פחד מנטישה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • פחד מנטישה
    דנה
    21/08/2011

    שלום,

    יצאתי עם בחור 3 חודשים, הכל רץ מאוד מהר והיה נעים וטוב, בשבועיים האחרונים של הקשר הרגשתי שהוא מתרחק ממני ונשארתי מבולבלת, לא הצלחתי לפתוח ולדבר על מה שאני מרגישה והבלגתי.

    הוא נפרד ממני בטוענה שהוא מבולבל והוא לא רוצה לפגוע בי והוא מעדיף להפרד לפני שאפגע כי הוא לא סגור על עצמו.

    חודש לא היינו ביחד, חודש שהיה לי קשה כי נשארתי עם המון שאלות פתוחות. הבנתי ממכרים משותפים שגם הוא היה בדיכאון והתחרט על הצעד שעשה.

    הוא פנה אליי והתנצל על הכל ונפתח בפניי ואני בפניו והחלטנו לחזור להיות ביחד.

    אני אוהבת אותו ורוצה להיות איתו, הכל חזר כביכול להיות רגיל וטוב אבל עדין אני כל הזמן חיה במתח ופחד שבעוד שבוע שוב הוא יעזוב אותי, מחפשת סימנים לריחוק שלא קיים כמובן והכל נובע מהפחד.

    איך מתגברים על הפחד הזה, כי אני באמת אוהבת אותו ורוצה להיות איתו??

    שנינו בני 30...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מנטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קחי אחריות על הפחדים שלך

    דורית כהן
    22/08/2011

    דנה יקרה, כל הדברים שאת מתארת הינם פשוט חלק מן המהות של האהבה. מי שרוצה לקחת חלק במשחק הזה ולא לשבת בחוץ, ביציע, צריך להבין שלא הכל "דבש" כל הזמן, ובמיוחד עד שקשר מתייצב - יש המון אי וודאויות. כל אחד בקצב שלו. כאשר את מאוהבת - את יוצאת מנקודת ההנחה שגם הוא מאוהב,כי זה יותר קל לתפוס את המציאות כך מאשר להודות בפני עצמנו שהצד השני לא סגור. הצד השני קולט את פגיעותנו ורגישותנו ומסתיר את המצב האמיתי. ואז יש הפתעות כמו מה שתיארת.
    ככל שתביני טוב יותר את המציאות ותאפשרי לו להיות במקום של ספקות, ותעודד אותו להתבטא יותר חופשי ותראי לו שאת מסוגלת לעמוד בכך ואת חזקה ויציבה באהבתך אליו - זה יעודד אותו ויאפשר לו להיות פתוח איתך.
    זה ימנע הפתעות נוספות שאת כל כך חוששת מפניהן.

    האם את מבינה שהפחדים שלך חוסמים אותו מלהיות אמיתי איתך?הוא חס עלייך ונזהר לא לפגוע בך. ועכשו הפחדים הטריים שלך מאז שחזרתם - יחסמו אותו אפילו עוד יותר.

    אם אינך יכולה לעמוד בכך- אולי שווה לקחת עזרה נפשית שתחזק אותך. חשוב שיהיה לך מקום לפרוק את המתחים הללו. לא מזמן ליוויתי צעירה בגילך שהיו לה פחדים דומים והליווי איפשר לה לשלוט בהתנהגותה ולהיות שקולה ולעבור את תקופת הספקות בצורה בוגרת, במקום להיות היסטרית ולעשות מכל אירוע קטן תחושה של אסון קרב ובא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי את אותה הבעיה

    מיכל
    23/08/2011

    חרדת נטישה ופחד לאבד.
    אומנם אני ובן זוגי לא הרבה זמן ביחד ולא נפרדנו אבל קשה לי לקחת דברים בפרופורציה, אני מאוד מפחדת לאבד אותו, אני מפחדת שנמאס לו ממני בגלל שאני רוצה יותר להיפגש איתו, אני התאהבתי בו ולכן אני נורא פגיעה איבדתי את ההגיון שלי מזמן, אני בלחץ כל הזמן, מהבוקר אני עם תחושה כאילו יש לי אבן בלב, וזה עד שהוא יתקשר ואז אני נרגעת לכמה שעות, חברות שלי כבר לא מצליחות לעזור לי.
    איךל להרגיע את עצמי? הוא באמת טוב אליי, אוהב אותי ולכן אני לא נותנתלו להרגיש כלום, אני לא רוצה לאבד אותו...
    אני לא יכולה ללכת לטיפול כי אין לי אמצעים לכך, אבל אני חייבת איך שהוא להתאפס על עצמי תעזרו לי בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלי

    mosha
    23/08/2011

    מה החרדה...לא הבנתי את מתנהגת אליו ביושר כבוד אוהבת זה החלק שלך...אם באמת אוהב אותך הוא ימלא את חלקו...והשאר זה מלמעלה ..אני מבין שאת צעירה יהיו עוד המון אהבות ואכזבות.ואז מה יהיה את תחיי תחת איום של גבר שינטוש אותך..תחיי כפי שאת ומאמין שאהבה מחזירה אהבה..ציצו....... בהצלחה ילדה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו