פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות ילדה בת 5 התנהגות אובססיבית
    אבא
    05/02/2016

    הבת שלי בת 5, ילדה חכמה וחריף מאוד. לאחרונה החלה להזכיר כמעט כל יום מקרה שקרה בגן בו לטענתה שברה לילדה אחרת בגן משחק והיא מפחדת שהילדה תגלה. עושה רושם שהמקרה מאוד מטריד אותה. יחד עם זה החלה בזמן האחרון להיות אובססיבית לגבי נקיון , אחרי כל דבר קטן שוטפת ידיים גם כשאין צורך. בנוסף מרגישה צורך לשתף בכל מיני דברים שעל פניו נראים חסרי משמעות ברובם קשורים נקיון וסדר. כמו למשל שהיא נגעה עם היד בסוריה של הנעל ודברים בסגנון הזה. יש לציין כי לפני כחודש סבתא שלה היתה בבית חולים מספר ימים ונראה שזה השפיעה עליה מאז היא גם הזכירה מספר פעמים את נושא המוות והתחילה להיות קשה יותר בהתנהגות היום יומית. שאלתי היא כיצד מומלץ להתמודד עם הנ"ל האם להתעלם האם להתייחס, האם זה יכול להיות התחלה של OCD או משהו בסגנון?

    תודה אבא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות ילדה בת 5 התנהגות אובססיבית - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי,

    להרבה ילדים יש בשלב זה או אחר טקסים והם לרוב באים וחולפים אחרי זמן מה. אני מציעה בשלב זה לא להתייחס לטקסים עצמם אך כן להתייחס למקור החרדה. כשהיא מדברת על מוות חשוב לדבר איתה ולהסביר לה את הנושא. כמו כן חשוב לדבר איתה על המוות של סבתה, על הרגשות שעולים מכך וכל דבר שמעניין אותה.

    לגבי המקרה של הילדה בגן, אפשר להציע לה דרכי התמודדות. למשל - שאתם יחד איתה תספרו לילדה השנייה על החפץ שבתך שברה ותקנו לה אחד חדש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שדוחפת המון
    מירב
    04/02/2016

    שלום רב,
    ביתי בת שנתיים וחודש. ילדה מקסימה, חברותית וחכמה מאוד. כעת היא לא בגן עקב מעבר דירה שהיה לפני חודש לעיר אחרת. היא הייתה איתי עד שנה ושמונה חודשים. אחר כך בגן למשך ארבעה חודשים. בקרוב תהיה שוב בגן, לאחר שנתארגן עוד קצת בעיר החדשה. ביתי מאוד אוהבת חברה וזה בא לידי ביטוי במשחקיות...ג'ימבורי וכו'. יש לנו שכנים מקסימים ממש בקומה ובתם בת שנה ו-7. מפותחת לגילה יחסית. הן אוהבת אחת את השניה מאוד. משחקות יחדיו המון. אבל... הבת שלהם המון פעמים דוחפת באגרסיביות באופן פתאומי את ביתי ולעיתים חזק עד כדי שהיא עפה על ארון וכד'. אני לא מוכנה לזה. כל פעם שזה קרה אז אמרתי לה לא...אסור..לא מרביצים...טובה וכו' ואז היא עושה טובה ומחבקת. ביתי לא חשופה להתנהגויות מסוגים שונים כמו זה למשל. מהי הדרך הנכונה? האם נכון לומר לביתי שתדחוף בחזרה? כמובן שאמה גם נוזפת בבתה אבל זה חוזר חלילה. אני לא יכולה כבר לראות את ביתי מפחדת ובורחת ממנה. כואב לי הלב. היא מאוד טובה ולא מבינה למה חברתה עושה זאת. מה הנכון? ראוי לציין שאינני רוצה להפסיק ביניהן את המפגשים אך אם המצב ימשיך אז אמנע מביתי להיות בקרבתה. אגב, למה היא דוחפת בפתאומיות? זה דפוס אצלה. ממה זה נובע? תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה שדוחפת המון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שדוחפת המון - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי מירב,

    כאשר הילדה השנייה דוחפת ובכלל כאשר מתקיימת אלימות פיסית בין ילדים כדאי להרחיק אותם אחד מהשני. אני מציעה לקחת את ביתך ביד ולומר לה שעכשיו היא מתרחקת מהילדה השנייה כי הילדה השנייה דוחפת, להחזיק לה את היד ולקחת אותה לחדר אחר. כעבור כמה דקות אפשר לאפשר לבנות לשחק שוב אך לעשות את ההרחק בכל פעם שאלימות מתרחשת. כך תוכלי להגן על ביתך וללמד אותה להתרחק במצבים שילדים אחרים אלימים כלפיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתכם

    מירב
    08/02/2016

    לא ללמד אותה להחזיר? זה לא שאני מלמדת אותה לדחוף סתם אלא רק כתגובה למקרים כאלה. מה יהיה בגן? בגן היא לא תסרח לחדר אחר וחשוב לי שהיא תדע להתגונן. מה הנכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתכם - תגובה

    פז שפירא
    11/02/2016

    הי מירב,

    בסיטואציה הספציפית שתיארת, בה אתם נפגשים עם שכנים קרובים אני מציעה לנסות לשמור על אווירה טובה ולא לבחור ללמד מיד את ביתך להחזיר אלא להשתמש באסטרטגיות שונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדאי להיוועץ

    ש
    24/02/2016

    ממליצה לך לפנות לקלינאית תקשורת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נושא הגיינה
    מור
    03/02/2016

    היי
    בני בן 8 וחצי, לא משנה כמה ניסינו ומה עשינו וכמה הסברנו, הוא בוחר שלא לנקות את הישבן אחרי יציאה.
    אולע מעצלנות אולי לא נעים לו להתעסק עם זה, אבל ניסינו כל אופצייה אפשרית כולל עונשים.
    אשמח לייעוץ בעניין.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נושא הגיינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נושא הגיינה - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי מור,

    נשמע שבנך זקוק לפיקוח ולהשגחה יותר צמודים בעניין. אני מציעה אחרי כל פעם שהולך לשירותים להזכיר לו לנקות את הישבן ובמידת הצורך לבדוק שעשה זאת ואף להיות לידו אם זקוק לכך. כך עשו בכל פעם עד שהדבר יהפוך להרגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שלוש+לא מוכנה להתכסות
    יעל
    02/02/2016

    שלום
    הבת שלי בת שלוש ושמונה חודשים,כשהיא משתעלת בלילה היא לא מוכנה לשים את הראש על כרית,לא מוכנה לשתות ולא מוכנה בנוסף להתכסות
    אני ובעלי מנסים לדבר איתה וזה לא הולך היא מתעקשת
    מה לעשות,אנחנו לא רוצים להשאיר אותה במצב הזה
    בסוף אחרי שיעול בלתי פוסק היא מתעוררת
    מחכה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שלוש+לא מוכנה להתכסות - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי יעל,

    יש דברים שאפשר לפתור בקלות, למשל להלביש אותה מאוד חם על מנת שלא תצטרך להתכסות. דברים אחרים תלויים ברמת האסרטיביות שלכם, היכולת להציב גבולות בעקביות. עליכם להחליט אם זה מספיק חשוב לכם להתעקש על כך שתשתה ותשים את הראש על הכרית. אם כן, עליכם לעמוד על כך ולא לוותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא רגשות
    מאיה
    31/01/2016

    שלום רב, אני אמא לשלושה ילדים הגדול בן 11.5 האמצעי בן 9.5 והקטנה בת 7 , בעלי נסע לשבוע ימים, ואנחנו משפחה נורמטיבית, אמא עובדת מהבית מכינה צהרים מקבלת מבית הספר אבא עובד בחוץ חוזר בסביבות שבע כל יום. השבוע בעלי נסע מהעבודה למשך שבוע ימים, היום בני בן ה - 9.5 אמר כמה הוא מתגעגע והתחיל לבכות (לגיטימי) החלטתי לבדוק עם השאר, והגדול אמר שמתגעגע מאוד וניראה כאילו הוא כבר שנה לא בבית, ואילו הקטנה וזאת לא פעם ראשונה שאני נתקלת בחוסר רגש מבחינתה, אמרה שהיא לא מתגעגעת, ובעבר לא הרגישה בעצבות שקרה משהו לכלב שלנו בבית, בקיצור אני לא מרגישה שיש לה רגשות של כעס, עצב, געגוע וכו'. כמו כן היא אמרה אם את היית נוסעת הייתי מתגעגעת. ובאמת כשאני רוצה לצאת לפעמים בערב היא מחבקת חזק וכבר אומרת שהיא מתגעגעת, האם יש הסבר לתופעה שהיא לא חשה לסביבה שלה, למשפחה לחברות לבעלי חיים, רגשות כלשהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בנושא רגשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא רגשות - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי מאיה,

    קשה להאמין שלביתך אין רגשות כלפי הסובבים אותה וכלפי הקרובים אליה. ייתכן שהיא מתמודדת עם רגשות באופן מסויים. למשל, ייתכן שהיא מדחיקה רגשות קשים או שמעדיפה לא לשתף בהם. יש ילדים שרגשות אצלם מתבטאים דרך הגוף, למשל כאבי בטן במקום להרגיש עצב.

    כדאי לחשוב באיזו רמה היא מדחיקה רגשות או לא מביעה אותם והאם זה גורם לה לקושי משמעותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדיות עם פחדים
    תמר
    30/01/2016

    שלום רב,
    ביתי הקטנה עוד מעט בת חמש.
    בחודש וחצי האחרון מביעה פחד רב מפני דברים שנחשפת אליהם כתוצאה מצפיה בטלויזיה (תכניות שאחיה הגדול רואה - דמויות גיבורי על, זומבי וכו... - כמובן תכניות מצוירות או מערוץ הילדים)
    הפחד שלה כה גדול שלא מסכימה להשאר לבד בחדר או בשרותים ובכל לילה מתחננת לישון איתנו - ההורים. גם כשאפשרנו לה להירדם אצלנו ואז להעבירה - היא מתעוררת אחרי זמן מה בפחד וקוראת לנו.
    קראתי שאלו פחדים אופייניים לגיל ואנו מנסים לעזור לה להתמודד בלי שינה במיטת ההורים - אך היא כל כך בוכה שזה פשוט לא אפשרי ואנו "נכנעים" לה.
    גם בגן היא מספרת שמפחדת ללכת לשירותים.
    הגננת לא רואה שינוי משמעותי ואפילו ניסינו להקריא לה סיפורים בנושא פחד - פחדרון, שולה מכשפולה וכו... - לא עוזר.
    שקלתי גם ללכת אני או לקחת אותה לייעוץ פסיכולוגי - אך לא יודעת אם המצב באמת מחייב...
    אשמח מאוד לעצתכם
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדיות עם פחדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדיות עם פחדים - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי תמר,

    כדאי להסביר לה בזמן שהיא רגועה שכאשר היא פוחדת בלילה אתם תהיו ליד מיטתה עד שהיא תרדם וכך עשו. כדאי גם להיות איתה בחדר ובשירותים לזמן מה ובהדרגה להתחיל לסגת. למשל, לומר לה שתהיו איתה בשירותים עד שהיא תשב על האסלה ואז אתם תלכו.

    אם זה לא יעבוד או תתקשו לעשות את התהליך בהדרגה תוכלי להעזר בהדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד הן 6 נחשף לפורנו
    ליאת
    27/01/2016

    שלום רב,
    הכותרת מזעזעת לכשעצמה ואני ממש מרגישה אבודה.
    הילד שלי בן 6 צופה בסרטונים ביוטיוב. כמובן שחסמנו תכנים שלא מותאמים לגילו.
    אבל מסתבר שהחסימה היא לא הרמטית.

    לפני יומיים כשעברתי לידו דאג להסתיר את הטאבלט ממני. כמובן שביקשתי ממנו את הטאבלט והתפתחה לה סצינה של בכי ובושה.
    הוא לא הסכים לשוחח על מה שראה וכשבדקתי את ההיסטוריה ראיתי שהיו מספר פעמים שבהן נחשף לסרטי פורנו.
    אומנם לא סרטים באורך מלא ולא החלקים היותר קשים בהם אלא יותר המגע הראשוני ולא מלווים בעירום מלא.

    ברור לגמרי מסה שהסתיר שהבין שצופה המשהו אסור.
    לא כעסתי על עצם הצפיה מכיוון שהגיע לא במכוון (עדיין לא יודע לכתוב) כעסתי שהמשיך לצפות למאות שידע שזה לא בסדר.

    מחקתי את היוטיוב מהטאבלט ואמרתי לו שאם הוא סקרן אני אשמח לענות על כל שאלה.

    השאלה שלי א׳ האם התגובה היתה לעניין? ומה שחשוב יותר האם צריך לערב איש מקצוע?

    אשמח לתובנות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד הן 6 נחשף לפורנו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד הן 6 נחשף לפורנו - תגובה

    פז שפירא
    30/01/2016

    הי ליאת,

    כדאי להסביר לבנך מדוע התכנים האלה עלולים להזיק לו ובנוסף להסביר לו שכדי להגן עליו עליכם להשגיח יותר על הגלישה שלו בטאבלט. אני מציעה להתייעץ עם איש מקצוע טעני כדי לבדוק איך אפשר להגביר את ההשגחה על הגלישה.
    כדאי לבחון את התנהגותו ואם יש שינוי כלשהו ניתן להתייעץ עם פסיכולוג ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות של הורה עם הסתה.
    סיוון
    27/01/2016

    שלום,
    אני אם חד הורית ל3 בנים בגילאי 9,16,20 אחרי פרק נישואין ארוך וקשה מאוד .לאורך תהליך הגירושין ועד היום הילדים מוסתים ע"י האב.הילדים נמצאים יומיים בשבוע עם לינה בבית האב וכל סופש שני.הילדים חוזרים לא שקטים,מתפרעים ,מכים אחד את השני,מטיחים בי עלבונות,לא אומרים שלום ולא עונים לנסיונות שלי להתקרב אליהם.הבן הבכור הפך להיות איש המודיעין של האבא וזה מערער אותו מאוד. הבן עובר תקופת הסתגלות קשה בצבא .מייד כשמגיע מהבית של אבא מכה את האח האמצעי.
    ציפיתי להרגיש הקלה לאחר הגירושין אך אני מלאת דאגה לשלומם של הילדים.אני עושה מאמצים אדירים לייצב אותם וסופגת הכול לבד.
    איך לדעתכם הורה אמור להתמודד עם תופעת ההסתה?(רגשית וחוקית)
    בתודה,סיוון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות של הורה עם הסתה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות של הורה עם הסתה. - תגובה

    פז שפירא
    08/02/2016

    הי סיוון,

    התופעה של הסתה של הורה אחד כלפי הורה שני היא קשה ומורכבת מאוד. יש גורמים אליהם ניתן לפנות, למשל אל פקידת סעד לענייני משפחה לצורך תיאום הורי או לתיאום הורי פרטי. אולם, תהליך זה דורש שיתוף פעולה של שני הצדדים שלא תמיד מתקיים. כדאי לך ללכת להדרכת הורים כדי לדעת אילו מסרים להעביר לילדייך ולהבין כיצד ניתן לחזק את הקשרים עימם במצב כה מסובך זה. באופן כללי אומר שכדאי לך להעביר לילדייך מסר שאת תומכת בקשר שלהם עם אביהם ולא מדברת עליו רע ושהמסרים שלו לגבייך נובעים מכעס ומחוסר שליטה. חשוב לא לערב את הילדים בעניינים כספיים ומשפטיים.

    לגבי העניין החוקי, כדאי לך להתייעץ עם גורם מוסמך בעניין. קחי בחשבון שהעצות המשפטיות שתקבלי עלולות להיות סותרות לעצות הטיפוליות שתקבלי שכן העצות המשפטיות עשויות לעודד מאבק משפטי שלא תמיד יכול להועיל לקשר עם הילדים. לכן, כדאי להתייעץ עם גורם משפטי שגם עוסק בגישור.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות
    טוטי
    26/01/2016

    הי אני בסוף הריון שני ונמצאת בחופשת לידה בבית עם בני בן השנה. הייתי אמורה לחזור לעבוד אך בגלל כאבי גב נאלצתי להשאר בבית. אני חושבת להכניס את בני למסגרת לפני הלידה אך מרגישה שזה לא יהיה נכון בשבילו רגשית, אני רוב הזמו לבד בבית כי בעלי עובד עד מאוחר.. חוששת שיהיה לי קשה עם 2 קטנטנים.. מה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדת עצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות - תגובה

    פז שפירא
    30/01/2016

    הי טוטי,

    ההחלטה אם להכניס למסגרת תלויה בגורמים שונים הקשורים בילד ובהורה. מדוע את חוששת שכניסה למסגרת לא תהיה טובה לבנך מבחינה רגשית?
    במידה ואין לך מספיק כוחות, ייתכן שהכנסת בנך למסגרת, בתנאי שתהיה זו מסגרת טובה עם יחס אישי וחם, תהיה טובה שכן אז את תוכלי לתת לו את תשומת הלב שלך כיוון שתהיי פחות עייפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחפושת לפורים
    אלה
    26/01/2016

    שלום רב, שאלה :ביתי בת 7.5 ביקשה תחפושת מסוימת, בחרה אותה והזמנו, חיכינו לתחפושת כחודש, חשבנו כבר שלא נקבל, והיא ביקשה שאזמין עוד אחת, בסופו של דבר התחפושת הגיעה ושבוע לאחר מכן ביתי הודיעה שהיא רוצה להתחפש למשהו אחר, לשאלה האם עוד מישהי בבית הספר מתחפשת לזה- ענתה כן !(כנראה רוצה להתחפש כמו אחת הבנות) מה עלינו לעשות? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחפושת לפורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחפושת לפורים - תגובה

    פז שפירא
    30/01/2016

    הי אלה,

    אין לזה תשובה חד משמעית כי זה תלוי בהאם בנקודה ספציפית זו אתם מעוניינים להעביר איזשהו מסר או לא ולכן מוכנים להתגמש. אם חשוב לכם למשל להעביר את מסרים של חסכנות ושל תכנון מראש תוכלו לומר שבוחרים רק שתי תחפושות ושתחליט מי מביניהם היא רוצה ללבוש. אם זה לא חשוב לכם כרגע ואין לכם בעיה לקנות תחפושת נוספת תוכלו לעשות זאת. זה מאוד תלוי - כי בהורות לפעמים עומדים על ערכים שנראים לנו חשובים ולפעמים יש דברים שהם לא כל כך משמעותיים וזה משתנה בין הורה להורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3
    לילי
    24/01/2016

    שלום
    ילדתי בת3 ושלושה חודשים ילדה עקשנית ופילפלית
    היא בת זקונים יש שני אחים מיתבגרים
    לאחרונה כאשר משחקים איתה מישחק קופסא ומישהו אחר מנצח היא מתרעמת ורוצה להפסיק לשחק ובוכה
    איך להגיב?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 - תגובה

    פז שפירא
    24/01/2016

    הי לילי,

    זו תגובה מתאימה לגילה. היא בתחילתה של למידה של היכולת לנצח ולהפסיד מבלי שההפסד יערער את בטחונה. כדאי להסביר לפני המשחק שיכול להיות שהיא תנצח ויכול להיות שהיא תפסיד. עדיין יכול להיות מאוד שכאשר היא תפסיד יהיה לה קשה מאוד. ברגעים כאלה כדאי לחבק אותה ולהגיד שאתם מבינים שקשה לה להפסיד, לעודד אותה בקצרה להמשיך לשחק, אך לא להתעקש אם לא רוצה. כמו כן אפשר להזמין אותה לשחק יחד עם מישהו מכם וכך ברגעים של הפסד היא לא תהיה לבד אלא ההפסד יתחלק עם עוד מישהו. אפשר גם לאפשר לה פשוט לצפות בכם משחקים על מנת שהיא תוכל לראות תגובותיכם כאשר אתם מנצחים ומפסידים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתול
    מיה
    24/01/2016

    ערב טוב
    אני אמא לילד בן שנתיים וחמישה חודשים ( ילד מספר 2 במשפחה )
    אני התחלתי תהליך גמילה מחיתול מזה 7 חודשים התינוק שלי היה בן שנה ועשרה חודשים
    אני התחלתי תהליך הגמילה עקב משיכה שלו לחיתול כל הזמן וסירוב ללבוש את החיתול
    בתחילת התהליך היה מאוד קשה ללמוד לשלוט על עצמו אך לאחר 3 חודשים הוא היה יבש ביום שולט על יצאיות קקי ושתן אבל בלילה הוא קם כל בוקר רטוב
    מאז שהתחלתי לא החתלתי אותו בלילה ונשאר עם זה עד לפני כשבוע ( קם כל בוקר רטוב )
    יש לציין שהוא קם עם בכי וסרב להחליף בגדים
    לפני כשבווע החזרתי לו חיתול מעבר בלילה וקראנו לזה תחתון לילה
    הוא התלהב מהציורים שליו ורצה ללבוש
    אך נוצרה בעיה ביומיים הראשונים שהוא רוצה להשאר איתו גם ביום למרות שהוא כאשר עם חיתול המעבר הוא מבקש לכנס לשירותים
    אבל שכנעהו אותו שזה רק ללילה וזה עבד
    מאז היום שהתחלנו עם זה הוא התחיל לעשות על עצמו קקי ושתן במשך היום וזה רק כשאני איתו
    בגן ואצל סבתות הוא עושה בשירותים
    יש לציין שאני בהריון חודש 8 לקראת לידה
    אני לא יכולה לקשר בין הדברים
    מה לעשות איתו ?
    איך אפשר לפתור את הבעיה ? האם עשיתו לו נזק כשהחזרתי לו לאחר 6 חודשים את חיתול הלילה ?
    האם יש להמשיך עם זה או כבר לתת לו לישון בלי ושירטיב על עצמו ?
    איך אני צריכה להגיב כשעושה על עצמו ?
    אני תוה מה לעשות ומאוד מודאגת
    נא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתול - תגובה

    פז שפירא
    24/01/2016

    הי מיה,

    קשה להצביע על הגורם המדויק שהביא לרגרסיה. אני מציעה לא להתעסק עם זה אלא להבין שחוזרים אחורה. אם הגמילה הראשונה היתה מוצלחת אני מציעה להגיב לפספוסים במהלך היום כפי שהגבת להם בגמילה הראשונה. לגבי הלילה - אפשר להשאיר את תחתון הגמילה בלילה ולהתחיל את הגמילה בלילה רק לאחר שיהיו כמה לילות יבשים.
    לגבי ההריון והלידה הצפויה - האם אתם משוחחים עימו על כך? אם לא, כדאי לדבר איתו ולהעלות את האפשרות שזה גורם להרגשות טובות אך גם להרגשות לא טובות - של מתח, פחד, קנאה..

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינה משותפת
    אמא
    24/01/2016

    שלום
    אני אמא לתאומים וישנה איתם במיטה הזוגית. הם בני חצי שנה.
    שניהם ידעו להרדים את עצמם מגיל לידה ועד גיל 3חודשים. כנראה שאחותי הרגילה את הבכור לידיים הוא התחיל לבקש ידיים לפני שינה מגיל 3 חודשים ועד לאחרונה. כל שינה כולל שעות היום חייב הידיים או הרגעה מה שלא היה קודם, ומזה כחודש שגמלתי אותו. על ידי שינה לצידו במיטה עד שהוא נרדם. זה תמיד לווה בקצת בכי או אי נוחות כאילו ש הוא נאבק במשהו (גם בידיים יצא שהוא נאבק לא פעם כאילו שקשה לו להירדם), אבל לאחרונה הוא התחיל לבכות בחרדה ממש בכל פעם שאני מניחה במיטה למרות שאני משתדלת להיות לצידו (לא תמיד באופן רציף) ואו שהמשכתי ללטף או שהרמתי אותו או שניסיתי לתת לו להירגע קצת לבד וחזרתי.
    מה שמוזר זה שכבר שבוע שהוא נרדם מעולה לבד. אני מניחה במיטה הוא מסובב את הראש ונרדם, לעיתים כשיש לו קושי אני נשארת לידו אבל זה יכו ל להימרח גם שעה ולא בטוח ממה, אם מהנוכחות שלי או עייפות רבה מדי או שיניים.

    בקיצור אני ממש מבולבלת! חוששת שאולי פגעתי בו ויצרתי חרדה מיותרת או ייאוש שלו מכך שאני נוטשת אותו ולכן הוא מפסיק לבכות.. יש עכשיו גם שיניים..
    מה אני אמורה לעשות כרגע? מדי פעם הוא בוכה כשמניחים במיטה אבל או שהוא נרגע אחרי או שבלי קשר הוא היה בוכה גם בידים מהעייפות, אבל יש פעמים שבכלל לא וזה נראה נהדר.

    והאם יצרתי נזק? חרדת נטישה ואיך מטפלים בזה עכשיו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לינה משותפת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינה משותפת - תגובה

    פז שפירא
    24/01/2016

    הי,

    דווקא נשמע שבהתחלה היה זקוק לנוכחותך וכעת הוא מתחיל ללמוד להרדם לבד. כדאי לעודד זאת ולאפשר לו להרדם לבד.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי בת ה6.5
    אתי
    20/01/2016

    ערב טוב,
    יש לי שני ילדים הגדול בן 10 והשנייה בת 6.5
    לאחרונה היא התחילה מאוד מאוד להתבייש גם באיזור המוכר לדוגמא: אצל הסבתא, דודים, אצל חברות.
    היא תמיד הייתה ביישנית אבל לא ברמה כזו.
    היא מאוד תלויה בי ממש דבק, שאני איתה היא מרגישה יותר ביטחון.
    היא יותר קשורה אליי מאשר אביה.
    לא השתנה כלום באווירה של הבית.
    בני בן 10 יש לו ביטחון גבוה לפעמים יותר מדי (:
    היא הולכת לימי הולדת של חברות, היא נמצאת בחוג בביהס,
    כל יום היא חוזרת עם אחיה מהביהס בהסעה.
    ואני מאוד מנסה שתהיה עצמאית בלעדיי.
    אבל היא לא משתנה במקצת. איזה טיפים תוכלי לתת לי!?
    תודה רבה מקרב לב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדתי בת ה6.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי בת ה6.5 - תגובה

    פז שפירא
    24/01/2016

    הי אתי,

    תוכלי לתת דוגמאות למצבים בהם היא מתנהגת בביישנות - באילו מצבים וכיצד היא מתנהגת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות

    אתי
    27/01/2016

    בוקר טוב,

    שאנחנו בסביבה מוכרת של מבוגרים שמנסים לדבר איתה, היא לא עונה להם ומסתכלת עליי בביישנות, או מתקרבת אליי יתר על המידה, ומדברת איתי בקול שקט מאוד.
    זה קורה אצל חברים שלנו, אמהות של החברות שלה...
    אבל עם ילדים היא ממש חברותית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות - תגובה

    פז שפירא
    30/01/2016

    הי אתי,

    קודם כל, זה מעודד שהיא מתביישת רק עם מבוגרים ולא עם ילדים. אני מציעה לא לדחוק בה ולעזור לה באינטראקציה עם המבוגרים. למשל, אם מישהו מבוגר פונה אליה את יכולה לשאול אותה את השאלה ולהציע לה ללחוש באוזנך את התשובה ושאת תגידי לאותו המבוגר את התשובה בקול רם. כדאי לאפשר לה להיות צמודה אליך ולעזור לה בניהול האינטראקציות עד שהיא תרגיש יותר בנוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה של התנהגות חברה על ילדה בת שנתיים
    מיכאל
    20/01/2016

    שלום,

    יש לי ילדה כבת שנתיים שעדייו גדלה בבית (לא הולכת לגן עדיין).
    הקשר היומיומי שלה הוא עם המשפחה הגרעינית (אבא, אמא, אחות גדולה בת 4)
    ובנוסף ישנו קשר על בסיס כמעט יומי עם ילדה כבת 3 (בת של חברת המשפחה) שמצד אחד מרעיפה אהבה גדולה על בתי ומאידך, מגלה אגרסיביות שבאה לידי ביטוי במשחקי שליטה בעיקר פיזיים לפעמים עד כדי אלימות קלה שמביאה להתנצלויות חוזרות ונשנות.
    החשש שמכונן בי הוא שהקשר הנ"ל עשוי להשפיע על אופייה המתעצב של בתי.
    הייתי רוצה להבין כמה באמת אני אמור לדאוג מקשר כזה (אם בכלל)?

    תודה,
    מיכאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה של התנהגות חברה על ילדה בת שנתיים - תגובה

    פז שפירא
    24/01/2016

    הי מיכאל,

    אני לא חושבת שצריך לדאוג, אך כדאי לעצור את הילדה השניה כאשר היא מתחילה להיות אגרסיבית כלפי ביתך ולהפריד ביניהן. זאת כדי להעביר לביתך הרגשה שאתה שומר עליה והיא בטוחה וכן שתלמד מהי ההתנהגות הראויה כלפיה ומה לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום