מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כעס של בן הזוגטלי08/07/2011
שלום , אני נשואה כ 30 שנה + 4 ילדים בוגרים, חיי הזוגיים לא קלים, בעבר היינו בטיפול זוגי ממושך שהואיל , אך לדעתי לא מספיק. בעלי מחפש וכמובן גם מוצא סיבות לכעוס עלי לעיתים קרובות (פעם בשבוע לפחות) וכשהוא כועס הוא נוטה להתנתק, ואני מוצאת את עצמי כמעט "מתחננת " לפניו וממש מחריכה אותו לחזור לדבר, שכן הניתוק בעבר יכל להמשך חודשים ארוכים שמבחינתי הם עינוי מתמשך. אני סובלת מחרדות שנגרמו לדעתי מהיחסים הקשים.
למרות מה שכתבי אני בוחרת להמשיך בחיים הזוגיים, אך מבקשת עיצה כיצד עלי לנהוג בעת התקפי הכעס של בעלי בכדי שאוכל להגן על עצמי מנזקם?
תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי כמה שאלות
דורית כהן10/07/2011טלי היקרה, את מציבה בקשה שבעצם אינני רוצה לעזור לך בה, כי מקומם אותי ללכת עם הכניעה הזאת שלך למצב ולתת לך רק טיפים איך לשמור על עצמך מתוך הנחת היסוד שההתקפים האלו יימשכו כאשר ברור שאת היא הקורבן.
אסביר את עצמי בצורה אחרת: אם אעזור לך לשמור על עצמך מפני הנזקים האלו - יש להניח שהתקפי הזעם שלו רק יימשכו ולא תהיה לו מוטיבציה לעשות עם זה משהו.
כיום - זה מטריד אותך מאוד ולא נותן לך מנוח.
אבל חישבי על כך שכך זה צריך להיות! לא יתכן שהוא יתעמר בך ויתעלל בך נפשית ואת תאפשרי לו לעשות זאת!
שנית - התקפי כעס הם אחד הגורמים העיקריים להריסת האהבה בין בני זוג. זה כמו "אדמה חרוכה" - הוא מבעיר שריפה שמזיקה וכואבת ו אחר כך מאוד קשה לאהוב את זה שגורם לשריפה.
אז ברצוני לשאול אותך קודם - האם גם אנשים אחרים בסביבתו אומרים שאלו התקפי זעם/כעס? או שאת היחידה שאומרת זאת? אני מנסה לברר האם זה מופנה רק נגדך, והאם זה באמת בעוצמה כזאת שהוא מאבד שליטה וצועק בקול או שובר חפצים מרוב כעס. כי אם זה רק שימוש במילים לא נעימות, גערות, ביקורתיות ואז שתיקה והתנתקות - זה לא ממש התקפי זעם. במקרה כזה אפשר ללמוד דרכים יעילות יותר לתקשורת ביניכם.
עכשו, אם זה באמת התקפי זעם - אז יש לי עוד שאלות:
עד כמה בעלך מכיר בבעייה? האם הוא מכיר בכך שיש לו בעייה כאשר הוא נכנס להתקף כעס כזה? או שהוא נוטה להמעיט ולהקטין את חלקו ולהצדיק את עצמו בכך שאת עשית משהו כל כך גרוע שמצדיק את תגובתו?
כי לדעתי הדבר הנכון הוא קודם כל להכיר שיש לו בעייה ואז להחליט שהוא מטפל בבעייה. אפשר לטפל בה ע"י טיפול פסיכולוגי - בעיקר בגישה ההתנהגותית קוגניטיבית, ואפשר להיעזר בתרופות מסויימות - בהתייעצות עם רופא המשפחה ועם פסיכיאטר - תרופות שממש עוזרות לא להיכנס להתקפים הללו.
מה שאת מבקשת כאן הוא בעצם להניח שהבעייה תימשך ולקבל זאת, ורק לחפש איך להרגיע את עצמך במצב הנתון.
אשמח לשמוע ממך תשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

