הבדלי מעמדות בזוגיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הבדלי מעמדות בזוגיות
    shai
    24/07/2011

    שלום רב,
    אני נמצא במערכת זוגית בריאה ויציבה מזה מס' חודשים עם בחורה מקסימה. מהיותנו דתיים, הגעתי פעם ראשונה לשבת להכיר את משפחתה ביישוב בפריפריה. על אף שידעתי שהיא באה ממשפחה ענייה, לזה לא ציפיתי. הכל שם היה עצוב, כבד, אווירה דיכאונית. עד כמה שניסיתי, לא הצלחתי לתקשר עם ההורים ובכלל הייתה אווירה קשה. הבחורה עצמה בנתה את עצמה ב10 אצבעות - הייתה קצינה בצבא, למדה לתואר נחשב בתוכנית מצטיינים יוקרתית, היא חמה, מוכשרת, מוצלחת, חכמה ואוהבת - אין לי ספק שעתידה לפניה. הפחד הגדול שלי, מעבר לכך שמשפחתה כלל לא תוכל לעזור לנו (לעומת הוריי שיעזרו באופן משמעותי..), קשה לי לראות איך אני מצליח להתחבר למשפחה שלה, ככל שאשתדל. היא אמנם מאוד התרחקה מהבית וגם רוצה לבנות בית שונה בתכלית עם מטרות מאוד דומות לשלי, אך בשורה התחתונה אני גם "מתחתן" עם המשפחה שלה וזה מפחיד אותי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבדלי מעמדות בזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכות הקשר ובת הזוג חשובות יותר

    דורית כהן
    25/07/2011

    שי היקר, ראשית,תודה על הכנות - זה לא מובן מאליו לכתוב בצורה כל כך פתוחה על פער מסוג זה.
    אתה צודק בכך שהבעייה הכלכלית תמשיך להוות פער לאורך כל הדרך, אבל זה קורה אצל הרבה משפחות שישנם פערים, ושצד אחד אין ביכולתו לעזור כלל. מצד שני אתה כותב שהיא עצמה יש לה פוטנציאל מקצועי מצויין - אז אתה יכול לעשות את החשבון מה עדיף: להתחתן עם מישהי בינונית ללא פוטנציאל גבוה אבל מבית מבוסס, או להתחתן עם מישהי כמו בת זוגך.
    פערים כאלו ניתן לפתור ע"י הסכם ממון. ניתן לבנות ביניכם הסכם ייחודי, לא סטנדרטי, שייתן מענה לאפשרות בעלותה על דירה בעתיד. כי אם היא למשל תחתום על הסכם שהדירה היא על שמך בלבד - אז כעבור כמה שנים היא עלולה למצוא את עצמה במצב שעדיף היה לה להתחתן עם דלפון כי אז הייתם שניכם משקיעים מאמצים באותה מידה וקונים דירה השייכת לשניכם בכוחות משותפים. כלומר היא אמנם תיהנה ממגורים בדירה עליה היא לא משלמת, אבל בעתיד תהיה חסרת רכוש. אז צריך למצוא לכך מענה.
    אבל כתבת גם שנדהמת מן האווירה הקשה בבית.
    יתכן שאתה צודק. אבל הבא בחשבון שאולי הרושם הראשון שלך הושפע מן הבהלה שאחזה בך למראה הבית הדל? ובהמשך "קלטת" בעיקר "רעשים" שליליים לגבי האווירה בבית. יתכן שאם תפתח עצמך לבני הבית שלה תגלה גם בהם - כמו שגילית בה - דברים יפים שאינם בולטים על הרקע הדל שלהם.
    מכיוון שתיארת אותה בצורה כל כך חיובית - לא הייתי ממהרת לוותר עליה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • shai

    בני
    25/07/2011

    מעבר לתשובה הרצינית והמקצועית שקיבלת מדורית, אני רוצה לומר לך שהזכרת לי את סיפור רחל ורבי עקיבא, הוויכוח בין רחל לאביה כלבא שבוע שהיה גדול העשירים בדור ההוא, היה האם צריך לשפוט אדם כפי שהוא דהיינו על פי מצבו הנוכחי, או שמסתכלים על הפונטציאל העתידי שהוא יכול להגיע אליו...
    רחל הצעירה האמינה בפונטציאל האדיר של רבי עקיבא בזכות מעשה שהיה ומובא במדרשי חז"ל על כנופיית שודדים שניסתה לקחת מהאוצר של אביה, ורבי עקיבא שהיה רועה את צאן כלבא שבוע הצליח להניס אותם דבר שהמיס את לבבה של הנערה,
    את הסוף כולם יודעים, ר' עקיבא נהפך לגדול הדור והעמיד 24.000 תלמידים שהקטן שבהם היה ר' שמעון בר יוחאי,
    בהקשר הזה נאמר "איזו אשה כשירה העושה את רצון בעלה" העולם מפרש זאת כאילו האשה חייבת להיות כנועה ולעשות את כל רצון בעלה, זו טיפשות ועיוות של המאמר, וכך הם הדברים: איזו אישה כשירה ? העושה רצון לבעלה... כלומר הבונה את הרצונות שלו ואת השאיפות שלו, שעוזרת לו לחיות על פי אמות המידה שהם התוו כדי שיהיה להם חיים טובים בייחד,
    וכלשון הפוליטקאי הפורש מן העשייה הציבורית, ואומר, "אני הולך לעשות לביתי"
    יש לך ביד יהלום מלוטש תעזרו זה לזו ותאירו בשביל כל המשפחה,
    מזל טוב מכל הלב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו קטן

    Eldar
    25/07/2011

    רציתי להוסיף כמה דברים לדבריה הנכונים של דורית

    תנסה לחשוב איך היית מרגיש לו היית במצב הפוך והבת זוג שלך הייתה אומרת לך שבגלל שהמשפחה שלך חסרת אמצעים היא מחליטה לחתוך, סביר להניח שהיית מסתכל עליה כבחורה קרה שרק כסף חשוב לה.

    אני מסכים שהמצב האידאלי זה שלא יהיו פערי מעמדות, אבל אם אתה רואה בה פוטנציאל לחתונה וציינת כמה היא מוכשרת ומיוחדת, זאת לא צריכה להיות הסיבה כדי לחתוך את הקשר.
    אל תשכח שהיא הגיעה מהמקום החשוך הזה שאתה מתאר וכמו שאני מבין הבחורה הזאת מיוחדת, אז כנראה שלא הכל שחור שם, פשוט צריך לדעת להסתכל מעבר. מעבר הכוונה, זה מעבר לריהוט הדל, מעבר לבית הקטן. אם היא חשובה לך תתאמץ בשבילה ותנסה להתחבר למשפחה שלה, תנסה לראות את הייחוד שלהם, תנסה לראות איך מארחים אותך, איך אתה משתלב בתא המשפחתי שלהם. ויכול להיות שלאחר כמה מפגשים אתה תתחיל להרגיש בנוח וכבר לא תראה את השחור שראית.

    והסיבה שאני אומר לך את זה כי אולי יום אחד אתה תצטער שהפסדת או יותר נכון וויתרת על בחורה מיוחדת שאהבת בגלל סיבות שיטחיות (אני מתכוון לכסף ולא לקשר המשפחתי איתם שזה מאוד חשוב)

    תחשוב על זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והבהרה

    shai
    29/07/2011

    תודה על התייחסותכם.
    אני חייב להבהיר שלו ולרגע אחד חשבתי על פרידה, פשוט ס"ה העליתי חשש מסוים. לא הפער הכלכלי אגב הוא שהפריע לי, ממש לא, אלא הכבדות שהבית שידר. בס"ה לקחתי דברים בפרופורציות, שוחחנו על כך מספר פעמים וביחד אנו מאמין שנצלח קשיים גם יותר קשים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוב לשמוע זאת ממך! תצליחו!

    דורית כהן
    30/07/2011


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו