פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3.5 עם מחוות נשיות
    פולי44
    23/05/2015

    הי. בני הוא בן 3.5. בחצי שנה האחרונה שמתי לב שהוא מתחבר בעיקר עם בנות ואומר לי שאינו אוהב בנים (גם כי הם מרביצים לו מדי פעם אבל לא רק). הוא אוהב ללבוש שמלות או תחפושות שיש בהם שמלות או חצאיות ואומר על עצמו שהוא מלכה וילדה (לא הרבה אבל מספיק כדי שאשים לזה לב). בנוסף, יש לו תנועות גוף עדינות יותר ואפילו נשיות. הוא רוקד מאד יפה ותנועות הגוף הן נשיות.... מצד שני, הוא כן מרביץ, משחק עם אחיו הגדול, ויש לו לא מעט אגרסיביות. האם עליי להיות מודאגת? לעשות משהו? ומתי אם כן סימנים כאלו אמורים להדאיג? (בהקשר של הפרעת מיניות מגדרית). תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3.5 עם מחוות נשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3.5 עם מחוות נשיות - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי פולי44,

    זהו גיל שבו הזהות המגדרית אינה מגובשת וילד יכול לרצות להיות גם כמו בן וגם כמו בת. אני מציעה לאפשר לו מגוון של התנסויות, לקבל אותו כפי שהוא. אין מה לדאוג, כרגע הכול מאוד נזיל מהבחינה של הזהות המגדרית.ובכל מקרה, הכי חשוב לילד בסופו של דבר שיקבלו אותו כפי שהוא ויתנו לו אהבה ומקום להתפתחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם מודאגת
    נורית
    22/05/2015

    שלום,
    בני בן ה5 שהיה תמיד חייכן ושמח ומאוד רגוע הפך בחודש האחרון לילד חסר מנוחה, בוכה ומתעקש על כל דבר, במקביל החלו טיקים- כמו שיעול שקט ורעד קל בגוף, היינו אצל הנוירולוגית שבדקה אותו ואמרה שהכל נראה בסדר, שהטיקים נובעים מאיזה שהיא חרדה או פחד ממשהו שקרה, אנחנו מדברים איתו ומנסים להבין מה קרה, ומה אפשר לעשות כדי להרגיע אותו, מה עושים??? אני מאוד מודאגת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אם מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם מודאגת - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי נורית,

    כשמדובר בטיקים, מומלץ לא להתייחס אל הטיקים באופן ישיר. כלומר, לא לדבר עם בנך עליהם, להתעלם לחלוטין גם כשהם מתרחשים. במקרים רבים כשלא מתייחסים הטיקים חולפים מאליהם.

    מומלץ גם לחשוב מה עשוי לגרום למתח לבנך ולנסות להקל עליו. במידה והדבר לא יחלוף תוך כמה שבועות אני מציעה לבדוק את האפשרות לטיפול באמצעות טיפול רגשי או תרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס לאמא ובת
    רינת
    22/05/2015

    ביתי בת ה6 מאוד מתוקה אחות גדולה לבת שנתיים
    מה שקורה שלפני כמה ימים הבנתי שהקשר דלי איתה לא חזק כלומר היא לא מגיעה ומספרת לי כל דבר
    אם אני שואלת אני מקבלת תשובות קלות
    אני תמיד מספרת לה כל היום שלי או מה התיכונים שלנו כמשפחה אני תמיד מחבקת ומנשקת אותה והיא מקבלת מיני המון חום ואהבה
    יצא לדוגמא ששאלתי אותה על הגן והיא סיפרה לי משהו לא נעים מלפני יומים שמשהי משחה לה את השער וכאב לה מאוד ואפילו בכתה ועוד דברים שאני מגלה אחרי ימים ושבועות
    נפגעתי מזה שהיא לא רצה לספר לי אני מאוד רוצה שהקשר שלנו היה מעולה ושאפילו תרגיש שאני יכולה להיות עוזן קשבת כחברה
    אשמח למענה תודה רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחס לאמא ובת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להתיחסות

    אלינור
    26/05/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחס לאמא ובת - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי רינת,

    כדאי לדעתי דווקא לראות את חצי הכוס המלאה - שביתך כן שיתפה אותך, גם אם זה היה בעיכוב מסויים. כמו כן כדאי לא להראות שאת נפגעת מהעיכוב ודווקא לעודד אותה ולומר לה שנהדר שהיא מספרת לך.

    כשהיא מספרת על דברים לא נעימים שקרו לה, תני תוקף לרגשותיה. למשל לומר: "זה בטח היה מאוד מעליב כש..." "אני משערת שמאוד כעסת כש..."

    לא כדאי ללחוץ על השיתוף אם אינה עונה כשאת שואלת אך כשהיא משתפת, גם אם באיחור לעודד ולא להראות שאת נפגעת כי זה דווקא מה שעלול ליצור יותר ריחוק.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם ילד בן 5 וחצי
    tuly
    21/05/2015

    שלום,
    בני כעת בגן חובה. מזה שנה וחצי אנו חווים עימו התפרצויות זעם אלימות כאשר לא מקבל מה שרוצה או כאשר מתבקש לעשות משהו ו"לא בא לו".
    בהתחלה זה היה קורה רק בגן והיו תקופות טובות ורעות לסירוגין.
    כיום הוא מתפרץ כמעט כל יום ואף מס' פעמים ביום.
    התחילו קשיי התנהגות גם בבית בנוסף לגן (יותר קשה לו לקבל את סמכותנו - שפעם לא היתה בעיה כזו)
    אנו מלווים ע"י השירות הפסיכולוגי החינוכי. בנוסף הוא היה במס' מפגשים עם פסיכולוג של קופת החולים וטרם הצלחנו לסייע לו.
    אין לבני בעיות קשב וריכוז ולא קיבלנו שום אבחנה שיש משהו "בולט לעין".
    היינו אצל נוירולוג ילדים ששללל כל בעיה "פיוזיולוגית/בלתי נשלטת". מבחינתו הבעיה הינה התנהגותית בלבד.
    הוא ציין שבמקרה קיצון ניתן לתת לו רספידל, אבל הדגיש שהוא לא ממליץ על כך במקרה הזה (טען שיגרום לילד להיות "OUT").

    מקריאה באינטרנט התיאור הכי מדויק להתנהגות של בני הוא ODD.
    במידה ואכן כך, מהו הטיפול המומלץ? האם לגשת לפסיכיאטר?
    כמו כן, קראתי שפוספוטידיל סרין ואומגה 3 יכולים לעזור (נמצא בשוק כמוצר שנקרא ZOOM) האם אכן יעיל ? האם יש טיפול לא תרופתי אחר יעיל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרצאה בנושא קשב וריכוז עם נוירולוג

    RaniMedi
    22/05/2015

    ב-6 ביוני הרצאה של ד״ר עמר בר יוסף, נוירולוג ילדים , ב-Medikids , הרצליה.
    לפרטים 6334*

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבר היינו אצל נוירולוג ילדים

    tuly
    01/06/2015

    והוא שלל כל בעיה "פיזיולוגית".
    הבעיה היא התנהגותית...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם ילד בן 5 וחצי - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי tuly,

    מדוע לדעתך יש לבנך OCD?

    אם אתם נמצאים בטיפול ובהדרכת הורים, כדאי להמשיך ולפעול על פי ההנחיות של המטפל ולא להתייעץ לאחר כמה פגישות בודדות.

    נשמע שמאוד חשוב שאתם תהיו בהדרכת הורים כדי להתמודד איתו בעת התפרצויות הזעם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא מודאגת
    נורית
    21/05/2015

    שלום,
    בני בן ה5 שהיה תמיד חייכן ושמח ומאוד רגוע הפך בחודש האחרון לילד חסר מנוחה, בוכה ומתעקש על כל דבר, במקביל החלו טיקים- כמו שיעול שקט ורעד קל בגוף, היינו אצל הנאורולוגית שבדקה אותו ואמרה שהכל נראה בסדר, שהטיקים נובעים מאיזה שהיא חרדה או פחד ממשהו שקרה, אנחנו מדברים איתו ומנסים להבין מה קרה, ומה אפשר לעשות כדי להרגיע אותו, מה עושים??? אני מאוד מודאגת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממה שאת מתארת, ....

    הורים טובים
    24/05/2015

    היי,
    ממה שאת מתארת, זה אכן נראה כמו סימני חרדה או פחד.
    האם היו שינויים בחייו של הילד? האם היה דבר שפחד ממנו?, האם הוא חולם חלומות?...
    אני ממליצה לך להתייעץ עם פסיכולוג ילדים.


    בהצלחה.
    שני "הורים טובים " בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא מודאגת - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי נורית,

    האם הנוירולוגית המליצה על נטילת תרופות?
    כמו כן, מומלץ לחשוב האם ישנם גורמי לחץ וחרדה אותם ניתן ולנסות להפחית. חשוב שלא להתייחס לטיקים באופן ישיר - כלומר לא להעיר לבנך עליהם. פעמים רבות אי התייחסות וזמן הם אלה שמעבירים את הטיקים באופן טבעי. במידה ואין שיפור בזמן הקרוב, מומלץ לשקול את הטיפול המתאים עם פסיכיאטר ילדים - לבדוק האם כדאי ללכת לטיפול ו/או לנטול תרופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה בריאה
    תום
    21/05/2015

    שלום, הילד שלי בן 11 התחיל להקפיד בחודשים האחרונים על תזונה בריאה. הייתי מסבירה כל הזמן על חשיבות התזונה אך אני חוששת שהוא קצת הקצין בנושא . הוא אפילו לא מוכן לשבת ליד ילדים שאוכלים ממתקים, לא אוהב ימי הולדת כי יש ממתקים האם אני צריכה לדאוג??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה בריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקצנה של כל דבר היא לא טובה

    הורים טובים
    21/05/2015

    לדעתי אכן הילד מגזים.... ילד בן 11 מבין מה הוא עושה, והוא מבין את ההשלחות של הבחירות שלו ( לא לשבת ליד ילדים עם חטיפים, לא ללכת לימי הולדת)
    תיזמי איתו שיחה, תני דוגמאות מהחיים למצבים דומים...(מי שלא אוהב חול ים, בכל זאת מידי פעם הולך לים)...
    אחרי שיחה והסבר, תני לו כמה ימים אל תבקרי את ההתנהגות שלו - תביני אותו, תהיה אמפתית על מנת להבין מה גרם להקצנה

    אם לא יהיה שיפור תנסי לברר עם פסיכולוגית ילדים האם הנושא צריך טיפול יותר מעמיק...

    בהצלחה שני "הורים טובים" בפייסבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה בריאה - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי תום,

    זה נשמע שבאמת בנך לא רק מקפיד על תזונה בריאה, אלא גם שהוא פיתח חרדה מאוכל לא בריא. אני מציעה להתייעץ עם תזונאית קלינית של ילדים וכן עם פסיכולוג ילדים בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים, סמכות הורית וקשיים
    אביגיל
    20/05/2015

    שלום לכם :)
    יש כמה דברים שמאוד מציקים לי, ואני מאוד מתקשה להתמודד איתם. אנסה לסדר את זה בכמה שאלות.
    יש לי תאומים, בן ובת, בני שנתיים ותשע.
    יש ביניהם הרבה חיכוכים שנראים לי מאוד טריוויאליים לשני ילדים באותו הגיל (שמבלים את כל היום ביחד. גם בגן. אין לי אפשרות אחרת). מצד שני אני מנסה לחשוב איך לכוון אותם להסתדר טוב יותר. הם משחקים ביחד, אך מאוד מתחרים על תשומת לב.
    שניהם עדיין עם מוצץ, בעיקר הבן, והוא רוצה ללכת איתו לכל מקום. אני מדברת איתו על כך שהמוצץ יהיה רק לבית, אך הוא לא רוצה. בכל פעם שהוא מקבל מכה או נעלב ממשהו הוא מבקש את המוצץ לנחמה. אני רוצה להכין אותו לגמילה, אבל לא יודעת איך. המוצץ הוא עניין מאוד גדול. שניהם מתעוררים באמצע הלילה בוכים כי לא מוצאים את המוצץ. בגיל שלוש זה כבר לא אמור להיות כך. מה אני עושה עם זה? זה ממש מטריד אותי.
    פעמים רבות הם מבקשים דברים ב'התבכיינות', ולמרות שאני חוזרת על כך שיבקשו בצורה 'רגילה', הם ממשיכים לבקש בנימה כזו. כמו כן, כל מכה קטנה שהם מקבלים או משהו שלא הולך להם בדיוק כמו שרצו, הופך להיות דרמה גדולה.
    ההרגשה הכללית שלי היא שהם לא מקשיבים לי. אני לא אדם אסרטיבי וזה לא בא לי באופן טבעי. אשמח לכמה עצות כדי לחזק את הסמכות ההורית שלי. עצות כלליות שיכולות לעזור לי לגרום להם להבין שאמא (ואבא - כי גם איתו זה אותו הדבר) מחליטים ויודעים מה טוב לילדים שלהם.
    אני לא רוצה שבכל יום נצטרך לריב עם הבת שלי על כך שהיא רוצה שמלה לגן, או שפתאום בא לה להחליף את הבגדים למשהו אחר, או עם הבן שלי על הטלויזיה, כי הוא רוצה לראות כל הזמן ואנחנו לא מסכימים. דברים מהסוג הזה שנשמעים מאוד קטנים אבל מצטברים לתסכול אחד גדול.
    כל דבר צריך לבקש מהם כמה וכמה פעמים, ובסוף אנחנו מוצאים את עצמנו מאיימים ב'אין זה ולא יהיה לכם זה' ורק אז הם נעתרים. זה יכול להיות אחרת... כי קלף האיומים איננו קלף שמחזיק לאורך זמן, אני יודעת. רק לא יודעת איך לעשות את זה.
    תודה מראש,
    ירדן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזור...

    הורים טובים
    21/05/2015

    היי, אכן מדובר בעיקר על גבולות וסמכות הורית... אם תרצי אשמח לנהל איתך שיחה קצרה על מנת לעזור לך...
    תשלחי לי הודעה פרטית בקבוצת פייסבוק "הורים טובים"
    כך אוכל לשוחח איתך, לשאול שאלות מכוונות ולהדריך אותך מה לעשות

    בהצלחה שני "הורים טובים" בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים, סמכות הורית וקשיים - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי ירדן,

    קודם כל, אתם מתמודדים עם גידול תאומים, דבר קשה בפני עצמו שלוקח הרבה מהאנרגיות שצריך כדי להציב גבולות. שנית, זהו הגיל בו לפי השלב ההתפתחותי ילדים בודקים כל הזמן את הגבולות על מנת לפתח תחושת אוטונומיה מצד אחד ולקבל תחושה של ביטחון וגבולות מצד שני.

    מעניין לבדוק מהם הדברים העיקריים שאתם רוצים לעמוד עליהם ומהם הדרים עלהם אתם כהורים יכולים לוותר. בדברים אותם אתם מחליטים שהם חשובים, כדאי שתעמדו על כך, בלי לשאול שאלות או להציע, אלא לקבוע.

    לגבי המוצץ, אם החלטתם שזהו הזמן המתאים לגמילה, לא כדאי לשאול או להציע אלא להודיע לבנך שהמוצץ כבר לא טוב לו, עושה בעיות לשיניים ושממחר לא יהיה יותר מוצץ. אפשר להציע דרכים אחרות להרגע כמו חיבוק או בובה בלילה.

    באופן כללי, אם יש לכם קושי בסיסי בהצבת גבולות, כדאי אולי ללכת להדרכת הורים ויחד עם איש מקצוע להבין את המקורות לקושי ואת הדרכים להתמודדות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד פתאום לא רוצה ללכת לימי הולדת
    שירלי
    20/05/2015

    שלום,
    רציתי לדעת מה לעשות עם ילד בן שפתאום הפסיק לרצות ללכת לימי הולדת בביתם של הילדים
    אך להתמודד להשכנע לא לשכנע ???
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תברירי למה...

    הורים טובים
    21/05/2015

    היי,

    ילדים פועלים בדרך כלל בתגובה למשהו... תנסי לשאול שאלות, נגיד יש יום הולדת עם בעלי חיים. תשאלי, איזה בעל חיים אתה הכי אוהב?, איזה כלב אתה הכי אוהב, הייתה רוצה לראות כלב ביום הולדת...

    לאט לאט על ידי שאלות תביני מה גרם לו להפסיק לרצות ללכת. (שכנוע לדעתי לא יעזור כאן ללא ההבנה של למה הוא הפסיק...
    האם היו שינויים בגן, בבית, עם חברים, אחים, תנסי לחשוב לבד אולי בכל זאת יש משהו..

    אם בכל זאת לא היה כלום והוא לא רוצה, תניחי לו... אל תציקי בנושא, עם הזמן הוא יחזור ללכת לימי הולדת...

    בהצלחה
    שני "הורים טובים" בפייסבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד פתאום לא רוצה ללכת לימי הולדת - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי שירלי,


    האם יש לבנך הסבר מדוע אינו רוצה ללכת, מה מפריע לו? אם הוא ייתם הסבר אולי ניתן לעזור לו.

    כיוון שמדובר באירועים מרכזיים הקשורים לחיי החברה של בנך אני מציע לנסות ולשכנעו ללכת לזמן קצר בלבד - למשל לתת את המתנה וללכת. ייתכן שאם יסכים לכך ירצה אחר כך להישאר זמן רב יותר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה ....
    יוסי
    18/05/2015

    ביתי בת 5.9 והוחלט שתישאר שנה נוספת בגן חובה בגלל שאינה מספיק בשלה רגשית לכיתה א (מרבה להפגע ומאוד עדינה).
    אנו ההורים קצת לחוצים כי אינה מגלה כל עניין ללימוד כמו אותיות, מספרים , חוברות עבודה וכו. אני יודע שזה לא נכון להשוות אבל בגילה אחיה ידע כבר לקרוא.
    מה עושים? האם נדרש בררור מקצועי / אבחון?
    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את צריכה לעבוד על תחושת המסוגלות...

    הורים טובים
    19/05/2015

    בוקר טוב, מזאת אומרת הורים קצת לחוצים, האם אתם מתעקשים איתה, איך אתם מגיבים כאשר היא לא רוצה ללמוד?
    את צודקת שאנו לא משווים בטח שלא בין אחים... על זה אני יכולה לענות לך כבר עכשיו.
    כאשר אנו משווים אנו מגבירים את נושא הקנאה בין אחים. בהשווה אנו מלמדים אותו שהוא שונה, אולי גם פחות טוב (כי אנו משווים לאחד יותר טוב) בהשוואה אנו מורידים לילד את הביטחון העצמי.
    מסוגלות עצמית, הינה תפיסה אישית / עצמית של כל אדם ואדם, על סמך ניסיון העבר שלו. כל התנהגות של ילד מביאה אותו למצב מסוים (בין עם המצב חיובי או שלילי). מניסיון זה, הילד בונה את אמונתו לבצע פעולה כזו או אחרת.
    מסוגלות עצמית גבוה, מגבירה את המאמצים והמוטיבציה לביצוע משימה.
    מסוגלות עצמית נמוכה, מחלישה את הרצון למאמץ ואת המוטיבציה, היא אף גוררת מראש את המחשבון על כישלון.
    בהצלחה
    שני הורים טובים בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה ....

    יוסי
    19/05/2015

    ראשית תודה על התשובה.

    לגבי שאלתך .... "האם אתם מתעקשים איתה, איך אתם מגיבים כאשר היא לא רוצה ללמוד? "

    בעיקרון אני משתדל לשבת איתה אבל היא לא מראה נכונות.

    מה עלינו לעשות? .... איך לנהוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתה צריך לחפש במה היא ממש טובה

    הורים טובים
    20/05/2015

    אתה צריך לחפש במה היא ממש טובה, למשל ציור, ריקוד, שירה, בישולם לא משנה מה העיקר שהיא אוהבת את זה ועושה את זה תמיד בחשק ובהצלחה... בשבועיים הקרובים תעצימו את מה שהיא אוהבת תחמיאו עם מושגים נכונים, "כל הכבוד על הסבלנות (העוגה בתנור), "איזה יופי של נחישות למרות שקשה לך את בכל זאת הצלחת".... אחרי שבניתם את עולם המושגים של ההצלחה וטיפה טיפה הגדלנו את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות אנו נציג אותם לילדה, למשל יש בספרים הללו שאלות של יוצא דופן, או מושגים של לפני מאחורי... אז אנו נתחיל לשאול את הילדה סתם תוך כידי משחק "חמודה אני עומד מאחוריך ומצדדיך? כאשר היא תענה נכון כמובן שמאוד נעודד אותה שוב.... אחרי כמה ימים כאלו אנו נעלה עוד שלב. בשלב הזה היא למשל תראה לך ציור שהיא ציירה תשאל אותה האם את רוצה לכתוב על הציור שם, כך כולם ידעו שהוא שלך... אם היא אומרת כן נהדר, אם היא אומרת לא... תגיד את מחליטה ואני בטוח שאם תרצי את תצליחי כמו שאצלחת ב.... (דוגמה מההצלחות)..... כמה כאלה ובסוף היא תסכים.
    אני אוסיף ואומר שבשלב זה לא הייתי יושבת איתה ממש על חוברת כי היא בתחושה שלה חושבת שהיא לא מסוגלת...

    בהצלחה שני "הורים טובים" בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה .... - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי יוסי,

    לא נורא שביתך עדיין לא מתעניינת באותיות ובמספרים. יש לה כעת שנה שלמה להתכונן לבית הספר.

    יותר חשוב לראות שביתך מתפתחת באופן תקין מהבחינות הלימודיות במצופות בגן חובה - למשל החזקת עיפרון טובה, ציור ברמה התפתחותית תקינה - ציור חופשי וגן צורות, מילוי אחר הוראות וכו'. כדאי להיות במעקב עם הגננת לגבי דברים אלה.

    חישבו באמת במה היא טובה וחזקה לעומת אחיה. ייתכן והיא תלמד לקרוא ולכתוב רק בכיתה א', אך שהיא חזקה במשהו אחר - למשל בתנועה או בציור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת עצה
    אמא שדואגת
    18/05/2015

    אני אמא לשלושה. הגדולה בת 11, האמצעי בן 9, הקטן בן 6.
    שאלתי היא לגבי הבן האמצעי, הוא מתחבר עם ילד שאינו מוצא חן בעיני, השפעתו לא טובה על בני, הוא ילד שמקלל ולא מכין שיעורים ועוד. מה עלי לעשות כדי להרחיק את בני מילד זה? אמרתי לו במפורש שאני לא אוהבת את הילד הזה ושיתרחק ממנו וזה לא עוזר. הילד נמצא באותה כיתה של בני לצערי, והם גם באותו חוג. דבר נוסף אמרתי לבני שאני לא מוכנה שאחרי בית הספר ישאר ברחוב, אלא יגיע ישר הביתה. בני לא מקשיב, וגם אחרי דיבורים והזכרות רבות, הוא מגיע אחרי שעה בערך הביתה. גם אחרי שנתתי לו עונש על כך שלא חזר ישר הביתה, הוא עדיין מסתובב לו אחר בית הספר ולא מגיע ישר לביתו. אודה להצעתכם איך לגרום לבני להקשיב לי? האם להחמיר בעונשים לאחר כל אי הקשבה של בני לבקשותיי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קבלת עצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת עצה - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי,

    להערכתי לא ניתן להרחיק את בנך מהחבר. מה שכן, כדאי לוודא באמת שבנך יעמוד בדברים מסויימים החשובים לכם. במידה ואינו מקשיב, למשל כמו בדוגמה שנתת, תוכלו להגביר את הפיקוח עליו. למשל, אם אינו מגיע בשעה שקבעת, כדאי לאתר את בנכם ולהגיע (רצוי עם אדם נוסף, מהמשפחה או חבר שלכם) ולבקש שיחזור הביתה.

    ייתכן שאם ירגיש שיש עליו השגחה קרובה יותר הוא יקשיב לכם יותר בעניין זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 11 עם קושי רגשי
    עמית
    18/05/2015

    שלום רב
    אני אם ל-3: בן 11, בת 15 ובת 5.
    בני בן ה-11 ילד רגיש, פיקח ויצירתי. תלמיד טוב עם ציונים טובים, פרט לקושי נקודתי במתמטיקה.
    בשנה האחרונה אני מרגישה שהילד סובל. יש לו קושי בניהול דחפים, הוא נורא מתעצבן כאשר לא מצליח במשהו, יש לו סף תסכול נמוך, הוא נמנע ממשימות קטנות כגון לקבוע עם חבר מפגש או לתקן מבחן בחשבון או לעשות לבד שיעורי בית. תפיסת המסוגלות העצמית שלו נמוכה והדימוי העצמי שלו נמוך. יש לציין כי הוא יודע להעסיק את עצמו יפה אך כשהוא משתעמם כל סביבת הבית יודעת מזה...
    הוא ילד חברותי אך לא קל לו במצבים חברתיים. הוא לא מהמקובלים בכתה אך לא ילד דחוי. כשבאים אליו חברים הוא משחק איתם אך לא תמיד יודע איך להתנהג איתם ומשתעמם מהם די מהר.
    הוא מתעצבן בקלות ויש לו לעיתים התפרצויות זעם, בבית ובבית הספר. בביה"ס זה קרה לו פעמיים ובעקבות זאת המחנכת קראה לי לשיחה עם היועצת. היא ממש נבהלה. לדבריה הבן שלי מקסים ותלמיד טוב אך התפרצות כזו שבאה ללא טריגר מסוים מאד מדאיגה. גם המחנכת חושבת שהילד סובל. היועצת המליצה לקחת אותו לטיפול פסיכולוגי.
    יש לציין כי התחלנו בטיפול עם פסיכולוגית בקיץ האחרון בעקבות התפרצות שהיתה בשנה שעברה אך הרגשנו שאין התקדמות והזמן מתבזבז לכולנו והטיפול הופסק על ידינו.
    בקיצור, כעת צעד לפני גיל ההתבגרות חשוב לי מאד לעזור לו ולחזק את בטחונו.
    חברה שלי שהיא פסיכולוגית המליצה על אבחון של SCD -הפרעות תקשורת ורק לאחר מכן פגישה עם פסיכולוגית שתנתח את הנתונים.
    אינני בטוחה האם נכון לאבחן ואז להיפגש, אינני רוצה שיגדירו אותו לפני שמדברים אתו. אני ממש בדילמה ומרגישה שאני חייבת לעזור לבן שלי.
    אשמח לשמוע את המלצתכן לגבי אופי הטיפול .

    בתודה ,
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 11 עם קושי רגשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 11 עם קושי רגשי - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי דנה,

    האם אתם יודעים מה קרה בשנה האחרונה שיכל להשפיע עליו?

    האם הטיפול היה מלווה בהדרכת הורים לכם ההורים?
    אם לא, מומלץ על טיפול רגשי שילווה בהדרכת הורים צמודה שתכלול גם הנחיות התנהגותיות לכם ההורים.

    כדאי להתייעץ עם הפסיכולוגית לגבי הצורך באבחון. בכל אופן, במידה ותחליטו על אבחון, לדעתי יש מקום לאבחון מקיף, שיבדוק לא רק את התקשורת אלא את המכלול - התחום הרגשי, הלימודי ויכולות ספציפיות כמו קשב וריכוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שחולמת
    רינת
    18/05/2015

    ביתי בת ה 5 וחצי אחות לאח בן שנתיים.ילדה מאוד מתוקה ומה שקורה איתה נראה שהיא חולמת כלומר אנחנו יכולים לקרוא לה מספר פעמים והיא אפילו לא שומעת
    ממה שהיא אומרת שהיא עסוקה,או שעייפה כי לא ישנה מספיק שעות במשך הלילה
    זה מתבטא כשאנחנו נוסעים ומדברים ורוצים לשאול את חוות הדעת שלה היא בכלל לא שומעת שקראנו בשמה
    או שהיא משחקת ואני מנסה לבקש מימנה לא להוציא את כל המשחקים היא בכלל לא שומעת שאני קוראת לה וזה ממש קורה לה המון ובהרבה מצבים
    מה עלי לעשות כדי לדעת שהיא בסדר ?כי זה מלחיץ קצת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה שחולמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שמיעה....

    הורים טובים
    19/05/2015

    היי, לפני שיענה לך האם עשיתם לילדה בדיקת שמיעה על מנת לשלול את נושא השמעתי?

    מתי היא כן שומע ועונה לכם? אם היא לא עונה רק כאשר היא משחקת (מאוד מרוכזת במשחק או במחשבות)
    כמה זמן היא ישנה, האם מספיק לגילה?

    שני "הורים טובים" בפייסבוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שחולמת - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי רינת,

    ראשית מומלץ לערוך בדיקת שמיעה. במידה והבדיקה הפיזיולוגית תקינה תוכלי להתייעץ כאן שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת מודאגת
    אב מודאג
    17/05/2015

    אני אב גרוש (בהסדר של משמורת משותפת), נשוי בשנית כשנתיים. את אשתי הנוכחית הכרתי כשנתיים לאחר גירושי מאם בתי, היום בת 10. מספר חודשים לאחר שהכרנו, כשהקשר הפך משמעותי, גרושתי החלה להסיט את בתי נגדנו (הבת ציינה במספר הזדמנויות "אמא אמרה ש..."), הסטה שהתעצמה והפכה אינטנסיבית לאחר שנשאתי את בת זוגתי לאשה. המצב הפך קשה מנשוא. בתי נוהגת כלפי בחוצפה, מתעלמת מבקשותיי, מתעלמת משיחות הטלפון שלי כשהיא אצל אמה או עונה בחוסר סבלנות וממהרת לסיים את השיחה ומתנכרת לאשתי בכל מובן.
    אציין שהמצב שהיה שונה בתכלית טרם החלו ההסטות.
    עוד אציין, שאשתי ואני נוהגים כלפיה תמיד בסלחנות והבנה על אף המצב. יחד עם זאת, האווירה בבית קשה והאופן בו בתי נוהגת כלפינו יוצרת מתח רב במערכת הזוגית שלנו.
    לשאלתי - כיצד עלינו לנהוג במצבים בהם בתי נוהגת בניכור ומרדנות?
    האם להציב לה גבולות ברורים ולהתעקש על יחס מכבד?
    האם התעקשות על כללי עשה ואל תעשה בביתנו, עלולים להעצים את הקונפליקט?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת מודאגת - תגובה

    פז שפירא
    30/06/2015

    הי,

    זהו מצב מסובך מאוד וכדאי לך לקרוא חומר בנושא "ניכור הורי".

    בכל אופן, אני מבינה שביתך מגיעה אליך באופן קבוע, דבר שדווקא מראה שההסתה אינה פוגעת בקשר קבוע.

    אני מציעה שלא להסית בחזרה, להמשיך ולהתמיד בקשר מצידך. כלומר, גם אם היא לא רוצה לשוחח בטלפון, אתה המשך להתקשר בקביעות.

    להערכתי כדאי לנהוג כלפי ביתך ביחס חם תוך שמירה על גבולות בתחומים מעטים ומסויימים עליהם לא ניתן להתפשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת..
    ענבל
    15/05/2015

    היי, אני אמא לילד כמעט בן 4.. מאז ומתמיד אוהב נסיכות ובובות יודע שהוא בן ויודע גם ״שאלה משחקים של בת..״ בגן אוהב ללכת לפינת תחפושות ולשים חצאית. מצד אחד בא לי שיהיה מי שהוא ושיחק עם מה שבא לו! מצד שני אני לא באמת יודעת איך להתנהג איתו יש לו אח בן 5 שמת על כדורגל ויש לו דמות אב דומיננטית בבית
    מה לעשות אני ממש אובדת עצות
    אני יודעת שאם הוא הומו הוא נולד ככה פשוט אנחנו גרים במקום קטן עם קהילה קטנה שכל פעם מישהו בא ומעיר לי על מה שהבן שלי אוהב..
    ממש צריכה עזרה באיך להתנהג..

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מודאגת..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה..

    ענבל
    18/05/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר לי המון פרטים אבל בגדול...

    הורים טובים
    19/05/2015

    אני מבינה שהנושא מפריע לך חברתית, ילד בן 4 הוא כבר ילד שניתן לדבר איתו....
    אבל לפני הכל, יכול להיות שהילד הקטן לא אוהב כדורגל, האם ניסיתם לעניין אותו במכוניות, פאזלים, גיבורים.... האם הוא מביע עניין. יכול להיות שהוא בחר לשחק עם נסיכות כי הנושא של ה"קסם" מאוד מעניין אותו. יכול להיות שנושא הבובות מאפשר לו משחק חופשי "במשפחה". תשאלי אותו שאלות, מה אתה אוהב, מה הכי כיף לך....?
    איך את מגיבה כאשר את רואה אותו משחק עם בובות, איך את מגיבה כאשר את מקבלת "הערה" על הבחירות שלו ליידו?

    בכל אופן הכל אבל הכל יכול עוד להישתנות הוא רק בין 4. תשאלי אותו שאלות ותעלי את התשובות לכאן או לקבוצת הפייסבוק שלי "הורים טובים" אשמח לענות לך יותר בהרכבה...
    בהצלחה.
    שני "הורים טובים" בפייסבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת.. - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2015

    הי ענבל,

    זה יפה שאת רוצה לאפשר לו להיות מי שהוא. אני מציעה להמשיך ולאפשר לו ובמקביל גם אפשר לנסות ולבדוק איתו אם הוא מעוניין לפתח תחומי עניין נוספים, אולי שיותר קשורים לעולם הבנים. במידה ומעירים לך אני מציעה להתמודד ולומר שאת מאפשרת לבנך להיות מי שהוא, על תחומי העניין שלו.

    בהצלחה, זה אכן לא פשוט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד לעשות קקי לאחר עצירות
    לירן
    14/05/2015

    שלום
    בני בן 3 וחצי ,גמול מטיטול מגיל שנתיים.
    לפני כ5 ימים בני סבל מעצירות מה שגרם לקושי בעשיית הצואה.
    היציאה היתה כל כך קשה וכואבת ממש כמו לידה. ממש טראומתי עבורו.
    היציאה היתה מלווה בבכי ובצעקות ולאחר עזרה ממני הצליח להשתחרר. מאז אותו יום לני יש פחד לעשות קקי (אציין שלא מוכן בכלל לעשות) הוא מתאפק וגורם לעצמו לסבל. בוכה שכואבת לו הבטן ולא מוכן לעשות את הקקי בשום צורה.
    אתמול הלכנו לרופא שנתן לנו נורמלקס וכמו כן חומר לריכוך פי הטבעת..אך עדיין הילד מפחד וסובל נורא.
    ניסיתי להושיבו בכח על האסלה תוך כדי קריאת סיפורים אך ללא הואיל
    איך עליי להתמודד עם הבעיה?אני ממש מיואשת וכואבת..
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד לעשות קקי לאחר עצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד לעשות קקי לאחר עצירות - תגובה

    פז שפירא
    30/06/2015

    הי לירן,

    כדאי ליצור מצב שבו בנך יחווה עשיית קקי שאינה כואבת לשם חוויה מתקנת. לכן, כדאי לא רק לקבל תכשירים לריכוך הצואה, אלאל לבדוק אפשרות של לקיחת משהו שיוביל ליציאה. אני למשל מכירה שתיית מיץ שזיפים אך ייתכן וישנם דברים נוספים. כדאי להתייעץ על כך עם הרוקח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום