מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם מומלץ לבקר עם הילדים בבית קברותמארק24/04/2015
בקיץ אני נוסע עם המשפחה לחו"ל, למקום בו נולדתי. חשוב לי לבקר בית העלמין בו קבורים סבים וסבתות שלי. אני מתלבט, האם לקחת איתי גם את ילדיי (בני 8 ו-5)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מומלץ לבקר עם הילדים בבית קברות - תגובה
פז שפירא01/05/2015באופן כללי, אפשרי לדעתי לקחת ילדים לבית הקברות אם מועבר להם קונטקסט משמעותי (למשל, לספר להם על המורשת המשפחתית ולעורר בהם גאווה וחיבור למשפחה).
יחד עם זאת, ייתכן מאוד שגם אם תעביר להם מסרים כאלה, הילדים ישתעממו ולא יספגו אותם. כמו כן, כדאי לחשוב על כך שכניסה של הילדים לבית קברות עשוייה לגרום להם לרצות לשאול שאלות בנוגע למוות ויש לחשוב כיצד לענות על כך.
לסיכום, השאלה היא לדעתי כמה חשוב לך שהילדים יכנסו לבית הקברות. אם זה מאוד חשוב לך זה אפשרי אך יש מקום להסברים ולהכנסת משמעות לעניין. אם לא מאוד חשוב לך להעביר להם מסר משמעותי בבית הקברות - אפשר בהחלט לוותר על העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להחזיר לגן או לעלות לכיתה אאנא23/04/2015
ערב טוב
אני אמא לשני ילדים הגדול בן 7 והקטן נולד באמצע דצמבר
אני נמצאת בהתלבטות האם להעלות אותו לכיתה א או להחזיר לגן חובה עוד שנה.
המוטריקה העדינה לבני מצוינת והוא מוכן מבחינה לימודית )מזהה אותיות וצלילים כותב את שמו וכל אות שממלים לו פותר תרגילי חיבור וחיסור עד 10
סופר עד 200 ואפילו יכול יותר(
מבחינה חברתית הוא מתחבר מאוד בקלות עם ילדים ואנשים חדשים ומסתגל עם מסגרת חדשה בקלות.
ההתלבטות האם הוא מוכן מבחינה רגשית!!?? אנחנו מרגישים אותו תינוק ומתיחסים לו כקטן והוא גם מתנהג באותה צורה כלומר להרים אותו על הידין ולחבק ולנשק אותו כל הזמן.
מבחינת גודל גוף הוא גם מהנמוכים בגן יש לציין בזה שאני ואבא שלו גם לא הכי גבוהים.
המורה שלו אומרת שהוא מוכן ובשל מספיק להיות בכיתה א ולא ממליצה להחזירו לגן .
אני מאוד מודאגת ולא רוצה להזיק לו.
אנא עזרתכם בבקשה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להחזיר לגן או לעלות לכיתה א - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי,
את מספרת שאין לבנך קשיים חברתיים, לימודיים או מוטוריים. השאלה שנשאלת היא עד כמה בנך אוהב ללמוד לעומת לשחק, האם הוא רואה את עצמו לומד בבית הספר.
תוכלו לשאול אותו אם הוא יודע מה זה בית ספר, מה עושים שם, האם זה נשמע לו מעניין.
בנוסף, קיימת השאלה מי וכמה מחבריו עולים לכיתה א'.
במידה וזה לא יעזור לכם להחליט, תוכלו לבקש מהגננת שתפנה אתכם לפסיכולוגית הגן על מנת שתערוך לו אבחון בשלות לכיתה א'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אנא23/04/2015תודה על המענה
במקרה כל ילדי הגן השנה עולים לכיתה א ויש ילד אחד שעדיין לא החליטו ההורים שלו להעלות או לא.
מבחינת למידה הוא אוהב ללמוד ויש לו מוטיבצייה גבוהה אפילו שעובדת איתו בחוברת הוא תמיד רוצה להמשיך ולסיים אותה ביום אחד ואני מתגדת לזה ואומרת שנחלק אותה לכמה ימים כי לפעמים מגיעה ל 30 דף.
מה שמדאיג אותי זה מבנה הגוף הקטן לעומת בני גילו וההתנהגות כמו תינוק שגם אם מחזירה אותט עוד שנה לא יודעת אם זה ישתנה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פז שפירא01/05/2015הי איסראא,
כיוון שלבנך התנהגות תינוקית וההחלטה היא מורכבת, אני מציעה לגשת לפסיכולוגית הגן ולבקש אבחון בשלות לכיתה אלף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף דחוףאמי21/04/2015
בני בן ה 13 ילד נורמטיבי ומחונן. אתמול ושלשום גילינו בהסטוריה של המחשב כי גולש באופן מכוון לסרטי פורנו גייז ואפילו מחפש מילים קשות של התעלסות קשה ( מעדיף לא לפרט אותם במדיה ) חשוב לציין כי אין לנו נטייה לא לי ולא לאחיו הבוגרים מה שמעלה חשש אצלנו.
אני מעוניין לדבר איתו על כך אך מהצד השני מפחד לפגוע בו שחס ושלום לא יעשה משהו לעצמו.
עזרו לי איך מדברים איתו?האם לדבר איתו על כך? באיזה צורה? באיזה פורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף דחוף - תגובה
פז שפירא22/04/2015הי אמי,
צריך להבחין כאן לדעתי בין שני דברים: ההתעניינות המינית של בנך במיניות הומוסקסואלית וצריכת פורנו. ההתעניינות המינית של בנך במיניות הומוסקסואלית היא לגיטימית ולדעתי כדאי לומר לו זאת, תוך אמירה שתקבלו ותאהבו אותו כפי שהוא, עם כל סקרנות מינית.
לצד זאת, צריכת פורנו היא עניין בעייתי, שכן אלו סרטים שמציגים מיניות באופן מעוות, דבר שאינו מתאים לגיל של בנך ועלול להסב לו לנזק.
על כן, האמירה צריכה להיות שהסקרנות עצמה לגיטימית ותקבלו אותו עם כל התעניינות מינית שלו. וכמו כן להסביר את ההשלכות של הצפייה בסרטי פורנו ולהבהיר את העמדה שלכם בעניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 7 חרד לגבי השיער שלועידו21/04/2015
היי, אני אמא לילד בן 7. לפני 4 חודשים בערך סיפרתי את הבן שלי בצורת "גלח", ממש קצוץ (עקב טעות עם המכונה, לא כיוונתי מראש לעשות לו גלח). את התספורת החדשה הוא ממש לא אהב,] וכנראה שילדים אחרים צחקו עליו בבית ספר.
מאז ומתמיד היה לו שיער קצר, אבל הפעם זה יצא ממש קצוץ.
כל התקופה הזו הוא היה הולך עם כובע לבית הספר כדי להסתיר את התספורת, לא היה מוכן ללכת בלי כובע.
כבר לאחר חודש השיער שלו חזר למצב נורמלי, אבל הוא עדיין לא היה מוכן להשתחרר מהכובע, כל עוד הוא לא בבית, הכובע עליו - בבית ספר, בחוגים, אצל שכנים, בכל מקום. העניין הוא שגם עכשיו, השער שלו ממש ארוך כבר, והילד עדיין לא מוכן להשתחרר מהכובע - כל פעם שיוצאים מהבית, גם אם זה אפילו לשחק בגינה (!) הוא קודם כל לובש את הכובע ורק אז יוצא, אחרת הוא נכנס לפאניקה וללחץ.. אם אין כובע הוא לא יוצא. ניסינו לבוא לו בהפוך על הפוך, "לשחד" אותו במתנות, לדבר איתו, כלום.. הוא גם לא מוכן שניגע לו בשיער יותר ונספר אותו, או שנלך לספר אפילו. איך מתמודדים עם זה ? ואיך משכנעים אותו להיפתח לרעיון של לוותר על הכובע וכן להסתפר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 7 חרד לגבי השיער שלו - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי עידו,
כהורים, תצטרכו לסגל עמדה שהיא מצד אחד תומכת ומביעה אמפטיה לפחד שלו ומצד שני גם דורשת שינוי. תצטרכו לדרוש ממנו באסרטיביות שיצא החוצה ויהיה בלי הכובע למשך דקה מבלי שתהיו ליד אנשים והבטיחו לו שתתמכו בו. כאשר יעשה זאת עודדו אותו. בהמשך דירשו ממנו לצאת לחמש דקות. בהמשך הזמינו לדקות האלה מישהו תומך שיבוא ויאמר משהו חיובי על האומץ שלו ועל שיערו. תוכלו גם לנסות ולחשוף אותו בהדרגה לספר. בהתחלה לדרוש שרק תלכו לספר לבקר, אחר כך לראות תספורת של מישהו אחר, אחר כך לגזור קצת רק כמה שיערות וכו'.
במידה ותתקשו בתהליך היעזרו באיש מקצוע.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מעשיית קקי בחיתולאפרת21/04/2015
שלום רב,
בני בן 3, לפני שבוע התחלנו בתהליך גמילה מחיתולים. הגמילה מפיפי עברה חלק.
אין פיספוסים והוא עושה בקלות בשרותים - אפילו בלילה קם כדי להשתמש בשרותים.
הבעיה היא שקקי הוא הצליח לעשות רק פעם אחת בשרותים.
בשאר הפעמים התאפק ולא הצליח עד כדי כאב בטן וסבל.
הוא בקש חיתול ולאחר שסבל שמתי לו ורק אז עשה.
בפעם הבאה שוב ניסיתי שרותים והוא לא הי מוכן לעשות - ביום השלישי שמו לו בגן חיתול, לצורך עשית קקי כי ממש בכה ואמר שכואב לו. (ניסו לשבת איתו בשרותים והוא לא הסכים או לא הצליח).
אני מפחדת שעכשיו נתקע עם השיטה הזו.
ולא יודעת מה לעשות.
אם לא שמים לו חיתול מתאפק וסובל אפילו כמה ימים.
מה אפשר לעשות?
אשמח לעזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעפק=התאפק
אפרת21/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מעשיית קקי בחיתול - תגובה
פז שפירא22/04/2015הי אפרת,
בנך כעת מקשר בין עשיית קקי לבין כאב. כדי שלא יעשה את הקישור הזה כדאי לנסות ולהעזר במשהו שיקל על היציאות שלו: שתייה מרובה, אכילת ירקות וסיבים, ישנה אפשרות להשתמש גם בדברים טבעיים במקלים על יציאות כמו מיץ שזיפים או לבקש מרופא הילדים שייתן משהו במרשם. אחרי שיבקש חיתול ויעשה קקי - אמרו לו שבטח עכשיו נעים לו יותר בבטן ושאלו אותו אם הוא שמח שעשה.
חשוב לציין שישנם ילדים רבים שמבקשים לעשות בטיטול וזהו אחד השלבים בדרך לעשיית הצרכים בשירותים. חשוב כאמור, לעזור לו שלא ירגיש כאב ושהיציאות יהיו חלקות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד שלי לא מוזמן לקבוצה החזקהאביבית20/04/2015
הבן שלי בן 8.לא רוצה ללכת לבית הספר.(הוא מצוין בלימודים ונמצא בכמה חוגים.)חברו לכתה,הנחשב לאלוף בכדורגל,מחליט כל יום מי יהיה בקבוצתו,ותמיד דוחה את הילד שלי למרות תחנוניו.הילד שלי רוצה להיות מקובל בקרב הבנים ,וכדורגל זה הדבר הנחשב בכתתו.אני מחזקת את ילדי במחמאות על כישרונותיו,וגם הזמנו כמה פעמים את אותו ילד אלינו.אך המצב לא משתנה.מה עליי לעשות?הילד שלי נפגע שוב ושוב..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד שלי לא מוזמן לקבוצה החזקה - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי אביבית,
האם ישנה אפשרות לדבר עם הוריו של הילד בעניין? כמו כן, אם זה קורה בשיעור ספורט כדאי אולי לערב את המורה (למשל לתת לילדים אחרים לבחור קבוצות או שהמורה עצמו יבחר).
כמו כן, כדאי לתת כלים לבנך, להסביר לו שלא כדאי שיתחנן כיוון שזה עושה את הפעולה ההפוכה. כדאי לעודד אותו להשתתף במשחק גם אם הוא לא נבחר לקבוצה שרצה. כמו כן, אם הוא מתעניין בכדורגל אפשר לקחת אותו לחוג שבו יתחזק ויחוש את עצמו חזק. כדאי גם לחשוב האם בנך סובל מדימוי עצמי נמוך והאם כדאי לחזקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסיסת ציפורנייםשני19/04/2015
בני בן שמונה כוסס ציפורניים .הוא טוען שזה עוזר לו להיתרכז אני מעירה לו והוא כועס.
לאחרונה פיתח עוד תופעה שחוזרת על עצמה הוא מחטט באף .יש לי תחושה קשה שהוא מפתח כל מיני אובססיות. בני ילד מבריק עם מלא חברים. לדעתי הוא מעט רגיש
אנו משפחה חד הורי.
הייתי רוצה מאוד הכוונה בנושא. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כסיסת ציפורניים - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי שני,
במישור אחד, כדאי לדבר עם בנך ולעזור לו למצוא משהו אחר שיעזור לו להתרכז אך שיהיה יותר מתאים ולא פוגע בגוף. למשל - ללעוס מסטיק, להתעסק בידיים עם משהו אחר כמו כדור שמועכים או שרשרת חרוזים.
במישור השני, כדאי לחשוב האם ישנם מתחים ולחצים איתם בנך מתמודד והאם ניתן לעזור לו ולהפחיתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן חמש במצוקה אם מפסידגינה18/04/2015
ילד בן חמש בדיוק, חכם מאוד יודע ברמה של כיתה ב׳ , מלפני שנה התחלתי להרגיש שאינו מוכן להשתתף בכל משחק שיכול להפסיד בו, כמו משחק הכיסאות או במשחק תופסת וכדומה... לאחרונה גם אינו מוכן לשחק כדורגל עם מישהו שיותר טוב ממנו... הוא ילד מאוד ממושמע... אני תמיד מפתחת איתו שיחות , רק לאחר השיחה זה יכול להשתפר למספר דקות אבל שוב הוא בורח מכל עימות או כל משחק אשר עלול להפסיד בו....איך צריך להתמודד איתו ומה צריך לעשות?
הוא ילד חברתי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן חמש במצוקה אם מפסיד - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי גינה,
אני מציעה שתשחקו משחקים בבית, כל המשפחה או חלק ממנה. זאת כדי שהוא יוכל לתרגל פעמים רבות סיטואציות של ניצחון או הפסד וגם יוכל לראות תגובות של בני המשפחה לכך.
במידה ויש אווירה פרפקציוניסטית בבית שמשפיעה על הקושי שלו להיכשל, נסו לשוחח איתו יותר על דברים שלא הצלחתם בהם ועל חשיבות הדרך והחוויה לעומת התוצאה הסופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן 9.5 מפתח התנהגות הומואיתtc17/04/2015
לבני בן ה9.5 יש חבר מהכתה המקבילה וההתנהגות של בני משתנה כשהוא במחיצתו. בדרך כלל לא נפגשים עם אותו חבר אחה"צ. כשפעם נפגשנו בגינה ציבורית, לא הקשיב ופעל במעיין רשעות שלא אופיינית לו. הוריו אנטיפטיים ולא יוצרים קשר גם כשעמדתי לידם. ייתכן שגם הם לא שמחים על הקשר בין הילדים. לבני אין חברים. אותו חבר הוא חבר טוב יחיד שרכש. בתחום בית הספר טוענים שנראית לעין התנהגות הומואיות (שהם די שמו עליה חותם) שהם פונים בלשון נקבה אחד לשני אולי מתחבקים מתגעגעים אחד לשני (שלקחתי את בני מוקדם יותר באיזה יום עמד החבר והיה עצוב נדבק לגדר). לטענת בני הם רק משחקים בלגן יחד. מובן שאינו אומר לי את כל האמת... מה עליי לעשות? אם אקח את בני ולשוחח איתו שאסור זה וזה הרי יכחיש כל וכל. להפריד ביניהם מבודד את בני. האם כבר בגיל זה בהכרח מעיד על נטיות מיניות? לאחרונה בני חווה נידוי מצד הכתה בעקבות מקרה זה ובכלל. נזקקות לעברו מילים כמו המזדיינים (סליחה) ועד לא נהיה חברים שלך אם תהיה חבר שלו (גם קודם לא היו חברים) עצה דחופה בבקשה. תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן 9.5 מפתח התנהגות הומואית - תגובה
פז שפירא22/04/2015הי tc,
אי אפשר לדעת על מה מעידה ההתנהגות של בנך ואין לדעת כיום את הנטייה המינית שלו.
לדעתי הדבר החשוב ביותר שכדאי לעשות הוא לשוחח עם בנך, לשאול על הקשר עם החבר - לבדוק אם זהו קשר שטוב לו ונעים לא או לא ואם החיבוקים והדיבור בלשון נקבה מתאימים לו או שהוא נגרר. כדאי לעודד אותו לעשות דברים שטובים עבורו.
חשוב להעביר לו את המסר שתקבל אותו ותאהב אותו בכל מקרה.
מעבר לכך, כדאי לבחון את האפשרות לקבל ייעוץ הורים או טיפול עבור בנך, כדי לחזק אצלו את היכולות החברתיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה בקשר לגילוי התנהגות הומואית
מאיר27/10/2015שלום לך ורוב ברכות!
ברצוני לשתף אתכם במידע שיש בידי לגבי נושא מורכב זה.
לאחר בקיאות רבה בנושא וקריאת כמה ספרים כל הפסיכולוגים מסכימים שדבר זה נובע מכמה סיבות למשל 1. מי שלא היו לו חברים בצעירותו או שנידו אותו מהחברה 2. מי שגדל בסביבת בנות כגון מי שהיו לו רק אחיות והיה תמיד איתם בקשר הדוק 3. בן לאבא חורג, או לא בריא בנפשו שהילד לא התקשר איתו בגילו הצעיר, ועוד דוגמאות שהמכנה המשותף שלהם הוא שחסר היה לילד תקשור עם בני מינו בגיל המחייב זאת והתוצאה הייתה שבגלל זה הוא הרגיש יותר טוב בקרבת בנות או להיות עם האימא יותר מלהיות עם האבא.
כל הנ"ל גורם לילד שיחסר לו הזדהות עם בני מינו וכאשר הוא גודל חסרה לו הזדהות זו עם גבריותו ולכן הוא מחפש להשלים חסרון זה.
הפתרון לוקח זמן אבל מה שצריך לעשות הוא לגרום לו להרגיש טוב במין האמיתי שלו כלומר בגבריותו, כלומר שיווצר קשר טוב וחיובי בינו לאביו, להשיג לו קרבה של חברים שיקבלו אותו ושירגיש טוב ביניהם ותמיד לשבח אותו על "כמה שהוא גבר"
ונקודה אחרונה לעולם לא לדחות או לפסול אותו, אלא להיפך לנסות לקרב אותו כמה שיותר להראות לו חיבה יתירה פיסית ומוחשית, ולחפש דרכים להעלות לו את בטחונו העצמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה בקשר לגילוי התנהגות הומואית - תגובה
טל עמיעד30/10/2015מאיר שלום,
תגובתך רווית אי דיוקים רבים ומקומה אינו בפורום זה ולכן היא נמחקת
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה עם חרדותאורטל חנה16/04/2015
שלום,
אשמח לעצה בקשר לבת שלי.
יש לי ילדה בת שנתיים ושמונה חודשים. היא ילדה מאד פחדנית מטבעה אבל בחודשים האחרונים היא הפכה להיסטרית מאד, מכל רעש קטן היא ממש נבהלת ומפוחדת ..זה יכול להיות כל דבר אפילו צלצול של פעמון הדלת..בנוסף התחלנו איתה גמילה מחיתולים בחופשת הפסח לאחר מספר ימים שכללו פספוסים מכיוון שפחדה לשבת באסלה הצלחנו לגמול אותה אבל כשחזרה לגן חזרו הפספוסים ועכשיו גם בבית היא מפספסת ובגן היא ממש מפחדת מהשירותים ולא מוכנה להיכנס לשם..לפני חודש גם עברנו דירה גרנו לפני כן במקום מאד רועש והיא הייתה שם מאד מבוהלת מרעשים שהגיעו מהרחוב (אוטובוסים מכוניות וכו') עכשיו אנחנו גרים באזור שקט וחשבנו שזה ישפר את המצב אבל זה לא שיפר מבחינת הבהלה שלה מרעשים אבל לא ראינו שיפור..
האם את חושבת שכדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי או שיש לך עצה כלשהי לתת לנו בנושא..?
תודה רבה,
אורטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה עם חרדות - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי אורטל חנה,
אם את יודעת שעומד להיות רעש, הכיני את ביתך לכך. למשל, אם את יודעת שעומדת להגיע אליכם מישהו הכיני אותה לצלצול הפעמון.
בנוסף, את יכולה לחשוף אותה לרעש ממנו פוחדת ולהקנות לה תחושת שליטה - למשל שתצלצל בפעמון בעצמה ועוד דברים שעושים רעש.
כמו כן, כאשר היא פוחדת, חבקי אותה, אמרי לה שאת מבינה שהיא פוחדת מהרעש, שהוא עוד מעט ייגמר ואת שומרת עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אורטל חנה20/04/2015תודה רבה ננסה את זה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
נופר20/04/2015יכול להיות שהתגובה לרעש היא איזהשהו אלמנט של בעיה בויסות חושי? מציעה לבדוק במרכז לגיל הרך בישוב בו את גרה.
אם עברתם מקום מגורים אולי זה לא הזמן הנכון לעשות גמילה באותו זמן כי שני שינויים בבת אחת יכולים להלחיץ. בכל מקרה עלתה לי מחשבה אולי כדי להוריד לה את הפחד תלבישי לה פול אפס בתור התחלה ותראי איך זה זורם לה? אצל הבן שלי זה מאוד עזר ולפעמים גם איפשרתי לו לשבת עם התחתון גמילה על הסיר/אסלה, יש הרי גישה שתומכת בזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אורטל חנה20/04/2015תודה אני באמת אבדוק את זה..
לגבי הגמילה דווקא זה הולך ממש טוב בבית חוץ מבגן כיוון שיש שם שירותים של ילדים ולכן לא מאפשרים לנו להביא את המקטין אסלה שלה והאסלה שם יחסית גדולה עבורה והיא מרגישה שהיא כמעט נופלת כאשר היא מתיישבת לכן היא מפחדת לשבת שם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכוונה ועזרה בבקשה מיואשת כברטליה14/04/2015
שלום,
יש לי ילד אוטוטו בן חמש. כל שנה עבר מסגרת, עד גיל חצי בבית...אחר כך משפחתון...אחר כך גן ואז עברנו דירה והיה בגן אחר ואז נכנס לגן טרום טרום ולא הייתי מרוצה מהגננת - שנה ראשונה שלה כגננת והיה בלאגן וצעקות בגן. העברתי לגן אחר בטרום חובה והמצב האמת לא משתפר.
הוא ילד שלישי מבין שלושה, הוא ילד שובב והיפראקטיבי לטעמי...ילד שובב ברמות. ילד עקשן....משהו לא בסדר איתו לדעתי כשאני משווה לילדים האחרים שלי. יש לו קשיים בהירדמות עדיין....חייב מוצץ זה הדבר היחיד שמרגיע אותו. חוזר מהגן רץ למוצץ. אין לו חברים הוא לא יודע איך לגשת זקוק לתיווך כל הזמן. הגננת אומרת שהוא לא מתפקד בגן באופן עצמאי כל הזמן צמוד אליה ומחכה שהיא תפעיל אותו ותיתן לו משימות, כל הזמן דורש תשומת לב ממנה ואם לא מקבל אז מפריע....מציק....עושה בלאגן ואפילו דברים מסוכנים לדעתה. יש לו קושי במעברים ממפגש לחצר והפוך. בבית אני שמה לב שבמסגרת גרעינית הכל בסדר אבל אם אנחנו מארחים משפחה או הולכים למקום שיש הרבה אנשים הוא פשוט "מאבד" את עצמו מתחיל לדבר בלי הפסקה פשוט לא מצליח להכיל סיטואציות. לא תמיד יושב יפה במפגשים לפעמים זקוק לצאת החוצה להתאוורר. מוטוריקה עדינה וגסה מעולה, התפתחות מעולה, חכם, יודע אפילו דברים מעל לגילו - לדבריה.
בבית מה שהיא מתארת קורה למשל פעם בשבוע בערך. אבל בבית אני איתו רוב הזמן ובגן יש עוד 30 ילדים אז אני מבינה את הקושי. היא אמרה שלדעתה יש קושי בוויסות חושי אני חשבתי על קשב והיפראקטיביות. הלכנו לאבחון דרך המכון, אבחון משולב של מרפאה בעיסוק ועובדת סוציאלית. בשלושת רבעי השעה שהיינו שם היה נופת צופים הן לא הבינו מה הבעיה והן לא ראו שום בעיה בוויסות חושי שהגננת ציינה, אמרו שהילד מקסים ולגבי קשב אמרו שמוקדם מדי ורק בכיתה א אם יש חשד לחזור שוב.
אני מפחדת פחד מוות מריטלין אבל אני בטוחה שמשהו לא בסדר ואני לא יודעת למי לפנות ומה לעשות? אבחון חוזר באופן פרטי? פסיכולוג ילדים? פסיכולוג ריגשי? טיפול ריגשי? נוירולוג? למי לפנות ומה לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה ועזרה בבקשה מיואשת כבר - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי טליה,
נשמע שיש לבנך קשיים - של היפראקטיביות, קושי עם מעברים, עצבנות ועוד.
נשמע מדברייך גם שלכם, ההורים, אין מספיק ידע וכלים להתמודדות.
אני מציעה לפנות למכון ולבקש אבחון מקיף עם פסיכולוג ילדים או עם רופא התפתחותי שיבדוק את כל ההיבטים: קשב וריכוז, היבטים רגשיים וחברתיים, הכלים להתמודדות שלכם ההורים ועוד.
ייתכן ותקבלו המלצה לטיפול והדרכת הורים. ייתכן שתקבלו המלצה לטיפול תרופתי ואז אני ממליצה לשקול זאת לחיוב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 13 חרדאמא למתבגר14/04/2015
בן 13 רגיש מאוד עם חלק מסימפטומים של הפרעת קשב. ללא תרופות. חכם מאוד..ובוגר מצד אחד ורגיש מאוד מצד שני. חושב המון על הצבא ומה יהיה בו ופוחד. המון שאלות של מה צריך לעשות כדי לישון בבית. כדי להיות קרוב לבית. ממש מוטרד..ולא עוזרת שום תשובה. ילד לחוץ מאוד שמתחיל להשפיע פיזית בכאבי ראש ללא הפסקה. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 13 חרד - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי,
האם החרדה ממוקדת בצבא או שישנן חרדות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפהסיון14/04/2015
שלום רב,
בתי בת 3. ילדה חכמה ונבונה לגילה.
מאז היותה קטנה אהבה להכניס דברים לפה. בהתחלה הבנתי שזה השלב האורלי בו מכירים חפצים דרך הפה. אבל עד היום בעצם אני שמה לב שהיא מכניסה דברים לפה כמו למשל פקק של טוש, מקל של איזשהו משחק, כרטיסי משחק, דבק ועוד ועוד. עד לפני חצי שנה-שנה היא הייתה מכניסה גם את החוד של הטוש, נעל, בצק וכל דבר שהיה עולה על דעתה כמובן גם דברים מאוד מסוכנים.
היום כשהיא עושה זאת זה לפעמים בהיסח דעת.. פשוט מכניסה לפה תוך כדי צפיה בטלוויזיה, משחק או התעסקות עם משהו אחר, אבל גם יש מקרים שזה נעשה בצורה יותר מכוונת..
הייתי איתה אצל מלווה התפתחותית בטיפת חלב שהמליצה על תרגילים שונים סביב הפה, ולשתות מקש, לתת בועות סבון וכדומה. אומנם חל שיפור בחצי שנה האחרונה (האמת עוד לפני אפילו שלקחתי אותה למלווה ההתפתחותית) אבל כעת אני שמה לב שבחודשים האחרונים זה חוזר על עצמו.
מה עליי לעשות? אני מפחדת להשאיר אותה בחדר משחקים לבד יותר מדי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי סיון,
האם יש לביתך גם קשיים בדיבור או בבליעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה-תשובה
סיון16/04/2015לפני מס חודשים היה לה חוסר שטף בדיבור. לקחתי אותה לקלינאית תקשורת והבנתי שזה משהו שבא והולך עם הגיל ובאמת חוסר השטף עבר.
בבליעה לא נראה לי שיש בעיה, איך אפשר לזהות? ממה שאני רואה כשהיא אוכלת היא אוכלת כרגיל..
בנוסף, אני לא יודעת אם יש קשר אבל מבחינת הנושא של החושים- היא מאוד נרתעת מרעשים.. במיוחד רעשים שלא מכירה כמו למשל צפירה ביום הזיכרון, רעשים חזקים בהצגה..דפיקה בדלת, רעמים וברקים, שואב אבק (כשהתרגלה לרעש זה עבר לה),רעשים שמוכרים יותר כבר לא מרתיע אותה כמו רעש של אופנוע..
לגבי חוש המישוש- לפני יומיים ולפני חצי שנה היא שיחקה עם הקקי בסיר ומרחב על הרצפה והשטיח בחדר...
סה״כ היא ילדה מקסימה ורגילה לגילה רק העניין עם הדברים בפה מלחיץ אותי. אתמול למשל הכניסה לפה חתיכה קטנה של בצק משחק ולעסה..
אודה ליעוץ .. :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 3 שמכניסה דברים לפה-תשובה - תגובה
פז שפירא16/04/2015הי סיון,
כדאי ללכת לאבחון של ריפוי בעיסוק ולבחון אם קיימים קשיים בויסות החושי. קשיים בויסות החושי עשויים להוביל לילד לגריה (גם באזור הפה) וכן לרגישות לקולות, מגע מסוים ועוד.
כמו כן כדאי להתייעץ גם עם פסיכולוג ילדים כדי לבדוק את האפשרות שההתנהגות נובעת ממתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
סיון17/04/2015נסעתי אז המון לקבוע תור לפסיכולוג ילדים. יש את מרכז בריאות הילד ששם אמרו לי שזה רק ילדים מגיל 6. וכשניסיתי עוד דרך הקופה(שייכת לכללית) לא ידעו להפנות אותי עד שבסוף פניתי לטיפת חלב.
תוכלי לכוון אותי איך עליי לפנות למרפאות בעיסוק באזור מגורי? (קריות) ולפסיכולוג ילדים ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד לא מסתכל בעינייםרותי13/04/2015
שלום,
יש לי בן בגיל שנתיים וחצי.
שמתי לב, שהרבה פעמים כשאני מדברת איתו או כשהוא מספר משהו - הוא לא מסתכל עליי ולא מסתכל בעיניים אלא מפנה מבט - נראה שזה עוזר לו לחשוב, הוא כמו מביט למרחוק וחושב על הנאמר.
יש גם פעמים שהוא כן מסתכל בעיניים.
וגם, הוא לא תמיד מקשיב למה שאני אומרת, אני למשל יכולה לשאול אותו אם הוא רוצה לחם מטוגן או חביתה לארוחת ערב והוא פשוט יתעלם ממה שאמרתי. (לא אפילו שהוא לא יגיד מה הוא מעדיף, אלא פשוט ימשיך במה שהוא עשה קודם, גם אם זה סתם משהו).
הוא אוהב ילדים אחרים ושמח כאשר חברים באים לשחק או כשהוא הולך אליהם אני יכולה גם לראות אותם משחקים ביחד, אבל בדרך כלל אחרי קצת זמן - הוא פתאום ישחק לבד.
האם זה בעייתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד לא מסתכל בעיניים - תגובה
פז שפירא14/04/2015הי רותי,
איך ההתפתחות של בנך מבחינה שפתית, קוגניטיבית ומוטורית?
האם עשיתם לבנך בדיקות ראייה ושמיעה?
אנא השיבי כדי שאוכל להמשיך לענות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד לא מסתכל בעיניים
רותי14/04/2015שלום,
תודה על התגובה המהירה.
מבחינה מוטורית - הוא מעולה, הוא מגיל קטן אוהב לבנות דברים עם קוביות ומגה בלוקס והוא יודע להדביק מדבקות ולצייר טוב.
הוא התחיל ללכת ולרוץ ולטפס מגיל קטן.
מה הכוונה מבחינה קונקטיבית?
מבחינת דיבור - הוא התחיל קצת מאוחר, כיון שדיברנו 2 שפות בבית - בעלי אמריקאי ושתינו דיברנו אנגלית.
לאחר שמישהי העירה את תשומת ליבי, שאולי האנגלית שלי לא מספיק שוטפת ומלאה - ועברתי לדבר עברית - הדיבור שלו התקדם פלאים, ועכשיו הוא כבר מדבר יותר טוב. הוא אומר משפטים קצרים כמו רוצה לאכול, אבא יושן, אבי ישים לבד, אלי (אחיו הקטן..) בוא.
הדיבור עדיין לא זורם עם משפטים ארוכים וסיפורים. וגם יש טעויות כמו גמרת במקום גמרתי וכאלו. אבל אולי זה נורמלי עדיין.
בגן, הגננת אמרה שהוא כמעט לא מדבר. אבל יש לו ביייביסיטר קבועה פעם בשבוע - והיא אמרה שהיא נהנית מאיך שהוא מדבר איתה... היא חושבת שהוא בסדר מהבחינה הזו. (היא אמנם רק בחורה, אבל היא מכירה הרבה ילדים...).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד לא מסתכל בעיניים - תגובה
פז שפירא14/04/2015הי רותי,
נשמע שהמצב תקין - בנך מדבר, יוצר קשר חברתי ויוצר קשר עין, רק לא תמיד. ייתכן שהוא מעט מופנם באופיו ולכן נמנע מלדבר בגן ומסב את מבטו כאשר המגע החברתי הינה בעוצמה חזקה מידי בשבילו.
אני ממליצה לערוך בדיקות ראייה ושמיעה - על מנת לבחון את האפשרות שהסבת המבט וחוסר המענה כאשר קוראים לו נובעים מקשיים שכאלו.
כמו כן, בשל המגבלות של הייעוץ בפורום, במקרה זה במידה ויש עדיין ספקות וחששות לגבי התפתחותו כדאי לפנות לרופא הילדים שישקול אם יש מקום להפנות לבדיקה התפתחותית או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילת לילהמיכל13/04/2015
שלום,
בני עוד מעט בן 4. התחלנו את תהליך הגמילה מהחיתולים במהלך היום לפני שנה וחצי, התהליך לא היה מוצלח והיה מאוד קשה לשני הצדדים (כנראה כי התחלנו מוקדם מדי כשהוא לא היה מוכן), היו הרבה מאוד פספוסים. רק עכשיו הגמילה ביום מתקבעת וזה אחרי שקיבלנו ייעוץ מקצועי. השאלה שלי היא לגבי הלילה - בני מבקש שנשים לו תחתונים רגילים בלילה, אבל אני דוחה את זה בגלל שהוא עדיין קם עם חיתולים ספוגים בפיפי. אציין, שהוא לא שותה לפני השינה ועושה פיפי לפני שהולך לישון - כך שאני באמת לא יודעת מאיפה מגיע הפיפי הזה... הוא גם לא מתעורר בעצמו באמצע הלילה ומבקש ללכת לשירותים. אני מאוד מתלבטת מה צריך לעשות. מצד אחד, ייתכן ואם אני אשים לו תחתונים, הוא ירגיש שהוא רטוב וזה יזרז את תהליך הגמילה בלילה. מצד שני, רק עכשיו הוא קיבל ביטחון עם הגמילה ביום ואני לא רוצה לערער לו את הביטחון הזה ולהוריד לו את החיתול בלילה כשהוא לא מוכן.
נשמח לקבל עצה מה עושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילת לילה - תגובה
פז שפירא13/04/2015הי שרון,
כיוון שבנך עוד מעט בן ארבע וכיוון שהוא מעוניין להוריד את הטיטול אני ממליצה כן לאפשר לו לישון עם תחתונים. אני מציעה לא להגיב להרטבה בלילה, להחליף בגדים ומצעים אך לא להעיר על כך. במידה וכשיגיע לגיל ארבע ימשיך להרטיב תוכלו לפנות לטיפול בבעיית ההרטבה במרפאת הרטבה או אצל מומחה בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה..
מיכל14/04/2015תודה על התשובה המהירה.
האם את חושבת שלהוריד לו את הטיטול יגרום לו להפסיק לעשות פיפי בלילה? איך זה יקדם אותו בגמילה? אני פשוט חוששת מתסריט בו אנחנו מורידים את הטיטול, הוא ממשיך לעשות פיפי בלילה, אנחנו מחליפים כל יום מצעים והוא יהיה מאוד מתוסכל מזה כי הוא יקום כל יום רטוב לגמרי...
אשמח לתשובה, תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה.. - תגובה
פז שפירא23/04/2015הי שרון,
יש כאן שני דברים שצריך להתחשב בהם: האחד הוא הרצון שלו לאוטונומיה וההרגשה שלו שהוא מסוגל להיות בלי הטיטול. הדבר השני הוא היכולת הפיסית שלו לעמוד בכך.
אני מציעה שלא להתעלם לגמרי מהרצון שלו לנסות להיות בלי טיטול, אך אולי להגיד לו שתעשו ניסיון לראות אם זה עובד. במידה ולא יצליח תוכלו להעלות את האפשרות לחזור לטיטול. תוכלו גם אולי להתחיל בתהליך טיפולי של גמילת לילה באחת ממרפאות ההרטבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
