פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד סקרן?
    הודיה
    21/12/2015

    הי, הבנים שלי בני 6. אחד מהם הוא ילד סקרן במיוחד. דבר חיובי בהחלט.
    יום אחד הוא אמר לי שלפעמים הוא רוצה להיות מישהו אחר כי הוא רוצה לדעת
    מה אחרים מרגישים. למשל, כשילד אחר מקבל מכה או עצוב, איך הוא חווה את זה?
    הוא מהילדים שניגשים לעזור ולנחם.
    ביומיים האחרונים היו סיטואציות של משחק בינו לבין אחיו, בהם אחיו קיבל מכה. ואז הוא ביקש מאחיו שיתן לו את אותה המכה חזרה (בעיטה למשל). כששאלתי למה הוא ענה שהוא סקרן והוא רוצה לדעת מה הוא הרגיש ואם כאב לו.
    הסברתי לו שלכל אדם סף כאב אחר וכל אחד שמח/עצוב/כועס ממשהו בצורה ובעוצמה אחרת.
    האם זה צריך להדאיג אותי או שזה רק עניין של סקרנות ורגישות לאחר?
    איך להתמודד עם זה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד סקרן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סקרן? - תגובה

    פז שפירא
    28/12/2015

    הי הודיה,

    אם אין דברים נוספים שמטרידים אותך בהתנהגותו של בנך וזה עניין נקודתי בלבד, לא הייתי מייחסת לכך חשיבות רבה, אך כן הייתי אומרת שגם אם הוא סקרן הוא לא צריך לפגוע בעצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות של תינוק לגן
    דנית
    21/12/2015

    שלום,
    תינוק בן 11 חודשים נכנס לגן לפני 3 שבועות עם הסתגלות מאוד הדרגתית.
    הכנסנו אותו לשכבת הבוגרים שבה כ 12 ילדים בגילאי שנה+ כי רצינו שיהיו לו יותר גירויים ויותר מרחב להסתובב וגם ממי ללמוד, לעומת התינוקיה בגן שרובה תינוקות קטנים מאוד בחדר קטן.
    עד כה נראה שהתינוק לא הסתגל לגן, הוא מבקש להיות על הידיים כל הזמן והצוות באמת חם ולוקח אותו כמעט כל היום על הידיים (יש מצלמות בגן אז אנו יודעם זאת). הוא כמעט לא משחק אלא מתבונן על הנעשה מסביב כשהוא בידיים של הגננת/סייעות.
    יש לציים שנראה שכאשר יש מעט ילדים בסביבתו הוא כן מוכן לשחק.
    אנו מתלבטים מה לעשות, האם לחכות שיסתגל? האם טעינו כשהכנסנו אותו לשכבת הובוגרים, האם היה צריך להכניס אותו לתינוקיה בתור התחלה? וגם אם כן מה לעשות כעת, האם להעביר אותו? זה שוב יקשה עליו הסתגלות למקום (חדר) חדש וצוות אחר...
    (יש לציין שלפני כן היה במשפחתון עם 5 תינוקות כחודשיים, והעברנו אותו כי לא היינו מרוצים מהגננת, כך שכבר חווה מעבר לא מזמן, ושם עשה רושם שהיה יותר פעיל ושיחק).
    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסתגלות של תינוק לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות של תינוק לגן - תגובה

    פז שפירא
    28/12/2015

    הי דנית,

    כדאי לתת עוד זמן להסתגלות. נשמע שהצוות מבין את צרכיו בחום ובמגע וזה נהדר. כדאי לבקש מהגננות והסייעות שישבו איתו וישחקו איתו. אפשר למשל להחזיק אותו, או להושיבו על הברכיים ולהראות לו צעצועים ולהפעיל אותו. במידה ולא יהיה שיפור בעוד כחודש התייעצי שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס של תינוק בן שנה וחודש לסבתא שלו
    niki
    19/12/2015

    שלום,
    הבן שלי בן שנה וחודש (ילד חמוד וחברותי) לא מסתדר עם אמא שלי.
    כשהיה תינוק קטן היא טיפלה בו הרבה ועזרה לי והייתה גורם משמעותי.
    כאשר הגיע לסביבות גיל 8-9 חודשים החל בשינוי יחס כלפיה. לא מסכים שהיא תטפל בו (תרים אותו / תשחק / תאכיל / תרדים/ תחליף לו). בתקופת הקיץ בו אימי שמרה עליו לבד הוא בכה מאוד כשעזבנו אותו איתה אבל אחרי כמה דקות ובלית ברירה היה איתה בסדר.
    לעומת זאת הוא מאוד מאוד קשור לאבא שלי, כל פעם שהוא מגיע הוא שמח מאוד, וכבר לא מתעניין בי או בבעלי אלא רק סבא.
    לאחרונה ההורים שלי באים כל הזמן ביחד. הוא פשוט לא מוכן להיות איתה בכלל ורק עם סבא. לוקח לה דברים מהיד ונותן לסבא (חיתול / מגבת / בקבוק / אוכל)
    לאנשים אחרים, גם כשפוגש לראשונה מסכים ללכת ואליה לא (רואה אותה כמה פעמים בשבוע)
    היא כמובן אוהבת אותו מאוד ומטפלת בו מדהים אך מתוסכלת מאוד.
    כואב לנו מאוד והמצב כבר לא נסבל.
    איך ניתן למצוא פתרון לקרב ביניהם ולגרום לכך שהוא יסכים שתטפל בו ויאהב אותה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס של תינוק בן שנה וחודש לסבתא שלו - תגובה

    פז שפירא
    28/12/2015

    הי,

    כדאי לא לעשות מההתנהגות של בנך "עניין". להבין ולהסביר לסבתא שלתינוקות יש תקופות בהן הם נקשרים לאנשים שונים וזה משתנה עם הזמן. כמו כן, ייתכן שכיוון שאותה הוא רואה הרבה ואנשים אחרים רואה מעט, הוא מעוניין באינטראקציה דווקא עם מי שהוא לא רואה הרבה במהלך השבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת מטפלת לילדה
    שרון
    15/12/2015

    שלום לכם,
    יש לי תינוקת בת תשעה חודשים. אני עובדת חמש שעות ביום, והילדה נמצאת בבית עם מטפלת פרטית (לא מתכוונת לשלוח אותה לגן לפני גיל שנתיים).
    המטפלת שנמצאת איתה מזה חצי שנה נאלצת לעזוב מסיבות בריאותיות. יש מטפלת מסוימת שאני מעוניינת לשכור, אך היא יכולה להתחיל את העבודה רק באפריל. עד אז, היא הציעה להביא מטפלת זמנית לשלושה חודשים. שאלתי היא, האם באמת כדאי לקחת מטפלת לשלושה חודשים בלבד (בהנחה שלאחר מכן אני מקבלת מטפלת טובה שאני סומכת עליה). אני חוששת שהתחלופה הגבוהה יחסית יכולה לגרום נזק פסיכולוגי כלשהו לילדה... האם יש לי סיבה לחשוש?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת מטפלת לילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת מטפלת לילדה - תגובה

    פז שפירא
    18/12/2015

    הי שרון,

    כדי להחליט, צריך לקחת בחשבון את האילוצים הקיימים ואת טיב המטפלת. אם אין לך ברירה אלא לקחת כעת מטפלת אז זה חלק מהשיקול בעניין. חשוב לבדוק היטב את שתי המטפלות - את הקשר שהן יוצרות עם ביתך, את הרגשתך איתן, את הניסיון שלהן ואת ההמלצות. אני מאמינה שאם המטפלות הן טובות, ביתך תוכל להסתגל לשינויים.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת חדשה
    מירי
    15/12/2015

    שלום רב
    אשמח דחוף לעזרה ילדתי לפני שבועיים תינוקת ויש לי ילד בן 3.8 במקביל ללידה עברנו בית חדש ובספטמבר התחיל גן חדש כאשר לא שלט קודם בעברית אלה היה בגן רוסי אז הכול אולי קשור לתופעות אלו; הוא התחיל להיות מאוד אגרסיבי, מכה ומקלל אותי ואת אמא שלי בעיקר שיושבת אצלנו עכשיו כמעט כל יופ ושומרת על תינוקת, לר מציק לתינוקת אותה דווקא אוהב, אבל לי ובעיקר לה ממש מציק מרביץ ומקלל , היחיד שמקשיב לו ומעדיף אותו זה אבא כשבבית רק בבוקר ובשעות ההשכבה מעדיף ודורש רק אותו וזה גם מעליב ממש
    כשאני לוקחת אותו מהגן הכול בסדר הבלאגן מתחיל בהית והופך לסיוט עד הערב עד שבעלי בא
    מה העצה?
    האם ללכת לפסיכולוג?
    מיואשת;(
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת חדשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת חדשה - תגובה

    טל עמיעד
    15/12/2015

    שלום מירי,
    לא צריך למהר וללכת לפסיכולוג. את מתארת תגובה נורמטיבית לחלוטין להולדתה של תינוקת חדשה לאחר כמעט 4 שנים בהן הוא היה ילד יחיד. הוא מוציא את הכעס והתסכול בבית במקום בו הוא מרגיש בטוח, ויודע שהוא יכול לבטא את זה בלי להרוס את היחסים. הוא גם מבין מספיק בשביל לדעת לא להוציא את זה על התינוקת (כי זה יוביל לתגובה חמורה) אז מפנה את זה כלפי סבתא וכלפי אמא, שלטעמו יכולות להכיל את זה. טוב שהוא מצליח לשמר את אבא בינתיים כדמות אחרת, סביר להניח שיהיו עוד תהפוכות בעניין ככל שיחלוף הזמן, ותקפות ההסתגלות יכולה להמשך גם חודשים ארוכים.
    אני ממליץ לקחת אוויר ולנשום עמוק, לזכור שהדברים שהוא עושה ואומר נובעים מזה שגם הוא צריך להסתגל למצב המשפחתי החדש. אני ממליץ לנסות כשיתאפשר לפנות זמן איכות בשבילו כל פעם עם הורה אחד או עם שניכם יחד שהתינוקת ישנה, לשחק משחקים שהוא אוהב או סתם לשוחח איתו.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעולם אידיאלי...
    אמא
    14/12/2015

    עד איזה גיל מומלץ להישאר עם התינוקות בבית? ומה היתרונות על פני מסגרת אחרת? והאם - העובדה שהם לא מכירים התנהלות בקבוצה גדולה כמו בגנים מגיל קטן - עלולה לפגוע בתחושת השייכות כשייכנסו בשלב מאוחר יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעולם אידיאלי...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעולם אידיאלי... - תגובה

    טל עמיעד
    15/12/2015

    אין תשובה חד משמעית לשאלה שלך. תינוקות רבים נכנסים למסגרת בגיל שלושה חודשים וחצי ומסתדרים היטב, ואחרים נכנסים בגיל מאוחר יותר וזה לא בהכרח משפיע על קלות הכניסה למסגרת או על קיומם של קשיי השתלבות. עצתי לך היא ללכת עם תחושת הבטן שלך ומה שהמציאות מאפשרת לך לעשות.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפייה בתכני מוזיקה
    קרן
    14/12/2015

    שלום רב,
    עד כמה מזיק, אם בכלל, להפעיל את הטלוויזיה עם תכני מוזיקה (שירי ילדים עם קליפים מסוגים שונים, כגון בהופ ילדות ישראלית), כאשר הילד: ם בת שנה ובת שנתיים משחקים תוך כדי ומדי פעם מביטים בטלוויזיה? הכוונה לשימוש קבוע ולא חד פעמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צפייה בתכני מוזיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפייה בתכני מוזיקה - תגובה

    טל עמיעד
    15/12/2015

    שלום קרן,
    מה שידוע לנו ממחקרים הוא שצפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת לעוררות ולביטוי תוקפנות רבה יותר אצל ילדים ללא קשר לתכנים שנצפים.
    עם זאת, קשה מאוד שלא לחשוף ילדים לטלוויזיה כלל ובעיניי גם לא מומלץ מאחר וזה כן חלק מהעולם שלנו. מה שאני ממליץ הוא להגביל זאת לפרק זמן קצר כל יום (בגיל שאת מתארת רבע שעה נשמע לי מספיק).
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק שלא בוכה כמעט
    אמא
    14/12/2015

    בני בן 5.5 חודשים. עד גיל חודשיים וחצי בכה מגזים ורעב.
    מאז בקושי בוכה. נכון שיש לו מזג נח ונעים אבל נכמר הלב כשנופל לו צעצוע מהיד והוא ממולל את בד הבגד במקום לבכות. כשהגיע זמן האוכל אני רואה שהוא רעב ומכינה מהר אבל בינתיים הוא לא בוכה למרות שהוא קופץ בהיסטריה על הבקבוק.
    הוא לא בוכה כשהוא לבד.
    הוא נרדם רק לבד ואפילו נאבק בי כשאני מנסה להרדים עליי כפינוק קצת.

    ואפילו כשהוא מתנגד שאהפוך אותו על הבטן זו התנגדטות של שנייה.

    אציין שהוא אחד משניים תאומים. שזה לא מקרה של אמא שתמיד זמינה ולכן הוא חש בטוח... אלא להיפך ואחיו דורש המון לאחרונה. והואאובחן כהיפוטני אןם זה קשור למשהו.

    אני בטוחה במאה אחוז שזה לא מגיע ממקום בטוח אלא ממקום שמוותר, צנוע כזה שלא בטוח שמגיע לו. איך גורמים לו להיות יותר אסרטיבי? אני משתדלת להענות לו כשהוא מביע בכי או התנגדותאבל גם אז לא תמיד אני זמינה.

    מה אפשר לעשות מעבר?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק שלא בוכה כמעט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק שלא בוכה כמעט - תגובה

    טל עמיעד
    15/12/2015

    שלום רב,
    תחושה מאוד טבעית אצל הורים רבים בנוגע להורות שלהם היא רגשי אשמה ולעיתים חיפוש של ״מה אנחנו עושים לא בסדר״.
    מהתיאור שלך את המתרחש לא נשמע שיש משהו חרגיש או לא בסדר אצל הבן שלך. ילדים בגיל זה עדיין לא לומדים לוותר או לבטל את רצונותיהם וסביר מאוד להניח שהוא באמת בעל מזג נוח וכך זה בא לידי ביטוי.
    לא נשמע שאת צריכה לעשות משהו מעבר או לגרום לו להיות אסרטיבי, הוא עדיין מאוד צעיר וכך גם אחיו.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החל בי"ס ושינה התנהגות
    אמא ואבא
    13/12/2015

    הבן שלנו בן 6.5 והתחיל השנה ללמוד בכיתה א'.
    אנו גרים בקהילה קטנה שבה יש מערכת שמקבלת את הילדים לאחר ביה"ס ובימי חופש. במערכת הזו משתתפים ילדים בכיתות א'-ו'. אנו חשים כי חל שינוי משמעותי בהתנהגותו של הבן שלנו מאז החל את ביה"ס ואת השתתפותו במערכת. הוא החל להתחצף הרבה ולהתנהג בצורה שאינה אופיינית לו - חוסר רגישות וזלזול בנו ובאחיו הקטן. יש לציין שגם המורה שלו וגם מדריכיו ציינו בפנינו שבמערכות הוא מתנהג יפה, משתף פעולה ואינו מתחצף כלל. אנו כבר מגיבים אליו בחוסר סבלנות ומרגישים ממש מיואשים. אנ מנסים לדבר איתו ולעשות איתו מגוון פעילויות אך עדיין הוא בשלו. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החל בי"ס ושינה התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החל בי"ס ושינה התנהגות - תגובה

    פז שפירא
    13/12/2015

    ראשית, כדאי לחשוב ולהבין כיצד הוא חווה את בית הספר - האם הוא מצליח מבחינה לימודית, חברתית וכיצד הוא מרגיש שם. כדאי לנסות לפתוח איתו בדיאלוג בעניין. אם הוא לא משתף ניתן לשאול את הצוות על תפקודו.
    שנית, חשוב שתציבו גבולות בנושאים החשובים לכם. אשמח אם תוכלו לפרט, לתת דוגמאות למצבים בהם אתם נתקלים על מנת שאוכל לייעץ לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 2 ישן מחוץ לבית
    שרית
    11/12/2015

    האם זה עלול להזיק לילד קצת לפני גיל שנתיים שישן אצל הסבתות שלו פעם או פעמיים בשבוע באופן קבוע, כל פעם אצל סבתא אחרת בגלל עבודת משמרות של ההורים ? האם זה עלול ליצור בעיות של תחושת אובדן שליטה למשל או חוסר ביטחון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 2 ישן מחוץ לבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 2 ישן מחוץ לבית - תגובה

    פז שפירא
    13/12/2015

    הי שרית,

    להערכתי אם יש קשר טוב עם הסבתות ואם זה באופן קבוע זה לא יכול להזיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת שתן- רק בגן
    מיטל
    10/12/2015

    בתי בת 3, גמולה מטיטולים כמעט שנה, ולאחרונה כמעט כל יום "בורח" לה פיפי בגן- היה מקרה שברח לה פעמיים. אציין כי אף בתקופת הגמילה זה לא קרה(שברח פעמיים ביום בגן). לאחר שהסתבר לי שבגן שלה(גן עירייה) לא מתזכרים את הילדים הרבה ללכת לשירותים, אלא רק לפני שעת האוכל ולפני הפעילות בחצר, ביקשתי מהגננת כי תשתדל כן להזכיר, לפחות לה, ללכת לשירותים. נראה כי לא רק שזה לא פתר את הבעיה, אלא אף החמיר אותה, שכן דקה לאחר ששואלים אותה אם היא צריכה והיא מסרבת בתוקף היא עושה במכנסיים. הגננת חושבת שזו בקשת תשומת לב. כשניסיתי לשוחח עם בתי על כך היא אמרה לי שהיא רוצה לעשות במכנסיים. ממש ככה- רוצה. וזה ממש ממש הפליא אותי כי עד כה אם היה בורח לה היא הייתה מרגישה, מין הסתם, אי נעימות.

    אציין כי זה קורה אך ורק בגן. אפילו בנסיעות ארוכות היא יודעת להגיד שיש לה בדרך, ואם אנו באמצע כביש ראשי ועוברות כמה דקות עד מציאת מקום לעצור- יודעת אף להתאפק.

    אודה לחוות דעתך ולעצותייך,

    בברכת חג חנוכה שמח,

    מיטל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בריחת שתן- רק בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת שתן- רק בגן - תגובה

    פז שפירא
    13/12/2015

    הי מיטל,

    נשמע שהגננת מבינה היטב את המצב ושככל הנראה מדובר בצורך בתשומת לב. ראשית, אני מציעה לשאול את הגננת מה היא עושה במקרים כאלה. ייתכן וכבר יש לה דרך פעולה משלה שעובדת. אם לא, אני מציעה לא לעשות סיפור כאשר היא "מפספסת" ורק לשלוח אותה להחליף בעצמה את הבגדים. כמו כן, מומלץ לשוחח עם הגננת על כל התפקוד של ביתך בגן ולהבין באילו דברים קשה לה יותר ולעזור לה (למשל אם היא מתקשה להתחבר לילדים, מתקשה במעברים בין פעילויות, זקוקה ליותר תשומת לב מהצוות). זאת כיוון שהסתגלות טובה יותר לגן עשויה להשפיע על מצבה הרגשי ולהתבטא בפחות פספוסים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרד של גיל 14
    יערה
    09/12/2015

    יש לי ילדה בת 14.5 , היא נוהגת לשקר לי באופן כרוני נמצאת במקומות אחרים
    מאלה שהיא מוסרת לי , דואגת תמיד לפגוע באמון שלי בה ולצער אותי.
    נגררת בקלות אחרי חברות ונוהגת לשבת איתם בחבורת בנים יותר גדולים ממנה.
    אוהבת לסכסך ביני לבין זוגי , רכושנית לדעתי בכל מה שקשור אליי ....
    לציין שבלימודים היא ברמה נמוכה מאוד.

    היום נטרלתי אותה מכל העולם הוירטואלי ואני ממש אובדת עצות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרד של גיל 14

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרד של גיל 14 - תגובה

    פז שפירא
    13/12/2015

    הי יערה,

    נשמע שהקושי עם ביתך הוא מורכב וקשה לייעץ בנושא על גבי הפורום. אני מציעה לך להתייעץ באופן פרטני אצל פסיכולוג ילדים ולקבל הדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ביום מסויים
    חסוי
    08/12/2015

    היי,

    ביתי בת 5.5 לומדת בגן חובה, נאמר לי שהיא לא רוצה לאכול ביום הקבוע שאבא שלה מוציא אותה מהגן (אנחנו גרושים) בצהריים, ומחכה לו. כך שיוצא שהיא אוכלת מאוד מאוחר. צוות הצהרון אמר שהיא במתח ביום הזה. זה כבר קרה בעבר לתקופה נרגע ועכשיו חזר שוב. איך כדאי לנהוג מול ביתי ? איך להנחות את עובדות הצהרון ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ ביום מסויים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ביום מסויים - תגובה

    פז שפירא
    08/12/2015

    אני מציעה באופן כללי לבקש מעובדות הצהרון לתת לה יותר תשומת לב ויחס חם באותו היום. לגבי האוכל, אולי ניתן לשלוח איתה משהו שהיא אוהבת במיוחד כדי שיהיה לה יותר קל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריב בין ההורים והשלכות
    חן
    08/12/2015

    שלום רב,
    יש לי 2 ילדים בני 3,4 נשואה.
    מזה תקופה ארוכה שאני ובעלי במשבר גדול הכולל ריבים בינינו צעקות (לצערי גם כשהילדים רואים) אני ובעלי בבית בקושי מדברים אחד עם השני וגם כשלא תמיד בתיסכול .
    האם אני צריכה להתייעץ עם פסיכולוג ילדים ולבדוק האם הם נפגעו מיזה? או עתידים לפתח התנהגות מסויימת עקב המצב בבית??

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריב בין ההורים והשלכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריב בין ההורים והשלכות - תגובה

    פז שפירא
    08/12/2015

    הי חן,

    אני מציעה ללכת לייעוץ פרטי בעיניין. ישנה אפשרות, במידה ובעלך יסכים ללכת לייעוץ זוגי על מנת לנהל המשבר באופן שכמה שפחות יפגע בילדים. ישנה אפשרות גם ללכת להדרכת הורים במטרה דומה.

    במידה ובעלך לא ישתף פעולה תוכלי ללכת לייעוץ באופן אישי.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנית כשחוזרת מאבא
    שירה
    08/12/2015

    בתי בת 3 גדלה במסגרת של הורות משותפת.
    נכון לעכשיו, ישנה אצל אבא כל שני +רביעי פעם בשבועיים וכל סופשבוע שני.

    היחסים ביננו ההורים קרירים יחסית.. אך מעולם לא נאמרו מילים רעות על אבא ..
    .
    כל חזרה מאבא כשאוספת אותה במוצ"ש, הילדה אגרסיבית, עצבנית, נוטה לבכי.
    כשחוזרת ממנו באמצע שבוע ואני אוספת מהגן ושואלת: איך היה אצל אבא? מה עשיתם?, היכן הייתם ? וכו, היא אינה משתפת, פשוט לא מספרת כלום, או שאומרת שהיא עסוקה, בטלויזה, משחק, אוכל, שירה וכו, או שפשוט מתעלמת משאלותיי.


    התנהגותה שונה מאוד אצל כל אחד משנינו.
    הוא "מחזיק אותה קצר" יותר קשוח איתה ואני יותר מאפשרת ... והיא יודעת בדיוק איך להתנהג והיכן..

    ברור לי שהמעברים קשים עליה.
    איך מתמודדים? איך מדובבים ומפחיתים עצבנות?
    יש לציין שמצדו , טוען שמתנהגת אצלו כרגיל..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצבנית כשחוזרת מאבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצבנית כשחוזרת מאבא - תגובה

    פז שפירא
    08/12/2015

    הי שירה,

    האם את רואה אצל הילדה שינוי נוסף בהתנהגות?

    ראשית, כדאי לנסות לבסס בהדרגה שיח ביניכן שיאפשר יותר שיתוף בחוויות. אני מציעה שתשתפי אותה מידי פעם בחוויות שלך - טובות וחיוביות ולהציע לה גם לשתף, מבלי ללחוץ.

    מעבר לכך, אם הקושי הוא בעיקר במעבר מהבית של אבא לבית של אמא, ניתן לעזור לה בכך - להתקשר מעט לפני הגעתך ולהסביר שעוד מעט את תגיעי ואיך תתנהל הפרידה ומה תעשו יחד כאשר תיפגשו.

    כאשר ביתך נמצאת במצב רוח לא טוב לאחר שמגיעה, את יכולה להעלות השערות לסיבות לכך. למשל תוכלי לומר שאולי היא במצב רוח לא טוב כי קשה לה להיפרד מאבא, או שקרה משהו שהפריע לה, או שהשינוי לא נעים לה...

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום