מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- זוגיות לא שלמהויויט14/07/2011
שלום אשמח לדעה מקצועית ובעיקר לפרוק את המטען הזה שיש לי על הגב.
יש לי זוגיות לא שלמה , מוזרה מאוד מבחינתי מבחוץ הכל יפה ומושלם אבל אני לא מרוצה ממה שיש לי בכל המובנים , זה לא מה שהיתי רוצה שיקרה לבנות שלי.
למרות שעברנו כבר משבר אחד וכמעט התגרשנו חיינו השתפרו מאוד ,אני חזרתי להאמין בבן אדם , טוב לי להיות בקרבתו ולהיות בבית איתו, מה שפעם היה בלתי נסבל היתה תקופה של שנתיים אחרי המשבר שלא בילינו ביחד בבית בכלל רק בלילות, כל אחד מצא עיסוק אחר לעצמו ולאט לאט המצב השתפר והחלטנו שאנחנו רוצים עוד ילדה אחרי שהיא נולדה אני עזבתי את כל העיסוקים שלי והוא גם עזב כי ככה סיכמנו. כבר שנה עברה איך שחזרנו לחוגים גם אני וגם הוא לא במתכונת המלאה למרות שבן זוגי הולך פעמיים אני עדיין הולכת רק פעם אחת וחושבת שזה מספיק אפילו קצת מעבר. בזמן אחרון בערך בתקופה של חודשיים בן זוגי מנסה בכל הכוח לצאת מהבית בשעות שהינו אמורים להיות ביחד וסיכמו שנהיה ביחד, כשסוף סוף אנחנו התגברנו על הגירושים וכשסוף סוף מאושרים, כל פעם הנושא עולה בדרך הפוכה.
מאוד קשה לי שהוא מעדיף לצאת לבילוי בערב עם החברים מהחוג או שיש להם סמינר בסוף שבוע שחודש ימים הוא ממרמר לי את החיים, כי הוא חייב לצאת לשם אחרת לא יקדמו אותו לחגורה שחורה (וזה תחביב מה כל כך חשוב חגורה?) ואני כל פעם צריכה להסביר לו את העמדה שלי, שגם ככה אין לנו ימים שאנחנו מבלים ביחד יש ימים שאנחנו בתורנות אני בא הוא הולך, למה גם סוף שבוע ?למה גם בערב שזה שלנו ? הזמן שלא יחזור, הזמן שלא נהיה רק ילך וירחיק בינינו עד שעוד הפעם נגיע לגירושים כי זה מה שהיה גם בעבר עם עוד הרבה תבלינים כתוספת כמו האמא שלו .
זה כל כך מתסכל שאני שוב חושבת שהיה כבר עדיף להתגרש למה אני צריכה בן אדם שאפילו לא רוצה להיות איתי . למה הוא לא מבין שזה הרעיון בחיים משותפים להיות ביחד ואם בן אדם כל פעם יוצא בהזדמנו הראשונה והשני נשאר אומלל ולשני לא מתאים בסוף יש עוד הפעם משבר.
אגב אחרי שהוא מנסה להוציא ממני אישור יציאה ואני לא לוקחת על עצמי שום אחריות ואומרת לו שיחליט לבד שיעשה מה שהוא רוצה כי הוא אדם בוגר ואני לא אמא שלו, הוא בסוף לא הולך, אבל גם לא מנסה להעביר את הזמן ביחד סתם יכול לשבת במחשב או לישון. אני יודעת שאין כל כך מה לעשות אי אפשר להכריח אדם להיות איפה שלא בא לו ואני גם לא רוצה להיות אומללה כמו שהיתי בעבר לבד עם ילדה קטנה על הידיים והוא בערב חברה כי ככה זה מקובל אצל כל מי שהוא מכיר וכל פעם שהוא מכיר מישהו חדש הוא מביא לי עוד רעיונות חדשים הביתה איך שהזוגיות שלנו צריכה להיראות.
מאז המשבר עברו 6 שנים ואני כבר יודעת להעמיד אותו במקום גם התבלינים כבר לא נכנסים אלי לצלחת ,מעדיפה בלי פלפל ומלח ככה החיים שלי בריאים יותר, אבל מה אני צריכה את חוסר השלמות הזה, זה נוראה להרגיש מחסור ביחס ובתשומת לב זה נוראה שאני תופסת את עצמי מחפשת תשומת לב מבחוץ שיכולתי לקבל אותה בבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויויט-
בני14/07/2011יפה שאת יודעת לתאר בדיוק את מצבכם דבר שיכול להוביל אתכם בהמשך (אם רק תרצו...) לפתרון,
-
פתחי היציאה שלו מהבית גורמים לך להרגיש שאת "לא בראש סדר העדיפויות שלו", וזה אכן מתסכל ולא משנה לאיזה חוג הוא יוצא, בשביל זה תצטרכו לחזק ולמנף את "הזמן שאתם כן ביחד" למשהו מיוחד במינו שתרגישי שהזוגיות שלכם חשובה לו לא פחות ממך,
בד בבד יהיה לך יותר קל לקבל את היציאות שלו ואפי' לעודד ולשמוח בשמחתו, לזוגיות כזו ניתן לקרוא מושלמת, אתם ביחד גם כשאת לבד! כי לך ולבן זוגך יהיה עניין שתהיו שם ושיהיה לכם טוב גם או למרות שאת או הוא נמצאים לבדכם,
כמובן שצריך להשקיע כדי להגיע לרמה כזו של זוגיות אבל זה משתלם ובונה את הקשר לרמות גבוהות יותר, כשתבינו את המשמעות של נתינת ספייס זה לזו בכך שהדבר עוזר לבנות את הקשר יהיה לכם יותר קל לפרגן, אלא הרגשה של נתינה מתוך רצון להיטיב עם השני ולגרום לו אושר,
-
את המינון צריך למדוד על סרגל של רצוי ומצוי, להתחשב בצרכים של הבית, שלך שלו, של הילדים, עבודה וכו' ולבדוק מפעם לפעם אם לא הופר האיזון, הכל בסבבה מתוך רצון להשיג שלווה בחווה,
-
תלכו לכמה שיחות עם אנשי מקצוע אם אתם לא מצליחים לעשות זאת בעצמכם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוטה לא להסכים איתך בני
נל15/07/2011אומנם כל בני הזוג עוברים את חמשת השלבים בזוגיות. הרמה שאתה מדבר עליה, לא רמה גבוהה אלא ההפך הוא הנכון . להיות ולרצות להיות עם בן הזוג ולשמור על הרצון הזה לאורך כל החיים , זה משהו שכל זוג חולם עליו ואני מכירה לא מעט כאלה שכן מצליחים, לא עוזבים לשום בילוי לבד ומבלים כל דקה ביחד אפילו בהגיעם לגיל המופלג. אין להם צורך בריגושים נוספים כי בן זוג ממלא אותם ,זה אגב הרמה הכי גבוהה שרוב הזוגות במיוחד אצל הצעירים נגמר אחרי תקופה של שנתיים עד חמש מקסימום ואז יש משבר הראשון, אחרי שלב זה יש הרבה גירושים אגב.
אני בעד לשמור על הרמה הזאת ולשאוף אליה, הזוגיות כפי ששמה זה משהו שמתאים לשניים גם חילופי זוגות יכול להיות רעיון מצוין לזוג שזה מתאים לשניהם ומה שאני כתבתי שאם לאחד מתאים וטוב ולשני לא מתאים ורע ,לא משנה מה הם עושים ,זה העניין שיגרום למשבר ואם בן אדם בוחר בסופו של הדבר במשפחה ובכל זאת מנסה לשלב אותה עם עוד בילויים וזה נהפך לדבר החשוב מכל בסופו של הדבר, אז חבל על המשפחה שלא תצליח במצב כזה , זה כמו לשבת על שני כיסאות...
ועוד דבר , "הזמן שאתם כן ביחד", כנראה זה לא היה ברור ,כי אין לנו כל כך זמן ליחד , בעצם הזמן שהוא מעדיף לצאת לבילוי זה אמור להיות בזמן שלנו, זה יוצא על חשבון של בילוי משותף ולא אני לא מוכנה שזה יבוא על חשבון זמן זה, הרי אם אני אעשה את אותו בדבר הוא גם יפגע והוא כן מודה שאם אני אלך עם החברות מהחוג שלי, זה לא יהיה לו נעים בזמן שהוא ישב בבית. והבעיה שהוא עדיין מנסה בכל הכוח כן לצאת וכן לעשות דברים שלי לא ממש מתאימים וגם לו לא יתאים אם אני אעשה את אותו דבר בדיוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבדוק מה קורה בגיזרה שלו
עדי בדיחי14/07/2011שלום ויויט,
אני מסכימה עם דבריו החכמים של בני, ואני אוסיף, שהדינמיקה בזוגיות שלכם היא לא על קו אחד ורצוף- היא משתנה, עם התקופות, עם הנסיבות. אז, לפני כמה שנים, אחרי המשבר- היו כל מיני נסיבות שגרמו לכם להתעלות מעל המשבר וצלחתם אותו. היתה תקופה אינטנסיבית של השקעה משני הצדדים בקשר, השקעה מאוד רצופה. יתכן ואחרי שהדברים נרגעו הוא רצה למצוא את עצמו יותר, בתוך הזוגיות, ומוכן לוותר על ערב משותף איתך לטובת האינדיבידואל שלו, וזה מה שבני התכוון- שסדר העדיפויות משתנה.
אני לא הייתי נלחצת מכך שיש פעמים שבן הזוג מעדיף לבד. הייתי מעדיפה שתבדקי בדיוק מה הרגשות שלו, האם היה יותר מדי ביחד? האם הוא זקוק ללבד? האם מסיבות של חוסר שביעות מהקשר, או מסיבות אישיות שלו? איך הוא יגדיר היום את הקשר מאז המשבר? שווה לבדוק את זה איתו. אם נעזרתם ביעוץ זוגי בעבר- זה הזמן לשוב אל המטפל. אם לא- אולי זה הזמן לחשוב על מטפל טוב. יש דברים שרואים מכאן ולא משם, ואולי כדי לנסות להציל אותך מהתסכול הזה- כדאי להתייעץ גם מעבר לפורום.
אני לא הרגשתי אותו לא רוצה אותך, לפי מה שתארת. אני מרגישה יותר מצוקה מסוימת שלו בתוך הקשר, והוא מחפש איך לבטא אותה. לפעמים המובן מאליו (לאחר המשבר כשהכל רגוע ואת שוב מאמינה בו) לא "טוב" לזוגיות, ומשברים גורמים לגלים מסוימים, שמביאים חזרה את האקשן. יתכן וזה הדפוס של הקשר ביניכם, וזו רק השערה. הכי חשוב שאת תבדקי בדיוק את הסיבות להתנהגות, לא בכעס, אלא מתוך הזמנה לבירור אמיתי מהבחינה הרגשית איתו. סה"כ עברתם המון יחד, צלחתם משברים, הזוגיות הוכיחה את עצמה, סיכוי טוב שגם את זה תצילחו לעבור יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

