פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מחשבות מציקות
    אמא
    21/09/2015

    שלום פז
    נכנסתי לפורום שאת מנהלת והתרשמתי מתשובותייך
    יש לי ילד מקסים בן 10 ילד עם נשמה טובה הוא משתף אותי בכל דבר כולל כל המחשבות שהוא חושב הוא כועס על עצמו שיש לו מחשבות של קללות בראש ולעיתים משהו בראש אומר לו לעשות דברים בכוונה מיד לאחר מכן הוא משתף אותי ואומר אמא עשיתי משהו לא יפה בכוונה ועכשיו אני מצטער כל הזמן בראש משהו אומר לי לעשות את זה ואני רוצה להוציא את הדבר הזה אציין כי אין איתו בעיות מיוחדות בבית הספר איך אני יכולה לעזור לו ? אנחנו גרים בפתח תקווה האם תוכלי להמליץ לי על משהו שיכול לעזור או שיטת טיפול מומלצת אציין כי אמר לי אמא אני רוצה ללכת למישהו שיוציא לי את המחשבות המציקות האלה תודה והמשך יום נפלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחשבות מציקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות מציקות - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי,

    כדאי לברר מה פשר המחשבות האלה ולשם כך אני מציעה לשוחח עם איש מקצוע - פסיכולוג או פסיכיאטר ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אוטיסט בן 2.5
    הילה
    19/09/2015

    היי
    יש לי ילד אוטיסט בן 2.5 לא מדבר ולא יוזם משחק עם חברים(איתנו בבית יוזם).
    הוא אוהב מגון גדול של משחקים...
    באחד המשחקים יש 120 קלפים שאנחנו משחקים בלי בעיה, בזמן האחרון תמיד הוא מביא לי 2 קלפים עם תמונות של ילדים, מה זה יכול להעיד? הוא תמיד מחפש את ה 2 הספציפים האלה ולא למטרת המשחק המקורי פשוט מגיש לי אותם או סתם מסתובב איתם בבית, למקלחת, למיטה וכו
    אשמח להתיחסותך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד אוטיסט בן 2.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אוטיסט בן 2.5 - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    שלום הילה,
    לאור העובדה שאת לא מתארת את רמת האוטיזם ועד כמה הילד מתקשר עם סביבתו קשה לומר מה משמעות ההתנהגות שאת מתארת, וייתכן גם שאין לה משמעות נוספת. אני ממליץ להתייעץ על כך עם אנשי המקצוע שמלווים אתכם ומכירים את הילד לאורך זמן.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4.5 מפחדת מחפיפת שיער
    גליה
    18/09/2015

    הנכדה שלי בת 4.5 מפחדת בצורה הסטרית מחפיפת שיער זאת למרות שחופפים לה בזהירות בלי להרטיב את הפנים חופפים לה יום כן יום לא לתת לה מנוחה אבל ביום שחופפים היא קמה בבוקר ושואלת אמא היום חופפים ואם עונים לה כן כל היום היא צורחת שלא בא לה לחפוף מנדנדת ולא מרפה וגם אם אומרים לה טוב לא נחפוף היום היא ממשיכה שמא כן יחפפו לה קנינו לה מצחיה מיוחדת שלא יטפטף לעיניים או לפנים היא מצמידה מגבת לפנים ועדין הצרחות זה משהו שאין לתאר. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 4.5 מפחדת מחפיפת שיער

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4.5 מפחדת מחפיפת שיער - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי גליה,

    זה טוב שחופפים יום כן ויום לא לתת מנוחה. חשוב להקפיד שזה יישמר ושלא יהיה מקום למשא ומתן בעניין.

    חשוב לענות לה מייד כאשר היא שואלת לגבי האם זהו היום שבו חופפים או לא. אני מציעה להכין טבלה של ימות השבוע (אפשר לכתוב במספרים 1 - ליום ראשון וכן הלאה כדי שנכדתך תוכל לקרוא להבין בעצמה) וכאשר היא שואלת לגשת איתה לטבלה ושהיא תגיד אם רשום שחופפים או לא (אפשר בימים שחופפים לצייר ציור או להדביק מדבקה של מקלחת).

    באופן זה הופכים את הכללים לגבי ימי החפיפה למשהו קבוע, שאין עליו משא ומתן, שהוא חיצוני (ולא תלוי בהורים או בבכי). וטוב שההורים רגישים ופועלים כדי להקטין את חוסר הנעימות של החפיפה על ידי כל מיני עזרים ושיטות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    גליה
    04/10/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8 חושב על ערום
    רחלי
    18/09/2015

    בני בן ה 8 לפני שבוע סיפר לי שרשם במחשב את המילה ערומות ונבהל מעצמו ומאז הוא אומר לי שיש לו מחשבות רעות שהוא מדמיין אותנו ערומים ואומר על עצמו שהוא סוטה
    יש לציין שהוא גדל בבית עם 3 בנות
    אני ו 2 אחיות שלו
    אנחנו בקשר טוב מאוד עם האבא
    זה שכיח מחשבות כאלה בגילו?
    ומה לומר לילד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 8 חושב על ערום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8 חושב על ערום - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    שלום רחלי,
    ממה שאת מתארת נשמע שהוא בעיקר מבוהל ממה שראה. חשוב בעיניי להסביר לו שאין משהו רע או פסול בעירום, אך שאת לא מעוניינת שיחפש זאת שוב במחשב אלא להפוך אותך לכתובת לשאלות שמטרידות אותו בנוגע לזה. ההתעניינות בגוף שלו ובגוף באופן כללי היא טבעית ומובנת, וחשוב במקרה בו את מתארת לנסות ולסייע לו לא לפתח חרדה או תחושת אשמה סביב מחשבות אלו, שכאמור הן טבעיות ומובנות.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גננת חדשה בגן
    חסוי
    17/09/2015

    שלום,


    הגננת של ביתי בת ה-5 יצאה לחופשת לידה והגיעה גננת אחרת במקומה (הייתה בגן עוד קודם כגננת משלימה)

    לאחרונה ביתי לא רוצה ללכת לגן, היא אומרת שמשעמם לה שם ושהגננת לא נחמדה, היא רוצה ללכת לגן אחר

    בנוסף אבא שלה נמצא בחו"ל ואח שלה התחיל כיתה א' וגם הוא מסתגל לשינוי שקרה לו

    מצב הרוח שלה השתנה מילדה שמחה היא בוכה ומצוברחת

    אני מנסה להקל עלה ומוציאה אותה מהגן בשעות יותר מוקדמות במקום להשאיר אותה עד סוף היום בגן/צהרון אך לא אוכל לעשות זאת עוד הרבה זמן

    איך עליי לנהוג מול הגננת החדשה על מנת להקל על ביתי את השהייה בגן?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גננת חדשה בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גננת חדשה בגן - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי,

    מעניין לשמוע ממך, איך את מרגישה עם הגננת החדשה? אילו רגשות ומחשבות מתעוררות בך כשאת במגע איתה? האם את סומכת עליה?

    חשוב לערוך עם הגננת החדשה שיחה ובה לשמוע ממנה איך ביתך מתנהלת בגן - איך מצב הרוח שלה, מה היא עושה במהלך היום, האם היא משחקת, האם היא יוצרת קשר עם הצוות ועם חברים? חשוב לשוחח עם הגננת החדשה על הדרכים בה היא יכולה להרגיע אותה ולעזור לה במסגרת הגן. כמו כן יש מקום רב, במידה ואת אכן סומכת על הגננת, להעביר את המסר הזה לביתך ולומר לה שהגננת תעזור לה, שהגננת אוהבת אותה וכו'.

    במידה ויעבור זמן וזה לא יעזור, ניתן לערב בעניין את פסיכולוגית הגן - לקיים שיחה עם הגננת ועם הפסיכולוגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממציאה
    חסוי
    17/09/2015

    שלום,

    ביתי בת ה-5 ממציאה לפעמים דברים ומספרת לאנשים שונים כולל לי ובגן לחברות ולגננת כל מיני דברים. בהתחלה האמנתי לה עד שעליתי על זה שלפעמים היא ממציאה.

    האם חלק מההתפתחות בגיל זה ?

    איך כדאי להגיב כשהיא מספרת סיפור שלא בטוח באמת קרה כאילו קרה באמת ?


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממציאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממציאה - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי,


    באופן עקרוני, בגיל הזה ילדים יכולים לספר סיפורים לא אמיתיים, כאקט יצירתי ודימיוני.

    עם זאת, אשמח אם תפרטי קצת, אילו סיפורים היא ממציאה כדי שאוכל לייעץ לך עוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 שאומר לא ועושה דווקא
    תמי
    17/09/2015

    שלום,
    בני בן ה-4 (אחרי בת 6) הוא ילד מאוד נבון ומאוד רגיש לאנשים אחרים, שמח ונעים עם לב רחב מאוד. הבעיה היא שכאשר צריך לעשות דברים (לצחצח שיניים/ לנעול נעלים/ לשבת לאכול/ להתרחץ וכו), הוא קודם גל יגיד לא, או ימצא תירוץ שהוא צריך לעשות קודם משהו אחר ורק אחר כך יעשה את מה שהתבקש. זה קורה המון בבקרים ובערבים כאשר יש לו "מטלות".
    ניסינו במשחקים, ניסינו עם תחרויות, ניסינו עם הסברים (צריך לצחצח שינים כי אחרת יבואו קריוס ובקטוס וכן הלאה). שום דבר לא עוזר. על כל דבר שאנחנו מבקשים הוא מתווכח למה הוא לא צריך לעשות או למה עליו לעשות משהו אחר, או בדרך אחרת (דוגמא קטנה: אני: בוא תיכנס לאוטו צריך ליסוע, הוא: לא רוצה, אני רוצה ליסוע אחר כך/ אני רוצה קודם לראות טלביזיה ואז ליסוע וכן הלאה). כמובן שכהוא מתחיל עם זה אני אומרת בצורה אסרטיבית שעכשיו צריך לעשות מה שצריך לעשות וכשיסתימו הדברים שצריך לעשות יוכל לבחור מה לעשות. רק לעיתים רחוקות זה עובד.
    מה עוד אפשר לעשות?? אני כבר עובדת עצות וחסרת סבלנות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 שאומר לא ועושה דווקא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 שאומר לא ועושה דווקא - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי תמי,

    זה באמת נשמע מאוד מתסכל.
    אני משערת שבנך בדרך זו מנסה להשיג לעצמו תחושה של כוח ושליטה. על כן, אני מציעה לאפשר לו בחירה במקומות בהם ניתן להתפשר עימו אך להתעקש בדברים שחייבים להיעשות.

    לגבי הדברים שצריך לעשות, תוכלי להסביר לו בזמן רגוע שהוא פעמים רבות מסרב לעשות דברים שאת מבקשת, כמו לצחצח שיניים ושאת תיעני לבקשותיו רק לאחר שהוא יעשה את מה שאת ביקשת. למשל, אחרי שתבקשי ממנו לצחצח שיניים הוא יגיד לא ואז המתיני וחכי לבקשה שלו. ואז אימרי: "אני אתן לך רק אחרי שתעשה מה שאני ביקשתי".
    אם תבחרי לפעול כך תצטרכי לפנות יותר זמן ולשם כך להקדים את שעת הקימה והשינה.

    יש אפשרות נוספת - לתת לו לחוש את התוצאות של דברים שאינו מוכן לעשות. למשל - אם אינו מסכים לנעול נעליים, צאו בשעה הרצוייה מהבית, בין אם נעל אותן או לא ואז ייתכן שירצה לנעול את נעליו כדי לא לצאת יחף. אם אינו מסכים לצחצח שיניים - לאחר מכן לא יוכל לאכול ממתקים ואוכל מתוק על מנת לשמור על שיניו. אם אינו מוכן להיכנס לאוטו - אחד ההורים ישארו איתו בבית והוא לא ילך לאותו המקום.
    כל זה גם דורש מאמץ מצד ההורים אך ייתכן מאוד שזה ישתלם בסוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5
    אודליה
    16/09/2015

    שלום,
    יש לי ילדה בת 4.5 וילד בן 6.5. אופיה של הילדה שונה מאוד מהילד והיא נוטה יותר לכעוס ולהתעצבן וכך גם "פותרת" בעיות מול אחיה - באלימות. הילד לא מחזיר לה חזרה כי הוא מודע לכוחו ולכן נאלץ לסבול את האלימות הלא נעימה ואף לבכות.
    וכך יוצא שתמיד הוא "המסכן" והיא "הרעה והאלימה". תמיד היא נענשת וכל הכעס מופנה אליה, אל ללא הועיל. היא חוזרת על כך שוב ושוב.
    יש להם רגעי משחק משותפים לרגעים קצרים מאוד שמסתיימים תמיד במכות מצידה של הילדה ובכי מצידו של הילד וכמובן גם של הילדה בגלל הכעס והעונש שמקבלת.
    אלה סיטואציות החוזרות על עצמן על בסיס יום יומי ופשוט בלתי נסבלות יותר!
    אני מוצאת את עצמי חסרת אונים מולה, וממש לא יודעת כבר איך נכון לנהוג כלפיה.
    העונשים הם ישיבה בחדר מיד לאחר מעשה ולא מקבלת מה שהילד מקבל (ארטיק, תוכנית טלויזיה, ביקור אצל סבתא).
    יש לציין שכשהילדה נמצאת לבד ללא אחיה היא פשוט מלאך, ילדה מקסימה, מקשיבה להורים, ונעים להיות בחברתה. אך בדקה שאחיה מצטרף הכל פשוט נעלם, והיא נכנסת לעמדת מגננה, יכול להיות מקנאה.
    אשמח מאוד מאוד לקבל הכוונה קצרה איך למנוע כמה שיותר את הסיטואציות האלה וגם איך לקרב יותר בין האחים שנראה שממש לא סובלים אחד את השני, לצערי.

    תודה,
    אודליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה - ילדה בת 4.5 - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי אודליה,

    נשמע שאת מגיבה היטב לאלימות מצד ביתך. אפשר גם להבין את ההרגשה שלך שנכנסתם למצב בו הילדה היא תמיד ה"רעה" ושזה לא מצב חיובי.

    לכן, ניתן להכניס גם אלמנטים של חיזוקים חיוביים. למשל, תוכלי לשבת עם ילדיך ולשחק איתם וכאשר הם מצליחים להסתדר (גם אם לזמן קצר ביותר) לעודד אותם. למשל: "עכשיו אתם מסתדרים ממש טוב"..."נעים לראות אתכם משחקים יפה ולא רבים".

    כמו כן, אפשר לדבר עם ביתך לאחר שהיא מרביצה או בזמן רגוע ולומר שאת חושבת שהיא מנסה כך למשוך את תשומת ליבך, אולי כי היא מקנאת ולחשוב איתה על האפשרות שכאשר היא מקנאת או צריכה תשומת לב אישית שתגיד לך את זה ושאת תתפני אליה.

    מעבר לכך, כדאי למצוא זמן איכות עם ביתך, רק איתה ולהסביר לה שזה נועד לגרום לה פחות לקנא באחיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו-4, מרביצה בתור משחק
    אילה
    15/09/2015

    שלום
    יש לי בת מקסימה בת שנה ו4. ילדה שמחה, חייכנית, חברותית. לא בוכה הרבה ולא מתלוננת הרבה. מקבלת המון תשומת לב, חום ואהבה בבית וגם יודעת להיות עצמאית ולהעסיק את עצמה. לאחרונה היא התחילה להרביץ לי (לאמא), ורק לי. היא לא מרביצה מכעס או מתוך תסכול אלא רק כי היא חושבת שזה משחק (נראה לי)- היא מרביצה וצוחקת אחר כך. כשהיא עושה את זה אני מסתכלת עליה במבט כועס ואומרת ״אסור״ או ״אני לא מרשה להרביץ״ בטון כועס, אבל לא צועקת כמובן. לרוב אחרי זה היא ממשיכה להרביץ ולחפש את התגובה שלי
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו-4, מרביצה בתור משחק - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    אם מה שביתך עושה אינו נעים לך ולהרגשתך את מעוניינת להפסיק זאת - אמרי לה שזה לא נעים לך ושאת מבקשת שתפסיק.

    במידה וביתך לא מפסיקה תוכלי להוריד אותה ממך או להתרחק ממנה קצת בכל פעם שזה קורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה שבועיים וחצי בלי הילדים
    מרים
    14/09/2015

    שלום רב
    החלטנו לנסוע ליעד בו לא היינו מאז נישואינו(10 שנים) ובטרם כניסה לתקופה בה לא נוכל לנסוע
    ילדינו בגיל 3.5 ו6. אנו משאירים אותם עם סבא וסבתא עמם הם בקשר הדוק,וישנו אצלם המון כולל שבוע בחופשה אחרת

    האם מדובר בעוול?אשמח למילות הרגעה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה שבועיים וחצי בלי הילדים - תגובה

    טל עמיעד
    25/09/2015

    שלום מרים,
    כמובן שלא מדובר בעוול, ואתם בהחלט זכאים לחופשה ולקחת גם זמן לעצמכם :)
    עם זאת, חשוב להיערך עם הילדים מראש לנסיעה הזאת ולהכיר מראש בכך שייתכנו גם קשיים וגעגועים (שבועיים וחצי הם פרק זמן ממושך גם עבור אדם מבוגר). ניתן להכין מראש עם הילדים טבלה בה יסמנו כל יום שעובר על מנת שיהיה להם קל יותר לדעת מתי אתם חוזרים, בנוסף צריך לחשוב איך ניתן לשמור על קשר, מחד שיחת וידאו הן אמצעי נהדר ופשוט לשמירה על קשר, מאידך הדבר יכול לעורר געגועים רבים יותר, וייתכן כי תעדיפו לשמור על קשר דווקא באמצעות שליחת הודעות קוליות בוואטסאפ, בהן גם הילדים יכולים להקליט את עצמם. ניתן להכין מפה שתראה לילדים היכן אתם נמצאים בכל יום וכל רעיון נוסף שעולה בדעתכם.
    נקודה נוספת נוגעת להיערכות מראש לקשיים ומשברים, ניתן לחשוב עם הילד הגדול (ואולי אף עם הקטן) מה יעזור לו להירגע במידה ויתגעגע, ולהכין מעין טקס או פעילות קבועה שהילד משתתף בבנייתה שיעזור לו להרגע בעתות משבר וגעגוע.
    קחו בחשבון שייתכן גם משבר מסוים עם חזרתכם,
    נסיעה טובה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    נויה
    11/09/2015

    שלום רב
    ביתי בת 7 ילדה מקסימה 7נבונה לפני כחודשיים בערך היתה חולה בוירוסים שונים של שילשולים הקאות ולאחר מכן היתה לה ברונכיט שזה טופל באנטביןטיקה וזה גרם לה לבחילות הייתי אצל הרופא אמר שזה הגיוני ולא להפסיק את הטיפול לאחר הטיפול זה עבר קצת ומאז התחילה אחת לשבוע לומר לי אמא יש לי בחילה בהתחלה נלחצתי מזה והיא ראתה וככה זה המשך עד היום מתלוננת אחת לשבוע על בחילה שעוברת אחרי 10 דקות הייתי כמה פעמים אצל הרופא גם עשה בדיקות הכל תקין אמר לעזוב בנתיים את זה יש לציין ששאלתי אותה מה היא מרגישה שיש ןה בחילה היא לא יודעת ןהגיד והאם זה יכול להיות פסיכולוגי מה אפשר לעשות עם זה אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב - תגובה

    טל עמיעד
    25/09/2015

    שלום נויה,
    מתיאורך נשמע כי ישנו מניע רגשי כלשהו מאחורי ההתנהגות של ביתך. התופעה אינה חריגה וייתכן והילדה מנסה כך לשחזר מעט מתשומת הלב העודפת שילדים מקבלים בדרך כלל כשהם חולים. ניתן להסביר לה כי חשוב לכם להבין מתי היא "חולה באמת" ומתי היא מנסה לומר לכם משהו אחר בדרך זאת ולהציע לה חלופות, למשל: "במקום שתגידי שיש לך בחילה כשאין לך, אז אולי תגידי שמשעמם לך ואת רוצה לשחק/להיות עם אמא וכו'".
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6 שלא מסוגל לקבל לא
    עינת
    10/09/2015

    שלום רב,
    בני בן ה-6 הוא ילד יחיד, בן להורים גרושים המתגורר עימי. היות והינו ילד יחיד זוכה למלוא תשומת הלב. יש לציין כי הינו ילד חכם, דעתן, עקשן ומגיב לכל דבר. שום דבר לא יכול לחלוף מולו מבלי שיגיב. הוא אוהב מאוד שהכל יעשה כרצונו, בעימותים או במחלוקת אפילו עם חברים מתקשה לוותר, אוהב מאוד להתחרות ולנצח. לאחרונה נתקלתי בקושי רב מולו, כאשר מבקשת ממנו לעשות דבר מה והוא אינו מקשיב, כל רגע מבקש עוד זמן ועוד זמן ואינו מבצע את אשר מבקשת מייד ובנוסף כאשר רוצה או מבקש משהו ואני אומרת לו לא, הוא פוצח בבכי ומתחיל לצרוח בקולי קולות זמן ממושך כאשר הוא חוזר על אותה מילה עשרות פעמים בצעקות רמות. בזמן התקף אני מעלה אותו לחדרו מנסה להרגיעו ע"י חיבוק ואמפתיה שמבינה שכועס אך מאידך כאשר קצת נרגע חוזרת ואומרת לו אילו היה מקשיב ומשתף פעולה כל הכעס לא היה קורה. מבקשת עיצה כיצד לנהוג נכון בזמן התקף כעס מצידו, בגין אי היענות לרצונו ומה נכון לעשות או להגיד כדי שזה לא יחזור על עצמו שוב ושוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 6 שלא מסוגל לקבל לא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6 שלא מסוגל לקבל לא - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי עינת,

    התגובה שלך נשמעת לי נכונה - את לא נענית לבקשה שאינך מעוניינת לתת לו, את מגיבה באמפטיה אך גם באסרטיביות.

    כיוון שאת אומרת שזה התחיל רק לאחרונה, אני מציעה שתמשיכי באופן עקבי בתגובותייך אלו ואם יעבור זמן וזה לא יעזור, התייעצו שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס רוגז , בכי, עייפות?
    צליל
    09/09/2015

    שלום בני בן ה5וחצי בזמן האחרון "מתנהג בצורה מאד שובבית,, זה בסדר עם טרמופילה, אבל לוקח כדור זורק באוויר פוגע במנורה בטלפון האלחוטי, בלי סיבה מרביץ לאחיו בן השנתיים ו10, אם אני קוראת לו לבוא לאכול זה יקח רבע שעה, אם ביקשתי משהו לא אקבל (אציין שכמעט הכל מקבל ומצידו זה ממש לא מעריך, את זה,, אוכל ארטיק את העטיפה זורק על הריצפה,(אבל אני מתעקשת שירים ויזרוק לפח) עונש? שולחת לחדר שום דבר לא יוצא מז,, אצל הסבא והסבתא קופץ משתולל על הספה, ואחיו הכל לומד ממנו, לפני חצי שנה רופאה ניאורולוגית ראתה אותו אמרה כנראה יש לו קשב וריכוז,, ואני חושבת שגם היפראקטיביות, אני גרושה כמעט שנה זה גם משליך כי האבא לא מגיע בימים הקבועים,, לגבי האח הקטן אם לא מקבל משהו צורח מרביץ, בצורה מוגזמת אשמח לדעת מה עושים?
    הדרכת הורים או??.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כעס רוגז , בכי, עייפות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים ועשר, עקשנות

    צליל
    09/09/2015

    לגבי הילד הקטנטן נרדם כמעט כל פעם ברבע ל4, וזה בעייה להעיר אחרי חצי שעה לפעמים כלל לא ישן,, (הוא לא בצהרון ומביאה ב2הביתה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס רוגז , בכי, עייפות? - תגובה

    פז שפירא
    10/09/2015

    הי צליל,

    אני מציעה לפנות לאיש מקצוע ולקבל הדרכת הורים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ובכי קיצוני במעבר לגן חדש
    ליז
    09/09/2015

    שלום,
    בתי הבכורה בת שלוש, ילדה נבונה פקחית מאוד ובוגרת, (מדברת מגיל 10 חודשים, מתקדמת עם החומר יודעת צבעים וחיות מספרים וכו' באנגלית ובעברית).
    החל מגיל שנה היא היא היתה בגן פרטי קטן ואינטימי עם כמות קטנה של ילדים. שם היתה לדברי הגננות " מלכת הגן" ואהובה על כולם.
    בתחילת החודש היא עברה לגן חדש "גן עייריה" טרום טרום חובה.
    היום זהו היום הרביעי שלה בגן.
    היא כמובן בוכה וקשה לה.
    אבל אני רואה שהיא מתנהגת בצורה קיצונית, עוד מהלילה מתחילה בבכי שלא רוצה את הגן.
    צועקת לא מוכנה שאני לא אהיה איתה בקשר עין, קמה בבכי בבוקר, לא אכלה בגן ובקושי אוכלת בבית.
    הבוקר השתוללה וצרחה ( דבר שבגדול לא אופייני לה)
    אני מבינה שככה זה בתחילת שנה ויש ילדים שלוקחים קצת קשה את המעבר ולוקח להם זמן הסתגלות. אבל האם הילדה שלי מתנהגת בצורה קיצונית ובמצוקה? קשה לי נורא אני מגיעה לעבודה עם דמעות ולא מרוכזת בגלל מחשבות.
    מה עליי לעשות? איך עליי להתמודד? מה עליי להגיד לגננת, היא מצידה אומרת לי להירגע. ושזה יחלוף לילדה. אשמח לחוות דעת. תודה מראש ליז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ובכי קיצוני במעבר לגן חדש - תגובה

    פז שפירא
    10/09/2015

    הי ליז,

    ביתך מגיבה בעוצמה לשינוי שמאוד קשה לה. בשלב זה, כדאי למרות הקושי לתת עוד זמן להסתגלות. כדאי לשוחח עם הצוות ולוודא שביתך תקבל תשומת לב וחום רבים מהם. כדאי להעביר לביתך את המסר שאת מאמינה בצוות הגן שיוכלו לעזור לה. בדקי מה המצב כעבור שבוע וכעבור שבועיים ואם אין שיפור התייעצי שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 עם בעיות התנהגות
    אסף
    07/09/2015

    אדם בן 3 הקטן במשפחה , אדם ילד מאוד חכם , יש לו יכולת ריכוז גבוהה מבין כל מה שמסתובב סבבו , הוא מרבה להתרגז על כל דבר וכאשר אנחנו מסרבים לתת לו הוא מתחיל לצעוק ולהרביץ לסגור דלתות ולבכות בלי הפסקה , עונש כמו החרמת דברים שהוא אוהב לא מעניין אותו לסגור עליו חדר לא משנה לו הוא ממשך בשלו בעצבים ובבכי , הוא קם בלילה מבקש דברים בצעוק ולא מוכן לחכות עד שמכנים לו את מבוקשו ,הוא לא מעניין אותו שהאחים שלו ישנים הוא מתחיל לצעוק ולהתרגז ולסגור דלתות חדרים בחוזקה בלי מפריע ושמבקשים ממנו הוא גם מתחיל להרביץ לעצמו ,אנחנו חסרי אונים אל מול ההתנהגות המוזרה שלו כי הוא היחיד במשפחה שעושה זאת האחים שלו לא עשו זאת בעבר , הוא כרגע נכנס לגן ועדיין הדברים לא השתנו
    מה ניתן לעשות אתו ? ואך ניתן להתנהג איתו כדי שיפסיק עם כל זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 עם בעיות התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 עם בעיות התנהגות - תגובה

    פז שפירא
    06/10/2015

    הי אסף,

    מומלץ לפנות להדרכת הורים פרטנית, כדי להבין לעומק את הקשיים והדרכים לפתרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום