מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גירושים, אבא וגיל 16אני27/10/2015
שלום רב,
תודה על הפורום. אנסה לקצר וסליחה מראש אם ארוך.
אני גרושה מזה כ- 10 שנים יש לי ילדה בת 16.5 חכמה מאד, מתורבתת, דעתנית ועצבנית וילד בן 11 ילד טוב ואדיש מאד. חכם ועושה רק מה שצריך בלי להתאמץ.
בתחילת הגירושים אביהם לא רצה לשמור איתם על קשר (כדי להעניש אותי על שהתגרשתי) ובכל פעם שהילדים רצו את אבא שלהם פשוט לקחתי אותם והאמנתי שמתוך שלא לשמה בא לשמה ובאמת כך היה. נוצר קשר רציף וקבוע והכל התנהל פחות או יותר בקו אחיד. עוד אציין שהילדה שלי שומרת שבת ואביה לא וכשהיא מגיעה אליו מתוך הבנה מחליטה שאצל אבא לא שומרים שבת כי אבא שלה מסרב בתוקף לכל אמונה באלוהים (הבת לומדת בבית ספר חילוני ואנו מנהלים בית מסורתי פחות או יותר) לאבא יש מלא חברים/ות ויש שתי בנות בנות הילדה שלי שסביב האבא עם האימהות שלהן. אחת פעם קראה לו אבא עד שהילדה שלי הבהירה לה לא לקרוא לו כך. והשניה פשוט סביבו כל הזמן ובכל הזדמנות. לפעמים גם שהוא בא לאסוף את הילדים אחת מהן נמצאת שם. לילדים זה מאד לא נוח ואמרו את זה לאביהם. האבא מתעלם לגמרי מבקשת הילדים באמירה: "שהם לא יקבעו מי יהיו החברים שלו" הילדה הלכה מאביה בכעס ובהחלטה כי הוא אינו אביה וכי הוא בחר לו ילדות אחרות. לאחר יום היא ניסתה לשוחח איתו ולהסביר לו שלפחות בזמן שהם איתו היא לא רוצה את "החברים "האלה שלו איתו. אביה מסרב בכל תוקף ואז השיחה נותקה בכעס רב. יתרה מזאת, בניסיוני לשוחח עם האבא הוא כעס מאד שאני מגבה את הילדה וכי אני אמורה להגיד לה שזה לא בסדר. הבת שלי מדוכאת כרגע. כיצד עלי לנהוג?
סליחה באמת על האורך ואודה על ייעוץ והכוונה.
אציין שהבן שלי לא ממש מעניין אותו לפי דבריו. אמר שלא נוח שהן שם אבל אין מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירושים, אבא וגיל 16 - תגובה
פז שפירא30/10/2015הי,
נשמע מצב מורכב מאוד שכדאי לפעול בו בחוכמה ולא תמיד לפי מה שנראה צודק. לדעתי כך נהגת כאשר הבאת בהתחלה את הילדים אל האב ואיפשרת את יצירת הקשר - אומנם היה אפשר לקוות שהאב יעשה את הדבר הנכון, אך כיוון שלא עשה כך את התגמש והבאת אותן אליו. עשית לדעתי מעשה מאוד משמעותי ואיפשרת את הקשר בין הילדים אל אביהן וזה חשוב מאוד.
במקרה עכשיו, באותו האופן, לדעתי כדאי לנסות אל לב הבנות. לומר להן שאביהן אינו מושלם ושאולי זה מכעיס שהוא מחייב אותן להיות בנוכחות החברים והבנות שלהם אולם שהקשר עם האב זה הדבר החשוב ביותר. כדאי לתת להן כלים להתמודד עם המצב הלא פשוט - למשל להתעלם מכך שהבנות קוראות לאביהן אבא ולנסות לראות את הרגעים החיוביים עם האב, גם אם זה בנוכחות החברים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצבת גבולות לילדה בת 3 וחצירוית26/10/2015
שלום
הילדה שלי בת שלוש וחצי,ילדה מתוקה וטובה אבל לא מקשיבה בכלל,אני ממש מתוסכלת
לא יודעת מה לעשות,כולם אומרים שיש לה ממש אופי
אם אנחנו עוצרים ליד הגינה ואני לא אכנס איתה,לא יעזרו שום דיבורים בצורה עדינה או תוקפנית כשאני אומרת לה שאני ממהרת הביתה היא מתעלמת ממה שאני אומרת
אני ממש מתוסכלת וצועקת עליה,שום דבר לא עוזר,כשאני אומרת לה לא לגעת במשהו היא נוגעת או מכניסה לפה,הכל פשוט דווקא
אני יודעת שהיא רואה את החולשה שלי ובגלל זה היא מתנהגת ככה אבל כשאני ברחוב במיוחד שום דבר לא עוזר,לבעלי היא גם עושה אבל יש לה יותר משמעת
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצבת גבולות לילדה בת 3 וחצי - תגובה
פז שפירא30/10/2015הי רוית,
באופן עקרוני, ילדים לומדים התנהגות נאותה הרבה יותר ממעשים מאשר מדיבורים או צעקות. לכן, אני מציעה לא לצעוק אלא למצוא דרך הגיונית להגיב, שתעביר את המסר.
לגבי הדוגמאות שנתת - אם היא לא מוכנה לבוא איתך אפשר לדעתי בגילה עדיין להרים אותה וללכת. אם היא נוגעת במשהו בכוונה - אפשר מייד אחר כך ללכת איתה למקום קרוב כדי לשטוף את הידיים.
אלו עצות נקודתיות, אולם ייתכן ויש מקום ללכת להדרכת הורים, על מנת להתחזק ולקבל עוד כלים להעצמת הסמכות ההורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות ילד אחרי גירושיןשרון כהן23/10/2015
שלום,
עברתי גירושים לפני כחודשי וחצי.
כתוצאה מהפרידה חליתי בדכאון ויש הסדרי ראיה חלקיים.
הילד בן 5 התקשר בשישי באמצעות אימו ואמר שהוא ממש בוכה כי הוא לא רואה אותי.
יש הסדרים אבל איני מצליח למלא את כולם כך שיכול לעבור שבוע בלי לראות את הילד.
מה מומלץ לעשות במקרה כזה?
לקחת את הילד לכמה שעות בשישי או שבת שלא שלי?
להסביר שזה המצב?
האישה אינה מבינה את הדכאון ואת המצב שאליו הגעתי.
שהרי מלכתחילה לא הייתה צריכה לתת לו להתקשר כדי שיבקש לראותי.
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות ילד אחרי גירושין - תגובה
פז שפירא26/10/2015הי שרון,
האם אתה מטופל תרופתית או אצל פסיכולוג? האם יש לך עזרה ותמיכה מצד משפחתך או חברים?
אנא השב על מנת שאוכל להמשיך ולייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשאלתך
דודו03/11/2015מטופל.
יש עזרה טכנית מהורים ונפשית קצת מחברים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשאלתך - תגובה
פז שפירא09/11/2015הי,
הדבר שמומלץ הוא להשתדל לראות את בנך בימים שנקבעו באופן קבוע ומסודר. כדאי לבדוק בייעוץ פסיכולוגי כיצד גורמי התמיכה שלך - חברים והורים יכולים לעזור לך להתארגן ולהצליח לעשות זאת. כדאי לבדוק גם את האפשרות לטיפול תרופתי.
במידה ואינך מצליח לראותאת בנך בימים הקבועים - השאלה היא מהי התקשורת שלך עם גרושתך, האם אתם יכולים לדבר על הדברים, האם יש ביניכם גמישות. ממה שכתבת התרשמתי שהתקשורת ביניכם אינה טובה. לכן, אני מציעה לפנות לגורמי תמיכה טיפוליים וכן להורים ולחברים שיעזרו לך לעמוד במשימה הזו, של ראיית בנך בזמנים סדורים, שאינה פשוטה לך כיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 עם מתן שתן תכוף - בדיקות תקינומודאגת23/10/2015
היי,
הבן שלי בן 3 ונכנס השנה לגן עירייה.
החל מלפני שבוע הוא החל במתן שתן תכוף, בשעות הבוקר כל 5-10 דקות לפני היציאה לגן וגם בשעות הגן. בערב זה בדר"כ פוחת.
היינו בטוחים שמדובר בדלקת בדרכי השתן אבל חזרו תוצאות שהכל תקין. מה שמפנה אותנו למחשבות על מקור פסיכולוגי לבעיה.
הוא ילד שמקבל המון חום ואהבה לצד גבולות. אנחנו מתלבטים איך לנהוג ואיך להנחות את הגננות לנהוג כדי שהתופעה תיעלם. אנחנו חושבים שזה קשור בשני דברים :
ההתאקלמות בגן - על פניו נראה כי היתה בסדר אבל בגינה אני רואה שהוא חושש קצת מחלק מהילדים וכל הזמן מנסה לחשוב איך להתחבר לילדים הגדולים.
תקופה לחוצה מאוד שאנחנו ההורים עוברים על רקע מעבר דירה קרוב שככל הנראה משפיע על הילד.
אשמח לעצתכם, איך לנהוג ומה לעשות וכמה זמן אפשר לתת לזה לעבור מעצמו לפני שמחליטים לפנות לטיפול.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 עם מתן שתן תכוף - בדיקות תקינו - תגובה
פז שפירא23/10/2015הי,
ייתכן באמת שמתן השתן התכוף מקורו בלחץ שבנך חווה. כדאי ליזום פגישה עם הגננת ולקבל ממנה תמונה מפורטת לגבי תפקודו של בנך בגן: מבחינה חברתית (עם מי משחק, כיצד מתמודד עם קונפליקטים), מבחינה לימודית (איך מצייר, איך מתמודד עם משימות), מבחינה מוטורית (האם משתמש במתקני החצר, האם יש קושי פיסי כלשהו בו מבחינה הגננת) ומבחינה רגשית (איך מצב רוחו בגן, האם מרבה לבכות או להראות במתח).
בהתאם לכך כדי לחשוב איתה איך להקל עליו בגן.
לגבי הנושא החברתי, אני מציעה לנסות וליזום מפגשים אחר הצהרים עם ילדים שבנך רוצה להתחבר אליהם וכן עם ילדים שהגננת תציע ושנראים לה מתאימים לבנך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה בגיל 14אמא מודאגת22/10/2015
שלום רב. בני בן 14 וחצי לומד בכיתה ט'. בקיץ הכיר חברה בת גילו והם מנהלים קשר טלפוני, SMS, ווטס אפ וכו'.
אני מרגישה שהבן שלי מעופף. ירד בלימודים. כל הזמן אני מקבלת התראות לגבי התנהגותו, מחסור מלימודים. ציונים מאוד נמוכים.
הוא מרבה לשבת עם הפלאפון ולהתכתב איתה.
הם כותבים אחד לשניה אני אוהב/אוהבת אותך. מדברים על חתונה וילדים. ועוד כל מיני שטויות.
אני נורא דואגת ללימודים שלו. כי הוא ילד חכם. ועד עכשיו למד בסדר והשנה מתחילת השנה ממש ירד.
שנה שעברה סירבתי לכל קשר עם חברות והשנה הסכמתי אמרתי לו אתה בוגר ואני סומכת עליך. אבל הכל הרבה יותר גרוע ואני מצטערת שהסכמתי לו לחברה.
מה עלי לעשות. כבר קיבלתי מספר פעמים אזהרה על כך שיוציאו אותו ממגמה זו או אחרת.
בבקשה אשמח לקבל את עצתכם.
אמא מודאוגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהבה בגיל 14 - תגובה
פז שפירא23/10/2015נשמע שיש מקום לאפשר את הקשר עם החברה, כפי שעשית שכן קשרים עם בני המין השני הינם דבר נורמלי ותואם את גיל ההתבגרות.
למרות שבנך יחסית צעיר, כדאי לשוחח עם בנך על הנושא של אהבה ומיניות, להסביר על מין בטוח ולת לו אפשרות לשאול שאלות המעניינות אותו.
לגבי הלימודים, כדאי להעביר את המסר שחשוב לכם שימשיך להצליח בלימודים, כפי שהיה עד לא מזמן ושאתם תעזרו לו בכך: לשבת איתו להכין שיעורים או להתכונן למבחנים/להביא סיוע של מורה פרטי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעללות?אמא צעירה22/10/2015
שלום
הילדה שלי בת שנתיים וחודשיים ומזה יומים לאחר שעת הסיפור ובחיבוק לפני השינה היא מתחכחת בנו ומשמיעה אנחות, כששאלתי אותה בעדינות מה היא עושה היא החלה לצחוק. האם מדובר בהתנהגות בעייתית שמקורה בפגיעה מינית כלשהי שהיא חוותה או שמא בשלב התפתחותי (דוגמת אוננות)?. יצוין כי אין שינוי בהתנהגות שלה, הילדה מאושרת שמחה משחקת ושובבה מאוד... גם הגננת לא רואה שינוי בהתנהגות. ככל שלא מדובר בשלב התפתחותי אודה ליעוץ למי לפנות?. לתשובתכן המהירה אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעללות? - תגובה
פז שפירא23/10/2015הי,
בהתחשב בכך שביתך אינה מגלה סימני מצוקה, נשמע שמדובר באוננות וזה בהחלט מתאים לגיל של ביתך שכן ילדים מאוננים מגילאים צעירים ביותר.
אני מציעה לך כאמא, לקרוא חומר בנושא של מיניות ילדים על מנת שיהיה לך קל לתקשר את הנושא עם ביתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדם יתום מאמאאנונימי20/10/2015
שלום,
ילד בן כמעט 10 הלומד בכיתה ד' ולו קשיים חברתיים רבים...כמעט ולא נפגש עם חברים אחה"צ...לא מוזמן וכמעט ולא מזמין אליו בכלל עקב אילוצי חייו...
ההורים של ילדי בני כיתתו לא מביעים איזשהי הבנה למצב ולא עוטפים- מקרבים מעודדים את קרבתו אלא מתנהגים כאילו היה ילד מצורע.... וחשוב להבהיר כי הילד מטופל היטב מכל בחינה אפשרית אסטטית, לא חסר לו מאום מלבד החסרון באם.
היפראקטיבי שמטופל ילד חכם ובוגר מאד לגילו שמבחינה לימודית בגדר הנורמה...
לאחרונה חלה ממש ירידה בתפקודו, הוא צומח ושואל שאלות רבות על אימו דעתן שמתעקש להכנס לעימותים בשביל לעמוד על שלו...ומקרים בודדים של שקרים קטנים....
באיזה דרך כדאי לטפל? מה מומלץ בעיקר במצבים אלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדם יתום מאמא - תגובה
טל עמיעד20/10/2015שלום רב,
אני ממליץ לפנות לפסיכולוג ביה״ס ולערב אותו במקרה.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבהאמא19/10/2015
שלום
יש לי תאומים בני 3.5 חודשים. השבועות הראשונים היו מאתגרים מבחינת הטיפול (אני חד הורית). עבדתי על אוטומט, לא ישנתי כמעט.
אני יודעת שהם היו די הרבה על הידיים אבל לא מספיק לדעתי. למשל ילד ממוצע רגילש מאכילים אותו על הידיים ואותם בחלק מהזמן האכלתי בטרמפולניות כי היה צריך בו זמנית, כמעט ולא היה זמן לפינוקים, בין כאבי הגזים להאכלות וכו'. רוב הזמן אני מטפלת בהם לבד לגמרי (80 אחוז מהזמן). מה שקורה זה ש ידיים הם לא מבקשים, נרדמים לבד, מתעוררים משינה ולא קוראים לי או לא מתלוננים, הרבה פעמים אני באמצע משהו עם האחד והאחר בדיוק הונח בטרמפולינה או במזרון פעילות בלי שום צעצוע וכך הם מסוגלים לשבת דקות ארוכות בלי להתלונן.
לאחרונה ראיתי שכשחלק ממכריי מרימים אותם לאורך שעה ומשהו של הביקור הם בוכים כשמניחים אותם, דבר שכמעט ולא קורה אצלי. לצד זה הם חייכנים מאוד, שמחים לראות אותי ונרגשים, אנחנו שרים ומדברים המווווון. אבל הרבה אני שומעת את עצמי אומרת רגע רגע עוד מעט, אני כבר באה. הם קטנים מדי מכדי לדחות את הצרכים שלהם.
בשבועיים האחרונים אני מגבירה מגע ומשתדלת לחבק ולהניח עליי גם כשהם ישנים. לעשות עור לעור. להאכיל תמיד אחד עליי ואחר לידו על המזרן (אבל לפחות אחד עליי), וכו.
ויש שיפור, הם דורשים יותר, רוצים יותר, מתלוננים כשאני מניחה.
היתה פעם שאחד מהם היה אצל בת משפחה ונשארתי עם השני והרגשתי שונה מאד מבחינה רגשית, ממש השתחררתי לתת מעצמי טוטאלית, יכולתי להיות שם בשבילו מכל הבחינות והייתי בשוק מעוצמת התחושה. וני חוששת שכששניהם יחד, מנטלית זה לא קורה. זה משהו ידוע? גם כשאחד ישן והשני ער אני דואגת לשמור על השקט עבור השני, או לתכנן את האכלת הראשון לצד השני במידה ויתעורר, או לדבר בצורה הוגנת... זה כל הזמן חשיבה בשניים ואני חוששת שזה מזיק להתקשרות שלהם אליי ולתחושה שלי שהם לא מקבלים מה שהם צריכים.
אני נשארת איתם בבית בחודשים הקרובים ואני רוצה לעשות מה שאפשר כדי לתקן או לייצר היקשרות בטוחה איתי.
אני חוששת שיצרתי נזק? שהם לא מספיק סומכים עליי לבקש להתפנק או להישען עליי?
בנוסף נוצר הרבה תסכול סביב האוכל בגלל בעיית רפלוקס ופטמות בקבוקים שלא התאימו, והמתנה ארוכה שלהם לאוכל או האכלה שלהם על טרמפולניות כשבקבוק כל רגע נופל . כרגע אני משתדלת מאוד להיות מוכנה לפני הלחץ והבכי ולהאכיל ברוגע ויש שיפור אצל אחד מהם שהפסיק לבכות ולצעוק סביב זה, אבל האחר כן מגיע לבכי לפני אוכל.
אז השאלה האם כל אלה שתיארתי עלולים לייצר נזק, כי מה שמניתי, חום אהבה, אוכל - צרכים בסיסים שלא סיפקתי באופן רציף ומהיר.
וכמה אפשר לתקן את הכל בשבועות הקרובים? קראתי שעד גיל 4 חודשים נוצר הבסיס והאמון בעולם/באנשים דרך האמא. האם זה אומר שמכאן ואילך יהיה קשה לתקן?
אשמח להכוונה פרקטית מה לעשות במישורים האלה כדי לחזק את הקשר בינינו וכדי שארגיש באמת שהם מחוברים וסומכים עליי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
אמא19/10/2015נכן שיש נסיבות אבל בזמן הקרוב אני אדג לעזרה ואתפנה יותר. השאלה מה ניתן לעשות כדי לתקן. ואיך תהיה לי אינדיקציה שאכן הם חשים ביטחון ולא סתם התרגלו לקבל פחות.. ולכן לא מתלוננים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהבה - תגובה
טל עמיעד20/10/2015שלום,
ראשית חשוב לי לומר כי הורות, גם הטובה ביותר, מלווה לעיתים קרובות ברגשות אשמה ומחשבות על ההורות, וזה שאת מרגישה ככה זה מאוד טבעי, בטח להורות ראשונה.
לא נגרם נזק לילדים ולא פגעת בהתקשרות שלהם, ההתקשרות נבנית לאורך שנת החיים הראשונה, וגם אחרי זה ניתן להשפיע עליה במידת מה. מה שאת מתארת נשמע כמו ילדים שיש להם מזג נוח, וטוב שכך. מרבית התינוקות שניחנו במזג זה, שלפי הידוע לנו הוא מולד, נרגעים בקלות, חייכנים ולא בוכים, והדבר החשוב ביותר שאני יכול לייעץ הוא לא לחפש את הדרך בה תינוקות אמורים להתנהג כפי שידוע לך או לפי ספרות או סרטים פופולריים אלא לחוש מה נכון ומתאים לתינוקות שלך ואת זה לעשות, ומהתיאור שלך נשמע שבדיוק זה מה שאת עושה.
אין משך זמן בו תינוק אמור להיות על הידיים, כן חשוב לחשוף אותם לגירויים שונים, בין אם זה כשהםם בטרמפולינה או כשהם שוכבים באוניברסיטה או בכל מתקן אחר.
התינוקות שלך לומדים לסמוך עלייך לאורך זמן ולאור זה שאת יודעת להיענות כראוי לצרכיהם, וגם זה כמובן לא במאה אחוז מהזמן (למעשה המקסימום שנמצא שנענים נכון לצרכי התינוק הוא ב-20-30 אחוז מהזמן), כך שתנסי קצת להתשחרר מהלחץ ומהאשמה, נשמע שאת פועלת ומתנהלת מולם היטב, מעניקה להם חום ואהבה וזה מה שחשוב.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, בהחלט עשית לי סדר
אמא21/10/2015:-)
אשמח למיקוד לגבי החודשים הקרובים. אני מתכננת להיות איתם שנה בבית.
אבל - רוב הימים אנחנו לבד, אני והם, אחת ליומיים מגיע מבקר/ת לשעה שעתיים.
אנחנו לא יוצאים הרבה לטייל בגלל קומה גבוהה ללא מעלית.
ובכלל בגלל שהם שניים ואני אחת רמת הגירויים שהם נחשפים אליה לא נרחבת (אין עוד ילדים בבית, רעשים קולות, הבית קטנטן, וכו').
השאלה אם בעצם השהות שלהם שנה זו איתי לא תצמצם את היכולות שלהם ואולי כן כדאי פעוטון? (אין אפשרות לחלק מהשעות כי כלכלית אני יכולה או בבית או משרה מלאה).
אני מתכננת מעבר דירה שיקל את היציאות מהבית וכו אבל זה ייקח כמה חודשים. אלא אם תאמר שזה חיוני ואנסה לזרז זאת.
שנית אנחנו ישנים במיטה זוגית שלושתנו. בכל פעם הם בזוית אחרת ומיקום אחר וגם אני לאחרונה לעיתים איתם לעיתים בספה נפרדת. האם השינה שלא במקום קבוע עם נוף קבוע ואינטימי פחות רצויה מהשינה הקונבנציונאלית?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3.10 גמילה ממוצץ ושמיכיאילה19/10/2015
בתי מכנסה השנה לגן עירייה..לפני שנכנסה הזדקקה למוצץ ולשמיכי שלה בעיקר בשעות הערב ובשינה אך מאז שנכנסה לגן חדש היא מחוברת אליהם כמעט כל היום.. ההסתגלות לגן לא הייתה פשוטה ורק לפני כשבוע הפסיקה לבכות בבקרים..שאלתי היא כיצד לבצע את הגמילה..בעלי בניגוד אליי מאמין שצריך לגמול אותה בשיטת "זבנג וגמרנו" אבל אני חושבת שמאחר וזו גמילה רגשית יש לבצע אותה בהדרגה..אודה לעזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3.10 גמילה ממוצץ ושמיכי - תגובה
טל עמיעד20/10/2015שלום אילה,
אין שיטה שהיא נכונה במאה אחוז, וחשוב לחוש את תגובתה של הילדה ומה נכון ועובד טוב בשבילה. אם לאור ההיכרות שלכם איתה הכי נכון לעשות זאת בהדרגתיות אז זאת הדרך ללכת בה, חשוב להסביר לה כי היא גדולה והיא צריכה לוותר בגן על המוצץ והשמיכה, שהיא תוכל, אם זה מתאים ונוח לכם, להיות איתם בבית כשהיא תרצה ולנסות לעודד אותה לוותר עליהם גם בבית, להעסיק אותה בפעילויות שהיא אוהבת וכו׳. במידה ואתם חושבים שהיא תהיה מסוגלת להתמודד עם ״זבנג וגמרנו״ אז אתם יכולים לבחור בדרך הזאת.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חברתיתאורלי19/10/2015
שלום,
בתי בכיתה ג', ילדה מקסימה,חרוצה , עדינה וביישנית.
אני מרגישה שהביישנות עוצרת אותה מבחינה חברתית.בשעות אחה"צ כאשר היא מזמינה חברה (אני מאפשרת לה הרבה כי אליה כמעט ולא מתקשרים)היא מסתדרת מצויין,משחקת,צוחקת עומדת על שלה אך כאשר היא בביה"ס היא מספרת שאין לה עם מי לשחק.
היא מפחדת להגיד לחברה אם היא עושה משהו לא בסדר ( דוג', היא קבעה עם חברה לעשות עבודה משותפת וברגע האחרון לפני שהן היו אמורות להתחיל היא הודיעה לי שהיא תעשה את העבודה עם מישהי אחרת מהכיתה . והבת שלי פשוט לא אמרה דבר!)
שמתי לב שכאשר היא פוגשת חבר/ה מהכיתה במקרה בשעות אחה"צ היא מעדיפה אפילו לא להגיד שלום מתוך בושה.
אני מאוד רוצה לעזור לה. אשמח לרעיונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה חברתית - תגובה
טל עמיעד19/10/2015שלום אורלי,
כדאי להתחיל בשיחה עם המחנכת, לשמוע ממנה על מצבה החברתי בכיתה, האם יש לה חברות, עם מי היא משחקת בהפסקה, האם היא מפטפטת עם שכנתה לשולחן במהלך השיעור וכו', להתרשם קצת יותר לגבי מה שקורה איתה מבחינה חברתית כשאתם לא רואים אותה ולשמוע מגורם קצת יותר אובייקטיבי.
במידה והילדה חווה בדידות שווה לחשוב יחד עם הילדה מצד אחד ועם המחנכת מצד שני כיצד ניתן לסייע לה בזה. להזמין יותר חברות הביתה, לעודד אותה להיות יותר אסרטיבית מולכם או מול האחים שלה ולעמוד יותר על שלה, ולעשות תהליך מקביל לזה בבית הספר.
האם במפגשים עם בני הדודים/ילדים של חברים שלכם היא גם שקטה וביישנית? במידה ולא אז ייתכן ויותר קשה לה להתחבר לבנות בכיתה מכל מיני סיבות, ועל זה כדאי לשוחח עם ביתך. במידה והיא ביישנית בכל סיטואציה חברתית שהיא אתם יכולים לבקש מהמחנכת שיחה עם פסיכולוג/ית בית הספר או לפנות ישירות לפסיכולוג/ית בית הספר דרך השירות הפסיכולוגי של העירייה/מועצה ולהתייעץ איתו ולבקש גם שייפגש עם ביתכם ותחשבו יחד כיצד ניתן לסייע לה עוד.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אפשר לייעץ לביתי?שירה18/10/2015
ביתי בת ה6 בת מתוקה ומאוד חביבה היא יודעת שאין דבר כזה להרים ידים ולהרביץ.
לדוגמא יצא לנו כמה פעמים לבלות עם חברים שיש להם ילדים בני גילה.וכשהם משחקים אחד הבנות נתנה לה סטירה וכמובן ראיתי ואפילו הילה הניפה את היד כדי לתת לה עוד אחת רק שאני עצרתי וצעקתי על אותה אחת
אני יודעת שזה לא היה התפקיד לי ועד שההורים של אותה אחת הגיעו הבת שלי בכתה מתוך כאב
האמא שאלה למה היא הרימה יד ונתנה לה מכה באותו יד וזהו
הבת שלי ראתה את זה ושאלה מה זהו תענישי אותה
בכל אופן הבת שלי לא יודעת מה לעשות במצבים שילד מרביץ לה
או שילד מגיע ומפרק לה מגדל שהיא בנתה או כל משחק שהיא באמצע ובאים והורסים לה
איך אפשר לעזור לה?כשהיא רואה שההורים של אותם ילדים מענישים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה אפשר לייעץ לביתי? - תגובה
פז שפירא19/10/2015הי אביבית,
חשוב באמת לתת לביתך כלים של הגנה עצמית, בהתאם לערכים שלך וליכולת של ביתך. כלים לדוגמה: לצעוק חזק: די!!!/להתרחק מהמקום/להגיד את מי שמרביץ למבוגר אחראי/להחזיר (זה שנוי במחלוקת אבל יש שמוצאים שזה מתאים).
אני מציעה שתשבי עם ביתך לשיחה, דברו על כך שחשוב שהיא תצליח להגן על עצמה. הציעי לה את האפשרויות ובדקי איתה מה היא חושבת שהיא תוכל לעשות במקרה ומישהו מכה אותה או נוהג איתה באלימות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שירותים בגןמריה18/10/2015
שלום רב
אני אמא של נ' היום הוא נולד לפני הזמן בשבוע 36 נכנס לפגיה ל10 ימים הוא ילד מאוד חכם עשיתי לו גמילה שהיה בן שנה ושמונה חודשים לקח לו 4 חודשים עד שהסתדר והתחיל לעשות את הקקי בשירותים הוא נולד ב-28.11.11 בשנה הראשונה שלו בגן הוא לא נכנס לשירותים הוא היה מעדיף לעשות במכנסיים ששאלנו אותו אמר בגלל שיש גבס על האסלה אז הלכתי לגן והראיתי לו בעצמי איך אני מתיישבת ועושה את הצרכים שלי בשירותים של הגן אבל לא הסתדר הוא כבר בן 4 ועדיין עושה במכנסיים את הקקי למרות שבבית אף פעם לא פספס .
וגם בשנה הראשונה הוא היה מודיע שעשה במכנסיים למורות עכשיו הוא לא מודיע לאף אחד ומגיע לבית רק שנכנס למקלחת אני יודעת שהוא עשה במכנסיים .
אשמח לקבל תשובה מהירה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירותים בגן - תגובה
טל עמיעד18/10/2015שלום מריה,
אני ממליץ לפנות להתייעצות עם פסיכולוג ילדים בעל נסיון בטיפול באנקופרזיס.
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חו"ל- האם מומלץ לתקשר בשיחת וידאו?ליאת14/10/2015
הבן שלי בן שנה ועשרה חדשים. בשבוע הבאה אני אצא למשלחת לפולין ואעדר כשבעה ימים מלאים מהבית. איך מומלץ לעשות את הפרידה והאם כדאי להשתמש בטכנולוגיה -שיחה דרך הסקייפ (שיחת וידאו)? או שזה יגרום לו לגעגוע ועצב? בעלי נשאר איתו ויש להם קשר קרוב אבל עדיין שבעה ימים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חו"ל- האם מומלץ לתקשר בשיחת וידאו? - תגובה
פז שפירא16/10/2015הי ליאת,
לגבי הפרידה, אפשר להסביר שאמא טסה במטוס לארץ אחרת ושאמא תחזור עוד כמה ימים. במהלך נסיעתך, אני מציעה לנסות לעשות שיחת סקייפ ולבדוק את תגובתו במהלך השיחה ואחריה ולהבין האם זה גורם לו להרגשה טובה או להרגשה לא טובה ואז לדעת אם להמשיך עם כך. את יכולה להשאיר לבעלך דברים ממך שיתן לו - ציור, צ'ופר קטן, מכתב כדי לשמור על קשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 השתנה בשינוי גןהילה14/10/2015
שלום.
אני מוטרדת.
בני בן 3, היה מגיל שנה בגן פרטי חם ואוהב מוקף חברים.
עבר השנה (שרק התחילה לה..) לגן עירייה.
הילד היה גמול מוללט מגיל שנתיים בלי פספוס אפילו אחד!! לא לילה ולא בוקר!!
בג הילד היה מוקף חברים ומשחק איתם.
ילד חייכן.
ביישן אבל חברותי מאד!! ( בהתחלה ביישן ומאד קשור אליי).
בגן החדש:
בריחת פיפי בלילה כבר 3 פעמים.
כמעט כל יום התחתון רטוב מבריחת פיפי חלקית.
בגן משחק רק עם עצמו.
הגננת חשבה שככה הילד אוהב עד שאמרתי לה שזה רק מאז הוא בגן.
החברים שהיו לו בגן הקודם, לא איתו באותו גן...
הילד עצבני מאד.
נראה מתוסכל בהתנהגות.
לא מסכים שידברו כאשר מדבר, ואם זה קורה- מתרגז מאד.
דיברתי עם הגננת, ביקשתי שתנסה לחבר אותו עם ילדים.
מה עליי לעשות????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 השתנה בשינוי גן - תגובה
פז שפירא16/10/2015הי הילה,
הרגרסיה בגמילה היא דבר שקורה פעמים רבות כשיש שינויים בחיי הילד אשר מעוררים חרדה.
כדאי באמת לנסות ולחבר את בנך לילדים, גם בגן ואם אפשר גם במפגשים אחר הצהריים. כדאי גם לשוחח עם הגננת ולהבין איתה מה היא עושה על מנת להרגיע את בנך.
נסו לעבוד יחד כדי להקל עליו את ההסתגלות לגן והמתינו זמן מה לראות אם יש שינוי. במידהולא יהיה שינוי ניתן יהיה ליזום מפגש עם הגננת ועם פסיכולוגית הגן ולחשוב יחד על העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומיםמאיה14/10/2015
שלום יש לי תאומים בני שנה וכמעט 5 חודשים, שמאז שהם בגן הם בוכים המון ואני לא מבינה למה, הם לשוט כל הזמן בוכים, מקנאים אם אני מחזיקה אחד מהם, רבין המון על הצעצועים אבל בעיקרון בוכים כל הזמן... במיוחד כשהם חוזרים מהגן השעה הראשונה הם לא מפסיקים לבכות כאילו הם רוצים על הידים ואז כשאני מרימה אותם ומתיישבת איתם בידיים הם עדיין בוכים כאילו שאסור לי לשבת. והם מנג׳סים כל הזמן ופשוט אין שקט בכלל ... אני משתגעת ולא יודעת מה לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים - תגובה
פז שפירא16/10/2015הי מאיה,
כיוון שלא היה רצף בתהליך ההסתגלות (בשל החגים), יש ילדים שעדיין חווים את התקופה הנוכחית כתקופת הסתגלות לגן. כדאי לדבר עם הגננת, להבין איתה תוך כמה זמן הם נרגעים אחרי שאת עוזבת את הגן. כמו כן כדאי לבקש ממנה לתת לילדייך תשומת לב וחום כאשר הם מגיעים. מעבר לכך, חשוב לעשות טקס פרידה קצר על מנת לתת לילדייך את התחושה שאת בוטחת בצוות הגן שיקבל אותם ושאת בוטחת ביכולתם להסתגל ולהשתלב בגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
