מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד לעשות קקי מחשש שיהיו כאביםמרינה11/03/2016
שלום
בתי בת 5 מידי פעם מקבלת חרדה מלעשות קקי כי מפחד שיכאב לה ואף שכנועים או לחצים לא עוזרים עד שהיא היא מתגברת על זה.בדרך כלל אין לה שום כאבים והוצאה תקינה.
איך להתמודד כשהיא מסרבת לעשות קקי?לעזוב אותה?ללחוץ עליה?זה הופך להיות דרמה שלמה כי היא מגיעה לכאבי בטן עם ההתאפקות הזאת!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד לעשות קקי מחשש שיהיו כאבים - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016שלום,
כשאת רואה שהבת מתאפקת לא כדאי ללחוץ עליה אלא לנקוט באופן חיובי, למשל להציע לה לשבת עם ספר בשרותים, לתת לה חיזוק חיובי על הישיבה בשרותים כדוגמת מדבקה, לנסות ללמד להרפות את השרירים.. הכל כדי שהישיבה בשרותים לא תהיה מקושרת עם משהו לא נעים אלא להיפך. ולומר לה שאת רוצה לעזור לה, כדי שהגוף יוכל להוציא בקלות את הפסולת שהוא לא זקוק לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביקור האבא לזמנים קצרים - הורים גרושיםאורית10/03/2016
שלום,
אני ובעלי גרושים כבר ושנה ויש לנו פעוטה בת שנתיים.
האבא עובד בעבודה שהוא לא יכול לקחת אותה באמצע שבוע, רק אחת לשבועיים.
הוא כן קופץ לפעמים לשעה או שעתיים בערב, לקלח ולהרדים או פתאום קופץ לגינה לחצי שעה.
לפי איך שאני רואה את התגובות של הילדה לאחר הפגישות, זה לא עושה לה טוב... עד שהיא נהנת ממנו זה נגמר...והמצב רוח שלה מאוד מאוד ירוד אחרי.
האבא מתעקש שזה עדיף מפעם בשבועיים... האם זה נכון ?
תודה רבה,
אורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביקור האבא לזמנים קצרים - הורים גרושים - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016כדאי מאד לשמור על זמנים קבועים ומסודרים , הילדה זקוקה לקביעות. באם לא מתאפשר עדיף לעשות לה הכנה לפני באותו היום, אבא יבוא, ומה יעשה איתך- גינה, ארוחת ערב וכד', כמה שיותר למלל את מה שעומד לקרות ואת הרגש : לא ראית את אבא הרבה זמן, יכול להיות שאת מתגעגעת , עצוב אחר כך להיפרד וכד' בהתאם לרמתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנה וחודשיים פוגע בעצמושירי09/03/2016
שלום רב
בני בן שנה וחודשיים בריא בד"כ מאובחן עם כלית פרסה ונמצא במעקב
עבר את כל החיסונים, בטיפת חלב כל הזמן מציינים שיש לו טונוס שרירים גבוה אך משהו שלא הצריך טיפול .
לפני כחודשיים התחיל להיות אגרסיבי ונוקשה בצורה בלתי מוסברת
דופק את הראש בקיר, מרביץ לעצמו, מרביץ לנו, ההליכה נוקשת שהוא מושך לנו בשיער הוא ננעל וקשה מאוד לשחרר לו את היד עושה הרושם שהוא גם סובל מזה כי הוא כל הזמן בתזוזה וחסר מנוחה
אני יודעת שיש ילדים שובבים וזה הכי בסדר בעולם אבל נראה לי שזה משהו שאולי מצריך טיפול כלשהוא
או שאולי עליי לפנות למקום אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנה וחודשיים פוגע בעצמו - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016כדאי לפנות לרופא התפתחותי או לאבחון בהתפתחות הילד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מתפשט בגןרותם03/03/2016
שלום,
יש לי ילד בן 4.5 אני אם חד הורית מאז היותו של הילד בן שנה.
בסה"כ קשר טוב עם האב לוקח פעמיים בשבוע ללא לינה.
ילד חייכן ופעלתן.
הוא מקבל הרבה תשומת לב ויחס ובעיקר אהבה וחיבוקים.
אין לו אחים מאף צד.
לאחרונה , הגננת סיפרה כי הוא מתפשט בגן לעיני הילדים .
הערתי לו והסברתי לו על חשיבות הגוף וכל הנושא המיני , רק באמבטיה אפשר להיות ערומים ועוד...
הייתה רגיעה ולפני מס' ימים שוב קרה המקרה.
אני קצת מודאגת למרות שאני אשת חינוך ויודעת שזה שלב בהתפתחות - עדיין אני מעט חוששת.
אין שום שינוי בגן או בהרגלים שלו שאפשר להעיד על מצוקה או בעיה.
אשמח לתשובתכם המהירה
רותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעה אישית - זהו שלב מרידה
ענת04/03/2016עם בני הראשון סבלתי מאותה הבעיה. פעמים רבות היה מתפשט בגן וליד אורחים. אני אישית מאמינה שהדבר נבע משלב מרידה מסוים. דווקא בגלל שעירום נתפס בעיניו כמשהו פרטי שעושים רק באמבטיה. עם הבן הראשון כבר בגיל שנתיים שלוש נלחצתי מעירום והרגשתי לא בנוח שייראה אותי עירומה.
עם הבן השני ניסיתי גישה יותר פתוחה. חיכיתי עם איסור העירום יותר זמן, והרשיתי לו להיות עירום בבית מבלי לומר לו להתלבש מיד. איתו, עד גיל 6 וחצי בערך הרגשתי בנוח להתפשט ולהתקלח יחד, וכך הפסקת העירום בבית הגיעה בצורה יותר טבעית. כלומר, לא נוהלה שיחה על כך, אלא פשוט הגיע השלב בו בטבעיות כבר הייתה יותר פרטיות בנושא עד שעירום הפך אישי לחלוטין. ואיתו לא היו לי בעיות בגן או עם אורחים בנושא זה.
שוב, מדגישה שזו דעה אישית, וייתכן והעניין גם קשור באישיות ולווא דווקא בגישה השונה בחינוך שניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד מתפשט בגן - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי רותם,
כדאי לדבר עם הגננת ולשאול אותה מה היא עושה כאשר הוא מתפשט בגן. ייתכן שההתערבות של הגננת בעניין והצבת גבולות שלה תספיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד מכור למשחקי מחשב - מה אלינו לעשות?אלכסנדר01/03/2016
שלום רב!
הילד שלנו בן 14, מכור למשקי מחשב. בהתחלה היה לו פלייסטישן שעמד בסלון והוא שיחק בו. כשהיינו מבקשים להפסיק ולראות טלוויזיה היה מפסיק, למרות הקושי. לפני חצי שנה אשתי לחצה אליי לקנות מחשב לילד (כביכול לצורך לימודים - למרות שהוא לא צריך כרגע מחשב, ידעתי שזה למשחקים). אחרי התלבטויות רבות קניתי לו מחשב ומאז הוא לא מפסיק לשחק במשחקים בסגנון GTA ו - STRIKE - שזה משחקים מאוד אלימים.
מהרגע שהוא חוזר מבית הספר ועד 23 בלילה הוא מול המחשב משחק עם חברים שלו אונליין. אנחנו לא מצליחים לגרום לו להפסיק. אפילו לגבי האוכל- הוא אוכל בדיוק 5 דקות, לא מסיים ורץ חזרה לשחק ולפעמים אשתי מביא לו אוכל לחדר. חוץ מהמשחקים לא מעניין אותו שום דבר. רשמתי אותו לחוג ספורט- הוא היה שם חצי פעמים כי היום הוא לא מרגיש טוב, כואבת לו רגל, וכו"- (אבל לשחק במחשב זה לא הפריע לו כמובן)
לפני מספר ימים היה לנו עימות מאוד מאוד קשה- כשביקשנו ממנו להפסיק לשחק וללכת לישון והוא לא הסכים. בבוקר למחרת הוא אמר שהוא לא הולך לבית הספר וכל השיכנועים שלנו לא עזרו עד שהרמתי אותו בכוח מהמיטה והוא קילל אותי ונתן לי אגרוף לפנים (לא חזק, אבל נפלו לי משקפיים). אני מאוד נסערתי, לקחתי ממנו את כל החוטים מהמחשב, איפד שלו ושלט מפלייסטיישן).הטלפון המתקדם שלו נשבר לפני זה- ויש לו עכשיו טלפון ישן, נשארה לו רק טלוויזיה בסלון עם אינטרנט. כבר חמישה ימים הוא עושה לנו טרור בבית, מדבר לא יפה, לא מקשיב וכל התנהגות שלו מאוד אלימה.
פנינו ליועצת בית הספר וקבענו פגישה לעוד יומיים בעקבות התנהגות זאת.
אני ואשתי מאוד מיואשים מהתנהגות של הילד- אין לנו שום שליטה אליו, עד שאמרתי לה שאם כל הטיפול שנתחיל עכשיו לא יעזור אני אשקול לשים אותו בפנימייה/כפר הנוער,כי פשוט בלתי אפשרי להשפיע אליו - הוא לא מפחד משום דבר.
השאלה היא כזאת- האם גם אתם הווים אותם בעיה עם הדור החדש ומה האופציות שיש לי מבחינת טיפול פסיכולוגי (כי אני בטוח שאנחנו צריכים). ואיזה הגנה יש לי בתוך הורה מהתנהגות אלימה של הילד שאנחנו לא מצליחים להשטלת אליו?
כן, בבית הספר הוא מלאך, ציונים טובים בהכל, כולם מרוצים ממנו, אבל בבית הוא עושה לנו טרור.
שכנועים לגבי "אם אתה תבטיח לי לשחק עד שעה כזאת/ מספר שעות" - לא עוזרים.
אנחנו אבודים ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד מכור למשחקי מחשב - מה אלינו לעשות? - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016אלכסנדר שלום,
אתה מרגיש יאוש וחוסר אונים מול התנהגויות קשות של בנך, ואכן כפי שאתה בעצמך חושב כדאי מאד לפנות לעזרה, לא רק טיפול לילד אלא הדרכה נכונה עבורכם כיצד לנהוג. בפגישה עם יועצת בית הספר היא תוכל להפנות אתכם הלאה לקבלת טיפול והדרכת הורים, למשל בשיטת "הסמכות ההורית" "הסמכות החדשה" בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת שימוש בכוח בזמן ריבחסוי01/03/2016
שלום,
בני לומד בכיתה א' והוא ילד מקסים, אחותו קטנה ממנו בשנה ואנחנו נמצאים שלושתנו הרבה ביחד.
בתקופה האחרונה כשהוא כועס עליה יכולה לברוח לו מכה עם היד או הרגל לכיוון שלה , הוא יודע שאני לא מרשה ומאוד משתדל שלא אבל לפעמים בורח לו
מה אני יכולה לעשות או להגיד במצבים בהם היא מתגרה בו או שהוא כועס עליה ללא התגרות מצידה דקה לפני שזה קורה ?
אשמח לקבל טיפים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת שימוש בכוח בזמן ריב - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016כעס זה רגש טבעי לגמרי בין אחים , ומה לעשות, ילדים משתמשים הרבה בידיים וברגליים כדי להביע את עצמם בשעת כעס. כדאי מאד לנסות להכניס את הרגשות לשיח יומיומי, שמותר לכעוס אך לא מרביצים, אפשר לבוא לספר לאמא, אפשר ללכת להרגע, אפשר להגיד לאח להפסיק להציק ועוד..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנתיים וחצי - ביישנות או מעבר לכךמודאגת29/02/2016
שלום,
בתי בת שנתיים וחצי עם התפתחות תקינה, מפותחת מאוד מבחינה שפתית. תמיד הייתה מאוד ביישנית ונמנעה מלהתקרב/לשוחח עם אנשים זרים כולל המשפחה המורחבת (מלבד סבים וסבתות). נראה כי קשה לה יותר עם גברים מאשר נשים.
תחילה ההימנעות אופיינה במין קיפאון. הילדה הייתה נצמדת אליי, צופה בנוכחים ולא מדברת כלל. היום היא עדיין נצמדת אליי אך משוחררת יותר ומסוגלת להתנהל באופן חופשי תוך התעלמות מנוכחותם של הזרים. לעתים תבקש שנרים אותה אם היא מתביישת. במידה ויפנו אליה, תסתכל עליהם ולא תענה כלל או תענה במשיכת כתף, "לא" ו-"לא רוצה".
קל לה יותר להיפתח עם ילדים אך גם כאן זקוקה לזמן התחממות.. לפעמים צופה עליהם מהצד וזקוקה לעידוד ראשוני מצידי כדי להתחיל משחק משותף.
יש לציין כי בבית הילדה פתוחה מאוד, אוהבת לשחק, לשיר, לצחוק ולרקוד עד כי לפעמים נדמה שמדובר בשתי ילדות שונות, בבית או מחוצה לו.
הילדה נמצאת בגן פרטי מזה שנה שנייה כאשר בכל שנה ההסתגלות הייתה לא פשוטה אך הצוות מתאר ילדה חברותית ועצמאית מאוד שמשתתפת בכל הפעילויות השונות ומשחקת בהנאה עם חברותיה.
במפגשים עם חברות מהגן, מתנהלת בהנאה ובחופשיות ליד האמהות האחרות. באינטראקציה עם האמהות היא תשתתף בביישנות ותסרב לקרבה גדולה מדי כגון הרמה או חיבוק.
אשמח לדעת אם דפוס זה תואם את הגיל ומצטייר כביישנות בלבד או שיש כאן מקום לבחון את הדברים לעומקם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שנתיים וחצי - ביישנות או מעבר לכך - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016התגובות שלה לא נשמעות מדאיגות, יש מנעד רחב של תגובות רגשיות של ילדים. ממליצה להמשיך ולעקוב תוך עידוד לא לוחץ מדי להתנסות בקשרים חדשים ובקשת עזרה מצד הגן לעזור בהסתגלות. באם את ממשיכה להיות מודאגת בעוד זמן מה כדאי לפנות להדרכת הורים ממוקדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 חייבת לעשות פעולה מספר פעמים זוגיאילת27/02/2016
הבת שלי סיפרה לי היום שהיא חייבת לעשות כל פעולה מספר פעמים זוגי ולא יכולה להפסיק - אם היא מאבדת את הספירה יש לה מנגנון שמשמש כמו "מחיקה" ואז היא ממשיכה - לדאוג ? לשחרר ? עצה ? מוכר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7 חייבת לעשות פעולה מספר פעמים זוגי - תגובה
מיכל ארנרייך14/03/2016כדאי לפנות להתיעצות אפילו חד פעמית ואפילו עם פסיכולוג בית הספר על מנת לברר לעומק האם היא חרדה ממשהו, אם כן ממה, ולעזור לה לשלוט בחרדה בדרך מסתגלת יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חברתית אצל בת 5 וקושי ביכולת ליצור קשרים חברתיים בגןאלונה25/02/2016
בתי הבכורה בגן חובה, אך כבר מגן טרום לפני שנתיים העדיפה חברת מבוגרים (הצוות) ומתקשה להתחבר עם ילדים במסגרת הגן. לפי הגננת היא משחקת איתם מעט אך עוזבת מהר והולכת לשחק לבדה. הנסיונות שלי להפגיש אותה אחה"צ נתקלים ההתנגדויות, ניסינו מעט אך כרגע היא מתנגדת בנחרצות. אציין שהיא ילדה עמוקה, רגישה, חריפה, יודעת להתנסח יפה ומסתדרת מעולה עם מבוגרים. אחת על אחת אני רואה שהיא משחקת יפה עם בנות אבל רק אם אני אזום. כלומר העניין נדיר, מצריך מאמץ רב ושברירי וכנראה מעמיס עליה. לעתים נראה שהיא מעדיפה להיות איתנו בבית מאשר לשחק עם בנות גילה וזה מרגיש לי בעייתי. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכי איתה להתפתחות הילד
אמא16/03/2016לשלול בעיית תקשורת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הכוונת "התפתחות הילד"?
אלונה17/03/2016בהתפתחות הילד הכוונה לפנות למרכז להתפתחות הילד השייך לקופת החולים שלך שם יש אבחונים וטיפולים לגילאים הצעירים- עד 9.
עם זאת בעיני כדאי לפנות קודם לפסיכולוגית ילדים, אשר יכולה להצביע על כיוונים לבדיקה, כדוגמת הנושא הרגשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכון להתפתחות הילד של קופת חולים.
אמא19/03/2016בכל קופת חולים יש כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה חברתית אצל בת 5 וקושי ביכולת ליצור קשרים חברתיים בגן - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי אלונה,
כפי שרשמו לך חברות מהפורום, גם אני מציעה לגשת לייעוץ, אם אצל פסיכולוג ילדים ואם במכון להתפתחות הילד כדי להבין את מקור הבעיה ולקבל המלצה לגבי הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד לא רוצה ללכת לבית ספר......אסי25/02/2016
שלום רב, רציתי להתייעץ על בעיה מאוד חשובה ובה הילד, בכיתה ג', אינו רוצה ללכת לבית ספר בשום אופן. הדבר חוזר על עצמו פעם אחר פעם אחר פעם.
ניסיתי להבין אם יש ילדים שמציקים לו, אם יש בעיה בלימודים או עם מורה מסוים, אך מה שמובן מהילד זה שהוא פשוט לא אוהב ללמוד וזה משעמם אותו. והוא רק בכיתה ג'!
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד לא רוצה ללכת לבית ספר...... - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי אסי,
כדאי לקיים שיחה עם המחנכת, היועצת ופסיכולוגית בית הספר על מנת להבין מה גורם לקושי - האם מדובר בבעיה חברתית, לימודית או אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצקות מצד החברות הטובות בגןחסוי25/02/2016
בוקר טוב, ב
יתי עוד מעט בת שש ונמצאת בגן חובה
לאחרונה מתלוננת על הצקות בגן דווקא מצד החברות הקרובות
והיום אף אמרה לי שהיא לא רוצה ללכת לגן
היא ילדה מאוד חברותית, לבבית ומקובלת, הסייעת טוענת שגם כשהחברות רבות הן מתפייסות מהר
מה ניתן לייעץ לה כשהיא חוזרת מהגן עם חוויות לא נעימות עם החברות הקרובות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצקות מצד החברות הטובות בגן - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי,
כאשר ביתך חוזרת עם חוויות כאלה כדאי לתת מקום לרגשות הלא נעימים שיש לה מכך. לאחר מכן אפשר לחשוב יחד איתה מה אפשר לעשות כאשר מציקים לה ואיך ניתן להתפייס עם חברותיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מסבירים לילדים מנישואים שניים שהיתה לי משפחה וילדים קודם ופגישהאיש25/02/2016
יש לי 2 ילדים נישואים שניים גיל 6 ו 8 הם לא יודעים כלום על העבר.
יש נתק 10 שנים ביני לילדים קודמים.
לאחרונה חודש קשר עם ילד אחד מהנשואים הראשונים
הוא רוצה להפגש עם הילדים מנשואים שניים.
אני לא מתנגד ולהפך א ב ל!!!!!
איך אני מספיר לילדים בני 6 ו 8 על המשפחה הקודמת והאם הגיל הזה מתאים ?
איך יוזמים פגישה שכזאת לילדים כה צעירים ומה עלול להיות או לקראת מידיעה שכזאת ו ממפגש שכזה.
כוונתי היתה בגיל יותר מבוגר בערך 15 לספר על כך
מה דעתכם ?
תודה
איש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מסבירים לילדים מנישואים שניים שהיתה לי משפחה וילדים קודם ופגישה - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי,
בגיל כזה רצוי לספר את הדברים, ובעיקר כשילדיך כבר מתעניינים בכך. כיוון שאני לא מכירה את הפרטים אני מציעה ללכת להדרכת הורים על מנת שאיש המקצוע ישמע את הסיפור במלואו ויחד תוכלו לנסח הסבר לילדיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשים שמחניק בכי - אשמח לעיצהאמא25/02/2016
שלום
1. ניסיתי להרדים את אחד התאומים מגיל 4 חודשים ועד חצי שנה בכל מיני שיטות מטומטמות בעיקרן באינטרנט, טפיחות ואמירת ששש ועזיבה שלו ואז חזרה וכו'. יצא שהוא סתם נבהל מכניסה למיטה ואפילו התחיל לבכות כמה פעמים. באחת הפעמים שמעתי אותו מחניק את הבכי! כאילו בולע אותו ונגמרתי, חיבקתי אותו וכאלה אבל זה היה מזוויע.
כעבור חודשיים של נסיונות החלטתי שבמילא כולנו ישנים יחד במיטה גדולה, שאכנס יחד איתו ונישן וזהו ומאז כך אני עושה.
עכשיו, הוא עדיין נאבק בשינה ולא תמיד נרדם מיד, אבל לפחות בחיוכים וביחד והוא יודע שאני איתו. מה שכן השבוע בלילה הוא התעורר בבכי היסטרי, החלפתי חיתול וכו' ובינתיים אמרתי לו שששש וטופפתי על הגוף שלו, כנראה שזה נשמע כמו בעבר באותם ניסיונות שגרמו לו לבכות וכו' - - ופתאום הוא ניסה שוב להחניק את הבכי, ממש להפסיק בכח, בדיוק כמו שתיארתי למעלה, וזה לא קרה בשום סיטואציה אחרת מלבד בשינה וכשהוא כנראה מרגיש לבד, בן 7 חודשים!
הוא נרדם שתי דקות לאחר מכן כך שלא הספקתי אפילו לחבק ולשחרר אותו מזה, והאמת שהנטיה שליה ראשונית היא לבדוק חיתול אוכל וכאלה ואחכ לחבק...
האם זו אינדיקציה לזה שזה נחרט לו בזכרון וגרם לנזק?
איך אני משחררת אותו מזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההודעה פוספסה אשמח למענה. תודה
אמא26/02/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 7 חודשים שמחניק בכי - אשמח לעיצה - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי,
ייתכן שלא מדובר בהחנקת בכי אלא דרך של בנך להרגיע את עצמו ולאחר מכן להרגע. אני מציעה לך להמשיך להרגיעו ולקבל החלטות לקבל ההרדמה ואופן השינה לבנך על פי מה שמתאים למשפחה ולצרכיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשי נחיתות לילד בן 6 שמרגיש דחוידפנה24/02/2016
בני בן כמעט 6 בגן חובה, ילד אהוב, יפה מטופח ומקבל יחס חם ואוהב על ידי הצוות כל הזמן מרגיש דחוי חברתית בחוויה שלו, "לא מוסרים לו אף פעם כדורים" "לא רוצים לשחק איתו" "כולם מעדיפים ילדים אחרים על פניו" , אומרים שהוא גרוע" וכו'...מתוסכל בלי סוף ונעלב מכל דבר, איך ניתן לעזור לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשי נחיתות לילד בן 6 שמרגיש דחוי - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי דפנה,
כדאי קודם כל לברר עם הגננת איך היא תופסת את בנך מבחינה חברתית. האם יש לו חברים? איך נראות האינטראקציות החברתיות שלו?
מעבר לכך כדאי לפנות לאיש מקצוע, פסיכולוג ילדים כדי לשקול אם כדאי לטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 6 עצבני שקשה לו להרגע בבית הספרמיקי23/02/2016
בני בן ה6 בכיתה א . בבית שהוא מתעצבן הוא נרגע תוך כדי שיחה. בביהס כאשר מתעצבן בועט בכיסא, יוצא מהכיתה לא מקשיב למורה. הוא תלמיד טוב וחברותי אך קשה לו להרגע בזמן שמתעצבן. ניסינו לנשום עמוק, לספור עד 10, כדור ספוג ביד... לא עוזר.איך מטפלים בתופעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 6 עצבני שקשה לו להרגע בבית הספר - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי מיקי,
מה עוזר לו להרגע בבית? כיוון שבבית הוא נרגע תוכלי לנהל שיחה עם המורה ולהסביר לה מה עוזר לו בבית על מנת שתוכל ליישם איתו זאת בבית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
