מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מיואשתלילך19/01/2016
הבת שלי בת 4 מאז ומתמיד היתה ילדה מאתגרת בעלת מזג חם אבל בזמן האחרון זה פשוט עובר כל גבול.
טנטרומים על כל דבר קטן וברגע שזה מתחיל יכולה להמשיך לצרוח ןלבכות במשך שעה שלמה!
מתחילה לבכות מכל שטות לדוגמא אם לא קירבתי אותה לשולחן, אם לא הבאתי לה מים ועוד.. ואז כשהיא כבר מתחילה היא בועטת ומרביצה אם מנסים להתקרב, אם עוזבים אותה לבד היא בכלל מתחילה להשתגע. וכשהיא בטנטרום היא כאילו מאבדת את המילים - היא רוצה משהו אבל לא אומרת מה ורק צועקת "את זה" ו "שם" ואני צריכה לנחש מה היא רוצה. .
ניסיתי לדבר ולהסביר, ניסיתי להתעלם, ניסיתי לכעוס, ניסיתי עונשים וניסיתי פרסים וכלום לא עובד!
היא ילדה מאוד חכמה, בגן היא פשוט מלאך, הגננןת לא מאמינות לי שככה היא בבית.
לא היה שום שינוי בחיינו ואני לא יודעת מאיפה זה בא ואיך להתמודד עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיואשת - תגובה
פז שפירא24/01/2016הי לילך,
כרגע באמת לביתך נגמרות המילים כשהיא בהתקפת זעם וקשה לה מאוד לשלוט בהתנהגותה. נסי לגשת אליה כשהיא כך ולחבק אותה. אם זה לא יעזור או אם היא תתנגד לחיבוק אמרי לה שתהיי איתה עד שהיא תרגע. הישארי רגועה והמשיכי להציב את הגבולות שבחרת להציב. לאחר שביתך נרגעת תוכלי לדבר איתה על מה שקרה, איך היא הרגישה ומה היה לה קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת .. עזרה בבקשהלורין19/01/2016
שלום,
יש לי ילדה מנישואים קודמים בת 11 , תמיד היו לי איתה בעיות התנהגות והתפרצויות זעם נוראיות. לא יודע לקבל לא ולא יודעת להפסיד.
בתקופה שעוד הייתי גרושה היא לא הייתה ממש חברותית ולא היו לה חברות. אחרי שהתחתנתי בשנית עברנו עיר והיא התחברה פלאים למקום , לבית ספר , פתאום יש חברות. הבעיה העיקרית היא בבית, הכל צריך להיות רק בדרך שלה וככל שאני מדברת איתה מרגישה שזה לא עוזר ולא מתקדם לשום מקום. באותו רגע היא מצטערת ומבקשת מיליון סליחות . יש לה בעיה לדעתי רגשית מאוד קשה. אין לה צורך בכלום. היא יכולה לא לדבר עם אבא שלה שבוע ימים וזה אפילו לא יזיז לה. וככה זה גם שהיא הולכת אליו היא מתנתקת ממני .
האווריה בבית מאוד מתוחה כל היום אני רק צועקת מהרגע שהיא חוזרת מבית הספר, צעקות, המון בכי, המון התפרצויות זעם כי קיבלה עונש .
שהייתי עוד גרושה הלכתי עם אבא שלה למכון אדלר להדרכת הורים, זה לא ממש עזר לצערי כי גרתי אצל ההורים שלי בזמנו ורק פינקו אותה . היום שאנחנו בבית משלנו אז יש יותר גבולות , גם לקחתי אותה לפני שנתיים לקאוצארית שתנסה לעזור לה להיפתח והיא הייתה שונאת ללכת וכמובן שגם זה לא עזר. אני ובעלי מאוד מיואשים מהאווירה בבית וגם שזה הגיל שמתחיל גיל ההתבגרות וזה יילך ויעשה יותר קשה.
שכחתי לציין שמבעלי היא מאוד מכבדת שהוא אומר לה מילה היא ישר תעשה רק מבט אחד ועושה גם איתו לפעמים היא מתחצפת וישר מתנצלת .
מה עושים? איך מתמודדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיואשת .. עזרה בבקשה - תגובה
פז שפירא24/01/2016הי לורין,
אני מציעה ללכת שוב להדרכת הורים, אצל פסיכולוג ילדים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8מיטל19/01/2016
שלום רב,
יש לי תאומות בנות 8 ( כיתה ב' ). אני יכולה בהחלט לומר, שהן גדלות בבית חם ואוהב ואנו מרעיפים עליהם המון חום אהבה ובטחון. ( אותי גידלו כך ואני מאמינה שילד גדל בריא עם המון המון אהבה ).
בתקופה האחרונה אחת מבנותיי מרבה לצייר לי ולכתוב לי ברכות "ומכתבי אהבה " בגל רגע אפשרי, ותולה על המקרר לפחות 7-8 דפים. עם ציורים לאמא וכמה היא אוהבת אותי ואת אבא....שזה כבר נראה לי מופרז....ששאלתי את בעלי, מה הוא אומר על זה, הוא לא מבין איפה הבעיה? מה רע שהילדה יודעת להביע את אהבתה? והיא נהנית שאת מפרגנת לה על הציורים והמכתבים. אבל אני חושבת מפאן אחר....ורציתי לדעת אם יש לזה איזו משמעות פסיכולוגית שאני צריכה לשים לב אליה.
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8 - תגובה
פז שפירא24/01/2016הי מיטל,
איני רואה כל בעייה עם זה. תהני מהרעפת האהבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מחבקתליאן18/01/2016
בת שלי בכיתה ב׳. בזמן אחרון התחילה לחבק אנשים שהיא לא בקשר קרוב איתם. הורים של ילדים מכיתה שלה ( לא חברים שלה ) , ילדה מכיתה מקבילה שהיא לא בקשר חברי איתה. כששאלתי אותה למה היא מחבקת התשובה הייתה כי היא מכירה אותם. על מה זה יכול להצביע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיבוק מותאם
אילנה מישון18/01/2016ליאן, כפי שטוענים תאורטיקנים שונים בתחום, בהתפתחותו של האדם בכלל והילד בפרט, הוא מצוי במארג של יחסים עם אחרים, ומגלה עצמו באינטראקציה עמם. שילוב זה של הילד עם אחרים, הינו המאפיין הבולט ביותר של ההתפתחות המוקדמת. הצורך בקשר, מגע ואינטגרציה עם אחרים, הוא הדחף המוטיבציוני הבולט ביותר, של האורגניזם האנושי במשך החיים.
מדובר בתקשורת של ילדתך, הבאה לידי ביטוי במקרה זה במגע, שהינה כאמור, חלק מהתפתחותה התקינה. עם זאת, מהווה התנהגותה, בעיני תמרור, הבא להעביר לכם ולעולם מסר. נראה שבתכם מחפשת את החום והמגע, התקשורת המגעית, שאותם, אתם יכולים לנסות ולספק במידה רבה יותר בחיי היומיום שלה.
חשוב, בעיני, השיח עמה, בדרך מסבירה ומכילה ממקום תומך ומבין, והסבר שזה יפה שהיא מפגינה התנהגות אוהבת ומחבקת כלפי כולי עלמא, אולם התנהגות כזו הינה מקובלת כלפי אנשים קרובים, הורים, אחים, בני משפחה וחברים קרובים, (למרות שגם עניין זה הינו תרבותי לחלוטין והננו יודעים שבתרבויות שונות המגע הינו שכיח גם בקרב אנשים שרק עתה הכירו). משמע הצבת גבולות, ברוך, בנועם, ועם זאת נרמול התנהגותה, תוך הסבר, שיח, רוך והבנת מקור התנהגותה.
בהצלחה.
אילנה מישון
עובדת סוציאלית: ייעוץ, טיפול ופסיכותרפיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיווך הורי לחיבוק מותאם
אילנה מישון18/01/2016ליאן, כפי שטוענים תאורטיקנים שונים בתחום, בהתפתחותו של האדם בכלל והילד בפרט, הוא מצוי במארג של יחסים עם אחרים, ומגלה עצמו באינטראקציה עמם. שילוב זה של הילד עם אחרים, הינו המאפיין הבולט ביותר של ההתפתחות המוקדמת. הצורך בקשר, מגע ואינטגרציה עם אחרים, הוא הדחף המוטיבציוני הבולט ביותר, של האורגניזם האנושי במשך החיים.
מדובר בתקשורת של ילדתך, הבאה לידי ביטוי במקרה זה במגע, שהינה כאמור, חלק מהתפתחותה התקינה. עם זאת, מהווה התנהגותה, בעיני תמרור, הבא להעביר לכם ולעולם מסר. נראה שבתכם מחפשת את החום והמגע, התקשורת המגעית, שאותם, אתם יכולים לנסות ולספק במידה רבה יותר בחיי היומיום שלה.
חשוב, בעיני, השיח עמה, בדרך מסבירה ומכילה ממקום תומך ומבין, והסבר שזה יפה שהיא מפגינה התנהגות אוהבת ומחבקת כלפי כולי עלמא, אולם התנהגות כזו הינה מקובלת כלפי אנשים קרובים, הורים, אחים, בני משפחה וחברים קרובים, (למרות שגם עניין זה הינו תרבותי לחלוטין והננו יודעים שבתרבויות שונות המגע הינו שכיח גם בקרב אנשים שרק עתה הכירו). משמע הצבת גבולות, ברוך, בנועם, ועם זאת נרמול התנהגותה, תוך הסבר, שיח, רוך והבנת מקור התנהגותה.
בהצלחה.
אילנה מישון
עובדת סוציאלית: ייעוץ, טיפול ופסיכותרפיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה מחבקת - תגובה
פז שפירא24/01/2016הי ליאן,
נשמע שביתך נמצאת עדיין בתהליך של למידת הנורמות החברתיות וכדאי לעזור לה בכך על ידי הסבר: את מי ניתן לחבק וכיצד כן לתת יחס לאנשים שהיא רוצה להתייחס אליהם במקום בחיבוק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 11מממ15/01/2016
שלום רב
אינני יודעת אם זה המקום לשאול לבקש עיצה...
בני בן 11 לומד בכיתה קטנה (ילד נורמטיבי לחלוטין)יש לו מסורבלות בארכון וכד.
עד כה לא יודע לקשור שרוכים
ניסיתי לא פעם להראות להדגים אך הוא לא קולט
מה עוד אפשר לעשות?
הוא כבר לא ילד מתבגר ואני תוהה עד מתי אקשור בעבורו שרוכים?
בעלי פחות מוטרד מהעניין ,מתי שידע ידע...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן 11 - תגובה
פז שפירא15/01/2016הי,
נסי לפרק את המשימה של שריכת השרוכים למשימות קטנות. למשל - 1. לשים את שרוך ימין על שרוך שמאל. 2. להעביר את שרוך ימין מלמטה ולהשחיל ולקשור. 3. לעשות שתי לולאות משני השרוכים.... וכו'.
לאחר שתפרקי לעצמך את המשימה התאמני איתו במשך שבוע רק על המשימה הראשונה. בשבוע שלאחר מכן או לאחר שאת רואה שהוא יודע את המשימה הראשונה ממש טוב, עברי ללמד אותו את המשימה הראשונה+ השניה.
וכן הלאה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת יד לטיטולחני15/01/2016
בני בן שנתיים ושלושה חודשיים כבר מספר חודשיים מכניס את היד לבולבול גם במהלך היום וגם בלילה ,בלילה שהוא מכניס את היד הוא מוריד את הטיטול מקדימה וכאשר הוא עושה פיפי הפיפי מרטיב לו את כל המכנסיים והחולצה ..אני ובעלי מוצאים את עצמנו מחליפים לו את הבגדים ואת המצעים 3 פעמים בלילה אנחנו כבר מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות ..ישבנו והסברנו לו והוא ילד מאוד חכם ונבון אבל נראה שהוא לא מבין מה אנחנו רוצים ..בנושא זה .לפעמים אנחנו כבר ממש צועקים עליו ??איך צריך להיתנהג? האם התופעה הזאת מוכרת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנסת יד לטיטול - תגובה
פז שפירא15/01/2016בני בן שנתיים ושלושה חודשיים כבר מספר חודשיים מכניס את היד לבולבול גם במהלך היום וגם בלילה ,בלילה שהוא מכניס את היד הוא מוריד את הטיטול מקדימה וכאשר הוא עושה פיפי הפיפי מרטיב לו את כל המכנסיים והחולצה ..אני ובעלי מוצאים את עצמנו מחליפים לו את הבגדים ואת המצעים 3 פעמים בלילה אנחנו כבר מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות ..ישבנו והסברנו לו והוא ילד מאוד חכם ונבון אבל נראה שהוא לא מבין מה אנחנו רוצים ..בנושא זה .לפעמים אנחנו כבר ממש צועקים עליו ??איך צריך להיתנהג? האם התופעה הזאת מוכרת ?
הי חני,
זה לגמרי בסדר שבנך מעוניין לגעת בפין, זה מעניין ואפילו מהנה בשבילו לגעת בגופו. אני מציעה לא לכעוס עליו בעניין. כדאי שתכנסו ביוזמתכם מספר פעמים בלילה להחזיר את הטיטול למקום כשהוא ישן, כדי שתתמודדו עם פחות צורך להחליף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילדה נרדמת אחרי הצהורים-שאלהיעל14/01/2016
שלום
הבת שלי חוזרת הביתה מהגן והיא נרדמת בחמש וחצי
היא לא ישנה בגן,אבל זה ממש בימים האחרונים
מה לעשות אני לא רוצה שתירדם אחרי הצהורים כי בלילה לא תישן
איך אני אמורה להתיחס לזה?
אני מנסה לעורר אותה כשאני מדליקה טלויזיה
אני אמא לחוצה ואני פשוט בדילמה לא יודעת מה לעשות,היא לא מוכנה להתקלח מרוב עייפות,אבל אני לא מוותרת ,המלחמה במשך שעה ואני מותשת כי היא רוצה לישון
מובן לי שהיא עייפה אבל אני רוצה להחזיק אותה עירה עד שבע לפחות,היא גם בימים האחרונים מרוב עייפות לא אוכלת בערב
מה לעשות????
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילדה נרדמת אחרי הצהורים-שאלה - תגובה
פז שפירא15/01/2016הי מירב,
מהי המדיניות של הגננת לגבי שינה קלה בגן? אם אין לה התנגדות כדאי לבקש לאפשר לביתך לישון קצת. אם ביתך נמצאת בצהרונית אפשר לעשות את השינה שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים וחצי : התחיל להיצמד לחיתול בד וממולל שיערגלית13/01/2016
בני בן שנתיים וחצי. לפני מספר שבועות פתאום החל בהרגל חדש: כשהוא שותה מבקבוק הוא ממולל את שיערו, גם כשהוא שוכב במיטה לפני השינה. בנוסף, פתאום התחיל לקחת חיתול בד ולהחזיק אותו ודורש לקחת אותו לגן.
בדקנו עם הגננת והיא אמרה שאין עוד ילדים בגן שעושים זאת.
מה כדאי לנו לעשות כדי להימנע ממצב שהוא "מתמכר" לפעילות ולחפץ הזה ותידרש גמילה אח"כ?
האם נכון פשוט להעלים את החיתולים מהאזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי : התחיל להיצמד לחיתול בד וממולל שיער - תגובה
פז שפירא15/01/2016הי גלית,
זו כנראה הדרך של בנל להרגיע את עצמו וזה בסדר. אני נוטה דווקא להציע שתתנו לו לקחת את חיתול הבד, גם כי ייתכן שזהו חפץ מעבר בשבילו. ניתן גם לתת לו את חיתול הבד כשהוא שותה מבקבוק כי יהיה יותר קל להיגמל מהחיתול מאשר מהעיסוק השיער.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבראננה10/01/2016
הי,
לבני בן השמונה מספר חברים מהכיתה.
לרוב הוא מזמין אותם, כמעט ולא מזמינים אותו.
בשיחה שהיתה לי עם אחת הפסיכולוגיות בבית הספר סיפרה שבגיל זה כבר אמור להיות חבר אחד טוב וקבוע
כמה עלי להתערב או לא... בחברויות שנוצרות .
מתי באמת צריך שיהיה חבר אחד טוב אם בכלל...
תודה מראש.
אננה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבר - תגובה
טל עמיעד11/01/2016שלום אננה
התשובה לשאלה שלך קצת מורכבת, ולא נראה לי שאוכל לספק מענה חד משמעי. מחד פסיכולוגית בית הספר צודקת בכך שבדרך בגיל הזה יש למרבית הילדים חבר או שניים קרובים במיוחד, מאידך, זה שהדבר לא כך אצל בנך לא מצביע בהכרח על בעיה.
השאלה המרכזית היא מה ההתרשמות שלכם ממצבו החברתי הכללי, האם יש לו חברים, האם כשהם מגיעים אליו נראה שהמשחק משותף והילדים מסתדרים ונהנים יחד? איך הוא במפגשים עם בני הדודים? במידה והדברים אכן נראים לכם תקינים אני לא חושב שיש סיבה לדאגה, בגיל הזה בדרך כלל ילדים לא משחקים או מגיעים למי שאינם מעוניינים בחברתו. אם עניין ההזמנה החוזרת משמעותי לכם אתם יכולים לשאול את בנכם אם הוא מוזמן לבתים של חבריו, ייתכן והוא מוזמן ואינו רוצה ללכת או שיש חברים שהוריהם פשוט לא נוהגים להזמין אליהם הביתה.
אפשרות נוספת היא כמובן לדבר עם הילד עצמו ולשאול אותו לגבי תחושותיו ומצבו החברתי, לראות מה נקודת המבט שלו.
מקווה שזה עוזר במשהו
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד מקלף את עור אצבעות הידיים עד זוב דםאבא של...10/01/2016
שלום.
ילדי, בן 10, חברותי, מקובל, פעיל, אהוב.
עם זאת חרדתי ושבלוני.
מקלף את אצבעות הידיים ( כולן ) ללא משים לב,
בזמן משחק כדורסל / כדורגל זה מתגבר.
העור פגוע ומצולק, מקולף עד זוב דם, אני נמנעים מלהעיר
אך זה פוגע בבריאות העור.
עזרתכם והנחיות , בשמחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מקלף את עור אצבעות הידיים עד זוב דם - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי,
כיוון שמדובר כבר בקילוף שגורם לפצעים אני מציעה לפנות במקביל הן לפסיכולוג ילדים והן לפסיכיאטר ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקראת כיתה א'יוסי10/01/2016
הילדה אמורה לעלות לכיתה א' לאחר שנשארה שנה נוספת בגן (לא הייתה מספיק בשלה רגשית).
אני מנסה לעבוד איתה על לימוד אותיות ה א' ב'. היא יודעת לומר את כולם בעלפה מ- א' ועד ת' אך כשאני מבקש ממנה לומר איזה אות זו בצורה אקראית היא לא זוכרת לומר (למרות שהזכרנו אותה שניה לפני)ואז מתחילה מהתחלה את כל האותיות עד שמגיעה לאות ששאלתי. אציין ואומר שיש 4-5 אותיות שהי כן יודעת לזהות ולומר.
אני מודאג שמה יש בעיה כלשהי. האם יש מקום לבדוק או לבצע אבחון כל שהוא ע"י גורם כלשהו?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקראת כיתה א' - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי יוסי,
כדאי להתייעץ עם הגננת לגבי מצבה של ביתכם ביחס לבני גילה. הגננת אמורה לבחון את ילדי הגן ותוך התייעצות עם פסיכולוגית הגן לתת משוב להורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתמודדיםיעל09/01/2016
ילד בן 10 הורים גרושים חי אצל האבא
לאמא אסור להיות בקשר
האבא נכנס לאשפוז בריאותי רציף וממושך
הילד גר בבית שלו עם אחים שלו מטופל ע"י הדודים.
הילד מפגין רצון לשליטה וכח אינו שומע בקול הדודה,בעניין מקלחת,שעת שינה,לא הלך לבית ספר.
התשובה לדודה את לא תחליטי עליי את לא אמא שלי
רק אבא שלי יחליט.
גם כשהאבא מדבר אתו בטלפון הוא לא שומע בקולו.
מה הדרך הנכונה להכניס אותו לתלם ושיקבל מרות
מבלי לתת לו צופרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתמודדים - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי יעל,
מדובר במצב משפחתי מורכב ולכן אני מציעה להתייעץ באופן פרטני עם פסיכולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות התנהגותיות בת 4.4ג'ול07/01/2016
שלום רב,
ילדה בת 4.4
1.לא נרדמת לבד-חייבת שאו אני או בעלי נשכב איתה, אחרת בכי שיכול להימשך שעות...שמעיר את אחותה בת ה 2 וכו. אז עושים כרצונה, למרות שיודעים שטועים-מה לעשות?? אם מרדימים אותה וחוזרים למיטתינו, כעבור שעה-שעתיים, מתעוררת ועוברת אלינו למיטה
2. מקנא לאחותה בת השנתיים. כאשר היא לבד, באופן כללי,אפשר להגיד שהיא ממושמעת. כאשר בסביבת אחותה, פשוט חוסר שפיות... עושה הכל דווקא, צוחקת כמו מטורפת, לא מקשיבה לכלום ומציקה לאחותה. אנו ממש חסרי אונים...בעלי צורח, אני פשוט לא יודעת מה לעשות. מאיימת עליה ומתחילה לספור עד שלוש, אם היא לא עושה כמבוקש,אז אני עוזבת הכל והולכת משם והיא מתחילה לבכות...אני ממש לא יודעת איך להתנהל נכון איתה, על מנת שלא לגרום לה לנזק.
היינו בייעוץ אצל פסיכולוגית פעם אחת, היא אמרה שלסגור אותה בחדר עד שלא נרגעת. ניסינו זאת, היא בוכה עד שהיא מקיעה ועושה פיפי במכנסיים. אני ממש מפחדת לגרום לה נזק ככה...
איך להתנהל נכון? איפה אני טועה? בעלי לא מסכים ללכת להדרכת הורים.
מה לעשות? שנינו עובדים בתפקידים בכירים, המון לחץ בעבודה ובבית בגלל כל עניין חינוך הילדים...
בבקשה תעזרו....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגותיות בת 4.4 - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי ג'ול,
אני מציעה שתלכי להדרכת הורים, גם אם בעלך לא מעוניין ללכת. פגישה אחת בדרך כלל לא מספיקה וצריך לעבור תהליך ארוך יותר עד שמתרחש שינוי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימוד הרדמות עצמאיתעדי05/01/2016
שלום
יש לי תינוק בן חמישה וחצי חודשים שלאחרונה התחלנו יחד כן יועצת שינה שיטת הרדמות עצמאית. עד עכשיו היה נרדם רק על הידיים והתחלנו לנסות להרגיל אותו להרדם במיטה, ולהרים אותו ולהרגיע אותו אם בוכה ולהניח שוב. אתמול היה הלילה הראשון לזה וזה היה פשוט נורא. הוא לא הפסיק לבכות וממש ממש בכה בהיסטריה עד שהשתעל ונעשה אדום, הרגשתי שאני ממש עושה לו רע.
הערב ניסינו שוב אבל רמות הבכי שהוא מגיע אליהן פשוט שוברות לנו את הלב ולקח שלוש שעות עד שנרדם. האם זה מומלץ שיטות כאלה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימוד הרדמות עצמאית - תגובה
פז שפירא07/01/2016הי עדי,
יש כל מיני שיטות שמשתמשים בהם כיום כדי ללמד הירדמות עצמאית. אני משערת שיועצת השינה שלכם משתמשת בשיטה הנקראת "הרם-הורד" שהיא שיטה מקובלת. על פי מה שאני יודעת השיטה לא דוגלת בלתת לתינוק לבכות זמן רב אלא להרגיע ולתת הזדמנויות נוספות להירדמות עצמאית לאחר שהתינוק נרגע.
כיון שרק התחלתם בתהליך, אני מציעה לקחת נשימה ארוכה ובמידה ואתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך על יועצת השינה, ללכת על פי ההנחיות שלה ולפעול בעקביות ובעיקר לזכור שישנם דברים שלוקחים זמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בהתנהגותאימא מודאגת03/01/2016
היי, ביתי בת 8, עד לפני חודש-חודשיים לא ראיתי בעיה קיימת בהתנהגות ( יש פחד אבל כנראה שזה נובע ממקום מגורינו- באזור עוטף עזה). בזמן האחרון הילדה מפתחת כל מיני תיאוריות שונות כגון- אם אגע בשלט של הטלויזיה, אתחשמל וכ"ד. בשבועיים האחרון התיאוריה שלה התחלפה, יש המון לכלוכים וחיידקים באוכל וכל מה שנראה לא מוזר היא לא תאכל ויש ימים שהיא כמעט ולא אוכלת מחשש שמא... כמעט כל דבר מגעיל אותה. אני חייבת לציין שהיא ילדה מאוד חברותית, אסרטיבית ויודעת לענות ובעלת אוצר מילים רחב. אני ממש אובדת עצות!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בהתנהגות - תגובה
פז שפירא07/01/2016הי,
נשמע שביתך סובלת מחרדה ולכן אני ממליצה לפנות לפסיכולוג ילדים בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
