פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות שינה קשות לילדה בת 3 המלווים בחלומות בהלה
    קרינה
    01/05/2016

    שלום וברכה
    אשמח מאוד לקבל מענה או הכוונה לבעיה שהבת שלי חווה
    אגם בת 3.5 ילדה מאוד פיקחית, חברותית, וורבלית ועצמאית
    בהמלך היום היא מתנהלת באופן נורמטיבי לחלוטין

    אך מזה מספר חודשים אנחנו מתמודדים עם חלומות בהלה שהיא חולמת כ-ל לילה
    כלומר כל לילה היא מתעוררת לפעמים גם מספר פעמים ונרגעת רק בעזרתינו

    מגיל לידה אגם הורגלה לשינה מסודרת, הירדמות עצמאית ובעבר ידעה גם ב"פיקים" להירדם חזרה במקרה שהתעוררה בלילה ..

    לצערי עשיתי טעות והיא התרגלה לכך שאם מתעוררת מחלום רע מותר לה לישון איתנו במיטה או שאחד מאיתנו ישן איתה במיטה ...

    מעבר להרגלי שינה ולפגיעה באיכות חיים של כולנו מואד מדאיג אותי התוכן ..

    היה שלב של אריות/נמרים/זאבים וכעת עלה שלב והיא חולמת ש"הורגים אותה"
    הלילה היה השיא שסיפרה לי שחלמה שבכרית שלה ובמזרון יש סכינים ושאנשים רעים רוצים להרוג אותה .. אני מיואשת מכיון שהיא לא נחשפת למלל או חלילה לצפיה בתוכן כזה בטלויזיה אז אני באמת כבר לא יודעת מה לעשות.. שיתפתי את הגננת אינה רואה שום סימן חריג ..
    אשתף שהיא ילידת ספטמבר והשנה נכנסה לגן עירייה שבו אינה ישנה צהריים
    (יתכן והיה לה מוקדם מדי ? למרות שהיא לא מראה שום סימן שקשה לה עם השיגרה )
    אשמח אוד לכל עצה שתוכל לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה קשות לילדה בת 3 המלווים בחלומות בהלה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    02/05/2016

    שלום קרינה,
    הנושא מוכר מאוד ותואם גיל. ילדים מתחילים לחוש פחדים, והפחדים שמופיעים בחלומות של בתך תואמי גיל.
    בשלב זה חשוב לעזור לילדה להרגע ובמקביל ללמד אותה שהיא יכולה להרגיע את עצמה. בהדרגה להגיד לה שהיא יכולה לחזור לישון במיטה שלה. כלומר, לתת חיבוק, להרגיע ולהחזיר למיטה, לשבת לידה ובהדרגה להתרחק (לפני שנרדמת).
    תקופות מעבר כמו מעבר לגן עיריה, באמת יכולות להשפיע, אך סביר שהדבר היה מתרחש בכל מקרה בשל הגיל.
    אם הבעיה מתגברת, אתם יכולים לפנות למספר פגישות עם פסיכולוג הגן או פסיכולוג ילדים פרטי לשם הדרכת הורים.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עם המענה!

    קרינה
    02/05/2016

    אשתף כי הלילה כבר התחלתי ליישם
    היא התעוררה והגיעה למיטה שלנו
    הרגעתי עם חיבוק ולקחתי למיטה שלה
    היא נרדמה והתעוררה שוב כמה פעמים ובכל פעם כזו ישבתי

    הקיצות הן קצרות 2-5 דק' לכל היותר אך מרובות
    אני מקווה שהתהליך אכן יניב פרי ואצליח לעזור לה !
    תודה ענקית!

    במידה וכן נגיע לשלב של התייעצות מול פסיכולוג מה פחות או יותר קורה בפגישות מהסוג הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתים וחודש שמרביץ ונושך
    בתאל
    01/05/2016

    שלום בני בן השנתיים מדי פעם היה מרביץ ונושך והינו מסבירים לו שזה אסור זה היה קורה אחת לכמה חודשים. בעת האחרונה הוא לזר לנשוך ולהרביץ בתדירות גבוה מאוד
    לסבתא לדודה ולאנשים שכל הזמן סביבו שיש לציין שהוא מאוד מאוד אוהב או אהב.
    גם לחברה שלי שהיא הרבה פעמים מטפלת בו והוא היה מקשיב לה הוא התחיל להרביץ לנשוך ולהתמרד שמרביתים לו
    לפני מספר ימים הא שבר את הרגל וכתוצאה כנראה מהתסכול שהוא אינו יכול לדרוך עליה הוא הגביר את האלימוץ כלפי הסביבה ולא מקשיב כאשר אנחנו אומרים לו להפסיק הוא אורמ לאנשים סביבו "את נו נו נו" ולא מוכן להפסיק לכעוס אין לי מושג מהיכן הוא למד להגיד נו נו נו יש לציון שהוא במעון וששאלתי אותו הוא מי אומר לו ככה הוא זרק לי המון שמות של ילדים כל שזה לא מהימן
    כרגע הוא בבית בעקבות ההחלמה של השבר ברגל וכנראה שגם אוציא אותו מהמעון שהוא נמצא בו כיום. איך אני מלמדת אותו כמה שזה אסור ? יש לציין שכשאולים אותו אם אבא מסכים להרביץ ולנשוך הוא אומר לא אך עושה זאת
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתים וחודש שמרביץ ונושך - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    01/05/2016

    שלום בתאל, בגיל כל כך צעיר, קשה להבין הסברים ארוכים ומורכבים. אמירות פשוטות כגון: "אני מבינה שאתה כועס, אבל לא מסכימה שתרביץ/תנשך/תמשוך" וכדומה, יחד עם התרחקות פיזית באותו רגע. מאמינה שהרגל השבורה מגבירה את התסכול, וכל זה, יחד עם מאפייני הגיל מובילים לתמונה שאת מציגה. בגיל הזה, ילדים בודקים כיצד הם יכולים להשפיע על הסביבה, רוכשים מילים והתנהגויות מהסביבה ו"מנסים" אותן. זה השלב ללמד מה מותר ואסור, מה פוגע, מה האלטרנטיבות לביטוי רגש.
    החלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-4 חודשים מושך בשיער ונושך
    אורן
    29/04/2016

    היי,
    יש לנו בעיה שהילד שלי (בן השנה ו 4 חודשים) בחצי שנה האחרונה (חודש מאז שהכנסנו אותו לגן) מושך בשיער של ילדים אחרים ונשיכות לפעמים.
    שהעניין בוודאות קשור לתשומת לב (או יותר נכון צורך בתשומת לב)
    וזאת אני מבין מכמה מקרים שלא משך לאף ילד בגן במשך יום שלם. וכשראה את אמא שלו באה לקחת אותו. ישר הלך ועשה את מה שאסור לו (למשוך בשיער הילדים, לנסות לפתוח ארונות בגן - שזה הוא יודע שאסור לו.. הדבר קרה כמה פעמים)
    גם שהילד עם אימו לבד בבית, וכשהיא עסוקה במטבח הוא בא אליה ומנסה לנשוך אותה ברגליים, או לפעמים בא ומנסה למשוך לה בשיער..
    ניסינו הרבה דברים.. ובעיקר בתקופה האחרונה.. אנחנו משתדלים להגיב בצורה אדישה להתנהגות הזאת


    השאלה היא איך צריך לנהוג איתו במידה ובאמת הוא עושה את זה לצורך תשומת לב.
    איך לנהוג בלי קשר למשיכות/נשיכות ? אולי אנחנו לא נותנים לא מספיק תשומת לב?
    ואיך לנהוג כשהוא מושך/נושך.. מה להגיד ? איך לפעול?
    ואיך לנהוג שאנחנו בסביבה של עוד ילדים/הורים ? (זה לא נעים להישאר אדישים כאן.. כי זה לא פייר כלפי ההורים האחרים ..)
    העניין ממש מתיש אותנו ואנחנו רק בהתחלה. כולם אמרו לנו שזה מותאם גיל , וזה צריך להפתר תוך תקופה קצרה.. מה שלא קרה.. אולי אנחנו נותנים לא מסרים מבלבלים?
    הרופא ילדים שלנו .. אמר לנו לשים אותו בעונש של 15 דק אחרי כל פעם שהוא מושך/נושך.. ניסינו את זה כמה ימים .. היה נראה שזה לא עוזר .. ועזבנו את זה

    אודה מאוד מאוד לעזרה הכוונה/הארה :)
    תודה גדולה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-4 חודשים מושך בשיער ונושך - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    30/04/2016

    שלום אורן,
    מדובר בילד צעיר מאוד, למעשה תינוק. בגיל הזה, התגובה שלכם להתנהגות צריכה להיות מיידית וברורה. כשהוא נושך או מושך בשיער, להגיד מייד שזה אסור ולקחת אותו מהמקום. הוא כניראה בודק מה הגבולות שלו, מה הגבולות של הסביבה ואיך הוא יכול להשפיע על הסביבה, כל אלו התנהגויות תואמות גיל. אני לא חושבת שצריך לתת לו ממש עונש או להגיב לאחר זמן, הוא צעיר מדי בשביל להבין את הקשר. לכן, התגובה צריכה להיות מיידית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרובי משפחה והקשר ביניהם- מה לעשות?
    אלה
    27/04/2016

    שלום, הילדים שלי בגילאים של ילדי קרובת המשפחה. קרובים מאוד יחד לשני ונפגשים די הרבה. הקשר הרגשי שלהם משפיע ואני שומעת הרבה- למה הם לא ואנחנו כן וכדומה.
    הילדים של קרובת משפחה מתנהגים לא כפי שאני מחנכת את ילדיי ואני מרגישה שהדבר משפיע לשלילה על אופן התנהגות של ילדיי , אינני מרוצה בכך.
    כיצד לנהוג במקרה ? לאחרונה התחלתי לצמצם את המפגשים שלנו .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרובי משפחה והקשר ביניהם- מה לעשות? - תגובה

    מיכל ארנרייך
    27/04/2016

    עצה אחת היא לנהוג כפי שנהגת- לצמצם את כמות המפגשים. יש הבדל האם הם נפגשים בתדירות גבוהה או נמוכה- בחגים וכד'.
    אפשרות נוספת היא לדבר על כך בבית- אם הילדים בגיל המתאים, שיש דברים שעושים עם הבני דודים ויש דברים שלא עושים בבית. או, בבית שלנו אנחנו מתנהגים אחרת. אפשר גם בצורה עדינה אך תקיפה לומר תוך כדי הסיטואציה עם בני הדודים שאנחנו לא מתנהגים כך, לא מרביצים וכד'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבים בין אחים - האם כדאי להתערב?
    אמא
    20/04/2016

    היי,
    יש לי ילד בן 4.8 חודשים ובן שנתיים ו-3 חודשים.
    הם משחקים יפה ביחד אבל מחטיפים המון אחד לשני, כמובן שהם שוכחים וממשיכים,אבל לפעמים המכות נראות ממש כואבות, הקטן יכול לנשוך או לצרוח עליו או סתם לזרוק עלינו משחק.
    והגדול יכול פתאום להחטיף לו מכה כואבת אם הוא מפריע,
    כמובן שכל פעם מישהו בא אליי בוכה נורא ומבקשים ניחומים..זה קורה כמה פעמים ביום, אבל הם כן מתחבקים ואוהבים לשחק יחד ומאוחדים.
    השאלה היא איך אני מגיבה לדבר כזה בלי לגרום לאחר להרגיש מקופח?זה לא פשוט,כי לפעמים זה שבא אליי בוכה התחיל להרביץ.
    .....
    שאלה שניה-הגדול ב"ה ילד מאוד פעיל וקפיץ, אני מוצאת את עצמי מעירה לו המון הערות ומתקנת אותו,כמו :למה אתה בועט בבקבוק שלך ברצפה?אחכ אתה שותה ממנו.... ותפסיק לטפס על שולחנות וספות אחיך לומד ממך!(חוץ מזה שזה לא מקובל עליי) את\ה יכול\ה להסביר לי,מאילו דברים להתעלם ומאילו לו?כי אחיו לומד ממנו!
    אני כל כך אוהבת אותם שרוצה רק בטובתם,ולטובת בריאותם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבים בין אחים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    21/04/2016

    האחים הם הסביבה הכי "בטוחה" שלנו. הם לא יכולים להתרחק כמו חברים, והיחסים איתם הם מקור מצוין ללמוד ניהול קונפליקטים.
    אני חושבת שהתערבות ההורים במריבות האחים צריכה להיות מינימאלית, כל עוד הם לא גורמים נזק משמעותי.
    ולגבי התחושה שלך, שאת כל הזמן מעירה להם - אולי כדאי להגדיר עם עצמך את הדברים שהכי חשובים לך, ורק עליהם להתעקש. לארגן לעצמך סדר עדיפויות ברור. הילדים יבינו מהר מאוד את סדר העדיפויות שלך אם תהיי עקבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר שלא מתנהג יפה לבני בשעת משחק משותף
    מאיה
    20/04/2016

    שלום רב,

    בני בן שבע בכיתה ב' ויש לו עם חברו יחסי אמביוולנטיים. לעיתים החבר מתייחס אליו יפה ולעיתים לאו. למשל, כאשר הם שניים הוא מתייחס אליו יפה וכאשר ילד אחר מצטרף הוא מתעלם ממנו כלל, למרות הכל שבני מעיר לו שהדבר פוגע בו מאוד. אוסיף ואציין שהסיטואציה קורית בבית החבר והאם לא עושה דבר בנידון. אינני יכולה לריב עם האם על כך אך מצד שני אינני יודעת מה לעשות בכדי לעזור לו מלבד לומר לו לשוחח עם החבר על רגשותיו, דבר שלא עוזר.
    מה אפשר לעשות כדי לעזור לו להתמודד?

    תודה ,

    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר שלא מתנהג יפה לבני בשעת משחק משותף - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    21/04/2016

    את מתארת סיטואציה מוכרת של שלישיה. פעמים רבות קשה לילדים לווסת את תשומת הלב שלהם בין שלושה, ולא קל להיות הגלגל השלישי.
    יש מקום לתווך את הדברים לבנך, ולהסביר את הסיטואציה. לכוון אותו למפגשים של 2 ילדים או לחלופין קבוצה גדולה יותר, במיוחד אם ברור שהחבר מעדיף את החבר השלישי.
    יש מקום גם לתיווך מבוגר (אולי בשיחה עדינה עם האמא של החבר), ולכוון למשחקים בהם יש מקום לשלושה ילדים.
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 14 שולט בבית ולא מוכן להשיב להורים
    אלכסנדר
    20/04/2016

    שלום רב!
    אשתי עשתה עליה מרוסיה לפני שנתיים, התחתנו ונולדה לנו בת. הבן שלה בן- 14.5 משליט לנו טרור בבית. הוא רוצה שליטה על הכל, לעשות כל מה שהוא רוצה. אין לו גבולות בכלום. כל היום מול המחשב ואי אפשרי להגביל אותו. חוץ מזה לא עושה שום דבר בבית (סדר, ניקיון, עזרה)- אבל זה לא הכי חשוב.
    בזמן אחרון התנהגות שלו בלתי נסבלת- הוא התחיל לקלל אמא שלו ואותי (קצת), להרים ידיים אליה ואליי. ההתנהגות הזאת הייתה קיימת כל הזמן. אשתי מספרת שהם נתנו לו מקסימום אהבה, אבל כל דבר שביקשו ממנו הוא היה מוציא מהם את כל המיצים עד שהסכים לעשות משהו.
    כרגע המציאות שלו השתנתה- ממספר 1 במשפחה הוא נהפך למספר 3 (אני ואחותו הקטנה- תינוקת.) אבל התנהגות כמו שהייתה נשארה.
    אנחנו פנינו ליועצת בית הספר שהמליצה לפנות לטיפול בריאות הנפש ילדים, אך אני ראה שעו"ס יותר שמה דגשים על הורים, על זה שאין לנו הסכמה לגבי חינוך. אני בעד להגביל אותו בדברים ( וזה מביא להתנהגות אלימה), לנסות לייצר מערכת מתנות ועונשין, אשתי נוטה לאשר לו לעשות מה שהוא רוצה כדי לשמור על שקט בבית.
    אתמול הוא היה צריך ללכת למתנ"ס לשיעורי עזר, הוא ישב מול המחשב ופשוט אמר "אני לא הולך". כל הדיבורים, שכנועים לא עזרו ואשתי ניתקה לו המחשב. הוא הרים אליה ידיים ואני הייתי אמור להתערב ולדחוף אותו הצידה, כי הוא הרביץ לה. אתמול כל היום הוא לא דיבר איתנו, יצאנו להליכה בערב אני אשתי ותינוקת, הוא נשאר בבית. כשחזרנו הוא התנהג למופת, עזר עם אחותו הקטנה, האכיל אותה, ישב בסלון איתנו ודיבר על כל מיני נושאים כמו בחירות בארצ"ב למשל ומצב בארץ.
    היום בבוקר הוא עוד פעם הלך מכות עם אשתי. (לצורך הבהרה - המחשב שלו עבר מחדר שלו לסלון כי אשתי ראיתה חבר שלו בפייסבוק ששם תמונות אלימות ולא מתאימות).
    אני התקשרתי לבריאות הנפש, דיברתי עם פסיכולוג אחר שכרגע המליץ לי להחזיר לו מחשב כדי להשקיט את הבית, והוא יחשוב על איחבון פסיכולוגי/פסיכיאטרי. דיברתי איתו הרבה זמן.
    כמו כן אני רוצה לקבל עזרה כאן- אנו חווים אלימות פיזית ומילולית בבית. אני מפחד להשאיר את אשתי לבד איתו. ופסיכולוג אמר שאם הוא מרים ידיים- נא לערב משטרה. מצד שני אשתי מפחדת מלהזמין משטרה, כי היא אומרת שזה בכלל יהרוס את כל היחסים, אבל איך אפשר להמשיך להיות בסטראס מתמיד ככה במשפחה.
    כמו כן פסיכולוג המליץ לחשוב על פנימיה- דבר שדיברתי עם אשתי והיא נוטה להסכים איתי בנושא הזה.
    הלכתי לעבוד, דיברתי איתו מספר דקות- אמרתי- אנחנו היחידים שאוהבים אותך, המשפחה, אתה לא יכול להרים ידיים כאן.
    כמו-כן הוא לומד מצויין, כל המורים מתלהבים ממנו, הבעיה קיימת רק ובלבד בבית.
    בניתי מפת לידה שלו (אני רק מתעניין) ובבית -4 שזה בית המשפחה יש מארס ואורן- 2 כוכבים קשים מאוד במיקום הזה ואני ראה את זה במציאות- רק בבית.
    אשמח לקבל תגובות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 14 שולט בבית ולא מוכן להשיב להורים - תגובה

    פז שפירא
    20/04/2016

    הי אלכסנדר,

    המצב שאתה מתאר מורכב וקשה. לכן, קשה לייעץ לך על גבי הפורום. אני ממליצה ששניכם תלכו לתהליך (ולא ייעוץ חד פעמי) של הדרכת הורים אצל פסיכולוג ילדים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשתי מרימה ידיים

    אלכסנדר
    20/04/2016

    כדי שישמר שקט בבית היא רוצה לתת לו לעשות הכל מה שהוא רוצה, ואני לא מסכים עם גישה הזאת. וזה יוצא חיכוך גם ביני לבין אשתי.
    לדעתך בסיטואציה המתוארת יכול להיות שזה דור ההחדש שלא רוצה להקשיב לשום דבר, תקוע על היום במשחקי המחשב ועל כל דבר קטן עושה מרד- להשאיר מצב כמו שהוא?

    מה יכולות להיות תוצאות של בוגר שכל החיים לא היו לו קווים אדומים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלמנרבין -ס אלקסיר האם מתאים לילדה בת 8?
    jenny
    20/04/2016

    שלום,
    בת שלי שהיא בת 8 סובלת מחרדות לפני שהיא הולכת לישון ובכללי שמלווה בפחדים, כואב לה הגרון, בא לה להקיא, שורף לה בגרון....(קבענו תור למומחה שבוע הבא). הרופאה המליצה לקחת קלמנרבין -ס אלקסיר להרגעה.
    בהוראות השימוש כתוב שלא מיועד לילדים מתחת לגיל 12. למרות זאת הרופאה אמרה שהיא יכולה לקחת 5 מיל' לפני השינה הילדה שוקלת בסביבות - 28 ק"ג.
    האם זה בסדר. זה יכול לעזור לה? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלמנרבין -ס אלקסיר האם מתאים לילדה בת 8? - תגובה

    פז שפירא
    20/04/2016

    הי ג'ני,

    בעניין זה רק רופא יוכל לתת לך תשובה מוסמכת. במידה ואינך משוכנעת מהמלצת רופאתך תוכלי לבקש חוות דעת נוספת אצל רופא אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להניע עשייה אצל ילד בן שמונה
    maya
    19/04/2016

    שלום רב,
    בני בן 8, לומד בכיתה ב'. ילד מקסים ואהוב, מצליח בלימודים וזוכה להכרה ביכולותיו והשיגיו מהמחנכת. לאחרונה, מביע תסכול מכך שלכאורה לא מגיע להישגים. לדוגמא: "הייתי רוצה לקבל תעודת הצטיינות אבל אני כנראה לא טוב מספיק כי ילד אחר קיבל ולא אני"... "ילדה מהכיתה קיבלה תעודה על פעילות בנושא החודש, ואני לא." ... "מה אני יכול לעשות? אני רק ילד שאוהב לשחק ולראות טלויזיה" ... בפועל, הוא עושה את כל המוטל עליו בביהס ואכן ההישגים שלו טובים, ולכן קשה לי להמחיש לו מהו המאמץ הקטן הנוסף שעליו לעשות על מנת לבלוט יותר ובאמת להצטיין. איך אוכל לעזור לו ולעודד אותו לעשות מאמץ נוסף על מנת שיתרגם את היכולת למעשים?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להניע עשייה אצל ילד בן שמונה - תגובה

    פז שפירא
    20/04/2016

    הי עינת,

    ראשית, כדאי לעודד את בנך על המאמץ שלו ועל הרצון שלו להצליח ולהצטיין. שנית, אולי אפשר לפנות יחד איתו למורה ולקבל ממנה פידבק ולהבין ממנה מה חסר על מנת שיוכל לקבל הכרה והצטייינות בתחום מסויים. אולי יהיה אפשר לבחור משהו בו הוא טוב במיוחד ולעבוד איתו על פרוייקט/פעילות במטרה לקבל הכרה בנושא.

    מעבר לכך, נשמע שבנך זקוק לחיזוק בטחונו העצמי. האם הוא הולך לחוגים? אם לא, כדאי לבחור יחד איתו חוג בתחום בו הוא טוב על מנת שיוכל להמשיך ולפתח אותו ולחוש יותר בעל ערך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה+3 נפצעה במקלחת ומאז לא מסכימה להתקלח
    אורטל
    19/04/2016

    לפני 3 שבועות נפל על בתי בת השנה +3 דלי של ספונג'ה והיא נפצעה בראש (הדלי היה כמעט ריק), נהיה לה פצע קטן אבל ירד הרבה דם, היא ואני כמובן מאוד נלחצנו.
    מאז היא לא מסכימה להתקלח.
    אני מקלחת אותה כרגע רק כשאני איתה במקלחת ומרימה אותה עליי וגם אז איך שאני מפעילה את המים היא מתחילה לבכות. היא עם מוצץ בפה וחיתול בד ביד (חפץ המעבר שלה). ניסיתי לקנות משחקים למקלחת כאלה שנדבקים לקרמיקה, היא הסתכלה על זה איזה פעמיים בזמן שאני מסבנת אותה ואין מים, אבל ברגע שאני מפעילה את המים היא מתחילה לבכות ולצרוח... אני לא יודעת מה לעשות? אשמח לכל עזרה, עצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה+3 נפצעה במקלחת ומאז לא מסכימה

    פז שפירא
    20/04/2016

    הי אורטל,

    באופן כללי, גישתך לעניין טובה: את מנסה להרגיע אותה ויחד עם זאת לא מוותרת לה ומעודדת אותה להתמודד.

    מעניין אם רעש המים הוא טריגר ללחץ של ביתך. אם כן, אולי ניתן לקלח אותה באמבטיה - להכין את האמבטיה מראש, בלי שהיא נמצאת בחדר האמבטיה כדי שלא תשמע את רעש המים. בזמן שהיא בוכה כדאי להגיד לה שהמקלחת קצרה וכבר מסתיימת ואולי אפילו לספור יחד עד 20 ולסיים את האמבטיה - כך היא תדע למה לצפות ועד מתי היא צריכה להמשיך להתמודד.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, אבל היא בת שנה...

    אורטל
    20/04/2016

    תודה על התגובה אבל היא בת שנה ו-3 חודשים... היא לא מדברת עדיין.
    ושכחתי לציין שיש לנו דוש לא אמבטיה :(.
    ניסינו לקלח אותה אצל חמותי באמבטיה והיא גם בכתה... אבל אנסה שוב אצל חמותי והפעם נמלא לה אמבטיה.. אולי זה יעבוד :/
    את חושבת שיש אולי איזה צורך ללכת לאיזה טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, אבל היא בת שנה... - תגובה

    פז שפירא
    20/04/2016

    הי אורטל,

    ראי תגובתי המתוקנת. לדעתי אין מקום לטיפול אלא להמשיך ולהגיב אליה כפי שאת עושה כיום. חשוב לשדר רוגע ובטחון בזמן המקלחת. זה מתסכל אל עם ההתמדה ייתכן מאוד שיגיע שינוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור בלשון נקבה ילד בן שנתיים ו 9 חודשים
    מאיה
    11/04/2016

    שלום רב,
    הבן שלי בן שנתיים ותשעה חודשים, מדבר שוטף, ורבלי מאוד.
    בחודשים האחרונים החל לדבר על עצמו בלשון נקבה. כאשר הוא פונה לאחרים הוא פונה לפי המגדר הנכון וגם לגבי חפצים יודע להבחין בין זכר ונקבה.
    למיטב זכרוני זה התחיל לאחר לידת אחותו שאוטוטו בת חמישה חודשים.
    האם הדבר דורש טיפול? האם מומלץ לתקן אותו? כרגע אני פשוט חוזרת על מה שאומר אבל בלשון זכר.
    אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיבור בלשון נקבה ילד בן שנתיים ו 9 חודשים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    11/04/2016

    אין צורך להיבהל. יתכן וזה יחלוף מעצמו- אולי הוא מנסה לבדוק את ההבדלים. אפשר לומר לו, מעניין שאתה בוחר לדבר ככה. אבל בלי נזיפה או תוכחה אלא רק לציין עובדה. ולראות מה תגובתו לכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    מאיה
    12/04/2016

    כשאמרתי לו מה שהמלצת הוא לא הגיב. שאלתי למה אתה אומר צריכה (לדוגמא) אז הוא ענה ״כי אני בת״. האם יש מה להסביר לו או להתעלם בינתיים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה - תגובה

    מיכל ארנרייך
    16/04/2016

    היתי מציעה בינתיים להתעלם, לא לצחוק עליו אלא לומר לו אתה נולדת בן אבל כרגע אתה מרגיש צורך להיות בת, לדבר כמו בת וכו'.
    אם הסוגיה ממשיכה להציק לכם אפשר לקבוע אפילו פגישת יעוץ חד פעמית להדרכת הורים בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה - תגובה

    מיכל ארנרייך
    16/04/2016

    היתי מציעה בינתיים להתעלם, לא לצחוק עליו אלא לומר לו אתה נולדת בן אבל כרגע אתה מרגיש צורך להיות בת, לדבר כמו בת וכו'.
    אם הסוגיה ממשיכה להציק לכם אפשר לקבוע אפילו פגישת יעוץ חד פעמית להדרכת הורים בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה פתאומיות של ילדה בת שנתיים
    נופר
    11/04/2016

    כבר מזה שלושה ימים בתי בת השנתיים מסרבת ללכת לישון וצורחת ללא הפוגה. ניסיתי להרדים אותה על הידיים, לשבת לידה, אך היא לא רוצה לישון, אלא רק איתי במיטה שלנו. בימים האחרונים התגלו אצלה פצעים בפה שממש הפריעו לה לאכול ולהיות שמחה, אך השינוי החד בבעיות השינה התחיל לפני 3 ימים. לפני כן גם לא ששה ללכת לישון, אך לא התנגדה כששמתי אותה במיטה שלה וראתה את שתי אחיותיה הגדולות הולכות לישון גם הן.
    אשמח לעזרה דחופה, אובדת עצות ועייפה...
    תודה לעונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה פתאומיות של ילדה בת שנתיים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    11/04/2016

    יתכן והפצעים בפה קשורים לבעיות השינה, יכול להיות שהיא מגיבה כך בגלל הקושי והסבל ורוצה להיות צמודה אליכם ואולי גם מפחדת ממה שעובר עליה.
    עם כל ההבנה והטיפול בה, כדאי להחזיר אותה למיטה שלה ופשוט להיות לידה יותר זמן ברוגע ובנחת עד שתרדם , אם היא מתעוררת שוב לגשת אליה ולהרגיע והכל במיטה שלה תוך כדי הבנה ואמפתיה לקושי שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב חינוך מיוחד אשמח למידע
    טל
    10/04/2016

    היי,
    אשמח. חדעת. מהו חינוך מיוחד בגילאי 3
    מה זה אומר, מיהי האוכלוסייה שנקראת חינוך מיוחד
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב חינוך מיוחד אשמח למידע - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    10/04/2016

    שלום טל
    בתחום החינוך המיוחד יש טווח רחב מאוד. החל מילדים שמקבלים עזרה מקלינאית תקשורת או גננת שילוב כשעה אחת במסגרת שעות הגן, וכלה בילדים שנמצאים במסגרת חוץ ביתית...
    בשני המקרים מדובר על ילדים שנמצאים במסגרת חוק החינוך המיוחד.
    אם תרשמי יותר פרטים, אוכל להתייחס באופן מדוייק יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינול מיוחד חבן שנתיים ושבע קצת רקע

    טל
    12/04/2016

    תודה. ...
    סתם. לרקע כללי
    בני בן שנתיים ושבע
    שובב גדול !
    עכשיו גם משבר גיל השנתיים, הכל זה אני ואני, שלי ושלי, עכשיו ומיד, התקפי כעס. אומרים לי שהוא מרביץ הרבה בגן....
    אני יודעת שבגילאים אלו, אין דחיית סיפוקים. בעלי חושב שיש,
    ונורא כועס אם מבקש משהו מיד ועכשיו ואומר לו שאין ושיתאפק.
    אני יודעת שהפרעות קשב וריכוז עחולות. לעבור בתורשה,
    אני מאובחנת כ- Add , אך ילדי הרבה יותר שובב. לא אגיד היפר אך שובב ותזזיתי.
    יודע לשבת להתרכז במשחק/פאזל/הדבקת מדבקות ל 10-15 דקות ואף יותר. הגננת אומרת שהוא נבון מאוד. היה איחור בשפה, חאט לאט וכל יום עלייה באוצר המילים. איפשהו קצת חוששת שהוא בדרך לחינוך מיוחד. ..האם יש הצדקה לחשש שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינול מיוחד חבן שנתיים ושבע קצת רקע - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    12/04/2016

    אני חושבת שעל פי התיאור שלך, קשה לדעת במה מדובר. אם את מודאגת, פני לאבחון במרכז להתפתחות הילד, ותוכלי לקבל מענה אבחוני וטיפולי. המעבר לחינוך מיוחד אינו כל כך מהיר, למעט מקרים חריגים מאוד, בהם ברור שהילד אינו מתאים למסגרת רגילה.
    יתכן והוא יוכל לקבל סיוע בעת העליה לגן עיריה על ידי גננת שי"ח. לשם כך, עליך לפנות לאבחון על ידי גורם מורשה (פסיכולוג/פסיכיאטר/נוירולוג/רופא התפתחותי), ולהציג את הדו"ח ברשות המקומית אליה את שייכת.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בטיפול בתינוקת מרביצה
    ליה
    09/04/2016

    שלום, אני מטפלת בתינוקת בת שנה וחצי (מגיל ארבע וחצי חודשים.) בתקופה האחרונה אני מרגישה שמאד קשה לי לטפל בה. אני מרגישה שאני נותנת את כל כולי וכמעט לא מקבלת בחזרה (בעבר זה לא היה ככה.) התינוקת מרביצה לי/ לא אומרת לי שלום בבוקר, לא מחייכת ולא רוצה שאתקרב אליה. רק כשההורים הולכים ואנחנו מבלות ביחד היא פתאום מחייכת ולא מוכנה שאעזוב אותה לרגע ואם אני "נעלמת" לרגע היא בוכה. מאד קשים לי המעברים החדים האלה. לרגע אני חושבת שהכל בסדר והכל הסתדר ואז למחרת הכל חוזר חלילה. אני מגיעה למצבים שאני ממש בוכה מזה. הסברתי להורים את המצב ,הם ניסו לשכנע אותי שזה יעבור ושכל המצב בגלל הנסיעה שלהם לחו"ל אבל הדגשתי שזה מאד קשה לי ושאני מעוניינת לעזוב. בנוסף, הם טענו שהתגובה שלי ממש לא הגיונית כי מבחינתם אני נעלבת מתינוקת. לצערי הם לא קיבלו את התפטרותי בעין יפה ואמרו שאני מענישה את הילדה /שהם פגועים ומאוכזבים ממני. בנוסף- טענו שאני "הופכת את הילדה למפלצת" (משפט שלהם) וזאת רק בגלל שאמרתי שהיא מרביצה לי ולילדים בגינה והנושא לא מטופל ( הם לא בעד עונשים וטוענים שצריך רק לומר לה בלחש שאסור להרביץ אבל זה ממש לא עוזר ואמרתי אינספור פעמים.) היא הרביצה לי ושיתפתי אותם בכך שהפעם בחרתי להעניש- שמתי אותה במיטה ל-2-3 דקות והסברתי לה שני מענישה אותה כי הרביצה לי ואסור להרביץ. היא בכתה 2-3 דקות , לקחתי אותה וחיבקתי אותה והסברתי לה שלא מרביצים , שאני אוהבת אותה אבל אין ברירה ואני חייבת ללמד אותה שלא מרביצים אך ההורים טענו שהדרך שבחרתי לא מקובלת מבחינתם. הדגשתי שההסברים והדיבורים לא עוזרים אבל אם זו החלטתם אני מכבדת אותה. בנוסף - להגיד שאני משווה את הילדה למפלצת זה משפט ממש חמור בעייני. הם יודעים כמה אני אוהבת אותה וכמה דואגת לה, מדוע בחרו דווקא במשפט הזה?!? איני יודעת איך לפעול כרגע. אני לא יכולה להשאר במקום שלא טוב לי ומצד שני לא רוצה לאכזב את המשפחה ובעיקר את הבנות (יש לה שתי אחיות שקשורות אליי מאד.) בנוסף- אם היחסים בינינו מסתיימים כך זה כנראה אומר שלא נחזור להיפגש. אני חושבת על התינוקת שלא תבין לאן נעלמתי לה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בטיפול בתינוקת.... אשמח לעיצות - תגובה

    מיכל ארנרייך
    09/04/2016

    שלום, נראה לי שהתכתבנו בעבר על הקשיים בטיפול בתינוקת. מתיאורך נשמע שהיחסים בינך לתינוקת ולהורים טעונים רגשית- מצד שני הצדדים.
    במצב כזה טעון אני סבורה שכדאי לסיים את ההתקשרות. להחליט מתי נפרדים להיפגש לפרידה אפילו לומר לתינוקת מילות פרידה כפי שאת נוהגת במקרים אחרים. ולסיים את הקשר ביניכם שגורם לעוגמת נפש רבה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה אבל ההורים צודקים...

    דני
    12/04/2016

    "להעניש" תינוקת בת שנה וחצי ולחשוב שזה יעזור כנראה אומר שאת לא מבינה כמה דברים בסיסיים בטיפול בתינוקות. זה גם כן נשמע שאת נעלבת מהתינוקת...אולי את יכולה להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לך להבין כמה דברים על שלבים התפתחותיים מה שימנע את העקשנות שלך לעזוב. את פשוט טועה לדעתי מתוך בורות וחבל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אצל ילד בן 5 שנראית לא נורמטיבית
    דנה
    08/04/2016

    שלום !
    אני אמא לילד בן חמש וחצי שמאז ומתמיד יש לי תחושה שמשהו לא כשורה ,
    עוד בזמן שהיה תינוק עיניין ההצבעה לא היה במיוחד , היה גם עיניין שהוא היה מסובב את הראש בעגלה ( בגיל שנה לערך ) מצד לצד , עד לפני שנה וחצי כלומר גיל 4 היה לעיתים רחוקות מנפנף בידיים , כל הדברים הללו נורא מדאיגים אותי וכששאלתי לעצת מומחה נאמר לי שאם זה לא עקבי אז אין כל כך ממה לחשוש ושזה ילד .
    כיום עולה הנושא החברתי , לדוגמא אם ילדה מהגן אומרת לו בוקר טוב אז הוא מתעצבן , הוא נורא רכושני כשהוא משחק , ראוי לציין שלא הרבתי להפגיש אותו עם ילדים לאחר הגן , כאשר מישהו מהמשפחה ( אבא , סבא , סבתא , דוד ) באים לנשק אותו או לחבק הוא לרוב מתעצבן וצועק די , כשהוא רואה טלוויזיה הוא ממש נכנס בתוך הסרט ואפשר לקרוא לו והוא כאילו לא שומע , לעומת זאת עשיתי בדיקה ואמרתי לו תראה ספיידרמן בא כדי לראות אם באמת לא שומע ואז הוא כן הסתובב , הכל נורא מבלבל אותי ואין לי מושג לי לפנות ומה לעשות , אני מאוד רוצה שאם ישנה בעיה אז לטפל בה אך באופן פרטי ,
    לא רוצה בשום אופן שידביקו לו תוויות :-(
    תודה מראש ממתינה לתשובה המון תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אצל ילד בן 5 שנראית לא נורמטיבית - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    08/04/2016

    שלום דנה, את מתארת סיטואציה מורכבת ומבלבלת. עצם החשש והספק שלך מצריכים בירור. האם גם הגננת מתרשמת מהתנהגות לא נורמטיבית? אם הגננת לא מתרשמת מכך, כניראה מדוברי ותר בחשש שלך. אם גם הגננת רואה שההתנהגויות לא נורמטיבית, כדאי ללכת לאבחון מסודר. אני לא יודעת אצל איזה מומחה היית, אבל תמיד אפשר לעשות הערכה חוזרת. הכתובת העיקרית היא מכוני התפתחות הילד של קופות החולים. במכונים אלו ניתן לעבור אבחון ולקבל טיפול במקרה הצורך (אם כי יש בדרך כלל רשימות המתנה ארוכות).
    אם את חוששת מפניה למערכת הציבורית, אך יכולה לפנות לרופא ממומחה בהתפתחות הילד באופן פרטי. לחלופין, גם רופא פסיכיאטר או נוירולוג ילדים המתמחים בהפרעות תקשורת יכולים לסייע לך להבין במה מדובר, ואולי לשלול את מה שאת חוששת ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום