פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מעבר גן באמצע השנה
    רונה
    20/11/2015

    שלום רב. העברנו את הבן שלנו, בן 4, לפני מספר ימים גן, בשל תלונה שלנו על הגננת. בגלל הנסיבות לא הספקנו להכין אותו למעבר כמו שצריך, והוא נקלט בגן החדש מהיום למחר, עם הכנה שלנו יום לפני. אמרנו לו שיש גן שבו הילדים שמעו עליו ומאוד רוצים שהוא יהיה איתם בגן. הוא כבר יומיים בגן החדש ומשתלב נהדר. רק פעם פעמיים אמר שאינו רוצה לגן החדש, אבל לא בכה או התנגד ללכת. בשל הסיטואציה גם לא התקיימה מסיבת פרידה מהגן. למרות שהמעבר בסך הכל "חלק" עד כה, אני חוששת מאוד מהשלכות רגשיות בגלל שלא היה תהליך ולא היתה פרידה מסודרת. רציתי לדעת האם לדעתכם כדאי לעשות מפגש פרידה מהגן הקודם למרות שהוא כבר עבר (האם לא יבלבל אותו יותר), ומה אני יכולה לעשות או להגיד לו כדי להקל על השינוי הפתאומי ולמנוע השלכות רגשיות לא טובות. אציין שאנו גרים ביישוב קהילתי, ואמרנו לו שהחברים נשארים חברים שלו והוא יוכל לפגוש אותם אחר הצהריים. המון תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר גן באמצע השנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר גן באמצע השנה - תגובה

    פז שפירא
    22/11/2015

    הי רונה,

    כיוון שבנך החל כבר בתהליך הכניסה לגן החדש, אני מציעה דווקא להתמקד בו ולראות איך ההסתגלות של בנך בגן החדש מתנהלת לאורך זמן. בהמשך אפשר כמובן, כפי שהצעת לבנך, להיפגש גם עם חברים מהגן הקודם ואם הוא יביע בעצמו עניין בכך אפשר לבקר ולראות את הגננת. אך כפי שהצעתי, לדעתי כרגע לאפשר לו להתמקם בגן החדש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה אחרונה לסגירה...

    רונה
    22/11/2015

    תודה רבה פז על התשובה. האם אני מבינה מדבריך שאפשר לוותר על מסיבת/מפגש פרידה? זה לא עלול להשאיר משהו לא סגור? אם התשובה היא כן לעשות, האם כשבוע אחרי המעבר יהיה מאוחר ומבלבל מדי? תודה רבה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה אחרונה לסגירה... - תגובה

    פז שפירא
    23/11/2015

    הי, ניתן לערוך מפגש/מסיבת פרידה שבוע אחרי וזה לא יהיה מאוחר או מבלבל. אם זה מרגיש לך לא נוח ניתן גם לעשות מפגש בזמן יותר קרוב, גם זה יהיה בסדר להערכתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רב לך פז!

    רונה
    24/11/2015

    תודה רבה פז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ציונה
    20/11/2015

    טל ופז, שלום, אשמח לייעוצכם.


    אני נשואה, אמא לשלושה ילדים והצעיר הוא כמעט בן 11. לאחרונה החל את גיל ההתבגרות.
    בשבועות האחרונים שמתי לב להתנהגות משונה שבאה לידי ביטוי בתגובותיו של הבן..תגובותיו לגילויי חיבה כאלה ואחרים של בעלי כלפיי (פרחים....). לפני שלושה ימים קיבלתי פרחים מאבא של בני (בעלי) ובני הגיב בדמעות.. הוא פורץ בבכי גם כשהוא רואה אותנו אוחזים ידיים..
    מדוע זה קורה? מה זה אומר? האם זה נורמאלי?

    המון תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    פז שפירא
    22/11/2015

    הי ציונה,

    זו נשמעת כמו תגובה שיכולה לנבוע מכל מיני סיבות. האם שוחחת עם בנך על כך ושאלת אותו? אם כן, מה הוא אמר?
    כמו כן, האם מעבר לתגובה זו יש דברים נוספים בהתנהגותו שמטרידים אותך? שינויים נוספים כלשהם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגיעות באיבר מין אצל תינוק
    אמא
    20/11/2015

    שלום

    בן 8 חודשים כבר מזה תקופה שכשאני מחליפה לו חיתול או בעת אמבטיה הוא מייד אוחז באיבר מינו בכוח... כשמורידה לו היד כועס ומתעצבן .. גם ששמה לו חיתול מתעצבן ממש.. לאחרונה אנישמה לב שהוא מנסה לגעת מעל החיתול או המכנס ואוחז.. זה נראה לי ממש מוזר במיוחד שמנסה גם אם הוא לבוש.
    האם זה טבעי? מה עליי לעשות לאפשר ? לנסות להסיח את דעתו? להוריד יד? אמת אותי זה מרגיז!
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגיעות באיבר מין אצל תינוק - תגובה

    פז שפירא
    20/11/2015

    הי,

    מדובר בסקרנות טבעית של בנך כלפי גופו,הקיימת גם בגילאים צעירים. אני מציעה, כפי שמסבירים לתנוקות על אברי הגוף השונים - ידיים, רגליים, אף פה להתייחס גם לאברי המין. למשל, אם הוא נוגע באיבר מינו, לא להזיז את ידו ולומר לו: זה הפין שלך.
    כדאי לחשוב מדוע זה מרגיז אותך שהוא אוחז באיבר מינו, מה זה מעורר בך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתכן קשיים במעברים אצל תינוק?
    אמא
    19/11/2015

    שלום,
    בני בן 6 חודשים נולד לאחר הריון סבוך במיוחד.. ומתוח במיוחד בו הייתי בשמירת הריון קפדנית 8 חודשיים רצופים ועברתי ים של בדיקות.
    הוא ילד בריא ומופתח מעבר לגילו (כבר זוחל, ממלמל..). הוא רגיש במיוחד (לדעתי) ושם לב לדקויות למשל, מכל הבגד שם לב לכפתור הכי קטן.
    אורח החיים שאנחנו מנהלים לא פשוט. מתניידים הרבה בין הצפון למרכז. בכך שבמרכז אין לנו מעגל חברתי ובצפון משפחה וחברים. אני עדיין בחופשת לידה (הארכתי) בכך שיוצא שאם אנחנו במרכז שבועיים אז הוא לא נחשף לאינטראקציה עם זרים ואם אחר כך נהיה בצפון שבוע אז יהיה מוצף בסבים וסבות, קרובי משפחה וחברים.
    לאחרונה הוא מתפרץ כשזר מתקרב אליו (אפילו הסבים). הוא בוכה הרבה ובכלל הוא התחיל לבכות הרבה גם אחרי שחוזרים מהצפון וההצפה כבר איננה. נהיה רגיש במיוחד רוצה כל הזמן להיות על הידיים, בתנוחה מסויימת..ואם מחליפים תנוחה מתפרץ בבכי שיכול להימשך שעה עד שעה וחצי רצוף.
    מאז שנולד הוא ער יותר בלילה בכך שיוצא שלא יושן לפני 5 בבוקר בדרך כלל. זה גם מאוד מקשה עלינו.
    הוא גם מסרב לשחק לבד ונדיר מאוד שהוא על השטיח לבד (בעודי עדיין בחדר) ומשחק כמה דקות ללא היותי צמודה ממש אליו.
    לפעמים אם מכבים האור למשל בהיותי חצי ישן ויונק מפסיק לינוק ויכול להתפרץ בבכי ובהתקף עצבים קשה. הרגישות שלו והרצון שלו להיות צמוד אליי או לאבא שלו כל הזמן מקשה עליינו מאוד.
    בנוסף אני לא מצילחה להכניס אותו לשגרה של שינה ואוכל. התחושה שלי שהוא רגיש ואנחנו מקשים עליו במעברים שעושים. מה ניתן לעשות להרגיעו והאם באמת מעברים כגון המתוארים משפיעים על תינוקות בגיל הזה ? מה עדיף לנסות לחשוף אותו יותר לאנשים או להימנע ממפגש??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתכן קשיים במעברים אצל תינוק? - תגובה

    פז שפירא
    20/11/2015

    הי,
    את מדברת על כמה דברים, על חרדת זרים, על צורך בקרבה פיסית ובמשחק משותף על פני משחק לבד, ועל חוסר שגרה של שינה ואוכל. בגיל 6 חודשים כל אלה הם בהחלט נורמטיביים ותקינים.

    חרדת הזרים המתפתחת קשורה ליכולת הקוגניטיבית המתפתחת שבה תינוקות מבחינים היטב בין דמויות ומבינים את משמעותה של פרידה. בתגובה לכך בנך רוצה להיות צמוד אליכם ולא להיפרד.

    המשחק המשותף לו הוא זקוק בהחלט תואם את גילו. ניתן להתחיל ולתת לו מידי פעם לשחק מעט לבד (אפילו כמה דקות) ולחזור כשהוא זקוק לכם.

    לגבי הנסיעות למשפחה - אלו הם החיים שלכם ולהם בנך יתרגל. לדעתי אין טעם לחוש אשמה לגבי זה אלא לראות את היתרונות שבכך.

    לגבי השגרה של האוכל והשינה - קשה להשיב על כך על גבי הפורום. צריך להבין מה מקשה עליכם להיכנס לשגרה כזו. בעניין הזה אני מציעה להתייעץ באופן פרטי. כמו כן, אני מרגישה שקיימת אצלכם חרדה בנוגע לטיפול בבנך וזו סיבה נוספת להתייעץ גם באופן פרטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנסת דברים לפה
    מארק
    17/11/2015

    שלום,
    הילד שלי בן 9 וכשהוא צופה בטלויזיה, בשיעור או כשהוא מתרגז מכניס דברים לפה.
    דברים כמו שלט, יד, אצבע, מחק וכו'.
    אני כמובן מעירה לו והוא ישר מוציא, אבל לאחר כמה שניות מכניס שוב באופן אוטומטי.
    רציתי לדעת איך אפשר לטפל בעניין זה.
    אודה לכם על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכנסת דברים לפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנסת דברים לפה - תגובה

    טל עמיעד
    19/11/2015

    שלום מארק,
    לכל אחד מאיתנו יש התנהגויות אוטומטיות שאנו מבצעים מבלי לשים לב שנעשות לעיתים כלאחר יד ולעיתים מסייעות לנו להרגעה במצבי חרדה, כעס או עוררות.
    במידה וההתנהגות של בנך לא גורמת לו נזק או יוצרת הפרעה אחרת ומשרתת אצלו מטרות אלו אני לא חושב שיש לפנות בעניין לטיפול כדי להיגמל מהן.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת חוג
    נוגה
    16/11/2015

    בננו בן העשר בחר בחוג סריגה בביהס. מתוך מבחר חוגים.
    אנחנו מאוד חוששים מסטיגמה והשלכות חברתיות.
    למרות ההסברים שלנו הוא נחוש לא חושש. לא בטוח שהוא קורה ורואה את הדברים נכון. אבל יש לנו ספק בהחלטה שלנו לא לאפשר שלו ללכת לחוג.
    נשמח לדתעתכם בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בחירת חוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתם לא צודקים לדעתי

    שילי
    18/11/2015

    גם הבן שלי בגיל 7 רצה על עוגת יום ההולדת שלו תמונה של שילגיה. אני קצת הרגשתי לא בנוח בהתחלה, אבל אם זה מה שהוא רוצה אז זה מה שיקבל. ובסוף הכל עבר חלק ובסדר, ואני הרגשתי טוב שזרמתי עם הילד שלי ולא הכנסתי לו כל מיני דעות ומחשבות פרימיטיביות לראש. נראה לי שאתם קצת מגזימים למנוע מהילד שלכם ללכת לחוג. במקום לעודד אותו ולעמוד בצד שלו אתם מתנהגים כמו כל אותם אנשים שאולי ילעגו לו ומעבירים לו אותו מסר. זו דעתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת חוג - תגובה

    טל עמיעד
    19/11/2015

    שלום נוגה,
    במידה וזה מה שהילד בחר אני לא רואה סיבה למנוע זאת ממנו. ההשלכות החברתיות שאתם חוששים מהן לא בהכרח יתממשו, ילדים יכולים להיות גם גמישים ומבינים יותר ממבוגרים, ולא בטוח שהדבר ילווה בסטיגמות חברתיות.
    הבחירה אם לאפשר לו ללכת לחוג היא כמובן שלכם, אני אישית הייתי מאפשר לו את חופש הבחירה.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת זרים תינוקת
    שירי
    16/11/2015

    הי
    בתי בת 8 חודשים. אני איתה בבית ומתכננת להיות עד שתהיה בת שנה וחצי. מגיל חודשיים ואיני מגזימה..היא מסרבת ללכת לידיים זרות ומגיבה בבכי ומצוקה. מאד היוולדה היא רואה את הסבתות 2- 3 פעמים בשבוע כל אחת, בדרך כלל כשאני נוכחת מכיוון שהן באות לעזור גם עם הבנים שלי תאומים בני 4. במידה ואני משאירה אותה לבד עם אחת הסבתות לכמה שעות בין פעם לפעמיים בשבוע...היא צורחת ובוכה ללא הפסקה...גם במשך כמה שעות רצוף ועד שהיא כמעט נחנקת מבכי. הסבתות חסרות אונים...גם אני וכמובן היא. חשוב לציין שכשאני או בעלי חוזרים היא שבה להיות צוהלת ושמחה באופן מיידי. אני חשה שזה נעשה קיצוני ולא משתפר אלא מחמיר ככל שהיא גדלה על אף שהיא כבר מכירה את הסבתות...אמורה לחוש מידה של ביטחון איתן.. אני אובדת עצות בעניין....איני רוצה להפסיק את הלימודים ואיני חושבת שזה נכון...אשמח לכל עצה או פתרון
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת זרים תינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת זרים תינוקת - תגובה

    פז שפירא
    20/11/2015

    הי שירי,

    ייתכן שכדאי להחזיר לביתך את הביטחון בכך שאת או בעלך תחזרו. כדאי לנסות ולעשות תהליך הדרגתי בו הסבתא מגיעה, את מחבקת את ביתך ואומרת לה שעוד מעט תחזרי, יוצאת וחוזרת כעבור כמה דקות. לעשות זאת במשך כשבוע ואז להגדיל בהדרגה את טווח הזמן שבו תהיי מחוץ לבית. חשוב שאת תרגישי בטחון ותקריני ביטחון בכך שאת הולכת וגם עוד מעט חוזרת. כמו כן, כדאי לבדוק אם הסבתות מה הן עושות על מנת לנסות ולהרגיע את ביתך. אולי אפשר להציע להן אפשרויות נוספות.

    במידה וזה לא יעזור, תוכלי להתייעץ כאן שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבובה האהובה של הילד אבדה
    שינה
    15/11/2015

    שלום

    הבובה האהובה של הבן שלנו (4.5 שנים) שלי אבדה(אבדה - כי הוא מעולם לא הוציא אותה מהבית וככל הנראה המנקה זרקה אותה בטעות).
    הוא כמובן עצוב מאוד אבל הוא לא מתנהג באובססיביות לגביה. אנחנו עצובים בשבילו בייחוד כשהוא לא "אשם" במצב.

    אני ובן זוגי מבקשים לדעת מה מומלץ לעשות מהאופציות הבאות:

    1. לרכש בובה זהה שתגיע תוך חודש ואז לומר לו שהבובה נמצאה ולהסתיר שהבאנו תחליפית?
    2. לתמוך בו ולנסות לעזור לו להתגבר על העצב?
    3. עצה אחרת?

    תודה ,
    שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבובה האהובה של הילד אבדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבובה האהובה של הילד אבדה - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2015

    הי שינה,

    קודם כל אני מציעה לומר לו את האמת, שהבובה הלכה לאיבוד ולשאול אותו איך הוא מרגיש, לתמוך בו ולומר שזה יכול להיות עצוב/מרגיז לאבד חפץ יקר שאוהבים.

    בהמשך, אפשר לשאול אותו מה היה רוצה, אם היה רוצה שתקנו לו בובה זהה לזו שהיתה לו או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות לפני הולדת תינוק חדש
    מגי
    15/11/2015

    יש לי שני בנים בני 11 ו-9 הם מאוד קשורים אליי
    ואני לפניי לידה שלישית
    בזמן האחרון שניהם נכנסו לחרדות במיוחד הבן הגדול
    האם זה טיבעי בגיל הזה שיהיה להם קשה עם הנושא?
    הם אומרים שמפחדים להשאר לבד, ומפחדים שיקרה לי משהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות לפני הולדת תינוק חדש - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2015

    הי מגי,

    שינוי מכל סוג עלול לעורר חרדה, בכל גיל. ייתכן שבגיל הזה הם מודעים לכך שהריון ולידה הם תהליכים לא פשוטים, כואבים ואף לעיתים מסוכנים. ייתכן גם שהם קולטים את השינויים הגופניים והרגשיים שלך ומזדהים איתם במידה מסויימת.

    אני מציעה לפתוח את הדברים לשיחה פתוחה ולהרגיע ככל האפשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לספר על ילד מקשר קודם - ייעוץ
    שרון
    14/11/2015

    שלום,
    לבן זוגי יש ילד מנישואים קודמים שהוא לא בקשר איתו או עם האמא שלו מאז שהילד היה בן שנתיים.
    יש לנו 2 ילדים (שנולדו לאחר מכן), והגדולה שהיא בת 10, מצאה את תעודת הזהות של בעלי וראתה בספח את שמו של הילד והחלה לשאול עליו.
    איך אפשר לספר לה ומה בדיוק כדאי לספר לה?
    אודה מאוד על סיוע בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לספר על ילד מקשר קודם - ייעוץ - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2015

    הי שרון,

    אם תוכלי, פרטי עוד על העניין: מדוע הם לא בקשר? האם ישנה אפשרות לקשר בעתיד?
    אם לא נוח לך לפרט כאן בפורום, תוכלי לגשת לאיש מקצוע ולהתייעץ באופן פרטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי איך לספר על ילד מקשר ק

    שרון
    16/11/2015

    שלום רב,
    בהמשך לשאלותייך אציין כי נכון להיום אני לא צופה שיחזור הקשר בין בן-זוגי לבין הילד מהקשר הקודם שלו, בעיקר כי האמא של הילד מנעה במשך שנים רבות גישה ובן הזוג שלי מסוכסך איתה והם לא מדברים כבר שנים רבות.

    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי איך לספר על ילד מקשר ק - תגובה

    פז שפירא
    20/11/2015

    הי שרון,

    לדעתי כדאי להסביר שיש לעיתים רחוקות מצבים בהם הורים וילדים אינם נמצאים בקשר ושהאבא והילד לא בקשר כי ההורים רבו ולא יכולים לדבר או להיפגש. אפשר לספר על הילד את מה שהאבא זוכר ממנו ומהקשר שהיה לו. כדאי לפתוח את הדיון ולאפשר לביתך לשאול שאלות. כדאי לומר שהסיפור הזה יכול לעורר אצלה כל מיני רגשות ולעודד אותה לדבר עליהם. דברים שעשויים לעלות למשל הוא פחד שאבא לא יהיה בקשר גם איתה, פחד שאתם תריבו, תחושת החמצה על חוסר הקשר, סקרנות לשמוע פרטים ועוד.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן של סבא וסבתא תוך חודשיים
    סיגלית
    11/11/2015

    הילדה שלי כמעט בת 9 איבדה את הסבתא מצד האבא לפני כחודש והולכת לאבד את הסבא שלה מצד האמא בקרוב מאוד בגלל מחלה קשה.

    כשאיבדה את הסבתא היה לה קשה וביקשה לדבר עם יועצת בית הספר. מסתבר שהיו לה חרדות שגם אני, האמא שלה תמות. החששות האלה נמוגו בשיחה והיא מאז בסדר גמור. כעת עם מותו הצפוי הקרוב של הסבא שאותו היא מאוד אוהבת, אני צופה שיהיה לה קשה מאוד. איך אפשר להקל עליה? מדובר במוות של סבא וסבתא בתקופה של כחודשיים. מאוד מודה על העצה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן של סבא וסבתא תוך חודשיים - תגובה

    פז שפירא
    14/11/2015

    הי סיגלית,

    מה שהקל על ביתך עם האובדן של הסבתא עשוי להקל עליה גם כעת - לשוחח עימה על הרגשות, על הפחדים ועל הכאב. נשמע שנוצר קשר טוב ומיטיב בין ביתך ליועצת ולכן אולי ניתן לפנות אל אותה היועצת שוב, הפעם בעניין הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורת התנהגות בת 4.7
    תמי
    09/11/2015

    שלום רב,
    ביתי הצעירה בת 4.7, יש לה אח גדול בן 7.5
    ילדה נבונה ומתוקה.
    השנה אמורה היתה להשאר בגן טרום חובה אך החלטתי להעבירה לגן חובה כך שתהיה שנתיים בחובה במקום שנתיים בטרום. היא עברה עם חבריה הטובים שרובם בגיל חובה אך יש עוד 5 בגיל טרום.
    מבחינה לימודית היא ממש מתקדמת. מבחינה חברתית הכל תקין, מוזמנת לחברות וחברות אליה.
    מבחינת התנהגות בשנה שעברה היתה מאוד לא עצמאית, אך לצערי זה לא משתנה על אף שנמצאת עכשיו עם גדולים ממנה. למשל היא לא משתפת פעולה בבוקר מבחינת התארגנות וכל הזמן צריך להעיר ו"לאיים" שלא תלך לחברה או חוג או טלויזיה וכו... היא מתעצלת לאסוף משחקים וכל בקשה נענית תחילה ב"לא".
    בשבועיים האחרונים החלה להכניס את השיער לפה ובשבוע האחרון שברה משחק בגן, משקפיים של ילד ואת הקשת שלה.
    לאחר שיחה איתה הבנתי גם שהיא נרתעת מהגננת.
    דיברתי עם הגננת שאמרה שתנסה לשבח אותה יותר ולתת לה תשומת לב ותבדוק אם יש חשש לאי ויסות תחושתי.
    היא גננת נהדרת ואניי משבחת אותה בפני ביתי על מנת שתתקרב אליה ולא תירתע.
    האם טעיתי בהעברתה לגן עם גדולים יותר?
    איך כדאי לעזור לה ולנו?
    סליחה על האורך ותודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צורת התנהגות בת 4.7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורת התנהגות בת 4.7 - תגובה

    טל עמיעד
    11/11/2015

    שלום תמי,
    מהשינוי הפתאומי שאת מתארת בהתנהגות נראה לי חשוב לברר קודם האם קרה משהו בגן או עם חברים שיכול היה לגרום לשינוי הזה. ניתן לשאול את הילדה בעדינות וכמובן גם את הגננת.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלטנית?
    לילי
    09/11/2015

    הי
    ילדה בת 3 וורבלית מאוד כאשר אנו בחברת ילדים מהגן אם מישהו לא עושה מה שהיא רוצה או אם היא כועסת היא "מעליבה"אומרת אני לא חברה שלך אני לא אוהבת אותך אני לא רוצה אותך וכו (בצורה מאוד הפגנתית לעיתים גם למבוגרים מיתנהגת כך ואלינו)
    עושה זאת גם לילדים שהיא כן אוהבת וכן אומרת שהם חברים שלה
    אותי זה מביך באופן כללי אבל יותר מדאיג אותי העיניין החברי
    איך יהיו לה ככה חברים?
    איך להגיב?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתלטנית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלטנית? - תגובה

    טל עמיעד
    09/11/2015

    שלום לילי,
    ההתנהגות שאת מתארת מאוד נפוצה אצל ילדים ונשמעת תואמת גיל. במידה וזה משהו שאת מעוניינת להדגיש לביתך את יכולה לציין בפניה שזה לא נעים לומר דברים כאלה לילדים אחרים ושהם יכולים להיעלב, שגם היא לא הייתה רוצה שילדים אחרים ידברו אליה ככה. עם זאת, חשוב לזכור שזה חלק אינטגרלי ממשחק ילדים בגיל הזה ואין בכך כדי לגרום נזק חברתי.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שתלטנית

    לילי
    11/11/2015

    הי טל תודה על תשובתך
    אני מבינה שזה משהו אופייני ולעיתים אני שומעת גם את החברים מדברים כך
    אבל אצלה זה יותר בתיכיפות וממש בצורה בוטה
    תןדה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלטנית המשך-מקפיצה הודעה

    לילי
    18/11/2015

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת ה7 "משתגעת"ליד בתי בת השנה ו
    אורלי
    08/11/2015

    שלום רב,
    בתי עוד מעט בת 7, ילדה חכמה, חושבת, מתוקה, רהוטה, נדיבה, שקטה ומצחיקה. כשהיא רואה את אחותה הקטנה היא הופכת לילדה אחרת ונהיית רועשת ותזזיתית ובעיקר פראית מדיי ליד אחותה. נצמדת לה לפנים, טופחת לה על הראש, חוסמת אותה עם הרגל, מנופפת בגפיים. היא גם כמעט לא מדברת לידה, אלא נוהמת ומשמיעה קולות. בנוסף, נעלבת מהתינוקת כשזו הודפת אותה או מייללת החוסר שביעות רצון. בנוסף, חחוטפת לה צעצוע ומסרבת לחלוק...
    כמובן שהתנהגות זו גוררת הערות מאיתנו ההורים, אבל היא מתעלמת וכאילו לא שומעת, מה שמוביל לריבים איתה. בסופם היא כועסת מאוד.
    יש לציין שלפעמים היא אומרת במפורש שחבל שאחותה נולדה ושהיה כיף יותר לפני כן. זה מקובל עליי אבל מטריד אותי מאוד עוצמת השינוי בה והעובדה שהיא לא מתרגלת אחרי שנה וחצי. בנוסך, אני מרגישה שהיחסים איתה מתערערים ושהיא מתמלאת בתסכול וכעס.
    אודה לתשובתכם, אורלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת ה7 "משתגעת"ליד בתי בת השנה ו - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי אורלי,

    חשוב לדבר עם ביתך על הרגשות שלה - להעביר את המסר שהיא מקנאת באחותה, כועסת עליה והיתה רוצה את כל תשומת הלב שלכם ההורים לעצמה. להעביר את המסר ושזה בסדר ואלו דברים שהרבה ילדים שנולדים להם אחים קטנים מרגישים. תוכלו לתת לה אלטרנטיבה להתנהגותה ולומר שכאשר היא מקנאת/כועסת היא יכולה לומר לכם את זה והיא יכולה לבקש שתתייחסו אליה ותנחמו אותה באותו הרגע. כדאי גם להדגיש בפניה את היתרונות שבלהיות גדולה, שכן נראה שכרגע היא חווה רק את הדברים השליליים שבכך. למשל, להקדיש לה תשומת לב בזמן איכות רק איתה ולעשות פעילות שלא ניתן לעשות יחד עם אחותה הקטנה.

    במידה והתקשורת שלכם כיום אינה מאפשרת את יישום העצות האלה, כדאי אולי לפנות להדרכת הורים על מנת לקבל ייעוץ ממוקד, פרטני והדרגתי בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששות
    הגר
    08/11/2015

    שלום רב,
    ילדי בן 9 וחצי הוא ילד לכם חברותי שנון ושמח
    לאחרונה ( כחודש בערך)
    מצב רוחו השתנה
    הוא מגדיר את מצבו כחרדות הוא בוכה לעתים קרובות בעיקר בלילה שהוא לבד
    לאחר שיחות עימו התברר לי כי זה קורא לאחר רגעים יותר שמחים
    כלומר לאחר אירוח של חברים ואז חזרה לשיגרה בסוף ההפסקה ואז חזרה לשיעור

    לאחרונה השתנו בחיו מספר פרמטרים
    כניסה לבית ספר חדש
    סבתא שלו נפטרה
    והמצב הבטחוני
    כל אלו לדעתי מה שגרמו לשינוי במצב הרוח
    בני הוא ילד מאוד בוגר ואיש שיחה מצויין למרות גילו הצעיר הוא משתף אותי ברגשותיו ובחששות שלו .
    בוא לא מוכן לשוחח עם יועצת בית ספר או שום גורם אחר חוץ ממני
    מה עלי לעשות???
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חששות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששות - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי הגר,

    האם מלבד הבכי בלילה יש עוד סימנים מדאיגים? כיצד השינה והאכילה שלו? האם יש פגיעה במצבו החברתי? איך מצב הרוח שלו במהלך היום? האם יש שינויים נוספים בהתנהגותו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששות המשך

    הגר
    10/11/2015

    היי,
    ראשית תודה על תגובתך,
    לשמחתי התופעות שהזכרת לא נראות על בני, וטוב שכך ידוע לי ששינוי שכזה מעיד על מצב חמור בהרבה.
    הוא לגמרי שיגרתי ברוב הזמן פעיל צוחק משחק אוכל מדבר וישן רגיל.

    האם אני ברמתי כאמא יכולה לטפל בו ע"י שיחות עם הכלים שתתני לי?
    או עלי לפנות לייעוץ חיצוני?
    שוב להזכירך למרות כל בקשותי הילד לא מעוניין ללכת לשיחות אפילו לא אצלך יועצת בית הספר.
    מה עלי לעשות כדי שהמצב לא יחמיר
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חששות המשך - תגובה

    פז שפירא
    14/11/2015

    הי הגר,
    נסי להגביר את התמיכה בבנך, להיות ליד מיטתו עד שירדם, לחבק ולהרגיע אם מצעורר ובוכה באמצע הלילה. אם הקושי מתעורר בעיקר לפני שינוי תוכלי להכין אותו לכך. למשל, כמה דקות לפני שהחברים הולכים לומר לו משהו כזה: עוד מעט החברים ילכו ובטח יהיה לך קשה, תוכל יכול לבוא אלי לחיבוק. אפשר לדבר איתו על כך שלאחרונה עבר כמה אירועים מלחיצים וכואבים ושזה בטח משפיע עליו.

    אם הדברים לא ישתפרו לאחר זמן (חודש-חודשיים) התייעצי בשנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום