לא יודעת לאן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא יודעת לאן
    אורית
    09/08/2011

    נשואה 17 שנים יש לנו 3 ילדים בגילאי 16.13.6. מעולם לא היה לנו הכי טוב בזוגיות אבל בשנתיים האחרונות נהיה ממש נורא .בעלי עובד במשאית מתחיל מ7 וחוזר ב17 בערב ומאז הוא עסוק רק עם עצמו. הולך להורים שלו לחברים לתחביב שלו (סוס) ובה הביתה לאכול או להתקלח ולישון אין לנו דברים משותפים. אנחנו יכולים לא לדבר שבוע ויותר אים משהו הרגיז אחד מאיתנו. לא מצליחה לתקשר איתו או שהוא לא נמצא או שהוא עסוק בטלויזייה או חברים שבאים לבקר אני ממש מאבדת אותו על בלויים חבל לכתוב כי פשוט אין כבר שנים.ביקשתי ממנו ללכת ליעוץ והוא לא מסכים בשום אופן .מתחיל לזלזל ברעיון וטוען שהוא מסדר ורק מי שלא בסדר הולך ליעוץ .רצוי לציין שמצבנו הכלכלי בכי רע.אני מרוויחה 2500 והא 5000 .הוא לא מתעניין בכלל בהוצאות הכל עובר דרכי הוא פשוט נותן לי כל חודש כמו מזונות את ה5000 ולא מתעננין מעבר לכך שזה רק מוסיף ללחץ אני מעוניינת בו רק בשביל ל"השלים את הפאזל המשפחתי לילדים ואני לא יודעת אים אני עושה נכון עם הילדים הוא מעט מתקשר והם אוהבים אותו ולא באים בדרישות אליו .הוא עושה מה שהם מבקשים ממנו נוטים לדבר אליו לא יפה. לא כמו אליי בכבוד יותר. אנא נסי לעשות לי קצת סדר בחיים אני ממש מיואשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודעת לאן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל את- זה הכיוון

    עדי בדיחי
    09/08/2011

    שלום אורית,

    אני מצטערת לקרוא את מה שעובר עלייך ואני מניחה שזה קצה קצה המזלג.. את מתארת זוגיות שמעולם לא סיפקה אותך, יש לך בעל שלא ממש משקיע כפי שהיית רוצה, לא בבית, לא בך ולא בילדים, לא בזוגיות ולא במשפחתיות (בילויים וכו') שאת כ"כ רוצה. אני מניחה שעם הזמן התרגלת לסוג הזה של החיים, והיום ,כשהילדים יותר גדולים, לפחות שניים מהם, והחיים נמשכים- זה הופך לשוחק וקשה יותר.

    כמובן שאין דבר כזה שצד אחד בסדר וצד שני לא, ועדיין יש בעיות מהותיות כמו אלו. זה בטח את יודעת, ואת לגמרי צדקת כשרצית לגשת לסיוע. אני לא חושבת שאת צריכה לוותר על תמיכה מקצועית. את באמת זקוקה לעשות סדר בדברים. יש כאן מספר תחומים- יש כאן את הזוגיות שכמו תמנון שולחת זרועות לילדים, ולבריאות הנפשית שלך, יש כאן את התפקוד ההורי הלקוי- הילדים מזלזלים בו יותר כנראה בשל היחס ובשל מה שהוא משדר אליהם באופן כללי כאבא. מולך הם מרגישים טוב יותר ולכן מכבדים ורואים בך דמות אימהית וסמכותית, כזאת שיכולה להחזיק הכל על כתפיה. יש כאן בעיה כלכלית ותהיות שלך מה את עושה הלאה, ולמה את נשארת בזוגיות הזאת. והרבה הרבה תסכול.. שלך, שלו ושל הילדים.
    אני מבינה שהמצב הכלכלי פחות מאפשר לך לגשת לסיוע, אבל עצם כך שהעלת את זה אומר כמה את זקוקה לזה. נסי לקרוא בשאלות נפוצות את התשובה לשאלה מס' 1 - למה ללכת ליעוץ על אף שצד אחד לא מסכים. במקרה שלך, את ממש לא תלויה בו. התמיכה היא כרגע, בעיניי, רק בשבילך. העזרה וההכוונה- היא עבורך. כי כרגע הוא מרגיש "בסדר" נורא. אז תאפשרי לו את הבסדר שלו, ואת תקבלי את המשענת והסיוע שאת כה זקוקה להם. שלא יהיה ספק- את אשה מאוד חזקה אם את שורדת את כל זה. אבל צריך מדי פעם את האוזן הקשבת.

    יש מחיר מסובסד של יעוץ מקצועי (עו"ס, פסיכולוגים, טיפול זוגי, פרטני) דרך הקופות השונות. זה בד"כ עולה חצי ואפילו שליש מטיפול כזה מקביל בחוץ. אם קשה לך, אפשר לנסות גם דרך הרווחה- אבל עדיף לדעתי דרך הקופה. דרך הקופה את מגיעה לרשימה של מטפלים ואת יוצרת איתם קשר, ומגיעה לקליניקה. זה לא בתוך הקופה, בניגוד לרווחה - שם המטפלת יושבת בתוך הלשכה ויותר קשה לעבור תהליך שקט. אבל זה אפשרי אם תרצי.

    אם תצטרכי עוד סיוע או הכוונה, אל תהססי לשלוח אליי אימייל ואנסה לסייע.
    בהצלחה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעניין

    אורית
    09/08/2011

    תודה על תשובה הכל כך עוזרת. נתת לי יותר כח שחשבתי שעומד להיגמר לי... .איך נקרא טיפול כזה בקופות החולים ? לפני כשנה הייתי במעיין טיפול זוגי יחיד והיא הביאה אותי למצב שבו אני צריכה להחליט אם להישאר במצב הזה או פשוט להתגרש. ופשוט הפסקתי כי לא זו היתה המטרה של הטיפול אני פוחדת שגם הפעם יגידו לי . כי המצב עם הבעל מתחת לכל ביקורת. {חשוב לציין שאין אלימות מילולית בדרך כלל ובכלל לא אלימות גופנית} אני בקופת חולים מאוחדת בגליל התחתון האים את מכירה מהאזור משהו שיכול לעזור לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל הכבוד על הבחירה

    עדי בדיחי
    09/08/2011

    הי שוב אורית וערב טוב,

    אני שמחה שנתתי לך כיוון שהתחברת אליו. בכל טיפול יש מטרה מסוימת, אני חושבת שכאן חשוב שאת תקדימי ותגידי למטפל/ת החדש/ה את מה שעבר עלייך בטיפול הקודם, ומה אהבת ומה לא. את יכולה להגיד שהמטרה מבחינתך היא לא השאלה האם לסיים את הקשר או לא. אלא המטרה היא תמיכה רגשית והכוונה מה לעשות ולרכוש כלים להתמודדות. מטפל מקצועי כמובן ילך איתך במטרות שלך, וברגע שהן כבר מוגדרות- יהיה לך יותר קל "לשלוט" בתהליך ולא להיסחף אחרי כל המלצה שתשמעי ממנו. אז אל דאגה כי זה נטו בשליטתך.

    לגבי מטפל באיזור מגורייך- אני לא מהאיזור, ובאופן כללי לא מכירה את המדיניות של מאוחדת. אבל, יש להם כמובן מוקד טלפוני ללקוחות- תתענייני כמה פגישות מגיעות לך בשנה (ז"א עד דצמבר, ומינואר עד דצמבר הבא) וכמה כל אחת עולה. חשוב לדעת את הזכויות שלך. אם יש לך את הכרטיס שמקביל ל"מושלם" או "פלטינום" כמו בכללית (אני לא יודעת אך זה נקרא במאוחדת, אני מתכוונת לרמת הביטוח הרפואי שמאוחדת מעניקה לך)- תבררי גם לגבי זה. רשמי לך את הכל ועשי "סקר" מסוים לגבי המטפלים- מה הכי קרוב אלייך ובאיזה שיטה הוא מטפל (בד"כ זה כתוב ליד שמו ברשימה). אני חושבת שכדאי ללכת בתור התחלה על יעוץ פרטני. יש מטפלים שהם גם פרטניים וגם זוגיים/משפחתיים. סיווג נוסף הוא מטפל דינאמי קליני (כמו פסיכולוג קלאסי) או מטפל התנהגותי (ששם הדגש הוא על כלים, התנהגויות ושינוי חשיבה). על זה אפשר גם לברר בגוגל מה ההבדל בין הטיפולים ומה יותר מתאים לך. ככה תסנני את המטפלים שאת יותר מעוניינת בהם. מסתבר שבחירת מטפל היא משימה, אבל זה ישתלם לך. :)

    מאוד חשוב להגדיר גם עבור עצמך מה את רוצה להשיג בטיפול הזה ולקחת את זה כמטרה עד הסוף.

    מאחלת לך המון בהצלחה ואין לי ספק שהתהליך הזה יסייע לך רבות ויתן לך כלים להתמודד עם כל המורכבויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו