פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בו חמש נוגע בפניו, אוזניו,בשיער
    ערן כהן
    14/10/2015

    שלום
    בני הוא בן 5 וחצי , לפני מס ימים נולדה לו אחות חדשה ראשונה.
    הוא ילד טוב, חברותי ומתנהג כמו שצריך גם בגן.
    מאז שהתינוקת החדשה הגיעה הביתה הוא החל כבר כמה ימים לנגוע בפניו , מיישר את הפוני, נוגע באוזניים , בעורף הרבה במהלך היום.
    האם זו תופעה ידועה?
    אנו מעניקים לו יחס כמו שנתנו טרם הגעת האחות החדשה במטרה לא לגרום לו נזק.
    מה עשינו לא נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בו חמש נוגע בפניו, אוזניו,בשיער - תגובה

    פז שפירא
    16/10/2015

    הי ערן,

    הולדת אח חדש מהווה במקרים רבים משבר עבור הילד וכבור המשפחה ונדרשת תקופת הסתגלות למצב בחדש. נשמע שבנך חווה מתח וחרדה ולכן נוגע בפניו. חשוב להמשיך ולהעניק לו תשומת לב ויחס ולדבר איתו על רגשותיו עקב הולדת האחות - גם הרגשות החיוביים אך גם השליליים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה וחזרה לגן בת שנתיים וקצת
    שלומית
    10/10/2015

    שלום,
    ביתי בת שנתיים וכמה חודשים. התחילה ללכת לגן פרטי בספטמבר שנה שעברה, אחרי שהייתה איתי בבית יותר משנה. ההסתגלות הייתה קשה מאוד, אבל לאט-לאט, לאורך השנה, עושה רושם שנפתחה והייתה שמחה. חזרה לאותו גן בספטמבר השנה. אותן גגנות, חלק גדול מהילדים שונה. הימים הראשונים עברו טוב מאוד. ואז, אחרי חופשת ראש השנה, היה לה קשה לחזור. ביקשה שוב ושוב לא ללכת לגן בבוקר, חששה מהכניסה ובכתה. במהלך חופשת סוכות התעניינה מאוד בסיר ואנחנו "קפצנו" על ההזדמנות והתחלנו בגמילה. אחרי שלושה ימים בבית של גמילה די מוצלחת ומהירה חזרה לגן. עדכנו את הגננות. כשבאתי לקחת אותה אחרה"צ רצה אליי ופרצה בבכי מר. ברור היה לי שהיה לה קשה בגן, או שעברה עליה חוויה לא נעימה. התגובה החזקה שלה הייתה יוצאת דופן. שאלתי את הגננות והן אמרו לי שלא קרה דבר. החלטתי להשאיר אותה כמה ימים בבית עד שהגמילה תכנס למסלול (בכל מקרה לאחר יומיים הייתה אמורה לצאת לחופשה נוספת). החזרה לגן אחרי תום החופשות הייתה איומה. מתחננת כל בוקר שלא ניקח אותה, בוכה. לעתים גם בוכה שכבאים לאסוף אותה אחרה"צ. כמו כן, וזה מדאיג אותי מאוד, החלה למצמץ באופן אינטנסיבי. ברור לי שנמצאת בלחץ עצום. התנהגותה בבית גם הדרדרה (כבר נכנסה מזמן לתקופת התקפי הזעם אבל בימים אלה רק הולך ומתגבר, כמו גם נטייה שלא הייתה קיימת קודם להמרות את הפה ולבדוק גבולות ולבכיינות אינסופית. ילדה לא מאושרת בעליל, בצורה לא אופיינית לה).
    אני מודאגת מאוד ותוהה האם מדובר בתגובה נורמלית לחזרה לגן אחרי החגים בשילוב עם המתח בגמילה (ואז האם כדאי "להקפיא" את עניין הגמילה לשלב מאוחר יותר של השנה? ראוי לציין שרק בשליש מהפעמים יוזמת בעצמה הליכה לסיר, בשאר הזמן צריך להציע לה), או שחלילה מדובר במשהו בעייתי בגן (תקרית לא נעימה עם אחת הגגנות שהשאירה עליה רושם או משהו סיסטמטי). איך אפשר לדעת? מה אפשר וכדאי לעשות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה וחזרה לגן בת שנתיים וקצת - תגובה

    פז שפירא
    16/10/2015

    הי שלומית,

    נשמע שבאמת ההסתגלות מחדש לגן אחרי החגים והגמילה יוצרים מתח אצל ביתך. כיוון שכבר התחלתם בתהליך הגמילה, אני מציעה לא לעצור אותו אך גם לא להאיץ בתהליך. כדאי לתת דגש רב יותר לתמיכה בתהליך ההסתגלות בגן כדי שלביתך תהיה תחושת ביטחון ואחר כך להמשיך ולהתקדם עם תהליך הגמילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטחון, הערכה עצמית ומעמד חברתי
    רוני כהן
    09/10/2015

    שלום רב,
    בתי המקסימה בכתה ב.
    לאחרונה שמתי לב שקיים פער שהולך וגדל בין מה שהיא משדרת בחיצוניות (נראית מלאת בטחון - הליכה ועמידה זקופה ובטוחה, חייכנית, שמחה, חברותית וכו') לבין מה שהיא מרגישה ומתארת (חסרת מוטיבציה והערכה עצמית למרות שמוכשרת בריקוד, שירה, ציור וכו', מתלוננת ששונאת ללמוד וקשה לה ללכת לחוגים, לביה"ס, לבצע תפקידים מסויימים וכו').
    בנוסף, אני שמה לב וגם היא מתארת איך שמבחינה חברתית לא רואים אותה ומתעלמים ממנה (במילותיה: אני כמו רוח רפאים).
    לרוב היא לצד הדומיננטיות והמובילות (אלו הן חברותיה) ומן הסתם רוב הילדים מתייחסים אליהן ומתעלמים ממנה.
    ישנן גם תופעות של כסיסת ציפרניים, מעט פיפי שבורח בתחתונים כמעט מדי יום ושינה בצהרים לפעמים (שנראית כמו בריחה ולא היתה אופיינית לה בעבר).

    אני כואבת מאוד לראות בעצמי ולשמוע ממנה דברים אלו ורציתי לבקש המלצה, לאן עליי לפנות? לפסיכולוג? לטיפול רגשי? ובכלל אולי לקבל מספר נקודות שאוכל לבינתיים להתייחס אליהן ולבצע.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטחון, הערכה עצמית ומעמד חברתי - תגובה

    פז שפירא
    16/10/2015

    הי רוני,

    אני מציעה לפנות לפסיכולוג ילדים ולהתייעץ עימו ובמידת הצורך להתחיל טיפול פסיכולוגי משולב עם הדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    עדי
    07/10/2015

    שלום רב...
    במהלך בחג בקרנו אצל ההורים של בעלי. גם אחותו הייתה שם עם שלושת ילדיה. הילדים שלה ושלנו שחקו מאד יפה יחד ותמיד היו בטווח הראיה שלי. בשלב מסוים עליתי רגע למעלה וכשחזרתי לא מצאתי את בת ה 3 שלי. התחלתי לחפש אותה ואז ראיתי שגם בן ה 7 של גיסתי איננו. התחלתי לחפש בכל הבית (בית מאד גדול) ולאחר פחות מ 3 דק' מצאתי אותם והיא ישר ספרה לי עם חיוך ענקי שהוא... נגע לה בפות ובטוסיק ושגם היא נגעה לו. ברור לי שזה היה רעיון שלו והוא אמר/בקש ממנה. באותו רגע הרגשתי שחרב עלי עולמי. ישר ערבנו את אחותו והיא לקחה את הילד לשיחה. אנחנו כמובן חיבקנו אותה והסברנו שוב ושוב שהגוף שלה הוא פרטי ולאף אחד אסור לגעת וכו וכו. אנחנו מדברים על זה כמה פעמים בשבוע לפחות אבל או שהיא עוד קטנה מכדי להבין, או שכן הבינה כי עובדה שישר באה לספר לנו או ש... אני כבר לא יודעת. אני חושבת שהיא לא מבינה שקרה שם משהו חמור כי היא לא מדברת על זה ולא מתנהגת שונה. לגבי הילד... אני רוצה להאמין שזו סקרנות טבעית של ילד בן 7 ושאולי אילו דברים שהוא ראה בטלוויזיה. זה מצב ככ מורכב כי זו משפחה וזה ילד ואנחנו לא מתכוונים "לפןצץ" את זה. כמובן שכרגע לא נשאיר אותו לרגע עם אף אחד מילדינו לבד. השאלה היא איך לנהוג מול הילדה? להמשיך לדבר איתה על זה... ? לקחת ליעוץ... ? לעשות כאילו כלום לא קרה... ?
    אני מרגישה כ"כ חסרת אונים...
    מרגישה גם שקצת בגדנו בה בדרך שהגבנו. כי תמיד אמרנו לה שאם חס וחלילה דבר כזה קורה ישר תבוא לספר. והיא באה לספר (למרות שלפי דעתי עשתה את זה מתוק מקום של להשוויץ ולא כי הבינה מה קרה) ואנחנו לא עשינו כלום... חוץ מלחבק ולהיות שם איתה...
    :-(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    טל עמיעד
    08/10/2015

    שלום עדי,
    ראשית נשמע שפעלתם בדיוק כפי שצריך לפעול. את אומרת שאת מרגישה שבגדתם בה, אבל למעשה נתתם לה בדיוק את מה שהיא צריכה, הקשבתם למה שהיא אמרה, האמנתם לה, סיפרתם לאמא של הילד שעשה זאת, חיבקתם אותה ופשוט הייתם שם בשבילה, וזה בדרך כלל כל מה שצריך בתגובה הראשונית. אני מבין את רגשי האשם שנלווים תמיד לסיטואציות כאלו, אך לטעמי פעלתם נהדר.
    לגבי מה הלאה, צריך לחכות ולראות. אם האירוע לא נחווה אצל הילדה כמשהו טראומטי ולא עולה שוב מצידה, או לחלופין, אין שינוי משמעותי כלשהו בהתנהגות שלה (הרטבות, סיוטים, דיבור חוזר על האירוע, משחק שמשחזר את האירוע וכו') אז כנראה שאין סיבה לדאגה והדבר לא יותיר עליה חותם, ייתכן שדווקא עיסוק בזה מצידכם והמשך חקירה יהפכו חוויה שנתפסה כאסורה לחוויה קשה יותר, לכן צריך לראות מה יעלה מהצד שלה הילדה. במידה ועולים דברים יש לפנות לייעוץ אצל בעלי מקצוע המומחים בתחום הפגיעות המיניות אצל ילדים, בתקווה שהדברים לא יובילו לכך.
    שיהיה סופ"ש רגוע ושקט
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית התנהגות בת 3.10
    אילה
    06/10/2015

    כל נסיונותיי לחנך את בתי עלו בתוהו..לצערי גם כשאני תקיפה איתה כשהיא מכה וזורקת דברים ומנסה מצד שני לדבר אליה שתגיד לי מה מציק לה היא עונה בצרחות ואף באלימות מצידה..התחילה השנה גן עירייה ולבינתיים בוכה וטרם הסתגלה לגן..היא קשורה לאחרונה יותר ויותר לצצי ולשמיכי שלה..ואף מסתובבת איתם גם כשלא הולכת לישון..רציתי לגמול אותה לקראת הכניסה לגן החדש אך הבנתי שגם כך יהיה לה קשה עם המעבר לגן החדש ולא צריך להוסיף לה...ההתנהגות התוקפנית שלה רק מחריפה ואני חסרת אונים ולא יודעת איך להגיב..בנוסף אני נמצאת בתחילת הריון מה שרק מוסיף לתסכול שלי מאחר ואני לא מצליחה עם הגדולה אני חוששת מאוד שהטעויות שאני כנראה עושה איתה ילוו אותי גם עם השני/ה...אודה לעזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית התנהגות בת 3.10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית התנהגות בת 3.10 - תגובה

    טל עמיעד
    08/10/2015

    שלום רעות,
    ההתנהגות שאת מתארת אינה כישלון שלך, וזהו שלב טבעי שילדים רבים עוברים אותו סביב גיל זה, הקשור ליצירת זהות עצמאית ונפרדת מההורים, ולכן חפצי המעבר (המוצץ והשמיכה) חוזרים להיות משמעותיים אצל חלק מהילדים בגיל זה. חשוב להמשיך ולהציב לה גבולות ברורים ולא לסגת גם אם הדברים לא הולכים בקלות, ולהראות ולשדר לילדה שההתנהגות התוקפנית שלה לא מרתיעה אתכם ולא פוגעת בכם, אך עם זאת להבהיר שזה לא מקובל.
    ייתכן גם שהילדה חשה בשינוי המשפחתי המתקרב ובכך שאת בהריון במידה ולא סיפרתם לה, ואולי כדאי לשקול לספר לה שיהיה לה בקרוב אח/ות קטנים וכו', דבר שעשוי לתת לה מוטיבציה להתבגר ולגדול, וגם יהווה אמצעי נוסף שתוכלו להיעזר בו ("כשיהיה לך אח קטן את לא יכולה להרביץ לו ולצעוק עליו אלא להראות לו דוגמא טובה/לחבק אותו/לנשק אותו" וכו').
    לגבי ההסתגלות לגן, שווה להתייעץ עם הגננת ולשמוע ממנה איך הילדה מתנהגת שם, איך עוברים עליה הימים, האם יש לה חברים והאם היא עוסקת במשחק משותף. במידה וכל הדברים האלו קיימים, זה מחזק את ההשערה כי מדובר בשלב היפרדות שבא לידי ביטוי מולכם, אני יודע שזה קשה, אך השלב הזה עובר.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 8 מאיים שיתקשר לאבא
    אורן
    06/10/2015

    היי אני אמא לבן 8 שכאשר אני כועסת עליין הוא אומר לי : אני אתקשר לאבא" במחשבה שאבא יצדד בו. אני לעיתים הייתי רבה עם בעלי בנוכחותו והוא ראה שאביו היה צועק עלי. בעלי כשהוא מתקשר מקשיב לו ולמרות בקשתי לא להאזין לו. כיצד עליי להגיב כשהילד עושה זאת? אין לי שיתוף פעולה מבעלי. לומר לו בבקשה תתקשר? כי ניסיתי למנוע ממנו את הטלפון. איך עליי להגיב כשאין לי שיתוף פעולה מבעלי אלא תגובה שתאפשר לי להתמודד לבד! תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 8 מאיים שיתקשר לאבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי אינו מוכן לפנות לטיפול זוגי

    אורן
    06/10/2015

    ואינו מעונייו גם בטיפול משפחתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי אינו מוכן לפנות לטיפול זוגי - תגובה

    טל עמיעד
    08/10/2015

    שלום אהובה,
    ניתן לעשות שיחת תיאום ציפיות בינך לבין בעלך לגבי הנאמר בשיחות הללו, אני לא חושב שיהיה נכון מצד בעלך לא לענות להן ולהקשיב לילד, אך ניתן לסכם כי כשהדבר נוגע למשהו שקרה מולך התשובה תהיה בסגנון של: "אם אמא אמרה אז זה ככה צריך להיות ותדבר על זה עם אמא", כך הילד עדיין מקבל את התחושה שאבא מקשיב לו אך גם את המסר הברור שאבא בצד שלך, תומך בך ומסכים איתך.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי
    הדס
    06/10/2015

    הבן שלי בן שנתיים וחצי ילד מאוד חכם ובעל לב רחב. מתקשה מאוד לקבל גבולות כשאומרים לו לא על משהו מתחיל לצרוח ולבכות ונכנס גם להתקפי זעם. מתוסכל מהר מאוד במידה ולא מצליח משהו ופורץ בבכי. צועק המון בבית ומדבר בקול רעם. מאוד טמפרמנט ושובב. מתקשה לקבל גבולות. לדוגמא: זרק כדור על אחותו בת 10 חודשים, ביקשתי שלא יזרוק זרק שוב, אמרתי שאם יזרוק שוב אקח את הכדור, כמובן שהוא זרק שוב. לקחתי את הכדור והוא פרץ בבכי היסטרי וצרחות ואמר אמא אני אתנהג יפה אני לא אזרוק את הכדור, אני אקשיב לך... כמובן שהכל תוך כדי בכי והיסטריה. הוא יכול להתנהג למופת לדבר בשקט לשחק יפה עם אחותו להביא לה משחקים ולחבק אותה, אך יכול פתאום סתם ככה להרביץ ולהשתולל.
    יש לציין שגם בגן הגננת מציינת שהוא מציק לילדים, מרביץ, לא מוכן לחלוק משחקים עם אחרים, מתוסכל אם לא מצליח.
    כאשר ישן צהריים בבית (בסופי שבוע) מתעורר בבכי וומתקשה להירגע כמובן שאנחנו מחבקים, מלטפים ומנסים להרגיע אך הוא הודף אותנו. יש לציין שבגן זה לא קורה.
    חשוב לציין שהוא ילד מאוד אהוב, אנחנו מחבקים אותו המון, מחמיאים לו ומעודדים אותו על התנהגות טובה והוא נהנה לקבל אהבה.
    בבית יש שני ילדים הוא הבכור ובת בת 10 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנתיים וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי - תגובה

    טל עמיעד
    08/10/2015

    שלום הדס,
    לגבי הגן, מומלץ להתייעץ עם הגננת כיצד ניתן לסייע לילד להימנע שם מהתנהגויות לא רצויות. לשתף אותה בדרכים שלכם ההורים להרגיע אותו ולווסת אותו כשהוא מתנהג בצורה כזאת.
    לגבי הבית, אני קודם כל רוצה לומר שאת לא מתארת התנהגות שנשמעת חריגה או קיצונית, אלא ילד בן שנתיים וחצי טיפוסי למדי. במידה והקושי הוא בהצבת גבולות אז חשוב שהגבולות יהיו עקביים וברורים, וכאלה שאתם יודעים שהוא מבין אותם. חשוב לא לסטות מהם ולהבהיר לילד מה התוצאות של חציית גבולות אלו. חלק מההתנהגויות יעברו עם הגיל, אך חשוב שתמשיכו להדגיש מה רצוי ועדיף מבחינתכם כהורים ומה לא (למשל התפרצויות הזעם כנראה שיעברו, אך עדיין לומר שזה לא מקובל עליכם). כדי לחזק התנהגויות טובות ניתן להכין טבלת מעקב יחד עם הילד, לדוגמא על כל יום בו לא היה לו התקף זעם מקבל מדבקה ואחרי מספר ימים שתקבעו מקבל פינוק כלשהו (לא חייב להיות חומרי, גם משחק משותף עם אמא ואבא לבד זה פרס כשיש עוד ילדה בבית). מעבר לזה כנראה שמעורבת בעניין גם קנאה שטבעית מאוד כשיש אחות צעירה ממנו אחרי שנה וחצי שהיה איתכם לבד והיה מרכז עולמכם, גם הסתגלות זאת לוקחת זמן (לפעמים גם יותר מ-10 חודשים).
    במידה ואין שינוי והדבר נמשך עוד מספר חודשים שווה לשקול להתייעץ עם איש מקצוע.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מבלונים בת 4.5
    אור
    30/09/2015

    היי
    הבת שלי, בת 4.5, סובלת כבר שנה מפחד אמיתי מבלונים. היא לא מסכימה להיכנס לימי הולדת שיש בלונים, ואם תסכים ותהיה רחוקה ובלון אחד יתפוצץ- היא נכנסת להסטריה.
    אין לי ספק שהפחד הוא אמיתי, ואין לי ממש מושג ממה זה נגרם (יש לי תחושה שזה נגרם דווקא מיום העצמאות בגיל 3 אז נבהלה מזיקוקים. ביום העצמאות האחרון- לא הסכימה לצאת לטייל ונשארנו בבית).
    איך ניתן לטפל בזה? היא לא מסכימה גם שינפחו בלוון ויקשרו אותו לידה....
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוביה מבלונים בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מבלונים בת 4.5 - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    שלום אור,
    ניתן לנסות ששאתם תתווכו לילדה את החשיפה לבלונים, לתת לה לגעת תחילה בבלון לא מנופח, אח"כ לנפח לידה ולהוציא אוויר, לתת לה לשחק בבלון קשור מנופח וכו', ובסופו של דבר אפילו ללמד אותה כיצד לפוצץ בלונים, להכין אותה מראש לכך שיהיה רעש, שזה רק רעש וזה לא עושה כלום חוץ מטיפה להבהיל. חשוב שהכל יעשה עם חיוך ובאווירה טובה, וכמובן בקצב שלה. במידה ואתם מרגישים שזה לא צולח, ניתן לפנות לטיפול ממוקד בפוביה לילדים, מומלץ על טיפול CBT אצל מטפל/ת מוסמכים ומוכרים ע"י איט"ה. מדובר בדרך כלל בטיפול קצר ויעיל.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא דואגת
    גון
    29/09/2015

    אני אמא לשלושה ילדים בן 9ובת 6 והקטנה בת 2 ושלושה חודשים ,. אני רוצה להתייעץ איתכם לגבי קטנה שלי היא ילדה מאוד חכמה מדברת ומסבירה מה שהיא רוצה מספרת סיפורים אפילו ילדה טובה לפעמים עקשנית כמו בני גילה היא הייתה עד גיל שנתיים אצל חמותי כל יום עד שעות הצהריים רק לפני חודשיים הכנסתי אותה לגן חדש שהגן מחולק לשלוש שכבות תינוקות , ביניים וגדולים שהיא נמצאת בשכבת הגדולים שמספרם בקבוצה 7 שהם מתחילים מגיל שנה ושמונה חודשים עד הגיל. שלה שהיא הגדולה ביניהם ...
    היא מאווווד אוהבת ללכת מאוד שמחה לדבר על הגן .. הבעיה כשחוזרת הביתה היא נהפכת לתינוקת ממש לא רוצה לדבר רק מסמנת לי בשפת הסמנים ... בוכה הרבה וזה מאוד מקשה עליי בחיי יום יום מילדה כמעט עצמאית לממש תינוקת ,..
    אני דואגת שהיא רואה הרבה תינוקות ומחקה אותם והדאגה שלי שאולי זה ישפיע על ההתפתחות שלה ... אולי שאני לא התאמתי המסגרת הנכונה לה ...אחרי שהתייעצתי עם המטפלת היא אמרה שזה תהליך טבעי ועם הזמן זה יעלם ...
    תעזרו לי לקבל החלטות ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא דואגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא דואגת - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    שלום רב,
    כמו שאמרה המטפלת, נשמע שהתהליך הוא טבעי ונורמטיבי ויכול להיות חלק מקשיי הקליטה בגן. במידה והדבר מפריע לכם, אתם יכולים לעודד אותה במקומות בהם היא עושה "דברים של גדולים" כמו לאכול לבד, לסייע לכם להתלבש וכו', להדגיש שם כמה זה כיף שהיא כבר גדולה ויודעת לעשות את הדברים האלה, כשהנקודה המרכזית היא לא להתלונן בפניה על כך שהיא מתנהגת כמו תינוקת אלא לעודד את ההתנהגות הבוגרת יותר.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים
    אמא
    28/09/2015

    היי
    יש לי תאומים בני חודשיים וחצי.
    רציתי לשאול כמה דברים:
    1. הם נמצאים "על הידיים" פרקי זמן סבירים, בעיקר לאוכל, גרעפסים קצת התפנקויות ולעיתים אולי שתי דקות להרדמה כשהם חסרי מנוחה.

    מיותר לציין שטיפול בשניים בגיל כזה גורר מטבעו חוסר זמן והם בידיים בעיקר כשצריך ולא כל הזמן כמו נדהוג היום מנשאים וכאלה - לא קורה אצלי..

    לאחרונה אני תוהה אם זה בסדר, למשל שהם נרדמים כמעט בלי ידיים, ואם כן רק לשתי דקות ומניחה אותם במיטה. כשיש להם גזים אני מרגיעה עליי אבל גם הרבה פפעמים הם במיטה נרגעים לבד. שוב כי אני עסוקה עם האחר. לפעמים אני רואה אותם מרדימים את עצמם, האחד עם יד מונפת והאחר בוהה במשהו.

    לא תכננתי כך אבל כך יצא.
    אני מוטרדת שהם כאילו לא מקבלים מספיק ידיים בשביל להזדקק לכך יותר? כאילו שכן אמורים להתרפק יותר ובגלל שהרגלתי אותם כך זה מה שנהיה? זה הגיוני או שזה דווקא חיובי? טכנית עכשיו יש לי יורת זמן מבשבעות הקודמים - השאלה אם להשקיע ביותר ידיים ותלות בי או להיפך?

    שנית, הבנתיש המח מתפתח היטב כשיש גירויים רבים. השאלה איזה גירויים אפשר בגיל כזה לתת והאם חשוב לחדA? למשל האוניברסיטה זה משהו שהם מאוד אוהבים אבל חוזר על עצמו, מרגיש לי כמו לשים אותם מול הטלויזיה עם אותו צעצוע מנגן ואותן בובות או שזה בסדר< אשמח להצעות לגבי גירויים חשובים בגיל הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאומים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    נשמע שההתפתחות שלהם תקינה. אין זמן רצוי בו הילדים צריכים להיות על הידיים, ואם הדבר נוח לך ולהם טוב שאתם מתואמים בזה, וזה מה שבאמת חשוב, מה גם שהרבה הורים כנראה יקנאו בך על הקלות בה הם מרגיעים את עצמם.
    לגבי צעצועים, בגיל חודשיים אוניברסיטה היא בהחלט מספיקה ואין מה לדאוג לגבי ההתפתחות הקוגניטיבית שלהם.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה...
    ד.
    25/09/2015

    שלום רב. בתחילת שנה בשיחת הכרות אישית עם המורה, ילד בן 10 שנים, אמר למורה בנוכחות האמא : "אמא מרביצה לי" .אני לא מבינה מדוע? אף פעם לא הרמתי יד עליו. אנחנו הורים מאוד אוהבים,משקיעים ודואגים לילדים . מדוע? מדוע ילד בן 10 יגיד דבר כזה? איך? אני לא מבינה מה קורה... בכיתי המון מאז ששמעתי משפט זה ממנו...מדוע שיגיד דבר כזה שקרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוקה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה שלא תדברי עם הילד עצמו?

    ליאור
    26/09/2015

    יש ילדים מאוד חוצפנים שמנצלים את החולשה של ההורים שלהם. תיזהרי מזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמובן ששאלתי

    ד.
    26/09/2015

    הוא ענה לי :" שאני מרביצה לו בכל פעם וצועקת עליו". נכון שאני צועקת עליו כאשר לא מקשיב לי . הוא ילד בעל אופי עקשן מאוד ותמיד עומד על שלו ולא מוותר. אם הוא רוצה משהו אז חייב לקבל. לא יודע לקבל מההורים את המילה "אסור" או "אני לא מרשה. יש המון ויכוחים איתו ביומיום. אבל מעולם מעולם לא הרמנו עליו יד! בביתספר המורה מספרת כי הוא ילד שקט ומבצע כל הנדרש בכיתה ללא בעיות. אני לא מבינה מה קורה איתו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות קוגניטיבית
    אני
    25/09/2015

    שלום,
    אני עושה עבודה על התפתחות קוגניטיבית בתינוקות עד גיל שנתיים. האם התפתחות שפתית הינה חלק מהתפתחות קוגניטיבית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות קוגניטיבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות קוגניטיבית - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    כן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלישת שערות עם המוצץ
    ספיר
    25/09/2015

    הבת שלי בת 1.8 התחילה לפני כ5 חודשים לסובב את המוצץ על גבי השיער ולהכניס לפה במהלך הירדמות או כניסה לשינה עמוקה
    היא תולשת ממש את השיער שלה !
    מה דרך הטיפול? מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלישת שערות עם המוצץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלישת שערות עם המוצץ - תגובה

    פז שפירא
    01/10/2015

    הי ספיר,

    הבת שלך עושה פעולות הרגעה כדי להירדם. אולם, כיוון שמדובר בפעולה שפוגעת בה (תלישת השיער) כדאי לנסות ולכוון את ביתך לפעולה אלטרנטיבית. ניתן לאסוף את שיערה לפני השינה וכאשר היא מתחילה לסובב את המוצץ על שיערה לכוון את ידה בעדינות, אולי שתסובב את המוצץ על חולצתה למשל.
    נסו לשבת לידה כשהיא נרדמת ולחזור על כך כדי ליצור אצלה הרגל חדש.

    כל זה תקף במידה ותלישת השיער נעשית רק לפני השינה. אם היא תולשת את שיערה גם בהזדמנויות אחרות כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא עצבני
    אורין
    24/09/2015

    שלום בני בן ה 8 היה חשוף למריבות שלי עם בעלי. במהלכן הוא היה צועק עליי (גם אני ) אבל הייתי גם בוכה בנוכחות הילד. ברור לי שזה דבר שאסור לעשות (לריב בנוכחותו או לבכות). אולם התקשיתי להחזיק את העצבים והתפרצתי. אציין שבני היה מאד קשור לאביו תמיד חיפש אותו ונדמה אפילו שאהב אותו יותר מאשר אותי. מאז אותם מקרים הוא אומר לי מידי פעם "אני אומר אותך לאבא והוא יצעק עלייך ואת תבכי" התעלמתי מאמרות אלו. היום אמר אבא כועס אבא עצבני אבא רותח ושוב התעלמתי. איך. עליי להגיב כדי שיפסיק לומר זאת? אציין גם שבעלי היה עבורו כמו חבר , צחוקים אבל ללא הצבת גבולות ולאחרונה החל להיות קשוח יותר ולהציב לו גבולות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא עצבני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך חהגיב לילד?

    אורין
    26/09/2015

    חשוב לי לומר שבני ילד רגיש ומפני שנחשף למריבות ביינינו ומפני שאבא שלו החל להגיב אליו בצורה קשו חה ולעיתים בחוסר רגש בני אומר מידי פעם והוא בן 8 אבא יצעק עלייך ואת תבכי או אבא כועס אבא רוגז אבא עצבני. איך עליילהגיב לאמרות אלו? מה עליי לומר לו? עד עתה לא התייחסתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך חהגיב לילד? - תגובה

    טל עמיעד
    30/09/2015

    שלום אורין,
    חשוב לעשות עבור הילד הפרדה בין הקשר שהיה בין אמא לאבא לבין הקשרים של כל אחד מכם מולו. אני מבין ממה שכתבת שאתם כבר לא יחד, וייתכן ומה שאת מתארת הוא תהליך טבעי של הילד של התמקמות מחדש במערכת הקשרים במשפחה ומול כל אחד מכם בנפרד, כמו גם חלק מתהליך העיבוד שלו את הפרידה ואת המריבות שקדמו לה. במידה ואין התנהגויות נוספות שהשתנו אצלו ואין עדות למצוקה רגשית נוספת שקיימת הייתי פשוט ממליץ לדבר איתו על כך שאבא ואמא כעסו ורבו, שזה לא משהו שקשור אליו ושלפעמים גם הוא יכול לכעוס או לבכות כשכועסים עליו וכך גם המבוגרים.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה
    מישהו
    24/09/2015

    שלום.
    אני גרוש + 2 בנות מקסימות. סובל ממניה דפרסיה קשה משפיע על תפקודי כהורה. בזמן אחרון ממש נהיה מאוד קשה. אני רוצה לדעת אם יש מומחים מתמחים בנושא ספציפי הזה תודה. נועם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קשה - תגובה

    טל עמיעד
    24/09/2015

    שלום נועם,
    קיימים מומחים רבים המתמחים בטיפול במאניה דיפרסיה, אך אני מניח שכולם בשלב ראשון יפנו אותך להתייעצות אצל פסיכיאטר על מנת למצוא את המינון התרופתי המתאים לצורך השבת האיזון, וזאת גם המלצתי אליך.
    בתקווה שתחוש טוב יותר,
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום