מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תחיבת פיןרותי30/06/2015
שלום, אין לי מושג איפה לשאול את זה ואם זה הפורום הנבון..
בני בן ה-5 כל הזמן מכניס את הפין בין רגליו ומצלב רגליים כך שהן מחזיקות את הפין (למטה ואחורה). הוא עושה את זה כל הזמן!! ואמר שזה בגלל שהפין מפריע לו.. הוא לא מצליח להסביר למה הכוונה רק שזה מפריע לו שהוא עולה (לא נעמד. סתם במקום הטבעי שלו).. אנחנו לא ממש מציקים על זה רק בחברה מזכירים לו להמנע אבל הוא לא שולט בזה.
חוץ מזה הוא לפעמים אומר שהוא רוצה להיות בת (הוא עדין, משחק רק עם הבנות, ביקש תחפושת של אלזה ליומולדת..) בקיצור אין לי מושג אם זה קשור.. הוא לא אובססיבי לגבי זה, לא מבקש שנפנה אליו בלשון נקבה ולדעתי זו חקירה מגדרית טבעית אבל נראה לי נכון לציין..
מה לעשות? או למי לפנות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחיבת פין - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי רות,
לגבי כך שאומר שהפין מפריע לו ומכניס אותו בין רגליו - ייתכן שזה קשור למה שאמר, שרוצה להיות בת אך ייתכן שמדובר באיזו שהיא אי נוחות פיסית. אפשר לנסות אולי לקנות לו תחתונים גדולים ונוחים יותר. כמו כן, כדאי לשאול אותו מה מוצא חן בעיניו בלהיות בת. לא בטוח שידע להסביר אך זה יכול להראות לו שאתם פתוחים להקשיב, מתעניינים ברצונות שלו.
בגיל זה בנים בהחלט יכולים להתעניין בדברים של בנות ואין הכרח שזה מעיד על נטיותיו בעתיד. כאשר מבקש לעשות דברים של בנות אני מציעה לאפשר לו במידת האפשר. אם זהו משהו שהוא עלול לקבל בגללו הערות מחברים בגן, כדאי להכין אותו לאפשרות שזה יקרה ולחשוב אולי על דרכי תגובה אפשריות, או להגביל ולאפשר בבית (זה מאוד תלוי בהשקפותיכם). אגב, האם זה מפריע לו מבחינה חברתית - כלומר האם מעירים לו הערות או נוהגים בו לא יפה בשל כך?
חשוב גם לבדוק איך אתם ההורים מתמודדים עם זה. אם הדבר גורם לכם לחרדה או לאי נוחות רבה, כדאי אולי ללכת להדרכת הורים בה תוכלו "לשחרר" את רגשותיכם על מנת שתוכלו להתנהל מול בנכם באופן רגוע ותומך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעות שינה לפעוטה בת 3רוית30/06/2015
שלום,
כמה שעות פעוטה בת 3 צריכה לישון?
הבת שלי ישנה שמונה שעות מ-21.30 בערב עד 5.30 בבוקר
זה כבר כמה ימים.
בגן היא ישנה שעתיים
זה תקין?
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעות שינה לפעוטה בת 3 - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי נעמה,
בגיל זה מומלץ לישון כ-12 שעות ביממה, כלומר בין שעה וחצי לשעתיים תנומת יום ו-10-11 שעות בלילה.
לכן, אולי כדאי לנסות ולהשכיבה לישון מוקדם יותר, בסביבות שמונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 מסרבת לחפוףשיר29/06/2015
שלום רב
ביתי בת ה כמעט 4 ממש צורחת כשאני רוצה לשטוף לה את השיער מה שמפו , ניסיתי הכל: להסביר למה חשוב, קניתי לה כובע מיוחד לאמבטיה, מבקשת ממנה שנסגור עיניים והמים לא נכנסים לה במיוחד לעיניים והיא בכל זאת נכנסת להיסטריה וצווחת כאילו מרביצים לה
בעלי אמר להסביר לה שברגע שצורחת אין יותר מקלחת ובאמת פעם ופעמיים הוצאנו אותה עם קצת שמפו ואמרנו לה שעכשיו בגלל שצועקת ולא מקשיבה תיאלץ להישאר לא נקייה ומתגרדת
אך כלום לא עוזר, מה עליי לעשות???
חשוב לציין שמאז ומתמיד לא אהבה מים על העיניים והאוזניים
בנוסף לפני חודש וחצי עברנו מדינה מצרפת לישראל וגרים אצל הוריי
לפעמים רוצים ללכת לים וממש בעייתי מבחינת החול...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4 מסרבת לחפוף - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי לירז,
לדעתי לא כדאי לומר לה שאם היא לא צורחת לא תהיה מקלחת, שכן מקלחת זה דבר שצריך לעשות ובדיוק מה שהיא מנסה להימנע ממנו.
כדאי לדבר איתה בזמן רגוע על כך שקשה לה לחפוף, לומר לה שלא תוותרו על זה אך שאתם שואלים מה יכול לעזור לה. אולי אפשר להציע לה - לחפוף עם זרם חלש, לשים את הכובע המיוחד, לחפוף יום כן יום לא, ואולי לה יהיה גם איזה שהוא רעיון.
בזמן המקלחת, נסו לקצר את זמן המקלחת ככל שניתן, לומר לה שאתם מבינים שלא נעים לה ושעוד רגע זה יסתיים.
ככל הנראה עם הגיל העניין ישתפר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שלי בוכה אומרת שאני יותר יפהסיואר29/06/2015
אתמול לפני מסיבת סיום שלי בעבודה התלבשתי והתאפרתי אחרי שהכנתי גם הבת שלי בת 4 ללכת איתי. פתאום היא מתחילה להגיד את יותר יפה ממני ודברים כאלו ולבכות חצי שעה...אני עמדתי בהלם לא ציפיתי לדבר כזה...ונסיתי להרגיע אותה ולספר לה כמה היא יפה...היא מאוד יפה . ניסיתי בכל הדרכים ולא הפסיקה למרות שאנחנו מאוד מפרגנים לה ...היא אמרה אני לא יפה כשראתה אותי . זאת פעם שניה.. את יכולה להמליץ לי על דרך איך צריך להגיב במקרה כזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה שלי בוכה אומרת שאני יותר יפה - תגובה
פז שפירא29/06/2015הי סיואר,
נשמע ממה שתיארת שהבת שלך לאו דווקא חושבת שאת יותר יפה ממנה, אלא שיש דברים שאת עושה שהיא היתה רוצה לעשות כמוך (אולי איפור, שמלה, תכשיטים) ובכך מבטאת רצון טבעי של ילדה להיות כמו אמא.
כדאי להגיד לה שהיא אולי רוצה להראות כמו אמא ולשאול מה למשל מוצא חן בעיניה. יתכן למשל שיא תגיד שגם היא רוצה שרשרת כמו של אמא. אם היא תשתף אפשר לחשוב אם ניתן לאפשר לה או לא (למשל, איפור אולי לא מתאים אבל כן ניתן לתת לה שרשרת לענוד באירועים מיוחדים).
העצה שלי רלוונטית רק אם זו הפעם היחידה שביתך מתבטאת כך ולא מדובר בחוסר בטחון כללי שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי קליטה בלימודיםעליזה28/06/2015
שלום, בני בן ה17 הוא תאום, עלינו לארץ לפני 5 שנים, ועדיין מתקשה מאד לדבר עיברית .
יש לציין שגם בשפת האם שלו הוא מתקשה ומכך הוא בפיגור משמעותי בבית הספר.
שללו אפשרות לאוטיזם בבדיקות שעבר בארץ ובדיקות נוירולוגיות הצביעו על אפשרות לקשיים בקליטת שפות.
לאחיו התאום אין בעיות כלל בנושא, ונראה כי לפעמים כתוצאה מפחד מכישלון מגיל קטן הוא אינו מנסה להתגבר על הקשיים ומכריז על עצמו כ"מתקשה" וכך "פותר" את הבעיה וקשה מאד להזיז אותו מהדעה/ עמדה הזו
האם דרך טיפול פסיכולוגי ניתן לשפר את מצבו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי קליטה בלימודים - תגובה
פז שפירא29/06/2015הי עליזה,
האם לבנך קשיים נוספים מלבד קשיי הלמידה? כלומר, האם נראה שיש לו גם קשיים רגשיים? אם לא, כנראה שהמקור לקושי הוא קשיי למידה ולכן אין מקום לטיפול פסיכולוגי ואולי יש מקום להוראה מתקנת.
האם בנך עבר אבחון דידקטי? ייתכן שכדאי לעשות זאת כדי לדעת בדיוק כיצד לעזור לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 מרביץ ללא הפסקהמריה28/06/2015
שלום לכולם!
ילד בן 3 מרביץ ללא הפסקה גם להורים, גם לילדים, והתחיל להרביץ גם למבוגרים אחרים. מה ניתן לעשות בנושא?
אני מאוד מראש על העזרה.
מריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 מרביץ ללא הפסקה - תגובה
פז שפירא29/06/2015הי מריה,
חשוב לעביר מסר עקבי וברור שזוהי אינה התנהגות מקובלת. כאשר מרביץ כדאי להרחיקו מהמקום מיד, להושיבו להפסקה עד שנרגע. או - ניתן גם להתרחק ממנו בעצמכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעללות רגשית בבית הספרמולי27/06/2015
בס"ד
הבת שלי עברה התעללות רגשית בבית הספר מצד חברות. היא נאלצה להוציא מהבית סכומי כסף רבים ,ללא רשות, בכדי לממן אותן.
באלו צעדים אני צריכה לנקוט?
באלו משורים אני צריכה לנקוט באמצעים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעללות רגשית בבית הספר - תגובה
פז שפירא29/06/2015הי מולי,
ראשית, כדאי ליזום פגישה בה ינכחו המחנכת, היועצת ופסיכולוגית בית הספר ולדון בעניין.
שנית, כדאי שתתייעצי גם עם איש מקצוע באופן פרטני, שישמע את כל הפרטים, על מנת להחליט אם כדאי לטפל בעניין בעוד דרכים (למשל הדרכת הורים או טיפול לילדה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא בשראפרת26/06/2015
בני בן החמש החל להתעניין לאחרונה מהיכן מגיע הבשר שאנו אוכלים.
שאלתי הינה כיצד אני מסבירה לו מה מקור הבשר, אני חוששת מאפשרות שאחרי הסבר, יפסיק לאכול בשר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות בנושא בשר - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי אפרת,
זהו אכן נושא רגיש עבור הורים רבים. לדעתי, כדאי לומר את האמת, שהבשר מגיע מחיות. אם ישאל מה קרה לחיות, אין לדעתי ברירה אלא להסביר שבני אדם הורגים חיות ואוכלים אותן. רוב הילדים לא מפסיקים לאכול בשר אחרי הסבר זה. אולם, אם זה יקרה יש לכך פתרונות כמו השקעה בתזונה צמחונית ולקיחת תוספי מזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות בנושא בשר - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי אפרת,
זהו אכן נושא רגיש עבור הורים רבים. לדעתי, כדאי לומר את האמת, שהבשר מגיע מחיות. אם ישאל מה קרה לחיות, אין לדעתי ברירה אלא להסביר שבני אדם הורגים חיות ואוכלים אותן. רוב הילדים לא מפסיקים לאכול בשר אחרי הסבר זה. אולם, אם זה יקרה יש לכך פתרונות כמו השקעה בתזונה צמחונית ולקיחת תוספי מזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.8 חודשים לא גמולמאירה26/06/2015
שלום,
לפני כשנה וחצי התחלנו את תהליך הגמילה לבננו. התחלנו אותו בחופשת הפסח ובחזרה לגן נאלצנו להחזיר לו את החיתולים. בחופש הגדול שוב ניסינו להוריד אותם ושוב בתחילת השנה בגן לאחר כחודש נאלצנו להחזירם.
המצב היה שבבית היה עם תחתונים ובשעות הגן והלילה עם חיתולים. בבית לרוב לא ברח לו פיפי אבל קקי כמעט ולא עשה ואם עשה לרוב ברח הצידה ועשה בתחתונים.
לפני כחודשיים הורדנו לו את החיתולים לאורך כל היום. הפיפי היה בשליטה מההתחלה אולם עדיין בוחר להתאפק לפעמים ממש עד הרגע האחרון. מהקקי הוא לא גמול. הוא בוחר לעשות זאת רק בשעות הגן שם הוא יכול לברוח לפינה שקטה ולעשות ולא תמיד טורח לעדכן שעשה עד שזה ממש מפריע לו או שמחליפים לו בכוח. בבית לרוב מתאפק. פה ושם היו הצלחות מעטות.
לאחרונה ניסינו תחת לווי פסיכולוגי לקחת אותו שלוש פעמים ביום לשירותים למרות שהתנגד נחרצות. מהר מאוד ראינו את ההתנהגות שלו משתנה לרעה. תחילה היו הצלחות אבל לא לאורך זמן. כעת אנחנו נמצאים בצומת בין לשחרר שוב את הנושא ולא לדבר עליו לבין הצעה לעשות תהליך של כמה ימים עם חוקן. הלחץ לקראת שנה הבאה במעבר לגן עירייה הוא מהותי בתהליך.
נשמח להכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3.8 חודשים לא גמול - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי מאירה,
האם אתם עדיין בייעוץ פסיכולוגי? אם כן, אני ממליצה להתייעץ עם המטפל בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטישת אביעל25/06/2015
שלוב רב.
יש לי ילד בן חמש אינו בקשר עם אביו הביולוגי מאז גיל 3 אינו זוכר אותו ולא ראה אף אחד ממשפחתו.
בן זוגי לשעבר היה דמות האב בשבילו , הוא ראה בו אבא לכל דבר , גם קורא לו אבא.
האב הביולגי אינו טיפוס נורמטיבי ויכול לראות רק לאחר שיפנה לבית משפט לענייני משפחה, עד היום לא עשה זאת.(מאז שהילד היה בן 3)
אני ובן זוגי נפרדנו ואין שום קשר עם הילד.
מה לעשות???
האם להגיד לילד את האמת שזהו אינו אביו?
כיום אני אומרת לילד שאבא טס לחול
הוא שואל עליו המון ומתגעגע.
האם יש צורך לבקש ממנו שיבוא להיפרד מהילד שיגיד שאוהב וכו..
אבל צריך לעזוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטישת אב - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי יעל,
האם ישנה אפשרות שבן זוגך לשעבר יבקר מידי פעם את בנך?
אם לא, בהחלט כדאי שיפרד, תוך הסבר לילד מדוע הוא עוזב וחשוב מאוד שההסבר יעביר לילד את המספר שהוא עוזב לא בגלל הילד או בגלל משהו שהילד עשה, אלא מסיבה אחרת.
לגבי השאלה אם להגיד לילד שזהו אינו אביו האמיתי, לא בטוח שכדאי להעמיס עליו כרגע גם את הידיעה הזו, שכן הוא מתמודד כרגע עם חווית הנטישה ועימה יש בעיקר להתמודד כרגע. כדאי בהמשך אולי לספר, לאחר התייעצות פרטנית עם איש מקצוע.
באופן כללי, אני מציעה לא להסתפק בתשובתי זו, אלא להתייעץ באופן פרטני עם איש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ריכוז-בבקשה תשובהרוית24/06/2015
שלום
הבת שלי בת 3,היא רוצה שאקריא לה סיפורים והיא מתרכזת כשאני מקריאה לה שני דפים ואחרי זה היא מתחילה לדפדף ולבהות בחלל החדר
היום בגן כל הילדים בכיתה שלה שרו ועמדו בשורה ביחד והיא התעסקה במשהו אחר
הביאו להם חיות ובמקום שתסתקרן היא בוהה בחלל החדר
קשה לשבת ולשחק איתה,אין לה סבלנות לשבת,אחרי שלוש דקות משחק היא מאבדת את הסבלנות,אז קשה לי ללמד אותה דברים.
מה לעשות?היא מתחברת בגן יותר לבנים אוהבת לרוץ איתם פחות עם הבנות,היא שובבה,האם זה טבעי שזה כך?
מחכה לתשובות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דבר נוסף
רוית24/06/2015כשאני שואלת אותה מה היא אכלה בגן בצהורים אז או שהיא לא עונה או שאומרת משהו לא נכון,והיא כן יודעת מה היא אוכלת,למה זה ככה?
מחכה לתשובות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר ריכוז-בבקשה תשובה - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי נעמה,
ייתכן וביתך עדיין לא פיתחה מסוגלות לשאת תסכולים לאורך זמן וכדאי להמשיך ולהתמיד בפעילויות איתה, כמו קריאת ספר ברמה שהיא מסוגלת לשאת כרגע. ייתכן גם שבאמת, מבחינת הטמפרמנט שלה, היא מתחברת יותר למשחקים פיסיים ופחות לפעילויות לימודיות. אולי לכן היא נהנית ממשחק עם בנים, שהוא בדרך כלל פיסי יותר.
לצד הקבלה של הטמפרמנט שלה ולצד המשך העבודה איתה על משחקים ופעילויות לימודיים, כדאי אולי לשאול את הגננת מה היא חושבת, ואולי עם יועצת הגן, אם יש כזו. זאת כיוון שהן יכולות לצפות עליה בזמן אמת בגן.
לגבי הנושא של האוכל, ייתכן וביתך חשה שאינה רוצה לדבר על מה אכלה כיוון שזהו נושא שמעסיק אותך והיא חוששת מתגובתך? אפשרות נוספת היא אי רצון לספר על מה שהיה בגן - יש ילדים רבים שנלחצים ומרגישים שאינם רוצים "לדווח" על מה שהיה. את יכולה אולי להתעדכן עם הגננת לגבי הנושא הספציפי הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ברזל חריגות ונפיחות בבטןנורית21/06/2015
שלום,
בני (בן 4)הופנה לביצוע בדיקת רגישות לצליאק וספירת דם בשל נפיחות תמידית בבטן.
בדיקת הצליאק יצאה שלילית אך רמת הברזל יצאה גבוהה מאוד מהמותר
165 כאשר המקסימום 120 (לפני שנתיים רמתו היתה 51).
רמת סוכר 91. יתר בדיקות הדם תקינות ובערכי הנורמה
האם הבדיקה תקינה מבחינת תוצאות הברזל? ומה יכול להסביר את הנפיחות בבטן?
תודה - נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות ברזל חריגות ונפיחות בבטן - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי נורית,
זהו פורום בנושא פסיכולוגיה של ילדים ואין אפשרות להשיב על שאלותייך במסגרתו. תוכלי לפנות לפורום של רפואת ילדים, או לפנות לרופא הילדים שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טראומת תאונהג21/06/2015
הבת שלי בת שנתיים וחצי נפגעה מרכב שעלה על המדרכה ביום שישי האחרון ,
נגרמו לה חבלות בפנים והיא נבהלה מאוד סביב כל ההמולה שנוצרה ,
מאז היא לא מפסיקה לשאול אותי למה האוטו הזה פגע בה אם היא הייתה על המדרכה,
למה הוא המשיך לנסוע עליה ,
היא מחפשת את הרכב בצבע לבן ומאשימה את כל הרכבים הלבנים,
היא הולכת מאוד מבוהלת,
אני מצידי אומרת לה שזה היה בטעות ושזה תאונה ושעכשיו הכל בסדר ,
שאמא שומרת עליה ,
שהרכב הלך .
היא ממשיכה לדבר על זה שוב ושוב ושב .
מה לענות לה על זה ? מה הדרך ההכי נכונה לטפל בטראומה הזאת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טראומת תאונה - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי ג',
במקרה של אירוע כזה, אני ממליצה לגשת לפסיכולוג ילדים, שיעריך האם מדובר בטראומה ואם כן, אולי כדאי להתחיל בטיפול בילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 שעושה כמו אחותואולגה20/06/2015
הבן שלי בן 4.4 כל הזמן עושה כמו אחותו הגדולה בת 6 וזה נמשך כבר מאז היה בן 1.5 שאז היה חוזר על המשפטים שלה והיום הוא לא מסוגל לקחת החלטה בלי לשאול קודם מה היא עושה אם זה משחק אם זה אוכל וכל דבר אחר ואין לו בעיה לשמות את החלטתו לפי מה שהיא אומרת ...
אני לא יודעת מה לעשות לפעמים אני מדברת איתו על זה שהוא כבר גדול וצריך לעשות מה שהוא רוצה לעשות ולא מה שאחותו עושה והוא משיב לי שהוא עושה כמוה כי זה מה שהוא רוצה לעשות .
איך להתמודד עם זה? ועד כמה זו בעיה ?
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 שעושה כמו אחותו - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי אולגה,
האם זה כך גם עם חברים בגן? אם כן, זה יותר בעייתי מאשר אם זה רק עם אחותו הגדולה אותה הוא מעריץ.
כדאי לדבר עם שניהם, לומר להם שאת רוצה שהוא יחליט גם החלטות לבד. אפשר לומר לאחות שכאשר הוא שואל אותה למשל מה את אוכלת, שתשאל אותו קודם - "מה אתה רוצה לאכול?"
ובגלל - כדאי שאת תאמני אותו לעשות בחירות. למשל - לתת לו לבחור לעצמו בגדים בבוקר, לבחור את המשחקים וכו'...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיההילה20/06/2015
שלום
אני גרושה בערך 3 שנים ,יש לי בת אחת בת 14 עוד מעט...
כשאני והגרוש נפרדנו למחצה (הוא היה מגיע בשישי שבת לארוחת שבת איתנו ו2 בשבוע מגיע לראות את הילדה )מתקשר לפעמים לשאול לשלומי ולשלומה.
כל זה עד שהכיר מישהי והתחיל להתנהג אחרת ,יותר לא היה מגיע לארוחת שבת ולא עולה יותר אלה לוקח את הילדה אליו.
לילדה אסור היה לספר על אותה אישה אם הייתי שואלת איפה היתה ועם מי היתה נכנסת ללחץ ולא ככ יודעת מה לענות..היתה תקופה שהרבה דברים היא אמרה לי לא יודעת על הרבה דברים(כי אמרתי לאבא שלה שהוא מלמד אותה לשקר לי ) אז כנאה אמר לה אל תשקרי תגידי שאת לא יודעת.
היתה יומולדת לאמו אז הם הלכו וביתי לא הזכירה מילה על כך שהאישה ההיא היתה.
ביתי מאוד אוהבת אותה (יש לי דרכים לדעת לא אפרט כרגע)כיון שאותה אישה קונה לה מתנות מתנהגת אליה יפה וכו'..
לא מזמן ביתי רשמה משהו בפייסבוק לסבתא שלה ואותה אישה הגיבה ורשמה לה איזה נכדה לתפארת וכ'...
הבנתי בדרך כלשהי ....שהיא שאלה את אבא שלה אם אמא תשאל מי זאת האשה הזאת מה לומר לה אז הוא אמר תגידי שזו חברה טובה של אבא.
הילדה שלי שהייתי שואלת עם מי הלכתם למקום מסויים היתה אומרת ידידה של אבא אני לא יודעת אם היא יודעת שהם זוג והוא אומר לה להגיד ידידה של אבא או שגם לה הוא אומר שהיא רק ידידה.נראה לי שהיא יודעת שהם זוג היא גדולה וחכמה.
לאחרונה גיליתי שהיא חברה של אותה אישה בווצאפ והיא מסתירה זאת ממני .
לילדה שלי בקרוב יש מופע של החוג שלה אז הבנתי שהיא אמרה לביתי שהיא גם רוצה לבוא .(הבנתי זאת לא מביתי).
בקיצור אני לא יודעת מה לעשות אני מרגישה ככ רע כי קודם כל אם אותה אישה לא היתה הולכת עם הגרוש שלי כשהיינו פרודים אולי היינו חוזרים לשלום בית ,למה היא היתה צריכה להיות מגעילה כזו ולהכנס בנינו אז נכון שאם הגרוש לא היה רוצה הוא לא היה הולך איתה אבל משבר בנישואין למה הלכה איתו ולא משנה בעיני מה הוא אמר גם אם אמר שהוא לא רוצה איתי קשר כי אני אישה הכי נוראית בעולם. למה למה למה זוג עוד לא התגרש תני להם צאנס. אני לא סובלת את אותה אישה.
עושה לי רע לראות איך היא מגיבה לאמא שלו בפייסבוק ולבת שלי מי היא בכלל.
אני לא יודעת מה לעשות האם לשאול את הבת שלי מי זאת שהגיבה לה בפייסבוק? האם לשתוק האם להתייחס לזה שהבת שלי בקשר איתה בווצאפ?
או לרדת מזה.
לא יודעת אם מישהי אחרת היתה שותקת שהבת שלה מדברת בשושו עם החברה של אבא שלה.אני באיזה מקום מרגישה גם שהבת שלי בוגדת בי ומאכזבת אותי מאוד מאוד.
לא יודעת מה לעשות גם לא רוצה לעשות צחוק מעצמי מה אני יגיד לה אל תעשי לאותה אישה לייק בפייסבוק או כדומה ??ומה עם הווצאפ שהיא מסתירה ממני זה עצוב לי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
פז שפירא27/06/2015הי הילה,
מדובר בבעיה מורכבת ביותר, שקשה לענות עליה במסגרת הפורום. אני ממליצה לך לפנות לאיש מקצוע להתייעצות פרטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
