מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בכיין מכל שטות, פינוק יתר?שרית22/02/2016
שלום רב,
בתי בת 4 וחודשיים במשך זמן מה אני חשבתי שהתנהגות הבכיינית שלה תעלם ככל שהיא תתבגר היא תבין שהיא לא תשיג כלום מבכי אך זה הופך ליותר גרוע.
זה מתחיל בבוקר יש לציין שהיא עצמאית לחלוטין מתלבשת לבד נועלת נעליים מצחצחת שיניים שותה שוקו ואחרי כל זה היא מתחילה עם הבכי הקטנוני הזה..על שטויות (עוגיה וכו..)
שאני אוספת אותה מהגן היא מתחילה עם לא רוצה ז'קט רוצה ללכת לחברה ...נכנסים לבית והיא מתחילה לבכות ככה כל יום קבוע.
(קורה אולי פעם בשבוע שלא)היא רוצה כאן ועכשיו דברים ושאני מסבירה לה שאי אפשר היא פורצת בבכי שנמשך ארוכות אני כבר מיואשת מהתנהגות שלה.
אני רוצה לציין שאני לא מתייחסת לבכי שלה ומושיבה אותה בחדר ומידי פעם באה להרגיע אותה ולדבר אותה וכלום לא עוזר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בכיין מכל שטות, פינוק יתר? - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי שרית,
כדאי לעודד את ביתך לבקש ולומר דברים שהיא רוצה או לא מבלי לבכות. כדאי לומר לה כאשר היא רגועה שכשהיא תבכה את תבקשי ממנה לומר את הדברים מבלי לבכות וכך עשי בכל פעם שהיא תבכה - לבקש ממנה לדבר מבלי לבכות (אפשר להדגים לה) ולומר לה שתתייחסי לבקשתה רק כשתדבר בצורה כזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוגמא אישיתלילי21/02/2016
הי ביתי בת 3+3 חודשים
אני מוצאת אותה "מוכיחה "אותי על כל מיני דברים
לדוגמא:אם אני מרימה את הקול .,"נוזפת " בי ואומרת לי שאני מעירה לה כשהיא עושה זאת אז מדוע אני עושה זאת גם
ככה זה לגבי כל מיני אמירות \היתנהגויות שלי
איך להגיב? להצדיק אותה או להגיד לה שלי מותר כי אני האמא (איך אני דורשת מימנה כשאני לא עושה זאת כדוגמא אישית ) תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואלת שוב תודה מראש
לילי26/02/2016ביתי בת 3+3 חודשים
אני מוצאת אותה "מוכיחה "אותי על כל מיני דברים
לדוגמא:אם אני מרימה את הקול .,"נוזפת " בי ואומרת לי שאני מעירה לה כשהיא עושה זאת אז מדוע אני עושה זאת גם
ככה זה לגבי כל מיני אמירות \היתנהגויות שלי
איך להגיב? להצדיק אותה או להגיד לה שלי מותר כי אני האמא (איך אני דורשת מימנה כשאני לא עושה זאת כדוגמא אישית ) תודה
+ הוספת תגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמא אישית - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי לילי,
לדעתי זה תלוי במה מדובר. אם את חושבת שהיא אכן צודקת ואת בעצמך לא היית רוצה להרים את הקול את יכולה לומר לה שהיא צודקת ותודה שהיא מעירה לך. לעומת זאת יש דברים שהורים יחשבו ובצדק שמותר רק להם - למשל להחליט החלטות חשובות שילדים לא יכולים להחליט ואז נאמר לילדים שזה משהו שמותר להורים כי הם גדולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתבגר מציק ומתעלל באחות קטנה לאורך חודשים מה עושיםשרוני20/02/2016
היי,
בני בן 14, מעביר אותנו תקופה קשה של גיל ההתבגרות, הקו האדום נחצה כאשר הוא מציק בלי הרף לאחותו העדינה והאהובה בת השבע. הם נמצאים יחד אחהצ עד אשר אנחנו שבים מהעבודה והוא לקח תחושת בעלות שאנו שבים ומזכירים לו שהוא לא אבא שלה. אבל אולי עצם ההשגחה שלו עליה כל יום מעודדת התנהגות עליונה כזו. הוא מעליב אותה ומשפיל ללא הרף בנוכלות המשפחה בעיקר לגבי המשקל שלה ואנו חוששים שייגרם לה נזק. הוא פשוט משועמם . ( יש לו חוג מס פעמים בשבוע. ). אחים שלהם הקטנים מתחילים לדבר כמוהו ואנחנו מאד במצוקה. לשלול ממנו הנאות כמו חוג? יציק לה יותר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתבגר מציק ומתעלל באחות קטנה לאורך חודשים מה עושים - תגובה
פז שפירא20/03/2016הי שרוני,
חשוב לא לתת להתנהגות הזו של בנך כלפי אחותו להמשיך. כיצד אתם מגיבים בדרך כלל להתנהגות לא נאותה שלו והאם זה עוזר? כמו כן, האם ישנה אפשרות אחרת, שמישהו אחר ישגיח על ביתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 6.5 לא מגיב בביטחון בחברה..קצת שקוף חברתיתמעיין15/02/2016
שלום,
בני בן 6.5 כיתה א'.
ילד מאד מבלבל מבחינת לאבחן התנהגותית :
לעתים משדר המון ביטחון , ניגש, דורש מה שרוצה, מתחצף וכד'..
ילד אנרגטי ותוסס שאוהב לעשות "צחוקים" (אולי כדי להסתיר את חוסר הביטחון! שימו לב שרק בכיתה א').
אך מצד שני לא יודע להתנהג כראוי בחברה. משדר חוסר ביטחון, נדחק הרבה לפינה (לא פיזית) , מנסה להשמיע את קולו-אך קולו לא נשמע ולא ממש מתייחסים אליו.
הוא די שקוף חברתית בהרבה סיטואציות..אך מצד שני לא מפסיק להשמיע את עצמו .
הוא משלב באופיו : עקשנות לצד ביטול עצמי, אהבת חברה וחברויות לצד חוסר ידע להתנהג בחברה...אופי לוחמני ולא וותרן לצד סף תסכול גבוה.
מקווה שאני לא נשמעת משוגעת בתיאורים.
תכונה בולטת אצלו: סף תסכול נמוך מאד- כשיש קשיים מתמרמר, על סף בכי, מתקשה להתגבר. לעתים מכריז: אני מתגבר-ואז נלחם..אך רק לעיתים.
ילד מאד חכם ונבון אך נראה שלא ממש קורא התנהגויות חברתיות.
יכול להציק לילד-בלי לשים לב שזה מעצבן, יכול להתעקש על משהו בלי להתחשב בסביבתו..אך מצד שני לאחר הסברים-תמיד מבין שטעה בהתנהגותו.
מה אתם מציעים לי לעשות? איזה אסטרטגיות או דרכי פעולה יכולות לסייע לו ולהרים אותו חברתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 6.5 לא מגיב בביטחון בחברה..קצת שקוף חברתית - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי הילה,
האם לבנך יש חברים עימם הוא נפגש אחר הצהרים? כיצד הצוות החינוכי בבית הספר רואה את בנך מבחינה חברתית? האם נראה שבנך סובל מבחינה חברתית או שטוב לו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפסיכולוגית .
מעיין20/02/2016ערב טוב ותודה על המענה.
לשאלותייך:
יש לו חבר אחד..לדבריו..אך גם החבר הזה לא מרבה לבוא אליו.
(החבר הזה הוא החבר הכי טוב שלו..אך אם נשאל את החבר הזה מי החבר הכי טוב שלו-זה לא יהיה הבן שלי...)
המחנכת לא אומרת כלום.
דיברתי איתה והשקפתה היא שרק אם תראה לנכון לערב אז תערב וכל עוד היא מסתדרת ולא רואה לנכון לערב אז היא לא מערבת.
שאלתי איך הבן שלי מבחינה חברתית ותשובתה הייתה לקונית:
אם יהיה משהו שחשוב שתדעי אז אגיד לך...
כלומר תשובה לא לכאן ולא לכאן.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו חשוב
מעיין20/02/2016נראה שבני סובל מבחינה חברתית.
הוא מרבה להתלונן שקשה לו, רוצה לעבור בית ספר, הילדים מרגיזים אותו, מעצבנים אותו, מתנהגים אליו לא יפה, לא הוגן וכד... (תיאורים שלו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמיונות רעים אצל ילדה בת 5.5 מה המשמעות האם לטפל?ורד14/02/2016
ביתי בת ה- 5.5 א ילדה עליזה וחייכנית בדכ ,אומרת לי מידי פעם שהיא מדמיינת
לפעמים שהאנשים הקרובים אליה הם רעים שהתחפשו לדמויות שלנו למשל אני : אמא , דודה , סבתא ואפילו התינוק הקטן בן החודש"? לא יודעת מה המשמעות , אייך להתיחס לזה והאם זה אומא משהו על עולמה הפנימי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמיונות רעים אצל ילדה בת 5.5 מה המשמעות האם לטפל? - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי ורד,
ייתכן שביתך עסוקה ברגעים בהם האנשים מסביבה מתנהגים באופן שנתפס אצלה כרע - למשל כועסים, צועקים ועוד. כדאי לדבר איתה ולשאול אותה עוד על הדמיונות האלה - מה זה אנשים רעים? מה הם עושים? מה הם גורמים לה להרגיש?
דברי איתה ואם לאחר השיחה תרצי להתייעץ עוד את מוזמנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3 שמספרת שהגננת הרביצהסיון14/02/2016
הבת שלי בת 3 וחודשיים ויש לי מספר שאלות
1. לביתי לאחרונה יש המון פחדים, מכל דבר שונה קצת היא חוששת ומפחדת, היא נולדה פגית ונדרשה לעבור בדיקות רבות אצל רופאים (+שני ניתוחים שהיתה תינוקת) כמובן שכל בדיקה היתה מלווה בצרחות והתנגדויות מצידה אבל עם הגיל היא התבגרה והתחילה להכנס לרופאה הקבועה בחיוך ובלי חששות, לאחרונה היא ממש מפחדת, עברה לא ממזמן בדיקת אולטרסאונד בבטן שגרמה לה ממש לא להתקרב לרופאה הקבועה, ראתה בסופר (סופר שהיא מאוד אהבה ללכת אליו) מישהו על כיסא גלגלים עם צינור שמחובר לאף לנשימה ומאז היא לא מוכנה לחזור לחנות, בגן גם היו מקרים של פחדים- פחדה מדבק חם שיעשה רעש (תמיד פחדה מרעש בעבר אבל היתה תקופה שזה חלף ושוב חזר עכשיו), מכשירים שיודעת שיעשו רעש כמו מיקסר אפילו שלא בחשמל. אני מסבירה לה שאין לה ממה לפחד במיוחד שאני איתה ואני שומרת עליה ושרעש לא מפחיד ולא יעשה לנו כלום. אשמח לדעת איך להגיב לה נכון במקרים כאלה ואיך לתת לה יותר ביטחון. לגבי האיש בכיסא גלגלים בחנות, היה חשוב לי שנחזור לחנות ושתראה שאין ממה לפחד, הסברתי לה שהאיש נחמד ושיש לו צינור באף רק כדי לעזור לו לנשום כמו שהיא משתמשת במשאף שלא מפחיד, בהתחלה כמובן שבכתה ברגע שסיפרתי לה שנלך אבל לאט לאט היא נרגעה אבל גם עכשיו היא עדיין חוזרת על זה שהיא לא רוצה ללכת לחנות.
2. ביתי נמצאת בגן עירייה, היא הכי קטנה בגיל ובגודל בגן שלה, מבחינת גודל זה נובע מזה שנולדה פגית ומקבלת טיפול קבוע לאסתמה, אבל היא ילדה חכמה ויש לה זכרון ממש טוב, היא יכולה לספר לי דברים שאפילו אני הספקתי לשכוח. בגן שלה יש גננת קבועה ושתי סייעות קבועות ועוד שתי גננות מחליפות, יום אחד אחרי שלקחתי אותה מהגן ביום שהיתה הגננת המחליפה השניה, היא סיפרה לי במהלך השיחה כאשר שאלתי איך היה היום בגן שהגננת הרביצה לה, אני ממש הייתי בהלם וכשהצלחתי להתאושש מזה קצת שאלתי אותה למה הגננת הרימה עליה יד והבת שלי סיפרה שהיא הרביצה לאחד הילדים ואח״כ הגננת הרביצה לה, ביקשתי ממנה להראות לי איך והיא הדגימה מכה על הראש בחוזקה וסיפרה שהגננת הרביצה לעוד ילדה, לא רציתי לדובב אותה מידי ורציתי לבדוק אם היא שוב חוזרת על הסיפור (בעיקר נתתי לזה זמן כי היא מחליפה שלא נמצאת הרבה בגן וידעתי שכל השבוע לא תהיה, המקרה קרה ביום ראשון) ביום שישי היא שוב סיפרה מעצמה לגמרי את המקרה הזה בדיוק כמו בפעם הראשונה, אותה הדגמה של מכה, אותם שמות של ילדים שהיו מעורבים ואותה שם של הגננת, יום ראשון דיברתי עם הגננת הקבועה על המקרה ויש לציין שהגננת הקבועה צעירה ושנה ראשונה שמנהלת גן, היא מקסימה וטובה מאוד לביתי בעיקר בגלל שביתי מאוד עדינה וקטנה אבל במקרה הזה היא היתה ממש אובדת עצות. ביתי המשיכה להזכיר את המקרה מספר פעמים אח״כ וביום שהגננת הקבועה היתה בחופש היא שאלה מי במקומה ולא הסכימה לשמוע שאולי הגננת שהרביצה תהיה, אני כמובן ידעתי שהיא לא תהיה אבל רציתי לראות את התגובה שלה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 3 שמספרת שהגננת הרביצה - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי סיון,
לגבי הפחדים, נשמע שאת נוהגת נכון עם ביתך - מצד אחד תומכת ומראה לביתך שאת איתה ומצד שני מעודדת אותה להתמודדות.
לגבי התלונה של ביתך על הגננת, כדאי לבדוק את העניין. אפשר לעשות בירור עם שאר ההורים אם שמעו תלונות על אותה הגננת וכמובן אפשר לפנות למפקחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחפץ מעבר ומציצת אצבע של ילדה בת חמשמרינה12/02/2016
שלום
בתי בת כמעט בת חמש ,מאוד קשורה לשמיכה שלה וגם מוצצת אצבע .אין אפשר לגמול מחפץ מעבר ומציאת אצבע?היא כבר ילדה גדולה!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
מרינה12/02/2016חשוב לציין שהילדה חכמה ומפותחת מצויין לגילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מחפץ מעבר ומציצת אצבע של ילדה בת חמש - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי מרינה,
כדאי לערוך שיחה עם ביתך ולהסביר לה שכיוון שהיא בת חמש (או הסבר אחר שנראה לך מתאים) היא צריכה להפסיק למצוץ אצבע ולהיות עם השמיכה במהלך היום. אני מציעה לאפשר בשלב הראשון לאפשר לה להיות עם השמיכה בלילה. צריך לחשוב על דרכים אחרות דרכן היא יכולה להרגע שיחליפו את מציצת האצבע. למשל, בכל פעם שהיא מתחילה למצוץ אצבע לתת לה משהו אחר לעשות עם הידיים - למעוך כדור גומי, לעבוד עם פלסטלינה. אפשר גם לתת משהו מרגיע לפה - למשל לשתות מים או לאכול פרי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברצוני לברר האם ניתן פשוט להשאיר
