מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גירושים ומעבר דירה לעיר אחרת- בו זמנית או לחוד?שלי05/04/2016
שלום, יש לי שני ילדים, בני 6.5 ו-4.
אני ואביהם החלטנו כעת להתגרש.
העניין הוא שאינני רוצה להישאר בעיר המגורים הנוכחית כי אין לי שם משפחה, ובעלי כן מתכוון להישאר באיזור.
השאלה שלי היא האם כדאי שמעבר הדירה לעיר אחרת (בסוף שנה"ל) יבואו בה בעת עם תהליך הפרידה שלנו כזוג, או שכדאי שבעלי ייצא מהבית כבר בקרוב (ונסביר לילדים על תהליך הפרידה) ורק בקיץ, כלומר בסוף שנת הלימודים, נעבור דירה, כדי שלא יחוו את שני האירועים הללו ביחד, שכן אולי זה ייצור עומס רגשי גדול מדי עבורם.
(כלומר,לעבור קודם את תהליך הפרידה, ולקראת הקיץ לעבור דירה ועיר).
ברור לי שיהיו כאן קשיים בכל מקרה אך אני רוצה כמה שפחות לערער את תחושת הביטחון שלהם .
אולי אם בכל חודשיים יהיה שינוי משמעותי בחייהם, הם ירגישו שהקרקע נשמטת תחת רגליהם? ולכן אולי מוטב שהכל יקרה בבת אחת?
ובנוסף- האם כדאי כבר עכשיו לספר להם שיהיו שני השינויים האלה?
בבקשה עזרי לי וכתבי לי את דעתך ואם יש צורך תפני אותי בנוסף לגורמים הנכונים- עם מי מתייעצים בכלל בנושאים האלו? מטפל רגשי? פסיכולוג? הדרכת הורים מיוחדת? יש ארגון שעוזר במתן תמיכה רגשית לילדים במקרים כאלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירושים ומעבר דירה לעיר אחרת- בו זמנית או לחוד? - תגובה
פז שפירא05/04/2016הי שלי,
נראה לי שהדבר החשוב ביותר הוא שאתם תסתדרו ותשדרו לילדים שאתם ממשיכים להיות שותפים בגידולם, גם אם אינכם נשארים זוג. האם הגעתם להסכמה לגבי האופן בו תחלקו את הזמן עם הילדים? כלומר, מתי הילדים יהיו אצלך ומתי אצלו? חשוב להגיע להסכמה של משהו קבוע, לספר על כך לילדים מהתחלה ולעמוד בכך. כלומר, אני מציעה שתתחילו עם הסידור שתחליטו עליו ותעמדו בו, בין אם תחליטי לעבור דירה מייד או בהמשך.
לגבי מעבר הדירה, להערכתי רצוי לא לערוך שני שינויים כה גדולים בבת אחת, במידה וזה אפשרי מבחינתך.
בכל מקרה, כדאי להסביר את כל השינויים העתידיים לילדים, תוך שנותנים להם אפשרות להביע את רגשותיהם בעניין.
במידה ותהיי מעוניינת להתייעץ, אני מציעה להתייעץ עם פסיכולוג ילדים. אם תהיה לכם אפשרות להגיע יחד להתייעצות כזו, מה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שש שמחביא בחדרו תחתונים של אחותולילך04/04/2016
שלום !
בני בן שש וחודשיים. בשבועיים האחרונים מצאתי לא פעם בחדרו תחתונים של אחותו הגדולה (בת10). הוא פשוט הוציא אותם מהמגירה והחביא מתחת לכרית . התחתונים נקיים ונשארו מקופלים כפי שהונחו במגירה (ומכאן הסקתי שלא נלבשו...) ופשוט הוחבאו במיטתו.
כל פעם שמצאתי תחתונים פשוט החזרתי אותם למקום ולא עשיתי מזה סיפור.
לפני מס ימים שוב מצאתי שם תחתונים והפעם שאלתי אותו מה הם עושים בחדרו.הוא השיב במבוכה שהוא משחק ״תופסת בלתי נראים״ ושזה משחק שאחותו לא רוצה לשחק איתו,אז הוא מחביא את התחתונים שלה כתגובה...לא כל כך הבנתי,אבל זרמתי איתו ואמרתי שאני מבקשת שיפסיק עם זה.
הערב ,כשנכנסתי לחדרו כדי לכסות אותו נדהמתי לגלות אותו לבוש בתחתונים שלי (!) ,ללא מכנסיים):
מתחת לכרית שלו מצאתי מס זוגות תחתונים שלי...אני לא יודעת מי ומה ...
איל עליי לנהוג?
מאוד פוחדת מהבוקר...איזה מבוכה ירגיש כשאגיע להעירו לגן וישים לב ש״תפסתי״ אותו, איך הוא ירגיש? איני רוצה לפגוע ברגשותיו ולהביכו מחד ומאידך -לא כל כך יודעת איך לגשת לנושא...
אשמח לעזרה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שש שמחביא בחדרו תחתונים של אחותו - תגובה
פז שפירא05/04/2016הי לילך,
זה נשמע באמת מביך ומבלבל עבורך. נשמע לי שבנך מתעניין בלבוש הנשי ואף מעוניין להשתמש בו ואין זה אומר כרגע דבר על נטיותיו המיניות. במידה ואת מרגישה מספיק פתוחה לכך, הייתי מציעה לקנות כמה תחתונים נשיים חדשים ולתת לו אותם אך ולומר שאלה יוכלו להיות שלו אך שאסור לו להשתמש בתחתונים שלך או של אחותו - כיוון שזה לא הגייני ולא נעים עבורו ועבור בני המשפחה להשתמש בתחתונים של אחרים.
במידה וזה לא מתאים לך, תצטרכי לשים גבול ברור בעניין ולא לאפשר זאת. כיצד את שמה גבולות בעניינים אחרים? תוכלי לגייס את הכלים שיש ברשותך גם לעניין זה.
במידה וזה עדיין קשה, ניתן להתייעץ במסגרת של הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינה מתמשכות אצל ילד בן 4דלית04/04/2016
שלום,
בני בן ה-4 מתעורר כבר מס' שבועות בכל לילה, לפנות בוקר ומתקשה להירדם. הוא מבקש שנישאר לישון לידו. בתחילה נרדם מיד אך בלילות האחרונים פשוט מתעורר ומתקשה להירדם. אנחנו כפר עייפים.. מניחה שהסיבה היא פחד להישאר לבד בלילה אך לא מצליחים להתמודד. אשמח להצעות כיצד להתמודד עם הבעיה
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שינה מתמשכות אצל ילד בן 4 - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין04/04/2016בגיל 4 הפחדים מאוד בולטים. ילדים חולמים ומדמיינים ומערבבים דמיון ומציאות. חשוב לסייע לילד לסמן גבול בין דמיון למציאות ("מפלצות אין באמת"), ובמקביל לחזק את התחושה שלו שהוא יכול להתגבר על הפחד, מבלי לבטל אותו. אפשר לתת לגיטימציה לפחד, הילד באמת מפחד, ובמקביל לתת לו את התחושה שאתם סומכים עליו שילמד בהדרגה להתגבר עליו.
אם הבעיה אינה חולפת ומתישה אתכם, פנו לפסיכולוג ילדים לקבלת הדרכה קוגניטיבית-התנהגותית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר קשר עם הדודים ואיך להסביר את העניין לילדה בת 5יעל02/04/2016
שלום,
בעלי ואני לא בקשר עם אחותו עקב אי קבלתה וקנאתה בי(כתופסת מקום וזמן בחיי בעלי) לצערי.
בתי בת ה5 לא מכירה את הדודה ,אך מודעת מהוריו של בעלי על קיומה.
כרגע אני לא יכולה לשנות את הסטטוס קוו שקיים.
אך מה שמטריד אותי, היא העובדה שבתי כבר מבינה שיש דודה לא נוכחת ואני רוצה להבהיר לה בצורה המתאימה לגילה על המצב, על מנת שלא תישאר באפלה ותהיה במצב של חוסר הבנה ותהייה על שקורהעם הדודה הקיימת/לא קיימת.
איך אני יכולה להסביר על המצב בלי לפגוע בה ולתת לה הסבר שטחי אך מספיק ברור כדי להבהיר לה את המצב
תודה, יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר קשר עם הדודים ואיך להסביר את העניין לילדה בת 5 - תגובה
מיכל ארנרייך02/04/2016ההסבר הכי פשוט הוא לומר שאתם לא מסתדרים ולכן בשלב זה אתם לא בקשר. בהמשך אם יהיה שינוי יכול להיות שתהיו בקשר. תהיו פתוחים לשאלות הילדה, מה זה לא מסתדרים והאם עד כדי כך לא מסתדרים שאפשר להיות מנותקים. היא יכולה לשאול ובלי להכנס לפרטים להסביר את רגשותיכם, למשל, שהמצב לא פשוט, שהייתם שמחים לשנותו אבל כרגע בלתי אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 6.5 מתוסכל הרבה ובוכה הרבה וההורים חסרי אוניםגולי31/03/2016
יוני בן 6.5 ילד עדין ביישן וחששן מלא דמיון , נשאר שנה נוספת בגן חובה בשל חוסר בשלות רגשית, אהוב על הילדים ונהנה בגן
יוני מתוסכל בקלות ונוטה לבכות מאוד בקלות. תמיד חשבנו שזה רק ענין של זמן ובגרות וזה יעבור, אז כנראה שלא..
לתחושתי אפילו ישנה רגרסיה בעניין הביטחון עצמי .
אנחנו מאוד רוצים לעזור לו אבל לא יודעים איך
מה לדעתך עלינו לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 6.5 מתוסכל הרבה ובוכה הרבה וההורים חסרי אונים - תגובה
מיכל ארנרייך02/04/2016מומלץ לפנות להדרכת הורים ע"י מטפל/מטפלת ובהתאם להמלצתם לטיפול בילד . כמו כן כדאי להתיעץ עם פסיכולוגית הגן שתוכל להדריך גם את הגננת באשר לסיטואציות ספציפיות המתרחשות בגן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביישנות
גליה03/04/2016לנו יש ניסיון מצוין עם פרחי באך.
אחרי שלא חשבתי שזה יכול לעזור.
השתכנעתי איזה יום ללכת לנטורופטית שמטפלת בפרחי באך.
וחייבת להודות שזה ממש עובד. זה נותן לילד כ"כ הרבה ביטחון ההתאמה אישית
וזה עובד מצוין חוסך המון טיפולים רגשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות תחושתית? עקשנות? גבולות גוף?יעל31/03/2016
שלום,
יש לי ילד בן 4, הוא הבן השני שלי במשפחה מעליו בן ומתחתיו בן.
יש לו כמה סיטואציות שאיני מבינה בהן.
למשל הוא עדיין אינו יודע לנשוף את הנזלת דרך האף החוצה, אלא רק יודע לשאוף פנימה.
כשהוא מסיים לעשות בשירותים הוא יכול לצאת עם התחתונים והמכנסים מורדים, וכשאני מעירה לו הוא מתעלם.
היו 2-3 פעמים שהוא "איים" עליי שאם לא אתן לו מה שהוא רוצה הוא יעשה פיפי על הרצפה. פעם אחת הוא גם עשה. בפעמים הבאות אמרתי לו שאין לי בעיה אם יעשה, ושאולי נשים לו טיטול..
(זאת סיטואציה שהוא ראה בגן אצל ילד ספציפי)
מלבד זאת הוא ילד חם ואוהב מאד. יודע להביע אהבה וגם שנאה.
הוא ילד עקשן. אוהב לחבק, אוהב מגע.
התחיל לדבר רק בגיל שנתיים.
בסביבות גיל שנתיים בדקתי עניין שיש לו רגישות תחושתית.
עשיתי אבחון והיה לו סף רגישות נמוך (אך לא קריטי) שאינו מרגיש כ"כ את הגוף שלו. וצריך לחבק אותו חזק כדי שירגיש את החיבוק למשל.
הוא היה נופל הרבה כשהולך או רץ. נתקע בדברים.
לפעמים כשמקבל מכה כאילו לא שם לב לכאב.
שמעתי לאחרונה על בעיה בגבולות גוף אצל ילדים..
האם זה נשמע מתאים למקרה?
ואם כן מה הטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות תחושתית? עקשנות? גבולות גוף? - תגובה
מיכל ארנרייך02/04/2016לגבי עניין של רגישות תחושתית מומלץ ללכת להתיעצות אצל מרפאה בעיסוק, ניתן לפנות דרך התפתחות הילד בקופת החולים שלכם.
לגבי הרמת הבגדים אם אין קושי מוטורי הקשור בכך, אפשר ללמד אותו להרים ע"י חיזוק של פרסים, לעשות לו מעין "מבצע" ולתת לו מדבקה על כל פעם שזוכר להרים את בגדיו. בהתחלה עם תזכורת ואח"כ באופן עצמאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.5 שתלטנית על הכל!....לרה31/03/2016
שלום,
בתי בת 4.5, בקצרה, היא ילדה שצריכה לשלוט בהכל!, בגן היא צריכה לתפוס חברה אחת (שכבר משחקת עם עוד חברות ולשלוף אותה)ולשחק מה שהיא רוצה, הבעיה שהחברות לא תמיד רוצות לשחק מה שהיא רוצה והיא לא רוצה להצטרף למשחק שלהן, כי זה לא מה שהיא רוצה ואז היא נשארת לבד ו"מטיילת" כך היא אומרת.
גם במשחקים איתנו היא צריכה להחליט אפילו מה אנחנו צריכים להגיד, ועם אומרים לה שלא רוצים ככה היא מאוד כועסת ולפעמיים בוכה חזק...
במשחק שולחן בזמן אחרון היא מרמה כדי לנצח, ואם אומרים לה שראינו אז היא מסבירה שככה זה במשחק ומשנה את החוקים לטובתה...
הגננת אומרת שזה לא שהילדים לא אוהבים אותה אבל היא לא רוצה להצטרף לקבוצה ולשחק משחק שמישהו אחר החליט... אני חוששת שהיא תישאר לבד והילדים כבר יתרגלו לא להיות איתה ולא יהיו לה חברים, אני מנסה להסביר לה שלפעמים משחקים ככה ולפעמים ככה אבל היא לא מוכנה להקשיב...
היא גם מדברת בצעקות ועמים בחוצפה... (אין לה בעיה שמיעה, כשאני מעירה לה על הצעקות, היא אומרת שככה זה הקל שלה...
בצהריים נפגשת עם חברות, אבל בדך כלל אני מתקשרת ויוזמת את הפגישה...
מה אפשר לעשות? איך אפשר לעזור לה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4.5 שתלטנית על הכל!.... - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין31/03/2016שלום לרה,
נראה שיש לך ילדה עם טמפרמנט ברור. ילדה עם כוחות, שיודעת מה היא רוצה, וצריכה עדין ללמוד לעדן את עצמה על מנת להשיג את זה.
הקושי שאת מתארת הוא בעיקר סביב היכולת לשאת תסכול ואכזבה מכך שהמשחק לא מתנהל בדיוק כמו שהיא רוצה.
את יכולה לעזור לה לפתח מיומנויות לשאת תסכול על ידי דיבור אמפתי תוך הצגת ההתנהגות הרצויה. למשל, להגיד משפט כמו, "אני מבינה שרצית לשחק ב... עם..., וזה לא הסתדר. באמת מרגיז שמשהו לא מסתדר כמו שרוצים. בואי נחשוב ביחד איך אפשר לשחק במשהו אחר או עם מישהו אחר", וכדומה.
אם את מרגישה שקשה לך להתנהל מולה, פני למספר פגישות של הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
לרה31/03/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בהתנהגות של ביתי בת שבע וחציאלה30/03/2016
שלום ביתי הבכורה בת 7.5 חוזרת מביהס ומיד רצה למחשב או לטלוויזיה, בזמן הצפייה היא מנותקת לחלוטין ממתרחש סביבה, למרות שהיא תלמידה טובה בחזרתה הביתה לא ממהרת לעשות שיעורי הבית ואני זאת שאומרת לה לכבות את הטלוויזיה ולעשות, חשוב לציין שאני חוזרת על אותם משפטים כמה וכמה פעמים , כועסת ורק לאחר מזה היא מנתקת, בכלל כל בקשה ממנה לוקחת ממני הרבה אנרגיות- עד שהיא עושה משהו- מתארגנת, מתקלחת, מסיימת את השיעורים, הולכת לישון , וכאשר עושה זה יכול להיות בבכי, אני מדברת איתה, כועסת, מסבירה, מענישה , מנסה להפליג ולפנק ולא מגיעה לשום התקדמות או שינוי בהתנהגות- היא מבטיחה ויום למחרת הכל מהתחלה. אינני מסכימה לראות תוכניות של גדולים- כמו אח הגדול ולמרות שאמרתי זאת - היא עדיין רואה(כאשר אני לא ביית וכו') . העונש שהיא מקבלת - זה לא לראות טלוויזיה או מחשב והיא בוכה ומתנגדת ומבקשת סליחה, גם כאשר אנו עומדים בעונש זה לא משפר את התנהגותה. מה לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בהתנהגות של ביתי בת שבע וחצי - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין31/03/2016שלום אלה,
להתנהגות שאת מתארת יכולות להיות כל מיני סיבות. יכול להיות שהיא חוזרת עייפה והמסכים מאפשרים לה מנוחה. יכול להיות שקשה לה להתארגן בגלל הפרעת קשב, ויכול להיות שהיא בודקת את גבולות הבית. חווית "ניתוק" אופיינית במקרים של הפרעת קשב אצל בנות.
עונשים לא תמיד יעילים כשהגבולות לא ברורים. כשמייצרים גבול, חשוב שהוא יהיה מובן להורה ולילד, כולל הסיבות להצבת הגבול, וההשלכות של חציית הגבול הזה. חשוב לנהל איתה שיח ולהסביר את הנושא ואת ההשלכות השליליות של הצפיה המרובה והלא מותאמת בטלוויזיה. בנוסף, קשה לצפות מילדה בת 7.5. שתקח אחריות על עצמה כשהיא לבד בבית בנוגע לבחירת תכנים. ישנם אפשרויות טכנולוגיות לחסום גישה לתכנים מסויימים שיכולות לעזור.
קשה להעריך את מקור הקושי וההתנהלות דרך האינטרנט. אם את מרגישה שהבעיה מתמשכת ופוגעת באיכות החיים, פני להתייעצות עם גורם מקצועי, כגון פסיכולוג או יועצת בית הספר על מנת לקבל הכוונה מדויקת יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בן 6 וחצי -הופעת טיקיםגל30/03/2016
שלום רב , הבן שלי בכיתה א ותקופה די ארוכה (להערכתי חצי שנה) מופיעים אצלו טיקים , כל פעם משהן אחר כמו משיכה באף או הנהון בגרון . זה עובר אחרי כמה שבועות ואז מתחיל משהו אחר. זה קורה בד"כ שהוא אוכל, רואה טלויזיה אך גם בסיטואציות אחרות של התרגשות - אך עלול גם להופיע בסיטואציות נוספות.
אציין שלילד רמת ריכוז מאוד גבוהה לגילו , הוא אוהב מאוד להרכיב פאזלים של מבוגרים (300 חלקים) , לבנות בלגו ואוהב מאוד את שיעורי הפסנתר.
אציין שהתזונה שלו יחסית מאוד טובה - עשירה בירקות ופירות על בסיס יומי ואנו משתדלים כמעט ולא לתת לו אוכל מעובד . התחלנו השבוע לתת לו אומגה 3 כי הבנתי שאולי זה יכול לעזור...
אשמח לשמוע עצה מקצועית . מה עוד ניתן לעשות ? האם כדאי לפנות לטיפול כלשהו ?
אשמח לתשובה מהירה,
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי בן 6 וחצי -הופעת טיקים - תגובה
פז שפירא30/03/2016הי גל,
כיוון שכבר מדובר בתקופה של חצי שנה של טיקים אני מציעה לפנות לפסיכיאטר ילדים על מנת לשקול טיפול תרופתי. כמו כן, במקביל כדאי לחשוב מהם גורמי הלחץ שעשויים להשפיע על בנך ולבדוק כיצד ניתן להפחית ממנו חרדה ולחץ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התגרשנו. האם להימנע מפעילויות יחד?נעמי29/03/2016
שלום רב!
לפני כ8 חודשים אני ובעלי נפרדנו.
יש לנו ילדה מדהימה בת 3.
יש לציין שאנחנו ביחסים מאד מאד טובים.
הזמן שלה עם שנינו מחולק שווה בשווה בדיוק. שאלתי היא, האם יש להימנע מפעילויות של שלושתנו יחד? למשל אם אחד ההורים לוקח להצגה והשני מצטרף? או כשאחד ההורים מתגעגע ורוצה לראות אותה אז הוא קופץ לדירת השני ומבלה איתה קצת זמן? כמובן שבסוף הערב כל אחד הולך לביתו והילדה הולכת עם ההורה שאחראי עליה באותו היום.
האם זה מבלבל אותה? יש לציין שנורא כיף לה עם שנינו. גם לחוד וגם יחד. תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התגרשנו. האם להימנע מפעילויות יחד? - תגובה
פז שפירא29/03/2016הי נעמי,
לדעתי המצב שלכם כיום הוא מעולה. אומנם נפרדתם אך אתם ביחסים טובים ויכולים לבלות ביחד ולהנות מכך. זהו מודל מצויין לילדה, שתלמד שהוריה אינם גרים יחד ואינם זוג אך נשארים חברים ונשארים ההורים שלה בשותפות יפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7 מגיל קטן רכושני ותחרותימלי27/03/2016
שלום,
בני בן שבע מאז שהיה בן שלוש הוא מאוד רכושני לצעצועים שלו. תמיד בתחרות שהוא יהיה הראשון לקבל, להשיג ולנצח.מאוד קשה לו לחלוק עם אחרים. ברצוני לציין שהתנהגות זו בעיקר רק עם אחיו או ילדי בני משפחה אחרים.פחות חברים מבה"ס, צהרון. הוא ילד מאוד חברותי ויש לו הרבה חברים שאוהבים להיות בסביבתו.
אני מדברת איתו המון על זה מאז שהיה קטן אך הוא בשלו.
אנ לא מצליחה להבין ממה זה נובע. לא חסר לו דבר ואפשר לומר שהוא גם דיי מפונק. אודה לעזרתך.
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 7 מגיל קטן רכושני ותחרותי - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין27/03/2016מניחה שהרכושנות איננה רכושנית בפני עצמה. היא מייצגת מקום של תחרות על תשומת לב עם אחים או ילדים אחרים שהקשר עימם "בטוח", כלומר לא יפסיקו להיות בקשר איתו, גם אם יתנהג אליהם לא יפה.
מאחר ומול חברים הוא מסתדר מצוין, זה לא מדאיג במיוחד. מציעה לבדוק את המקומות בהם הוא מרגיש שלא רואים אותו. פינוק לא בהכרח אומר שרואים את הצרכים שלו. לפעמים צריך לבדוק את התסכולים שלו, חשש מכשלון וכדומה.
אם הסוגיה ממש מפריעה, אתם יכולים לפנות להדרכת הורים על ידי גורם מקצועי כגון פסיכולוג או עו"ס קליני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7.5 אומר שהוא רוצה להיות בתדני שובבני27/03/2016
בכמה הזדמניות גם לי וגם לאישתי, בני בן 7.5 אמר לי אבא יש לי סוד, אני רוצה להיות בת, בנוסף הוא ביקש מאיתנו לקנות לו ברבי כמו לבנות בכיתה
אשמח לעצה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7.5 אומר שהוא רוצה להיות בת - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין27/03/2016מצב לא נדיר במיוחד. ילדים חווים כחלק מההתפתחות הזדהות עם שני המינים, ומבטאים זאת באופנויות שונות.
לא בטוח שאפשר בגיל הזה לאבחן נטיות מגדריות או מיניות, אבל בהחלט יש לאפשר לילד לשחק במשחקים שהוא מעוניין בהם, ולהראות התעניינות ואמפתיה לתחושותיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 - התלבטות לקראת אבחון רגשימיטל27/03/2016
שלום בני בן 5, בשנה האחרונה מאותת מצוקות בפן החברתי.
מתקשה בפענוח מצבים חברתיים וחווה תסכול.
יליד דצמבר שנמצא בסימן שאלה אם לעלות לכיתה א.
מחפשת בעיקר אבחון רגשי וטיפול במידת הצורך. כפועל יוצא אשמח לקבל המלצה האם הוא בשל לעלות לכיתה א'
הבעיה היא שאני לא מכירה את המכונים שמטפלים.
אשמח לקבל המלצה ל2-3 מכונים טובים ומומלצים באזור המרכז בכלל וחולון בפרט.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 - התלבטות לקראת אבחון רגשי - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין27/03/2016שלום מיטל,
בגיל 5 ישנם שינויים רבים במצב הרגשי, חלקם נורמטיביים. לגבי הערכת בשלות והערכה מקיפה יותר של מצבו הרגשי, הכתובת הראשונה שלך צריכה להיות הגננת ופסיכולוגית הגן. הן גם אחראיות על ההערכה וההמלצה להשארות של שנה נוספת בגן.
אינני מכירה מכונים ספציפים בחולון, אך השירות הפסיכולוגי העירוני אמור לסייע במצבים אלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולות וצווחות והשפעתן על אופי של הילדמשה26/03/2016
שלום רב,
יש לי בן בן 10 חודשים, אשר מבלה המון זמן עם אמא של אשתי (כמה שעות בכל יום).
אמא של אישתי גידלה בת יחידה והבן שלי הוא הנכד הראשון שלה והיא מתעסקת בו ללא הרף.
שמתי לב שבאינטרקיה שלה איתו היא תמיד מנסה לשעשע אותו ולהצחיק אותו, בין השאר ע"י צווחות וקולות גבוהים וזה ספציפית משום מה מפריע לי מאד...
מנק' המבט שלי כל הצווחות והקולות הללו, יחד עם ההתעסקות הבלתי פוסקת בו והעובדה שהיא בעצמה גידלה בת, יגרמו לו לפתח אופי רך ואני רוצה שיגדל עם אופי של בן, מה גם שכבר מעכשיו הוא נאלץ להרכיב משקפיים וכידוע ילדים בכל הגילאים יכולים להיות עם אכזר...
אני בעצמי מאוד אוהב לשעשע אותי ולגרום לא לצחוק, אבל הצורה הקולנית בה היא עושה את זה כאמור מטרידה אותי.
יש לי מספר שאלות:
- האם יש בסיס ל"מחשבות הטורדניות" שלי? האם זה באמת בעייתי?
- אילו גבולות צריך להציב לה ולנו ע"מ להבטיח (עד כמה שניתן, כמובן) שהילד לא יגדל עם אופי רך מדיי (אני בסך הכל רוצה שיהיו לו אופי של ילד ממוצע)?
- באיזה גיל מתחיל להבנות האופי של תינוק/ילד, זאת אומרת מאיזה גיל היחס שהוא חווה משפיע על האופי שלו שנים קדימה?
תודה ,
משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולות וצווחות והשפעתן על אופי של הילד - תגובה
מיכל ארנרייך28/03/2016התינוק שלך צעיר מאד. בגיל זה חשוב הקשר המגע והאינטרקציה. אם הקשר ביניהם טוב והסבתא מצחיקה אותו אני לא רואה כל סיבה לדאגה או לחשש שמא הוא יושפע מכך לרעה בעתיד. יתכן ויש לך קושי ספציפי עם חמותך אך בהנחה שאתם לקחתם אותה כמטפלת בתינוק, עליך לקבל גם את המגרעות שלה..מה גם שזה מפריע לך אך ממש לא מפריע לתינוק שנהנה וצוחק..
בהצלחה בגידול התינוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד חכם וחברותי בן 10 ש"שונא הכל"ענת25/03/2016
הי,
אני אקדים ואכתוב שהוא ילד מקסים, חכם, בוגר, חברותי ויש לו הרבה חברים, חיובי ומצחיק ומאוד מאוד עקשן, עקבי, יודע מה הוא רוצה ולא מתפשר.
כמו כן, הוא תלמיד טוב והוא הולך לחוג כדורגל.
אבל חוץ מזה הוא "שונא" הכל:
שונא בית ספר, שונא ללמוד, שונא לעשות שיעורים, סובל מללמוד למבחנים, שונא לחשוב ולהפעיל את המוח, כל דבר שקשור ביצירה הוא לא מכון לעשות,
הוא קורא את אותה סידרת ספרי קומיקס שוב ושוב ולא מוכן לשנות,
שונא לצאת מהבית, שונא לטייל, לא חובב אוכל ואוכל את אותם הדברים כל הזמן.
את רוב הזמן הפנוי הוא מעביר על המחשב.
אני מאוד רוצה לטייל איתו, לצאת לטיולים, לים, אפילו סתם לקניון- אין מצב להוציא אותו מהבית.
כל הרפתקה קולינרית יורדת מהפרק. הוא לא מוכן אפילו לנסות, וגם כל בילוי איתו, אפילו בבית, עם משחק קופסה, בלתי אפשרי.
הוא רוצה רק את המחשב.
ניסיתי להגביל אותו אבל או שהוא בוכה שעות, או שהוא לא מדבר איתי, או שהוא מסתכל על התיקרה.
מה עושים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד חכם וחברותי בן 10 ש"שונא הכל" - תגובה
מיכל ארנרייך26/03/2016שלום לך,
נשמע שבנך מאד חושש ומתנגד לנסות דברים חדשים, ולא רק חדשים- נשמע שכל יציאה מהבית כרוכה בקושי מצידו והוא מעדיף להיות סגור בפינה הבטוחה והמוכרת מול המחשב. את צודקת שבילוי של שעות על המחשב הוא לא מומלץ וכדאי מאד שיעשה דברים שונים ומגוונים המרחיבים את תחומי העניין. לא ברור על איזה רקע ההתנגדות שלו כל כך קשה. לכן אני ממליצה לפנות להדרכת הורים על מנת שתוכלי לברר זאת לעומק ולקבל אסטרטגיות התמודדות נכונות איתו. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
