמר שהוא רוצה לראות איך הראש מתפוצץ.
    4.הוציא מהשוקת עכבר מת, כשאמרו לא שלא להוציא (בעבר הוא מצא עכבר ליד ביתנו וקבר אותו)
    3.הוא לא מבין שלעלות על גג זה מסוכן, לכן הוא מחכה שיעירו לו

    מה דעתכם בגדול?
    האם יש עניין בעייתי של רגש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגש אצל ילד בן 7 -0 מתבטא בחיות - תגובה

    פז שפירא
    11/05/2016

    כדאי להתיע עם פסיכולוג ילדים כדי לראות אם מה שתיארת מדאיג ויש מקום להתערבות נוספת או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וארבעה חודשים עם כליית פרסה
    שירי
    08/05/2016

    בוקר טוב
    בני בן שנה ו4 חודשים בריא לידה רגילה - אבחון כליית פרסה
    לפני כ3 חודשים התחיל לדפוק את הראש בקיר ברצפה או בכל מקום אחר כמה שיותר קשה יותר טוב
    כאשר לא מרימים אותו כשהוא רוצה, אומרים לו לא או שלוקחים לו משהו מהיד
    בגן הם טוענים שהוא מתנהג יפה משתף פעולה צוחק מחייך ומשחק
    ובבית הוא משהו אחר לגמרי
    זה מחמיר מחודש לחודש עד כדי סימנים סגולים במצח, אני מפחדת שיעשה לעצמו נזק בגולגולת ולכן שמה אותו בלול או בעגלה
    ראוי לציין שהוא גם מרביץ לנו ולעצמו מושך בשיער וההרגשה הכללית היא שהוא כל הזמן לא נינוח ועצבני , קשה לארגן אותו אחרי מקלחת
    הוא אינו מתעניין בכלום
    מעסיק את עצמו עד גבול מסוים
    ובלילות זה בכלל קטסטרופה הוא קם הרבה בבכי לא רגוע זז המון
    נא עזרתכם בהמלצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וארבעה חודשים עם כליית פרסה - תגובה

    פז שפירא
    11/05/2016

    הי שירי,

    בגיל זה פעוטות יכולים להביע תסכול על ידי אלימות כלפי הסביבה או כלפי עצמם. חשוב להשגיח עליו ולא לאפשר לו זאת - להחזיק אותו או לנסות להשתמש בהסחות דעת. ולהמשיך להציב לו גבולות. במידה ותנסו ועדיין המצב לא ישתפר כדאי ללכת להדרכת הורים - אפשר אצל פסיכולוג התפתחותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחי בכיתה ח, כבר לא לומד וההורים עייפים
    דוד
    07/05/2016

    שלום,
    להקדמה , אנחנו 4 אחים משפחה נורמטיבית,
    כולם חיים בבית.
    המחשב גרר את אחי הקטן מלפני שנתיים, מסיט אותו מהלימודים בהדרגה , עד למצב היום שיש לו 4 נכשלים ואין לו מושג מה רוצים ממנו במערכת.

    בעבר לפני 4-5 שנים כבר הוצע להורים עזרה דרך יועצת בית הספר , אחרי מספר בחינות הומלץ לתת ליד טיפול תרופתי באמצעות ריטלין , לכך ההורים התנגדו בתוקף והחליטו לפעול בשיטות שלהם שכמו שאפשר להבין, ילד 4 במשפחה לא מלומדת , אין להם את היכולת והסבלנות לכוון אותו לו מענה מתאים ומתנגדים לאנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה.

    כיום, אחי יושב בבית ובוחר מתי ללכת , צוחק על כולם וכמו שציינתי בקרוב יעלה לכיתה ט , לפי דעתי אלה שנים משמעותיות לבניית בסיס הכרחי להתמודדות עם המערכת הלימודית ויכולת לחיים.

    איך מתמודדים עם קושי כזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחי בכיתה ח, כבר לא לומד וההורים עייפים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    07/05/2016

    שלום, ניתן להבין שאתה אח גדול יותר במשפחה. במקרה שילד לא הולך בתדירות גבוהה לבית הספר כדאי לערב דרך בית הספר את העובדת הסוציאלית האחראית לנושא של ביקור סדיר. לבית הספר אמורה להיות גישה אליה. אם לא, כדאי להתקשר לרווחה במקום מגוריך, הם אמורים לתת מענה בנושא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עסרה דחופה ניצול מיני של בת 14
    אפרת
    07/05/2016

    בת 14 מתוך 6 בנות בבית שכולן התכנכו לערכים הסברנו להן מגיל קטן על סכנות..על מה מותר ומה אסור..בית חם ואוהב משפחה תומכת כולן יצאו לנו בסדר גמור מדוע היא בחרה לא להקשיב לאבא ואמר ולאפשר לגברים רבים נישואים אבות לילדים לנצל אותה מינית במשך שנתיים שלמים..מה גרם לה להתנהג ככה? היא אפילו במשטרה שהתלוננו דיברה על קשרים" לא על ניצול..דיברה על "כמה הוא חמוד וחתיך" או על" איזה גבר שבגברים"..על כל מי שניצל אותה. אני מיואשת מרגישה שנכשלתים כאמא ומצד שני גם יש לי עמוק בפנים כעס עליה למה היא לא השיבה לי!! עזרו לי!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערה דחופה ניצול מיני של בת 14 - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/05/2016

    שלום אפרת,
    נשמע שמדובר בתהליך בעייתי מאוד שמצריך בירור וטיפול מקצועי. פני לעו"ס לחוק הנוער, להפניה לטיפול מקצועי. במשטרה, במחלקת הרווחה או בבית הספר יוכלו להפנות אותך לעו"ס חוק הנוער באיזור מגורייך.

    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך אך לא ענית לי שאלה

    אפרת
    07/05/2016

    כפי שכתבתי כבר יטפלו במישור החוקי וטיפול נפשי כמובן אך למה זה קרה מנ גורם לילדה מבית ומשפחה אוהבת ליפול דבר כזה??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך אך לא ענית לי שאלה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/05/2016

    שלום אפרת, אפשר להבין את התסכול, מכך שקשה להבין איך דבר כזה קורה, אבל יכולות להיות המון סיבות, וזה משהו שצריך לברר ברמה האישית. קשה לתת תשובה כללית. משפחה יכולה להיות תומכת ואוהבת, ובכל זאת, יכולים לקרות כל מיני דברים מכל מיני סיבות. הדרך להבין מה קרה במקרה הזה, היא דרך טיפול מעמיק.
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שש שמסרבת להיפרד בבוקר
    מלי פלח
    04/05/2016

    יש לי ילדה בגיל שש וחצי כיתה א', אחת מבין ארבע הקטנה ביותר מסרבת להיפרד בבוקר ממני, היה גם קטעים כאלה בזמנו בגן וכן בתחילת השנה בכיתה א', אבל זה הפסיק ועכשיו חמור הרבה יותר, ממש רצה אחרי מושכת לי בחולצה ממש קושי מבחינתה, אני בררתי אם הכל בסדר בבית הספר ומבחינה חברתית אם יש משהו שמציק אבל הבנתי שהכל בסדר, אז מדוע עדיין היא לא משחררת וכן מה עושים? עזרה דחוף!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שש שמסרבת להיפרד בבוקר - תגובה

    פז שפירא
    05/05/2016

    ייתכן שהקושי של ביתך הוא במעברים ואז גם אם הכול בסדר בבית הספר המעבר מהבית לבית הספר קשה לה. כיצד את מגיבה כאשר היא מתקשה להיפרד? אם ביתך מרגישה שאת חרדה מהפרידה זה גם עשוי להשפיע.

    כדאי לשוחח איתה, להגיד לה שהפרידה בבוקר קשה לה ולכן תעשו מעין טקס פרידה בכל בוקר בה תעשו את אותם הדברים. כדאי להחליט איתה ביחד על טקס קצר שלאחריו את תלכי. הטקס יכול לכלול למשל חיבוק, שתי נשיקות, משפט שעליו תחליטו יחד שאת תגידי לה... אם אפשר לבקש מצוות בית הספר שמישהו יקבל אותה זה יכול להקל על הפרידה. חשוב להתמיד בטקס ולא למשוך אותו ולאחריו ללכת ולהשרות על ביתך ביטחון שהיא מסוגלת להתמודד ויהיה בסדר אחרי שתלכי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אלונה
    03/05/2016

    שלום
    ביתי בכיתה ב חכמה אינטילגנטית ובוגרת
    אני שמה לב כי אינה מתחברת בקלות או יותר נכון לא רוצה להתחבר לילדים
    מעין סגירות כזו שאיני יודעת אם קשורה להימנעות או באמת לחוסר רצון
    לא ייחסתי לכך חשיבות שכן על פניו הכל מתנהל כשורה איני רואה בעיות והיא סהכ סתגלנית ומסתדרת
    אולם אם אני חושבת על זה אני שמה לב שהיא אינה מוזמנת לחברות בתדירות גבוהה אם בכלל וכן כמעט אפפעם לא מעוניינת להזמין
    מה שכן היא רוצה זה להיות בקשר עם חברה שאיתה מהגן ומאחר שהיא עסוקה בדכ קרה שכלל לא נפגשה עם ילדים בשנתיים האחרונות
    לציין כי אני זו שיוזמת עבורה מפגשים ( היא שוללת חברויות מסוימות או ללכת לפארק שכונתי לדוג ..מעדיפה להיות בבית לצפות בטלויזיה...)
    מה שקורה כעת זה שאותה חברה התחברה לילדה אחרת והן ממש עושות לה אנטי ( לאורך השנים היו הרבה עליות ירידות ביניהן ונראה כי היא מאוד מקנאה בביתי ומנסה להוריד לה הבטחון - בשנה שעברה ביתי ממש לא רצתה ללכת לביה"ס ובכתה בסיטואציה מסוימת מכל הלב - דבר שלא אופייני לה בכלל)
    כאמא מאוד אכתית ומעורבת די צפיתי מהצד וראיתי שהיא מסתדרת לבד אולם שוב אני תוהה אם עליי לעשות משהו מאחר ושוב הסיטואציה מתרחשת והיא מספרת על העלבות מצד הילדה - בשנה שעברה ממש הרחיקה אותה מחבר הכי טוב שלה בכיתה )

    האם עליי לדבר עם ההורים
    מלבד חיזוקים איך אוכל לעזור לה שכן היא כלל לא מתלהבת להיפגש עם אחרים כך שאיני יכולה לגרום לה לא להיות תלויה בחברה המשמעותית שלה שלא תורמת אלא הורסת לה כל דבר (היום פשוט ראיתי את שתי הבנות מסתודדות ומרכלות עליה כמו 2 זקנות ותהיתי איך איך מרגישה ומעבירה הזמן אם פוגעות בה כך...)

    הדבר היחיד שעשיתי כעת זה לתאם פגישה עם המורה -
    מלבד זה מה יכולה לעשות על מנת שמצבה החברתי לא יחריף ותסתגר עוד יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    אלונה
    03/05/2016

    אגב ...מדוע תוהה אם בעצם נוקטת בהתנהגות של הימנעות ולא בוחרת בכך זו העובדה שהיא ככ מוכשרת ועדיין לא רוצה ללכת לשום חוג בזמן שכל חברותיה נמצאות לפחות בחוג אחד
    היא מוכשרת וטובה בכל דבר שבוחרת לעסוק בו וחבל לי מאוד שתפספס את כישוריה ולא תתמיד.
    אני מרגישה שהיא מתבזבזת בעוד היא בוגרת ומאוד פקחית הסביבה מתנהלת בילדותיות והיא לא ממצה הפוטנציאל שלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה - תגובה

    פז שפירא
    04/05/2016

    הי אלונה,

    אני מציעה לפנות לפסיכולוג ילדים כדי לבדוק מה מקור הקושי ומה ההתערבות המתאימה - הדכת הורים, טיפול או משהו אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5: אני לא אוהב את עצמי - זה פנימי אי אפשר לעזור
    לינור
    03/05/2016

    הבן המהמם שלי בן 4.5 אמר לי אתמול פתאום שהוא לא אוהב את עצמו כל כך אבל לא ממש הצליח להסביר מה מפריע לו. הוא אמר שזה פנימי ושהוא לא חושב שיש משהו שיוכל לעזור לו.
    כמה אני צריכה להבהל מזה?
    מצד אחד אני לא רוצה שיראה שזה ״מפעיל״ אותי ואח״כ ישתמש בזה במכוון ומצד שני הוא שיתף אותי במשהו שמציק לו ומרגיש לי לא נכון לעבור לסדר היום ולא לדרוש בשלומו.
    יכול להיות דיכאון בגיל כזה? הוא ילד קצת עייף אבל חברותי ולא נראה שהוא סובל בגן או שרע לו.

    במהלך השיחה עלו דברים נוספים :
    קצת דיבר על השיער שלו אולי לשנות צבע שהוא חושב שיעזור אבל בעצם לא.
    דיבר על זה שחברה שלו מהגן לא החזירה לו מחמאה.
    דיבר על מה יקרה אם הוא יעלם - האם בטוח נצליח למצוא אותו.

    בעלי העלה סברה שזה קשור לדיסוננס בין האהבה שמרעיפים עליו בבית לבין מה שהוא מקבל בחוץ.

    אשמח להכוונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5: אני לא אוהב את עצמי - זה פנימי אי אפשר לעזור - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2016

    הי לינור,

    הרבה שאלות עולות מקריאת שאלתך. האם זה משהו חד פעמי או שהוא כבר ביטא בעבר מצוקה או חוסר שביעות רצון מעצמו? איך הוא מתפקד מבחינה חברתית, לימודית? מה הגננת חושבת על התנהגותו בגן? האם בנך ישן ואוכל טוב? מה מצב הרוח שלו בדרך כלל?
    כיצד אתם מגיבים לדבריו ולשאלותיו?

    אנא עני על שאלותיי ואמשיך לייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שלוש מתעקש כועס בוכה ולא מקשיב
    גיל
    02/05/2016

    יש לנו ילדה בת חמש וילד בן שלוש וחצי.
    הילד מתעקש איתנו הרבה
    בבוקר למשל לא רוצה לשים בגדים. רוצה לעשות לבד הכל ולא מסכים שיעשו בשבילו.
    אם בטעות לא מורחים לו את הלחם כמו שהוא רוצה הוא כועס וזורק. בוכה הרבה.
    הרבה פעמים לא רוצה לעשות מה שאומרים לו. רוצה לעשות מה שהוא רוצה ולא מה שאנחנו מבקשים.
    מבקש דברים בבכי. אם לא אוהב מה שעשינו בא להרביץ לנו.
    דווקא בגן אומרים לנו שהוא טוב ושקט.

    הילדה דווקא רגועה ומבינה ומוותרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שלוש מתעקש כועס בוכה ולא מקשיב - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2016

    הי גיל,

    אני מציעה ללכת לייעוץ הורים כדי לקבל כלים להתמודדות ולהצבת גבולות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה לחו"ל לשבוע בלי הילד בן השלוש
    עדי
    02/05/2016

    בעוד כחודשיים אסע לביקור משפחה של שבוע בחו"ל יחד עם 2 ילדי הגדולים. בני בן ה3 יישאר בארץ עם בעלי. אני חוששת שיהיה לו קשה. הוא מאוד קשור לאחותו הגדולה, נרדם איתה בלילה ומשחק איתה המון. הוא גם קשור אלח מאוד. בעלי מגיע הביתה בשעות מאוד מאוחרות. איך היית ממליצה להכין אותו לשבוע שלא נהיה לידו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה לחו"ל לשבוע בלי הילד בן השלוש - תגובה

    מיכל ארנרייך
    02/05/2016

    כדאי להתחיל להכין אותו כשבוע לפני, בשיחה מילולית ודרך תמונות /סיפור לומר לו ולהראןת לו להיכן נוסעים, מי יסע ומי ישאר איתו בבית. סך הכל לשמור איתו על שיגרה בשבוע של הנסיעה, כן כדאי שיהיו בקשר טלפוני תוך כדי וגם עם תמונות דרך ואטסטפ למשל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי מיונים ובובות אדם מחופשות
    משה
    02/05/2016

    בני בן 6.5 ומגיל קטן מפחד מאד מיונים ותוכים ובובות אדם גדולות מחופשות.
    הפחד בא לידי ביטוי בבכי והיסטריה ופחדים מהותיים ללכת ברחוב...שמא ניתקל ביונה בדרך...
    ניסינו טיפול רגשי ללא הצלחה...המצב רק התדרדר..
    בעבר היה גם פחד מבעלי חיים נוספים (כלבים, סוסים ופרות...אשר לאחרונה נרגעו...לאחר שעשינו חשיפה מבוקרת....)

    מעבר לכך, הוא חברותי, שמח, וילד ככל הילדים
    תודה
    משה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי מיונים ובובות אדם מחופשות - תגובה

    מיכל ארנרייך
    02/05/2016

    שלום, הטיפול בחרדה מבעלי חיים הצליח לפי דבריך. כדאי להמשיך בטיפול גם בחרדה מיונים ומבובות, הטיפול צריך להיות ממוקד בחרדה בסגנון cbt או משהו בדומה שעובד על החרדה הספציפית+ הדרכת הורים להקניית כלים איך לעבוד איתו גם בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי מיונים ובובות אדם מחופשו

    משה
    02/05/2016

    מיכל ראשית תודה על התגובה המהירה...

    החשיפה המבוקרת נעשתה על ידינו...ולא באמצעות מטפל...
    הטיפול הרגשי (שיחות) באו בעקבות חוסר ההצלחה שלנו להתמודד עם הנושא....
    האם CBT לא מוקדם מדי מבחינת הגיל ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד היסטרי מיונים ובובות אדם מחופשו - תגובה

    מיכל ארנרייך
    02/05/2016

    כל הכבוד לכם, cbt בודאי אפשרי בגיל זה עם מטפל מומחה בטיפול בילדים ובcbt באזור מגוריכם.
    כדאי בכל מקרה לפנות על מנת לכוון ולתת עזרה פרקטית בהתמודדות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת את עצתכם בעניין התנהגות מעוררת דאגה
    דורית
    02/05/2016

    שלום, אני מבקשת את עצתכם:
    איך להתייחס לילד בן חמש וחצי שאומר שהוא רוצה למות, מבקש שיביאו לו סכין כדי שיחתוך לעצמו את הראש, פוחד להשאר לבד, מתלונן על הצקות דמיוניות מצד ילדים .
    הילד לא נחשף לאלימות או לסרטי אימה. מה לעשות??

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת את עצתכם בעניין התנהגות מעוררת דאגה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    02/05/2016

    שלום דורית, הבנה ועיסוק במוות אופייניים לגיל הזה. עם זאת, הבעת תוקפנות עוצמתית כלפי עצמו, מצריכה בירור נוסף. כדאי לפנות לבירור נוסף דרך פסיכולוג הגן או פסיכולוג ילדים מומחה.
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום