פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת 9 משקרת
    ענת
    07/07/2015

    שלום,
    בתי עוד חודש בת 9, תפסתי אותה על שקר, ואיני יודעת איך לנהוג.
    תיאור המקרה:
    התחילה ללכת לקיטנה לפני מס' ימים, לאחר שלא רצתה ללכת לקייטנה, אבל שכנעתי אותה בעזרת שוחד קטן כן ללכת, כי אני עובדת ואין לי אפשרות שתשאר בבית.
    בסיום היוןם הראשון שאלתי אותה איך היה, ענתה שהיה סבבה, ושהגיעה כוכבת ילדים מפורסמת (שהיתה צפויה להגיע באמת בסוף הקייטנה, סוג של גימיק של הקייטנה שהילדים מאוד ציפו לזה). שאלתי אותה שאלות אם הצטלמה איתה או לקחה חתימה, ענתה שהיא הגיעה לזמן קצר ושלא היה זמן.
    לא חשדתי בשקר, והיה נראה לי הגיוני, אך לאחר שיחה עם חברה במקרה עלה כי הכוכבת בכלל לא הגיעה.
    שאלתי אותה לגבי זה והיא אמרה שאולי התבלבלה עם מישהי אחרת.. כאשר בכל מקרה אף אחת לא הגיעה לשם.
    אני לא מבינה את מהות השקר, מדוע שיקרה ואמרה שהכוכבת הגיעה? מה זה נותן לה לשקר במשהו כזה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 9 משקרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 משקרת - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי ענת,

    יתכנו סיבות שונות לשקרים של ילדים. ייתכן למשל שביתך לא כל כך נהנתה ביום הראשון אך לא רצתה לשתף ולכן אמרה דווקא שהיה משהו מרשים ומהנה. ייתכן שהרגישה שהאירוע עם הכוכבת חשוב לך ורצתה לגרום לך להנאה.

    בכל אופן, השאלה לדעתי אם מדובר במקרה חד פעמי או ששקרים חוזרים על עצמם. אם זה חד פעמי, אולי כדאי להניח לה ולהשקיע בדיאלוג פתוח ולשאול גם על הדברים שהיו לא נעימים בקיטנה.
    אם זה חוזר על עצמו, כדאי להעביר מסר, בלי כעס, שאת בודקת את דבריה עם אנשים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא מספיק לבכות
    טל
    07/07/2015

    שלום רב
    יש לי תאומים בני 7.5 עולים לכיתה ב'.
    אחד מהתאומים בוכה מכל דבר לדוגמא אם לא בחרו בו למשחק הוא בוכה.
    אם לא מדברים איתו בוכה אם לא משתפים אותו בוכה...
    אנחנו מדברים איתו בבית ןמבקשים ממנו להפסיק לבכות כי אילו שטויות ופעם הבאה יבחרו בו ולא נורא אם מעירים לו אבל זה ל א עוזר.
    ובנוסף הילדים בכיתה לועגים לו עקב כך
    איני יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שלא מספיק לבכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא מספיק לבכות - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי טל,

    האם לבנך קשיים נוספים? איך הוא מבחינה לימודית, מוטורית? האם יש לו חברים? האם ישנם דברים שמהווים גורם מתח וחרדה עבורו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות לבן 3
    ג'ודי
    07/07/2015

    בני בן 3 וחצי מעיז לעבור את הגבולות בבית בעזות רבה אם זה לקחת ללא רשות ממתק שאסרתי עליו לאחר שכבר קיבל אחד ולבוא להראות לי שלקח ללא רשות ולצחוק לי בפרצוף. לצאת מהחדר כשאני שמה אותו להרגע לאחר שהעיף משחקים והוזהר .מציק לאחיו בן השנה וחצי כשאני לא שמה לב כל פעם שעובר לידו הקטן מתחיל לבכות מאוד וכשאני שואלת מה קרה ? הוא עונה לי הוא נפל או קיבל מכה ואם אני לא בטוח רואה קשה לי להגיב לענין כי אני לא רוצה להעניש את הילד במידה שאולי כך קרה למרות שברור שרוב הפעמים זו הצקה שלו . בקיצור אני מוצאת את עצמי ממש חסרת אונים ולא ממש יודעת איך להעמיד את הילד במקום מבלי להענישו כל הזמן ולדחותו מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גבולות לבן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות לבן 3 - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי ג'ודי,

    יש דברים שאת יכולה לפעול בהם ביותר אסרטיביות מבלי לתת עונש. למשל, אם נוהג לקחת ממתקים מבלי רשותך, מעתה את יכולה לשים את הממתקים רק במקום שאת מגיעה אליהם ובכל פעם לתת אחד. זה אומנם כביכול פתרון "קל" אך מעביר את המסר שהשליטה אצלך. אם מציק לאחיו את יכולה לקחת את אחיו, לנחם אותו וללכת לחדר אחר (כך תשומת הלב מופנית דווקא לאחיו ולא אליו באותו הרגע). אם את לוקחת אותו לחדר להרגע את יכולה לשהות איתו בחדר, לעמוד ליד הדלת וכך וללדא שהוא אכן נמצא בזמן ההפסקה בחדר
    ולא יוצא.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הימנעות מהשתתפות באירועי הגן והקייט
    חסוי
    06/07/2015

    שלום,

    בני בן ה-6 נמנע בשנה האחרונה מלקחת חלק באירועי הכיתה, במסיבת סוף השנה הוא לא השתתף וישב כל האירוע בזמן שחבריו השתתפו. עכשיו שהחלה קייטנה ויש הפעלות כל יום, הוא גם לא רוצה להשתתף ובוכה אם מנסים לדבר איתו על זה. אני לא יודעת מה הבעיה האם הריקוד מרתיע אותו או כל פעילות שהיא מול הכיתה, כרגע יש אחראית זמנית ומפעילי החוגים משתנים מיום ליום. איך ניתן לעזור לו בחודש הזה, האם לתת לו להימנע מהאירועים היום יומיים או להתעקש שייקח חלק בחלק מהם? ומה ניתן לעשות לקראת כיתה א' כדי שזה לא ימשיך שם גם? אני לא רוצה שיבדיל את עצמו מאחרים או שזה יפגע לו בביטחון העצמי שלו. תודה, אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הימנעות מהשתתפות באירועי הגן והקייט - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי,

    בטווח המיידי לא כדאי ללחוץ יותר מידי. מה שכן, חשוב לאט ובהדרגה לחזק את בטחונו העצמי. אפשר לעשות זאת בדרכים שונות: לקחת לחוג שהוא טוב בו, לבלות זמן איכות עם כל אחד מההורים, לתת לו תפקידים, לעודד לעצמאות, להפגיש עם חברים אחר הצהרים, לחשוף תוך כדי תמיכה הורית לפעילויות חדשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות והחלפת בגדים בלתי פוסקת
    אור
    05/07/2015

    שלום, בתי בת השלוש אוהבת מאוד לפתוח את מגירת הבגדים שלה ולהחליף בגדים.
    תחילה ראיתי זאת כמשחק, לא הוטרדתי מכך ואפשרתי זאת, אך בשבוע האחרון הגננת עדכנה אותי שהיא "פספסה" פיפי בגן מספר פעמים, מה שדורש החלפה כמובן, ובארוחת הצהריים גם כשלא התלכלכה מהמרק, כפי שארע מספר פעמים, ביקשה מהגננת להחליף בגדים.
    עניין נוסף, הוא שלפני כמספר שבועות הייתה לה עצירות ומאז היא חוששת מכל יציאה קרבה ויוצרת את העצירות מעצם העובדה שהיא מתאפקת.
    אני תוהה אם ה"פספוסים" של הפיפי אינם קשורים לעצירות (מחד, שחרור ומאידך, החזקה) ואיך ניתן לסייע לה?
    אשמח גם לשמוע דעה בנושא החלפת הבגדים.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצירות והחלפת בגדים בלתי פוסקת - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי אור,

    האם ביתך היתה גמולה ועכשיו ישנה רגרסיה או שמעולם לא היתה גמולה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 גזרה לעצמה את השיער
    גילה
    05/07/2015

