פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אחות חדשה
    טניה
    06/11/2015

    שלום, לפני שמונה חודשים נולדה לי תינוקת ומאז שהיא נולדה הבן שלי בן כמעט 6 שנים נדבק אלי ( לפני שילדתי הוא היה נדבק אך לא ברמה הזאת) ואין לי בעיה עם זה כי אני יודעת שהתינוקת החדשה משפיעה עליו למרות שהוא מראה כמה הוא אוהב אותה וכאשר שאלתי אותו, הוא ענה שטוב לו שיד לו אחות והוא כבר לא לבד, אך הבעיה היא שהחברים שלא באים לבקר אותו לבד והם רוצים שהוא יבוא לבקר אך הוא מסרב ומבקש שאני אשאר ואם אני יוצאת מהבית של חברים הוא משתולל ובוכה-- מצב לא נעים וחבריו מתחילים לכעוס עליו שהוא מסרב לבוא אליהם, ואני מפחדת שיאבד חברים כך, מה עלי לעשות??! ניסיתי לדבר איתו ולפתות אותו בטיולים וב,,,,אך הוא אמר לי אני לא רוצה ללכת אליהם, טוב לי כך, שרק הם יבואו, ואני מתביישת לנסות לעזוב אותו אצל עוג אמא שלא יעשה לי השתוללויות בכי כמו קודם, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחות חדשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחות חדשה - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי טניה,

    האם שאלת את בנך מדוע הוא אינו מעוניין להישאר אצל חברים לבד? כדאי לברר זאת כדי לחשוב כיצד ניתן להרגיע אותו ולעזור לו בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסימני הגיל והמצב או צורך בייעוץ?
    לימור
    06/11/2015

    בתי בת 3. אינטיליגנטית, תקשורתית, לפי דיווחי הגן בוגרת, עצמאית, חכמה וחברותית. בבית אנחנו חווים אותה לגמרי אחרת... התקפי זעם אגרסיביים, צרחות ובכי כשלא מקבלת מה שמבקשת, מתכנסת בעצמה ולא מתקשרת אלא רק בוכה וצורחת במצבי מצוקה. מוצאים עצמנו חסרי אונים. תהייה- האם מדובר במצב שדורש אבחון וייעוץ פסיכולוגי או מסימני הגיל, כמו שרופא הילדים מעריך? תוהה לגבי הצורך בפסיכולוג, מתכוונים גם כך להעזר ביועצת הורות . תודה, לימור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסימני הגיל והמצב או צורך בייעוץ? - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי לימור,

    הפער בין התנהגותה של ביתך בין הגן לבית דווקא מרגיע שכן ניתן להבין מכך שיש לביתך יכולת לשלוט בהתנהגותה. ילדים רבים בגיל זה מבקשים להשיג אוטונומיה דרך התנהגויות כאלה. כיוון שאת מתארת שאתם ההורים חווים הרגשה של חוסר אונים אני חושבת שטוב שאתם פונים לייעוץ מקצועי בעניין כדי לקבל כלים לחיזוק הסמכות ההורית שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי פעוטון
    אמא
    05/11/2015

    שאלתי אבל כנראה שהתפספס. אשמח לתשובה :-)

    אני חד הורית לתאומים בני ארבעה חודשים ומתכוונת להישאר איתם השנה.
    אני מתלבטת לגבי דבר אחד - זה רק אני והם ומדי פעם קופץ בן משפחה או חברה, בגלל אילוצים טכניים (קומה גבוהה ללא מעלית, אובך, כובד של עגלה ועוד) - אנחנו לא יוצאים כל יום לטייל ואם יוצאים זה למעט.
    הבית קטן כך שאין הרבה מרחב..
    אנחנו מקשקשים ושרים ויש להם צעצועים אבל אני מרגישה שמשעמם להם, שהם רוו מהצעצועים, שבעבר היו נרגשים מהם ועכשיו פחות. שהם רוצים יותר תנועה ואנשים.

    אני תוהה אם בנסיבות כאלה הגירויים שהם נחשפים אליהם לא דלים מדי, אין עוד אחים בסביבה, או דמויות דומיננטיות רבות.
    אז כדאי כן לרשום לפעוטון אפילו לכמה שעות ביום?
    יש לי התנגדות לפעוטון כי הם רכים לטעמי, ויש עדיין כאבי שיניים וגזים ואני משתדלת להכיל את זה. מצד שני גם אני לא מצליחה במקרים רבים לתת מענה מהיר לצרכים שלהם ואז מה ההבדל ביני לבין הפעוטון שבו לפחות יש יותר הסחות ופעילויות ואנשים.

    אשמח לדיעה מקצועית בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגבי פעוטון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי פעוטון - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי,

    בגיל של ילדייך הצורך המשמעותי ביותר הוא בקשר חם ומשמעותי עם ההורה. לכן, אם נעים לך איתם בבית נראה שדווקא השהייה איתך תיטיב עימם. כדאי שתשאלי את עצמך איך את מרגישה - האם טוב לך, האם קשה, האם יש לך כוחות להיות איתם עוד בבית מבלי להעזר במסגרת נוספת. במידה ואת מרגישה שאת רוצה ויכולה להמשיך להיות איתם, נסי לגוון את הפעילויות שאת עושה איתם. למשל - לקרוא ספרים, לשמוע מוסיקה ועוד. אולי כדאי להצטרף לפורום של הורים ולשאול על פעילויות שהורים עושים עם ילדיהם בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! לגבי קשר משמעותי בין הורה-ילד

    אמא
    15/11/2015

    1.הבנתי שהכי חשוב זה לספק את הצרכים שלהם באופן מיידי ולהיות שם עבורם, אבל במציאות קשה לספק את הצרכים באופן מיידי בייחוד עם תאומים אבל גם בכלל.
    איך יודעים שהקצב בסדר? גם לפעמים מה שמבחינתי מיידי עלול להיתפס על ידם כאיטי או מתעלם, אם לא הבנתי מה רוצים או התעכבתי (למשל כשרוצים בקבוק ואני צריכה להכין לשניים לוקח זמן ומבחינתם בוכים - ואני חוששת שהם מפרשים זאת כחוסר התייחסות, כשאני מניחה אותם על הבטן ולא הכי נח להם עלולים לפרש זאת כהתעלמות או כשאני סתם טרודה או עסוקה ומישהו מתלונן ואני אל ניגשת מיד).

    ומה לגבי הצורך באנשים נוספים ופעילויות בפורום רחב? שניהם מאוד אוהבים אנשים השאלה אם אני לא אצמצמם אותם לגירויים מינימלים בשנה הזו בבית כשבפעוטון יש גירוייםר בים יותר (אנחנו כל היום שרים וצוחקים ומשחקים באוניברסיטה ומספרים סיפורים, ופה ושם מגיע אורח או יורדים למטה, אבל עדיין הרוב בחדר אחד בסלון ובשכיבה על הבטן או הגב כשבפעוטון יש תנועה ואנשים משתנים וקולות חדשים כ הזמן... אשמח לחוות דעתך).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! לגבי קשר משמעותי בין הורה-ילד - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2015

    הי,

    לגבי סיפוק הצרכים, עשי כמיטב יכולתך וזה יספיק :)
    לגבי האינטראקציה עם ילדים ואנשים נוספים, כפי שאמרתי, בגיל הזה זה פחות משמעותי מאשר קשר משמעותי וחם עם הורה מטפל. אך תוכלי במידה וזה חשוב לך להיפגש מידי פעם עם חברות או לצאת לגינה כדי ליצור אפשרות לאינטראקציות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שפירא 36 פתח תקוה
    ליאת
    05/11/2015

