מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אמא מודאגתאלמונית13/05/2015
שני עניינים שיכול להיות שקשורים זה לזה... יש לי ילד בן 6.5 ילד אמצעי לאח בן 9.5 ותינוק בן 1.5נשאר שנה נוספת בגן בגלל קושי מוטורי ורגשי. כבר מדצמבר התחיל לשאול מתי עולה לכתה א ושמשעמם בגן... אין ספק שהשנה הזו חיזקה אותו אבל יש לי תחושה שגם פגעה בו. אני חושבת שהוא לא יודע מה הוא גדול או קטן.. מצד אחד הוא עדיין בגן ויש לציין עדיין עם תחתוני גמילה בלילה ומצד שני אנחנו אומרים לו שהוא גדול ומצפים ממנו לעשות המון דברים לבד , ולקחת אחריות על החדר שלו לעזור לנו כשמבקשים וכו. יש לו המון פחדים בלילה מדמיין שיש מישהו בחדר או שהמשחקים זזים בוכה שלא רוצה לישון לבד.
עניין שני, בגן הוא משחק עם מס ילדים אך יש לו חבר אחד טוב שנשאר עמו משנה שעברה ואיתו הוא אוהב מאד לשחק. לצערי המשחקים ששניהם אוהבים זה מחשב. אני מרגישה שהבן שלי תקוע בתוך העולם הדמיוני של המשחקים. כל שיחה איתו גם אם מתחילה מנושא אחר איכשהו חוזרים לדמויות של המחשב. התחלתי להפריד ולהרחיק ביניהם ובבית המחשב סגור פרט לפעמיים בשבוע שבו מותר לשחק. בעבר הייתי מרשה שלוש שעות ביום.. אז הוא נתקע מול הטלויזיה וכשאני מכבה אותה אז הוא מתחיל להתבכיין שמשעמם ולא רוצה ואין לו משחקים וכו. גם כשאני אומרת לו שיביא משחק ואני אשחק איצו לא עוזר. אני מזמינה חברים אחרים הוא לא מעוניין שהם יבואו ואם כן באים הוא לא יודע במה לשחק איתם. לא רוצה לצאת לגן משחקים. שוכב מהרגע שמגיע הביתה אני בתחושה שהוא בסוג של משבר או דכאון... מה עלי לעשות מודאגת מאדד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא מודאגת - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי אלמונית,
סיפרת שבנך סובל מקשיים מוטוריים ורגשיים. האם הוא מטופל אצל מרפאת בעיסוק ואצל פסיכולוגית?
לגבי הפחדים, כדאי לשאול אותו מה יכול לעזור לו להרגע ולהחליט ביחד על משהו שמקובל עליכם ההורים. למשל, חיבוק מכם, לישון עם צעצוע וכן הלאה.
לגבי החבר, אני לא חושבת שכדאי להפריד ביניהם, אך אולי אפשר לדבר עם שניהם, לומר להם שחשוב לך שהם יעשו גם פעילויות אחרות חוץ מהמחשב ולקבוע איתם שלפני המחשב משחקים משחק אחד שאינו במחשב ואז את תאפשרי מחשב או טלויזיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גניבהאילנית12/05/2015
שלום
הבן שלי בן 8 הוא אובחן עם הפרעת קשב וריכוז
לאחרונה גילינו שהוא החל לגנוב חפצים מילדים אחרים בצהרון
הוא מחטט בתיקים וגונב מה שבא לו באותו רגע
כשמתעמתים איתו הוא בהתחלה מכחיש אבל אח"כ מודע
לפעמים הוא הגיע הביתה עם חפצים שלא שייכים לו כמו דמויות של לגו שאלתי אותו מאיפה זה הוא ענה לי שהוא והחברים שיחקו משחק והוא הרוויח את הדמויות מכיוון שלא שמעתי שום תלונה אז הנחתי שהוא דובר אמת
אני לא יודעת מה לעשות כבר יצא לו שם של גנב
שוחחתי איתו אמרתי לו שזה דבר אסור בהחלט הפחדתי אותו גם שיכולים לקרוא למשטרה בעקבות גנבות
עכשיו לאחרונה הוא היה אמור ללכת למסיבת יום הולדת והוא קיבל עונש לא ללכת בעקבות מקרה נוסף שקרה באותו יום
אני לא בטוחה שזו הדרך הנכונה לטפל בעניין
אך אנחנו מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות
אנא אשמח לעזרה דחופה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
אילנית12/05/2015שכחתי לציין שבפעמים שהוא נתפס גונב וידוע לנו מהיכן לקח את הדברים הוא נאלץ להחזיר ולהתנצל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגניבה - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי אילנית,
ראשית, כדאי שבנך ידע שיש עליו מעתה השגחה רבה יותר. למשל, אפשר להחליט שהגננת תבדוק את תיקו לפני שהוא יוצא הביתה ואם יש שם דברים שאינם שייכים לו יהיה עליו להחזירם.
שנית, האם הוא מטופל בעקבות הפרעת הקשב והריכוז? טיפול יכול להיות תרופתי, רגשי או גם וגם. חשוב מאוד לטפל כיוון שלעיתים הפרעת קשב שאינה מטופלת עלולה להוביל להתנהגויות שאינן מסתגלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 כועס יחסית הרבהמיכל12/05/2015
הי,
בני בן 4 עוד חודש, ילד מקסים, שמח ובגדול ילד מאוד טוב. בשבועיים האחרונים שמנו לב לשינוי בהתנהגות שלו, הוא כועס הרבה, ברמה שכל פעם שאומרים לו לא על משהו או שאומרים לו משהו שלא מוצא חן בעיניו הוא ישר כועס, מתחיל לצעוק, לומר "אני ארביץ לך", ועוד כמה דברים שלא הכרנו עד היום - כמו "אני לא מקשיב לך", "פויה העונש שלך" ועוד. חשוב לומר שזו התנהגות שהגיעה פתאום והוא גם מתנהג ככה לא רק כלפינו אלא גם כלפי אחרים - לדוגמא, הסבתות (גם ללא שום סיבה). זה כמובן מלווה בפרצוף ושפת גוף של כעס. זה אמנם מאוד חמוד ומצחיק בהתחלה אבל זה גם מאוד מטריד אותנו. חשוב לציין שאני בהיריון מתקדם, סיפרנו לו על כך לפני כמה חודשים והוא מאוד שמח ומאוד מצפה לתינוקת החדשה כך שאני לא יודעת אם זה קשור לזה או לא. מבחינתנו, אנחנו משתדלים לא להתרגש אבל גם לא להתעלם - מיד כשהוא מתנהג ככה אנחנו אומרים לו שבבית הזה אנחנו לא מדברים כך אחד לשני ושזה בסדר לכעוס אבל לא לצעוק, ומיד שואלים אותו אם הוא רוצה להירגע. בד"כ הוא נענה ונרגע אבל יש גם סיטואציות שלא וזה רק מסלים (לדוגמא - העלינו אותו לחדר שלו כדי ש"יחשוב" על ההתנהגות שלו והוא במשך 20 דקות צעק, בלגן את החדר ובעט בכל דבר אפשרי ורק אחרי 20 דקות נרגע, בכה וביקש לדבר בצורה יפה).
השאלה היא כזו - אנחנו לא יודעים מה גורם להתנהגות הזאת, האם זה שלב שיעבור או משהו עמוק יותר? כשאנחנו שואלים אותו למה הוא כועס הוא לא ממש עונה... וגם - האם אנחנו מתמודדים עם זה בצורה הנכונה? אנחנו באמת משתדלים לא להפוך כל סיטואציה קטנה כזאת לריב בבית.
נשמח לעצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי שרון-
הורים טובים13/05/2015היי שרון
לדעתי את התחלת להתנהל נכון, את משקפת לו את המצב, את ממללת לו מה הוא מרגיש, ואת אפילו מציע לו להירגע. אני אישית לא אוהבת את המושג "עונש", או "תחשוב על מה שאתה עושה". בדרך כלל הילד בזמן הזה חושב כמה לא אוהבים אותו, הוא עצוב ואף אחד לא איתו, ובכלל לא טוב לו. אישית הייתי ממליצה לך להגיד שאתה נרגע בחדר בלי העיניין של "לחשוב" (הרי הוא לא באמת חושב)
בשלב הראשון אנו עושים הכנה מראש. (כן שיחה קצרה בנושא) כאשר אתה כועס אתה יכול לפנות אלי, אני כאן תמיד יעזור לך להירגע.
אם הילד ניגש עם בעיה, אנו מתפנים עליו מיד, מקשיבים לו - הקשבה מלאה, (ללא טלפון חכם ביד). מציעים לו אלטרנטיבות לתסכול. למשל "אפשר את החטיף אחרי הצהרים" / "אני יכולה לרכוש לך את החטיף הזה מחר אחרי העבודה." ללא שימוש במילה לא- רק אפשריות שכן אפשר. רצוי להציע גג 3 אפשריות. אני אישית ממליצה על 2.
*** זכרו תציעו פתרונות ולא תכתבו פתרונות.
כאשר הילד מתפרץ מאותם דברים שכבר המללנו, וכבר הצענו פתרונות. ילד בחר לא לגשת אלכם (כן הוא כבר יודע שזה מה שהוא צריך לעשות). הוא עכשיו שוב בהתפרצות על אותו נושא. כאן אני מציעה פתרון נהדר, חדר הירגעות.
חדר הירגעות יכול להיות כל חלל בבית שאתם תבחרו, כורסא בסלון, חדר של הילד, חדר משחקים. כל מה שמתאים לכם.
***חדר הירגעות הוא לא עונש- הוא כלי שעוזר ומלמד את הילד להירגע.
***במשך כל הזמן זכרו, אנו לא כועסים ולא צועקים על הילד, הוא לא אשם. הוא פשוט עוד לא למד איך להירגע בצורה נכונה.
אך משתמשים נכון בחדר הירגעות:
שלב ראשון: תמיד לפני שעושים שינוי מדברים עם הילד, מסבירים לו מה הולך לקרות. (כמובן לא ברגע של התפרצות הכעס, אלה בכל רגע שאתם מבינים שהילד רגוע ויש הקשבה).
שלב שני : כאשר הילד נמצא בהתקף זעם, אנו מרימים אותו, (ילדים בוגרים אנו מובילים מהיד – הרי הם לא ממש רוצים לשתף פעולה כרגע).
בשבוע / שבוע וחצי הראשונים, אנו נכנסים עם הילד ביחד לחדר, הילד יכול לעשות מה שהוא רוצה בחדר המטרה שהוא יירגע. אם הוא מתחיל לשחק זה נהדר הוא נרגע.
(אתם לא מאפשרים לילד להתנהג באלימות. באלימות ישר עושים חיבוק דוב). אנחנו רק יושבים שם וממתינים. בפעמים הראשונות הילד לא מבין מה עושה ההורה, הוא ינסה למשך בחולצה, לזרוק חפץ לצעוק חזק. במצבים כאלה כל מה שאתה אומרים, זה אני יהיה כאן עד שתירגע. (אם הילד מטפס אליכם על מנת לקבל חיבוק, תנו לו חיבוק, אל תגידו לא. הוא זקוק לזה. אבל בשום אופן אל תתחילו לשחק או לנהל שיחות, זה לא זמן איכות או שעת הסבר).
תגידו לו שברגע שהוא ירגוע , אפשר יהיה לצאת מהחדר ולחזור לשחק בסלון. בפעמים הראשונות זה יכול לקחת המון זמן (תלוי גיל הילד). מפעם לפעם הזמן יתקצר.
שלב שלישי: אחרי שאתם רואים ומבינים שהילד הבין את הרעיון (הוא בחדר עד שהוא נרגע).
המשך בתגובה...
הורים טובים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך....
הורים טובים13/05/2015לבד
כל פעם שהוא מתנהג בצורה שלא מקובלת על חוקי הבית הוא ילך לחדר להירגע.
שלב רביעי: בשלב זה אתם רואים את הילד מתחיל את ההתפרצות, כאן אתם אומרים לו חמוד גש לחדר להירגע (ללא כעס). הילד כמובן לא אליך ישר – הוא נורא כועס עכשיו, אז אתם מובילים אותו לחדר ללא מילים, הוא יוצא ואתם מחזירים. גם זה שלב שיכול לקחת כמה ימים (תלוי בילד) עד שהילד יבין שאין טעם לצאת, תמיד יחזירו אותו.
מניסיון אישי אני אומרת שזה פתרון נהדר, אני אישית לא אוהבת את הגישה של "שב בצד ותחשוב" כל מה שהם חושבים זה על זה שאמא שלהם רעה... או בגישה של לשבת בצד דקה לכל שנת גיל. כי לא כל ילד בין שלוש נרגע ב3 דקות.
הילד מבין היטב שלא מדובר כאן בעונש, הוא יכול לצאת מהחדר מתי שהוא רק ירצה ברגע שהוא נרגע, הוא מבין שהיציאה מהחדר תלויה רק בו.
בהצלחה
שני- הורים טובים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה- ועוד שאלה קצרה
מיכל13/05/2015הי,
תודה על התשובה המאוד מפורטת - אנחנו בהחלט נאמץ את המונחים הללו ואת הדרך הזו.
שאלה קצרה נוספת - במכלול שינויי ההתנהגות שעוברים על הקטנצ'יק, התחיל גם קטע שכשאנחנו באים לאסוף אותו מהגן (אנחנו או הסבים - זה לא באמת משנה מי כי הוא מתנהג כך לכולם), הוא לא מוכן להגיד שלום, לא חיבוק, לא נשיקה, לא כלום. הוא פשוט יושב ומתעלם וממשיך לעסוק בשלו. אני מאוד מבינה שהוא אוהב את הגן, כיף לו בפעילות שהוא עוסק בה ולכן הוא לא רוצה לעזוב, אבל אני לא מבינה למה הוא לא מסוגל להגיד שלום. כאילו הוא כל הזמן כועס ובאמת שאנחנו לא מבינים למה כיוון שכשאנחנו באים לאסוף אותו מהגן אנחנו עושים את זה בהכי שמחה והתלהבות.
זה קורה בסיטואציה נוספת בבית, רק כלפיי, כשאני מגיעה מהעבודה בשעה מאוחרת לפני שהוא הולך לישון (קורה פעם אחת בשבוע), הוא לא מוכן להגיד לי שלום או לדבר איתי ורוצה רק את אותו מישהו שהיה איתו כל אחה"צ (בדרך כלל הסבתא). אני מניחה שזה נובע מאיזשהו כעס על כך שלא הייתי איתו במהלך אחה"צ, אבל אני לא כ"כ יודעת איך להתמודד עם זה. האם להתעלם? האם לשבת ולהסביר לו כל פעם מחדש שיום אחד בשבוע אמא צריכה לעבוד עד מאוחר?
נשמח לשמוע עצות לגבי שתי הסיטואציות הללו...
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אומר שלום....
הורים טובים18/05/2015היי דבר ראשון זה נהדר שהוא מרגיש בטוח בגן....וזה גם בסדר שהוא לא רץ להגיד שלום. לדעתי אתם צריכים להכניס סדר יום קבוע. אני ממליצה לדבר איתו ולהסביר לו מה הולך להיות כך יום, כך הוא לא יהיה מופתע לראות את הסבתא, או אותך כאשר אתם אוספים אותו. הוא יצפה לזה.
יום לפני שאת יודעת שלמחרת את תחזרי מאוחר תזכירי לו. (חשוב להתייחס לנקודת מבט של הילד....) זאת אומרת במקום להגיד לו אני צריכה לעבוד עד מאוחר ואתה תהיה עם סבתא... תציגי את הדברים אחרת... מחר איזה כיף לך אתה הולך לשחק עם סבתא ב.... ואמא תגיע אחרי ארוחת ערב... (זה כולל גם הכנה מראש, וגם איזה כיף עם סבתא במקום מחר אמא צריכה לעבוד אין בררה אתה עם סבתא).
בהצלחה
הורים טובים בפייסבוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרצאה קשב וריכוז. 6 ביוני .
RaniMedi22/05/2015הרצאה של ד״ר בר יוסף , נוירולוג ילדים, ב-Medikids, הרצליה פיתוח. 6334*
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 4 כועס יחסית הרבה - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי שרון,
לדעתי כדאי לבחור במה לטפל. אם הוא רק צועק כאשר אומרים לו לא, ניתן להגיד שאתם מבינים שהוא כועס אך שבבית שלכם מדברים ולא צועקים. כדאי להתייחס בעיקר אם זורק חפצים או מכה ואז כדאי לעשות הפסקה בחדרו אך להיות לידו ולא להשאירו לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה מוזרה דחוףדודה שלו12/05/2015
שלום רב
יש לי אחיין מקסים בן 9 ילד חכם ממושמע חרוץ בלימודים ומדבר בשפה גבוה לגילו
אבל יש בעיה כשהוא נכנס להתקלח או לשירותים ונכנסים אחריו נדהמים לראות שהילד מרח קקי בכל פינה על הכיור על הרזים על האסלה ואפילו על החרסינות פעם אחת הייתי עדה למקרה ואביו צרח עליו והוא ילד כל כך טוב בעדינות ובפחד ביקש סליחה ואמר שינקה כאב לי הלב שאבא שלו נתן לו סבון וביקש שינקה הכל כאב לי יותר שצעקו עליו והוא בעדינות ביקש סליחה
לפי דעתי יש משהו נפשי שאולי גורם לילד להתנהג ככה בבקשה עיזרו לי לעזור להם ובעיקר לילד
תודה מראש
דודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעה מוזרה דחוף - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי,
מומלץ לפנות בדחיפות לטיפול מלווה בהדרכת הורים אצל פסיכולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגל מגונהמאיה11/05/2015
הנקתי את ביתי עד גיל 1.2, כשהייתי מניקה אותה אהבה לשים את היד שלה בתוך החזה שלי ממש מגיל אפס , כמו מעין חיבור אלי.
שהפסקתי להניק ועד היום (בת 2.7) היא כל כמה דקות דוחפת את היד שלה לכיוון החזה של עצמה וצובעת צביטה קלה , אפילו תופסת וקצת מפמפמת עם היד.. שמתי לב שהיא עושה את זה כשהיא רוצה להרגע או כשמשעמם לה . ניסינו הכל כדי להפסיק ולא הצלחנו..
אני מיואשת.
מה לעשות?
חשוב לציין שהיא לא באמת פוצעת את עצמה אבל היא קרעה פעם חולצה שלא הצליחה להשחיל את היד דרכה ואת כל המחשופים תמיד היא מרחיבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגל מגונה - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי מאיה,
רשמת שניסיתם הכול - למה הכוונה? מה ניסיתם?
כדאי לתת לה פעילויות מרגיעות חלופיות - למשל למעוך בצק, לשחק עם שרשרת חרוזים וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 6 וחצי מקיא מהתרגשותשרית10/05/2015
שלום, בני בן ה6 וחצי מקיא בכל פעם שהוא מתרגש.
לדוגמה: הוא רשום לחוג כדורגל כבר כשנה וכל פעם לפני החוג הוא מתרגש, מקיא לפני שאנו נכנסים לרכב ואז אומר שהכול בסדר ורוצה לנסוע לחוג.
אותו הדבר קורה לפני שהוא הולך לבקר חבר, הוא מתרגש, מקיא ואומר שהכול בסדר ורוצה ללכת...
חשבתי שזה משהו שיעבור כשיתבגר מעט אך הדבר ממשיך לקרות ואני רואה שמאוד מפריע לילדי להמשיך כך.
אשמח לעזרתכם, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 6 וחצי מקיא מהתרגשות - תגובה
פז שפירא30/06/2015ראשית, אני מציעה לפנות לרופא הילדים, לבדוק אם ישנה דרך רפואית להתגבר על כך.
שנית, כדאי לשוחח איתו על מה הוא מרגיש לפני שהולך לחוג או לחבר ובעיקר לבדוק איתו ממה הוא חושש. זאת כי בהתרגשות יש מרכיב של חרדה, שנשמע שגורם להקאות. אם ישתף, כדאי להקשיב לו, לתת תוקף ולגיטימציה לרגשותיו ולנסות לעזור לו לפתור את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממש מיואשת הילד בן 3 אוהב רק את אבאמיקי09/05/2015
שלום
אני ממש מתוסכלת הילד שלי בן שלוש מאז ומתמיד קשור יותר לאבא .
כאשר האבא מגיעה הביתה או בשבתות הילד לא מתייחס אלי בכלל ומעדיף את אביו, אבל לזה כבר התרגלתי הבעיה כלא מצא חן בעיניו משהו הוא יכול להרביץ לי ולהגיד שלא אוהב את אמא רק את אבא, ניסיתי למנוע בכל מיני דרכים אל זה לא עוזר לצערי וחוזר חלילה, גם בלי שום קשר הוא יכול להגיד שאוהב רק את אבא, מרגישה ממש רע עם זה ומין ריחוק ממנו נכון שזה ילד בן 3 אבל עדיין הילד שלי וזה כואב...
יש לציין שאבא לא נמצא הרבה רק בבוקר לוקח לגן ובערב משכיב גם לא תמיד, ושבתוצ.. עדיין הדיבור שלו וזה שהוא מכה מטריף אותי.. האם יש מצב שילד לא רוהב את איתו? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוא כן אוהב אותך, הוא פשוט בודק....
הורים טובים18/05/2015בסביבות גיל שנתיים הילד מבין שהוא ישות נפרדת, יש לו רצונות שונים מרצון האם/ האב. בשלב זה אם הורה אחד נמצא משמעותית יותר עם פעוט, הפעוט באופן טבעי ירצה להיות איתו.
מה שצריך לעשות זה שכאשר נכנס הורה שנמצא עם הפעוט פחות יבלה איתו זמן איכות אמיתי של משחק, סיפור או כל פעילות משותפת.
אם הזמן, בחירת ההורה המועדף מקבלת תפנית נוספת בנוייה על אישיות דומה: תכונות אופי, טמפרמנט, תחומי עניין ועוד...
או לחליפין, הילד למד שהורה אחד קל יותר לתפעול מאשר השני. כך הבחירה תהיה פחות על קווי אופי והיא נובעת מתחושת המסוגלות שעצמית של הילד, תראה אך אני מפעיל אותו, ומצליח!.
אנחנו המבוגרים מבינים באמת שזה לא עניין של האהבה, אלה עניין של מסוגלות ושייכות וקווי דמיון, אבל עדיין הרבה מאוד הורים נעלבים מתגובה כזאת של הילד. כלל שאנו מראים לילד שזה אכן משפיע עלינו כך אנו מגבירים את תדירות חזרת המשפט "אני לא אוהב אותך".
5 תגובות שכדאי להימנע מהם:
כעס- "אתה לא רוצה אותי, טוב לך לאמא שלך"!!!
עלבון- "זה ממש לא נעים לי שאתה לא רוצה אותי, ואתה רוצה רק את אמא".
שוחד- "בואי עם אבא, אני אתן לך הפתעה".
התחשבנות- "אתה לא רוצה לשחק איתי, לא צריך אני לא רוצה לשחק איתך".
קביעות- "הילד לא רוצה ללכת איתי, הוא רוצה רק ללכת איתך". (אמירה ליד הילד).
כל תגובה כזאת רק תגביר את תדירות התגובה שאנו רוצים למנוע.
אז מה עושים כאשר הם אומרים לנו שהם לא אוהבים אותנו...
1. הימנעו שאלת שאלות מיותרות- "מי אתה רוצה שיקח אותך לשחק בפארק?" אין סיבה לתת כאן בחירה לילד (כאשר יש בעיה של "אהבה"), כאן זה בדיוק הזמן לקבל החלטה.
2. תמנעו מהמשט "היא ילדה של אמא". היא הפכה לילדה של אמא כי היא שומעת את זה לא מעט. בינינו היא לא ילדה של אמא היא הילדה של ההורים שלה!.
3. לא צריך להיחלץ – כאשר אתם שומעים את המשפט לראשונה, תגיבו בנועם
פעם אחת בלבד, אמא אוהבת את כל בני המשפחה. וזהו.
4. רווח הפסד- הימנו לתחושת רווח והפסד- אם תלך עם אבא הוא יקנה לך גלידה. במקום תגידו "מי שרוצה גלידה הולך עם אבא למכולת".
5. תבנו סדר יום /שבוע, שלילד יהיה זמן איכות עם כל בני הבית. (גם עם זה משחק רק של 10 דקות).
6. זה לא קשור לכישורי ההורות שלכם, ילדים מגיבים למה שמתרחש כל הזמן, כך הם בוחנים את הגבולות המסוגלות שלהם. זה התפקיד שלהם. התפקיד שלנו להבין שזה רק בדיקה שיגרתית.
בהצלחה הורים טובים בפייסבוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש מיואשת הילד בן 3 אוהב רק את אבא - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי ליזה,
נשמע שבנך מתגעגע לאביו שכן אינו רואה אותו הרבה ולכן כאשר האב כבר נמצא הוא מעדיף להיות איתו. האמירות שלו שהוא אוהב יותר את אביו - לדעתי אל תתייחסי אליהן פשוטו כמשמעותו. אני מאמינה שהוא מעוניין לבדוק גבולות, גם על ידי כך שמרביץ וגם על ידי כך שאומר לך את האמירות האלה - וזאת על מנת לבחון את תגובתך.
אני מציעה לא להתרגש מהאמירות הללו ולא להראות לבנך שזה משפיע עלייך. לגבי המכות - חשוב להציב לו גבול ברור בעניין. תוכלי לומר לו שאת לא מוכנה לקבל ממנו מכות ובכל פעם שירביץ את תתרחקי ממנו ולא תשחקי איתו ואז כשזה קורה התרחקי ולכי לחדר אחר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימא לשנייםשפי שמחון08/05/2015
הבן שלי בן 11 לא מוכן ללמוד לרכב על אופניים, אני ממש חושבת שזה חבל כי הילד משחק כדורגל מצויין רוכב על סטריטר מצויין ועל אופניים הוא לא מוכן לעלות, כשהיה בן 5 בעלי לימד אותו והוא נפל ומאז הפך לסרבן אופניים, מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאשר מדובר בפחדים "מחרדה " בגלל מקר
הורים טובים19/05/2015כאשר מדובר בפחדים "מחרדה " בגלל מקרה עבר... אנו לא לוחצים ועושים הכל במינון נמוך... בשלב ראשון מדברים למה כן למה לא... שואלים מה מפחיד יותר מה פחות?...
בשלב השני אולי האב ירכיב אותו באופניים הגדולות שלו... אפשר גם סתם שישחק עם האופניים בסלון (לתת לו תחושת ביטחון)
אפשר ללכת לרכוש ביחד מגנים "מגניבים" להסביר כמובן, עכשיו זה בטוח ליפול כי המגינים שומרים עליו.
הכל הכל בשאלת המון שאלות, ללא לחץ או כעס....זה לוקח זמן אבל אם עושים את זה נכון הוא ישתחרר
בהצלחה
שני "הורים טובים" בפייסבוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימא לשניים - תגובה
פז שפירא30/06/2015כדאי לשוחח איתו ולראותמה יכול להקל על הפחד שלו. המסר צריך להיות לדעתי: אנחנו מבינים שזה מפחיד אחרי מה שעברת, אבל לא צריך להימנע מללמוד לרכב בגלל הנפילה.
כדאי לבדוק - אולי יעזור לו ללמוד עם מישהו שהוא מרגיש איתו נעים ונוח? אולי יעזור לו אם יבחר אופניים שנראים לו הכי בטוחים? אולי הוא יוכל להעלות בעצמו רעיונות למה יכול להרגיע אותו בלימודי האופניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ואחד עשר חודשלילי07/05/2015
שלום אני חייבת את להתייעץ איתכם :
.עידו צמוד כל הזמן לאבא. כשאבא נמצא בבית הילד לא רוצה להיות עם אמא..מראה סימנים של רתיעה ממני.עידו כל הזמן בוכה ומשמיע קולות של בכי גם אם הוא לא ממש בוכה עם דמעות , גם כשאבא לצידו תמיד יש קולות בכי שיוצאים ממנו. חשוב לציין שעידו עדיין לא מדבר. אבל מה שלי מאוד מפריע והייתי מאוד רוצה לשנות זה שהוא כל הזמן נרתע ממני. כשאבא שלו לא נמצא אז הוא מתקרב אליי וצמוד אליי. אבל כשאבא נמצא הוא כאילו "שונא" אותי. לפעמים אני קצת כועסת אבל רוב הזמן מראה סימני חיבה ואהבה והוא עדיין לא רוצה את אמא . זה מתבטא גם בחוץ כשאנחנו ליד אנשים אני כבר לא יודעת איך להרגיש שהבן שלי בקושי בן שנתיים לא רוצה את אמא בכלל. אז הייתי רוצה לדעת מה עליי לעשות כדי שיתקרב אליי כמה שיותר? ודבר שני איך אנחנו כהורים גורמים לו להפסיק לבכות כל הזמן ולהשיג תשומת לב על ידי בכי, הבית כבר לא נעים להיות בו ככי כל הזמן שומעים בכי? (לפעמים נראה שהוא פשוט בוחן אותנו כדי לראות תגובות שלנו לבכי, ובעלי לא יכול לשמוע בכי אז הוא כל הזמן מגיב)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מובן
לילי25/05/2015לא מובן למה הורים ששאלו אחרי קיבלו תשובה לפניי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנה ואחד עשר חודש - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי לילי,
אם הכול בסדר כשאת איתו לבד, אני לא רואה סיבה לחשש. הרי ייתכן מאוד והוא פשוט מבטא את העובדה שהתגעגע לאביו וכשאביו כבר נמצא הוא מעוניין להיות איתו.
לגבי הבכי, זה נראה לי טבעי לגמרי, בעיקר לאור העובדה שאינו מדבר. ראשית, כדאי לבדוק מדוע אינו מדבר וכיצד ניתן לטפל בכך. כדאי לפנות לשם כך לרופאת הילדים שתיתן הפניה למכון להתפתחות הילד. לגבי מה לעשות כשבוכה - לחבק ולנחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא לומדקטי06/05/2015
היי,
הבן שלי בן 10 , לומד בכתה ה ברמת גן. כמעט מתחילת השנה הוא החליט שהוא לא רוצה ללמוד.
הוא לא עושה את מטלות בית הספר, לא מכין שיעורים. לא עושה מבחנים.
הוא נמצא "בקייטנה " כל השנה. החומר הלימודי שהוא יודע זה ברמה של כתה ד.
הוא לא מוכן בשום אופן לקבל שיעורים פרטיים. המורים בבית הספר מיואשים וגם אני . באיזה שהוא שלב הוא החליט שהוא לא הולך יותר לבית הספר.
רק לאחר שאמרתי לו שיש חוק חינוך חובה ושמשרד החינוך עלול להתערב הוא התרצה והולך לבית הספר.
לא עזרו כל השיטות בטוב וברע.
הוא עשה אבחון פסיכודידקטי ואין לו הפרעות קשב וריכוז.
רמת המשכל שלו בהרבה מעל הממוצע.
בקשתי שילך לייעוץ והוא לא רוצה.
פניתי לייעוץ ואני בתחילת הדרך.
האם מישהו עבר מקרה דומה עם ילדו ?
איך נפתרה הבעיה ?
להניח לו לעשות כרצונו?
בדיקה יסודית לא עלתה על משהו שקרה. הוא ממש ממש ממש חסר מוטיבציה.
מה עושים ?
תודה מראש,
אמא דואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא לומד - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי קטי,
את מספרת שבנך עבר אבחון והאינטליגנציה שלו גבוהה. מהם ממצאי האבחון ביחס לחלק הרגשי? האם הומלץ לכם על דרכי טיפול עבורו?
נשמע שרצוי שאתם תלכו לייעוץ הורים ואת מספרת שהתחלתם. כיוון שאת רק בתחילת התהליך, כדאי לנסות ולראות מה יקרה ולא להתייאש כבר בהתחלה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנת ילד בן 4 לקראת ניתוחאילנה05/05/2015
שלום רב,
אני פונה אליכם כדי לקבל עצה לגבי בני הקטן. אובחן אצל בני בקע מפשעתי שיש לתקנו בניתוח. הילד מאוד חכם ובוגר ,מזה מס' שבועות הבחנו בנפיחות במפשעה שלעיתים נראתה ולעיתים נעלמה ולצערנו הוא אכן כאמור ,צריך לעבור ניתוח.במהלך השבועות הללו ,בעלי ואני נגענו במפשעה שלו כמה פעמים ובני כעס על זה וכשסיפרתי לו שנלך לרופא שיבדוק ,אמרתי לו שהרופא יבדוק ויגיד שהכל בסדר ולא ניגע בזה יותר.עוד אצל הרופא ,הוא שאל את הרופא אם הוא בסדר והרופא ענה לו שהוא בסדר גמור וכשחזרנו הביתה ,הודיע לי שהוא בסדר גמור ואנחנו לא ניגע לו שם יותר כעת אנחנו לקראת קביעת תור לניתוח ואנחנו אובדי עצות מה לומר ואיך להסביר...על עצם הניתוח והפצע שיהיה ,על הימנעות כחודש מפעילות מאומצת ...
כפי שציינתי ...אי אפשר לספר לו סיפור ...הוא מבין הכל,מעבר לגילו.
תודה ומתנצלת על האריכות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה מראש
הורים טובים13/05/2015היי אילנה
מדובר בילד נבון שמבין עניין. אני מאמינה שניתן לספר לילדים על הכל (בצורה התואמת את גילם). את צריכה להסביר שלפעמים הגוף שלנו לא מרגיש טוב (לפעמים מרגישים כאב כמו כאב בטן, ולפעמים רואים את זה). אמא היא לא רופא הXXXX . כאשר לא מרגישים טוב ניגשים לרופא והוא מבין ועוזר לאמא לשמור על הבראיות.)
מכיוון שהרופא בדק והחליט שצריך להוציא את הבליטה הזאת כי היא לא נעימה ויכולה גם להפריע עם פעילות גופנים (כדורגל....). אנחנו אני אתה ואבא, נלך לבית חולים, שם ילבישו אותך בחלוק צבעוני וחמוד, ישימו לך מסכה כמו בפורים ואתה תישן, שינה מתוקה עם חלומות מדהימים, כאשר תתעורר יהיה לך פצע קטן.
וכך הלאה....
יכול להיות שהוא יגיד לא רוצה, תהיה מאוד אמפטית, תסבירו לו שאת מבינה שהוא לא רוצה כי הוא פוחד, חושש, ואולי זה לא נעים .. אבל כאן את האמא הבוגרת ובגלל שאת אוהבת אותו כל כך את חייבת לדאוג לו ולבריאות שלו, אפילו שהוא לא רוצה.... המון אמפתיה ושיקוף המצב
זאת דעתי, בהצלחה רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכנת ילד בן 4 לקראת ניתוח - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי אילנה,
כדאי לשבת איתו ולהסביר לו שיש לו בקע שזה כמו פצע בגוף שצריך לסגור אותו. אפשר לומר שחשוב לסגור אותו כי לפעמים בקע כזה יכול להפריע לדם לזרום כמו שצריך באזור המפשעה. הסבירו לו שכדי לסגור את הבקע אתם תלכו איתו לבית החולים, הרופא יתן לו תרופה באמצעות מסכה שתגרום לו לישון, וככה בעצם הניתוח בכלל לא יכאב לו. אימרו לו שהדבר היחיד שאולי יהיה לא נעים הוא שהוא יצטרך לא לאכול כמה שעות לפני כן ושאחר כך הוא יצטרך לנוח כמה ימים בבית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאמא יש בת זוג...גילת05/05/2015
היי, אני בת 31, יש לי 2 בנות 8 ו 3.5... לא מזמן התגרשתי ויש לי בת זוג כבר 7 חודשים.. וזה מתקדם לחיים שלמים יחד אז הגיע הרגע והן צריכות לדעת, איך מספרים להן? איך מסבירים שלאמא יש בת זוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא יש בת זוג... - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי גילת,
אפשר לומר שיש אנשים שיש להם בני זוג בני המין השני ויש כאלה שיש להם בני זוג בני אותו המין. להסביר שלך היה בעל, אבא שלהן שהוא בן ועכשיו יש לך חברה שהיא בת. בשלב זה כדאי לפתוח את הדיון, להזמין אותן לשאול מה שירצו ולנסות ולענות על השאלות, בהתאם לגילן. כדאי גם להסביר שהקשר הזה לא יפגע בקשר שלך איתן או בקשר שלהן עם אביהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת פרידה בבקריםנורית04/05/2015
שלום פז,
אני אמא לשלוש- ( בת 14.5, בן 7 ובן 5.5)- הבן הצעיר תמיד נוח, שמח, סקרן וותרן - אך בשבועיים האחרונים הוא הפך עקשן, לא מוכן להתחלק עם אחיו בשום דבר, ובעיקר בוכה יותר מהרגיל- בבוקר הוא אוחז בי בחוזקה ולא מוכן ללכת לגן, אומר כל הזמן כמה הוא מתגעגע אליי ואוהב אותי ואני מחבקת ומנשקת ומזכירה לו שאני חוזרת לקחת אותו מיד כשהגן מסתיים, הוא רוצה ללכת חזרה הביתה או איתי לעבודה ואני חוזרת ואומרת לו שאני לא יכולה לקחת אותו איתי לעבודה אבל מבטיחה להשאיר אותו איתי כשיהיה לי יום חופש, בדקנו איתו ואם צוות הגן ואין שום דבר שמציק לו בגן, לפעמים אני מגיעה בהפתעה ורואה שהוא משחק וצוחק בגן, צוות הגן אומר שהוא שמח ומשתף פעולה כשאני איננה וגם שלחו לי כמה תמונות שלו מצדך היום בהם הוא נראה שמח.
המצב לא משתפר, נסינו לדבר על זה והוא הבטיח שהוא יפרד בצורה יפה, הסברתי לו שמותר לבכות וגם להתגעגע אבל אחרי פרידה מאמא הוא צריך להכנס לגן בלי צרחות, זה לא הצליח, ציירנו ביחד ציור שיוכל לתלות בתא שלו ואפילו תמונה משפחתית הוא לקח וזה לא עובד, אני נפרדת ממנו בעצב כל בוקר!
יש לציין שבחודשיים האחרונים עברנו בבית שאנחנו שוכרים בעיות בקירות ונאלצנו להעביר את הבנים לחדרינו - בעלי ואני ישנים על הספות- והמשחקים של הבנים נמצאים בפינת האוכל, למרות שהם התלהבו מהרעיון - יכול להיות שחוסר הסדר הוא הסיבה...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת פרידה בבקרים - תגובה
פז שפירא30/06/2015הי נורית,
ייתכן שמעבר הדירה משפיע וייתכן שאלו גורמים אחרים שלא ניתן לדעת אותם.
את דווקא מתארת מצב מעודד בו הקושי הוא רק בפרידה ואחר כך הוא מסתגל ואפילו נהנה. כך שאין מה לדאוג.
לגבי הפרידה עצמה, קבעי איתו מראש טקס פרידה קצר שיתנהל מעתה כל יום. למשל - נכנסים לגן, מושיבים אותו ליד אחת הגננות, מנשקים אותו 5 פעמים, נותנים חיבוק אומרים ביי והולכים. יש לעשות זאת בכל יום ומייד אחרי הטקס ללכת, גם אם הוא בוכה. חשוב גם להעביר לו את המסר שאתם בטוחים שיהיה לו נחמד בגן אחרי שתלכו ושאתם אוהבים את צוות הגן וסומכים עליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 עם קושי לשמור קשר עיןיולי04/05/2015
שלום בני בן ה4 וחצי מתקשה להתלבש לבד ולאכול לבד, מתקשה לשחק עם ילדים בני גילו ומתקשה לשמור על קשר עין בזמן שיחה גם איתי אמא שלו ולאחרונה אמר לי שיש לו קושי לדבר עם אנשים. מה עלי לעשות? חייבת לצין כי הוא מתנהג נהדר לא אלים, מנומס ואדיב. אך גם נרתע מדברים חדשים ולא אוהב לצאת מהבית ומתמודד בקושי אם משנים את סדר היום וגם לא אוהב ארועים משפחתיים בהם צריך לשבת ולאכול ליד השולחן. הולך לריפוי בעיסוק. איך אוכל לעזור לו עוד? מה עלי לעשות?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 עם קושי לשמור קשר עין - תגובה
פז שפירא04/05/2015הי יולי,
נשמע שכדאי שבנך יעבור אבחון שיבדוק את התפתחותו בכל התחומים. תוכלי לפנות למכון להתפתחות הילד לשם כך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האבא המודאגציקו03/05/2015
שלום רב :ברצוני לשאול שאלה: יש לי ילדה בת 10 וחצי ואתמול לאחר חודש וחצי גילינו במקרה אני ואשתי שמגיע שעה מסוימת והילדה פותחת אתרים פונוגרפים באינטרנט וצופה בהם מזה חודש וחצי האם זה משהו נורמאלי לגילה ואיך מצליחים להתמודד עם דבר כזה לפי מה שזכור לי בגיל שלה אפילו לא ידעתי מהי פורנוגרפיה לאחר ששאלנו אותה איך היא יודעת אמרה שילדים בכיתה דיברו על כך מאוד מודאג שחלילה לא קרה משהו אשמח מאוד לעצתכם והאם זה מקרה שמצריך טיפול פסיכולוגי
תודה רבה האבא המאוד מודאג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האבא המודאג - תגובה
פז שפירא03/05/2015הי ציקו,
ביתכם נמצאת בתחילתו של גיל ההתבגרות וכיום בני נוער חשופים הרבה יותר לתכנים שונים, וגם כאלה.
ראשית, כדאי לשוחח איתה ולשאול אותה מה דעתה על הסרטים האלה. מה הם גורמים לה להרגיש ולחשוב. נסו לשאול זאת באופן שאינו שיפוטי ולהקשיב למרות שהנושא אולי קשה ומביך.
בהמשך, יש מקום להצבת גבולות ברורה בעניין. כדאי להעביר את המסר שהסקרנות שלה מובנת אבל שאלו סרטים שעלולים לפגוע בה כי הם מעבירים מסרים מעוותים לגבי מיניות וגוף האדם. אימרו לה שאתם סומכים עליה שלא תצפה יותר בסרטים. יחד עם זאת, היו עם יד על הדופק בעניין.
במידה ותמשיך, שיקלו חסימת אתרים כאלה או העברת המחשב לאזור הסלון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
