מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת 7 עם התנהגות של מתבגרתשירן05/12/2015
הילדה שלי בת 7, ילדה רגישה איכפתית חמה אבל מאז שעלתה לכיתה ב חל בה שינוי מצד אחד ממש לא משקיעה בקריאה בבית הכנת שיעורים ואפילו הכנת מערכת ומצד שני מגיבה בצורה חריפה על כל הערה שמקבלת ביהס על מחסור בציוד או על אי הצלחה במבחן או עבודות (לא כישלון אבל שלא הכל מושלם), היא גם ביחסים שלי איתה במן מעבר כזה מצד אחד בלי נשיקות ליד שער ביהס, כועסת אם כותבת לה את השם עם י של חיבה בסוף ומצד שני יכולה לקפוץ ולהתלות עליי כשבאה לקחת אותה מביהס וזורמת על זה של אחותה ציירתי לב על הבקבוק ולה לא, היום היא התפרצה עליי בחמת זעם מטורפת על זה שצבעה דף צביעה והתבלבל הבין חום לכתום באותה מידה יכולה לכעוס עליי או שאין לה את החולצה שרצתה, אני עומדת אובדת עצות מצד אחד את כל מה שקשור בליסה למרות שקשה לי, כי היא ילדה נבונה עם פוטנציאל, אמרתי שזה בידיים שלה, בתקווה שהפידבק יבוא מביהס. את עניין הילדה או גדולה ביחסי הבת של אמא אני מניחה שצריכה להניח לה להתנדנד ולמצוא את האיזון שלה, אבל לא יודעת איך להתמודד עם ההתפרצויות האם לשים לזה סוף בצורה בלתי מתפשרת או להבין אותה? ומה יהיה כשבאמת תהיה מתבגרת??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7 עם התנהגות של מתבגרת - תגובה
טל עמיעד05/12/2015שלום שירן,
למיטב הבנתי את מתארת שינוי די משמעותי ופתאומי בהתנהגות של ביתך. האם הוא בא לידי ביטוי בעוד תחומים: חברתית? התנהגות אחרת בבית? ירידה בלימודים? שינויים בהרגלי האכילה?
אשמח אם תוכלי להשיב על שאלות אלו כדי שאוכל לסייע לך יותר
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד לא מנומסדניאלי05/12/2015
ן שש. לפני מספר ימים הלכנו ברחוב וחלפו לידינו שתי נשים ובני סינן לעצמו לא בשקט "איזה שמנות". הן כמובן נעלבו ואני התנצלתי והוא טען שהוא לא ידע שזה לא בסדר. האם זנ לא גיל שילד כבר צריך להבין שדברים כאלו לא עושים?האם זה מעיד על פער התפתחותי שלו או שאני מגזימה כמו שבעלי טוען?עזרתכם בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד לא מנומס - תגובה
טל עמיעד05/12/2015שלום רב,
על פניו הוא אמור כבר בשלב זה לדעת חלק לא מבוטל מן הקודים החברתיים, אך הוא עדיין בתהליך למידה של חלקם. ייתכן שבאמת לא ידע או שידע שזה אסור ורצה לראות מה התגובה (גם זאת דרך ללמוד). נשמע שהגבת כראוי והסברת לו את הפסול שבהתנהגות זאת.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממה נובענויה אהרון04/12/2015
שלום,
ביתי בת השבע עושה בכל לילה מעין טקס כזה ובו היא אומרת לנו, לי ובלעלי, מספר פעמים לילה טוב ופניה נראים מעט טרודים.. כשנשאלה על ידי מדוע זה קורה, היא ענתה שהיא מפחדת שאנחנו לא נתעורר בבוקר והיא לא תספיק לומר לנו סליחה על הכל. נהבלתי, מדוע שילדה בת שבע תחשוב על דברים כאלה?! אין סיבה שהיא תבקש סליחה. לא חווינו שום אובדן לאחרונה וגם לא משהו שקרוב אליה בכלל.
הפחיד והטריד אותי.
לדעתכם, ממה נובע הדבר?
אשמח לתגובה.
אהרון נויה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממה נובע - תגובה
טל עמיעד05/12/2015שלום נויה,
מקובל לחשוב שרק סביב גיל 6-7 אנחנו יכולים לתפוס את סופיותו של המוות (היותו מצב שלא משתנה), ולכן טבעי מאוד שמחשבות על עניין זה מעסיקות ילדים רבים סביב גילאים אלה.
אתם יכולים לשבת עם בתכם לשיחה, לספר לה כי יש זמן רב עד שתמותו או עד שהיא בעצמה תמות וכן כל האנשים שהיא מכירה, שזאת מחשבה באמת מאוד מפחידה, ולכן צריך להשתדל לחשוב על דברים אחרים שמשמחים אותנו ולא מפחידים אותנו בעת שמחשבה כזאת עולה.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החרגת ילדשגית04/12/2015
הבת שלי לומדת בבית ספר מיוחד לילדים עם בעיות רגשיות. בבית ספר יש שיעור כלכלה ובו הילדים אופים. החוק בבית ספר הוא שילד שלא לקח חלק פעיל בשיעור, בין אם הוא הפריע ובין אם בחר לשבת בצד במקרה של הבת שלי מפני שהיא טוענת כי המורה משפילה אותה באופן קבוע. האם זה ראוי לתת לילד להסתכל על כל ילדי הכיתה אוכלים מהתוצרת בזמן שלו אסור לגעת? ואם לקח ללא רשות והחל לאכול להוציא לו מהפה בטענה שהוא לא ראוי ולהעדיף לזרוק לפח? אדגיש שוב מדובר בבית ספר מיוחד לילדים עם בעיות רגשיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החרגת ילד - תגובה
טל עמיעד05/12/2015שלום שגית,
קשה לי להתייחס ספציפית לשאלות ולמקרה שהעלית כאן.
בבתי ספר לילדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים יש בדרך כלל צוות טיפולי נרחב מעבר למורים בשיעורים אשר יוכלו לסייע לך יותר במקרה זה.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם טוב לביתי במעון ?ליאת03/12/2015
שלום הבת שלי בת שנה ושבע חודשים נמצאת במעון מגיל שנה ,לאחרונה אני ממש בהתלבטות אם להוציא אותה מהמעון ואני לא יודעת אם אני הבעייתית או שישנה באמת בעיה אבל נראה כאילו היא לא אוהבת להיכנס לגן וכשאני מכניסה אותה בבוקר היא ממש בוכה ולא רוצה להיכנס . אם היא מגיל שנה שם לא הייתה אמורה להתרגל כבר למסגרת ולרצות כן להיות בגן? נראה לי מוזר שכל בוקר אותו סיפור חוזר על עצמו .שאלה נוספת היום בבוקר באתי להכניס אותה למעון וגיליתי שהכיתה של הקטנים מאוחדת פתאום עם הכיתה של הגדולים (גילאים שנתיים וחצי ומעלה) האם זה תקין ? נראה לי לא בסדר לטלטל ככה ילד פתאום לסביבה לא מוכרת גם מבחינת המיקום וגם עם הילדים . ממש בהתלבטות אם להוציא את הילדה כרגע אני עוד חודשיים צריכה ללדת שוב וחושבת שיהיה לי קצת קשה עם שתי תינוקות בבית מצד שני כל הזמן חושבת אם טוב לבת שלי במעון ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם טוב לביתי במעון ? - תגובה
טל עמיעד05/12/2015שלום ליאת,
על פניו שבעה חודשים כזמן הסתגלות אכן נשמע לי פרק זמן ממושך. האם יש שינוי התנהגותי נוסף מעבר לקשיי הפרידה בבוקר? האם זה רק כשאת משאירה אותה או גם כשבן זוגך או סבא/סבתא? איך את מתרשמת מהקשר בינה לבין המטפלות, האם הן חמות אליה וכו'?
לגבי הקבוצה המעורבת, זה מאוד תלוי בגיל הילדים ובשלב ההתפתחותי בו כל אחד מהם נמצא, וכמובן בהתחייבות של המעון כלפייך לגבי אופי המסגרת.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה ראשונהאמא28/11/2015
אומרם שהשנה הראשונה הכי חשובה בחיי האדם, ליצירת התקשרות בטוחה.
אני קוראת שלפעמים אפיללו קצב ההאכלה או אמא שמגיבה באוכל לצורך של הילד במגע עלולה לפגוע בהתקשרות הבטוחה.
השאלה - מה חשוב לבצע? מה אמור להנחות אותנו?
ושנית האם החוויות הראשוניות בחודשים הראשונים משמעותיות יותר מהמשך השנה או שניתן לתקן חוויות קשות מהתחלה?
שלישית - עקביות. אני יודעת שעקביות חשובה ליצירת בטחון אבל לפעמים נרדמים על הידיים ולפעמים במיטה, לפעמים אני לצידם לפעמים לא. כמה זה משמעותי? (כדוגמא, מנס הלהבין את הרמה שבה נדרשת עקביות ליצירת בטחון).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה ראשונה - תגובה
טל עמיעד01/12/2015שלום,
השנה הראשונה בחיים חשובה לבניית סגנון ההתקשרות, אך הדברים כמובן יכולים עם הזמן להשתנות בהתאם לטיפול שמקבלים. במחקרים שנעשו נמצא כי האמהות שהכי מותאמות לצרכי התינוקות שלהן ומזהות נכון את צרכיו צודקות ב-20 עד 30 אחוז מהזמן בלבד בזיהוי נכון של הצרכים וזה מספיק טוב, כמובן שהרוב מצליחות הרבה פחות וגם זה מספיק טוב. הדגש המרכזי הוא הענקת חום ואהבה והנסיון לזהות את הצרכים הוא שמשמעותי ולא בהכרח ההצלחה בזיהוי הצרכים, כלומר, להבין שאם הוא לא רעב אז אולי לנסות להחליף חיתול או בגדים או סתם להחזיק אותו על הידיים. עקביות מתייחסת להרגלים מעבר לאירועים ספציפיים. תמיד יש מקרים ששוברים את ההרגלים וזה טבעי ובסדר, הנקודה היא שרוב הזמן הדברים קורים באופן מסויים (בין אם זה להרדם על הידיים או במיטה).
מקווה שזה עוזר
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה! והאמנם אמא הכי משמעותית?
אמא03/12/2015אני חד הורית וכל הזמן איתם.
המשפחה שלנו די רחוקה ואני תוהה אם חשוב (גם במאמצים לוגיסטים) להקיף בעוד גורמים משמעותיים (דודות שבאות פעם בשבוע נגיד) או שאם אני בסדר זה מספיק?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה! והאמנם אמא הכי משמעותית? - תגובה
טל עמיעד05/12/2015אין תשובה חד משמעית, כל אמא היא אמא אחרת. אם לדעתך ומבחינתך זה מספיק אז התשובה היא שזה מספיק. אם את מרגישה שזה לא מספיק אז זה לא מספיק.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר גן - אוטוטו בן חמששלי27/11/2015
שלום בני עוד חודשיים בן 5.
עלה לגן של ילדי טרם חובה וחובה.
בני הוא ילד נמוך קומה , הכי נמוך בגן,-ומבחינה רגשית תינוקי .
לפי התחושה שלי ושחחתי על כך עם הגננת קשה לו חברתית בגן
רוב הילדים כ 27 מתוך 35 הם ילדים שיעלו שנה הבאה לכיתה א
אני שוקלת להחזיר אותו לגן בו היה קודם.. נשארו שם כמה ילדים משנה שעברה שהוא מכיר ורובם שם ילדי טרום טרום חובה
אציין שהוא ילד חכם מאד ומבחינה זו אין לו בעיה כיום.
האם זה יכול לפגוע בו אם אעביר אותו באמצע שנה גן? האם יחווה זאת ככשלון? יודע שהוא בגן של גדולים היום...? אני ממש מוטרדת
תודה רבה לתשובה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר גן - אוטוטו בן חמש - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי שלי,
לדעתי כדאי לנסות ולמצות את הדרכים בהן ניתן לעזור לבנך, במסגרת הגן הנוכחי טרם שוקלים את האפשרות להעביר אותו גן. מהן הדרכים בהן את והגננת נקטתן כדי לעזור לו להשתלב מבחינה חברתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר גן- המשך
שלי02/12/2015שלום
הגננת אמרה שתנסה לשים יותר תשומת לב
אבל אני מרגישה שהוא "נאבד" בגן
בעוד שבגן של ילדים קטנים ממנו ובני גילו הוא ירגיש יותר בטחון
אני רואה אותו בבוקר ... אין לו חברים והוא מתבייש לדבר.. נשמע לי שגן של קטנים יותר יכול להעצים אותו.
האם זה נורא כ"כ להעבירו חזרה לגן שהיה בו כבר עם גננת וסייעת שמכיר?
תודה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לבחור בן 17דני26/11/2015
בננו בן השבעה עשרה כל הזמן עם הנייד. פשוט מכור לוואטס אפ
האם ניתן לנסות להגביל אותו ?
הוא אדם דעתן, ורב על כל דבר שמצר את צעדיו.
מה אתם מייעצים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לבחור בן 17 - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי דני,
בעידן זה שבו אנו חיים ה"התמכרות" לפלאפון הינה דבר שרווח אצל אנשים רבים וקשה מאוד להגבילו ולתחום אותו בזמן. אני מציעה לחשוב מהם הדברים שחשוב לכם שבנכם יעשה במהלך היום ולבקש ממנו שבפרקי זמן אלה יעזוב את הנייד. למשל, אם חשוב לכם שהוא יבלה איתכם במהלך ארוחת הערב תוכלו לומר לו שאתם לא מעוניינים להגביל את זמן הגלישה שלו אך מבקשים רק שבמהלך ארוחת הערב כולכם תהיו בלי הנייד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת גמילה מחיתולים בלילהרועי26/11/2015
שלום,
בתנו בת 5 ו-10 חודשים. שובבה, שמחה, חייכנית, חיובית, עצמאית, חכמה, הכל נהדר.
לפני גיל שנתיים הודיעה שהיא לא רוצה יותר חיתולים ותוך שתי שניות בערך נגמלה לגמרי במשך היום ללא בעיה. בלילה זה לא הלך ואחרי מעט זמן החלטנו לחזור לחיתולים רק בלילה.
מתישהו לאורך הדרך ניסינו להוריד חיתול לילה, וזה לא הלך
לפני כחודשיים אשתי דיברה איתה שננסה שוב, והיא גם רצתה. זה לא הולך. אמנם אנחנו לוקחים אותה כל לילה לפני שאנחנו הולכים לישון, לשירותים והיא משתינה. עדיין, בערך בוקר אחד מכל שניים (אולי יותר) מתעוררת מהרטבה במיטה. לא עושים מזה דרמה, בדרך כלל לוקחים לשטוף וכבר לוקחים לסלון לשוקו והתעוררות.
אבל לי די נמאס, אישית לא חשבתי מראש שכדאי להתחיל עם זה ואני בעד לחכות שתיגמל בעצמה. לא הפריע לי וגם לא ממש לה שהלכה לישון עם pull ups. מתיש לקום כל בוקר מוקדם מדי (מרטיבה בסביבות 6) פלוס טיפול בה פלוס החלפת מצעים וכביסה. לפעמים זה גם יותר מוקדם ובאמצע הלילה.
אשתי חושבת שנעשה לה עכשיו נזיק עם נחזיר אותה ל pull ups וצריך ללכת לטיפול. אני חושב שלא יקרה כלום ואפשר בכיף לחכות עוד כמה חודשים לפני שעושים מזה עניין שדורש טיפול.
אז ההכרעה עוברת אליכם (טוב, לא באמת אבל נשמח לשמוע דעתכם).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
רועי27/11/2015חשוב לי להבהיר בהמשך להודעה הקודמת שהרעיון הוא לדבר איתה על הפסקה זמנית, ולהגיע להסכמה. אין כוונה להודיע או לכפות את זה בהתנגדות. אנחנו בדרך-כלל מצליחים להגיע להסכמות. אם תתעקש ארד מזה, ההנחה שזה יוכל להיעשות בהסכמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת גמילה מחיתולים בלילה - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי רועי,
אני מציעה שתעשו שני דברים - ראשית שתבדקו עם בתכם אם זה מתאים לה ללבוש את הפולאפס ואם זה מתאים לה לתת לה (אך אם תתנגד - לא). במידה והיא לא תתנגד זה עשוי להקל עליכם ההורים מבחינה פרקטית ורגשית. במקביל אני מציעה ללכת לטיפול - תרופתי אצל פסיכיאטר או טיפול בזמזם/פעמון. אלו טיפולים הנותנים מענה לגורמים הפיסיולוגיים של הרטבת הלילה וכדאי להשתמש בהם אם הילד ממשיך להרטיב אחרי גיל 4. אלו טיפולים שניתן להשתמש בהם גם אם הילד לובש פולאפס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רועי30/11/2015בינתיים דיברנו איתה. שאלתי אותה בפשטות "אולי נחזור קצת לפולאפס לחודשיים-שלושה ואז ננסה שוב", והיא ענתה בפשטות "סבבה" והלכה לבנות בלגו. וכך עשינו בלילה בלי שהיו עוד שאלות. נחשוב על האפשרות של הטיפולים שהצעת.
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות חרדתית של בת 4אמא25/11/2015
שלום רב
יש לי ילדה , עוד מעט בת 4, האמצעית בין 2 אחים.
השנה התחילה גן לראשונה בחייה.
הימים הראשונים של הגן היו טובים והיא אהבה ללכת. מאז וכבר כמה חודשים היא מתנהגת בצורה שלא הכרנו.
היא בוכה בעיקר בבקרים ולא רוצה ללכת לגן, היא רוצה להקיא וכל הזמן חוזרת על אותן שאלות שקשורות לגן כמו 'יש לי קצת גן היום"? "יוצאים לחצר ואז הולכים הביתה?". אנו עונים לה בבירור ובסבלנות על השאלות אך הן לא מפסיקות. זה יכול לחזור על עצמו 30 פעם ביום. הגננת מספרת שבגן היא ביישנית ויש לה קצת קושי חברתי אבל בסך הכל היא בסדר. שהילדה חוזרת הביתה היא אומרת שהיה כיף בגן.
האם זאת התנהגות כפייתית?, אנחנו מאוד סובלים מזה וזה גורם בבית לאוירה לא נעימה כי עם כל השאלות הללו כבר אין לנו כח לענות ואנחנו מתחילים לצעוק עליהה שתפסיק. אשמח להכוונה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות חרדתית של בת 4 - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי,
זו לא נשמעת התנהגות כפייתית אלא התנהגות הנובעת ממצוקה. חשוב לבדוק מה קשה לביתך בגן וכיצד ניתן לעזור לה. אני מציעה להיפגש עם פסיכולוגית הגן, לבקש ממנה לערוך תצפיות על ביתך בגן ולהיפגש איתכם כדי לערוך תוכנית התערבות בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד חרדתידנה25/11/2015
הבן שלי בן 5 ומאוד מפחד מרוח. גם משב רוח קלה מלחיצה אותו. הוא מקפיד לסגור את כל החלונות ברגע שנכנס הבייתה. מחזיק את הקפוצ'ון צמוד לראש בזמן ההליכה ברחוב. אם הרוח מתחזקת הוא פורץ בבכי ורץ בלחץ "למקום מבטחים". הוא מספר שמפחד מענפים שיפלו עליו ומניפוץ זכוכיות וחלונות. תוהה מהי הגישה המומלצת שעלינו לנקוט? אני מוצאת שאמפטיה לתחושות שלו או ניסיון לדבר איתו בצורה רציונאלית על הפחד שלו לא עוזרים. הראנו לו מקרים שהרוח עוזרת ומטיבה איתנו, ניסינו לחשוף אותו בהדרגה, חיבקנו, הרגענו, שום דבר לא עוזר. כשאנחנו אמפטים לנושא, לא רק שהוא לא נרגע, הוא מרשה לעצמו להביע יותר את הלחץ שלו עד כדי כך שיכול לסרב לצאת מהבית (או שיסגור את התריסים, ואם אין תריסים הולך ומתחבא מתחת לשמיכה). תוהה אם עלינו לנקוט בגישה אחרת? האם לפנות לטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד חרדתי - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי דנה,
הגישה לחרדות של ילדים כדאי שתהיה כזו: אנחנו אמפטיים לקושי שלך אבל לא נותנים לך להימנע ועוזרים לך להחשף בהדרגה ולהתמודד עם הדבר שמפחיד אותך. אם ניסיתם לחשוף אותו בהדרגה, תוך מתן בטחון והרגעה לצד עידוד להתמודד עם הקושי וזה עדיין לא עזר, אני מציעה לגשת לפסיכולוג ילדים שמבין בשיטה הנקראת חשיפה הדרגתית (שיטה השייכת ל-CBT) ולהתייעץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אילמות סלקטיביתמירב24/11/2015
היי,
אני סטודנטית לחינוך מיוחד ורציתי לשאול האם יש קשר בין אילמות סלקטיבית להתנהגות פאסיבית - אגרסיבית. האם אילמות סלקטיבית יכולה לנבוע מהתנהגות פאסיבית - אגרסיבית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילמות סלקטיבית - תגובה
פז שפירא29/11/2015הי מירב,
אילמות סלקטיבית כיום מסווגת בתוך הפרעות החרדה. כלומר, ההנחה הבסיסית היא שאילמות סלקטיבית נובעת מחרדה חברתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה אוכלת שיעריוגב23/11/2015
שלום.
יש לי ילדה בת שנה וארבעה חודשים, והיא אוכלת שיערות שהיא מוצאת בכל מקום מאז שהיא יכלה לעשות זאת (בערך גיל חצי שנה).
לאחרונה הילדה גילתה כי ראשה הוא מקור בלתי נדלה לשיערות, והיא תולשת אותן ממנו.
כמובן שאנחנו מוציאים לה את השיערות מהפה ברגע שאנחנו שמים לב. אבל אם אנחנו לא שמים לב - היא לפעמים מוציאה אותן בעצמה ולפעמים בולעת (כבר מצאתי לה הרבה פעמים שיערות בחיתול שיצאו מהצד השני).
יש לציין כי לא מדובר רק בשיער אדם, אלא היא אוהבת ללעוס גם שיערות של בובה, סיבים של בדים או של החיתול וכו׳.
מדובר בילדה שלא חסר לה תשומת לב בכלל ולא גירויים משום סוג.
אנחנו נורא מודאגים מהעניין, מתוסכלים ומחפשים איך לעזור לה להפסיק עם זה בכל דרך.
אודה מאוד לעזרתכם,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה אוכלת שיער - תגובה
טל עמיעד23/11/2015שלום יוגב,
כצעד ראשון אני ממליץ לפנות בדחיפות לרופא הילדים לבירור האם ישנם חוסרים תזונתיים בבדיקות הדם שלה ולהתייעץ איתו כיצד ניתן לשלול חסימה כלשהי במערכת העיכול.
במידה וכל הבדיקות תקינות והכל בסדר יש לפנות למרפאה בעיסוק המתמחה בויסות חושי/טקטילי, התופעה שאתם מתארים מוכרת אצל ילדים גדולים יותר ואנשים מבוגרים ונקראת טריכוטילומאניה ובדרך כלל מעידה על מצוקה רגשית קשה ועמוקה.
במידה והבירורים הפיזיולוגיים לא מעלים ממצא אני ממליץ לפנות להתייעצות עם פסיכולוג ילדים לבירור מעמיק יותר של ההתנהגות וכיצד ניתן להתמודד איתה.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 רגישטלי22/11/2015
שלום רב! השנה בני בן 5 עלה בגן חובה. אין לו בעית ביטחון עצמי, הוא מאוד מבוקש חברתית, (מאז שהוא קטן), קל לו להסתדר עם ילדים/אנשים חדשים, והוא ילד חכם מאוד. יש בעיה שכל הזמן בגן מתלוננים שהוא כועס על כל דבר קטן, כשניצחו אותו במשחק, כשאומרים לו משהו שלא מוצא חן בעיני ילדים אחרים, כשחוטפים לו משהו וכו, הוא כועס מאוד, בוכה, הוא אומנם לא פוגיע באף אחד, אבל מאוד כועס, הולך לצד ולוקח לו זמן להרגע ורק אז חוזר. הוא ילד יחיד כך שבבית אני לא רואה התנהות כזאת בכלל, כמו כן בבית הוא יודע שעל אמא ואבאב התנהגות כזאת לא עובדת, ולא תעזור לו בכלום לכן אין שום זעם, וכשבבית/חנות הוא לא מקבל משהו והוא איתי או עם אביו, הוא מקבל את הסירוב בברכה. אין בבית בעיות שינה איתו, הוא בכיף בשעה 8 הולך להתקלח ולישון, הוא מאוד ממושמע, לכן קשה לי כל כך לעזור לו בנושא. מה אפשר לעשות? האם צריך לפנות לאיש מקצוע? נמאס לי כל יום אחרי הגן לשמוע "כמה שהוא רגיש וכועס על כל דבר קטן." תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 רגיש - תגובה
פז שפירא22/11/2015הי לקסי,
דווקא נשמע שבנך מגיב היטב למצבים מתסכלים. הוא אומנם כועס ובוכה אך יש לו את היכולת להרגע כעבור זמן ולחזור לפעילות. לטעמי אין מקום להתייעצות עם איש מקצוע. תוכלי בבית לעבוד איתו מעט על קבלת ניצחון והפסד, למשל על ידי כך שתשחקי איתו משחקי קופסה תחרותיים, תתמכי בו כשהוא מפסיד אך גם תתעקשי על החוקים. כך הוא גם יוכל לראות כיצד את מגיבה כשאת מנצחת וכשאת מפסידה. ייתכן גם שיעזור לבנך לשמוע מידי פעם על הצלחות שלך בעבודה לצד דברים בהם לא הצלחת, על מנת לעזור לו בתהליך הלמידה וההבנה שלעיתים מצליחים ולעיתים נכשלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהרון גן עירייה המאחד גילאי 3 עם 5לילך22/11/2015
שלום,
רציתי לשאול מה ההשלכות של איחוד צהרון של ילדים בגילאי 3 עם ילדים בגילאי 5.
האם הדבר נכון גילאים אלו ישתתפו ביחד חלק נכבד מהיום (פעילויות, אוכל, משחקים וכו)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהרון גן עירייה המאחד גילאי 3 עם 5 - תגובה
פז שפירא22/11/2015הי לילך,
מרביתם המוחלט של מחקרים בתחום מצביעים על כך שלעירוב גילאים בגן ישנם יתרונות העולים על החסרונות. למשל, ילדים גדולים נתרמים בכך שהם יכולים לקבל ערך עצמי מהיותם גדולים, להפנים ידע היטב על ידי כך שהם מלמדים את הקטנים ועוד. ילדים קטנים נתרמים למשל בכך שיש להם דמויות שהם מודל לחיקוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