    שלום,
    אני אמא לילד בן 8, ויש לו אחות בת 11.
    ילד מאוד רגיש, אינטליגנטי ונדיב.
    לפני חצי שנה מת לנו חתול שהיה הרבה זמן איתנו והוא קיבל את זה קשה, אבל מאז לקחנו כלב חדש, והוא פיתח חשש גדול בעניין המוות.
    פוחד אם אבא לא בא בזמן, בודק איפה אחותו, כל הזמן חושב שיקרה משהו.
    כמובן שאנחנו מדברים איתו על זה ונראה לי המצב משפתר .
    אבל בזמן האחרון הוא ממשיך (נהג לעשות את
    זה בגיל 3-4), ללאוס דברים , ולדחוף
    דברים קטנים לאף. זה נראה ללא מודע, כאילו הוא עצבני, או מתרגש, או חושש ממשהו .
    זה יכול להיות חוט חשמל , חוט פלאפון, מחק בכיתה, חולצה כשאין לו כלום לידו, שרוך וכו׳. חוץ מזה שהדבר מסוכן , זה מדאיג אותי מאוד, כי כשהיה קטן, הוצאנו לו פעמיים דברים קטנים מהאף.
    אשמח אם תעזרו לי מה לעשות.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שפירא 36 פתח תקוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 לועס דברים

    ליאת
    11/11/2015

    אודה לכם אם תענו להודעה שלי עם נושא שפירא 36 , כי דילגתם עליה.
    בברכה,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 לועס דברים - תגובה

    טל עמיעד
    11/11/2015

    שלום ליאת,
    ממליץ לפנות להתייעצות עם איש מקצוע, ניתן לפנות לפסיכולוג בית הספר.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שפירא 36 פתח תקוה - תגובה

    פז שפירא
    14/11/2015

    הי ליאת,

    ייתכן שהתנהגותו של בנך הוא תגובה לחרדה. קשה להעריך דרך מאילו גורמים נובעת החרדה ולכן אני ממליצה לפנות לייעוץ אצל פסיכולוג ילדים על מנת להבין את התמונה הכוללת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יותר מומלץ
    דודו
    03/11/2015

    שלום רב,
    לאחר גירושים עם ילד בן 10 חודשים וילדה בת 6.
    האם כדאי בהסדרי הראיה לקחת את שניהם יחד או כל אחד לחוד מטעמי קנאה וכו' או אחר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה יותר מומלץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יותר מומלץ - תגובה

    טל עמיעד
    03/11/2015

    שלום דודו,
    אין תשובה מוחלטת לשאלתך והדבר תלוי בקשר שלך עם הילדים ובתגובתם והתנהגותם בפגישות. בנוסף אין צורך לבחור דרך אחת ולדבוק רק בה, ניתן לקחת לפעמים את שניהם יחד ולפעמים רק אחד מהם.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים

    דודו
    04/11/2015

    תודה! היחסים כלפי חוץ בין הילדים טובים מאוד אך לאחר גירושין הילדה בת ה 6 בוודאי עוברת משבר גם.
    מלבד זאת בהסדרי ראיה אין גמישות את איזה ילד לוקחים או לא ומתי...
    היחסים שלי עם שניהם בסדר גמור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4.5 מיני
    נטלי
    03/11/2015

    שלום.בני בן ארבע וחצי בן יחיד כרגע. שמנו לב שהוא מרבה לגעת ולשחק באיבר מינו,אך זה לא מפריע לנו וידוע שזה טבעי. פשוט מסבירה לו שיעשה את זה בפרטיות בחדר ולא בסלון וכו'. הבעיה היא שלאחרונה כששמים מוזיקה או סתם משתוללים הוא נהנה לעמוד ולפתוח את הטוסיק ולעשות תנועות עם הטוסיק פתוח ולגעת בפי הטבעת.
    וגם יש לו משפטים כמו " רוצה בולבול על הראש" ??
    כמובן תוך כדי צחוק..האם יש סיבה לדאגה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4.5 מיני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4.5 מיני - תגובה

    טל עמיעד
    03/11/2015

    שלום נטלי,
    מתיאורך לא נשמע שיש סיבה לדאגה ואכן ההתנהגות תואמת את הגיל והשלב ההתפתחותי. חשוב להדגיש שמותר לו לעשות את הדברים האלה בפרטיות וכמובן אם סגנון הדיבור אינו מוצר חן בעיניכם להעיר לו על כך.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום הילדה שלי בת 9 עם ביטחון עצמי
    רוז
    03/11/2015

    נמוך...אף פעם לא מאמינה בעצמה ברגע של כעס כל הזמן פוגעת בעצמה


    למה שילדה תרצה לפגוע בעצמה ?!!1שורטת את עצמה.... ממה זה נובע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום הילדה שלי בת 9 עם ביטחון עצמי - תגובה

    טל עמיעד
    03/11/2015

    שלום רוז,
    תגובה של פגיעה עצמית יכולה לנבוע במקרים רבים מכעס ותסכול על חוויות שונות שמתורגמות להפנייתם כלפי העצמי של הילד.
    לא תיארת את אופי הפגיעה העצמית ואת חומרתה אז קשה לי להתייחס ספציפית למקרה, במידה והפגיעה העצמית חמורה יש לפנות בהקדם להתייעצות עם איש מקצוע מוסמך.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן יש לה הרבה כעס ותיסכול

    רוז
    04/11/2015

    אבל למה לא להפנות את הכעס כלפי חוץ להרביץ לכרית???היא כל הזמן פוגעת בעצמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכן יש לה הרבה כעס ותיסכול - תגובה

    טל עמיעד
    04/11/2015

    להפנות את הכעס כלפי חוץ זה בעצם לתת ביטוי לכעס כלפי העצמי שביתך חשה.
    ממליץ לשבת ולנסות לחשוב איתה על דרכים אחרות בהן היא יכולה לבטא את התסכול שלה ולעזור לה לפתח סט של התנהגות אשר מתאים יותר לגילה, למשל, לבוא ולספר לכם ממה היא כועסת ועל מה ולנסות יחד למחוא לזה פיתרון, לקבל זמן שקט עם עצמה לקרוא או לצייר או לשחק במשחק שהיא אוהבת כל פעם שהיא מרגישה ככה כעוסה.
    התייחסת לביטחון עצמי נמוך אך לא סיפרת כיצד זה בא לידי ביטוי, במידה והדבר קשור לתחום החברתי בבית הספר מומלץ לדבר על כך עם המורה ולראות כיצד היא יכולה לסייע לה לרכוש חברות, ייתכן שגם פנייה לפסיכולוג בית הספר יכולה לעזור.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנתיים
    חלי
    02/11/2015

    שלום וברכה.רציתי לשאול הילדה מגיל 3 חודש התחילה להירדם רק שהיא זורקת את הראש על הכרית זה היה נורמל בהתחלה היום היא נרדמת שהיא ממש ממש זורקת את הראש חזק וגם קמה כל שעה בלילה בוכה ונרדמת שוב שהיא זורקת את ראשה חזק על הכרית וזה מתחיל להפיחד האם יש ממה לדאוג מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנתיים - תגובה

    טל עמיעד
    02/11/2015

    שלום חלי,
    לכל ילד יש טקס הירדמות ושינה שלו. אומנם הטקס שאת מתארת נשמע חריג, אך במידה והדבר לא גורם לה לפגיעה כלשהי אין בכך סממן מדאיג מעבר לכך.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות בגן
    מיכל
    01/11/2015

    שלום,

    יש לי תאומים בני ארבע עוד חודש. ילידי סוף שנה, קטנים למחזור להם, גם פיזית...
    השנה הפרדנו אותם לגנים שונים - גני עירייה טרום חובה.
    אחד הילדים ילד נבון מאוד, אפילו מבריק, בעל יכולת ורבלית מרשימה, ילד עדין וחמוד התחיל לקבל הערות מהגננת.... הוא נגמל בגיל 3 ובד"כ מבקש ועושה בשירותים, אבל בגן מפספס הרבה יותר מאשר בבית, בנוסף התחיל לגמגם ולדברי הגננת גם לזרוק חפצים ואפילו להרביץ מבלי שמתגרים בו. בגנים קודמים מעולם לא היו תלונות על בעיות התנהגות.
    לאחיו התאום יש קשיים בוויסות החושי ועיכוב התפתחותי קל בתחומים נוספים, אומנם לא אובחן כבעל לקות מוגדרת, אבל מתקשה בגן העירייה ואנחנו שוקלים להעבירו לגן קטן בחינוך המיוחד. כמובן שהאבחונים, הקשיים שלו וההתמודדות הלא פשוטה יוצרים מתח ודאגה בבית.
    האם המתח, הגן החדש וההפרדה ביניהם הם הגורמים לבעיות ההתנהגות בגן?להתרשמותנו אין בעיה עם צוות הגן. האם זה שלב שילדים עוברים בתחילת שנה וזה יחלוף? איך מתמודדים?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות בגן - תגובה

    פז שפירא
    01/11/2015

    הי מיכל,

    נשמע שאכן ילדייך עברו שינויים משמעותיים - גם הסתגלות לגן חדש וגם מצב חדש בו הם אינם יחד. ייתכן וההתנהגות בגן מביעה מתח עקב קושי להסתגל לשינויים אלה. יש ילדים שהקשיים אצלם חולפים ויש כאלה שלא. אני מציעה לא לחכות ולנסות לעזור לבנך.

    כדאי ליזום מפגש עם הגננת ואפשרי לצרף גם את פסיכולוגית הגן ולדון בקשיים ובאופן בהם תתגייסו כולכם כדי להקל ולשפר את המצב. חשוב להבין כיצד הוא מתפקד בגן - האם הוא מתחבר לילדים אחרים ולאילו, מה הוא נהנה לעשות וממה נמנע, מהם הקשיים שלו ובמה מצליח. כדאי לראות מה הגננת והצוות יכולים לעשות כדי לשפר את מצבו בגן. למשל - תיווך חברתי, מתן תפקידים ואחריות, מתן יותר חום מצוות הגן, חיזוקים חיוביים על הצלחות. כדאי גם לחשוב מה אתם ההורים יכולים לעשות. למשל להפגיש עם ילדים אחר הצהריים, לבטא הערכה כלפי צוות הגן ולגבות את אנשי הצוות כאשר הם מגיבים להתנהגות לא נאותה של בנך ועוד.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 שמתקשה בפרידות
    שיר
    31/10/2015

    שלום
    לבת שלי בת ה 4 מאד קשה הפרידות
    אבל לא מדובר בפרידה מההורים בבוקר אלא מחברות וחברים חדשים
    לדוגמא: הכרנו בפארק ילדה שמאד התחברו ושיחקו ביחד אך כשהיה צריך להיפרד- פרצה בבכי במשך זמן ממושך והילדה השניה התנהגה כרגיל וזה כבר קרה לנו מספר פעמים
    הסברתי לה את עניין הפרידה
    האם זה משהו שכדאי לבדוק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 4 שמתקשה בפרידות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 שמתקשה בפרידות - תגובה

    פז שפירא
    01/11/2015

    הי שיר,

    נשמע שביתך לומדת כעת את עניין הפרידה וחווה את הכאב שבה. האם ניתן לנסות ולשמור על קשר עם חברים חדשים? לפנות להורים ולהציע להיפגש שוב בהמשך?
    אם כן זה יוכל להראות לביתך שאומנם כעת צריך להיפרד אך ניתן להוסיף ולהיפגש בהמשך.
    גם אם זה לא ניתן, אני מאמינה שאם תתנו לה תמיכה והבנה לקושי שלה אך עם זאת את המסר שפגישה ומשחק מסתיימים ובסוף יש להיפרד היא לבסוף תפנים ותלמד את העניין.
    דבר נוסף שניתן לעשות הוא להכין את ביתך זמן קצר לפני הפרידה - לומר לה שעוד מעט אתם תלכו מהגינה ואז היא תיפרד מהילדה שהכירה וכל אחת תלך לביתה. הכנה כזו עשוייה לעזור לרכך את התגובה כשיגיע רגע הפרידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית התנהגות
    דנה
    31/10/2015

    שלום
    קצת קשה להתחיל לא יודעת מהיכן..
    מנסה לשאוב כוחות ולעזור לו..טוב בני בן התשע ילד פעיל מאוד חברותי ואהוד בכתה. אך בבית הכל משתנה. צורת הדיבור שלו אלינו, להוריו מאוד מזלזלת ולא נעימה. זה גובל בקללות ואפילו מכת זלזול. לא מקשיב כאשר מבקשים ממנו להפסיק. אפילו העונשים כבר לא עוזרים.
    רקע: אסמטי אלרגי למוצרי חלב ובוטנים. מספרת את כל זה מכיוון שחשבתי שאולי יש קשר לכך, תסכולים וכו...

    אשמח לתשובה, יעוץ
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית התנהגות - תגובה

    פז שפירא
    01/11/2015

    הי דנה,

    אני מציעה ללכת להדרכת הורים על מנת לקבל כלים כיצד לחזק את הסמכות ההורית.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שטיפת ידיים והשתנה מרובה
    חן
    31/10/2015

    שלום,ביתי בת 6 וחצי,עלתה השנה לכיתה א' ועברה תקופת הסתגלות לא קלה.כיום הולכת בהסכמה לביה"ס ומתפקדת יפה תוך שמשתפת אותנו בכך שלא אוהבת ללכת ושמתגעגעת אלינו. בתקופה זו גם החלה ללכת בתדירות גבוהה לשירותים ולאחרונה החלה לשטוף ידיים בתדירות ממש גבוהה-למשל אתמול לאחר שחזרה שטפה בהתחלה ידיים כל כמה דקות,כששאלנו מה קרה בהתחלה אמרה שזה בגלל עכבר מת שמצאו בחצר ביה"ס ובהמשך סיפרה שמורה כעס עליה כשאיחרה לשיעור(איחרה כי הייתה במבחן עם המחנכת ואותו מורה לא ידע שזו הסיבה)ואמר לה שתצטרך לבוא אליו בהפסקה.בהפסקה ביתי פנתה למחנכת שלה והיא הסבירה לה שתסביר על כך לאותו מורה.
    רציתי לשאול לגבי הנושא של שטיפת הידיים וריבוי ההליכה לשירותים ,והאם יש צורך לדעתכם לפנות לייעוץ או לחכות עוד ולראות אם הדברים נרגעים,תודה ואשמח לעזרתכם,חן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שטיפת ידיים והשתנה מרובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שטיפת ידיים והשתנה מרובה - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2015

    הי חן,

    נשמע שקיימת אצל ביתך מתח מסויים אך השאלה היא עד כמה הוא משמעותי. לשם התחלה, אני מציעה לשוחח עם המחנכת ולשאול אותה כיצד היא רואה את הדברים - איך התפקוד של ביתך בבית הספר ואיך היא נראית מבחינה רגשית. במקביל אני מציעה להמשיך עם השיחות שלכם עם הבת ולאפשר לה להמשיך לשתף.

    כדאי לבחון לאורך זמן ולראות - אם שטיפת הידיים וההשתנה המרובה לא יחלפו בזמן הקרוב כדאי לפנות לייעוץ פרטי. לגבי ההשתנה המרובה כדאי לערוך קודם לכן בדיקות רפואיות כדי לשלול גורמים פיסיים כמו דלקת בדרכי השתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב
    אמא
    31/10/2015

    בשל ריב בין הסבא לבן שלו היחסים היום מנותקים. הסבתא מחרימה ובאה רק לעיתים רחוקות. הנכד אוהב את הסבא והסבתא ומתגעגע. אין דרך היום לחזרה לקשר, ניסינו. מה מסבירים לנכד? זה ממש אובדן עבורו, הוא עצוב ומתגעגע. הסבא חי וקיים אבל לא יהיה עוד חלק מחיי הנכד. אנחנו לא רוצים להכאיב לילד ולא יודעים מה לומר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבא לא בקשר, נכד בן 4 עצוב - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2015

    הי,

    יש מצבים שילדים חווים אובדן ואז ההורים אינם יכולים למנוע מהילד את הכאב אך הם יכולים להיות גורם תומך ומכיל של הכאב.

    אני מציעה להסביר לילד שיש מצבים בהם הורים וסבים רבים ואז לא מדברים ולא נפגשים ושזה המצב כעת עם הסבים. לומר לילד שזה בטח קשה בשבילו, שהוא מתגעגע לסבא וסבתא ולא יכול לראות אותם. כדאי להגיד את הדבר החיובי שסבתא אומנם כועסת על אבא אבל באה בכל זאת מידי פעם כי רוצה לראות את הילד, את הנכד שלה. כדאי לתת לילד אפשרות לדבר ולשאול שאלות אם הוא רוצה.

    לסיכום: להגיד את האמת לילד במילים פשוטות, לתת מקום לכאב של הילד ולתמוך בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצמאות
    לילי
    28/10/2015

    שלום ביתי בת 3 ילדה עצמאית וורבלית ועקשנית
    אני מנסה לשחק איתה במישחקים מפתחים שמצריכים שנעשה אותם יחד (קלפי התאמה של צבעים צורות הפכים (כמו דפי פעילות )היא רוצה לשחק לבד
    מה לעשות לאפשר לה?להיתעקש? זה לא לגו היא כן צריכה אותי שאסביר מה עושים אני מנסה להסביר והיא מיתעקשת לבד.אני כמובן מברכת על כך שהיא עצמאית אבל כאן אני קצת בבעיה
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצמאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצמאות - תגובה

    פז שפירא
    30/10/2015

    נשמע שתחושת העצמאות והאוטונומיה חשובות מאוד לביתך בשלב זה ולדעתי כדאי לעודד זאת ולא להתעקש באותו הרגע.

    מה שכן ניתן לעשות, זה לנסות למשוך אותה למשחקים בהם את מעוניינת בדרכים עקיפות. למשל, לשחק עם בן זוגך או מישהו אחר במשחקים ולתת לה לצפות מהצד. ייתכן גם שבמצב כזה היא תתקרב ותלמד מצפייה או אפילו תבקש להצטרף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת גן - ילד בן חמש
    חסוי
    27/10/2015

    הבן שלי נמצא בגן חובה, מתברר שבגו יש מספר ילדים שובבים מאוד, מה זה אומר קמים בריכוז מפריעים וכל מיני דברים, הבן שלי בהרבה מצבים נגרר אחריהם. אם הוא היה יושב בריכוז כשאחד מהם קם הוא קם אחריו. אני רואה שהגננת לא מסוגלת להתמודד איתם אציין שהיא קבלה השנה סייעת נוספת. היתתה סיטואציה בגן שהיא ניסתה להקים אותו מהכיסא והוא סירב אז היא אמרה שהוא בעט בה. הילד שלי מעולם לא נהג באלימות ואני חוששת שהרבה דברים בגן גורמים לו להתנהג כך. אני ממש אובדת עצות. מהצד שלי אני רואה ילדים שמשפיעים עליו , והוא אומר שהם חברים שלו, צוות שלא מתפקד אני לא מרגישה הרבה חום מהצוות הזה. לא רואה שהוא לומד מהם הרבה. הצוות לא גורם לו להתעניין בדברים רבים שם . אני הצעתי לגננת שבמגרת סבתות שמתנדבות בגן חמתי שעבדה רבות עם ילדים תגיע לגן בהתנדבות ותסייע. הגננת סרבה. אני פשוט שוקלת להעביר אותו גן . יש איזה דרך לוודא שהגן שהוא יהיה שם לא יסבול מחבורת מופרעים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת גן - ילד בן חמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת גן - ילד בן חמש - תגובה

    פז שפירא
    30/10/2015

    הי,

    לא ניתן לדעת מה תהיה התנהגות הילדים בגן אחר אך אני יכולה לומר שתמיד ישנם ילדים בגן שבודקים גבולות והשאלה היא באמת כיצד הצוות מתנהל עם כך וכיצד ההורים מסייעים בעניין.

    חשוב שתשאלי את עצמך כיצד את מרגישה עם הצוות, האם את מעריכה אותם או לא והאם את חושבת שניתן לעשות עבודה יחד איתם כדי לשפר את המצב. זה עשוי לעזור לך בהחלטה לגבי הגן.

    במידה ואת מאמינה שניתן לעשות שינוי עם צוות הגן, אני מציעה ליזום שיחה עם הגננת ואת פסיכולוגית הגן כדי לבנות תוכנית שתכלול דרכי פעולה של הגננת ובבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום