מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בן שנה וחצי נושךwile02/01/2016
ילד בן שנה וחצי (אח של ילד בן 4), נושך, נושך את אבא, נושך את אמא, נושך את הגננות. לא/אסור/נו נו נו לא עוזרים.
להפך, הוא מנסה לנשוך ואומר "נו נו נו" כאילו זה המשחק הכי כייפי בעולם.
גם "עונש" של להחזיק לו את הידיים שגורם לו לבכות בתסכול לא מרפה את שיניו הנשכניות.
רעיונות?
האבא הנשוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנה וחצי נושך - תגובה
פז שפירא07/01/2016הי,
אני מציעה שבכל פעם שהוא נושך לומר לו שאסור, שזה מכאיב ואז להתרחק ממנו. מאמינה שאם תעשו זאת בעקביות זה יפחת. כמו כן כדאי לבדוק מתי הוא נושך - האם הוא נושך כאשר הוא לא מקבל משהו, כאשר הוא כועס וכו'. זה יאפשר לכם לומר לו משהו בסגנון הזה - אסור לנשוך, אפילו שאתה כועס/אפילו שלא קיבלת את מה שרצית. זה יכול לעזור כי בגיל הזה נשיכות מתרחשות על הרקע של צרכים של הילד והבנה שלו מצד אחד ויכולת מילולית שאינה מפותחת דייה מן הצד השני.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי מטפלים והשפעה על "היקשרות"טל02/01/2016
יש לי תינוק בן חמישה חודשים וחשבתי לחזור לעבוד עוד חודש. יתכן ויהיה לי סידור בו יום אחד אמי שומרת עליו, יום נוסף חמותי, ועוד יומיים מטפלת שמצאנו ובשלושה הנוספים אני / בעלי.
רציתי לשאול האם זה יכול ליצור בלבול אצל הילד או קשיים בattachment כשיש מספר כזה של מטפלים מתחלפים כל יום לאורך השבוע..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי מטפלים והשפעה על "היקשרות" - תגובה
פז שפירא07/01/2016להערכתי אם המטפלים עצמם נותנים יחס טוב לילד, ריבוי מטפלים לא עלול להזיק ובמקרים מסויימים אף להועיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מבקבוקלילי01/01/2016
הי
ביתי בת 3 וחודשעיים עדיין מבקשת בקבוק ליפני שינה(עוזר מרגיע מרדים) ובבוקר
אני מאוד רוצה לסיים עם הבקבוק כי:היא כבר ילדה גדולה וגם ביגלל החשש מנזק לשיניים (מצחצחצת ליפני שינה ואז שותה בקבוק)ברור שאין שום צורך לבקבוק תזונתיתי (אוכלת טוב)
מיתלבטת איך לגמול בבת אחת או בהדרגה .
לאחרונה אנחנו מדברים על כך היא אומרת מידי פעם שהיא לא רוצה בקבוק ותזרוק לפח אך בלילה/בוקר מבקשת שוב וממש בוכה
מה עלי לעשות "לחתוך"? בבת אחת או בהדרגה או לוותר ולהמשיך איתו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מבקבוק - תגובה
פז שפירא07/01/2016הי לילי,
בגמילה יש להתחשב גם בילד וגם במוכנות של ההורה לבצע את התהליך. מבחינת הילדה, באמת גיל שלוש הוא גיל שכיום מקובל לסיים את השתייה של פורמולה מבקבוק.
עכשיו לגבייך, איך את מרגישה שנכון לך לעשות את הגמילה, כך שתרגישי הכי פחות אשמה, כך שתוכלי הכי הרבה לעמוד על כך שנגמלים? יש הורים שמרגישים שהכי נכון לדלל את הפורמולה עד שמגיעים לבקבוק מים ויש הורים שרוצים ויכולים לעמוד בפני לחצי הילד ולעשות את הגמילה בבת אחת. בכל מקרה, אני מאמינה שכאשר ההורה מציג מסר החלטי, ברור ורגוע בעניין הילד גם יסתגל לכך די מהר. כמובן שלצד המסר ההחלטי כדאי להביע אמפטיה כלפי הילד במסר בסגנון: "אני יודעת שאת אוהבת לשתות חלב לפני השינה אבל בגיל שלך כבר מפסיקים ועוברים למים ולכן זה מה שנעשה. יהיה לך קשה בהתחלה אבל אני אהיה פה כדי להרגיע אותך".
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת לילה - ילדה בגיל 5רועי31/12/2015
שלום
בתי אוטוטו תהיה בת 5, ועדיין לא גמולה בלילה.
גמילת יום התרחשה בגיל מתאים, ללא בריחות כלל במהלך היום.
כרגע ישנה עם "תחתון גמילה", ומתעוררת איתו בדר"כ ספוג, ובכל מקרה תמיד רטוב.
אנחנוו יודעים כי שנתה מאוד חזקה, אבל אין לנו מושג אם זו, או רק זו, הבעיה.
שאלנו אותה פעם אחת, והבנו ממנה שאינה מודעת לזה שעושה פיפי בשינה.
רוצים לפנות לטיפול אך לפני כן, מתלבטים כיצד לגשת עם זה אליה.
הילדה מאוד חכמה, עם אינטלגנציה רגשית גבוהה כלפי הסביבה וכלפי עצמה, ויחד עם זאת עדינה וחסרת ביטחון בחברה.
ברור לנו שסדרת האבחון והבדיקות לא "יעברו לידה", והיא תבין שמשהו פה לא תקין.
כיצד מומלץ להסביר לה את הנושא ?
אנו לא רוצים שנושא ההרטבה שיעלה עקב האבחון והבדיקות, יגרמו אצלה לחוסר ביטחון, יותר ממה שקיים כרגע, ואף עניינים של דימוי עצמי נמוך וכו'.
אודה לעזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבת לילה - ילדה בגיל 5 - תגובה
פז שפירא07/01/2016הי רועי,
אפשר "לנרמל" את המצב ולומר לה שלהרבה ילדים בורח פיפי בלילה וכאשר רוצים לעזור בעניין הולכים לרופא שאומר מה לעשות. נסו להעביר את זה בעצמכם ברוגע ומבלי לעשות מזה עניין גדול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנה בוכה אצל האבאיובל29/12/2015
ילדה בת שנה בוכה רק כאשר האבא מגיע לגן לקחת אותה, לא רוצה ללכת מהגן בוכה אצל האבא על הידיים, הכל משתנה כשיוצאים מהגן, נמשך רק בשבועיים האחרונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת שנה בוכה אצל האבא - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי,
האם חלו שינויים בשבועיים האחרונים בחיי הילדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים וחצי כועס...אודיה29/12/2015
שלום,
בני בן שנתיים וחצי . מעוניינת לשאול 2 שאלות. אתמול קילחתי אותו והוא בכה ואמר אמא לא רוצה להתקלח והסברתי לו תוך כדי מקלחת שחייב וצריך להיות נקייים. (מאז הקור כבר לא אוהב מקלחות) הוא החל למשוך לי בשיער דיי בעדינות, ידע שמה שעושה הוא אסור. לקחתי אותו למיטה והוא בכה ונתן לי מכות ביד ומשך לי את החולצה. כשכעסתי עליו ואמרתי לו אף אחד לא ירביץ לי גם האבא הצטרף וצעק עליו אסור להרביץ. הרגשתי ששנינו עושים עליו אמובש ,2 דמויות חשובות מעירות לו. אני מרגישה שאני צריכה להסביר לבעלי שברגע שאני עם הקטן בכעס מסווים אסור לו להתערב כי זה כאילו התנפלות של שנינו על הקטן גם אם זה הכי כעס "רגוע" עצם זה שכועסים עליו. מה דעתך?
גם בעלי צחק קצת על ההתנהגות של הקטן , דבר זה גורם לילד שמזלזלים בו וברגשותיו.
מה דעתך ומה ההכוונה כשהוא כועס וכו.....
דבר שני, עם המשפחה הקרובה כמו אמא שלי שאנחנו באים הוא ישר אומר"דיייי, לא רוצה"
וגם הסבתא השניה אנחנו מגיחעים ולא רוצה אף אחד.
הוא ילד ממש עדין ויש לו ביטחון במקום הטיבעי שלו בחוץ ביישן.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי כועס... - תגובה
פז שפירא11/01/2016הי אודיה,
לגבי המקלחת, אולי אפשר לחשוב איך להנעים לו יותר את השהות שם. אולי לעשות אמבטיה עם מים חמימים במקום מקלחת, אולי להפעיל תנור שלא יהיה לו קר, אולי להביא צעצועים שהוא אוהב.
כאשר הוא כועס המסר צריך להיות שמותר לו לכעוס אבל לא להרביץ. אני מציעה באמת להעביר את המסר באופן יותר ענייני - למשל לומר שאצלנו בבית לא מרביצים ולהתרחק ממנו לזמן קצר כאשר מרביץ. אם נוח לך שרק את תעבירי את המסר באותו הרגע תאמי זאת מראש עם בעלך.
לגבי המשפחה, אולי כדאי להקל על בנך, להכין אותו מראש לקראת המפגש עם המשפחה, להיות יותר צמודים אליו בהתחלה ולבקש מבני המשפחה איתם נפגשים שיצרו איתו אינטראקציה "לאט לאט" כדי להקל עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3.5 פתאום נושכת בגןטל טל28/12/2015
ביתי (יחד עם אחיה התאום )בגן עירייה לראשונה השנה , בחודש הראשון היו קצת קשיי הסתגלות (לעיתים רק הפרידות בבוקר )אך כבר חודשיים שהכל בסדר והיא שמחה ללכת לגן ואין כלל קושי למעט העקשנות והדעתנות שמלווה אותה רוב הזמן גם בשעות הבית, בגן לפעמים לא משתתפת באיסוף המשחקים ולעתים גם מסרבת לסיים משחק/ציור, זה בעיקר הקושי שהגננת ציינה בפניי. לפני יומיים לצערי עודכנתי שביתי נשכה חזק ילדה שאמרה לה לאסוף וזו לא רצתה. לא הפסקנו לדבר על זה בבית שלא נושכים ולא מרביצים ואנו מאוד כועסים ובמידה ולא תעשה מעשים טובים בגן לא תקבל הפתעות ולא ישחקו איתה חברים. היא מבטיחה ומצטערת שוב ושוב ואף בוכה כיוון שיודעת שאנו כועסים מאוד וגם אומרת שהיא לא רוצה שנכעס עליה ושתעשה רק מעשים טובים ושוב לצערי היום עשתה זאת שוב לילדה אחרת. אני אציין אף שישנה קבוצת ילדים גדולה בגן בגילאי 4 + שלרוב נעשה לי הרושם שאיתם היא יותר מתקשה בתקשור/במשחק, אני שומעת ממנה הרבה שהילדות האלה משחקות לבד והן צוחקות עליה או אומרות כל מיני דברים, לטענת הגננת היא דווקא כן רואה שהן משחקות ביחד ולפעמים יש את ההתגרות אחת בשנייה , כיצד עליי לנהוג איתה על מנת למנוע התנהגות קיצונית זו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3.5 פתאום נושכת בגן - תגובה
פז שפירא28/12/2015מעניין כיצד צוות הגן מגיב לזה. כדאי לבדוק ולראות כיצד הגננת עוזרת לביתך ללמוד בגן לדבר על מה שקורה לה ולהתמודד, בצורה נאותה במקום לנשוך. לפעמים גננות עוזרות לילדים שמכים או נושכים להבין מה קרה להם, לדבר על רגשותיהם ולהציע להם דרך התנהגות חלופית. לפעמים ניתן לעשות פעולת תיקון שבה הילד שהיכה או נשך צריך לעשות משהו יפה לילד שנפגע.
לדעתי כדאי למצות יחד עם הגננת את דרכי הפעולה בתוך הגן שכן התגובה למעשים תהיה יותר אפקטיבית אם תעשה בזמן אמת. אם הגננת מתלבטת כיצד לנהוג ניתן גם להיעזר בפסיכולוגית הגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנוי בהתנהגותדני26/12/2015
שלום
בני בן 6.5 רגיש, בכיתה א. אוהב את בית הספר יש לו הרבה חברים שעברו איתו מהגן,
מקובל חברתית , מצויין בלימודים, הכל בסדר עד לפני 3 שבועות.
זה התחיל שיש 2 ילדים שמציקים לו בצהרון. יש לו גם צהרון בבית ספר.
כבר בלילה הוא אומר שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר.
אומר שהוא מתגעגע לאבא ואמא, רוצה הרבה פעמים חיבוק ממני, דואג מה יקרה שהוא יהיה חייל (אם ימות או לא). (לא נחשף לחדשות וכו').
לפני שנכנס לבית ספר הוא בוכה ואומר שהוא לא רוצה להכנס, אבל אחרי שהוא נכנס
מתפקד והכל בסדר כאילו לא קרה כלום.
כשאני שואל איך היה אומר שהיה כיף.
גם היועצת והמורה אומרים שהוא מתפקד מצויין משתתף ומספיק להכין שיעורים עוד בכיתה, ומשחק עם חברים בהפסקות. (מסתכלים ועוקבים אחריו).
יש לו מעין חרדה או מסויימת שאני לא יודע להסביר אותה.
מה יכולה להיות הסיבה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנוי בהתנהגות - תגובה
פז שפירא28/12/2015הי דני,
בהחלט יכול להיות שהחשש להגיע לבית הספר נובע מהילדים שמציקים. כדאי לערב את הצוות החינוכי, שישימו לב לכך ויגיבו כאשר הם רואים את ההצקות.
בנוסף, כדאי לבדוק עם בנך כיצד הוא יכול להתגונן מפני ההצקות, מה מתאים לו - להתרחק כשההצקות מתחילות/לספר למורה/להחזיר תוך העברת המסר שעליו להגן על עצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוטון בגיל צעיר והשפעתו הרגשיתטל26/12/2015
יצא לי לקרוא כמה מחקרים אמריקאים ובריטים על כך שגילו שהכנסת תינוקות מתחת לגיל שנה לפעוטון יכולה להגדיל את הנטייה לאגריסביות ואלימות בגיל מבוגר יותר בשל העובדה שלא מקבלים את היחס האישי והרגשי כמו בטיפול אחד על אחד.
מה דעתך על כך? האם זה נכון? יש לי תינוק בן חצי שנה ואני מתלבטת אם כדאי להכניס לפעוטון בשלב זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוטון בגיל צעיר והשפעתו הרגשית - תגובה
טל עמיעד26/12/2015שלום טל,
אין מחקרים חד משמעיים על כך ויכולים להיות יתרונות לכניסה בגיל כזה למסגרת, הכל כמובן תלוי קודם כל באפשרות להישאר או לא בבית לתקופה ממושכת עם תינוק. אם נכנסים למסגרת מומלץ שהיחס בין כמות המטפלות לכמות הילדים לא יעלה על 1:4.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים פתאומיים בהתנהגותאביב26/12/2015
אשמח לעזרתכם. אני אמא לתאומות בנות שנתיים ותשעה חודשים. הן נמצאות במסגר תכנית מגיל חצי שנה. (נולדו בשבוע 35) שני ריחו כל אחת. מבחינת האופי, המראה וההתנהגות הן שונות לחלוטין. האחת מאוד ורבלית, דומיננטית, מנהיגה, פקחית מאוד לגילה, רצינית וגבוהה פיזית, היא גמולה בלילה וביום כבר חמישה חודשים. השנייה, עם קושי בדיבור (מדברת לא כל כל ברור) , שטוניקית, מלאת שמחת חיים, אוכלת כל פעם קצת, קוצים בטוסיק, עקשנית, מאוד אוהבת לעשות לבד וללמוד בעצמה, חייכנית, אוהבת חיות, לא מתבלטת, מגיל צעיר משחקת הרבה עם עצמה (גם בגן), מבינה כשמסבירים לה אבל לא מרבה לבטא את עצמה. כשלא מסתדר היא בוכה ונהיית מתוסכלת. קטנה פיזית לגילה ולא גמולה בכלל.
מה מטריד אותי? הילדה המצוקה השנייה שציינתי בזמן מאוד קצר השתנתה לנו. היא נהייתה עצובה, כבר כמעט ולא מחייכת, רוצה הרבה ידיים, פתאום היא אוכלת המון (עד שהיא לא מסיימת את הצלחת היא לא קמה) ״כאילו היא בורחת לאוכל״. גם אם כולם כבר סיימו היא נשארת לשבת. כמ שהוא לא מסתדר לה (משהו שהיא רצתה ולא קיבלה, רצתה לשחק ודחו אותה, מריבה עם אחותה או עם חבר טוב מהגן) היא מבקשת את החיתול והמוצץ, בוכה המון- לוקח לה זמן להירגע, היא מתבודדת עם עצמה ושום דבר לא משכנע אותה לחזור לשחק. רק כעבור חצי שעה היא משתחררת וחוזרת לשגרה. נראה שגם מבחינה חברתית הכישורים שלה לא מפותחים.
אנחנו מאוד מודאגים, חוששים שאנחנו מפספסים משהו ושי פספסו אותה. שנה הבאה היא אמורה להיות בגן עירייה.
כיצד אנחנו יכולים לעזור לה, מה נכון לעשות? אודה לעזרתכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים פתאומיים בהתנהגות - תגובה
פז שפירא28/12/2015הי אביב,
כמה זמן זה ההתנהגות השונה נמשכת? האם שוחחתם עם הגננת לשמוע ממנה איך הולך בגן ואם חל שינוי גם שם?
באופן כללי נשמע שביתך זקוקה לתיווך חברתי. כלומר, לכך שאתם ההורים תתנו לה כלים, בזמן אמת, כיצד להגיב כאשר היא מתוסכלת במצבים חברתיים. אם אתם מרגישים שחסרים לכם כלים בעניין תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע באופן פרטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפספס פיפי בגןשני23/12/2015
שלום
יש לי ילד בן 4 שגמול מגיל שנתיים ללא בעיות של בריחת שתן
לאחרונה יש תופעה מוזרה שהוא חוזר מהגן עם פיפי במכנסיים כששאלתי אותו מדוע לא הלך לשירותים ענה לי שהיה עסוק בעבודה בגן
חשוב לי לציין שבבית הוא לא מפספס
מה עלי לעשות כדי להפסיק את התופעה ?
האם יכול להיות שקורה משהוא בגן ואני לא מצליחה לגלות ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפספס פיפי בגן - תגובה
טל עמיעד26/12/2015שלום שני,
ייתכן וקורה משהו בגן, חשוב לשתף את הגננת בכך ולבקש שתהיה ערנית יותר למתרחש איתו.
מעבר לכך ובמידה ולא מתרחש דבר בגן התופעה כשלעצמה לא מדאיגה ובד"כ נעלמת מעצמה סביב גיל 5. במידה וזה מטריד אתכם ניתן לפנות להדרכת הורים אצל איש מקצוע.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמפספס פיפי בגן - תגובה
טל עמיעד26/12/2015שלום שני,
ייתכן וקורה משהו בגן, חשוב לשתף את הגננת בכך ולבקש שתהיה ערנית יותר למתרחש איתו.
מעבר לכך ובמידה ולא מתרחש דבר בגן התופעה כשלעצמה לא מדאיגה ובד"כ נעלמת מעצמה סביב גיל 5. במידה וזה מטריד אתכם ניתן לפנות להדרכת הורים אצל איש מקצוע.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3.5 -צובטת ילדיםיעל23/12/2015
שלום
הבת שלי בת שלוש וחצי צובטת ילדה אחת בגן,אני ובעלי אומרים לה לא לצבוט ולא לגעת בילדים ,והיא ממשיכה,אנחנו אומרים שהיא תתן חיבוק במקום,אז היום היא צבטה ילדה בגן ואחרי זה חיבקה אותה ושאלה, את חברה שלי,הילדה לא ענתה,
הבת שלי מחפשת תשומת לב היא אמנם מדברת יפה אבל התקשורת עם הילדים עדיין קשה לה,הילדה הזו הוזמנה אליינו פעם אחת והבת שלי שחקה אתה אבל גם נגעה בה ולילדה זה לא היה נעים,הבת שלי לא מרביצה אבל עדיין זה סוג של הצקה,הבת שלי גם הוזמנה אל הילדה וההצקה המשיכה וגם במסיבת יום הולדת,אני רואה בזה לא משהו חמור עד כדי כך כי הם ילדים וגם בבת שלי אני מאמינה שנוגעים בגן,הגננת שלה אמרה היום שזה מאהבה ולא התיחסה לזה ברצינות,האמא של הילדה לא ממש מדברת איתי בגלל זה והיא אמרה לבת שלה להתרחק מהבת שלי וזה עצוב לי,היום אנחנו לא ממש מדברות בגלל זה.
מה לעשות,אמרתי לבת שלי שאם היא תמשיך כך לא יהיו לה חברות והיא כן מחפשת את הקרבה,אמא של הילדה כן ראתה שאני מעירה לה. אבל העדיפה להתרחק ולא לדבר איתי.
לבת שלי זו שנה ראשונה שבאים ילדים מהגן
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3.5 -צובטת ילדים - תגובה
טל עמיעד26/12/2015שלום מירב,
נשמע שאתם נוקטים בקו נכון. חשוב להסביר לבת שלך שיש כל מיני סוגים של מגע, שחלקם נעימים לנו וחלקם לא. בנוסף חשוב להדגיש לה כי כמו שהגוף שלה הוא פרטי והיא לא רוצה שיגעו בה בלי רשות גם ילדים אחרים כך. עקרונית בגיל זה התכנים הללו על פרטיות הגוף אמורים להיות מועברים בגן, ובמידה ולא כך אפשר לבקש זאת מהגננת.
לגבי אותה חברה, אני ממליץ לדבר על כך עם האמא ולנסות ולתאם מפגש נוסף, אולי כזה בו שתיכן תהיו נוכחות בבית בזמן שהילדות משחקות.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
יעל27/12/2015היינו נוכחות וכן אנסה שוב בהמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצקה מתמשכת מצד ילד מסוים לילד שליעמית22/12/2015
שלום
הבן שלי בן 8 בכיתה ג', ילד מקסים חכם ( הוא לומד בתוכנית מצטיינים של משרד החינוך ) ילד רגיש חברותי וסהכ אהוב על חבריו,סה"כ ילד מאוד מוצלח . מאז הגן הוא נמצא עם ילד מסוים שנטפל אליו בכל הזדמנות אפשרית, כשהוא היה בגן זה היה יותר הרבצות ומאז תחילת הבי"ס זה יותר אלימות מילולת שכוללת הצקות, קללות, צחוקים ע ליו ליד כולם. עם ההורים של אותו ילד אין מה לדבר, , מאז שעירבנו את המורים שלו חל שיפור אך עדיין זה קיים. אני פונה אליכם כי אני מרגישה שאני אובדת עצות לגבי זה. אני מודעת לעניין הזה שהוא רגיש יותר. ...אך סה"כ הוא מתמודד יפה מאוד מבחינה חברתית, לא ילד דחוי, הוא מוזמן לחברים וחברים באים אליו....אך גפיציפית עם הילד הזה אני מרגישה שהוא פיתח כלפיו מן רגישות יתר וזה הפך את זה למצב שכל מילה שלא במקום שהוא יגיד או בכלל גם דברים מכוונים שיגיד יישתיקו את הבן שלי והוא לא מצליח להתמודד איתו, הוא הופף לידו לדג , לא יודע מה לעשות ולא מצליח להתגבר על זה, הוא לןקח אותו מאוד קשה ומוציא את העצבים שלו על זה בבית. קרו כמה מקרים בעבר שאותו ילד עשה נגדו חרמות וכו'.....בקיצשלום
הבן שלי בן 8 בכיתה ג', ילד מקסים חכם ( הוא לומד בתוכנית מצטיינים של משרד החינוך ) ילד רגיש חברותי וסהכ אהוב על חבריו,סה"כ ילד מאוד מוצלח . מאז הגן הוא נמצא עם ילד מסוים שנטפל אליו בכל הזדמנות אפשרית, כשהוא היה בגן זה היה יותר הרבצות ומאז תחילת הבי"ס זה יותר אלימות מילולת שכוללת הצקות, קללות, צחוקים ע ליו ליד כולם. עם ההורים של אותו ילד אין מה לדבר, , מאז שעירבנו את המורים שלו חל שיפור אך עדיין זה קיים. אני פונה אליכם כי אני מרגישה שאני אובדת עצות לגבי זה. אני מודעת לעניין הזה שהוא רגיש יותר. ...אך סה"כ הוא מתמודד יפה מאוד מבחינה חברתית, לא ילד דחוי, הוא מוזין לחברים וחברים באים אליו....אך גפיציפית עם הילד הזה אני מרגישה שהוא פיתח כלפיו מן רגישות יתר וזה הפך את זה למצב שכל מילה שלא במקום שהוא יגיד או בכלל גם דברים מכוונים שיגידור, מה שהייתי רוצה לקבל מכם זה עיצה איך לגרום לילד שלי לא להתייחס לילד הז ה בכלל ברמה שדברים שהוא יגיד לו לא יזיז ו לו בכלל, ואיך בכלל להעצים אותו גאופן כללי. אקמח לעזרתכם, תודה מראש. עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצקה מתמשכת מצד ילד מסוים לילד שלי - תגובה
פז שפירא28/12/2015הי עמית,
ראשית, אני מציעה להמשיך ולערוך פגישות עם צוות בית הספר ולעדכן אותם שאומנם ההצקות פחתו אך לא נגמרו וכדאי לחשוב יחד עם הצוות אם יש דברים נוספים שניתן לעשות בעניין.
שנית, כדאי לדבר עם בנך על האופנים בהם הוא יכול ובהם הוא מרגיש שמתאים לו להגן על עצמו - אם זה להתרחק ברגע שמתחילה ההצקה, אם לגייס חבר טוב שיבוא לעזרתו, אם להחזיר... חשוב לבדוק יחד איתו מה הוא מסוגל ומה מתאים לו אך להבעיר את המסר שצריך לבחור בדרך מסויימת על מנת להגן על עצמו.
ולבסוף, מהי רמת הביטחון העצמית של בנך? אם היא טובה, בסדר גמור. אך אם בטחונו העצמי נמוך, כדאי לנקוט בפעולות כדי לחזק אותו - למשל, לקחת אותו לחוג בתחום בו הוא יכול להתפתח ובו הוא חזק. אם בנך נמשך לאחד מחוגי הספורט זה יכול אולי לחזק עוד את בטחונו העצמי ולתת לו הרגשה שהוא חזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגיינה??ענת21/12/2015
שלום רב,
הבן שלי בן 8 , מעברו בעיות חרדה לפני הכניסה לבהס בבקרים , וחלפו עם טיפול הידרותרפיה וטיפול מקביל של מרפאה בשיטות טבעיות
לציין שמאז ומעולם לא נכנס לשרותי הגן או בהס מכל מיני סיבות... תרוצים וכ..
נכנס איתנו לשרותי ציבוריים או אצל חברים בנוכחותנו.
לאחרונה מתעכב זמן ממושך עד שעה לעיתים בשרותים אחרי יציאה עם ניגובים חוזרים ונשנים תחילה עם נייר... איכות מגבון ולעיתים כשזה לא מספק אותו נכנס להתקלח.
שוחחנו ארוכות אך ללא הועיל...
לטעמי קיימת הגזמה בנושא ואינני יודעת אם עלי להרפות ולשחרר או לטפל.. אם בכלל קיימת בעייה....כמו כן מתאר שלפעמים בורח לו מעט פיפי ושקשה לו עם זה.. אל עדיין נמנע להכנס בבית הספר.
מבקשת עצה...
תודה מראש .. ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגיינה?? - תגובה
טל עמיעד26/12/2015שלום ענת,
את מתארת בעיה שנשמעת מורכבת וייתכנו לה סיבות רבות. אני ממליץ לפנות להתייעצות עם איש מקצוע
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרם בגן חובהשרית21/12/2015
יש לי ילד בן 5.5 בגן חובה,הילדים שאתו בגן מלווים אותו כבר מגיל 3 הגננת הקודמת בשנתיים האחרונות יצרה מצב שהעדיפה באופן מופגן ילדים מסוימים שהפכו להיות המנהיגים בגן והילד שלי אף פעם לא היה אחד מהחברה שלהם ותמיד היו לו השניים שלושה ילדים שאתם אהב לשחק ולדעתי זה היה בסדר ולא דרש התערבות. כרגע אותם הילדים המנהיגים נתנו הוראה לילדים שהם חברים של הבן שלי שלא ישחקו אתו יקראו לו חמור שקרן כך כל הגן מכנה אותו ואותם ילדים שהיו חברים של הבן שלי צוותו לחבר'ה והילד שלי נשאר לבד מוחרם .כך סיפר לי הילד שלי ובשיחה עם האמא של החבר היא אישרה לי שזה גם מה שהבן שלה סיפר לה שאסור לדבר עם נועם וצריך לקרוא לו חמור שקרן. עירבתי את הגננת ואני חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות. אותם ילדים יעלו אתו לכיתה א ואם לא נטפל בזה כמו שצריך החרם רק יתגבר וכרגע אני מרגישה שאנו בצומת דרכים ושעתידו של הילד שלי תלוי בתגובה שלנו לחרם הזה. בבקשה תעזרי לי תעזרי לילד שלי איך יוצאים מזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרם בגן חובה - תגובה
פז שפירא28/12/2015הי שרית,
כשילד מוחרם זה דבר מאוד כואב לילד ולהורים. בדרך כלל כעס על הילדים המחרימים או ניסיון לגרום להם להפסיק את החרם לא עוזר. כדאי לבדוק האם ניתן לעזור לבנך להתעלם מהמחרימים ובמקביל להתקרב לילדים אחרים.
בנוסף, במידה ובנך חווה חוסר ביטחון או מצוקה משמעותית ניתן להיעזר באיש מקצוע מתחום הטיפול בילדים - במטרה לעזור לו להתגבר על התקופה הקשה ולעזור לו לסגל בטחון עצמי ומיומנויות חברתיות חזקות יותר.
לבסוף, לעיתים, כאשר כל זה לא עוזר ניתן להיעזר בפתרון של העברת גן. זה מומלץ רק אחרי שתנסו את הדרכים הראשונות שהצעתי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
