פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן שלוש, הורים מול סבים
    נועה
    03/05/2015

    אני אמא ל-3 ילדים, בני 5,3,1. כולם ילדים טובים, מצחיקים, שמחים, חברים טובים בכלל ואחד של השני בפרט. הילד האמצעי שלנו, בן ה3, מציק לסובבים אותו. זה מתבטא בלחטוף משחק מילד, לצעוק עליו כמו אריה או דחיפות קלות. אני מבינה שזו כנראה הדרך שלו לזכות בתשומת לב ומשתדלת לתת לו זמן איכות- יום כיף רק שנינו, לשבח כשמצליח, להקשיב לו ולהסות קצת את האחים שלו כשמדבר ולתת לו כלים לפתרון שאינם אלימות.
    כשהוא מתנהג ככה, אנחנו מגיבים להתנהגויות שלו ולא מתעלמים: מרחיקים לכמה דקות, מדברים איתו בצד, שוללים משחק, מציעים אלטרנטיבה, מתעלים את האנרגיות לעשייה חיובית וכו.
    הבעיה מתחילה כשאנחנו מגיעים להורים שלי. דרכם החינוכית היא שכל התנהגות שלו מחייבת אותנו כהורים לשפוט אותו בחומרה ולהעניש אותו בחומרה. מבחינתם התגובה שלנו לא מספיק קשה ואנחנו צריכים להיות איתו נוקשים עד שהמעשים יפסקו לחלוטין. כשאני הייתי ילדה, מכות ועונשים היו הפתרון האידאלי והיחיד לחינוך. הם לא מוכנים לקבל את דרך החינוך שלנו, שאנחנו מסבירים להם שזה לוקח זמן ויש התקדמות איטית והוא מאוד משתדל והמיקום שלו במשפחה בעייתי, במיוחד שהגדול והקטן נכנסו לנישת ה"יפים, מחוננים, מצחיקים וילדים טובים" אצלם והוא בתפיסתם "מתנהג לא יפה, לא נותן נשיקה וחיבוק ועושה פיפי" .
    השיא הגיע בשבת האחרונה, כשהיינו אצלם בארוחת צהריים ואחותי גם הייתה עם בעלה והילדה, שבגיל שלו ואיתו בגן. אחרי חצי יום ביחד, ההורים שלי נתנו לכל הנכדים סוכריות. הוא והגדול שלי התיישבו על ספסלון נמוך ואחותי החליטה להושיב איתם גם את הבת שלה. אני ובעלי התעסקנו בדברים אחרים ולא שמנו לב למתרחש. מסתבר שהוא ישב בין אחיו לבת הדודה ונהייה לו צפוף עקב חוסר מקום בספסל הקטן והוא הרגיש שהיא דוחפת אותו ולכן החליט להחזיר לה ולדחוף אותה בחזרה. כתוצאה מהדחיפה היא נפלה מהספסל (גובה של 30 ס"מ כשהיא ישבה בקצה). אבא שלה, גיסי, התחיל לצרוח עליו בהיסטריה (מדובר על בחור רוסי בגובה 2 מ' כמעט ורחב) שלא יגע בה, ואם הוא ידחוף אותה הוא ידחוף אותו וירביץ לו. מיד אני התערבתי והתחלתי לצעוק עליו שלא יצעק על הבן שלי, ושהוא לא יגע בו ושאם הוא יעז לגעת בו יהיה לו עסק איתי כי אף אחד לא נוגע לי בילדים ולא מדבר אליהם ככה. היה ויכוח קולני של כמה דקות שבסופו סיכמתי איתו שהילדה באמת לא צריכה "לסבול" מההצקות שלו והסברתי לו שאנחנו לא ראינו מה קורה ולכן לא הגבנו ושבפעם הבאה יגיד לנו ואנחנו נתייחס להתנהגות של הילד ונעניש אותו, אבל שהוא לא ידבר אליו או יתנהג אליו ככה . הוא התנצל ובזה זה הסתיים ביננו. הבעיה הגדולה מבחינתי היא ההורים שלי, שהיו לידנו כשזה קרה, ולא רק שהם לא גינו את ההתנהגות של גיסי, הם גיבו אותה ואמרו שאנחנו לא מגיבים קשה מספיק להתנהגות של הבן וטוב מאוד שהוא צרח עליו ככה ושאנחנו חייבים לחנך אותו וכו. זה נגמר בריב קשה ובסוף עזבנו שם את הבית.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שלוש, הורים מול סבים - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2015

    הי נועה,

    שאלתך נוגעת יותר ביחסיך עם הוריך וביחסיך עם בני משפחה נוספים כמו גיסך, מאשר בחינוך בנך. אני מבינה שאת מרוצה מהאופן בו את ובעלך מתמודדים עם בנך אך למשפחתך יש גישה אחרת שמתנגשת עם גישתך.

    במקרים בהם בנך אינו פוגע באחרים, אין להבדלים בגישות משמעות ואת יכולה להתעלם מדברים הנאמרים לך או לענות באסרטיביות שאתם כהורים תחליטו. אולם, אם בנך פוגע באחרים ובני משפחתך מרגישים שילדים אחרים במשפחה חשופים להצקות מבלי שתגיבו - כדאי להתייחס לכך. לדעתי תצטרכו להשגיח עליו הרבה יותר במפגשים משפחתיים ולהפסיק מייד כל הצקה כלפי ילדים אחרים. תוכלו גם לומר לבני המשפחה שאתם משגיחים עליו עכשיו יותר מקרוב ומבקשים שלא יפנו אליו אם הוא מציק או מכה ואתם תטפלו בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר?
    ליאת
    02/05/2015

    היי,
    ביתי בת שנה ו4. כבר כמה חודשים טוענים בגן שיש לה רגישות יתר. שכשילד אחר בוכה, היא מיד בוכה, כשנופל צעצוע או אפילו אם ילד עובר לידה ובטעות נוגע בה. בבית זה יותר מתבטא במצבים שהיא רוצה משהו ולא מקבלת (שזה נראה לי קורה אצל הרבה תינוקות). אשמח לדעת האם אכן זו רגישות יתר ואם יש מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר? - תגובה

    פז שפירא
    02/05/2015

    הי ליאת,

    ייתכן וביתך סובלת מרגישות יתר. השאלה היא עד כמה הדברים שתיארת מפריעים לה לתפקד בגן מבחינות שונות (לימודית, חברתית ועוד) וכמה זה מפריע לכם.

    במידה ואתם מרגישים שהקושי משמעותי, כדאי לפנות להתייעצות אצל מרפאת בעיסוק התפתחותית כדי לבחון האם באמת מדובר ברגישות יתר ועל מנת להתאים במידת הצורך טיפול מתאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי ילדה רגישה
    אור
    01/05/2015

    שלום. בתי בת 5 בעוד כחודש ואנחנו מצפים לעוד ילדה באוגוסט הקרוב.הילדה מודעת לכך ולאחרונה למרות שמחתה היא מתחילה להתדרדר עוד יותר ממה שהיתה בעבר.
    היא מאוד רגישה ופגיעה גם ללא קשר להריון הנוכחי. בוכה בקלות גם אם לא צועקים או כועסים עליה.מספיק טון אסרטיבי כשהיא עושה משהו שמצריך להעיר לה והסכר נפתח.בגן משחקת באופן קבוע עם חברה אחת ולמרות שניסינו לחבר אותה לחברות אחרות והזמנו אלינו המון ילדות הביתה היא לא מפתחת קשרים עם עוד ילדים.הילדה איתה היא משחקת משתלטת עליה לא מאפשרת לה לגשת לאחרים גם כשהם מזמינים אותה למשחק ואת זה ראיתי במו עיניי.הגננת מודעת לכך ומנסה לעזור באמצעות פסיכולוגית הגן.זו נתנה לנו משימה לשחק איתה המון בבית במשחקי דימיון ככלי להתמודדות עם מצבים חברתיים בגן.לאחר חודשיים לא חל שיפור ואף הוחמר המצב וכעת מספרת הגננת שדי בכך שהיא קוראת בשמה כדי שתבוא אליה גם אם מדובר במשהו חיובי היא מיד מתחילה לבכות.בנוגע לילדה ההיא ניסיתי בכל דרך אפשרית לעודד אותה לשחק עם עוד ילדים ולגשת אך זה לא עוזר.ילדים אחרים רוצים בחברתה אך היא בסוף תמיד משחקת עם החברה ההיא שהיא לא דמות כל כך טובה בעבורה מאחר והיא אלימה וכל כמה ימים מכה אותה כשהיא מנסה לשחק עם חברים אחרים.הגננת לא תמיד רואה ואני חסרת אונים. יתכן וההריון גורם לה להיות עוד יותר רגישה כי גם בבית היא בוכה יותר מבעבר על שטויות אבל בגן אני מרגישה שחייב לעשות משהו ולא יודעת מה עוד לעשות...חוששת שאם תמשיך כך כתה א תהיה בעבורה סיוט חברתי. סליחה על האורך ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות לגבי ילדה רגישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי ילדה רגישה - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי אור,

    נשמע שילדתך רגישה, מופנמת ואולי גם סובלת מבטחון עצמי נמוך. אני מציעה לחזק אותה - לתת לה הרבה פידבקים חיוביים, לתת לה תפקידים בגן ובבית, לעודד אותה לעצמאות רבה מבחינה תפקודית, לקחת אותה לחוגים בתחומים בהם היא חזקה. לרוב, אחרי שעוברים תהליך של העלאת הבטחון העצמי, התחום החברתי מתחזק. אולם, כדאי לקחת נשימה ארוכה וקודם לטפל בבטחון העצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך,רוצה להוסיף עוד משהו

    אור
    03/05/2015

    בנוסף, חלו בימים האחרונים קשיי פרידה בגן.היא מכינה אותי כבר מהבית שהיא לא רוצה ללכת לגן ושהיא מעדיפה להיות איתנו בבית ושחבל שהיום לא יום שבת כי לא בא לה ללכת לגן.בגן אין בעיות חדשות ואני מניחה שהסיבה לכל אלו מתקשרת להריון אך אני לא יודעת מה אפשר לעשות כדי לעזור לה לעבור את הפרידה בבוקר יותר טוב.האם לתת לזה מקום והתייחסות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך,רוצה להוסיף עוד משהו - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2015

    הי אור,

    כדאי לשאול את ביתך למה היא רוצה לא ללכת לגן ולהישאר בבית ולתת לה לחלוק. במידה והיא לא חולקת, ניתן לומר לה שאולי היא רוצה להיות איתכם. תוכלו להציע לה לבחור מה היא תרצה לעשות כשתחזור מהגן. תוכלו לומר לה שגם אתם מתגעגעים אליה כשהיא בגן ולעשות משהו שיעזור להתגבר על הגעגועים - אולי היא תרצה לקחת חפץ שלכם לשמור עד שתתראו שוב, אולי אתם תציירו לה ציור והיא לכם לפני שנפרדים. מלבד זאת, כדאי לתת מקום בשיחות למחשבות על התינוק - לשאול אותה מה חושבת ומרגישה ולומר שזה בטח מרגש אך גם מפחיד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן להורים גרושים
    הדר
    30/04/2015

    הצעיר מהשלושה (בן 10) אינו רוצה ללכת לאביו, וכשאני מכריחה - יוצר מניפולציות כדי לחזור אלי.
    לא מוכן להסביר מדוע.
    אובדת עצות... מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן להורים גרושים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן להורים גרושים - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי הדר,

    אנא פרטי יותר: כמה זמן אתם גרושים, כיצד התנהלו הגירושים, האם הילדים היו מעורבים או מעורבים כיום בתהליכי הגירושין? מהו הקשר בינך לבין גרושך? כמה זמן בנך אינו רוצה ללכת לאביו? האם זה קורה כל הזמן או חד פעמי? האם קרה לבנך או במשפחה משהו לאחרונה, איזשהו שינוי?

    אנא השיבי כדי שאוכל לייעץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירוט

    הדר
    01/05/2015

    גרושים כשנתיים.
    הגירושין התנהלו על מי מנוחות, והילדים התפלאו שאנחנו מתגרשים.
    האב צועק עליו הרבה, ומאשים אותו במריבות, ולדעתי זה בעיקר מה שמפריע לו, אך אין מוכנות מצד האב להפסיק, הוא טוען שזה תפקיד הבן.
    הוא גם לא עושה מאמצים להתקרב לבנו, פשוט מעדיף להחזירו אלי כשהוא רוצה.
    לי חשוב שיישמר הקשר ביניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירוט - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    האם ישנה אפשרות - להסביר לגרושך שהצעקות והאשמות גורמות לבנך לרצות להתרחק, ושבקשתך לצעוק ולהאשים פחות נובעת מרצונך שיהיה בינהם קשר טוב?

    כדאי במקביל גם להציע לבנך כיצד להתנהל מול אביו - להבין מתי אביו צועק ומאשים. אולי יש משהו שבנך יכול לשנות בהתנהגותו. אפשר גם להציע לבנך ללכת לאביו אך לשהות אצלו פחות זמן - אולי זה יקטין את החיכוכים בינהם אך יאפשר בכל זאת ביקורים סדירים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3
    ניצנית
    30/04/2015

    שלום,בני בן 3 הוא ילד יחיד ונכד יחיד(מקבל את כל האהבה והיחס שיש)הוא ילד אהוב גם ע"י החברים,רעשן,משתולל,אוהב חברה.בשבוע האחרון הוא פשוט לא רוצה ללכת לגן,בוכה במהלך היום בגן(ללא הפסקה),לא אוכל ,לא משחק.כלום.
    חשוב לי להדגיש שאני לא חושדת במשהוא לא כשיר בגן.
    בשבוע האחרון בעלי ואני היינו בבית אבל הילד הלך כל יום לגן,וכמו כן אחותי(דודה שלו)בהריון ראשון מתקדם.
    אני לא יודעת אם זה מה שהשפיע עליו אבל הוא בחוסר תפקוד מוחלט בגן וכל פעם רוצה אותי/סבא/אבא וכד..הוא גם מעדכן לילה קודם שמחר הוא לא הולך לגן..
    מה יכולה להיות הסיבה לדבר כזה?ומה לעשות כדי לעזור לו להתגבר על זה כי אני ממש אובדת עצות ומפחדת שיהיה לילד נזק.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי ניצנית,

    מה הוא אומר לגבי הסיבה שהוא לא רוצה ללכת לגן? האם שוחחתם עם הגננת לגבי העניין? אם כן מה דעתה? ייתכנו כל מיני סיבות - אולי מישהו מהילדים מציק לו, אולי נזפו בו וזה פגע בו, אולי קיבל מכה כששיחק....

    כדאי לנסות לברר איתו ועם הגננת. אנא כתבי לי כדי שאוכל להמשיך ולענות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3

    ניצנית
    03/05/2015

    בוקר טוב
    תחילה תודה רבה על המענה,אנחנו כל הזמן שואלים אותו אם קרה משהוא בגן,והגננת מעורבת לגמרי בנעשה..הוא ילד מאוד פעיל בגן ואם מציקים לו/מרביצים הוא מחזיר..
    יש כמה דברים שעולים על דעתי שיכולים לגרום לזה:
    *לפני כשבועיים דחפו אותו בגן מאחורה והוא נתקע במשחק וירד לו דם מהאף(הוא היסטרי לדם)ולא נרגע עד שהגעתי לקחת אותו,אבל יום למחרת הלך לגן רגיל ללא בעיה.
    *אחותי בהריון מתקדם ובתקופה האחרונה הוא מכה אותה ללא סיבה אבל אחכ הוא אומר שהוא אוהב אותה..אני חייבת להדגיש שהוא מאוד אוהב אותה וקשור אליה..
    הוא מודע להריון אבל הפסקנו לדבר על זה איתו לאור התנהגות שלו.
    אני לא יודעת אם זה קשור לשינוי ההתנהגות שלו..אבל אני אשמח לדעת איך להתנהג אליו ומה לעשות על מנת שיחזור להיות כפי שהיה בגן.
    תודה ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3

    ניצנית
    03/05/2015

    ושכחתי להוסיף שהוא לא עונה ששואלים אותו למה הוא לא רוצה ללכת לגן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2015

    הי ניצנית, בשיחה עימו כדאי להעלות השערות למה אינו רוצה ללכת לגן. למשל, תוכלו לומר שכשהייתם קטנים לא רציתם פעם ללכת לגן כי מישהו הציק לכם/הגננת נזפה וכו' ושאולי זה קרה גם לו.

    כדאי לבקש מהצוות שישגיח עליו באופן צמוד כדי לנסות להבין מה מציק לו.

    כמו כן, כדאי להעביר מסר שאתם מבינים שקשה לו אך שיש להתמודד וללכת לגן.

    תנו לזה עוד קצת זמן - שבוע שבועיים ואם המצב לא ישתפר התייעצו שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3

    ניצנית
    04/05/2015

    תודה רבה
    ננסה זאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בגיל התבגרות
    אילנה
    30/04/2015

    בוקר טוב,
    בתי בת 11 נמצאת כרגע בגיל התבגרות וזה מתאפיין בדברים הבאים:
    מתחצפת, במיוחד אלי כאמא, צועקת בבית, אומרת דברים מאוד פוגעים.
    אני אתן דוגמאות ספציפיות:
    1. לובשת דברים שלא מתאימים אחד לשני - וכשאני מעירה לה - היא עונה לי בחוצפה: ומה את לובשת? תסתכלי על עצמך! וכשאני מתעקשת שתוריד מגפיים בחמסין, או כובע צמר בחמסין, היא לא מקשיבה ואומרת לי: אז מה, מה תעשי לי?

    2. היום היא אמרה לי שהיא שונאת אותי, והלוואי והייתה לה אמא אחרת.
    וזה בגלל שאני מסבירה לה שלילדים אחרים אין כל מה שיש לה, ושהיא צריכה להעריך את זה.

    3. בלימודים מוציאה 100 אבל רק בגלל שאני משקיעה ועוזרת לה מאוד, גם אישית וגם בשיעור פרטי.

    אני חייבת להגיד שמדובר בילדה טובה, חכמה מאוד, אבל כנראה יש בעיה עם הצבת גבולות בשבילה.
    היא לא מעריכה כלום. הכל באה לה כמובן מאליו.
    השאלה שלי: איך מתנהגים כהורים בגיל כזה? כי האבא שלה מאוד דואג.
    אני נותנת עונשים, אבל זה לא ממש אפקטיבי. אולי ליומיים וזהו.
    האם אני אמורה לבטל את שיעור פרטי בחשבון, למרות שהיא צריכה עזרה? בשביל להראות לה שלא הכל בא בקלות? שתלמד להעריך? למרות שיש לה מבחן עוד מעט?
    ומה עם חוגים? זה גם פריבילגיה הרי.......
    אודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בגיל התבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בגיל התבגרות - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי אילנה,

    את מדברת על כמה דברים וחשוב להפריד ביניהם ו"לבחור את המלחמות".

    לגבי הלבוש - אני מציעה להציע לה מה ללבוש אך לא לחייב אותה ולאפשר לה בסופו של דבר לבחור את בגדיה. אם מדובר במשהו כמו מגפיים בחום - אפשר לומר לה שיכול להיות לה חם, או שיכול להיות שתקבל הערות מילדים או מורים אך שאת לא תחייבי אותה וזו בחירה שלה.

    לגבי האופן בו היא מדברת אליך - על זה אני מציעה לא להתפשר. לומר לה שבכל פעם שהיא תדבר אליך באופן לא מכובד את לא תרצי להיות לידה ותתרחקי.

    לגבי ההערכה - לדעתי לא כדאי לצפות מילדה בגיל של ביתך להערכה. המשיכי לטפח אותה כפי שאת עושה כי הרי יש לחוגים ולשיעורים הפרטיים ערך בפני עצמם והם מקדמים את ביתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה וגן באמצע שנה
    חגית
    28/04/2015

    שלום, בני בן 4.5 בגן טרום חובה. אנו רוכשים דירה בעיר אחרת אשר תתפנה רק באמצע השנה הבאה, סביבות מרץ. כאמור, שנה הבאה יעלה לגן חובה ועקרונית שנה שלאחר מכן עתיד לעלות לכיתה א' אם כי מאחר והינו יליד דצמבר 2010 רוב הסיכויים שישאר עוד שנה בגן. שאלתי היא האם כדאי לבצע מעבר באמצע שנה לשכונה החדשה. יצוין כי מדובר בילד חברותי וסתגלתן אך יחד עם זאת מדובר הרי בגיל קשה וגם בתוספת של אח חדש מה שגרם וגורם לקצת קשיים איתו. החלופה השניה היא לעבור להורים של בעלי שנמצאים במרחק של רבע שעה נסיעה מהשכונה החדשה לתקופה של חצי שנה עד שניכנס לדירה אך כבר יהיה בגן החדש למעשה. השיקול של אמצע שנה הוא הלחץ שמא ישלחו אותנו לגן חובה שאינו בשכונה ואז וזה ייצור עוד קושי אך כמובן שלא ניתן לדעת זאת עד שאבצע את הרישום בפועל מה שגם עכשיו כבר יש סיכוי לגן בשכונה אחרת מאחר ונרשמים לאחר מועדי הרישום. ממש ממש מתלבטת מה לעשות. יש כמובן גם תינוק בסיפור אך מאמינה כי אצלו מעבר גנים יהיה פחות נוראי. אשמח לעצה ולחוות דעת בנושא. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר דירה וגן באמצע שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה וגן באמצע שנה - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי חגית,


    במערכת השיקולים יש גם את הנוחות של כלל המשפחה וגם את ההסתכלות הספציפית על בנך. נשמע שהדבר הנוח ביותר למשפחתך הוא להישאר בדירתכם עד שתוכלו לעבור באמצע השנה לעיר החדשה.

    מאידך, ייתכן באמת שכניסה לגן בתחילת השנה תקל על ההסתגלות החברתית של בנך (גם אם הוא חברותי קשה יותר ליצור חברויות באמצע השנה). ולצד זאת - תמיד ניתן לנסות ולעזור להתחבר, על ידי יצירת מפגשים אחר הצהרים ותיווך חברתי של הגננת.

    לכן, אין לי תשובה חד משמעית - עליך להחליט יחד עם בעלך מהו הדבר החשוב ביותר עבורכם. למשל, לגבי הרעיון שתעברו להוריו - האם זהו רעיון טוב עבורכם או שזה עלול להכניס אתכם למתח בשל חוסר הפרטיות. האם ישנה אפשרות למשל להישאר בביתכם ולהסיע את בנכם לגן במשך חצי שנה. האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון לקושי חברתי ולהשקיע במאמצים לשלבו?

    במידה ותחשבו ולא תצליחו להגיע למסקנה, ניתן כמובן להתייעץ עם אנשים נוספים ואפילו עם בעל מקצוע.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שאיים בסכין
    מלי
    28/04/2015

    שלום,
    יש לי ילד בן 7 וילדה בת 11 שנשארים בבית פעם בשבוע לבד במשך שעתיים.
    הילדה מחממת לו אוכל, הוא מתחיל לשחק, היא מציקה לו או הוא מציק לה ו.... מתחילים לריב.
    אתמול הילד לקח סכין ואיים על הילדה בסכין. הוא לא התקרב אליה או משהו, עמד רחוק אבל היא מאוד נבהלה וגם אנחנו.
    כשדיברנו איתו בערב, והוא ראה כמה תשומת לב קיבל "הסכין", הוא רצה לישון עם אחותו והתחיל לבכות בהיסטריה, (עבר מות חתול לא מזמן ונכנס לחרדה קצת), הוא התחיל לאיים שיחתוך את עצמו עם סכין, אם לא ניתן לו לישון איתה.
    אני מבינה שהוא עושה מניפולציה עלינו, אבל סכין???
    אודה לכם על העזרא המיידית בעניין.
    תודה מראש.
    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שאיים בסכין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שאיים בסכין - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי מלי,

    ההתנהגות של בנך - האיום בסכין על אחותו ועל עצמו ייתכן שמעידה על מצוקה רגשית משמעותית. אני מציעה להתייעץ עם פסיכולוג ילדים כדי להבין יותר לעומק את העניין ולהחליט אם יש מקום להתערבות של ייעוץ הורים, טיפול לילד או משהו אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 שמכניס אצבעות לפה
    מור
    27/04/2015

    שלום, בני בן ה4 החל בחודש האחרון להכניס אצבעות לפה כל הזמן אני מסבירה לו שזה המון חיידקים ושזה לא בריא אך הוא ממשיך.
    בנוסף שמתי לב גם באותה תקופה בערך בחודש האחרון שהוא נכנס לשירותים לעשות קקי הוא מורח על הקיר דבר שמדאיג אותי מאוד.
    אציין שהוא נגמל ממוצץ מהר מאוד בגיל שנתיים בלי בעיות. אין לו בעיות תחושתיות מוקצנות ילד רגיל מקסים וגם לא היו שינויים בבית.

    אודה מאוד לתגובה ועזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4 שמכניס אצבעות לפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 שמכניס אצבעות לפה - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי מור,

    האם הייתם באבחון של ריפוי בעיסוק?

    וכן - האם ישנם גורמי לחץ ומתח שיכולים להשפיע עליו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלחמות בוקר!!!חייבת עזרה!
    רוית
    27/04/2015

    שלום,
    אני אמא לילדה בת שלוש,היא לא נותנת לי לחתל אותה בבוקר ואני רודפת אחריה במשך שעה ומבקשת ומבקשת,גם לגבי צחצוח שיניים,אני מתעצבנת וצועקת עליה והיא בשלה,לא מקשיבה,אז החלטתי לפעול בדרך אחרת ולהתעלם,אז כשאני מתעלמת היא מבקשת ממני לחתל אותה אבל אז המשחק מתחיל שוב,רק כשבעלי בא היא מקשיבה לו,אבל לי היא בכלל לא מקשיבה ועושה דווקא,היא רואה שאני כועסת ,וכשאני כועסת זה התפוצצות כבר,כי היא פשוט לא מקשיבה,איך אפשר לנהוג איתה, מה לעשות? אני הולכת מותשת ועצבנית לעבודה.כשאני מפעילה קצת כוח,אז היא מרביצה,וזה לא עוזר כשאומרים לה לא להרביץ,היא לא מתרגשת ממני בכלל
    מה כדאי להגיד לה בבוקר כשתקשיב ואיך נוהגים בכלל עם ילד שרק עושה דווקא?
    נהגנו בצורה כזו,,אם את לא תעשי את מה שאנחנו אומרים את לא תקבלי את מה שאת רוצה"זה לא עבד,היא בשלה

    מחכה לתשובות

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלחמות בוקר!!!חייבת עזרה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלחמות בוקר!!!חייבת עזרה! - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי רומי,

    האם בעלך נוהג אחרת ממך? אולי אפשר ללמוד מהאופן בו הוא נוהג עם ביתך.

    אני מציעה לומר לביתך שתבקשי ממנה רק פעמיים אך אחר כך אתן תצאו בזמן, גם אים אינה מוכנה. ועשי זאת!

    פעמים רבות ילדים מפנימים את המסר שחשוב להתארגן בבוקר אך רק בודקים את ההורים וכאשר רואים שההורים לא נאבקים הם מבקשים בעצמם. אני מציעה לצאת החוצה ולקחת בשקית מברשת שיניים, משחה, מים לשטיפה וטיטול ואם תבקש להתארגן בדרך.

    אם לא תבקש לצחצח שיניים ניתן לומר לה שלא תקבל ממתקים או דברים מתוקים באותו היום כי אין לה את ההגנה של המשחה.

    תוכלי לעדכן איך הולך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בני בן השנתיים וחצי !!!
    שואלת
    27/04/2015

    הוא נולד לאחר שנים ארוכות שלא הצלחתי ללדת וכבר ניכר עליו שהוא כאריזמטי ונבון -כולם מחזרים אחריו ואוהבים אותו בטרוף והוא הודף את כולם ! רק איתי הוא יותר ידידותי...
    הוא מלא בקריזות,רוב היום עצבני ומריר,מרבה לנדנד ,עובר ממשחק למשחק בדקות ואז מיד נעמד לנדנד ולבקש וגם כשכבר מקבל -הוא שמח לרגע וחוזר לנירגנות.
    הוא מאד עצבני וגם אלים בתגובותיו,לא אוהב מגע ,לא מרוכז ,לא אוכל כלום למעט קורנפלקס ולעיתים מעט קוטג' או חומוס.לא ישן הרבה ,לא משתף פעולה כמעט עם אף אחד -רק כשמשתוללים איתו הוא נהנה וצוחק ומיד עובר חזרה לנירגנות והדיפה.
    הוא גם מרייר כל היום ואובחן כסובל מטונוס שרירים גבוה אך לא נשלחתי לשום טיפול
    והרופא המאבחן טוען שאין באמת מה לעשות .
    עם כל האהבה שלי אליו אני מרגישה מותשת ,מרגע שאני חוזרת מהעבודה ועד מאוחר בלילה -שרק אז הוא נרדם-אני רק סביב הקשיים והקריזות שלו עם די מעט רגעי נחת.
    גם בני המשפחה המורחבת אוהבים אותו מאד ורוצים לבלות איתו אבל הוא לא מעונין וגם אצלם הוא משתעמם מהר ורוצה הבייתה..
    אשמח מאד לקבל הכוונה לאן לפנות לטיפול ?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשה לי עם בני בן השנתיים וחצי !!! - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי,

    טונוס שרירים גבוה יכול לגרום לעצבנות ולקשיי שינה. אני ממליצה לפנות לריפוי בעיסוק כדי לטפל בטונוס השרירים הנמוך ובריור. לגבי האכילה - ייתכן וגם היא קשורה לקשיים בויסות החושי סביב הפה. כדאי לראות אם המצב משתפר בעקבות ריפוי בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חמש מפחד להישאר באזורים שונים בב
    ליטל
    26/04/2015

    היי,

    בני עוד מעט בן חמש, לפני כחודש ניפצו לי את חלון הרכב בנסיון לגנוב אותו ולאחר מכן הסתובב הגנב בשטח ביתי- אך לא נכנס פנימה (יש לנו מצלמות אבטחה), בני היה עד לכל הסיטואציה של החיפוש במצלמות האבטחה והשוטרים שהגיעו לביתי. בשבועיים האחרונים בני מפחד להישאר לבד באזורים שונים בבית כאשר אחד מההורים לא נמצא איתו. בלילות הוא מתעורר בערך כל שעה ובא אלינו כשהוא אומר שהוא מפחד. כששאלנו אותו ממה הוא מפחד הוא אמר שהוא מפחד שהגנב יחזור. ניסינו להסביר לו שהגנב כבר בכלא והבית שלנו זה מקום מאוד בטוח שאף אחד לא יכול להכנס אליו כי יש לנו אזעקה וכלב מאוד גדול שהגנבים מפחדים ממנו. וגם הסברנו שהגנב לא רוצה לפגוע באף אחד שהוא היה רעב וחיפש אוכל ובגדים לילדים שלו אבל שום דבר לא עוזר. הפחד שלו להישאר לבד באיזורים שונים בבית מתרחש רק בבית שלנו ולא בבתים אחרים. אנחנו מדברים איתו על זה על בסיס יום יומי ורואים שהוא מאוד משתדל להתגבר על הפחד אבל עדיין הוא קם בלילות הרבה ומבקש לישון איתנו(מה שלא היה לפני כן).
    אודה מאוד לקבלת ייעוץ.
    אציין שיש לנו ילד נוסף בן שנתיים עוד מעט.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חמש מפחד להישאר באזורים שונים בב - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    חשוב גם לתת מקום לפחד, כפי שאתם עושים אך גם לעודד להתמודדות. אם הוא מצליח להיות לבד בחלקים שונים בבית - חזקו אותו ואימרו לו שכל הכבוד שמתגבר על הפחד. אימרו לו גם שהנה - היה עכשיו לבד ולא קרה לו כלום. כאשר מתעורר בלילה כדאי לשבת לידו עד שירדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות
    ליאת
    25/04/2015

    לום, יש לי שלושה ילדים הבכור בן חמש וחצי והבת בת שנתיים ותינוק בן חודשיים. אני מרגישה שהגעתי עם בני למבוא סתום ... לאחרונה הוא נהפך לאלים וחוצפן ואני התחלתי לאיים עליו בכל מיני דברים אם תרביץ ניקח לך ... או הפוך אם תתנהג יפה תלך לחוג .... ואני מרכישה שזה לא הפתרון כי מה שקורה הוא מפחד ממני משהו שזה לא היה ההינו חברים טובים . הוא ילד מאוד חכם ופיקח אני מרגישה שהוא מתוסכל גם בגלל האח החדש ובביהס( הוא בחטיבה צעירה) הוא לא מתקשר עם הגננת היה לנו סיפור איתה ומאז היא ממש מתעלמת ממנו ( כולם יודעים ומעורבים הנושא בתוך ביהס בבדיקה) אבל עד אז הילד נפגע ומתוסכל . מה אני כאמא יכולה לעשות כדי לעזור לו?
    בנוסף שאני שואלת אותו למה הרבצת התשובה תמיד הציקו לי עצבנו אותי הם התחילו ואני מסבירה לו שהאלימות היא לא הפתרון .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלימות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי ליאת,

    זה טוב שאת מציבה גבולות וכדאי להמשיך ולהתמיד בכך גם אם אין תוצאות מיידיות. כמו כן, אני מציעה להפחית מהאיומים ולהתחיל גם ליישם, על מנת שתהיה לבנך הרגשה שאת רצינית ושהסמכות שלך ממשית. בנוסף, על מנת שבאמת לא תהיה רק תחושה של מאבק, כדאי למצוא זמנים בהם עושים משהו נחמד ביחד, גם לצ'פר אותו - למשל להכין לו משהו שהוא אוהב לאכול ולומר לו סתם מילה טובה. בנוסף חוש לשים לב לפעמים בהן הוא מצליח להתנהג יפה (גם אם לזמן קצר ביותר) ולומר לו על כך מילה טובה.

    לגבי בית הספר - טוב שהעניין בבדיקה. לא נשמע לי הגיוני שהמורה תתעלם מבנך. במקום התעלמות צריך לתת לו כלים (גם ממנה וגם ממך) והתנהגות חלופית. למשל - אם היא רואה שמציקים לו כדאי שתבוא ותגיד לו מה עכשיו הוא יכול לעשות (ללכת משם, לומר לה, להגיד די! וכו'). גם את, אם את שומעת על כך תני לו כלים חלופיים להתנהגותו. יש לשבח אותו אם מצליח ליישם בזמן אמת התנהגות חלופית. חשוב לציין שכדי לתת לו כלים בבית הספר להתנהגות, יש כמובן צורך בשיתוף הפעולה של צוות בית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת ממש
    מיואשת ממש
    25/04/2015

    שלום רב,
    יש לנו 2 ילדים בת 8 ובן 3. הבכורה היא ילדה שברוך ה׳ לא נתקלנו איתה בשום בעיית התנהגות והקטן הוא מורד מרגע שנולד, כל דבר קטן מוביל אותו לבכי ועצבנות אנחנו מוותרים לו הרבה רק כדי שלא יעשה מהומות אבל זה בא על חשבון הבת שלנו וזה מאוד קשה
    גם בגן הוא מפגין אלימות כל פעם שאינו משיג את שלו ואנחנו עובדים במשותף על מנת למגר את התופעה, הבעיה היא שאי אפשר ללכת איתו לאף מקום מבלי לחזור מותשים, הוא חוטף מרביץ יורק ולא עושה חשבון, כשהוא עושה את זה אנחנו מסבירים לו שזה לא נעים ומרחיקים אותו מהמקום וגם הולכים הביתה בסוף אבל זה לא עוזר כיהושע מגיע הביתה ושוב חוזר חלילה
    ניסינו גם להתעלם וזה גם לא עוזר כי היריקות שלו מכלכות והמכות שהוא נותן לאחותו וגם לנו גורמים לו להיענש ולא מייחסים אליו במשך כמה זמן ובסוף הוא נענש בחדרו עד אשר נרגע אבל זה חוזר על עצמו. אף עונש לא מרתיע אותו כבר ואנחנו ממש מיואשיםפ.
    לא יודעת מה לעשות כבר.
    הוא ילד חכם מאוד ואוהב מאוד והוא שובה את לב כולנו עם הדברים שהוא אומר ועושה אבל האלימות לא נגמרת מצידו
    בבקשה עז׳רתך הדחופה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיואשת ממש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת ממש - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי,

    זה באמת נשמע קשה ומייאש.
    נשמע שניסיתם בעצמכם להתגבר על הקושי אך ללא הצלחה.

    ניתן לנסות עוד כמה דברים. למשל: להכין מחברת ובה בצידה האחד תרשמו התנהגויות טובות שלו ובצד השני התנהגויות לא יפות. לעיתים הכתיבה של הדברים מרתיעה ילדים ומעודדת אותם להתנהגות טובה. כמו כן, כדאי לנסות להקדיש לו זמן אישי, אולי זה עשוי להרגיעו. וגם - כדאי לנסות ולהגיב להתנהגות לא יפה באופן מיידי, לא להתריע אלא מייד לפעול. למשל - להסביר לו פעם אחת לפני שיוצאים מהבית שאם יתנהג לא יפה מייד תחזרו הביתה. וכאשר אחר כך מתנהג לא יפה בחוץ - מייד לחזור הביתה מבלי לאיים שוב. זה יכול להיות קשה עבורכם כי תצטרכו מייד לחזור אך זה יעביר לו את המסר שאתם רציניים ופועלים באופן מיידי.

    במידה ודברים אלה לא יעזרו כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה ארוכה
    אלינור
    25/04/2015

    שלום
    אני נשואה ויש לי 2 ילדים,בת 11 ובן 5.
    בקיץ אני טסה לחו"ל לשבועיים (וגם בתי בת ה11 מצטרפת אליי).
    הילד בן ה5 יישאר עם האבא .
    אני ממש חוששת מהפרידה מהילד בן ה5 (שגם מאוד קשור אליי ולאחותו).
    ממש חייבת עצות:
    איך להתנהל?לספר לו לפני?איך להיפרד?האם ליצור קשר בשבועיים האלה מחו"ל?איך הוא יקבל אותי בחזרה?
    ממש חוששת מזה ומפחדת מהשינוי שיכול לבוא בעקבות הנסיעה.
    תודה רבה על העצות מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיעה ארוכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה ארוכה - תגובה

    פז שפירא
    01/05/2015

    הי אלינור,

    בגיל חמש לדעתי בנך בהחלט יכול להישאר עם אביו. הסבירו לו את המצב כפי שהוא - שאת וביתך נוסעות לחו"ל לשבועיים והוא יישאר עם אבא. הוא עשוי לשאול שאלות ולהביע מחאה - למשל לשאול למה את לא לוקחת אותו, להגיד שלא רוצה שתסעי. תוכלי לומר שלפעמים את עושה דברים רק איתו ולפעמים עושה דברים רק עם אחותו ושזו הזדמנות בשבילו לבלות עם אבא. תוכלו לומר לו איזה דברים כיפיים יוכל לעשות רק עם אבא במהלך השבועיים האלה. אימרי לו שאת תתגעגעי אליו אבל שתוכלו לדבר קצת בטלפון. אפשר לדבר איתו במהלך החופשה בטלפון/סקייפ ולראות מהי תגובתו. יש ילדים שנהנים מכך, יש ילדים שלא מתחברים לזה.

    בכל אופן, אני מאמינה שיהיה בסדר, גם אם תתגעגעו וגם אם יביע מחאה או אפילו כעס כשתלכי ותחזרי החיים יחזרו למסלולם הרגיל (וכמובן אל תשכחי להביא מתנה כשתחזרי :)

    נסיעה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום