מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איזה שבוע אני לפי החזרת עובר?שירן15/01/2024
היי וסת אחרונה 26.11.23 החזירו עובר בן 5 ימים בתאריך 16.12.23 איזה שבוע אני ?
תודה רבה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שבוע 7
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי16/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ בידרליאור15/01/2024
היי פרופ מתקרבת לגיל 40. הריון ראשון לאחר חוץ רחמי והסרת חצוצרה. שבוע 36. העובר במנח ראש ואין סיבה רפואית לניתוח לפי הרופאים. התור לניתוח נקבע למשוער שלי ללידה שזה שבוע 39 פלוס 5. אני מאוד מקווה לקבל צירים עד אז אבל במידה ולא, האם לאור המצב ולאור שמדובר על הריון יקר עדיף קיסרי מזירוז? אני ממש בלחץ מהלידה 1. מה קורה אם מתפתחים צירים לפני הניתוח? עדיף לנסות ללדת טבעי? 2. במידה וחלילה העובר מתקשה לצאת ורוצים לתת פיטוצין או זירוזים אחרים, האם לעשות את זה או לבקש קיסרי? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
פרופ` דוד בידר15/01/2024תהליך הלידה הוא דומה ליולדת אחת לשניה.
זריז אפשר לעשות כי זה גם מכין רחם ללידה וגם יכול להיגמר בלידה או בניתוח.
צריך לקבל החלטה מה רוצים לעשות.
הדרך הקלה זה ניתוח מהיר וזהו ,והדרך השניה, ששם לא ידוע איך הדברים יתפתחו היא הדרך היותר קשה.
אם קיבלת החלטה על לידה רגילה אז זרוז זה בסדר.
אם יתחילו צירים לפני מועד ניתוח אז מנתחים קודם.
לכן ההחלטה החשובה שאת צריכה להחליט איך את רוצה ללדת לאחר ששמעת דיעות של רופאים שונים ולפי זה לזרום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ליאור16/01/2024תודה
למה קיסרי זו הדרך היותר קלה? בכל זאת מדובר בניתוח שמעבר לכאבים ולצקת יכול להשאיר הידבקויות, נישה, זיהומים, גרימת שלייה נעוצה ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ניתוח קיסרי מתוכנן (אלקטיבי) נקבע בדרך כלל בעקבות החלטה רפואית לפיה צריך להימנע מלידה ספונטנית נרתיקית. החלטה כזו מתקבלת במצבים בהם לידה בניתוח קיסרי מציבה סיכון מופחת לאם, לילוד או לשניהם. קיימים מקרים בהם יש מקום לשיקול דעת משותף של האישה והצוות הרפואי, ובמיעוט מהמקרים מדובר בבחירתה של האישה ללא התוויה רפואית. לרוב, המלצה על ניתוח קיסרי מתוכנן ניתנת על ידי רופא הנשים המבצע את מעקב ההיריון (לדוגמה בקופת חולים) או בעקבות המלצה שניתנה באשפוז או בכל מסגרת אחרת של בית החולים,לכן ההחלטה לגבי היילו
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי16/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי16/01/2024
ניתוח קיסרי מתוכנן (אלקטיבי) נקבע בדרך כלל בעקבות החלטה רפואית לפיה צריך להימנע מלידה ספונטנית נרתיקית. החלטה כזו מתקבלת במצבים בהם לידה בניתוח קיסרי מציבה סיכון מופחת לאם, לילוד או לשניהם.
קיימים מקרים בהם יש מקום לשיקול דעת משותף של האישה והצוות הרפואי, ובמיעוט מהמקרים מדובר בבחירתה של האישה ללא התוויה רפואית.
לרוב, המלצה על ניתוח קיסרי מתוכנן ניתנת על ידי רופא הנשים המבצע את מעקב ההיריון (לדוגמה בקופת חולים) או בעקבות המלצה שניתנה באשפוז או בכל מסגרת אחרת של בית החולים,לכן ההחלטה לגבי היילוד בניתוח אלקטיבי בנסיבות הנוכחיות נתונה להחלטתך,אלא אם ישתנו התנאים וידרש ניתוח מסיבה רפואית טהורה.
ההמלצה כעת מתנית באוריינטציה והעדפה של הרופא שלך,בכל מקרה אני למשל הייתי ממליץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרימסטר שלישי להריון והקאותזיו15/01/2024
ברוך השם זכיתי להגיע לטרימסטר שלישי אחרי טיפולים בגיל מבוגר. לצערי יש לי כל הזמן הרגשה רעה ובעיקר בחילות, צרבות וכמה פעמים בשבוע גם הקאות. לחץ דם תקין. יש חלבון בשתן אבל בכמות לא גדולה כנראה. מה המלצתכם? איזה כיוונים כדאי לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרימסטר
פרופ` דוד בידר15/01/2024לא צריך לבדוק כלום .
לקחת נגד בחילות וזה יעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת דופסטון במקום אסטרופםסתיו אידיסיס15/01/2024
שלשום התחלתי תמיכה לקראת החזרת עובר שהתבצעה היום בבוקר. נרות אוטרוגסטן ודקפפטיל 1 כיוון שהe2 שלי היה גבוה. הייתי אמורה גם להתחיל לקחת אסטרופם 2×2 ובמקום בטעות לקחתי דופסון.
היום (יום ההחזרה) כשגיליתי את הטעות מיד לקחתי אסטרופם
האם יש לזה השלכות? ההחזרה יכולה להיכשל בגלל זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שום השלכות אדרבא
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי15/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחים לכבות רירית להחזרהאנונימי15/01/2024
היי,
אשתי בת 29 ללא הריונות קודמים. עשינו עכשיו סבב החזרה של עובר קפוא אך לא הגענו החזרה עצמה כי הרירית לא התעבתה מעבר ל 5.5ממ. התחלנו עם 2 כדורי אסטרופם, עברנו ל 3 לאחר שלא התעבתה, ואז עלינו ל 4 כדורים הכל במסגרת אותו סבב. הבדיקות בין המינונים היו 5 מ"מ, 5.5ממ והיום (היום ה 23 למחזור) היא 5.5 מ"מ.
יש לציין שהדבר היחיד שעיבה את הרירית בסבבים הקודמים היה גונל ופרגובריס (הגיע ל 7.4 מקסימום איתם).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טוב עשיתם שלא ביצעתם החזרה,חזקה על הרופא שלך שיתאים את פרוטוקול הטיפול לנתונים שיתקבלו וידאג חשפר את התוצאה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי15/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם כדאי לקחת גונל בסבב הבא?
כותב הפוסט16/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיקול הדעת לגבי התרופות והמינון הוא באחריותו של הרופא המטפל שלך,בכל מקרה הבחירה בגונל היא בחירה טובה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי17/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורונה במהלך סבב שאיבהרוני15/01/2024
אשמח לדעת מה הנוהל היום במידה ונדבקים לקראת שאיבה.
אני מזריקה כבר למעלה משבוע וחוששת שאולי נדבקתי.
האם השאיבה תתבטל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
להפסיק את הטיפול לאלתר חא לסכן את עצמך ואת אלו שבאים איתך במגע
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי15/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי רירית לצורך החזרת עובר קפואאנונימי14/01/2024
היי,
עשינו עכשיו סבב החזרה של עובר קפוא אך לא הגענו החזרה עצמה כי הרירית לא התעבתה מעבר ל 5.5ממ. התחלנו עם 2 כדורי אסטרופם, עברנו ל 3 לאחר שלא התעבתה, ואז עלינו ל 4 כדורים. הבדיקות בין המינונים היו 5 מ"מ, 5.5ממ והיום (היום ה 23 למחזור) היא 5.5 מ"מ.
הרופא אמר שננסה דופסטון סבב הבא. אני לא מכיר את התרופה אז אשמח לדעת מה זה שונה מאסטרופם ולמה שזה יעבוד.
יש לציין שהדבר היחיד שכיבה את הרירית בסבבים הקודמים היה גונל ופרגובריס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון להודעה
כותב הפוסט14/01/2024דופסטון היא התכוונה לקחת בשביל לקבל מחזור. אין עוד תכנית למה לעשות עם המצב. אשמח לעצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרירית
פרופ` דוד בידר15/01/2024דופסטון הוא פרוגסטרון ומטרתו אינה לגרום לגדילת רירית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ראי תשובתי להלן להתחיל טיפול חדש במחזור הבא בפרוטוקול חדש
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי15/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום וכאבים לפני בטאליאת14/01/2024
שלום רב,
עוד יומיים אני אמורה לעשות בדיקת בטא אחרי החזרה של 2 עוברים בני 3 ימים.
התחיל לי דימום חום בעיקר בניגוב, וכאבים שדומים לכאבי מחזור.
אני לוקחת 2 אסטרופם ו-4 דופסטון.
האם זה אומר שהטיפול נכשל וזה דימום של וסת שעומדת להגיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אם הדימום יתגבר נראה שהטיפול לא עלה יפה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי15/01/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום וכאבים אחרי החזרהליאת14/01/2024
שלום רב,
עוד יומיים אני אמורה לעשות בדיקת בטא אחרי החזרה של 2 עוברים בני 3 ימים.
התחיל לי דימום חום בעיקר בניגוב, וכאבים שדומים לכאבי מחזור.
אני לוקחת 2 אסטרופם ו-4 דופסטון.
האם זה אומר שהטיפול נכשל וזה דימום של וסת שעומדת להגיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
פרופ` דוד בידר15/01/2024אם זה מזכיר לך תופעות וסת דומות אז זה מרמז על אי קליטת הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הריון שלישית ותקינות הביציותדניאל14/01/2024
היי, בת 36 בדיוק. בדיקת הריון ביתית 11 יום מהזרעה, שלילית, להספיד? או שיש סיכוי? כתוב שהיא מזהה הריון 10 ימים מהפריה.
האם טיפול הסרת שיער באינפרה אדום, ipl, באזור המפשעות והבטן התחתונה, כלומר באזור השחלות, לפני 7 שנים, יכול לגרום לביציות לא תקינות?
ובאופן תאורטי, אם הfsh סביב 6 בנוכחות אסטרדיול 100, אומר משהו על תקינות הביציות, או רק על הכמות שלהן? אני מבינה שזו תוצאה תקינה, אך האם יכול להיות שיש ביציות, אבל הן כולן לא תקינות? כשספרו את כמותן במעקב היו 13 ביחד...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הריון
פרופ` דוד בידר15/01/2024לפי הבדיקה אין הריון.
הסרת שיער לא פגעה בביציות.
ערכי ההורמון FSH מראה שהרזרבה השחלתית תקינה אך לא מראה על איכות ביציות.
בכל מקרה לא צריכה להיות בעיה שנקראת איכות ביציות בגילך ולפי הבדיקות והנתונים שהצגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצות לגבי תרופה זו בהריוןצופי13/01/2024
שלום, אני נכנסת לשבוע 12 ורציתי לדעת האם מותר לקחת רגיעון של הדס? אני פשוט בלחץ ובסטרס. אודה לך מאוד ד"ר אם תוכל לענות לי בבקשה על שאלה זו. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגיעון.
פרופ` דוד בידר13/01/2024אני חושב שאין בעיה לקחת . אפשר להתיעץ עם המכון הטרטולוגי בירושלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף מוניטור בהריוןיעל12/01/2024
היי פרופ׳
בערך משבוע 26 עברתי לא מעט מוניטור בגלל התקשויות ועוד סיבות
שבוע 35, אני בהריון בסיכון בגלל שרירן למרות שלא אמור להפריע לפי הרופאים. אושפזתי לפני חודש וחצי כי היה חשד לצירים מוקדמים ובסוף זה היה צירים מדומים. טפו טפו מרגישה תנועות עובר אבל לפעמים התנועתיות מוגברת. הרופא הריון אמר לי כל שבוע לעשות מוניטור. האם יש סכנה בבדיקה חלילה? האם הבדיקה נחוצה לאור מצבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עודף
פרופ` דוד בידר13/01/2024אין סכנה בבדיקה.
לעשות או לא זה החלטת הרופא המטפל המכיר את מהלך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Embryo glue שיטה להדבקת עובר לרחםיעלי12/01/2024
היי פרופ׳
תוכל להרחיב על שיטת Embryo glue להדבקת העובר לרחם בשלב ההחזרה? מה הסיכונים ומהם אחוזי ההצלחה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקה
פרופ` דוד בידר12/01/2024יש חומר בנוסף למדיום הרגיל שבו נמצאים עוברים שנקרא דבק.
הנוזל עם הדבק בא ביחד ויש לו עלות. רוב הרופאים מחזירים ללא המדיום הספציפי הזה.
אני לא חושב שיש משהוא ש ״מדביק״ את העובר לרחם, אבל נזק זה לא גורם.
הדבק הוא חומר חלבוני שמטרתו לעזור לעובר בפעילותו כאשר הוא מגיע להשתרש ברחם.
אני לא משתמש במדיום שבו יש הדבק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוביטרל במקרר- שאלהאני11/01/2024
היי
האוביטרל במקרר
אם היה הפסקת חשמל לאיזה שעתיים
אולי קצת פחות, זה הורס את האוביטרל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוביטרל
פרופ` דוד בידר11/01/2024לא הורס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת עובר קפוא ביום 28 למחזוראנונימי10/01/2024
היי,
אנחנו בסבב ivf ראשון אחרי שסבב קודם עשינו שאיבה ללא החזרה בגלל קצת היפרסטימולציה. הסבב, הרירית לא גדלה בקצב מספק אז הרופא אמר להעלות מינון של אסטרופם ולבדוק שוב ביום ה 23 למחזור. השאלה שלי היא אם היום במחזור בכלל משנה כשלוקחים אסטרופם. כי גם אם הרירית תהיה טובה, יהיו עוד 5 ימי פרוגסטרון ואז החזרה ביום ה 28 וזה נשמע לי מוזר. אני ממש לא רוצה לבזבז עובר על שיקול דעת לא נכון, ממש אעריך דעה נוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזרה
פרופ` דוד בידר11/01/2024אם התוצאות של בדיקות הדם ואולטרה סאונד הרירית הן בגדר המקובל אז אפשר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

