פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התיעצות
    הלנה
    25/07/2015

    שלום בני בן 10 תמיד היה ילד רגיל ומשליך על עצמו בעיות של אחרים. כאשר היה בן 8 אני הייתי בהריון והתלוננתי על בחילות הוא גם היה מתלונן על כאבי בטן ואפילו מקיא. התגובה חזרה על עצמה כל פעם מחדש כאשר הבנו שיש קשר בין הרגשה שלי ושלו הפסקתי להתלונן וגם הקאות שלו הפסיקו. כרגע הוא נחשף למצב בריאות מדרדר של סבתא שלי שסובלת מבעיות זכרון וכל מיני מחלות של מבוגרים. בזמן אחרון הוא התחיל להתלונן על חוסר זכרון קיצוני. הוא לא זוכר אם הוא אכל היום. הוא לאז זוכר אם חפף את הראש או שתף את הידיים. או צחצח שיניים.ביום הולדת שלו הוא ניגש כמה פעמים עלי לוודא שיש יום הולדת.הוא ממספר לי מקרה שקרא לו ומיג הור מתחיל לתהות האם זה באמת התרחש.אני מבינה שאין לו בעיות זכרון הוא תלמיד מצטיין.אבל אנחנו לא יודעים איך להגיב כדי להפסיק את התנהגות הזו. האם זו באמת תגובה לחלה של סבתא או התקף של חוסר ביטחון ?הוא נראה סובל מאוד ואני לא מצליחה לעזור לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התיעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התיעצות - תגובה

    פז שפירא
    26/07/2015

    הי הלנה,

    נשמע שיש מקום להתייעץ באופן פרטני עם פסיכולוג ילדים בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להרגיע בדרך טובה,
    צליל
    25/07/2015

    שלום אני אמא ל2 בנים בן 5ושנתיים ו7חודשים, גרושה חצי שנה, הבכור ילד טוב, חכם, סקרן, מתעניין בכל דבר שזז,, אבל מאד איתי בעשיית הדברים שלו, אם זה בבוקר שאני שמה בגדים על המיטה שיתלבש, או לנעול נעל, וכלה בציחצוח שיניים זה יכול לקחת כל הסיפור גם שעה עד שיעשה את כל זה,ואז אני מצחצחת ועוד,, זה ממשיך ברחוב שהולכים לא אוחז לי יד לא מחזיק יד בעגלה, קופץ פתאום על ספסל ברחוב, נכנס לבינין יוצא מהצד השני, בקיצור חוויה לא קלה איתו ברחוב, חצי צוואר נתפס מרוב שאני קוראת לו כי הוא בשאנטי שלו,מאחורי מלפני, רק לא לידי, ואז אני בלילה בוכה כי כעסתי עליו מאד, (היינו אצל ניאורולוגית שקבעה שיש לו קשב וריכוז בשלב זה לא נותנים תרופה, אולי רק טיפול ריגשי. ודבר אחרון יש לו מן כמה שעות לפני השינה שהוא מתחיל להיות ממש נמרד, בלי עין הרע שזה כבר מפחיד אותי כאילו יש לו קוצים בישבן מה עושים? אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להרגיע בדרך טובה,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להרגיע בדרך טובה, - תגובה

    פז שפירא
    25/07/2015

    הי צליל,

    בקשר להתארגנות, כדאי להתעורר מוקדם יותר כדי להפחית לחץ ממך. כדאי לנסות לאתגר אותו לעשות דברים באופן מהיר יותר על ידי משחק ותחרות ("בואו נראה מי מתלבש הכי מהר", "מי שילך מהר יקבל ממני בגן מדבקה"...).
    לגבי הנמרצות לקראת השינה, האם ייתכן שהוא הולך לישון כשהוא כבר מאוד עייף? אם כן, כדאי להקדים את שעת השינה.

    באופן כללי, אם הוא אובחן כבעל ליקוי קשב, מומלץ להשתתף בהדרכות הורים כדי לקבל כלים ממוקדים להתנהלות עימו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 התקפי זעם
    ליזה
    23/07/2015

    שלום
    יש לי בת בכורה בת 4 ותינוקת בת חצי שנה.
    חייבת לציין שהבת 4 ילדה טובה מדהימה באמת. רגישה מאוד.
    מבלה המון איתי.
    אתמול בערב עמדתי לצאת לאנשהו והיא התחילה לצעוק. שהיא רוצה לבוא איתי ושהיא לא רוצה להישאק בבית. הסברתי לה שאמא הולכת למקום שרק מבוגרים הולכים אליו וילשים לא. ושהיא ואחותה נשארים בבית
    המשיכה לצרוח לדחוף. התקף זעם נוראי שלא נתקלתי בו מקודם. יצאתי מחדרה עד יעבור הזעם. חזרתי לחדר הכל על הרצפה הכסא הפוך. מאוד כעסתי אך הבנתי שבא מזעם. המשכתי והסברתי שיש מקום שילדים חא יכולים ללכת. לא התקיים דו שיח בעודה זועמת אלא רק כאשר נרגעה. בסופו של דבר נרגעה אחרי חצי שעה. ביקשה חיבוק ונשיקה ושאחזור מהר. רק לאחר שנרגעה ממש חיבקתי ונישקתי וזאת על מנת לא לקשר זעם לחיבה. והיא הלכה לישון.
    האם נהגתי בסדר?
    מה לעשות להבא? בטוחה שזה יחזור על עצמו. צריכה להוריד את התלות שלה ממני ושתדע להיות גם עם אחרים.
    אשמח למענה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 4 התקפי זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 התקפי זעם - תגובה

    פז שפירא
    25/07/2015

    הי ליזה,

    נשמע שנהגת נכון, כי ביתך לא היתה פנוייה באותו רגע לשמוע ולהבין את ההסבר. בפעם הבאה, אני ממליצה להכין אותה קצת יותר זמן לפני (כמה שעות לפני) , להסביר לה שאת שוב הולכת למקום של גדולים, שאת מבינה שהיא רוצה להיות איתך, אך שאת תלכי ותחזרי די מהר. אם את רואה מצידה התנגדות, אתן יכולות לתכנן איך תיפרדו (למשל - חיבוק, שלוש נשיקות ואומרים ביי).

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה קשה
    שירלי
    21/07/2015

    שלום,
    יש לי שתי בנות בנות 5.5 ו10.5, שתיהן מאד רגישות. יש לנו חתולה שלאחרונה חלתה מאד ואנחנו כנראה נצטרך להרדים אותה בימים בקרובים :( הבנות מאד קשורות אליה ואני לא יודעת איך לעשות את זה. האם לקחת אותה בלי להגיד להן ואחרי זה לומר שהיא מתה או שלתת להן להיפרד ממנה. לי עצמי זה נורא קשה ואני רוצה להקל על הבנות עד כמה שאפשר. אני אישית חושבת שאולי עדיף לבשר להן כבר אחרי המעשה כי זה עלול להיות קשה מידי הפרידה. איך עושים את זה נכון?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה קשה - תגובה

    פז שפירא
    22/07/2015

    הי שירלי,

    אני מאמינה דווקא שכדאי לדבר עם הבנות לפני ההמתה של החתולה וזאת כדי לאפשר מקום להיפרד, לדבר על הרגשות שלפני.

    כדאי לשבת איתן ולהסביר שחתולים חיים פחות זמן מבני אדם, שהחתולה שלכם חולה וכדי שהיא לא תסבול הרבה צריך להמית אותה. תוכלו לומר שיש לחתולה שלכם מזל שהיא זכתה להיות אצלכם, שהיתה לה קורת גג ובית חם. חשוב לשאול את הבנות מה הן מרגישות וחושבות ולתת לגיטימציה לרגש. אפשר להציע להן להיפרד ממנה בדרכים שונות - לתת לה אוכל שהיא אוהבת, ללטף אותה הרבה, לכתוב ולהקריא לכל בני המשפחה סיכום עליה ועל הדרך שעשיתם, להכין מצגת קצרה....

    זה באמת מאוד עצוב להיפרד מבעל חיים, משתתפת בצערכם ומאחלת שתצליחו להתמודד יחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אדע לאיזה גן לרשום את הילדה
    נועה
    20/07/2015

    הי,
    הבת שלנו בת 4.4 חודשים, ילדה מאוד חברותית ונבונה, אבל בשנה האחרונה בגן הציבורי התגברו התקפי הזעם שלה, היא חזרה להרביץ. אני מוצאת שזה קשור בגננת ובחוסר יכולתה להציב גבולות כמו שצריך, כי עם הגננת של הצהרון זה לא קורה. היא התקשרה אלי כמה פעמים לגבי הילדה באמצע יום עבודה והיו עוד כמה פעמים שגרמו לי להבין כי זה המצב. בבית, בו יש גבולות מאוד ברורים, אין ביטוי כל כך עוצמתי לזעם והדברים נפתרים הרבה לפני.
    לצערי בשל אי הבנה ותמימות מול מערך רישום גנים בעירי, היא שובצה שוב לגן הזה, המשולב עם ילדי 3-4 ואותה הגננת. אין לי אפשרות להעבירה לשני הגנים של שכבת 4-5במתחם הגנים והיא יכולה לעבור לגן רחוק יותר בשכונה, בו 4 ילדים בגילה וכל השאר - 30 ילדים בגיל חובה.
    אני לא מכירה את הגננת שם ואת יכולתה להציב גבולות ברורים ואני תוהה וחוששת האם זה יהיה לה טוב או לא.
    כשאני מתייעצת, אומרים לי לבדוק האם הילדה בשלה או לא לגילה. אין לי מושג איך בוחנים ואין לי מושג מה לעשות. עלי להגיע לתשובה מאוד מהירה היות וגם המקום בגילאי 5 נסגר.
    תודה לתשובה זריזה ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אדע לאיזה גן לרשום את הילדה - תגובה

    פז שפירא
    22/07/2015

    הי נועה,

    האם ערכת שיחה עם הגננת בעניין? לעיתים ישנה אפשרות לשפר דברים בגן תוך כדי שיחה ולפעמים גם מזמינים לשיחה את פסיכולוגית הגן.

    לדעתי השאלה העיקרית היא האם את סבורה שיש מקום לעבודה עם הגננת כדי שהדברים ישפרו או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    קרן
    17/07/2015

    שלום רב,
    יש לי ילדה בת 4 שמסרבת להיפגש עם אבא שלה לבד.
    האב מכיר בילדה מגיל שנתיים, ומאז הוא רואה אותה רק בנוכחות שלי.
    ניסנו הכל גם בטוב וגם בחוזק, הילדה מתחילה לבכות ולא רוצה להישאר איתו לבד
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    פז שפירא
    25/07/2015

    להרגשתי כדאי דווקא ללכת עם רצון הילדה בנוכחותך, ואפשר לאט לאט לאפשר לשניהם להיות לבד אך כשאת נמצאת. למשל, שהפגישות יהיו בבית, הם יהיו בחדר אחד ואת בשני. או למשל ללכת לגינה, הוא ישחק איתה ואת תהיי בספסל. ייתכן מאוד שכשביתך תגדל היא תרגיש יותר בנוח להיות איתו לגמרי לבד, אך כרגע ייתכן שאם היא מרגיש לחץ היא תמשיך להתנגד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מתבגר בן 4 וחצי
    דינה
    17/07/2015

    שלום רב,

    אני אמא לשלושה ילדים,
    הגדול שלי בן 4 וחצי, הוא ילד מאד בוגר וחכם עם תפיסה מהירה, יש לו ביטחון עצמי (הוא אומר על עצמו סתכלו אני חתיך)
    לאחרונה הוא התחיל לזרוק חפצים בבית כשמשהו לא הולך בדיוק כמו שהוא רוצה.
    הוא מתחמן אותנו ואת אחיו הקטן, אני יודעת כשהוא עושה זאת, אך לא יודעת איך למתן או לעצור את זה..
    בגן השנה הוא לא אהב את הגננת ונראה לי שהוא הרגיש מאויים מכמה ילדים, (הוא לא היה בזרימה ליד כל ילדי הגן, ראיתי שהוא מאד מנסה להרשים אותם..
    אני מניחה שהתיאורים הראשונים נורמטיבים לילד שמגלה את עצמאותו וכוחו ובודק אותנו וכו'.
    אבל מה שהכי מטריד אותי, ואני כותבת את זה בכאב לב עצום.
    זה שכאילו הוא הפך להיות זר בשבילי, אני אוהבת אותו בכל ליבי אבל לא מוצאת דרך להתקרב אליו!! אני צריכה לדובב אותו המון, הוא מדבר הרבה אבל לא נפתח באמת. כך אני מרגישה בכל אופן, גם אני כאילו בוחנת ובודקת כל צעד שלו, וכל הרגשה שלו (והוא כנראה שם לב) אני עם יד על המצפון כל הזמן איתו..
    אני מרגישה שהוא שם את עצמו כבוגר אבל מתרחק יחד עם זה.
    (אולי תורמת לזה החוצפה, וזה שהוא מחליט לעשות מה שהוא רוצה!)

    איך אפשר לאהוב את הילד בלי חסמים ?
    איך אפשר להתעלם מהתחפושת המלחיצה שהוא שם את עצמו בתוכה?
    ואיך אפשר לסמוך עליו ולהפסיק לבדוק את רגשותיו ותגובותיו?

    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד מתבגר בן 4 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דינה
    19/07/2015

    וגם הוא התחיל להציק מאד מאד לאחים שלו. ונהיה תוקפני כלפיי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מתבגר בן 4 וחצי - תגובה

    פז שפירא
    22/07/2015

    הי דינה,

    את מדברת על שני דברים. האחד הוא כיצד להציב לילד גבולות. השני הוא כיצד להתמודד עם רגשות קשים שהוא מעלה בך: תחושת זרות, חוסר אמון, אהבה חסומה (ואכן ילדים מעוררים בהורים רגשות עוצמתיים רבים, חיוביים וגם שליליים).

    להרגשתי, כדאי לפנות להדרכת הורים כדי לקבל כלים פרקטיים כיצד להציב גבולות וכדי לעשות עבודת עומק כדי להבין את הרגשות הלא פשוטים שבנך מעורר בך וכיצד להתמוד עימם.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3-התמודדות
    רוית
    16/07/2015

    שלום,
    אני אמא לילדה בת 3 ,כשהיא לא רוצה משהו והיא מתחילה לבכות ואני חייבת לעשות את הדבר שאני צריכה איתה,כמו לקלח אותה או להכין אותה בבוקר לגן,מתחילים מלחמות,אתמול היא כן רצתה להתקלח אבל בתוך האמבטיה התחילה לבכות ולעשות קונצים מובן לי שהיא היתה עייפה,היא זרקה את הסבון לריצפה כמה פעמים,אני אחרי יום עבודה עייפה וקשה לי לשמור על קור רוח אז צעקתי ואמרתי שאני אלך עד שהיא תירגע,אני רוצה להיות יותר סובלנית,איך עושים את זה,אני רוצה להיות יותר רגועה איתה,
    דבר נוסף,היא זורקת כל יום את הטלפון של הבית מהקומה השלישית שאנחנו גרים וגם משחקים ,כמה שאני מעירה לה באופן תקיף,לא עוזר היא ממשיכה,לא עוזר הכעס שלי אליה,היא ממשיכה בשלה,מה לעשות?

    מחכה לתשובות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3-התמודדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3-התמודדות - תגובה

    פז שפירא
    16/07/2015

    הי רינת, לגבי המקלחת וההתארגנות בבוקר, כדאי קודם כל לנסות ולהקדים את שעת ההתארגנות, זה מפחית לחץ, ההתארגנות בשעה שהילד פחות עייף (בערב) ומאפשר יותר מרחב לפעולה.
    אפשר לעשות טבלה עם דברים שצריך לעשות בבוקר/בערב (עם ציורים מתאימים) ולתת לילדה להדביק מדבקה על כל מטלה שבוצעה. אפשר לעשות מחברת קשר לגננת/לדמות סמכות משמעותית כמו סבתא או דודה ולרשום כל התארגנות חיובית שהיתה.

    לגבי זריקת החפצים - כדאי לרדת יחד איתה להביא את הדברים ולתת לה להרים את הדברים. אם משהו נשבר בעקבות שנפל - כדאי לתת לה לתקן/לתקן יחד איתה. הרציונאל הוא לגרום לה להרגיש שהיא צריכה לעשות פעולת תיקון לאחר מעשה, דבר שעשוי להפחית את ההתנהגות ולגרום יותר לתחושת אחריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חגיגצ יומולדת לילדה בת שנה
    מורן
    15/07/2015

    שלום,
    תהיתי לגבי חגיגת יומולדת לילדה בגיל שנה.
    האם יש צורך בזה? הם זוכרים משהו בגיל כזה? האם הם נהנים מתשומת הלב/ הבלונים/ המוזיקה ומדובר בחוויה רלוונטית עבורם או פחות בעלת חשיבות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חגיגצ יומולדת לילדה בת שנה - תגובה

    פז שפירא
    16/07/2015

    הי מורן,

    ההנחה לגבי תינוקות ופעוטות צעירים היא שאין זכרון "דקלרטיבי" - כלומר שלא זוכרים סיפורים מהינקות אבל שיש זכרון "אימפליציטי" שהוא יותר ברמה הרגשית והחוויתית. כלומר, שילד שחווה הרבה חוויות טובות ומספקות כשהיה תינוק אומנם לא יזכור באופן מפורש את החוויות אך תהיה לו תחושה חיובית כלפי עצמו וכלפי הסביבה.

    ספציפית לגבי יום ההולדת, בעיני אם במשפחה יש חשיבות לימי הולדת ואתם ההורים נהנים מכך, זו יכולה להיות חוויה חיובית שתצטרף לאחרות בזכרון האימפליציטי. אך כאמור, אין מקום להתמקד בחוויה ספציפית מסויימת אלא במכלול.

    לסיכום, אני מציעה שאם זו יכולה להיות חוויה מהנה עבורכם ההורים עשו זאת. אפשר בהחלט גם לעשות משהו קטן וסימלי כיוון שזהו גיל שכל דבר קטן נחווה בעוצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגותיות-ילד בן 4.5
    ימית
    15/07/2015

    שלום,
    יש לי ילד בן 4.5 , שלאחרונה - בחודש האחרון- הוא מגלה בעיות התנהגותיות מאוד קשות בכל הנוגע למרות. הוא אינו מוכן לקבל ולבצע שום דבר שמבקשים ממנו, על כל דבר הכי קטן כגון (אוכל,להתלבש לגן, לעשות מקלחת וכו וכו..) אני נתקלת בהתנגדות מצידו של "לא רוצה" "לא מקשיב לך" . חשוב לציין ששוחחתי עם הגננת, בגן היא אינה נתקלת בבעיות מסוג זה, הבעיות הינן בתוך הבית ומחוצה לו רק כשאני או בעלי נמצאים במחיצתו.
    כשאני חוזרת ומבקשת ממנו כמה וכמה פעמים זה גורר אחריו סוג של תגובה מלגלגת ומזלזלת מצידו, ולעיתים הוא אף נגרר לאלימות(בועט ומשתולל) . בתחושה שלי קצת איבדתי שליטה על ההתנהגות שלו ועל הפעלת המרות מולו. חשוב לי לציין שגם אצלי יש נטייה לפנק את הילד מעבר לממוצע, אני נוטה להיות מאוד רגשנית מולו ולצערי לא תמיד מצליחה לעמוד באיומים שאני מפעילה עליו אולי הבעיה היא בעיקר אצלי.. אשמח לקבל איזושהי הכוונה בסיסית כיצד להתחיל להתמודד עם הבעיה ואיך אוכל להשיב אליי את יכולה המרות, הכבוד וההקשבה שלו למה שאני/בעלי מבקשים ממנו.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגותיות-ילד בן 4.5 - תגובה

    פז שפירא
    16/07/2015

    הי ימית,

    כתבת שמדובר בהתנהגות חדשה, של החודש האחרון. האם היה שינוי כלשהו שיכול לגרום להתנהגות זו?

    באופן כללי, כדאי מאוד לעבור ליותר תגובות התנהגותיות מאשר איומים שלא מתממשים. אפשר גם לא להגיב מייד, אלא לומר שליד שהוא מתנהג כרגע התנהגות שאתם לא מסכימים לה ושהתגובה תגיע בהמשך. לפני כן כדאי להגדיר לילד מהי התנהגות שאתם לא מסכימים לה (ורצוי להתמקד בדברים מסויימים שמאוד מפריעים לכם).
    אחר כך, תוכלו לשקול את התגובה להתנהגות בזמן רוגע ומתוך שיקול דעת ולא בלהט הדברים. התגובה כדאי שתהיה קשורה להתנהגות. למשל, אם הוא מכה אז אחר כך אבא ואמא עצובים/כועסים ולא מעוניינים למלא אחר בקשותיו.
    בנוגע לקשיים של התארגנות בבוקר ובערב לפני השינה, כדאי קודם כל להקדים את שעת ההתארגנות כדי שאתם תהיו פחות לחוצים. שנית, אפשר להכין טבלה עם דברים שצריך לעשות בבוקר (אפשר לצייר ליד זה דברים קשורים, כדי שהילד יבין מה כתוב, למשל לצייר אוכל ליד "לאכול" ובגדים ליד "להתלבש) ואז לתת לו להדביק מדבקה ליד כל דבר שעשה. כמו כן אפשר להשתמש במחברת כדי לרשום התנהגויות חיוביות ואולי לומר לו שאתם תשתפו את הגננת במחברת.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסרת אונים,
    צליל
    12/07/2015

    אמא ל2 ילדים מקסימים בני 5ושנתיים ושבעה חודשים, גרושה 7חודשים ממשיכה אותו קן גם כנשואה שעברה כמעט הכל לבד, אבל עצוב לי שהאבא לא מגיעה כמו שצריך ובכלל לא לוקח בשבתות, מה אני עושה?. הילד כועס אחכ אומר אוהב ולמה לא לוקח? מה אני עושה?. לפעמים מצלצלת ואומרת תסביר אתה לילד, אשמח לעזרה בנושא,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חסרת אונים,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסרת אונים, - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי צליל,

    זה נשמע באמת מאוד קשה.
    לגבי ההסבר לילד, כדאי לומר לו שיש אבות שלא מגיעים באופן מסודר וקבוע ושאבא שלו הוא ככה. אני מציעה לא להגיד לו לפני שאביו מגיע כדי שלא יתאכזב אם יהיה ביטול. המסר צריך להיות לדעתי: אבא מגיע לפעמים וכשהוא מגיע זה מאוד משמח ונקבל אותו בשמחה ותהיה איתו.

    לגבי האופן שכדאי לך לדבר עם גרושך, זו סוגיה מורכבת שכדאי להתייעץ באופן פרטני כדי להבין איך כדאי להתנהל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילד בן 10
    מורה
    12/07/2015

    שלום,
    בני הבכור בן 10 מאז ומתמיד היה ילד רגיש ופחדן. לאחרונה אני מרגישה שהמצב קצת החמיר. הוא מפחד מכל כך הרבה דברים וזה מעסיק אותו במהלך היום ובמיוחד לפני שהולך לישון. הוא למשל שמע על מישהו שנותח או צפה בסרט שבו ילד נדרס או שאפילו ראה בתכנית טלויזיה שמישהו התעלף וזה מלחיץ אותו. הוא לא מפסיק לחשוב ולדבר על זה. לצערי, הוא נחשף לעיתים לחדשות בבתים אחרים או שומע מחברים אך גם אני לא מתאמצת להסתיר את המציאות מכיוון שנראה לי שהוא אמור לדעת להתמודד איתה. יחד עם זאת, יש לי תחושה שזה קצת משתלט עליו, בעיקר בזמן האחרון. בחודשיים האחרונים קיבלתי 3 -4 פעמים טלפון מביהס / הקייטנה שאבוא לקחת אותו כי הוא " לא מרגיש טוב" ואחכ סיפר לי כי זה מכיוון שסיפרו לו משהו מפחיד. בלילה הוא מתקשה להירדם לבד ומבקש שנשב לידו עד שיירדם.
    במקביל שמנו לב בעלי ואני שהוא מידי פעם מנער את האצבעות שלו. לא יודעת אם זה קשור האחד לשני אבל כל העניין הזה מטריד אותי.
    חשוב לציין שפרט לכך הוא מתנהל כרגיל. נפגש הרבה עם חברים, ילד מאוד מוערך עי צוות המורים ומגיע להישגים גבוהים מאוד. הוא אינו חושש לספר לי דבר (כך לפחות אני חושבת).
    אשמח לתגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים אצל ילד בן 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים אצל ילד בן 10 - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי,

    איך אתם מגיבים כאשר הוא מספר שהוא מפחד? באופן כללי, חשוב לדבר איתו על הפחדים שלו, לתת להם לגיטימציה ולומר שזה באמת מפחיד. לצד זאת כדאי להעביר מסר שלמרות שמפחדים ממשיכים להתמודד. כמו כן לומר לו שאומנם יש ילדים שקורים להם דברים לא טובים אבל שאתם כאן ושומרים עליו ולכן הכל יהיה בסדר.
    כדאי לנסות ולדבר עם צוות הקיטנה ובית הספר שיתנהלו איתו באופן דומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 מפחד

    מורה
    13/07/2015

    פז שלום
    ראשית תודה רבה על תשובתך ויחסך האישי לכל אחד ואחת.
    אנחנו מאוד משתדלים כפי שציינת לתת לגיטימציה לפחדים ולומר לו שזה מאוד טבעי גם אנחנו בתור ילדים חווינו פחדים כאלו ואחרים ועכשיו כשאנחנו מבוגרים עדיין יש לנו פחדים, אך אנו לא נותנים לפחדים לנהל אותנו.
    אני משתדלת להיות מאוד סבלנית וקשובה אך אני מוצאת שהוא מתעסק בפחדים כל כך הרבה זמן במהלך היום וכל הזמן אומר בטון מתבכיין "אני לא יכול יותר" שלפעמים זה כבר מעצבן אותי... בכל זאת יש לי עוד 2 ילדים, בית ועסק עצמאי להתנהל בהם.
    היום הוא התקשר פעמיים שאבוא לקחת אותו מהקייטנה ואחכ מחבר. ניסיתי להרגיע אבל לא הסכמתי להקדים. אני מאלצת אותו להתמודד ומסבירה לו שזה שיחזור הבייתה לא יבריח את הפחד, להיפך, עדיף שיהיה עם החברים וינסה להשכיחם ולו לרגע. בלילה, בעלי או אני נשארים איתו במיטה עד שהוא נרדם.
    אני חוששת שזה פשוט גיל שהחיים האמיתיים מתגלים פתאום ואיזו בועה מתנפצת פתאום שלא הכל טוב בעולם והוא פשוט מתקשה להכיל הכל בבת אחת... אני תוהה אם מה שאנחנו עושים מספיק או שאולי צריך לערב איש מקצוע.
    סליחה על האורך ושוב תודה לך על תשומת הלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 מפחד - תגובה

    פז שפירא
    14/07/2015

    הי מורה,

    נשמע שאתם בהחלט מתנהלים היטב מול הפחדים של בנכם. כדאי לערב את הצוות החינוכי של הקיטנה ואת ההורים של החברים ולבקש גם להרגיע ככל הניתן.
    לגבי מקור החרדות והפחדים - ייתכן וזה אכן תחילתו של גיל ההתבגרות שמשפיע אך כמובן שייתכנו גורמים נוספים.
    את האפשרות לפנות לאיש מקצוע כדאי לשקול על פי עד כמה הפחדים פוגעים בתפקוד של בנך ושלכם כמשפחה. אם את לא בטוחה ומתלבטת, אפשר לקבוע עם איש מקצוע פגישת ייעוץ התחלתית/חד פעמית כדי לבחון האם יש מקום להתערבות נוספת או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה מקרב לב

    מורה
    16/07/2015

    ביומיים האחרונים חלה רגיעה יחסית. מסתבר שהבחורצ'יק לבד שיתף את המדריכה בקייטנה. בינתיים הקייטנה עומדת להסתיים ואני אבלה איתו את רוב שעות היום כך שתהייה לי יותר בקרה לחשיפה שלו לחדשות. גם ניסע קצת לנופש כל המשפחה לנקות את הראש. לעצתך, לקחתי הפנייה מרופאת ילדים לפסיכולוג אך נראה לי שאמתין לתחילת שנת הלימודים לראות אם יחול שיפור.
    את עושה עבודה מדהימה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוכה כל בוקר בכניסה לגן
    מזל
    11/07/2015

    בוקר טוב,
    בתי מעיין היתה בוכה כל בוקר והיה קשה לה מאוד להפרד ממני (האם וגם מהאב).
    וזה המשיך כל השנה עד לרגע האחרון של הגן 1.7.15.
    בכל בוקר הייתי לוקח את מעיין יחד עם האח הגדול לגן שלו על מנת לעזור לה להכיר את הגננות ואת החברים לקראת השנה הבאה לטרום חובה.
    בשיבוץ רשמתי את הגן של בני (גן הדרים)
    עכשיו קיבלתי את השיבוץ ומעיין לא התקבלה לגן הדרים.
    התקבלה לגן שבו הגננת יצאה לחופשת לידה ותחזור רק באוקטובר/נובמבר
    מעיין לא מאובחנת אבל אני יודעת שהיא ילדה חסרת ביטחון .
    שאלתי אם זה ישפיע עליה וזה יוריד לה את הביטחון עוד יותר במיוחד שהחברים שלה הכי טובים לא יהיו איתה ולא דמויות מוכרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בוכה כל בוקר בכניסה לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוכה כל בוקר בכניסה לגן - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי מזל,

    יתכן שיהיה לה קשה אך את תוכלי כאמא להקל עליה. קודם כל, כדאי לבקר איתה במבנה הגן ולשוחח איתה על כך שהיא תהיה בשנה הבאה בגן חדש, לא בגן של אחיה ושיהיו איתה ילדים חדשים שהיא לא מכירה. אמרי לה שבהתחלה היא לא תכיר את הילדים אך שלאט לאט היא תכיר אותם ואף תרכוש חברים. כך גם לגבי הגננת, עם הזמן היא תכיר אותה. אם ישנה אפשרות ליצור קשר עם הורים של ילדים מהגן החדש עוד לפני תחילת השנה ולהפגיש את ביתך איתם זה יכול להיות טוב ולהקל עליה את ההסתגלות. חשוב שתשדרי לביתך שאת סומכת על הגננת והצוות שיעזרו לה בגן.
    בתחילת השנה, פעלי כדי לחבר אותה עם ילדים אחר הצהריים והיי בקשר עם הגננת לגבי התקדמותה בגן. כמו כן, תני מקום לשיחה עם ביתך שתכלול לא רק את מה שכיף בגן אלא גם את הקשיים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק תלוי בגננת
    מנאר
    10/07/2015

    הבן שלי הוא בן שנה וכמה ימים בדיוק הוא נמצא בגן מאז שהיה בן 9חודשים. בחודשים האחרונים הוא נהיה מאוד תלוי בגננת שלו, עד כדי כך שהוא מסרב ללכת עם גננות אחרות כשרוצים להחליף אותה ובוכה כשהיא משחקת עם אחרים ועוזבת איתו, הוא משחק רק כשהיא בסביבה , הוא מחשק הרבה אבל כשהיא לא בסביבה הוא מחפש אותה. מה שמוזר זה שבבית הוא לכ כך הוא בן יחיד וראשון במשפחה והוא מקנא כשמישהו מהמשפחה מחזיק ילד אחר אבל לא מפחד לרוץ לבד או לשחק לבד ואנחנו גם לא משאירים אות ולבד בכלל במיוחד עכשיו כשהוא הולך אם אני רוצה ללכת לחדר אחר הוא רודף אחריי.

    האם זה אמור להדאיג אותי? מבחינת התפתחות הוא מעל גילו הוא מאוד מבין ואפילו אומר מספר מילים שאפשר להבינם, אבל עניין התלות בגננת מדאיג אותי.

    או שזה נורמלי בגילו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק תלוי בגננת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק תלוי בגננת - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי מנאר,

    זה נשמע נורמלי לגמרי. הגננת היא הדמות האימהית בשבילו כשהוא נמצא בגן והיא חשובה לו מאוד. אם הגננת מכילה את זה ונותנת לו את החום ותשומת הלב לה הוא זקוק אין מה לדאוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים חסר מעצורים
    אלכס
    09/07/2015

    שלום, בני בן שנה ו-8 חודשים.ה תנהגותו התדרדרה באופן דרסטי- הוא צורח, מרביץ ומטיח ראש ברצפה מכל דבר קטן שנעשה אחרת ממה שהוא רוצה (כמו לדוגמא שמורידים לו נעליים כשהוא לא רוצה). אני משתדלת לא להפגין עצבנות. עוצרת אותו, מחזיקה ומסבירה שזה אסור. במקרים נדירים מבקשת להירגע בחדר אחר (הדבר היחיד שהוא נשמע לי). הוא הפסיק לאכול בכסא שלו ובכלל, ההרדמה שלו אורכת שלוש שעות ולפעמים הוא מתעורר בלילה (עד עכשיו היה נרדם לבד תוך מס דקות ללא בעיה). הפסקנו כמעט לצאת לגן משחקים כי זה הפך לבלתי אפשרי. כל תנועה לא נכונה שלי יכולה להביא לפיצוץ חמור מצידו, הצרחות יכולות להימשך גם 50 דקות ויותר. כך זה גם עם האבא וגם הסבא ששומר עליו. בגן-מאידך-אומרים שהוא בסדר גמור ומתנהג יפה מאוד. אני עצמי ראיתי אותו אוכל שם על כסא מול שולחן ומשחק ברוגע עם ילדים אחרים.
    לציין- הוא היה חולה לאחרונה במחלת הנשיקה, עבר יחסית בקלות. לאחר מכן עשינו בדיקות דם שגילו רמת ברזל נמוכה, והוא אכן עייף, אבל שום דבר מיוחד חוץ מזה.
    האם יכול להיות שאנחנו כמשפחה שידרנו בטעות מסר שהתנהגות כזו מקובלת עלינו בעוד שהגננות שלו הצליחו לשמור על הגבול? או שיכול להיות שמשהו פיזי מפריע לו? מה אפשר לעשות כעת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנתיים חסר מעצורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים חסר מעצורים - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי אלכס,

    יש משהו מעודד בדברייך והוא שבנך מסוגל להתנהגות נאותה- הוא עושה זאת בגן. ומעבר לזאת, זהו גיל שבו ילדים מתנהגים באופן זה כדי לרכוש תחושה של עצמאות ואוטונומיה. אני מאמינה שבעזרת איש מקצוע בהדרכת הורים תוכלו לעבור על דוגמאות ממוקדות ולקבל כלים וכך לשפר את המצב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום