שיקום אמון

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שיקום אמון
    רונן
    24/07/2011

    שלום,
    אניבן 36, נשוי כ-10 שנים ואשתי מאד מאד יקרה לי.
    אשתי היא בגדר החברה הכי טובה שלי ובת זוגי האידיאלית.
    לאחרונה הסתרתי ממנה דבר מה, שיכול היה לפגוע בה מאד..
    לא יכולתי להסתיר לאורך זמן ולבסוף סיפרתי לה.
    היא נפגעה מאד. נוצר משבר אמון.
    אני לא מפסיק להתנצל ולהבטיח שזה לא יקרה שוב, אך בטחונה בי התערער מאד..ובצדק.
    מה אני יכול לעשות כדי להחזיר את הבטחון... את האמון..?
    האם זה יכול לחזור להיות כמו בעבר..?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיקום אמון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לעשות כמה בירורים תחילה

    דורית כהן
    25/07/2011

    רונן היקר,
    כיף לשמוע על מערכת יחסים כה טובה, לשם שינוי!!!
    אפשר להבין את הפגיעה שלה משום שזו הפעם הראשונה שקורה משהו כזהשאתה מסתיר ממנה משהו וזה שבר את התבנית שהיתה ביניכם קודם.
    מה צריך לעשות כאשר נשברת התבנית?
    יש להכין אחת חדשה...
    ראשית חשוב ששניכן תבינו היטב למה זה קרה. כתבת שלא רצית לפגוע בה. אבל מעבר לכך - אולי יש משהו בצפי שלך לגבי סוג התגובה שעלולה היתה להיות לה אילו היית מספר לה בזמן אמת, כמו למשל - בכי/צעקות/ תגובה רגשית חריפה שקשה לך לעמוד בה.
    אינני אומרת שהאחריות היא עליה ועל התגובות שלה, אלא שכדאי ללמוד משהו לעתיד יחסיכם: ללמוד האם יש לך רגישות יתר לסוג מסויים של תגובה רגשית שלה. אנינ נתקלת בכך רבות, שלגברים מאוד קשה לעמוד מול בכי של אישה, אז הם עושים הכל כדי להימנע מלעמוד מול תגובה כזאת.
    אז יש כאן משהו שחשוב שהיא תדע ואולי תמתן את תגובותיה, ומצד שני - שאתה תלמד להכיל את הבכי שלה. תבין למה היא זקוקה כאשר היא בוכה. יש נשים שאינן זקוקות ממך לכלום באותו רגע, רק שתאפשר לה לבכות ולהוציא את הרגשות שהצטברו. יש נשים שזקוקות לכתף להישען עליה, ולא יותר מכך. יש נשים שרוצות חיבוק. אז אולי אם תראה שאתה כן יכול להעניק לה את מה שהיא צריכה ולא לעמוד אובד עצות כאשר זה קורה - אולי בעתיד לא יהיה לך כזה קושי להעציב אותה עם עובדות החיים.
    אז אחרי שמבררים מה גרם להתנהגות הנמנעת שלך - חשוב ליצור מחדש את ההבטחה לעתיד - האם אתה מתחייב לא להסתיר מפניה יותר. או אם אתה רואה שזו הבטחה גורפת מדי וחושב שלא תעמוד בה - תבטיח רק מה שאתה חושב ורוצה לקיים, כי אם תמשיך לפשל - האמון לא ישוקם. אינני אומרת שחייבים להבטיח כנות מוחלטת. אבל גם להגיד לה - אני מבטיח לך שאם זה קשור באיזו צורה אליך -אני מבטיח לשתף אותך - זו התחייבות ראוייה, לדעתי.
    העיקר זה לעמוד במילה שלך בעתיד - זה מה שיבנה מעכשו את האמון. כל פעם שתסתיר או תשקר לה - אתה מגדיל את הסיכוי שלא יהיה ניתן לשקם את האמון שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו