אמא מתערבת.

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אמא מתערבת.
    אני
    13/08/2011

    אני מרגישה כמו בת 15=16,לפי היחס של אמא שלי כלפי..
    אולי זה יצר הדאגה הכפול ומכופל שיש לה מלשאר האמהות ואולי כי אני בת יחידה ואבי נפטר לא מזמן..ואני הדבר היחידי שנשאר לה.

    אני בקשר כבר שנתיים עם בחור.. הייתה תקופה שרבנו הרבה, ובמשך חודש חודשיים נפרדנו ועכשיו חזרנו - והכי כיף בעולם, ממש מרגישים אהבה באוויר ואושר טהור כזה..

    בזמנו לא הייתה לה בעיה אמיתית איתו, רק מדי פעם הייתה אומרת "הוא לא מתאים לך לדעתי", אבל היא לא התנגדה ברמה שאי אפשר לחיות עם זה.
    אחרי שנפרדנו וחזרנו, היא הפכה לבלתי נסבלת - הוא נראה יחסית אליי פחות טוב, היא אומרת שהוא מכוער ושעיר בכל הגוף והוא מדבר בצורה מרגיזה והוא טיפש, ושהוא שונא אותה (את אמא שלי) שהוא גורם לי להתעצבן ומה יהיה בהמשך.. "אם עכשיו הוא ככה הוא ירביץ לך בהמשך"

    כמובן שהיא מזמינה בהכל.

    עכשיו רציתי להישאר לישון אצלו יום אחד בלילה, והיא התחילה לצרוח שאחזור הביתה.
    עכשיו פתחתי את השיחה הזו שוב, שאלתי אותה "אמא, הרי ישנו פעם יחד, מה ההבדל בין אז לעכשיו?"
    "עכשיו הבנתי שהוא לא מתאים לך, ואני לא רוצה שתשכבי איתו ואז אף אחד לא ירצה אותך."

    היא לא יודעת ששכבנו, אני פשוט לא מסוגלת להגיד לה כי היא לא תבין,
    היא לא רוצה שזה יקרה היא חושבת שבחורה צריכה לשכב עם אדם אחד, זה שהיא תתחתן איתו וזה שישאר איתו לנצח. כמו במאה הקודמת. ועכשיו כאילו היא בטוחה שנפרד, כי כבר זה קרה והיא לא אוהבת אותו בכלל בגלל זה היא מפחדת שבעתיים.
    אבל אני כבר לא ילדה קטנה - ולאף גבר לא תהיה בעיה עם העובדה שאנני לא בתולה, וזו לא סיבה להפסיק להיות עם חבר שלי עכשיו רק כי אולי נפרד..

    בבקשה תעזרו לי. אני מרגישה שאני מאבדת אותו - קשה לו עם זה שהיא לא אוהבת אותו. ןואני מרגישה כמו תינוקת. אני אולי גם לא בוגרת אבל אני בת 20 ומתחילה ללמוד שנה הבאה, זה לא מספיק בוגר כדי לישון עם חבר שאני נמצאת איתו שנתיים?

    תודה לעונים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא מתערבת.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האתגר ההתפתחותי שלך

    דורית כהן
    14/08/2011

    אני היקרה, את באמת נשמעת לי בוגרת ויודעת מה נכון לך, ואחת ממשימות החיים שלך כיום זו ההתנתקות הנכונה מאמא שלך. מה הכוונה להתנתקות נכונה?
    זה להבין שאת בן אדם נפרד, עם דעות משלך, עם העצמאות שלך, עם הזכויות שלך. מותר לאמא שיהיו לה דעות אחרות. היא אפילו יכולה להשמיע אותן, משום שאמהות תמיד דואגות לנו ורוצות את טובתנו. אבל ברגע שיש התנגשות ואי הסכמה - עלייך לבדוק את עצמך, להיות בטוחה שאת לא עושה דברים רק בתור דווקא והפגנת עצמאות כלפיה אלא כי את באמת מאמינה בדרך שלך, ועלייך לפעול בדרך שלך.
    אלא שבו זמנית חשוב מאוד להישאר אוהבת כלפיה! רוב הפעולות שהיא עושה נובעות מן הדאגה שלה כלפייך. במוקם להתעצבן על כך אימרי לעצמך - היא אוהבת אותי ודואגת לי בדרך שלה. הראי לה המון אהבה - בכל מקרה. אימרי לה - שאת מבינה שהביקורת שלה עליו באה מתוך אהב הודאגה כלפייך, אבל זה הבן אדם שאת אוהבת והיא צריכה ללמוד לקבל אותו.
    אם תלמדי להישאר אוהבת בלי למחוק את עצמך ואת דעותייך - זה יהיה שיעור מאוד חשוב בהתפתחות האישיות שלך.
    זה עוזר לחשוב שלאנשים שונים יש דעות שונות והסתכלות שונה על החיים, ולקבל שככה זה וכי זה לא חייב להשפיע על ההחלטות שלך. שמותר לך להחליט על עצמך, ובו זמנית לקבל שאמא שלך חושבת אחרת כי היא בן אדם נפרד ושונה ממך. אני מתרשמת שלה זה קשה לעשות את ההפרדה הזאת, אבל את יכולה לעשות אותה מן הכיוון שלך. במילים אחרות - לקבל אותה כמו שהיא, עם הדאגות שלה וההתערבות שלה, אבל להבהיר לה שאלה החיים שלך וההחלטות שלך. אבל לעשות את כל זה עם המון אהבה אליה.

    זה אתגר גדול, אני יודעת. להישאר אוהבת ומכבדת ויחד עם זה להבהיר את גבולות ההתערבות שלה בחיים שלך. זה האתגר ההתפתחותי העכשווי שאת עומדת בפניו. יש אנשים שצולחים אותו ע"י התנתקות רועמת והתרחקות, ויש שמצליחים לעשות את אותו דבר בעדינות ובסבלנות, עם המון אהבה. אני מאחלת לך שתצליחי להיות בדרך השנייה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו