מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- יחסי אחיםאנונימית06/09/2015
היי אני אמא לשני פעוטות האחד בן שנה וחודש והשני בן שנתיים וחצי. הגדול, בן השנתיים וחצי מתנהג באלימות כלפי אחיו הקטן ולעיתים גם כלפיי וכלפי בעלי. אנחנו כמובן מסבירים לו ומחנכים אך זה לא עוזר, הבנו שהתפרצויות האלימות האלו נובעות מקנאה לקטן וגם ניתן לראות זאת בבירור לאור כך שהגדול מחקה את הקטן במצבים מסוימים וכדי לזכות בעוד יחס. השאלה היא מה עושים? כיצד ניתן להתנהג איתו? כיצד ניתן לתת לו להרגיש שהוא חשוב מאוד עבורנו בדיוק כמו הקטן אך עם זאת לא לגרוע מהקטן יחס...? המצב הזה קשה לנו מאוד לאור העובדה שהאלימות שלו כלפי הקטן מאוד רצינית, אם אנחנו לא מסתכלים לרגע הוא עלול לפגוע בו באמת בצורה רצינית.... אז... מה ניתן לעשות? מה מומלץ לעשות? והאם זה תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי אחים - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי מאי,
ריבים אלימים בין אחים הם דבר נפוץ ועם זאת דורש טיפול והתייחסות. כיוון שזה קורה פעמים רבים, אין ברירה ועליכם בשלב זה להשגיח היטב על הילדים וכאשר ישנה אלימות ביניהם יש להפריד ביניהם. אם זה ברור שהאלימות היא רק מצד האח הגדול, כדאי לתת יתר תשומת לב והרגעה באותם הרגעים לבן הקטן. על כך כדאי לחזור כל הזמן תוך העברת המסר ש"בבית שלנו לא מרביצים". זו עבודה קשה שלכם ההורים, אך כדאי לעשותה ולהתמיד בה.
מבחינת מתן ההרגשה לבן הגדול שאתם מתייחסים גם אליו, כדאי להקדיש לו זמן אישי וכדאי להעביר לו מסר שזה גם משתלם להיות גדול (למשל לאפשר לו דברים שרק הוא יכול לעשות ואחיו עדיין לא).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלישת שיער ילד בן שנתיים וחציאיה04/09/2015
שלום, בזמן האחרון בני בן השנתיים ו 7 התחיל מנהג מוזר - מושך את שיערו מוציא שיער ומלפף סביב המוצץ שלו ומכניס לפה....הוא עושה את זה המון
מה שקורה שהמוצץ מתמלא בשיער ואני מודאגת מההתנהגות הזו
על מה זה מעיד? יש ממה לדאוג?? איך מטפלים בעניין?
בזמן האחרון הוא אומר לי שיש שיער על המוצץ שאנקה לו אבל עדיין ממשיך למשוך שיער מראשו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלישת שיער ילד בן שנתיים וחצי - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי,
ייתכן שלהתנהגות זו גורמים רגשיים וייתכן מדובר בגורמים פיזיולוגיים, למשל צורך בגרייה באזור הפה.
כדאי לפנות לאבחון אצל פסיכולוג התפתחותי כדי לבחון את הגורמים להתנהגות ואפשרויות טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב התפתחותילילי03/09/2015
שלום , יש לי ילד בן 2.2 שנה הילדה לא מדבר ולא מוציא מילה אחת מהפה חוץ מאבא וכמה צלילים שיוצאים לו מהפה. מעבר לזה הוא מעוכב בשאר הדברים גם בגן ..רוב הזמן לבד עם עצמו... לא עושה רוב הפעילויות בגן וגם אם עושה זה בדיוק לדקה וזהו.
בבית הילד רואה המון טלוויזיה משוחרר צוחק ומשחק עם צעצועים כמו מכוניות וקוביות, בנוסף משחק בחיבוקים ובתופסת עם אחותו בת ה-4.5. כמו כן הילדה מחוץ לבית צמוד לאמא ואבא ולא מוכן ללכת ס"מ בלי שיחזיקו אותו על הידיים או בעגלה, אין שום בעיות התפתחותיות מבחינת הליכה הולך תקין ורגיל. פשוט אוהב כל הזמן עלי הידיים ,במידה ומורידים אותו נתפס על הרגליים של אמא או אבא ולא זז ס"מ ובוכה עד שמרימים אותו.
בקרוב יש לי אבחון התפתחותי שלו קלינאית תקשורת+ריפוי בעיסוק.
שאלתי היא מה אני יכולה בנתיים לעשות איתו בבית עד שיתחיל טיפולים. איך אני יכולה לחזק את הבטחון העצמי שלו ולהתחיל לעשות איתו פעולות בסיסיות כמו צביעה וציורים וללוש בצק וכדומה? איך אני יכולה לגרום לו להתחיל ללכת על הרגליים גם מחוץ לבית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב התפתחותי - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי לילי,
טוב שהחלטתם על אבחון של קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק.
נשמע שבנך זקוק עדיים להרבה מגע ולהיות על הידיים וזה בסדר. ניתן לעודד אותו ללכת תוך הצבת יעדים קטנים. למשל, להוריד אותו ולומר לו שילך ברגל רק עד העץ הקרוב ואז תרימו אותו.
לגבי יצירה - זה תמיד דבר מבורך לעשות בבית ומפתח כישורים רבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה לא נרדמת בלילהקרן02/09/2015
שלום רב,
זה מספר ימים (כמעט שבועיים) שבתי בת ה-9 לא מצליחה להירדם בלילות ופשוט יושבת ובוכה כששואלים אותה מה פשר הבכי ומדוע היא לא נרדמת התשובה שלה היא "לא יודעת".
היא טוענת כי היא לא פוחדת משום דבר וכי לכאורה רק קשה לה להירדם.
הבכי ממשיך למשך שעות או עד שאנו אומרים לה לבוא לישון איתנו או עם אחיה בחדר שלו ואז היא נרדמת תוך מספר דקות.
שוב - לטענתה היא לא בוכה כי היא רוצה לישון עם מישהו אלא פשוט קשה לה להירדם.
עליי לציין כי היא ילדה בוגרת מאוד לגילה וכי תופעה זו החלה רק לאחרונה וללא שום שינוי סביבתי או הסבר "הגיוני".
אשמח לפיתרון
ממני הלא ישנה בלילות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה לא נרדמת בלילה - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי קרן,
האם ישנם שינויים נוספים בהתנהגותה של ביתך? האם היא אוכלת טוב? האם היא נפגשת עם חברות וממשיכה בפעילות כרגיל בבית הספר ואחר הצהריים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא - הכל רגיל רק השינה השתנתה פתאום
קרן10/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא - הכל רגיל רק השינה השתנתה פתאום - תגובה
פז שפירא01/10/2015אם כך - אני מציעה להמשיך ולעזור לה להירדם, אך עדיף לשבת לידה כשהיא במיטתה עד שנרדמת ולא להציע לה לישון איתכם או עם אחיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד הכי גדול בןמיכל02/09/2015
שלום רב,
הבן שלנו הוא בן שנתיים וחמישה חודשים.
בשנה שעברה הוא היה המשפחתון עם 7 ילדים נוספים. הוא היה בין הצעירים.
השנה הוא ממשיך באותו משפחתון, אך 5 ילדים גדולים עזבו לגן עירייה ובמקומם באו קטנים- בין גיל חצי שנה לשנה ותשע חודשים.
הוא הילד הכי גדול בגן!
יש רק ילדה אחת בגילו.
אודה מאוד להמלצה- מה לעשות.
מצד אחד הגננת מעולה, אחראית ואוהבת
מצד שני , הילד שלנו מאוד מפותח שכלית, שר, מדבר, מרכיב פאזלים.
אנו חוששים שזה יפגע בהתפתחותו.
ממש נשמח לשמוע את חוות דעתם של איש/ת מקצוע:
האם כדאי להעביר אותו לגן אחר איפה שיש יותר ילדים בגילו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד הכי גדול בן - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי מיכל,
נשמע שבנך אוהב את הגן והגננת ולטעמי דווקא ניתן להפיק הרבה מאוד מלהיות הילד הגדול בגן. רק כדאי לבדוק עם הגננת שהיא מסוגלת לתת לו אחריות שאין לילדים האחרים ולפתח אותו באופן אישי מבחינה קוגניטיבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיסוק אובססיבי ברפואה וניתוחיםארז30/08/2015
בת 9 שמתעניינת ברפואה
בערוץ לוגי בטלויזיה יש סדרה בשם אאוץ על פציעות ניתוחים ועוד כל מיני נושאים של אנטומיה או תפקוד. היא מקליטה ורואה כל פרק כמה פעמים - עניין של שעות לא מעטות במהלך היום
כל מה שקשור ברפואה בחדר מיון או בית חולים מעניין אותה.
את הידונים (צמיד ליד שמצמידים במהלך אשפוז) היא שומרת לבובות שלה שמאושפזות אבל יש הסכמה ביננו שזה בגלל שעכשיו נולדו ולא בגלל מחלה,
לפני חודש לפני אשפוז כשהחדירו לה פרפרית היא הסתכלה בדיוק מה הרופא עושה וגם העירה לו תוך כדי שהוא לחופר לה ביד וכנראה לא מצליח למצוא וריד.
ועכשיו היא השאירה את המחשב באמצע סרט "סיפור סרטן המוח שלי" לפי מה שראיתי זה ספורטאי שחלה ותיעדו את כל המחלה והניתוחים שלו.
בשנה הבאה היא רוצה להשתתף בחוג רפואה (בשנה שעברה השתתפה בחוג ביוטכנולוגיה אבל לא היה משהו אובססיבי)
צריך לציין שהיא סוכרתית סוג 1 וגם אמורה לעבור בקרוב ניתוח באוזן
כשהיא משחקת עם חברות או עם האחים שלה זה לרוב לא בנושא בית חולים.
כל העניין קצת מתחיל להדאיג.
האם יש סיבה להתערב ולרסן/לטפל בהתעניינות הזו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיסוק אובססיבי ברפואה וניתוחים - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי ארז,
נשמע שביתך עוסקת בנושא כיוון שהוא מאוד קרוב לליבה ולחוויות שלה בעולם. היא סוכרתית ועברה בעצמה ניתוח ודרך העיסוק הרב היא מתמודדת עם הקשיים ומנסה לבנות לעצמה נרטיב בנושא.
אני מציעה דווקא לשוחח איתה על החוויות האישיות האלה שלה ולהבין מה היא מרגישה כלפיהן. כדאי להיכנס איתה לתוך העולם הזה: לשחק איתה ולצפות איתה בתוכניות האלה.
במידה ותרגישו שהמעורבות שלכם בנושא לא עוזרת, תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע ולבחון את האפשרות שהיא תעבד את החוויות והקשיים האלה בתוך טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילים רעותמימי29/08/2015
בני בן ה 8 אומר מילים לא טובות סתם מהפה ללא קשר לכלום,
הסברנו לו ואינו מפסיק
מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מילים רעות - תגובה
פז שפירא10/09/2015השאלה עד כמה זה מפריע לכם. האם המילים מכוונות אליכם או שהוא מתנסה באמירתן באופן כללי?
ייתכן שאם לא תקדישו לכך תשומת לב רבה זה יחלוף. אולם, אם זה פוגע באווירה הביתית ומפריע לכם מאוד, תוכלו לומר לו שכאשר הוא אומר את המילים האלה לא בא לכם להיות במחיצתו ולכו לחדר אחר עד אשר הוא יפסיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיבוץ לגןמירי28/08/2015
שלום רב.
בתי בת 4 ועולה לגן ט. חובה. בין הגנים באזורנו יש 2 גנים שהם ט. חובה וחובה יחד, וגן נוסף שהוא ט.ט חובה עם ט. חובה. נרשמנו לשני גני החובה ואילו שובצנו בגן שהוא ט. ט. עם ט.
לאחר מלחמות קשות על השיבוץ, הוא נותר בעינו, ואני מרגישה כי תהיינה לכך השלכות על בתי ועל כן בירורי זה.
היא ילדה מאד מפותחת, הן רגשית והן התפתחותית, מוטורית ושפתית. בכל מעגל חברתי היא נוטה להתחבר עם גדולים ממנה בהרבה ואף עם מבוגרים. ניכר כי היא מתקשרת הרבה יותר טוב עם בוגרים ממנה. בנסיונות להפגישה עם בני גילה, תמיד החברים קופצים מדבר לדבר, ואילו היא סוג של מנסה להתאים עצמה לסביבה שהיא פחות בוגרת. למשל, היא יושבת על פאזלים של 100 חלקים בעניין רב ותשומת לב, צביעה לפי מספרים, כותבת את שמה וכו', הכל מתוך יוזמה שלה בלבד, להתקדם ולרצות לדעת וללמוד.
שאלתי היא מה עלולות להיות ההשלכות על שהייה במחיצת צעירים ממנה, גם בקבוצת הגיל שלה - היא תהיה מבוגרת יחסית.
האין יוביל הדבר לרגרסיות מעכבות התפתחות? אני שואלת זאת כדי לדעת אם להילחם את המלחמה האחרונה והקשה אל מול השיבוץ שקיבלנו, תוך שאני יודעת שמה שאני אחזיק בראשי ישפיע רבות על אופן התאקלמותה והתפתחותה. אני מדברת מאינטואיציה בלבד, והייתי רוצה כאן עיצה פדגוגית שתסבר את אוזני.
בתודה מראש,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיבוץ לגן - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי מירי,
המחקר בתחום מראה על כך שיש עדיפות ברורה לגנים מעורבים מבחינת הגיל וזאת גם לבוגרים וגם לצעירים. הצעירים מרוויחים מודל לחיקוי והתפתחות בכישורים שונים. הבוגרים מרוויחים מבחינה רגשית את האפשרות לחוש שהשיגו הישגים והם כעת גדולים ומבינים. מבחינה קוגניטיבית הגדולים יכולים להטמיע עוד יותר את הלמידה הקודמת ולרכוש למידה חדשה באופן רגוע יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 6אלינור28/08/2015
ביתי בת 6 ילדה חכמה ומאוד דואגת לאחותה בת השנתיים וחצי.בדרך כלל הן משחקות מאוד יפה מתחבקות וכמובן רבות על צעצועים..
מה שקורה ביתי כבר הולכת לכיתה א כבר 3 שבועות וכל יום היא חוזרת עם מכתב להורים שבו כתוב שהיא לא שומעת למורה ולא מוכנה לשבת
ושאלנו את ביתי היא אומרת שהיום לימודים יותר מידי ארוך והמורה מחליטה הכל ואפילו צועקת עליהם והיא לא נהנת ולא רוצה ללכת יותר
ועוד דבר בבית היא מתנהגת כמו תינוקת כלומר שאנחנו לא מסכימים למשהו והיא לא מקשיבה ויוצא שהעלינו את הטון היא ישר בוכה ואומרת שכואב לה ובוכה בצורה מחרידה
כמובן שאנחנו לא מתיחסים וכשהיא מפסיקה לבכות אנחנו ישר מסבירים לה את הסיבה למה אמרנו לא ושהיא קודם צריכה להקשיב ולהגיד לנו מה היא חושבת לפני שהיא מתחילה לבכות
היא לא מוכנה להקשיב ובימים האחרונים התחלנו להעניש שזה בלי טלוויזיה בלי מחשב
והעונש ממש פוגע בה היא לא מפסיקה מלהציק ולהתכנן.כמובן שאנחנו לא נשברים
מה הייתם מצעים לנו לעשות גם בבית הספר וגם בבית ?
תודה מראש הודליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
אלינור17/09/2015אשמח מאוד להתיחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 6 - תגובה
פז שפירא01/10/2015הי אלינור,
האם ההתנהגות בבית היתה תמיד או שגם היא החלה לפני שלושה שבועות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל מומלץ ללינת תינוק אצל האבטל27/08/2015
אנו הורים בהורות משותפת אשר רואים עין בעין את טובת הילד מעל הכול.אנו רוצים לברר מה הגיל המומלץ והרצוי ללינת תינוק אצל האב כאשר בני הזוג גרים בסמיכות אך בנפרד כאשר הקשר בין השותפים להבאת ילד לעולם הוא איכותי וראוי . תודה על התשובה המפורטת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל מומלץ ללינת תינוק אצל האב - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי טל,
להשקפתי ניתן להתחיל בלינה בכל גיל והדבר החשוב הוא שתהיה שגרה של ימים קבועים ושיהיה יחס חם וטוב מכל אחד מההורים ואווירה של שיתוף פעולה בין ההורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל מומלץ ללינת תינוק אצל האב
טל10/09/2015שלום רב, בהמשך לתגובתך ,ברצוני להמשיך ולשאול: כשאת אומרת" בכול גיל " האם זה אומר שכבר בשבוע הראשון לחיי התינוק רצוי שישן גם אצל האב , כאשר האם והאב מתגוררים בנפרד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל מומלץ ללינת תינוק אצל האב - תגובה
פז שפירא01/10/2015להשקפתי ניתן בכל גיל, אך זה גם תלוי ברצון ובהשקפה שלכם ההורים. למשל, במשפחות שבו האם מניקה אין זה אפשרי שהתינוק ישן לא איתה. העניין תלוי בגורמים רבים, למשל בחלוקת התפקידים ביניכם, בצורך של כל אחד מכם לזמן מסויים עם התנוק ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיניות בני 3נטלי26/08/2015
הבן שלי בן 3, לאחרונה הוא סקרן מתעניין ושואל את כולם האם את בת או בן
הוא לפחות פעמיים ביום מריץ שמות ושואל אותי האם היא בן או בת
והאם יש לה בובול(הוא תמיד שואל אותי על בנות שהוא מכיר-רינה בת?דנה בת?מורן בת? למה?? ידשלה בולבול? למה אין לה?ואומר אוף והוא נורא מתוסכל מזה שאני אומרת לו שלבנות אין בולבול ורק לבנים יש
האם זו התשובה הנכונה לתת להם? האם להגיד מה יש לבנות? אני תמיד משנה נושא ומרגישה שהוא מתוסכל מחוסר הבנה למה אמא בת ואין לה בולבול
חשוב לי לציין שהוא לא שואל על הבני דודים וחברים בנים רק על הבנות/נשים שהוא מכיר
מה עונים לו? והאם זה מראה מהו על המיניות שלו?
תודה רבה על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיניות בני 3 - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי נטלי,
הסקרנות של בנך נורמלית ותואמת את גילו. אני מציעה להסביר שלבנים יש פין ולבנות יש פות. אפשר גם להדגים תוך כדי עיון בספרים על גוף האדם המתאימים לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי התמודדות עם ילדה בת 3 וארבע חורוית26/08/2015
שלום,
רציתי לקבל עזרה בנוגע לבתי,כשאנחנו ברחוב היא יכולה להיעצר בלי שום סיבה ובמשך חצי שעה יש מסע שיכנועים כדי שהיא תבוא איתי,אם אגיד לה שאני הולכת היא לא תבוא אחריי,
בחורף כשירד גשם היא נעצרה ובשום אופן לא רצתה ללכת ,קשה לי לקחת אותה כל הזמן על הידיים ואנחנו הפסקנו עם העגלה לפני כמה חודשים.
כשאני רוצה לצחצח לה שיניים בוקר ערב לוקח לי המון זמן עד שהיא מוכנה
היא לא מקשיבה בכלל,יכולה להעלם לי בפארק וכמה שאני כועסת זה לא עוזר
היא לא מקשיבה לי בכלל ואני מתוסכלת מאוד,היא יכולה במשך חצי שעה לעמוד ברחוב ולא לזוז.מה לעשות?????
עונשים זה לא פיתרון כי זה לא עוזר.
ואם אומרים לה שהיא לא תקבל לדוגמא גבינית ביום שישי אז לא איכפת לה.
איך להתמודד איתה?
בנוסף,כשהולכים איתה לג'ימבורי היא לא משתפת פעולה ולא נהנית כמו ילדים בגיל שלה,
כשאנחנו בגינה עם ילדים מהגן שלה זה אחרת וכיף לה.
יש לה עיקוב התפתחותי של כחצי שנה והיא במעקב
אבל מבחינת הצבת גבולות,זה פשוט לא הולך לי
היא לא מקשיבה בכלל,לא בטון רגוע ולא בטון כועס
לאמא שלה במיוחד ולסבתא
מחכה לתשובות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דבר נוסף
רוית26/08/2015כתוצאה מהעיקוב ההתפתחותי היא משחקת עם ילדים שקטנים ממה בשנה ולא עם ילדים בגיל שלה, מחכה לתשובות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר נוסף - תגובה
פז שפירא06/10/2015הי מורן,
את מספרת שלביתך יש עיכוב התפתחותי. האם היא מטופלת אצל פסיכולוגית/קלינאית תקשורת/אנשי מקצוע אחרים?
אם כן, כדאי להתייעץ במסגרת בה אתם מטופלים לגבי הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתענו לי בבקשה
רוית21/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתענו לי בבקשה - תגובה
טל עמיעד30/09/2015שלום מורן,
לאור העובדה שאת מתארת שלילדה יש עיכוב התפתחותי אז קשה לי לייעץ לך באפן מדוייק מבלי לדעת מה בדיוק העיכוב ואופיו, וייתכן והעניין שאת מתארת קשור בכך.
במידה ואין קשר, ניתן לנסות ולעשות לילדה טבלת חיזוקים לגבי משימות שונות ולאט לאט להרחיב אותה, למשל, כל פעם שהיא מצחצחת שיניים בבוקר מהר היא מקבלת מדבקה שהיא מדביקה על הטבלה ואחרי שבוע שהיא קיבלה מדבקות היא מקבלת פרס (לא חייב להיות משהו חומרי, יכול להיות ללכת לגן משחקים או לקבל איזה מאכל אהוב, אין צורך להוציא כספים על העניין).
מקווה שזה עוזר במשהו,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת 7 חרדה לאחיה הקטןיפית26/08/2015
שלום
ביתי בת 7 חרדה מאוד לאח שלה הקטן ומהרגע שהם מגיעים הבייתה מהמסגרות החינוכיות היא לא עוזבת אותו לרגע וגם כשיוצאים יחד מהבית היא לא מתפנה להנאות שלה ורק רוצה לשמור עליו.
יש לציין שלפני כשנה האח הקטן הלך לאיבוד לשעה וחצי באזור הבית והילדה ראתה אותי בהיסטריה...
עם זאת בזמן שהיא בהית ספר או אצל חברה היא לא מתעסקת בחרדה לאחיה...
איזה טיפול מומלץ בנושא???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת 7 חרדה לאחיה הקטן - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי יפית,
איך את מגיבה להתנהגותה של ביתך? מה את עושה ואומרת לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת אומרת המון פעמים שהיא אוהבת אותשיר24/08/2015
שלום
הבת שלי בת ה 4 בכמה שבועות האחרונים אומרת לי המון שהיא אוהבת אותי ובאמת הרבה פעמים באופן כבר מטריד
מה אני אמורה לעשות במצב כזה; מה זה אומר ואיך להגיב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת אומרת המון פעמים שהיא אוהבת אות - תגובה
פז שפירא10/09/2015כדאי לחשוב, האם ביתך עושה זאת מתוך צורך רב בתשומת לב ובחום. אם נראה לך שזה כך, כדאי להגביר את מתן תשומת הלב והחום כלפיה. אם ישנה אפשרות לזמן איכות איתה לבד - מה טוב. כאשר היא אומרת לך שהיא אוהבת אותך, אני מציעה לחייך ולחבק אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות כפייתית מינוריתהגר23/08/2015
שלום,
בני בן 5, הוא ילד נינוח חכם ושמח. ללא סימני חרדה נראים לעין וגם מאוד תקשורתי ומפותח רגשית (אם משהו ספציפי מטריד אותו הוא מתמלל ומדבר על זה).
לפני בערך שנה היתה לו תקופה שהיה הולך בתדירות גבוהה ביותר לשירותים. שללנו כל בעיה רפואית, ולבסוף לאחר תקופה זה הפסיק לבד. ביומיים האחרונים (ללא ארוע חריג ברקע) הוא החל לשטוף ידיים בתדירות גבוהה מחשש שנגע במשהו מלוכלך (זה ילד שבשגרה לא מוטרד מלכלוך, שמשחק ונוגע בכל דבר ואוכל עם הידיים..).
האם עלינו לעשות משהו בנידון? או שהתנהגות ספורדית כזו היא סבירה בגיל הזה?
איך עלינו להתיחס (או לא להתיחס) לזה מולו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות כפייתית מינורית - תגובה
פז שפירא10/09/2015ילדים רבים מפתחים טקסים ולרוב הם באמת חולפים. אני מציעה לא להתייחס לכך ולחכות ולראות אם זה חולף. במידה ועובר זמן וההתנהגות אינה חולפת כדאי להתייעץ שוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