מרינה20/02/2016תודה על התשובה ואם אתן פשוט לזמן לעשות את שלו?אני מניחה שהיא לא תעשה את זה עד גיל 18?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברצוני לברר האם ניתן פשוט להשאיר - תגובה
פז שפירא20/02/2016כיוון שאת מרגישה שהיא כבר ילדה גדולה וזה באמת גיל שבו באופן נורמטיבי רוב הילדים כבר אינם מוצצים אצבע במהלך היום לדעתי כדאי להתערב. כמובן, זה לשיקולך אם את מעוניינת להמתין עוד קצת ולראות מה קורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקצב שלה
ש24/02/2016תני לה להיגמל בקצב ובזמן שלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקרים וגניבותגילה10/02/2016
היי,
הבן שלנו בן שמונה וחצי. ילד חכם ובוגר. עד כה סגד לאמת והתקומם כששמע שקרים לבנים. מבחינתו יש אמת או שקר.בזמן האחרון אנו עדים לחזרתו מבית הספר עם קלפים, מדבקות משומשות, זנבות עפרונות ועוד רכוש "גנוב" שאין לו צורך בו. אציין כי לא חסר לו מאום רגשית וחומרית, הוא מפונק, חברותי ותלמיד מעולה. לא עבר טראומה כלשהי בזמן האחרון. הוא האחרון שיחשדו בו בגניבה. הוא שקרן נוראי ומסתבך בכל פעם שנדרש להסביר את העניין. אני יודעת שבגיל רך יש ילדים ש"מתנסים" בגניבות ושקרים, השאלה היא כמה זה תקין בגילו, כשהוא מבחין בין רע לטוב.
אודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקרים וגניבות - תגובה
פז שפירא11/02/2016הי,
זהו מצב שדורש להגביר את הפיקוח על בנך וניתן לעשות זאת תוך שיתוף פעולה של צוות בית הספר. כלומר, לומר לבנך שכיוון שאתם רואים שיש לו בתיק בסוף היום דברים שאינם שייכים לו אתם תבדקו בסוף היום את תיקו ובמידה ותמצאו דברים הוא יצטרך ללכת ולהחזירם. במידה ולא יסכים להחזירם לילדים מהם לקח שיחזיר למורה. אם לא משתף פעולה עשו זאת יחד איתו. אני מציעה באותו היום ללכת ולהכין יחד משהו לכיתה על מנת לעשות מעין פעולת תיקון/פיצוי. למשל, מכתב, להביא חבילת קלפים שתשתמש את כל ילדי הכיתה וכו'.
במידה והעניין לא ברור או מסתבך תוכלו ללכת להדרכת הורים בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים, אולי חסר גבולות? ..........שני10/02/2016
שלום, יש לנו 2 בנים, בן 4.8 ו- 2, הגדול הוא ותרן , מבין וכו׳ הקטן הוא עקשן קנאי , צעקן ואגרסיבי( כמובן שהוא ילד מדהים ומתוק והאהבה שלי אל שניהם עצומה ואני מראה להם ואומרת להם). העניין הוא שהקטן קם לי לפעמים משנת צהריים בבכי וצעקות ומכות בלתי פוסק במשך למעלה משעה, של מופע צרחות אימים, עוד יחשבו שאני עושה לו משהו, זה קורה מדי יום(שום דבר לא כואב לו, בדקתי) ודיי אני לפעמים נשברת ומאבדת את עצמי, ולפעמים הגוף שלי נכנס לרעידות והשבתה. ולפעמים אני סבלנית ביותר. להתקלח הוא לא מסכים זה מקלחת כוחנית ומלאת בכי, ומכות שלו... החלפת טיטול בכל זמן זה בבעיטות והשתוללות, בגינה הוא דבוק לי לידיים ולפעמים משתחרר. אני איתן מ13:00 , אני לא מחסירה שום אהבה מהם, אז למה? אני מדברת אליו ומסבירה לו בטון רגוע גם כשהוא במצב הזה וגם בלי קשר אחכ, בגן הוא לפעמים מרביץ ונושך, גם אותי ואת הגדול הוא נושך. כשהוא עושה את זה אני אומרת לו שזה לא נעים לי והולכת והוא רודף אחרי בצרחות, הוא צועק עליי כמו ילד בן 7. חכם מאוד, אבל אני מאוד פוחדת לקלקל אותו , אני מתוסכלת מזה. אני הרבה שואלת אותו אם הוא רוצה שאחבק ואנשק אותו, לפעמים רוצה ולפעמים לא. ממה הוא מתוסכל? הוא יכול לבטא את עצמו ואני יודעת לגרום לו להסביר מה הוא רוצה, אבל כשזה קורה לו הוא לא משתף פעולה רק צורח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים, אולי חסר גבולות? .......... - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי שני,
בגיל שנתיים זה נורמטיבי לילדים לבחון גבולות ולהתנהג באופן שתיארת. יחד עם זאת, צריך להעביר את המסר שאסור לנהוג באלימות. אני מציעה שכאשר הוא מתחיל להרביץ לחבק ולהחזיק אותו באופן שירסן את המכות ולומר שאצלנו בבית לא מרביצים. אפשרות נוספת היא להתרחק ממנו כאשר הוא מרביץ. כדאי לנסות זאת ולראות אם זה עוזר. במידה ולא יעזור אני מציעה ללכת להדרכת הורים כדי לעשות עבודה יותר עמוקה ורחבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא אוכל ארוחת צהריים בצהרוןחסוי10/02/2016
שלום,
בני בן ה-6 לומד בכיתה א' ונשאר בצהרון עד סוף היום. במסגרת הצהרון הוא אוכל ארוחות צהריים. בימים האחרונים הפסיק לאכול בטענה שלא טעים לו ומאז אני שולחת אותו עם כריכים גם עבור ארוחת הצהריים, ששאלתי אותו מה מפריע לו האוכל או צורת ההגשה הוא ענה ששניהם. מעבר לזה שאגיע לבדוק את האוכל, האם יש משהו נוסף שניתן להגיד לו או לעשות ? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אוכל ארוחת צהריים בצהרון - תגובה
פז שפירא11/02/2016אם זו לא טרחה גדולה מידי עבורך לשלוח את בנך עם הכריכים, לא הייתי מציעה לעשות סיפור מהעניין. מה שכן, אני מציעה לבקש מצוות הצהרונית להמשיך להציע לו מידי יום גם מהאוכל ששם אך לא להתעקש איתו במידה ולא רוצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אוכל בצהרון - המשך
חסוי14/02/2016תודה על תשובתך
אם זה יושב על משחק כוחות (לא מודע) מולי, האם להמשיך באותו האופן ?
אם אני רואה שהוא ממשיך לא לאכול בצהרון לאורך תקופה האם לא לעשות כלום ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אוכל בצהרון - המשך - תגובה
פז שפירא20/02/2016דווקא בגלל שזה יכול לשבת על משחק כוחות אני מציעה לא לעשות עניין מכך. אם האכילה שלו לאורך היום בסדר וזה עניין רק של הצהרון על אחת כמה וכמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת איך לטפל בבעיות ההתנהגות והמשמעת של בנימיטל09/02/2016
שלום,
בשנה האחרונה בני בן ה8 מתנהג בבית ספר ובבית בצורה נוראית. כל מס' שבועות אני מקבלת מכתבים או הערות מהמורים בכיתה. הוא לאחרונה מרבה לשקר, להרים ידיים מהר על חברים ועל אחותו בת ה6, במשחקי חברה הוא נוטה הרבה לרמות . ובזמן האחרון התווסף לכך שהוא מנבל את פיו ואומר מילים שאינני מבינה מהיכן הוא שומע אותם. בנוסף לכך, שבוע שעבר קיבלתי מכתב שהוא הלך בהפסקה עם שני חברים לכיתה לכיתה אחרת והרסו שם ציוד והיום התקשרה המורה לציין שהוא נתן סתירה לתלמיד אחר ואף פשט את מכנסיו והראה לחבריו את תחתוניו. אני לא יודעת כיצד להתנהג איתו.
שוחחנו איתו מספר פעמים, השתמשתי בטבלת התנהגות שבועית ופרס, התנהגתי בצורת עונשים לא ללכת לחברים או לשחק משחקים. ודבר אינו עוזר. הוא לא משתף אותנו יותר מידי וכששואלים אותו מדוע הוא עושה את מה שהוא עושה, אין לו תשובות. איך לפעול על מנת שיפסיק ויחזור להיות תלמיד מן המניין רגיל שמקסימום מפטפט בשיעור.
אני ובעלי מיואשים, הוא כל הזמן רב עם אחותו ולא רוצה לשחק איתה אף פעם. ( יש לו 2 אחיות אחת בת 6 ואחת בת שנה). אילו טיפים אני יכולה לקבל על מנת לגרום לו להבין מה הוא עושה וכדי למנוע את המשכיות ההתנהגות הזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודעת איך לטפל בבעיות ההתנהגות והמשמעת של בני - תגובה
פז שפירא20/02/2016הי מאיה,
כדאי ללכת לפסיכולוג ילדים להתייעץ על מנת לבחור את ההתערבות המתאימה בעניין הזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לצאת לחופשה ולהשאיר את בני בן השנתייםשירז09/02/2016
שלום רב, בעלי ואני מתכננים לטוס לחופשה למשך 6 ימים. בני בן שנתיים בדיוק.. בעלי חושב שעלינו לצאת לחופשה לבד,בעוד שלי נורא קשה להשאיר אותו. רציתי לדעת האם זה יהיה נכון לסוע בלעדיו (יהיה אצל הוריי, מאוד קרוב ומחובר אליהם) ? מה ההשלכות, האם זה יגרום לו לקשיים ונזק כלשהו..ובנוסף איך עליי להכין אותו לכך? תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצאת לחופשה ולהשאיר את בני בן השנתיים - תגובה
פז שפירא11/02/2016הי שירז,
ההחלטה הזו לא פשוטה וצריך לדעתי לקחת בחשבון גם את הילד אך גם את הוריו. במידה וזה משהו שאת מוכנה לשקול, ויש לבנך קשר טוב עם הורייך אני מאמינה שזה אפשרי. אפשר לומר לו, זמן יחסית קצר לפני הנסיעה, שאבא ואמא טסים במטוס לארץ אחרת והוא יהיה עם סבא וסבתא. במהלך הנסיעה אפשר לנסות לדבר בטלפון או בסקייפ אך חשוב לבדוק את תגובתו שכן יש ילדים שמתחברים לזה ויש ילדים שלא ואף כאלה שזה לא עושה להם טוב. אפשר להשאיר אצל סבא וסבתא הפתעות קטנות שהם יתנו לו מכם במהלך החופשה. לאחר החופשה יש ילדים שמגיבים בכעס, בהימנעות או בדרכים אחרות אך זה טבעי ולא מעיד על נזק שנגרם אלא על הבעת רגשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יודעים מתי זה נזק ומתי זה רגשות
אמא25/02/2016מנסה להבין לעניינים אחרים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה הרגע לשחרר
ש24/02/2016זה הרגע לשחרר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומות רבות ללא הפסקה ואחת תמיד מוותרת לשניהא.08/02/2016
שלום, התאומות שלנו כל היום רבות, ויש אחת שתמיד חזקה ואחת שמוותרת. איך כדאי להתמודד במצבים כאלה כדי לחזק את זו שתמיד מוותרת אנחנו לא רוצים שהיא כל החיים תוותר כשלוקחים לה משהו או שמעליבים או שמרביצים.
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומות רבות ללא הפסקה ואחת תמיד מוותרת לשניה - תגובה
פז שפירא08/02/2016הי אברהם,
בדרך כלל ממליצים שלא להתערב בריבים בין אחים אם לא מדובר באלימות. אולם במקרה הזה אני חושבת שיש מקום להתערבות מסויימת מצידכם. אתם יכולים להסביר לבנות שאתם רואים שאחת תמיד מוותרת לשנייה ולכן לפעמים אתם תעזרו להן לאזן את המצב כדי שפעם אחת ביום אתם תראו שהחזקה מוותרת לחלשה (כמובן לא להגיד את המילים חזקה וחלשה בפני הבנות). אני מציעה לעשות התערבות אחת ביום שבה תגידו שבפעם הזו הילדה החזקה מוותרת לחלשה.
מעבר לכך, חישבו אם יש מקום לפעולות כלליות יותר להגברת הבטחון של ביתכם, זו שנוהגת לוותר. האם היא חסרת ביטחון? אם כן אולי כן לחזק תחומי עניין בהם היא טובה, לתת לה תפקידים בבית ובמסגרת החינוכית שלה ולתת פידבקים חיוביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן החמש משתנה ואיני יודעת מה לעשותיעל07/02/2016
בני הבכור בן חמש, ילד חכם מאד ומתוק.
לאחרונה התחיל להסיר גבולות ולטענתי נהיה "מופרע"..
פתאום מצייר לי על ארונות בבית, דבר שלא עשה אף פעם.
מציק ומתגרה המון ונהנה מזה.
צוחק בפראות, עושה קולות מוגזים. יום אחד ברחוב פתאום התחיל לזחול על הרצפה.
נשכב בחצר על הרצפה.
כאילו דורש צומי אבל בהפרת גבולות ההתנהגות והנורמה.
לעומת זאת סף התסכול שלו נמוך מאד, במשחקי מחשב יכול לבכות לי שעה שהוא לא מצליח במשחק וכו..
אשמח לעצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן החמש משתנה ואיני יודעת מה לעשות - תגובה
פז שפירא08/02/2016הי יעל,
האם חל שינוי לאחרונה בחיים בבית, בגן? כיצד את מגיבה להתנהגותו החדשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
יעל09/02/2016לא קרה שינוי בבית..
אין לי דרך תגובה אחידה, לפעמים התעלמות,לפעמים מעירה לו וכועסת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - תגובה
פז שפירא11/02/2016נשמע שכדאי שתלכי להתייעץ עם פסיכולוג ילדים, שיוכל להעריך האם יש מקום להדרכת הורים או לטיפול מלווה בהדרכת הורים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על שאיפה לשלמות ותסכול- ילדה בת 5מיטל07/02/2016
שלום רב,
ילדה בת 5, שבלא מעט מקרים (לעיתים קרובות) כאשר היא מציירת לדוגמא ציור ואינה מרוצה מהתוצאה מתעצבנת, לוקח את הדף ומקמטת, זורקת ומתחילה להכין חדש.
אותו הדבר עושה כאשר כותבת...
ברור שמדובר בשאיפה לשלמות אך באותו נשימה מדובר בבעיה של תסכול יתר וחוסר יכולת להתמודד עם "כשלון" לכאורה.
מה עלינו לעשות?! כיצד ניתן לטפל בבעיה זו בכדי שלא תהפך להיות תסכול גדול אף יותר עבורה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על שאיפה לשלמות ותסכול- ילדה בת 5 - תגובה
פז שפירא08/02/2016הי מיטל,
כיצד אתם ההורים מגיבים למצבי תסכול? האם היא רואה אתכם נכשלים וכיצד אתם מגיבים לכך?
ניתן לעשות פעילויות משותפות כגון משחק או יצירה משותפת בהם היא תחשף לכשלונות ולהצלחות של בני המשפחה ולדרכי תגובה להם. זהו תהליך שיכול לקחת זמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