    היי,
    ביתי בת ה-8 יודעת בדיוק מה לטעמה. יש לה שיער זהוב ארוך ומטופח אותו בו היא גאה מאוד. היא יודעת בדיוק איזו תסרוקת היא רוצה בכל יום, ועם איזה אביזר. פעמיים בשנה אני לוקחת אותו למעצב השיער שלי והיא תמיד בוחרת רק לישר קצוות ולא לשנות את הצורה. כשסידרתי היום את שולחן העבודה שלה מצאתי תלתלים שלמים זרוקים על הרצפה. הייתי בשוק. איני חסידה גדולה של שיער ארוך, למעשה שיערי קצר, אבל לילדה מאוד חשוב שהצמות או הקוקו ישבו מדוגמים, ופתאום גיליתי שהיא פשוט גזזה את שיערה. תחילה היא הביטה לי בעיניים, הכחישה וטענה שזה שיער הכלבים (השחורים) ולאחר שהבהרתי לה שהשקר גרוע מהמעשה היא אמרה שאכן עשתה זאת מבלי שנראה. כשנשאלה מדוע עשתה זאת אמרה שהיא הרגישה שכייף לה והיא לא יכלה לשלוט בעצמה. לשאלתי אם היא רוצה להסתפר (אורך וצורה לבחירתה) השיבה בשלילה. ממש לא מובן לי העניין. היא לא הצטערה על שעשתה, היא בכתה רק כשנעלבה כשהתחלתי לצעוק עליה שלכל מעשה יש תוצאה. לפני כמה ימים תפסתי אותה מפרקת נוצות מכרית בבית הסבתא. אני מתחילה לדאוג האם עליי להצמיד לה פיקוח בכל רגע נתון. מדובר בילדה חכמה ושמחה מדוע שתעשה כן, ומה עליי לעשות כדי שלא יהיו לה רעיונות נוספים בראש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 8 גזרה לעצמה את השיער

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 8 גזרה לעצמה את השיער - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי,

    ייתכן שביתך היתה פשוט סקרנית ולכן גזרה את שיערה. האם מלבד שני המקרים האלה, של השיער והכרית ביתך עשתה דברים נוספים שנראים לך בעייתיים.

    להרגשתי כדאי ללכת ולהתייעץ עם איש מקצוע כדאי שתוכלי לקבל כלים כיצד להגיב אל ביתך באופן שייצור סמכות מצד אחד ודיאלוג משתף מצד שני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעלמות מאדם
    שירה
    05/07/2015

    שלום רב,
    בתי בת 3 אוטוטו, לאחרונה החלה להתעלם מאחותי/דודתה, לא אומרת שלום כשמגיעה, כשהיא מדברת איתה, היא לא עונה ולא מגיבה ואפילו לא מסתכלת לעברה.
    כשאני מבקשת ממנה להתייחס לדודה, היא עונה: " אני עסוקה עכשיו".
    אחותי אוהבת אותה מאוד, תמיד משחקת איתה, קונה לה דברים..
    מה יכול להיות ההסבר להתעלומות הזו?
    עד כמה שידוע לי לא קרה שום אירוע בינהן שעלול לגרום להתנהגות זו...

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעלמות מאדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעלמות מאדם - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי ענבל,

    ייתכן שביתך מרגישה שאתם עושים עניין מההתעלמות שלה מהדודה, והיא מרגישה שזה מקנה לה כוח. לכן, אני מציעה דווקא לא להתייחס לזה ולא לתת לה תשומת לב בעניין. בקשי מאחותך לא "לחזר" אחריה וייתכן מאוד שלאחר זמן מה של אי התייחסות הדברים יחזרו לעצמם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה

    שירה
    14/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה משותפת
    שרשור
    04/07/2015

    שלום רב
    אני בן 59 ויש לי חברה בת 55
    להפתעתי התברר לי כי מידי פעם היא ישנה בלילה עם הבן שלה שהוא בן 21, והשתחרר מהצבא לא מזמן
    הדבר נראה לי מאד מוזר
    אבקש את דעתך בעניין
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה משותפת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה משותפת - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי שרשור,

    האם שוחחת איתה על כך ושאלת לפשר הדבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביץ לאמא....צועק...
    אורית
    02/07/2015

    היי,
    בני בן שנתיים וחודש.
    נגמל מחיתול ועושה פיפי בשירותים אך קקי זה תהליך.
    הגמילה מפיפי לקחה פחות מחודש.
    הקקי הוא מתאפק וכואב לו .
    היום הוא התאפק והיה חסר מנוחה. רציתי לקלח אותו והוא צרח והתנגד שאוריד לו תבגידם והורדתי לו תוך כדי התנגדותו אך בליווי הסבר. לא הלך והוא צרח ...
    הלכתי לחדר והוא בא אחריי ערום ומדבר איתי וצורח בקול צרוד כזה של כעס....ואז בא ומביא לי מכה ביד ואפילו 3 .
    הסתכלתי עליו ולא אמרתי לו שאסור להרביץ כי ראיתי תילד בסערה מטורפת שלא ראיתי כמותה...
    ליטפתי אותו ודיברתי אליו עד שחיבקתי אותו
    מה את מציעה לי לעשות וכיצד את מציעה לי לגמול אותו מקקקי ? כי כשאני מנסה לעודד הוא בורח ממני ולא נותן לחבק /לעזור..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרביץ לאמא....צועק...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביץ לאמא....צועק... - תגובה

    פז שפירא
    13/07/2015

    הי אורית,

    בנך חווה חוויה של כאב שמקושרת אצלו כעת לעשיית קקי. כדאי לגרום לו לעשות קקי מבלי שיכאב לו. למשל, לתת לו לשתות הרבה, אכילת ירקות וסיבים, מאכלי חלב. אם זה לא יעזור רופא יוכל לרשום לך אבקה ששותים שמרככת יציאות.

    יש ילדים רבים שנגמלים מפיפי מהר אך מתקשים עם הקקי. הפתרון הוא כאמור לעזור לו לחוות עשיית קקי שאינה מקושרת לכאב, תוך סבלנות רבה ומתן אפשרות להדרגה בתהליך הגמילה (למשל לעשות בסיר, בטיטול כשיושב על האסלה וכו').

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן חמש וחצי-עזרה
    דניאל
    02/07/2015

    בוקר אור. רציתי לשאול ולהתייעץ בנוגע לבני.
    אנו מתקשים ולא מעט איתו. למרות גילו ויכולתו הוא מסרב להתלבש בבוקר לבד ורןצה שילבישו אותו. הוא מאוד עקשן,לדוגמא כשאוספים אןתו מהגן ביקשתי ממנו להרים את התיק שלו.הוא סירב ולא ויתרתי וככה עמדנו עשרים דקות! משחק משחקי שליטה על הזמן. הוא ילד שמתנהג באופן קיצוני,או ילד הכי טוב והכי מדהים שיש או ילד קשה ועקשן סרבן. קטע נוסף שמקשה עליי הוא למשל שהוא לא מוכן להגיד שלום לסבתא שלי ;אומר להוריי ששואלים אם הוא אוהב אותם שהוא לא וכשאני שואלת למה לא אומר שלום לאנשים,אומר שהוא מתבייש...
    1. מה עושים עם זה שהוא לא מוכן להתלבש לבד?לוותר,להילחם?
    2. מה עושים כשהוא זורק את התיק ואומר-תרימי את?
    3. מה עושים כשאומרים לו לך למיטה והוא אומר"לא רוצה לא מוכן"?נמאס לי להגיע למצב של לגרור אותו לחדר בכוח, לאיים עליו שאלך אם לא יתלבש ואשאיר אותו לבד ועוד ועוד...

    והכי חשוב.האם יש כאן משהו נורמטיבי או שלא? האם דורש אבחון לדעתך? הוא בכללי ילד טוב ונפלא ואהוב,בגן הוא הנחת של כולם .
    עזרתך בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן חמש וחצי-עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן חמש וחצי-עזרה - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    הי דניאל,

    נשמע שאתם נמצאים במאבקי שליטה וכוח. זה דבר נורמטיבי אבל מאוד מקשה על ההתנהלות בבית וביחסים ויכול להיות מאוד מתיש.

    לגבי ההתלבשות בבוקר - אני מציעה לדבר איתו בערב לפני ולומר לו שאת מבינה שהוא רוצה שתעזרי לו ושאת מוכנה לעזור לו בחלק מהדברים ושהוא יעשה חלק מהדברים. סכמי איתו ביחד - למשל שהוא ילבש את המכנסיים בעצמו ואת תעזרי לו עם החולצה, שהוא יגרוב את הגרביים ואת תעזרי לו עם הנעליים...ובבוקר הזכירי לו מה סיכמתם. אם זה יעבוד - תני לו פיסבק חיובי על הפעולו שעשה בעצמו.

    לגבי התיק - אולי אפשר לסכם עם הגננת שלפני שאת מגיעה שתכין אותו לכך שהיום ירים בעצמו את התיק כשאמא תגיע. כמו כן אפשר לנסות גם כאן משא ומתן - שהוא ירים עד חצי הדרך ואת עד חצי הדרך. אפשר גם שהוא יבחר עד היכן הוא יסחוב ועד היכן את.

    לגבי כך שאינו אומר שלום או שאומר שלא אוהב את הורייך שכנשאל - לדעתי כדאי דווקא להניח לו בעניין זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת שינה לילדים האם זה תקין
    שאלה
    02/07/2015

    האם זה תקין על אף שכבר נאמר שלא. להשכיב ילדים לישון בשעה 18:00 ולא יאוחר מזה הילדים רק חוזרים מבית הספר בשעה 16:00 לבין 16:30 וזה מספיק להם לאוכל מקלחת ושעורים מבלי לצאת מהבית ויתר מזה הדלתות נעולות והחלונות סגורים והיא רק מתוכחת על זה ורק ככה עושים מה עלי לעשות לא רוצה לריב איתה נמאס לי כבר לא עוזר כמה שמדברים והילדים פשוט מסכנים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשעת שינה

    שאלה
    02/07/2015

    כנראה יש לה בעיה נפשית תבדקו את זה וסליחה מבלי להעליב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת שינה

    שאלה
    02/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת שינה

    שאלה
    02/07/2015

    ממש הזויי והילדים הם בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת שינה

    שאלה
    02/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעת שינה לילדים האם זה תקין - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    הי,

    באופן כללי, בחברה שלנו לא מקובל להשכיב ילדים לישון בשעה שש, אלא בסביבות שמונה בערב. באופן ספציפי, נשמע שהקשיים שלך ושלכם רחבים בהרבה ממחלוקת לגבי שעות השינה ולכן אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע שיבחר מהם הקשיים, המקורות להם והדרכים הנכונות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילש בן שנה ו-10 חוד שחרד מזרים
    טובטוב
    01/07/2015

    בני הקטן בן שנה ו10 חודשים .
    בפגישות שאני מקיימת עם טיפת חלב לדוגמא הוא פשוט נלחץ ומתחיל לבכות איך שסוגרים את הדלת והוא לא משתף פעולה ... כלום כלום כלום כאילו חרד ופוחד
    גם חרד בחוגים ובהמולה ( זה יותר מובן לי ) אבל לא מוטבן לי למה שאנחנו יושבים יחד עם עוד מישהו אחד בחדר הוא נלחץ ? יכול להיות שזה לחץ וחרדה ממקומות סגורים?
    ממש ממש מפריע לי .. הייתי איתו אפילו בפגישה עם קלינאית ( יש לו קצת שיבושי היגוי שחשבתי לטפל) אך לא שיתף בכלל פעולה ובכה במשך שעה וחצי . הוא נרגע כשהבין שאנחנו הולכים...
    מה עושים ? לאן פונים ? אילו אפציות יש ? רק הפתפתחות הילד ? מה ושים שם ולאן לפנות ? ריפוי בעיסוק? איךל יצליחו לטפל בו ?
    חשוב לי לומר שמעבר לזה בבית הוא בסדר וילד חברותי וגם בגן .

    מבחינת שפה- יש לו אוצר מיליים של כ 60 מילים אבל עדיין לא אומר צרופי מילים ויחש מילים שלא הוגה נכון( התיעצתי עם קלינאית שאמרה לי כי זה בסדר)
    מצי=ק לי שהוא מאוד מאוד חושש מזרים ולא מוכן לנסות להתקרב
    וישנה עוד בעיה התנהגותית שבמשך הזמן מחמירה .
    הוא התחיל להרביץ בכן וגם איתנו בחוץ . איך שרואה ילד בן גילו שקרוב אליו הוא דוחף ועוקץ ... בלי שהילד יעשה לו כלום
    אני לא מבינה מהיכן זה נובע ... לא יודעת איך להתנהג במקרים כאלו ומה לעשותצ
    ל פעם שאני מסבירה הוא פשוט מתעלם .
    מצד אחד אני אומרתשאולי כי הוא לא מדבר עדיין - ואולי לא...
    למי אני יכולה ללכת ? מה לעשות ?
    אנא עזרו לי
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילש בן שנה ו-10 חוד שחרד מזרים - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    הי,

    מהסיטואציות שתיארת (טיפת חלב, קלינאית תקשורת) ייתכן והוא חושש ממצבים בהם בוחנים אותו. לגבי הקלינאית תקשורת - דברי איתה, לא בזמן הפגישה, וחישבו ביחד מה יכול לעזור לו להיפתח אליה וקחי בחשבון שייתכן וייקח זמן עד שישתף עימה פעולה.

    לגבי מה שתיארת, שמרביץ לילדים אחרים. כאשר זה בגן, הצוות יכול לעשות לו הפסקה, שישב בצד וירגע לאחר שהרביץ. אם זה איתך בחוץ, אני מציעה לומר לו מראש שאם ירביץ לילדים אחרים את תקחי אותו הביתה ובאמת עשי זאת (גם אם אתם באמצע פעילות מהנה).

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשייה בתחתונים
    ליאן
    01/07/2015

    שלום רב הבת שלי בת 3 ו3 חודשים כבר גמולה כמעט שנה.בשבועיים האחרונים התחילה לעשות קקי ופיפי בתחתונים.פיפי פחות אבל קקי כל הזמן היא בכלל לא הולכת לשירותים.היא מודעת שהיא עושה אבל מתאפקת ואם אני אומרת לה בואי לשירותים היא לא רוצה ואז אני נאלצת לשים לה טיטול כדישלא תעשה בתחתונים והיא מסכימהה ההאם זה חריג??מה עלי לעשות?? לא מדובר בעצירות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עשייה בתחתונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשייה בתחתונים - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    הי ליאן,

    האם קרה משהו לאחרונה, איזה שהוא שינוי שיכול היה להשפיע ולגרום לרגרסיה?
    האם היתה פעם שבה כאב לה בזמן יציאה?

    האם הלכתם לרופא כדי לשלול בעיה רפואית (למשל דלקת בדרכי השתן?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתגלגלת על הכדור
    רותי כהן
    01/07/2015

    שלום וברכה, אי אמא מנוסה למספר ילדים אבל הבת שלי בת שנתיים וחצי קצת מדאיגה אותי . מאז היותה בת שנה היא אוהבת לשכב על כדור ולהתגלג עליו קדימה ואחורה, היא אוהבת מאד להתעסק בשיער של בובות ושל אחיותיה הגדולות, והיא אוהבת להגיד שוב ושב לאן כל אחד מבני המשפחה הולך כל בוקר.. אמא לעבודה האחות לבית הספר, היא לגן) - חזרתיות רבה.
    באופן כללי היא מדברת יפה, אוהבת חברים ומשחקת איתם, ומבינה יפה סיטואציות במשפחה.
    מה עלי לעשות?
    אמא מודאגת במקצת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתגלגלת על הכדור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתגלגלת על הכדור - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    הי רותי,

    כמה זמן אורכות הפעולות של הילדה אותן תיארת? האם יש עוד דברים אותם עושה באופן חזרתי? איך היא מתנהגת בגן? מה הגננת חושבת עליה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה פעמים חוזרת על ההתגלגלות

    רותי כהן
    02/07/2015

    פעמיים שלוש בשבוע, נגיד, כל פעם חצי שעה להתנדנד מעל הכדור, וגם ענין השיער- אם מזדמן לה, אז היא תתעסק איתו. אם לא- אז לא.
    הגננת אומרת שהיא נבונה ומפותחת, אבל לא שאלתי אותה ספציפית על כך.
    היא אוהבת טקסים יומיומיים, אבל באופן סביר- אחרי אמבטיה היא רוצה בקבוק, כאלה דברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה פעמים חוזרת על ההתגלגלות - תגובה

    פז שפירא
    02/07/2015

    לפי התיאור שלך הדברים לא נשמעים מדאיגים. אם את בכל זאת מוטרדת כדאי ליזום פגישה אישית עם הגננת כדי לשמוע ממנה גם על ההתפתחות של ביתך מבחינות שונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על עונשים
    מיכל
    30/06/2015

    הי,

    הבן שלנו עובר תקופה חדשה של הרבה התקפי כעס שבמהלכם הוא צועק, מרביץ, זורק חפצים על הרצפה וגם מדבר לא יפה - קורא לנו חוצפנים, מכוערים ועוד כל מיני דברים (בשביל ילד בן 4 אלו הדברים הכי חמורים שהוא יכול לומר...).
    אנחנו דואגים להסביר לו שזה בסדר לכעוס אבל גם כשכועסים לא צועקים ולא מרביצים ולא זורקים דברים לרצפה, אלא צריכים למצוא דרך להירגע (גם דיברנו איתו על אפשרויות - לשבת בחדר עם ספר ולהירגע, לצייר ציור ולהירגע...).
    הבעיה היא שבאמצע התקף כעס הוא אומר שהוא לא רוצה להירגע.
    השאלה היא האם נכון במצב כזה להישאר לידו אבל להבהיר לו פעם אחת שאנחנו לא נדבר איתו עד שהוא לא יירגע. (בד"כ הוא גם נרגע כשהוא רואה שהוא לא מקבל מענה ואז אנחנון מדברים).
    שאלה נוספת - תמיד אומרים שצריך להתאים את העונש למעשה ואני בהחלט נוטה להסכים עם זה. לכן אם הוא זורק חפצים לרצפה, הוא יודע שאנחנו ניקח את החפץ והוא לא ישחק איתו באותו היום. השאלה היא מה עושים כשהוא מדבר בצורה מאוד לא יפה. בעלי אומר, ובצדק, שמבחינתו זה קו אדום שהוא קורא לנו בשמות כאלו ולכן הוא צריך לדעת שהוא יקבל עונש אם הוא ידבר ככה. הבעיה היא שאנחנו לא באמת יודעים איזה עונש מתאים. גם בהרבה מקרים זה לא קורה כשהוא באמצע משחק (ואז אולי היה קל יותר להגיד לו שהעונש זה שהוא לא ישחק במשחק היום). זה הרבה פעמים קורה בבוקר כשמתארגנים, או בערב לפני השינה...
    נשמח לשמוע עצות האם עונש באמת מתאים בסיטואציה הזאת ואם כן איזה...

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על עונשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על עונשים - תגובה

    פז שפירא
    30/06/2015

    הי מיכל,

    עונש שנראה לי מתאים למצב זה, שיכול גם להשתקף במצבים אחרים, עם חברים, הוא שכאשר הוא קורא לכם בשמות אתם עלולים להעלב ולא לרצות לשחק איתו או להענות לבקשותיו לזמן מה.

    לומר לו, אחרי שקורא לכם בשמות שה העליב אתכם וזה גורם לכם לא לרצות לשחק או לתת לו כרגע דברים שרוצה. כאשר ייגש אליכם ויבקש משהו אימרו לו "אני עדיין עצוב/ה בגלל מה שקרה קודם". לא כדאי לעשות זאת לזמן ממושך מידי, רק לפרק זמן שיעביר לו את המסר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום