משבר באמון לפני חתונה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • משבר באמון לפני חתונה
    מיי
    29/08/2011

    שלום

    אני בת 26 ובן זוגי בן 29 אנחנו מספר חודשים לפני חתונה.
    החתונה כל כך חשובה לי ולכן החלטתי להשקיע בה.אין לנו עדיין חשבון משותף אך בן זוגי סומך עלי בכל הוצאה כספית שאני מוציאה.
    לאחרונה,עקב החתונה היו לי יותר הוצאות שדיווחתי לו עליהן באיחור והוצאה נוספת גדולה אחרת (דבר שתמיד רציתי לעשות ואם לא עכשיו אז מתי,כשיהיו ילדים??)
    שנודעה לו רק עכשיו כי ניסיתי לבטל אותה ולפתור את זה בעצמי בגלל שהרגשתי חנוקה כספית..בגלל המעורבות שלו בזמן האחרון בחשבון שלי כנראה כי הוא הולך להיות בעלי ומרגיש צורך),הרגשתי שאני חייבת לערב אותו בהכל עכשיו, אחרת אחר כך יהיה לי יותר קשה לערב אותו בעניין.באמת שאני לא אסתיר ממנו יותר.הוא אמר שהוא נפגע ממני ומאוד מאוכזב.אני מאמינה שגם יקח לו זמן להחזיר את האמון בי מחדש ואנחנו צריכים עוד מעט להתחתן...
    אני לא יודעת איך לתקן את הנעשה כי הוא מאוד נפגע מדברים שאני מסתירה ממנו,שלפעמים כל עוד אני רווקה קשה לי להתרגל לשתף אותו בכל דבר ואלו דברים שנראים לי טיפשיים בזמן שלו הם נראים חשובים לנהל זוגיות וקשר בריא. לדוגמא,חוץ מהעניין של ההוצאה,גם עניין של עישון בלי לספר לו על כל סיגריה שאני מעשנת...הוא מרגיש שזה הסתרה כי החלטנו על מספר סיגריות לשבוע.
    אני באמת מתכננת לפתוח הכל בפניו ועכשיו אני מאמינה שהוא גם לא יפסיק לבדוק אותי על כל דבר.הוא רוצה שנדבר על הכל ונעשה שיחה רצינית.אני לא יודעת מה להגיד לו?חוץ מלהצטער ולקבל על הראש את הכעס שלו.מה אפשר להגיד כדי לאחות את המצב?הוא בחר להתחתן איתי ועכשיו הוא חושב שאני יכולה להסתיר ממנו עוד דברים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משבר באמון לפני חתונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר באמון לפני חתונה - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    29/08/2011

    מיי יקרה,

    אני מבינה שלא הייתה לך כוונה להסתיר מבן-זוגך דבר וכי את משתפת בדברים אשר נראים לך חשובים ומהותיים. כמו כן, את בוחרת בעיתוי הנוח מבחינתך או לחילופין "נכנעת" למציאות ה"לוחצת" ומשתפת מעט אחרי "זמן האמת", אולם, בכל זאת משתפת, גם אם בדיעבד.
    בן-זוגך רואה את הדברים אחרת. מבחינתו השיתוף צריך להיעשות בזמן אמת ויפה שעה אחת קודם. בנוסף, הוא חש ששיתוף ואמון פירושם שיתוף בהכל, כולל הכל, גם בדברים אשר נראים לך חסרי משמעות.
    למיטב הבנתי זה בסדר מבחינתך. את אוהבת אותו, מתכננת להינשא לו, להיהפך לשותפה מלאה לחייו ובחייו כמו שהוא יהיה שותף מלא לחייך ובחייך. לכן, לשאלתך, מה לומר לו בשיחה מעבר לכך שאת מתנצלת, שתפי אותו בכך שאת "מתרגלת" עדיין את עניין השיתוף בהכל ובזמן אמת. אמרי לו, ממש כפי שכתבת בפנייתך, שמעבר לכך שאת עדיין לא רגילה לשתף בהכל או להתייעץ לפני (מה שכדאי שתשקלי לעשות מעתה, כי בזוגיות נהוג גם להתייעץ ולא רק לעדכן. חשוב לקבל החלטות משותפות, כמו נושא הסיגריות), יש דברים שנראים לך חסרי חשיבות ולכן את לא משתפת בהם וגם על זה את מתכוונת ל"עבוד" כי זה חשוב לו.
    בנוסף, אני מציעה שתנסי לעמוד במילה שלך. אם הסכמתם על משהו, כמו מספר סיגריות לשבוע, אל "תשברי" את מילתך מולו. במידה ואת חשה שאת חייבת יותר, שתפי אותו בכך (ואל תשני את ההסכם שלכם על דעת עצמך ללא ידיעתו כי הוא חש לא בנוח עם זה, בלשון המעטה), אני מאמינה שהוא יעריך זאת.
    אמון שנשבר הינו בר תיקון, במידה וכולם מעוניינים בכך, אולם זה לוקח זמן. דרושה נכונות, של כל הצדדים המעורבים כמו גם, התנהלות חד-חד ערכית, כלומר, להתחייב ולעמוד בהתחייבות.
    אני מאמינה כי אם תאמצי התנהלות כזו, לאורך זמן תרכשי את אמונו של בן-זוגך מחדש.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו